***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen kokemuksesta viisastuneena kerron, et istuimessa tulee viel herkemmin :ashamed:

*muoks* kaukalo on siis kuitenki takakenossa, ni painovoima pitää ruuan sisällä paremmi ku istuessa :whistle:
No voi kökkö... :eek: mie kun aattelin et ei niin herkästi tulis kun on pystymmässä, eikä muutenkaan niin linkkuveitsenä kuin kaukalossa.Siivoillaan siis oksuja autosta jatkossakin. :x

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
hilunen kokemuksesta viisastuneena kerron, et istuimessa tulee viel herkemmin :ashamed:

*muoks* kaukalo on siis kuitenki takakenossa, ni painovoima pitää ruuan sisällä paremmi ku istuessa :whistle:
No voi kökkö... :eek: mie kun aattelin et ei niin herkästi tulis kun on pystymmässä, eikä muutenkaan niin linkkuveitsenä kuin kaukalossa.Siivoillaan siis oksuja autosta jatkossakin. :x
Näin ainaki meillä oli :ashamed: Ja tavallaan ne istuimen vyöt painaa mahan kohdalla, kun taas kaukalossa kun makaa selän varassa, niin vatsa saa olla vapaammin...

Tuo muuten et kaukaloon laitettaessa tulee ylös jne, niin voi aiheutua myös siitä (ei siis välttämättä), että vauva heiluu kovin mm. kun puetaan päälle ja sehän yleensä edeltää kaukaloon laittoa =)
Mut kun meillä ei kauheasti heiluta, eikä kaukaloon laittokaan aiheuta pelihousujen repimistä, se vaan tulee melkein samantien kun neidin siihen laittaa ja pepun kohdilleen.

Dodii...sainpas taas luettua iiiihan kaikki...jesh :D . Mukava mennä kohta nukkumaan, kun on suurinpiirtein kärryillä :xmas: .

Me käytiin tänään esikon kanssa hampulääkärissä... Olipa tökerö hampulääkäri. Istutti 3v tytön tuoliin heti (jonne menikin kiltisti). Sitten alkoi tenttaamaan, että koska hän pesee hampaat, koska on karkkipäivä, kuka pesee hampaat, onko hammastahnaa...jne. Tyttö yritti olla rohkea, mut lopulta itku tuli...eikä siitä meinannut tulla loppua. Äidin syliin kiipesi turvaa hakemaan. Totesin lääkärille, että olisi ollut hyvä parin kysymyksen jälkeen kurkata sinne suuhun ja sitten päästää tyttö pois tuolista...jonka jälkeen olisi voinut vielä jutella aiheesta... Voi jee...et ottaa pattiin. Sanoin tytölle ennen kuin sinne mentiin, että kun mennään h-lääkäriin. Istut tuoliin ja täti katsoo sun suuhun ja tarkistaa että hampaat on kunnossa :D ... :D

Tuntui aivan siltä kuin tuo hammaslääkäri olisi halunut tieten tahtoen aiheuttaa tytölle traumoja. Eikä mun tyttö vielä oikein osaa noihin tenttauskysymyksiin vastata. Sanoi melkein jokaiseen että aamulla.... Lääkäri kun kysyi että koska hampaat pestään: aamulla... L: No, entä illalla... Tyttö: Nooh (Joo). L: Onko sulla karkkipäivää? Tyttö: Nooh... L: Minä viikonpäivänä? Tyttö: Aamulla :D . Tässä vaiheessa sain tiukan katseen osakseni...änkytin että ei se nyt ihan noin kyllä ole... Jne... Voi huokaus!

Poitsu nukkuu yöuntaan...tänään tuli kakkavaippa ja oli tosi täynnä :D . Panttaa yleensä liki viikon noita sapuskoita, mut onkin vielä "täysimetyksellä"...vähän maistellaan soseita. Ei oo vielä oikein kuitenkaan innostunut asiasta, irvistelee, eikä paljon suuta aukaise.

Nyt pehkuihin...Hyvää yötä :wave: .

pilvipouta ja poju 4 ja puoli kk

Kyllä meilläjkin pulautellaan paljon, mut ei e oo sellasia, et toinen tököttää monttu auki ja kurkusta tulee, ku paloletkusta :ashamed:
joo...tälläistä on ollut meidän tytöllä ehkä kaksi kertaa ja siitäkin aikaa, kerran lainehti sänky ja kerran sai kaataa sitteristä maitoa pois.

Huomenta tytöt!
pilvipouta, kyllä meilläkin tuon esikoisen hammaslääkärit (tai suuhygienistihän täällä Vantaalla nuo tarkastukset tekee) on melkoista valistamista ja kyselemistä. Kolmevuotiaana tuo kävi isänsä kanssa, mutta silloin ei edes päässy tuoliin. Viisvuotiaana pääsi tuoliin ja katottiin hampaat mutta paljon kyseltiin ja valistettiin. En kyllä kokenu mitenkään painostavaks. Ite en kyllä lupais, että hampaita kehutaan ja saadaan palkintoja, kun eihän sitä koskaan tiedä, vaikka maitohampaista löytyis reikä. Mutta kyllä kehuttiin esikoisen hampaita. "Palkinnoks" sai pari ksylitolipurkkanäytettä, mutta ei musta tollasista tartte palkintoja saadakaan.

Ollaan taas molempien muksujen kanssa koneella. Esikoinen valitsee hymiöt tähän aamuun ja sitten painutaan aamupalalle:

:attn: B) :'( :flower: =) :) :hug: :D :headwall: :saint: :LOL: :kieh: :( :eek: :heart: :$ :| :ashamed: :snotty: ;) :whistle: :wave: :p :/ :x :xmas: |O :attn: B) :'( :flower: =) :) :hug: :D :headwall: :saint: :LOL: :kieh: :( :eek: :heart: :$ :| :ashamed: :snotty: ;) :whistle: :wave: :p :/ :x :xmas: |O

Huomenia! Ahkerana oon ollut tänään :D Luin kaikki eiliset viestit =) Kyllä kuulostaa tosi rankalta tuo refluksihomma :( Meillä poika ei oo liiemmin pulautellut. Joskus harvoin pikkasen vaan suupielestä valuu tai röyhyn mukana tulee pieni määrä. Oon siis erittäin onnellisessa asemassa, kun niin monella kuulostaa runsaampaa pulauttelua olevan.

Saakos tänään hehkuttaa?? Miinuksiakin löytyis vaikka "hurumycke", mut positiivisilla koitan aina kumota negatiivisten vaikutuksen ;) :whistle: Mä oon siis tänään jo leiponut raperperipiirakkaa ja tehnyt raparperikiisseliä :p Ja sämppäreitä ois kans tarkoitus vielä vääntää, mut en tiiä maltanko, kun näyttäis kaunis päivä tulevan, niin pihallekin pitäis mennä.

Loppuviikko onkin niin täynnä kaikkea menoa, etten taida paljoa palstailemaan ehtiä :/ Huomenna mulla on hammaslääkäri ja kampaaja =)

Pojan mielestä aamu olisi alkanut tänään klo 4.33 :/ Sai puljata puolisen tuntia että hän ymmärsi että vielä pitää nukkua.. Meillä ei aikoihin olekkaan yrittänyt noin aikaisin ylös, herätään aina kahdeksan- yhdeksän aikaan.
Nyt nukkuu aamupäivä uniaan ja sen jälkeen meidän pitäis lähteä kaupungille. Haetaan pojan maitoja apteekista ja vielä vois käydä tekemässä ale- löytöjä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
:wave:
Täällä edellen sama pyörremyrsky menossa siinä samassa vesilasissa :headwall: Tiesitteko siskot että kyllä se nainen on naiselle susi? vaikka lampaaksi voisi luullaakkin..

--allekirjotan ton, ittekkin oon niiiiiiiiiiiiiiiiin täynnä erästä ystävääni että :x , ei vaan haluis kokonaan välejä katkasta vaan hieman saada etäisyyttä *tukehtuu*

Siis huomenta..

Yö meni ihan ketuiks kun nuo ystävyys jutskat oli mielessä...kuinka saada etäisyyttä toiseen ilman että tulee riitaa..puhua ei voi kun toinen ei kuuntele :/ , ahistaa |O

Mut onneks arska paistaa B) , jospas lähtis pihalle niin ehkäpä sitä piristys. Neidillä vaikuttas olevan ihan hyvä päivä tulossa :heart:

Meillä tyttö on ollut itkuinen. Parsakaali ei selkeestikään ole hyvää.. On saanut nyt vajaan viikon maks teelusikallisen parsakaalia kahden-kolmen bataattiteelusikallisen seassa. Yhä se saa itkut aikaan.
Käytiin eilen äidin luona. Oli tuntevinaan&näkevinään hampaan alun. Mä nyt sellaisia osaa ees katella, pieniähän ne on.. Mutta voiskohan se olla kuitenkin hampaiden tuloa koska eilinenkin (varsinkin ilta) oli kyllä tosi itkuinen. Ei ollu oikeen koskaan tyytyväinen, heräsi usestakin useamman kerran parin tunnin aikana itkemään. Nukahti siksi vasta kympin jälkeen. Hyssyttely, tutti saati maito ei pitkään itkua pois pitäneet.
Äskenkin heräsi päikkäreiltä eikä nyt sit maito (saati soseet), tutti eikä sylikään auta. Hiljeni ainakin hetkeksi lattialle..
Jostain lukenut että jotkut antais jopa särkylääkettä kun hampaat itkettää? Mistäs sitä sit tietää onks ne hampaat jotka itkettää? Kun toi on ollut koko pienen ikänsä itkuinen ties mistä syystä.. :( Ja kun yleensä vissiin hampaat tekee tuloaan pitkäänkin niin pahimmillaanko sitä joutuu helpottamaan kipua (?) useemman päivänkö?

Koirakin lähti evakkoon makuuhuoneeseen kun me tultiin tähän huoneeseen jossa koira nukkui :(

Käytiin heti aamusta hakemassa syöttötuoli kera mummon, mummo betalar :D Nyt se oottaa levällään eteisen lattialla kohta lenkiltä palaavaan ukkoa :LOL:
Kuopusjannu edelleen anoppilassa ja isot pojat lähti mummon matkaan yökylään...jes :p
Olis mummo Trip trapinkin kuulemma ostanu, mut kieltäydyin kohteliaasti niin kalliista :ashamed: Tuo kun sopii muutenki meille paremmin, Emma Easy-tuoli siis =) Cherrynä, vaaleenpunasella pehmukkeella :saint:

Kuuma kuuma!!!! takapihalla on nyt ollu aamusin yleensä 15-17 astetta, sinne ei aurinko paista kun vasta iltapäivällä, mut nyt siin n'yttää mittari +25 :attn: :attn: TÖRKEEN KUUMA!!!! Iltapäiväksi luvattu ukkosta...kiva :D

Pitäs alkaa fundeeraa, et mitä sitä tänään keksis, näin yhen lapsen vanhempina :D

Heippa!

Meillä pojalla kans tuo pulauttelu on ollut sellasta normaalia, nyt ei ollut moneen viikkoon pulauttanut, ehti jo unohtaa että sellasta vois sattua...
Miehen ja siskontytön kanssa kun pelailtiin Monopolia eilen olkkarin lattialla ja pojukin makas masullaan siinä laudan ääressä, niin yhtäkkiä jätkä päästi ison valkosen vanan suustaan, vähän irvisti ja jatkoi pelilaudan tuijottelua :D

Meillä ei näy eikä kuulu hampaita, poika on muutenkin ihmeen aurinkoinen vaikka päiväunet on olleet mitä sattuu perjantaista asti. Ja nukkunut pari yötä illasta aamuun, tai herännyt vaan kerran :eek:

hjuuli, sellasta piti kysyä että eikö sulla ole mitään mahdollisuutta muuttaa toiselle paikkakunnalle, uusiin piireihin? Tollanen kyttäys on varmasti inhottavaa :( Ei tääkään mikään iso kaupunki ole ja vaikka ihmiset aika hyvin tunteekin toisensa niin joku raja osataan pitää... Tokihan täälläkin niitä on jotka luulee tietävänsä toisten asiat paremmin kun asianosaiset itse... :headwall:
Tästä mun siskon talopalosta ja kolaristakin liikkuu luultavammin mitä hurjimpia juttuja, miehen siskolta joku oli kysynyt että "jalat vai kädetkö siltä meni?"... Noh, siskolla on käsi kantositeessä kun solisluu murtu, mutta eiköhän se kätensä saa pitää :kieh:

Nyt se meidän aurinkoinen tuolla karjuu, pitäämennä kysymään mikä harmittaa =)

Se lusikka on oikeesti ihan hirvee. Kerran kokeilin syöttää sillä...ei tartte toista kertaa :kieh: Kuopusjannu syö sillä viiliä :p
joo minä oon kans miettiny että miksi VAUVALLE annetaan noin iso lusikka, se on just passeli tollaselle vanhemmalle lapselle. minäki kokeilin keran kallea syöttää sillä lusikalla, niin eihän siitä tullu mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Me käytiin tänään esikon kanssa hampulääkärissä... Olipa tökerö hampulääkäri. Istutti 3v tytön tuoliin heti (jonne menikin kiltisti). Sitten alkoi tenttaamaan, että koska hän pesee hampaat, koska on karkkipäivä, kuka pesee hampaat, onko hammastahnaa...jne. Tyttö yritti olla rohkea, mut lopulta itku tuli...eikä siitä meinannut tulla loppua. Äidin syliin kiipesi turvaa hakemaan. Totesin lääkärille, että olisi ollut hyvä parin kysymyksen jälkeen kurkata sinne suuhun ja sitten päästää tyttö pois tuolista...jonka jälkeen olisi voinut vielä jutella aiheesta... Voi jee...et ottaa pattiin. Sanoin tytölle ennen kuin sinne mentiin, että kun mennään h-lääkäriin. Istut tuoliin ja täti katsoo sun suuhun ja kehuu että onpa sulla hienot hampaat...sitten äiti uskoo että tätillä on sulle jonkin palkinto/lahja. Niin kuin olikin joku hyrrä...joka kyl jäi samaan paikkaan :) .

Tuntui aivan siltä kuin tuo hammaslääkäri olisi halunut tieten tahtoen aiheuttaa tytölle traumoja. Eikä mun tyttö vielä oikein osaa noihin tenttauskysymyksiin vastata. Sanoi melkein jokaiseen että aamulla.... Lääkäri kun kysyi että koska hampaat pestään: aamulla... L: No, entä illalla... Tyttö: Nooh (Joo). L: Onko sulla karkkipäivää? Tyttö: Nooh... L: Minä viikonpäivänä? Tyttö: Aamulla :D . Tässä vaiheessa sain tiukan katseen osakseni...änkytin että ei se nyt ihan noin kyllä ole... Jne... Voi huokaus!

Poitsu nukkuu yöuntaan...tänään tuli kakkavaippa ja oli tosi täynnä :D . Panttaa yleensä liki viikon noita sapuskoita, mut onkin vielä "täysimetyksellä"...vähän maistellaan soseita. Ei oo vielä oikein kuitenkaan innostunut asiasta, irvistelee, eikä paljon suuta aukaise.

pilvipouta ja poju 4 ja puoli kk
joo meillä on kans esikoisella tosi tökerö hammaslääkäri, ku esikoinen ei antanu ekaan 2,5 vuoteen pestä hamapita ollenkaan ku puri harjaa niin kovasti että eihän se minnekkää inahtanu, niin minkäs teet. sitte oltiin lekurilla ja se alko tutkia pojan suuta ja sieltähän löytyi reikiä ja lääkärillä oli tarkoitus ruveta puhdistamaan reikiä jotta saa niihin paikan. siinä vaiheessa esikoinen päätti että hän ei enää penkissä istu (oli siis minun sylissä) ja alkoi heilumaan ja en saanut häntä yksin pidettyä, lääkäri kuitenki päätti että hän kyllä puhdistaa ne kohdat ja laittaa paikat, niin sillä tökkäsi sellanen pirun terävä piikki pojan poskeen ja arvatkaa oliko koko turpaveressä sen jälkeen. mä inhoan kyllä sitä lekuria yli kaiken ja esikoiselle on jostain kumman syystä jääny hirveä hammaslääkäri kammo. samana vuonno esikoiselta poistettiin nukutuksessa 5 hammasta, 3 tai 4 sen takia kun kaatui hampaat edellä maahan ja hampaat liikahti sen verran että juureen tuli ilmatasku ja sinne olisi päässyt bakteerit todella hyvin kerääntymään ja yksi poskihammas reikien takia. sen jälkeen ei ole tarvinnut pahemmin tapella hampaiden pesusta ja viimeksi tämä kyr*ä lääkäri kehuikin että onpas hienot hampaat, alkavia reikiä kuulema oli mutta olivat pysähtyneet. :D

Yhteistyössä