***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en oo yhtään innostunu kun nuo on oppinu lukemaan :whistle: :LOL: :LOL: Aina on joku kärttämässä selän takana |O ;) :LOL: No joo...hyvä taitohan se on :p
No mutta sitten kun lapsi osaa itse lukea, niin voi sanoa useammin, että luepas itse. =) Sillon kun ei osaa lukea, niin joutuu aina itte lukemaan. =) Mun mutsi on sanonut, että se oli tosi hyvillään, kun opin lukemaan, niin ei sen tarvinnu enää NallePuheja mulle lueskella. Enempi satukirjoja vaan. =)
Joo..no tuo oli lähinnä läppä :p ;)
:D Juu, sain tuosta semmosen käsityksen, että sit ne vasta alko kärttämään sua lukemaan, kun oppivat itse. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en oo yhtään innostunu kun nuo on oppinu lukemaan :whistle: :LOL: :LOL: Aina on joku kärttämässä selän takana |O ;) :LOL: No joo...hyvä taitohan se on :p
No mutta sitten kun lapsi osaa itse lukea, niin voi sanoa useammin, että luepas itse. =) Sillon kun ei osaa lukea, niin joutuu aina itte lukemaan. =) Mun mutsi on sanonut, että se oli tosi hyvillään, kun opin lukemaan, niin ei sen tarvinnu enää NallePuheja mulle lueskella. Enempi satukirjoja vaan. =)
Joo..no tuo oli lähinnä läppä :p ;)
:D Juu, sain tuosta semmosen käsityksen, että sit ne vasta alko kärttämään sua lukemaan, kun oppivat itse. :LOL: :LOL:

Joo siis tarkotin, että kun oon konella, niin selän takana kärttämässä/kurkkimassa, et mitä kirjotan tai teen :p :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mun esikoinen on kanssa Prepulsidia saanut, mutta se piti vaihtaa Zantaciin (kirjotettiinkohan se ny noin?) kun P;tä ei saanut enää määrätä tuntemattomien sydänpysähdysten takia. En tiedä tänä päivänä lääkkeen kohtalosta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en oo yhtään innostunu kun nuo on oppinu lukemaan :whistle: :LOL: :LOL: Aina on joku kärttämässä selän takana |O ;) :LOL: No joo...hyvä taitohan se on :p
No mutta sitten kun lapsi osaa itse lukea, niin voi sanoa useammin, että luepas itse. =) Sillon kun ei osaa lukea, niin joutuu aina itte lukemaan. =) Mun mutsi on sanonut, että se oli tosi hyvillään, kun opin lukemaan, niin ei sen tarvinnu enää NallePuheja mulle lueskella. Enempi satukirjoja vaan. =)
Joo..no tuo oli lähinnä läppä :p ;)
:D Juu, sain tuosta semmosen käsityksen, että sit ne vasta alko kärttämään sua lukemaan, kun oppivat itse. :LOL: :LOL:

Joo siis tarkotin, että kun oon konella, niin selän takana kärttämässä/kurkkimassa, et mitä kirjotan tai teen :p :LOL:
Ahaa. :LOL: :LOL: Se kyl varmaan välillä nyppis. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mun esikoinen on kanssa Prepulsidia saanut, mutta se piti vaihtaa Zantaciin (kirjotettiinkohan se ny noin?) kun P;tä ei saanut enää määrätä tuntemattomien sydänpysähdysten takia. En tiedä tänä päivänä lääkkeen kohtalosta...
Nyt kun mainittit, niin muistan kanssa jotain tollasta...meillä sitä ei kauaa kyl käytetty..
 
Meil on viel isot pojat hereillä tos, ukon kanssa kattoovat töllöö :headwall: No, kunhan antaavat mun palstailla rauhassa :kieh:
Taitaa ukko ottaa heti kättelyssä löysemmän kurin...normisti jätkät on sängyssä 22 mennessä :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mun esikoinen on kanssa Prepulsidia saanut, mutta se piti vaihtaa Zantaciin (kirjotettiinkohan se ny noin?) kun P;tä ei saanut enää määrätä tuntemattomien sydänpysähdysten takia. En tiedä tänä päivänä lääkkeen kohtalosta...
Nyt kun mainittit, niin muistan kanssa jotain tollasta...meillä sitä ei kauaa kyl käytetty..
Meillä käytettiin ainakin vuosi ja oli ainoa mikä oikeesti auttoi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mun esikoinen on kanssa Prepulsidia saanut, mutta se piti vaihtaa Zantaciin (kirjotettiinkohan se ny noin?) kun P;tä ei saanut enää määrätä tuntemattomien sydänpysähdysten takia. En tiedä tänä päivänä lääkkeen kohtalosta...
Nyt kun mainittit, niin muistan kanssa jotain tollasta...meillä sitä ei kauaa kyl käytetty..
Meillä käytettiin ainakin vuosi ja oli ainoa mikä oikeesti auttoi!
Meillä ei auttanu mikään muu, kuin
aika :whistle:
 
No niin, urakointi suoritettu. :D
Paljon olitte taas kirjoitellu.

En tiedä, mitä Jepsun perheessä tapahtunut, mutta hyvä, että ok nyt.

Nukkumisesta: meillä nykyään mahallaan. Paljon paremmin nukkuu.

Muutapa en muista. Nyt unille, miehet jo nukkuu.

Kranttu ja poika, joka on jo yli 5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
[http://img232.imageshack.us/img232/2151/img4173lv3.jpg
Tollasen kuvan löysin netistä, hyvin lähelle näyttää samalle, meillä sitä vaan on tossa rinnassa, käsissä ja kasvoilla mm. Mun piti ottaa likasta kuva enneks kävi nukkuu mut en muistanu...tuo siis ei ole meiltä tuo kuva, kuukkelilla löyty.

Systerille tuli just tota ja huomasi ite et tuli ibuprofeiinista. Välillä hävisi ja välillä lehahti taas. Terkassa kävi näyttämässä myös ja otettiin allergiakokeet ja sieltä löytyi myös jotain siitepölyallergioita.

Nokkosrokkoihottumalta vaikuttaa kyllä, mutta mikä sen aiheuttaa, niin siinäpä arvoitusta kerrakseen. Toivotaan ettei olisi allergiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Pakko nyt kommentoida tota Itäkeskus-asiaa...
Pakkasin eilisaamuna lapset autoon ja ajelimme ensin Naistenklinikalle (jep, ottavat yhä pakastamaani maitoa ) ja sit sieltä navin opastamana Itäkeskukseen, jossa en siis ollut koskaan ennen käynyt. Ei ollut mun mielestä kiva/hyvä paikka. hirmuisen ahdas ja sokkeloinen :eek: Sellossa ja Jumbossa olen käynyt useammin ja ne on musta paljon parempia :) Ja alet... Jotain kivaahan aina löytää ;) :p :ashamed:

Ja muita kuulumisia;
meilläkin nyt sitten käännyttiin eka kerran perjantaina, jolloin ikää oli 4kk+19pv :heart:

babygirl + Tilli lähes 5kk
Jep 20 vuotta itäkeskuksessa pyörineenä, niin Jumbo ja Sello vaikuttaa minusta jotenkin sekavilta, mutta ymmärrän hyvin kyllä mitä tarkoitat. Itiksessä kun on uutta ja vanhaa puolta ja vielä ihan tosi uutta puolta jne. Ja kyllähän siellä saa kävellä esim Cittarissa olis jotain kivaa ja sitten jos vielä Subista hakisi evästä...onhan siinä kilsa jos toinenkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mulla on sellainen mielikuva, että tuota prepulsidia ei enää herkästi määrätä. Oisko ollu jotain ikäviä sivuvaikutuksia tai jotain...rytmihäiriötä? Voi tosin olla, että muistan väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mulla on sellainen mielikuva, että tuota prepulsidia ei enää herkästi määrätä. Oisko ollu jotain ikäviä sivuvaikutuksia tai jotain...rytmihäiriötä? Voi tosin olla, että muistan väärin.
Joo ei vissiin...niitä aikoja kun me kokeiltiin (-03) nii taijettiin tosiaan ottaa pois...
 
salisas & hilunen : Prepulsid on yhä markkinoilla (tai no, mun tiedot yltää 2007 vuoden loppuun ), mutta erityislyvallisena valmisteena. Eli mikäli lääkäri katsoo Prepulsidin olevan teille ehdottoman tarpeen, niin hän kirjoittaa lääkelaitokselle erityislupahakemuksen. Apteekki hakee luvan lääkelaitokselta ja se on voimassa vuoden. Erityislupamaksu on n. 10e.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Pakko nyt kommentoida tota Itäkeskus-asiaa...
Pakkasin eilisaamuna lapset autoon ja ajelimme ensin Naistenklinikalle (jep, ottavat yhä pakastamaani maitoa ) ja sit sieltä navin opastamana Itäkeskukseen, jossa en siis ollut koskaan ennen käynyt. Ei ollut mun mielestä kiva/hyvä paikka. hirmuisen ahdas ja sokkeloinen :eek: Sellossa ja Jumbossa olen käynyt useammin ja ne on musta paljon parempia :) Ja alet... Jotain kivaahan aina löytää ;) :p :ashamed:

Ja muita kuulumisia;
meilläkin nyt sitten käännyttiin eka kerran perjantaina, jolloin ikää oli 4kk+19pv :heart:

babygirl + Tilli lähes 5kk
Jep 20 vuotta itäkeskuksessa pyörineenä, niin Jumbo ja Sello vaikuttaa minusta jotenkin sekavilta, mutta ymmärrän hyvin kyllä mitä tarkoitat. Itiksessä kun on uutta ja vanhaa puolta ja vielä ihan tosi uutta puolta jne. Ja kyllähän siellä saa kävellä esim Cittarissa olis jotain kivaa ja sitten jos vielä Subista hakisi evästä...onhan siinä kilsa jos toinenkin.
Musta Itis on helppo paikka verrattuna esim. uuteen Kampin keskukseen. Sellossa oon käyny vaan kerran ja, no tilaa oli enemmän, mutta tykkään enempi Itiksestä. =) Mutta tottumiskysymyksiähän nuo taitaa olla. :)

 
Prepulsidista viel, niin meillä muuten otettiin sydänkäyrää juuri ton rytmihäröjutun takia sillon. Eli jos siinä olis ilmaantunu jotain, niin ei oltas saatu käyttää sitä....
Nää tulee jostaan syystä vähän pätkissä :ashamed: Mulla kun on se aika vähän sumun peitossa :snotty: Aina välähtää asioita mielen päälle, kun joku jonkun asian mainittee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Noita näppyjä meilläkin on tullu ja menny, ja viel en oo lanssia soittanu ihme kyllä :eek: , oisin voinu kuvitella että oisin semmosta äitityppiä vaan enpäs ookkaan ;) , ainakaan vielä :D
Muutamat näpyt onkin ihan normaalia (en kyl siis tiiä minkä verran teillä ollu), mut likalla on enemmän näppystä ihoa, kuin ei-näppystä :|
Ihan nyt vaan sivukommentti tuli mieleen, kun taisin antaa ymmärtää, että on vaan vähän näppyjä :|
-No sit :eek: , multa ääni pesuaine reaktiolle

Voiko se ilmaantua ihan yhtäkkiä :whistle: Kuitenki tän 5kk samoja aineita käytetty...ellei se sit tosiaan sen hikoilemisen kanssa reagoi
:/
Monille asioille yleensä herkistytään vähitellen, joten ihan hyvin voi olla kyse pesuaineista. :/
Mut eiks vois aatella, et oireetki sit tulis vähitellen :/
Äh, en mie tiiä...olkoo, niin kauan kun ei likkaa itteesä vaivaa (kutia tms)...kysellää sit neuvolassa... :/

http://img232.imageshack.us/img232/2151/img4173lv3.jpg
Tollasen kuvan löysin netistä, hyvin lähelle näyttää samalle, meillä sitä vaan on tossa rinnassa, käsissä ja kasvoilla mm. Mun piti ottaa likasta kuva enneks kävi nukkuu mut en muistanu...tuo siis ei ole meiltä tuo kuva, kuukkelilla löyty.

--Just tommonen reaktio tuli mun työkaverille kun oli ostanu uuden punasen paidan eikä sitä pessyt enne käyttöä :eek: , on saanu jostain muustakin vaatteesta, ja laastareista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mulla on sellainen mielikuva, että tuota prepulsidia ei enää herkästi määrätä. Oisko ollu jotain ikäviä sivuvaikutuksia tai jotain...rytmihäiriötä? Voi tosin olla, että muistan väärin.
Joo ei vissiin...niitä aikoja kun me kokeiltiin (-03) nii taijettiin tosiaan ottaa pois...
Mitkäs ne refluksin oireet, niinkuin lyhyesti on? Meillä kun toi likka sinkoaa noita lätäköitä enempi ja vähempi koko ajan. Tänään taas huono päivä. Ooon siihen niin tottunut, että en enää osaa aatella mikä on normaalia ja mikä ei. Samanlaisia on ollut isot veljetkin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Mulla on sellainen mielikuva, että tuota prepulsidia ei enää herkästi määrätä. Oisko ollu jotain ikäviä sivuvaikutuksia tai jotain...rytmihäiriötä? Voi tosin olla, että muistan väärin.
Joo ei vissiin...niitä aikoja kun me kokeiltiin (-03) nii taijettiin tosiaan ottaa pois...
Mitkäs ne refluksin oireet, niinkuin lyhyesti on? Meillä kun toi likka sinkoaa noita lätäköitä enempi ja vähempi koko ajan. Tänään taas huono päivä. Ooon siihen niin tottunut, että en enää osaa aatella mikä on normaalia ja mikä ei. Samanlaisia on ollut isot veljetkin :(
Meillä syy oli ihan silkka oksentelu. Tai sen pohjalta lähettiin syyt' hakemaan.
2 ekaa oli myös todella kovia pulauttelijoita, mutta tää versio oli ihan omaa luokkaansa :/ Ei todellakaan käyny mielessä, et se olis normaalia pulauttelua ja pulautteli reilusti laitokselta asti...
 

Yhteistyössä