***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Huomenta täältäkin - hengissä ollaan :wave:
On oltu muka niin kiireisiä, kun on kyläilty ja meillä käyny vieraita (=ihan tuttuja kyllä ;) ) niin ei oo kauheesti ehtiny koneella olemaankaan.

Tähän väliin yhteishalit kaikille tarvitsijoille :hug:
Erityisesti Pusuapinalle siskoineen :hug:
Aikanaan kuuluin koiruuden rotujärjestöön ja siitä porukasta yhden kasvattajan talo paloi ja koirat mukana. Se oli kyllä aika pysäyttävä juttu :'(
Paljon voimia siskosi perheelle!!

Muorin pojan hymiöt jaksaa ilahduttaa, haleja myös sinne :hug: =)

lumiannakos asuu Itiksen vieressä?
Sinne mekin mennään, jos jotain muuta kun lähikaupasta tarvitaan.. Ei olla kauheen kaukana :whistle:
Ja on paikka muuttunut kyllä, mäkin muistan ajan, kun ei ollu kun cittari keskellä peltoo. On tullu kasvettua Itiksen kasvun mukana. :D Muuten musta "helppo" paikka, mutta voin vaan kuvitella, jos siellä ei ole ennen käynyt ja autolla vielä menossa sinne, niin on se aika sokkeloinen...
Kohta saadaan se Prismakin sinne, jee! Toivottavasti ajojärjestelyt kehittyy samaan tahtiin :kieh:


Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäs alkaa fundeeraa, et mitä sitä tänään keksis, näin yhen lapsen vanhempina :D
Tämäpä se täällä on jokapäiväinen pohdinnan aihe :D Mukavaa päivää sinnekin! :)
 
Tääkin aihe on jo varmaan koluttu moneen kertaan, mutta nyt kun se on itselle ajankohtainen en muista teidän kokemuksia, eli kuinka paljon teillä menee sosetta päivässä? Onko neuvolasta sanottu mitään ohjetta paljon saa antaa?

Meillä menee purkki yhteensä (marja/hedelmä ja kasvis) ja menis enemmänkin, mutta en tiedä uskallanko antaa...ja maitoakin menee paljon, tosin imetys alkaa vähenemään. Mietin, että johtuuko se siitä, että pullosta tulee paremmin kuin tissistä, kun tissi ei enää kelpaa kovin hyvin, ellei ole täynnä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Tääkin aihe on jo varmaan koluttu moneen kertaan, mutta nyt kun se on itselle ajankohtainen en muista teidän kokemuksia, eli kuinka paljon teillä menee sosetta päivässä? Onko neuvolasta sanottu mitään ohjetta paljon saa antaa?

Meillä menee purkki yhteensä (marja/hedelmä ja kasvis) ja menis enemmänkin, mutta en tiedä uskallanko antaa...ja maitoakin menee paljon, tosin imetys alkaa vähenemään. Mietin, että johtuuko se siitä, että pullosta tulee paremmin kuin tissistä, kun tissi ei enää kelpaa kovin hyvin, ellei ole täynnä =)
Meillä ei ainakaan ole terkkari ohjeistanut mitenkään, lykkäsi vain sen Bonan vihkosen käteen (no ei kyllä yllätä, meidän terkka on muutenkin vähän..hmm..) . Meillä menee noin 1-1½ purkkia soseita yhteensä päivässä.
Meillä syödään tissiä enää yhden kerran yöllä :( kohta varmaan loppuu maito.
 
Itse tykkään Itiksestä enemmän kuin esim. Jumbosta. Tottunut käymään siellä, siitähän se johtuu :) Mies on huomenna pääkonttorilla Vantaalla koko päivän, joten käytän autoa hyväkseni ja hurautan pojan+yhden ystäväni kanssa shoppailemaan =)

Jaa missäs päin sitä muka aurinko paistaa?? Täällä sataa taaaaas vettä |O

Tänään kestikin sitten vaivaisen tunnin verran saada poika päiväunille :kieh: saa nähdä milloin se sieltä taas kampeaa pystyyn vaikka äsken vasta simahti..
 
Sosetta menee suunnilleen purkki kerrallaan kerran päivässä, ajattelin alkaa maisteluttamaan toista sosekertaa tällä viikolla. =) Mä sanoisin että antakaa vaan vähitellen määrää lisäten niin paljon kuin pikkuiset nälkäänsä haluaa. =)

Ipusta ei ole kuulunut, onkohan tauti kaatanut? :( Toivottavasti ei!

Nyt ei enempiä, päätä särkee ja kurkku kipeänä, onkohan joku pöpö tännekin matkalla...

Hissukka & poju 4,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No just. Nyt sitä sitten jo herättiin, kokonaista 35min nukkui vaikka "pitkien unien" (eli pari tuntia) aika :kieh: :kieh: :kieh:
Täällä vielä ollaan... oliskohan teillä samaa kuin meillä, että helle vie unet? Tosin musta tuntuu että viime päivinä poika on alkanut oireilla siihen malliin että ne kolmannet päikkärit on liikaa, täytyisi yrittää vähän venyttää tuota päivän valvomisväliä ja kokeilla pärjäisikö ja kaksilla. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No just. Nyt sitä sitten jo herättiin, kokonaista 35min nukkui vaikka "pitkien unien" (eli pari tuntia) aika :kieh: :kieh: :kieh:

Meillä tollaset 10-30 minsan päikkärit on jokapäiväisiä ;). Eilen veti poikkeuksellisesti kahden tunnin päikkärit mutta ne on tosiaan hyvin harvinaisia.

Käytiin kaupassa autolla ja sillä reissulla (oltiin 50 minsaa poissa) sit tyty torkahti kun se oli rintarepussa. Mä en edes jaksa miettiä päikkäreitä koska ne tuntuu niin harvinaisilta. Sit kun tyty simahtaa hetkeksi, alan vasta miettiä kuinka pitkään se oli ollut hereillä. Aamullakin kukkui hereillä kolme tuntia |O

Meillä soseita menee aamupäivällä noin 3-4 teelusikallista, bataattipohjaisia ja iltapäivällä hedelmäsosetta noin puolipurkillista. Lisäksi paljon maitoa..


 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Jostain lukenut että jotkut antais jopa särkylääkettä kun hampaat itkettää? Mistäs sitä sit tietää onks ne hampaat jotka itkettää? Kun toi on ollut koko pienen ikänsä itkuinen ties mistä syystä.. :( Ja kun yleensä vissiin hampaat tekee tuloaan pitkäänkin niin pahimmillaanko sitä joutuu helpottamaan kipua (?) useemman päivänkö?
Kyllä me esikoista lääkittiin kun hampaita teki, panadol-suppoja laitettiin vauvana ja nyt isompana käytetään tarvittaessa Pamol F-tabletteja jotka sulaa suuhun. Ihan reilusti kyllä lääkittiin kun hampaat kiukutti, itketti ja valvotti ja kovasti tuntui poikaa särkylääke helpottavan. Ja aika usein joutui lääkitsemään useamman päivän ajan, sit kun hammas tulee läpi, niin pahin on ohi. =) Ikenet alkaa kuumottaa, punottaa ja turvottaa kun hammas tulossa ja alkaahan se sit kuulottaakin läpi ja tuntee sormellakin kun koittaa-muutama hammas kun tulee, niin sitten sitä oppii tunnistamaan mistä kyse kun kiukku alkaa! Me ollaan ajateltu niin, ettei lapsen tarvitse sietää yhtään enempää kipua kun on tarpeen, kun ei sitä kuitenkaan ymmärrä...

Samalla tyylillä jatketaan tytynkin kanssa ja samoin on tarvittaessa lääkitty myös silloin, jos on jotenkin oireillut rokotuksen jälkeen...
 
hitto soikoon, mut puhelin on hävinny ku pieru saharaan |O :kieh: siis ei löydy mistään ja kaikki huoneet koluttu.. :kieh:
keksin niinki hyvän idean just äsken että soitanpa miehelle töihin että soittaa siihen mun puhelimeen niin löydän sen.. :ashamed: :snotty: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
hitto soikoon, mut puhelin on hävinny ku pieru saharaan |O :kieh: siis ei löydy mistään ja kaikki huoneet koluttu.. :kieh:
keksin niinki hyvän idean just äsken että soitanpa miehelle töihin että soittaa siihen mun puhelimeen niin löydän sen.. :ashamed: :snotty: :whistle:
Noi on just hyviä :LOL: :LOL:
Samoin, jos joskus on sähkökatkos, niin kummasti ekana tulee mieleen, että pistänpä teeveden porisee :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No just. Nyt sitä sitten jo herättiin, kokonaista 35min nukkui vaikka "pitkien unien" (eli pari tuntia) aika :kieh: :kieh: :kieh:

Meillä tollaset 10-30 minsan päikkärit on jokapäiväisiä ;). Eilen veti poikkeuksellisesti kahden tunnin päikkärit mutta ne on tosiaan hyvin harvinaisia.

Käytiin kaupassa autolla ja sillä reissulla (oltiin 50 minsaa poissa) sit tyty torkahti kun se oli rintarepussa. Mä en edes jaksa miettiä päikkäreitä koska ne tuntuu niin harvinaisilta. Sit kun tyty simahtaa hetkeksi, alan vasta miettiä kuinka pitkään se oli ollut hereillä. Aamullakin kukkui hereillä kolme tuntia |O

Meillä soseita menee aamupäivällä noin 3-4 teelusikallista, bataattipohjaisia ja iltapäivällä hedelmäsosetta noin puolipurkillista. Lisäksi paljon maitoa..
Täällä mennään samoilla linjoilla Meillevauvan kanssa :wave:
Hämmästyn, jos poitsu nukkuu päivällä yli tunnin!! :eek:
Eilenkin otti kolmet tirsat kestoltaan puolesta tunnista kolmeen varttiin.
Kolmet, neljät pikkutirsat yleensä päivällä ja sitten nukutaan yöt kellon ympäri! Sopii vallan mainiosti. :saint:

Liikenteessä jos ollaan, niin kaukalossa nukkuu ja vaunuissa, heräilee kyllä aina välillä katselemaan että missäs mennään. Kotiin tultua herää heti, että kai se jotain koiranunta reissussa on..

Ruokailukin kuulostaa samalta, päivällä useimmiten bataattia ja illalla hedelmäsoseita.
 
:wave:
Tänään oon sitä mieltä että kyllä se aurinko paistaa meillekkin! B)
Nyt en jaksa enää murjottaa ja kiukutella.. ei oo mun vika jos toiset on niin tyhmiä ja niillä on tylsä elämä että pitää sit katellisena yrittää pilata mun hyvä elämä, jonka olen itse, ihan yksin, perheelleni eli mulle ja tytölle rakentanu :heart:
Kiitos että olette olleet tukenani, vaikkakin vaan lukemalla pahaa oloani! :flower: Tämä sota ei ole ohi, eikä varmaan tule olemaan niin kauan kun henki minussa ja siinä yhdessä kurpassa kulkee mutta ei anneta sn hidataa tätä paistetta :saint:

Sain kahlattua läpi teidän viime yön tekstit ja päällimmäiseksi jäi mieleen noi jutut puklimisesta :ashamed: Ai hurjalta kuulostaa joillakin tuo! Minä olisn varmaan ihan hysteerinen jos meillä olis tuollaista.. Meillä neiti on pari kertaa puklannu silleen kaarella ja hyvä etten oo lääkäriin kiikuttanu että tällä vauvalla on joku hätä.. :ashamed:

Nii ja turvaistuimeen meilläkin siirrytään kohta, ostettu on jo penkki. Se vaan odottaa tuolla että tulisi vielä kilon parin verran painoa lisää neidille :heart:
Mitähän vielä mulla oli mielessä.. Ai nii, pottua ajateltiin ens viikolla maistella, mut tuntuu kyllä valmiiks jo niin pahalta kun tietää että siinä on ensimäinen askel kohti imetyksen loppua :/ Tiedä, että ei se heti siihen lopu mutta on se kuitenkin yksi askel kohti kiinteämpää ruokaa ja kauemmas äidin rinnasta ;)
 
Turvaistuimesta tulikin mieleen, et tosi monessa istuimessahan on 9kg painoraja :whistle: Et jos likka äitiinsä tulee, niin tököttää kaukalossa 1½v asti :saint: No, eipä sen väliä...kaukalo on kätevämpi ja kun sinne kerran mahtuu viel piiiiiiitkään (nyt vajaa 5kk olis 6300g :whistle: ) :D
 
sosetta meillä menee tuossa puolenpäivän kieppeillä purkillinen (peruna-porkkanaa) ja iltapäivällä maistellaan marjoja tai hedelmiä,jotka ei meillä oikein uppoa,eilen annoin luumua ku maha ollu pojalla kovalla niin se näytti maistuvan mut en uskaltanu antaa ku muutaman lusikan kärjellisen ku ei oo ennen syöty.

täällä jyrisee taas, en muista millon viimeksi ollu sellanen päivä etteikö jyrisisi ja minä kyllä tykkään ukkosesta mutta tuo esikoinen ei todellakaan..eilen se nolasi minut kahdesti ihan täysin..ensin oltiin aamulla leikkipuistossa (mamma-treffit) ja sitte alko tulla tummia pilviä niin esikoinen alko hätäillä että nyt kotiin ja minä sanoin että odota hetkinen, niin lopulta poika huusi kunnolla että "äiti sinä haluat että minä kuolen! salama tappaa meidät kaikki! miksi äiti haluat semmosta!?" ja toinen kerta ku käytiin iltapäivällä kaupassa niin siellä pihassa taas ku näytti tummia pilviä taas lähestyvän "äiti minä en halua kuolla! miksi haluat tappaa meidät kaikki!!" jne..arvatkaa kattoko porukka minua pikkusen vinoon.. :ashamed: :kieh: |O
 
Neiti istuu tosi jäpäkästi sylissä ja pöydänreunalla jne...syöttötuolissa se luulee, et pitää nojata siihen turvakaareen :headwall: :LOL: No, kyllähän siinä hetken voi pitää...syöttäminen onnistuu kyl edelleen paremmin perinteisesti lattialla :whistle:

Mitä tuli mieleen, et miten muut noita soseita syöttelee? Tai siis onko vauva lattialla, sylissä, sitterissä...??
Meillä makaa lattialla tai sitten lattialla, mut tyyny yläkropan alla =)
 
syöttäminen onnistuu meillä parhaiten sitterissä ja se onnistuu jo tosi siististi, ei mene vaatteille muuten paitsi hihaan ku K työtää tietenki sen hihansa suuhun ja yleensä just sen ekan lusikallisen jälkeen pitää saada vähä aikaa mussuttaa sitä paidan/bodyn hihaa ja sitten syödään kiltisti loput
 
Piipero, hyvä että löytyi hepulin :wave:

hjuuli, juu ei pidä antaa idioottien pilata elämää.. tsemppiä ja aurinkoa päivääsi =)

Tarpan Netalle ONNEA hampeista :flower:

Jahvetti, meillä syödään soseetkin sylissä ja toisella kädellä koitetaan pitää poikaa edes toisesta kädestä kiinni, kun muuten sormet on suussa lusikan kanssa :kieh:


Jaahas, systeri tulee kyläilemään, joten mentävä taas on :wave:
 
kalleki jaksaa nousta jo istualleen ite ku on mun sylissä sellasessa puoli makaavassa asennossa ja sit jos "erehdytään" olemaan jonku pöydän vieressä niin se ovela kettu ottaa kiinni pöydän reunasta ja vetää itsensä istualleen
 

Yhteistyössä