***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Harmillista tosiaan, Jahvetti, että koitte, ettei penestä ollut apuja. :( Antoiko ne mitään vinkkejä tms. siihen touhuun? :/
No eipä juuri mitään uutta, mitä ei oltasi jo joskus kokeiltu...ollaan tähänkin asti toimittu oikein jne. Pojalla vaan ON luonnetta :whistle: No se nyt katotaan et miten mm. ruokailutilanteet sujuu, kun mies alkaa katsoo asioita läpi sormien :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Noita näppyjä meilläkin on tullu ja menny, ja viel en oo lanssia soittanu ihme kyllä :eek: , oisin voinu kuvitella että oisin semmosta äitityppiä vaan enpäs ookkaan ;) , ainakaan vielä :D
Muutamat näpyt onkin ihan normaalia (en kyl siis tiiä minkä verran teillä ollu), mut likalla on enemmän näppystä ihoa, kuin ei-näppystä :|
Ihan nyt vaan sivukommentti tuli mieleen, kun taisin antaa ymmärtää, että on vaan vähän näppyjä :|
-No sit :eek: , multa ääni pesuaine reaktiolle

Voiko se ilmaantua ihan yhtäkkiä :whistle: Kuitenki tän 5kk samoja aineita käytetty...ellei se sit tosiaan sen hikoilemisen kanssa reagoi
:/
Monille asioille yleensä herkistytään vähitellen, joten ihan hyvin voi olla kyse pesuaineista. :/
Mut eiks vois aatella, et oireetki sit tulis vähitellen :/
Äh, en mie tiiä...olkoo, niin kauan kun ei likkaa itteesä vaivaa (kutia tms)...kysellää sit neuvolassa... :/

http://img232.imageshack.us/img232/2151/img4173lv3.jpg
Tollasen kuvan löysin netistä, hyvin lähelle näyttää samalle, meillä sitä vaan on tossa rinnassa, käsissä ja kasvoilla mm. Mun piti ottaa likasta kuva enneks kävi nukkuu mut en muistanu...tuo siis ei ole meiltä tuo kuva, kuukkelilla löyty.
 
Heipä hei :wave:

Ekaks mun bravuuriraparperikiisseliohje :whistle: Laitoin litran vettä ja litran raparperejä kiehumaan. Sitte kun raparperit on pehmentyny laitetaa 1dl perunajauhoa sekotettuna 1 1/2 dl veteen. Sit kaadetaan rapskujen joukkoon ja ku pulpahtaa ni poies.. Vitsi meikä on ollu innostunu vieläki tosta eilisestä kokeilusta.. Lueskellu vähä väliä leivontablogeja ja miettiny mitä kaikkee sitä tekis :LOL: Huomaatte varmaan että mä teen yleensä kaikkea ennelta hyväks havaittua ja harvoin kokeilen mitää yksinkertastakaa uutta :ashamed: Varsinki jos siin on liivatetta tai jotain muuta mitä en tiiä haltsaavani :whistle:

Ja sitte se päivän paras... Mä kokeilin tänä aamuna päristelyä pojan kanssa ja se höpsö muris mulle koko päivän kieli ulkona.. Äsken yhtäkkiä tajus päristellä (tietenki iltavellit suussa :p ) . Vähä kaikil oli hauskaa.. Nyt se päristelee tuola isälleen eikä malttais nukkua millään :xmas:

Nyt alan taas lueskelee päivän kuulumisia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Arvatkaa kuka menee huomenna ostaa/tilaa syöttötuolin :xmas: Ja tietty mummo betalar B) :LOL: Se meinaa ostaa sinne kanssa, ni jos saatas vaikka alennusta ku 2 otetaan :LOL:
Ajateltiin mennä ostamaan semmonen kans tässä joku päivä. :p Ja mun porukoille hankitaan sit kun mennään niille. =)
 
Iltaa mammat!

Tulin jokunen aika sitten punttarilta. Mies oli ollu muksujen kanssa kolmistaan ja kun tulin kotiin, molemmat muksut oli sängyissään ja nukku! Siis ton esikoisen nukahtaminen on ollu viikon yhtä takkuamista. Menee kyllä kiltisti sänkyyn, kun käsketään, mutta voi pyöriä siellä parikin tuntia ennen kun nukahtaa.

Joo, tuli nyt tällainen omanapajutistelu... :/ :p

Jahvetti mun miehelle tulee aina silloin tällöin nokkosihottumareaktio, niin että menee koko iho vähän ton kuvan kaltaiseks. Lääkärin mukaan voi olla jokin uus mauste ruoassa, jonkin lääkkeen ainesosa tms (siis tosi pieni pitoisuus). Yleensä on menny päivässä-parissa ohi, joskus haettu lekurista kortosonipiikki. Viime talvena kesti viikon (ja kaks kortosonipiikkiä). Ja ihon pinta-alasta oli tosiaan enemmän näppyä kun näpytöntä pahimmillaan. Ootteko kokeillu jotain uutta sosetta tai sosemerkkiä?
 
Meillä ihan mielettömän hieno päivä, mä alan kohta tottua tähän =) =) Ei minkäänlaista ylimääräistä huutoa koko päivänä. Siis tästä nauttii ihan suunnattoman paljon!!
Neuvolassa käytiin: pituus 65cm, paino 6100g, painossa reippaasti käyrien alla mutta meidän tilanteen huomioon ottaen on ihan ok.. :heart:
Mietin tossa neuvolasta lähtiessä että meillä menee joka kerta siellä tunti, kun muistaisin tyttöjen kanssa käyntien olleen lyhyempiä.. Kauanko muitten neuvolassa olo kestää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ootteko kokeillu jotain uutta sosetta tai sosemerkkiä?
Kauravelli tuli mieleen :/ Sitä ei nyt olla annettu, mut tuntuu, että toi kyllä lisii vaan :/
Muuta ei oo tainnu nyt saada, en ainakaan muista. Mut jotaan kaurapuuroa söi tossa pari viikkoa sitte eikä sillon viel tullu mitään :/
Alotetaan varmaa huomenna siitä, et käyn hakee jotaan muuta pyykkäriainetta :whistle:
 
Pikaisesti reissun päältä.On ollut tosi mukavaa ja virkistävää huomata, että meidänkin vauvan kanssa voi reissata. Mennyt kaikki hienosti. Aloitin vasta lukemisen, mutta kommentoin Liinamarin juttua jo nyt, jos vaikka en muuta ehtis.

Vauvaan hermostumisesta: Minä olen joskus yöllä kiroillut ja puhunut rumia vauvalle. Kun vaan joutuu valvomaan ja yössä toinen herää sen kymmenennen kerran, hermo menee. Se on inhimillistä. Puhu asiasta neuvolassa. Tärkeintä on, ettei vauvaa satuta. Itse olen jättänyt huutavan vauvan sänkyyn ja menny viereiseen huoneeseen hakkaamaan täysillä seinään. Oli rystyset verillä.

Eikö miehesi voisi olla enemmän vauvan kanssa? Meillä poika vaistosi, että olin sikaväsynyt ja vihainen eikä sitten rauhoittunut mulle enää lainkaan. Mies jäi kahdeksi päiväksi töistä pois (otti sairaslomaa), äiti ja poika nukkuivat hyvin ja sen jälkeen elämä on taas hymyillyt. Tilannetta ei siis kannata päästää liian pahaksi. Sinä et ole yksin vastuussa lapsestasi!

Hjuuli: Pieni se on meidänkin kaupunki ja varmaan moni muualtakin on voinut mut tunnistaa. Mutta miksi välittää. Itse olen ottanut sen linjan, että on juoruilijoiden häpeä, jos puhuvat eivätkä ymmärrä, että muilla vaikeaa. Puhuin avoimesti aikaisemmasta keskenmenosta, vaikeasta raskaudesta, helvetilllisestä synnytyksestä ja nyt vaikeasta vauva-ajasta.
Moni ei edes haluaisi kuulla, että meillä ei ole ollut helppoa. Mutta minä en valehtele, mielestäni se olisi karhunpalvelus kaikille muille, joiden elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Mikään, mistä olen ääneen kertonut, ei ole tarkoittanut. että rakastaisin lastani yhtään vähempää. Päinvastoin, rakastan niin paljon, että hoidan mielenterveyttäni rehellisyydellä, vaikka ylpeyteni joutuisinkin siinä samalla nielemään.

Haleja sinistelijöille. Myös minulle voi laittaa yv:tä.

 
Pakko nyt kommentoida tota Itäkeskus-asiaa...
Pakkasin eilisaamuna lapset autoon ja ajelimme ensin Naistenklinikalle (jep, ottavat yhä pakastamaani maitoa ) ja sit sieltä navin opastamana Itäkeskukseen, jossa en siis ollut koskaan ennen käynyt. Ei ollut mun mielestä kiva/hyvä paikka. hirmuisen ahdas ja sokkeloinen :eek: Sellossa ja Jumbossa olen käynyt useammin ja ne on musta paljon parempia :) Ja alet... Jotain kivaahan aina löytää ;) :p :ashamed:

Ja muita kuulumisia;
meilläkin nyt sitten käännyttiin eka kerran perjantaina, jolloin ikää oli 4kk+19pv :heart:

babygirl + Tilli lähes 5kk
 
Tänään olikin kyllä kiva päivä, aurinko paistoi ja vietettiin iltapäivä ja ilta kaveriperheen luona grillaillen. B) Heillä vielä muutaman kuukauden erotuksella samanikäiset poika ja tyttö kun meillä, pojilla tuntui olevan hauskaa keskenään, siellä painoivat pitkin pihaa nakusellaan nauraa rätkättäen! :D

Muutenhan meille ei erikoista, tytyllä oli tuossa pari huonompaa päivää ja tavaraa tuli ulos aikalailla gavisconista huolimatta ja yöunille käyminen oli yhtä kitinää ja selkä kaarella ähräystä. Pari päivää tuota kesti ja nyt on palattu jälleen "normaaliin" gavisconin aloituksen jälkeiseen, eli tyty varsin tyytyväinen ja vaan vähän pulauttelee. Voihan se olla että olin itse syönyt jotain sellasta, joka pulauttelua lisäsi, mut en kyllä millään keksinyt mitä se voisi olla...

Meille tuli kanssa tuo oranssi lusikka, vähän molohan se on, pojalle tuli aikoinaan samanlainen ja meni mummilaan lusikaksi. Ostettiin pojalle noita Ainun pehmeitä lusikoita kun soseita aloiteltiin ja niillä aikas pitkään mentiinkin, nythän ne ovat sitten typykkää odottamassa.

Mitähän mun vielä piti sanoa...äh, ei pysty muistamaan, pitää jatkaa sit jos ja kun muisti palaa... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Niin juu ja vielä piti hehkuttaa, vaikka se tais olla eilen/aamulla ku täällä hyviä uutisia olitte hehkuttaneet. No tässä kuitenkin mun hehkutus!

Esikoinen oppi ihan itsekseen n. viikko sitten lukemaan :D
Onnea! :flower: Itse muistan vieläkin sen hetken, kun tajusin, että osaan lukea! =) Nelivuotiaana tavailin NallePuhia ja hoksasisn, mitä siinä sanottiin. =) Taitaapa muuten tuo olla minun varhaisin muistoni. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en oo yhtään innostunu kun nuo on oppinu lukemaan :whistle: :LOL: :LOL: Aina on joku kärttämässä selän takana |O ;) :LOL: No joo...hyvä taitohan se on :p
No mutta sitten kun lapsi osaa itse lukea, niin voi sanoa useammin, että luepas itse. =) Sillon kun ei osaa lukea, niin joutuu aina itte lukemaan. =) Mun mutsi on sanonut, että se oli tosi hyvillään, kun opin lukemaan, niin ei sen tarvinnu enää NallePuheja mulle lueskella. Enempi satukirjoja vaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en oo yhtään innostunu kun nuo on oppinu lukemaan :whistle: :LOL: :LOL: Aina on joku kärttämässä selän takana |O ;) :LOL: No joo...hyvä taitohan se on :p
No mutta sitten kun lapsi osaa itse lukea, niin voi sanoa useammin, että luepas itse. =) Sillon kun ei osaa lukea, niin joutuu aina itte lukemaan. =) Mun mutsi on sanonut, että se oli tosi hyvillään, kun opin lukemaan, niin ei sen tarvinnu enää NallePuheja mulle lueskella. Enempi satukirjoja vaan. =)
Joo..no tuo oli lähinnä läppä :p ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, ihan puskista tuli tänään mieleen, et Prepulsid oli se toinen lääke jota tuol ukolla sillon refluksiin kokeiltiin...hiluselle piti joskus tuo nimi sanoo, mut en muistanu :wave: =)
Joo, olen mä tosta lääkkeestä kuullutkin. Jos tuo gaviscon näin toimii niin ei varailla mitään lääkäriaikaa asian suhteen, mut jos yhtään alkaa näyttää siltä ettei apua enää ole niin linjat lähti heti yksityiselle!

 
Kirjoista puheenollen... Suositelkaas jotain hyvää, KEVYTTÄ iltalukemista. :attn: Mulla on menossa nyt ei-kevyenä iltalukemisena se Sinkkasen "Mitä lapsi tarvitsee hyvään kasvuun" (äippäHkikohan sitä jo aiemmin suositteli, mutta suosittelen siis :attn: ), mutta nyt olisin jotain kevyttä lukemista vailla. Moneen kuukauteen ei oo tullut oikeastaan mitään luettua, paitsi viimeisin Potter, mutta nyt alkaa olla jo semmonen olo, että vois lueskella enemmänkin jo taas. :/
 

Yhteistyössä