***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

meillä on 2½ viikon päästä mökkireissu sinne mennään minä+mies ja 3 muuta pariskuntaa, mun äiti tulee meille ilmeisesti lapsia vahtimaan ja minua ei kiinnosta yhtään.. :/ viime lauantainaki se anoppi pyysi sinne yöksi ja ehdotti että jos kävisin jossain illalla ku olen aika lailla yksikseni lasten kanssa 24/7 niin saisin hetken hengähtää ja rentoutua, niin en sillonkaa suostunu menemään..onkohan mulla päässä vikaa, ku ihan hyväähän se tekis saada välillä muutaki mietittävää ja näkis vanhoja tuttuja, mut ei, minä möyrötän mielummin kotona.. :/
 
piipero tuo on tuttua, että itse kieltää, että tarvitsisi muutakin toimintaa kuin lapset. Sorrun siihen itekin, mutta ottaa vaan ja menee vaikka innostus on täys NOLLA!!! Sen eron huomaa vasta, kun tulee takas =) Hyvää se tekee!!! Vaikkei sitä itse suostu myöntämään...
 
:wave: hengissä täälläkin.kesävieraita tai siis siskon porukka 5v kaksosineen lomailemassa pari viikkoa joten touhua ja meteliä riittää:)
Meillä kans SYÖTTÄMINEN onnistuu parhaiten sitterissä, toisinaan sotkuisesti ku nyrkki menee joka välis suuhun, toisinaan ihan sisstikin:)N.purkki päivällä perunaa ja illalla purkki hedelmäsosetta, hyvintuntuu viel määrällisesti riitävän,yöunet.12-13 tuntia mut sit päiväunet on lyhkäsiä ihan ku HEXODUKSELLA JA MEILLEVAUVALLAKI, harvinaista et kauemmin nukkuu mut kolmet pikkuunet päiväs kuitenki, omaan sänkyyn ei kyl rupee päikkäreille.

HAMPAISTA samaa mieltä ku HILUNEN, meki esikoista lääkittiin aina ku tuntu et olo oli kovin kovin tuskainen hampaiden tulosta johtuen.mikspä sitä turhaan pienen pitäs kivusta kärsiä ku helpotustaki voi saada.ja ikenet voi olla puhkeamisvaiheessa hyvinki kipeät.

Mukavaa päivää kaikille ja halaus kaikille sitä tarvitseville:)

Minni ja pieni 4kk ja 5päivää

:hug:
 
Heipsis!

Sosetta meillä menee kerran päivässä puolen päivän aikaan purkillinen. Sitä oon miettiny et millon rupeis antamaan illallakin sosetta. Vaikka päivällä kasvista ja illalla hedelmää. Ja syödään sitterissä joka on pöydällä.

Mä otin nyt vaunuista sen pehmeen kopan pois, saa tarvittaessa sit vähän nostettua jos on hereillä. Ei enää automaattisesti nukahda vaunuihin ellei ole väsynyt ja hermohan siellä kopan uumenissa menee kun mitään ei näe... Niin, noita päikkäreitä nukutaan yleensä 4xpäivässä, kerrallaan 30-60min. Tunti on kyllä ihan maksimi. Jotakin poikkeusta lukuunottamatta.

Mulla on nyt aika mennyt polttareita suunitellessa, porukka sen kun kutistuu vaan :( No, eiköhän niistä mukavat juhlat kuitenkin saada aikaseksi =)
 
Ouluussa jyrisee ja salamoi :x |O

Matias nukkuu...siltä oli hoitaja ottanu tuosta rinnan päältä lapun pois ja siinä on haava ja tikit...hui ku mä säikähin sitä...se laitettiin se letku sinne keuhkopussiin niin sen takia. :/

ruokaakin pikkumies on jonkin verran syönyt mutta kyllähän tää sairaalailmapiiri aika lailla verottaa..viimekskin heti kun kotiin päästiin niin ruoka alko uppoamaan erilailla.

vellit kelpaa, maito ei. :eek:

en muista yhtään mitä piti kommentoida... kiinin tuskaraporttia ootan minäkin. ;)

Jepsu
 
Heippa täältäkin pikaisesti :wave:

Meillä on ihan sama homma päikkäreiden kanssa, kuin Meillevauvalla ja olikohan Hexoduksella; päikkärit on lyhyitä ja ytimekkäitä :D Mä olin tänään ihan ihmeissäni, kun mimmi veteli 2,5 tunnin tirsat tällä kertaa...Edellisestä onkin jo aikaa..

Ihanaa, meille tulee huomenna Aavan kummit ja mun kummipoika 2vee kyläilemään pohjoisesta. Odotan niin paljon :heart:

Pulauttelusta; tosi hurjalta kyllä kuulostaa tuo jatkuva pulauttelu :hug: Meillä pulauttelu on ihan normimitoissa..

Nyt täytyy mennä, likka ei jaksa enää olla leikkimatolla kaiskottamassa :LOL:

Ai niin, Hjuulille tsemppistä, pää pystyyn vaan. Jätä tommoset omaan arvoonsa :hug: Mulle voi yksäröidä, jos siltä tuntee :)
 
Helou, täällä on aivan ihana päivä ollut. Aurinko paistaa ja on lämmintä. :wave:

Päikkäreitä ollaan jo pitkään nukuttu 4x30min päivässä. Siihen ollaan totuttu ja se on ihan hyvä.

Meillä on edelleen kova koppa vaunuissa ja kyllä E siellä edelleen viihtyy. Niin hereillä kuin nukkuen. Ei ole vielä ainakaan alkanut kiukuttelee makuuasentoa kun on hereillä. Yleensä ihan hiljaa vaan katselee menoa. Kaupassa kun ollaan niin kopassa käy aikamoinen tohina. :D

Mummilassa oltiin päivä ja mukavaan oli. Piristi kummasti kun oli juttuseuraa.

Ciba ja E

muoks. meillä on nyt jonkin aikaa imetty omaa alahuulta. Sellainen lutkutus käy. Ja syljetään :kieh: En tiedä mistä moisen tavan on oppinut, heh.
 
So nice.. tyty nukkui just puoli tuntia kun oli vetässy vajaa pari desiä maitoa. Heräsi itkuun joka on nyt jatkunu 20 minsaa. Mä en enää tiedä mitä tää on, tytön itkuisuus kun on enemmän sääntö ku poikkeus. Tää päivä on kyl ollu pelkkää itkua niitä muutamaa ulkoilua ja päikkäriä lukuunottamatta. Phuuh! Tekis mieli antta panadolia mutta kun en ole varma hampaista niin tuntuu että antaisin "liian heppoisasti" :( :snotty:

 
Kuullostaa tosiaan hurjalta tuo refluksi. :/

Päikkäreitä otetaan parit lyhyemmät (30min-1h) ja yhdet pidemmät (2-3h).

Syöttäminen tapahtuu sitterissä. Ei sitä sotkua nyt niin paljon tule, kunhan muistaa tarkkailla käsien toimintaa. :D

Niin kun Jepsu sanoikin, täällä Oulussa oli tosi kova ukkonen. :eek:

Tulin hehkuttaa, että oon menossa lauantaina terassille työkavereiden kans. Toivottavasti ois hyvä ilma. B)
 
SEE
meillä kyllä menee soseita aika reilusti. Eli aamupäivällä siinä klo 11 syödään lounaaksi yhteensä 1prk niin kasvista kun hedelmää/marjaa ja iltapäivällä siinä klo 17 samanlainen annos ja maitoakin juo vielä päälle sellaiset 100ml! Silti on nyt herätty X2 yöllä syömään ja vetää 200ml molemmilla kerroilla, tätä jatkunut nyt 2 viikkoa niinkuin aikaisemmin jo kirjoitinkin, ennen nukkui koko yön 1 syötöllä. Päiväunia meillä nukutaan 3 , aamulla pikkutorkut 30-40min, puoliltapäivin 11/2-3h ja ja tässä 4-5 aikoihin 30-60min.

ai niin :hug: kaikille sitä tarvitseville ja MEILLEVAUVALLE jätti suuret :hug:
 
Hallelujaa SEE tota ruokamäärää :eek:
Taitaa olla joku ikään liittyvä kasvupyrähdys kun vauvat tuntuu syövän yleisesti useemmin tai suurempia määriä..
Nyt toi mukelo rauhottui hetkeksi. Huitaisi naamaansa taas 120 ml maitoa, melkein nukahti syliin ja kun laitoin lattialle niin johan heräsi :whistle: Mut nyt se tossa toisen koiran viekussa lussuttaa kättään.
Me silitettiin tänään ekaa kertaa toista koiraamme B). Se tulee aina ihan iholle, siis kyhnää vieressä. Tyty sit istui mun sylissä ja alkoi silittämään koiran selkää :). Aiemmin se on vaan katellu koiria ja kerran yritti purra koiraa hännästä mutta muuten ollut passiivinen. Nyt se tossa yrittää kääntyä mahalleen mutta koira on tiellä. Ne makaa kylki kyljessä, vähänkö hauskan näköistä! Mut tyty ei taida tykätä..

 
:wave: :wave: Netti toimii taas! Muutto kesken mut tänne löysin ilmoittamaan etten ole kokonaan poissa. Onneks olin himassa kun nettiliittymä-äijä kävi kytkemäs ton verkon uutee osoitteeseen. Ihana kun on uus asunto! Ah, tätä tilan paljoutta nyt. :D


Vanamo+Ännät
 
Moiks!
Soseita meil menee vaihtelevasti, kun ei välttämättä muisteta antaa. Puol purkkia ny on eilen ja tänään syöty peruna-porkkana-maissisosetta. En tee itse soseita vaan ihan ostan purkkeja. Hyvin uppoo, toi maito on niin pahaa että Valle vetää mitä vaan muuta ku sitä mielellään. :LOL:

Meillä käännyttiin kuulema tänään ekaa kertaa! Juuri tietty kun olin itse poissa. :/ Mutta ei se mitään! Pelkäsin jo, ettei tuo käänny koskaan! Tosin vahingossa, mutta eiköhän se pian sitten tahallaankin opi kääntymään. :)
Myös tänään ekaa kertaa kuulin tuon päristelevän! Ihana ääni! :)

Huomenna taas sairaalaan, katsovat tuota mahaa yms. Huoh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
muoks. meillä on nyt jonkin aikaa imetty omaa alahuulta. Sellainen lutkutus käy. Ja syljetään :kieh: En tiedä mistä moisen tavan on oppinut, heh.
Sama juttu :D A keksi aloittaa tuon joskus viikko sitten!!


ja siis hengissähän minäkin :)

Vihdoin sain kouluhommat pulkkaan (tänään oli vika tentti hetkeen) ja pääsen taas palstan pariin :D

Viikonloppuna oltiin pohojanmaalla, ja siitä reissusta A on edelleen niin väsynyt että nukkuu jo toista vuorokautta (lähes putkeen).

Hampaita ei ole, mutta pullistelee kovasti ikenet ja tosiaan tuota pureskelua ja kuolaamista ja yleistä epätyytyväisyyttä on ollut nyt reilun viikon verran. (kuten tuota Ciban mainitsemaa alahuulen imemistä ) kuumetta oli yhden päivän ja flunssaa ja yskää. liittyykö hampaiden tuloon mikään noista oireista, tiedä sitä...

Tissimaidolla mennään edelleen.

oliko se hilunen vai kuka kun kysyi joskus ajat sitten siitä tuunattujen tuttien ostosta, niin visa electronilla sain ne netis maksettua.

varpaista on saatu kiinni vajaan pari viikkoa. ja pippelistä :D

ja tervetuloa uudet :) on pakko sanoa, oonko ollut ite liian kauan pois, mutta hirveesti on uusia nikkejä... vai oonko minä vääräs ketjus?? :D

ja nyt lueskelemaan! (pari viikkoa jääny väliin, ni onhan tässä luettavaa yhdeks illaks)...

e+A (4 kk 2 vko)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Hallelujaa SEE tota ruokamäärää :eek:
Taitaa olla joku ikään liittyvä kasvupyrähdys kun vauvat tuntuu syövän yleisesti useemmin tai suurempia määriä..
Nyt toi mukelo rauhottui hetkeksi. Huitaisi naamaansa taas 120 ml maitoa, melkein nukahti syliin ja kun laitoin lattialle niin johan heräsi :whistle: Mut nyt se tossa toisen koiran viekussa lussuttaa kättään.

luin et mulkero ja olin ihan että what the...?? :eek: :LOL:
 
Pikavisiitillä kommentoimassa...mummu pian täällä ja just pojan kummitäti lähti kylästä =)

Täällä kans päristelty nyt ahkerasti reilun viikon verran. Pärinä kuuluu aina herätessäänkin heti ja lempipuuhaa se näyttää olevan kaupoilla ollessa, kun rattaissa/kärryissä ei ole mielekkäämpää tekemistä kuin kerätä ihmisten huomiota kyseisellä tavalla :LOL:

Päikkärit pysyneet meillä samankaltaisina jo pitkään. Aamulla parin tunnin hereilläolon jälkeen nukkuu noin 2h. Ja sitten päivemmällä 30-45min ja illalla samanlaiset. Kolmilla unilla siis.

Kiva kuulla emmiestäkin =) Meidän pojalla myös iso jalka, eilen juuri ostin pojalle kunnon kengät kokoa 19. On niissä vielä toki tilaa, mutta 18 ei ois kauaa mennyt :eek: Ja kun ei poika vielä seiskole niin pääasia kai on, että kengät on hyvänmalliset, vaikka hiukan isot vielä. Meillä käytössä nyt myös 18-19 kokoiset sukat.

Poika keksi tänään vaipanvaihdolla tarttua varpaisiinsa =) saas nähdä onko ne pian jo suussa :LOL:
 
Meillä ollaan nyt kolmena päivänä siis maisteltu perunaa ja syöttäminen on tapahtunut sitterissä. Poika söis varmaan vaikka kuinka paljon, tänään meni sellainen neljäsosa pienestä perunasta, enempää en uskaltanu vielä antaa, mutta suu ois kyllä auennut vielä lisääkin ottamaan :p

Mun pitäisi myös ottaa tuo kova koppa pois vaunuista. Taitaa jäädä perjantaille...kun pitäis keksiä/tehdä säilytyspaikka kopalle ja nyt ei kyllä kerkii ruveta vaatehuonetta järjestelemään. Poika mahtuu koppaan vielä nipin napin ja viihtyy siellä kyllä =)
 
Sitterissä meilläkin syödään soseita, nostan sen pöydälle (joo, tosi turvallista :D ).

Oon ihan hajalla jotenkin, valvonut 03:sta asti, eikä hetken rauhaa tänään :(
Mies läksi pojan kanssa autolla asioille, saan olla hetken yksinäni.
Yleensä poika tosiaan nukkuu puolen tunnin unet aamupäivällä, pari tuntia puolenpäivän maissa ja puolen tunnin nokosia muutamat vielä ennen yöunia. Ja yöt on mitä on :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Ai juu piti vaan kysyä että onko A:lla jotenkin iso jalka kun sillä on tuommoisia 18-19 kokoisia sukkia?!
Iso jalka on meidänkin tytyllä. :D Nyt on ulkona viileämmällä kelillä ollut käytössä semmoset nahkatossut, koko 18 ja just vielä menevät mut eivät kauaa. Viime viikolla ostin uusia sukkia koko 19-21 :whistle: :p kun pienemmistä ei enää mennyt kantapää kohdalleen-himpun reiluja kyllä vielä, mut ennemmin niin kuin liian pienet. Ja henkkamaukan sukista käytössä muistaakseni koko 9-12kk :eek: :D en muista mitä numeroa vastaa, mut aika passelit ovat!

 
Heip!
Hurjasti tekstiä, en tällä kyläilypaikkamme hitaalla koneella lukaissu ku pari sivua selaten, ja sen verran huomasin että vointiani oli Kristelle ja Hissukka kyselleet, joten teille aloin vastaamaan että vointi on hyvä, matkakuumetta taisi olla! =)
Ollaan siis miehen siskon ja hänen miehensä luona, ja matka (500km) meni hyvin, mitä nyt autossa piti ajaessakin imettää välillä, silleen kaukalon päällä kököttäen ;) , muuten ok. Täällä perillä on vaan melkoista kitinää, kunnon viihdytettävä on tuo meijän helmi... :kieh: Tänään hokasi semmosen, että sitä vois välillä olla ihan vaan selällään ja yrittää tarttua esineisiin (lopultakin!!) ja myös jalat on nyt noussu parin päivän sisään tohon masun päälle, eli ehkä ne varpaatki sieltä pikkuhiljaa alkaa löytyä! =)
Mut tällaiset pikakuulumiset tällä kertaa, ja ihan muiden juttuja kommentoimatta.. :ashamed:
 
Onpas taas tullu tekstiä tänää :D

Syömisestä Meilläki soseita syötetään sitterissä. Hyvin on toiminu. Mitä nyt pikkasen vaaleeseen sitteriin on tullu porkkanaa :/ Meillä syödään niin että aamupäivästä syödään puoli purkkia ruokaa eli jotain kasvissosetta ja iltapäivällä puoli purkkia hedelmää. Joskus puolikas muussattu banaani. Nyt oon muutamana iltana huomannu että poika tarvii lisää ruokaa illalla kun yleensä ollaa annettu pullollinen 50/50 vellimaitoa niin nyt tuntuu ettei se enää piisaakkaan. Pitää alkaa antaa pelkkää velliä, mutta kun tuntuu ettei tuo oikein haltsaa tota vellituttia, en tiä miks :p Antaako jo moni puuroa? Millaisesta puurosta alotellaan? Meillä tuo 5 kk tulee ens viikolla niin ajattelin että jos jättäis kokonaan tuon vellitutin kanssa leikkimisen.

Kiukusta ja unista Joku kausi kyllä tuntuu nyt olevan kun tuo pikku-ukko on välillä kiukkunen ku ampiainen. Ja ne unet... Meillä on pitkän aikaa nukuttu kolmet unet päivässä, mutta tällä viikolla ilta-unet on venyny tosi myöhäselle jos niitä on nukuttu ollenkaan. Tänään on nukkunu kahdet unet, heräs toisilta tossa kuuden aikaan. Eikä oo ollu ees pitkät unet, normi tunti mikä yleensäki. Saas nähä miten yö menee. Viime yönä heräili kaipaamaan tuttia vissii 5 kertaa vaikka monta kuukautta on menny jo heräämättä koko yö |O

Ja jalasta Meillä myös yks isokenkäinen :wave: Henkkamaukan 6-12 kk sukat käytössä. Jarrusukat B)

Eilen opittu päristely jatkuu vielä :D mitä enemmän ruokaa suussa sitä paremmat pärinät :headwall: Ja mä en ymmärrä ku tuo lapsi murisee koko ajan.. Millo tutille millo leluilleen, millo millekkin :D
 
"Jahvetti" Emma Easy-tuoli siis =) Cherrynä, vaaleenpunasella pehmukkeella :saint:
Tahtoo kans :wave: ja mummo betalar :D :whistle:


Meillä otettu kova kantokoppa kans pois, jotta saa selkänojaa tarpeen vaatiessa nostettua. :'( Missä mun vauva..

Kävin muuten tänään alessa. Ja tietty mukaan lähti kaikkea muuta, mutta EI alennustavaraa. Hyvä minä! :LOL: :LOL:

Soseita menee 1/2 purkkia kerralla. Päivällä kasviksia, iltapäivällä hedelmää ja illalla tarvittaessa vielä kasviksia. Niin ja kaupan soseilla eletään täälläkin.

Niin ja vielä, ilmotin tänään töihin, että palailen takas 1.8.2010. Hui sentään!
 

Yhteistyössä