***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

En oo varma onko vamppu siis sellainen pitkä kova pesusieni....joka on aluksi aivan littana, mut kun upotetaan lämpimään veteen niin turpoo :LOL: ja ehkä sitten pehmenee... En oo noita nähnyt kuin lapsena...en tiiä onko enää kaupoissa... :D

Onpa mulla aiheet...vauvasivuilla puhun vampuista puolenyön aikaan :LOL:
 
Oikein hyvää yötä äipät, toivottavasti saatte hyvän filmin yöksi pyörimään... Mä luulen että mulla on kyl vaan lumisadetta...sen verran väsynyt ja nuppi tattis :LOL: . Palailen tänään myöhemmin...joskus tuossa 12 tunnin päästä... See you :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mun piti viel tän kautta koukata, ku isännältäki asiaa tiedustelin, ni se käski sanoo, että aito ja alkuperäinen on POSSO, possoja ei oo missään muualla, kuin täällä...muut on vaan halpoja piraatteja ;) :LOL:
Mut näinhän se on..Posso on kymiläisten kansallisherkku B)
AAMEN!!!!

Mä oon yrittäny tuoda possokulttuuria tänne Pirkanmaalle ei niin kovin hyvällä menestyksellä :p

Mies on sentää niin hyvin oppinu että joka kerta pitää torille mennä possoja hakemaan kun siel päin ollaa :saint:

Nyt meen lukeen muut jutut mut tähä piti tarttua heti :wave:
 
Onpas teillä ollu täällä hauskaa :D Itekin repeilin äipän jeesus- jutulle sekä nipsulin pannukakalle ja kolmelle persekselle :LOL: :LOL:

Ja ne munkit on munkkipossuja ja ruotsiksi grisar elikkä porsaita niinkun äippäkin jo sanoi :wave:

nipsuli Tuo kaalimato- hymiö on härski
Arvaa mitä miulle nyt tulee mieleen, kun meillä on seuraavan kerran miehen kanssa herkkää :snotty:

Muori ja äippä Miesten tuttitempuista. Meillä kans mies laittaa itkevälle pojalle tutin pystysuorassa suuhun niin jo taas kelpaa, vaikka hetki sitten huuti tutti suussa, kun se oli silleen normisti :) Kyllä ne miehetkin osaa


ieva Artulla oli kakka kans vihreetä , kun joi Omneota :x Kamalan hajusta ja ihan velliä. Väri ja koostumus muuttu, kun ruvettiin antamaan kiinteitä ja velliä + Nania.

Valinnaisina miulla oli kässä, köksä, kuvis ja ATK


Tulipahan leikittyä hymiöillä :D Nyt turpa tyynyyn :wave:
 
Kerkesin vasta yhden sivun yhdeksästö lukea, mutta pakko vain kommentoida yhtä juttua ennenkuin jatkan lukemista...
Ihmettelen suuresti miksi me ei saatu allergiasairaalasta atarax reseptiä vaikka Adalla on maitoallergia ja kutinan vuoksi yöt on levottomia..?! Ensin ajattelin että siksi eivät antaneet kun Ada on niin pieni vielä... Mutta jos Ievan pemmukin oli saanut reseptin... Ja en osannut itse silloin pyytää. Vasta kotona tuli mieleen...
Mut pitäis varmaan varata lääkäriaika ihan sitä varten et sais tota ataraxia reseptillä sekä ceralania ja apo basea myös...
 
Kiitos ÄippäHki kun kerroit meille sun kauppareissuista! Täällä on naurettu vedet silmissä :LOL:

Ja Kiiniltä pitikin jo aikaa sitten kysyä että te vissiin lopetitte Omneon käytön? Mikä sai vaihtamaan Nanniin? Oon katsos miettinyt samaa, josko jossain vaiheessa uskaltais..

Ja mietittiin eilen että oisko peruna aiheuttanut vatsavaivoja kun kahtena päivänä saanut vähän ja molempina on ollut iltaisin itkuista..

Palailen taas! :wave:

 
Hauskoja juttuja ollut taas yöllä :LOL:

Onneksi ievan tytyllä ei allergioita vielä ainakaan todettu, mutta oishan se tosiaan kiva tietää, että mistä pienen oireet johtuu, ettei tarttis turhaan kärsiä, jos hoitaakin vois :|

Noista eritteistä..meilläkin pojalla vähän väliä vihreetä kakkaa ollut alusta saakka. Nyt viikon verran kun soseita ollaan maisteltu, niin kakkaan on tullut oikein paha haju ja kiinteytynyt :x :x Muutoin hyväntuulinen ollut aina, eikä mitään vaivoja. Onneksi.

Onnea Ipun esikoisen pottakakkasta :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Kerkesin vasta yhden sivun yhdeksästö lukea, mutta pakko vain kommentoida yhtä juttua ennenkuin jatkan lukemista...
Ihmettelen suuresti miksi me ei saatu allergiasairaalasta atarax reseptiä vaikka Adalla on maitoallergia ja kutinan vuoksi yöt on levottomia..?! Ensin ajattelin että siksi eivät antaneet kun Ada on niin pieni vielä... Mutta jos Ievan pemmukin oli saanut reseptin... Ja en osannut itse silloin pyytää. Vasta kotona tuli mieleen...
Mut pitäis varmaan varata lääkäriaika ihan sitä varten et sais tota ataraxia reseptillä sekä ceralania ja apo basea myös...
Saatiin Ataraxin lisäksi Hydrocortisonia, Sibicortia, Apobasea ja Essex plussaa. Mutta emme saaneet maitoon (Neocate) reseptiä, mikä minusta olisi ollut ensisijainen! :( Näkyikö teillä anna Adalla prick-testeissä mitä vai reagoiko maitoaltistukseen? Oliko iho ehjä kun altistus tehtiin? :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista eritteistä..meilläkin pojalla vähän väliä vihreetä kakkaa ollut alusta saakka. Nyt viikon verran kun soseita ollaan maisteltu, niin kakkaan on tullut oikein paha haju ja kiinteytynyt :x :x Muutoin hyväntuulinen ollut aina, eikä mitään vaivoja. Onneksi.
:
Käsittääkseni tissimaidolla olevalla lapsella voi kakka olla lähes minkä väristä tahansa ollakseen normaalia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista eritteistä..meilläkin pojalla vähän väliä vihreetä kakkaa ollut alusta saakka. Nyt viikon verran kun soseita ollaan maisteltu, niin kakkaan on tullut oikein paha haju ja kiinteytynyt :x :x Muutoin hyväntuulinen ollut aina, eikä mitään vaivoja. Onneksi.
:
Käsittääkseni tissimaidolla olevalla lapsella voi kakka olla lähes minkä väristä tahansa ollakseen normaalia.
Niinhän se voi, enkä siski oo asiasta moksiskaan ollutkaan =) Vaikka siis selvästi väri vaihtelee sen mukaan, mitä itte oon syönyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ja Kiiniltä pitikin jo aikaa sitten kysyä että te vissiin lopetitte Omneon käytön? Mikä sai vaihtamaan Nanniin? Oon katsos miettinyt samaa, josko jossain vaiheessa uskaltais..
me vaihdettiin kans itse asiassa olisko ollu 3 päivää sitten omneosta takasi ihan tavan tutteliin, ku kallella oli sillon pienempänä sitä vihreetä räkä ripulia ja sitä tuli koko ajan ja sitten epäiltiin maitoallergiaa mut neuvolasta sanoivat nyt jälkeenpäin että voi olla että rota-rokote sen aiheutti. ja soseet on nyt parantanu mahan toimintaa tosi paljo niin ajateltiin vaihtaa maito takasi ja ei oo ainakaan vielä tullu mitään,paitsi että kalle on piereskelly paljo enemmän tässä parin päivän aikana :D
 

Yhteistyössä