***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Heippa! Oltiin eilen miehen kanssa häissä ja mummu oli meillä pojan kanssa. Ilta ja yö oli mennyt hyvin. Poika oli ollut oma iloinen itsensä ja syönyt sekä nukkunut oman rytminsä mukaisesti. Me kotiuduimme puoli kolmen maissa ja kuudelta mä jo nousin pojan kanssa. Hiukkasen viiniäkin eilen juoneena, on olo nyt jokseenkin väsy |O Mies nukkuu pers homeessa tietenkin :kieh: :kieh: Mä kilahdin tuolle äijälle eilen, kun sen yksi koulukaveri oli meille kuskina ja me jo sen viedessä maksettiin sille myös takaisin hakemisesta. Ja oli sovittu, että tulee hakemaan kun soitetaan (juhlapaikalle noin 25km meiltä päin). Mä soitin sille kuskille puolen yön paikkeilla, kun huomasin, että juhlat rupee hiipumaan. Ja tää kuski suvaitsi saapua vasta kahden aikaan, vaikka mä soitin sata kertaa!! :kieh: Mun miehen mielestä mä vaan valitin ihan olemattomasta :eek: Ja juhlat siis tosiaan loppui jopuol tuntia ennen sen kuskin tuloa! Siellä me kylmässä pihalla kökötettiin oottamassa parin muun tyypin kanssa, jotka piti meille seuraa. Voitte varmaan kuvitella millainen olotila oli siellä tissit pinkeenä oottaa juhlamekossa :LOL:

Sorry omanapa-valitus, mut mua kyllä risoo vieläkin!
 
Kertokaas...-06 syksyllä ostettu, 10 kertaa käytetty (omien sanojen mukaan) Ergo-reppu, kuvan mukaan ihan moitteettomassa kunnossa...tarjoisinko 60e sis. post...??? :wave: :wave: :wave: Vai viel vähemmän...se siis pyytää 60e+postit :wave: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Heippa! Oltiin eilen miehen kanssa häissä ja mummu oli meillä pojan kanssa. Ilta ja yö oli mennyt hyvin. Poika oli ollut oma iloinen itsensä ja syönyt sekä nukkunut oman rytminsä mukaisesti. Me kotiuduimme puoli kolmen maissa ja kuudelta mä jo nousin pojan kanssa. Hiukkasen viiniäkin eilen juoneena, on olo nyt jokseenkin väsy |O Mies nukkuu pers homeessa tietenkin :kieh: :kieh: Mä kilahdin tuolle äijälle eilen, kun sen yksi koulukaveri oli meille kuskina ja me jo sen viedessä maksettiin sille myös takaisin hakemisesta. Ja oli sovittu, että tulee hakemaan kun soitetaan (juhlapaikalle noin 25km meiltä päin). Mä soitin sille kuskille puolen yön paikkeilla, kun huomasin, että juhlat rupee hiipumaan. Ja tää kuski suvaitsi saapua vasta kahden aikaan, vaikka mä soitin sata kertaa!! :kieh: Mun miehen mielestä mä vaan valitin ihan olemattomasta :eek: Ja juhlat siis tosiaan loppui jopuol tuntia ennen sen kuskin tuloa! Siellä me kylmässä pihalla kökötettiin oottamassa parin muun tyypin kanssa, jotka piti meille seuraa. Voitte varmaan kuvitella millainen olotila oli siellä tissit pinkeenä oottaa juhlamekossa :LOL:

Sorry omanapa-valitus, mut mua kyllä risoo vieläkin!
voin kuvitella tilanteen :hug:
mekin oltiin eilen häissä, tosin omalla autolla ja tyttö oli mukana.. ei lähetty jatkoille
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ukot lähti jokkista kattoo, kohta syötän likan ja sit suunnataan Pasaatiin =) Terppatuloo shoppailuseuraksi mammat :p :D
Piäisköhän lähtee ajelee...hmm se olis sellanen 1h ja vartti :LOL: . Ei vaan eilen shoppasin tarpeeksi tytölle reiman vaaleanpunaisen välikausihaalarin, pipon, rukkaset, jalkatopposet ja kaikki on nyt niin vaaleanpunaista että :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kertokaas...-06 syksyllä ostettu, 10 kertaa käytetty (omien sanojen mukaan) Ergo-reppu, kuvan mukaan ihan moitteettomassa kunnossa...tarjoisinko 60e sis. post...??? :wave: :wave: :wave: Vai viel vähemmän...se siis pyytää 60e+postit :wave: :whistle:
Voishan tuota yrittää, jos viidelläkympillä lähtis, käytetty on kuitenkin aina käytetty :whistle:
 
huomenta huomenta :wave:
vuorokauden päästä alkaa varmaan viimesetki kynnenpalaset olla historiaa ku puoli yhdeltä pitää olla sairaalalla.. :/ tämä on niin ärsyttävää tunteiden vuoristorataa, ku välillä ajattelee että tuskin mitään löytyy vaikka se tietenkin on mahdollista että jotain oliski, sitte tulee taas semmonen olo että tottakai ne sieltä jotain kauheeta löytää.. :snotty: nooh,ei pidä maalailla piruja seinille ennen ku totuus selviää.

Liinamari nähöjään kans saanu palstan uniinsa, minullekki sitä sattuu sillon tällön ja ei sille voi aamulla ku nauraa :LOL:
 
hei!

Piipero :hug: olikos teillä nyt se aivoultra Kallella? Älä hermoile etukäteen! (tiedän, ei ole helppoa :'( ) mutta noin mullekin kaikki pauhas kun meitsi rääkyi. Minä ja meidän perhe pidetään sulle ja kallelle peukkuja ettei mitään löydy vaan! mutta kuten huomattiin meistä niin hyvä että tällaiset tutkitaan ja jos jotain löytyy niin helpompi on pienellä iällä korjata ja leikata!

jaksamista!

meenpä kirjoittaa tuonne juttua tosta ouluhommasta...kommenttia kaipaan sitten!
 
Teillähän oli ollut virtuaaliset yhteistripit viime yönä. :LOL:
Puoliakaan en tajunnu, mutta lienekkö sitä teitte itsekään... :D

Nopsasti vaan, meillä on Lions-nuorisovaihtari viikon verran. Hongkongista. Nukkui puolille päivin, huomenna mun on revittävä se ajoissa ylös. Olihan sillä kyllä pitkä matka takana.

Mikäköhän se Hjuulin juttu lienee? Joku muukin sitä kommentoi, ettei oo kiva, jos hyvä palsta menee tappeluks. Oon tykänny kirjottaa tänne just siks, ettei täällä oo kanatappeluita niin kuin monilla muilla palstoilla. Vauva-lehden helmipalstaa lakkasin lukemasta, kun ihmiset alko käyttäytyä siellä typerästi.
 
piipero, ei tietenkään ne sieltä mitään löydä! Tai näin me ainakin toivotaan, ja varsinkin uskotaan! Ja oikein; elä maalaa piruja seinille vielä, maalataan sit porukalla kaikki seinät peittoon jos on tarvis, mutta pidetään nyt vielä pinnat puhtaina! =) ;)

Nyt on sitte sauna ja pesuhuone pesty. On siinä aina vaan homma, mutta kivasti se sit palkitsee kun sitä menee parin tunnin päästä katsomaan ja se on kuivunut ja sen puhtauden näkee ja haistaa.. tuoksuu puhdas puu ja mäntysuopa. Aah! :flower:
Mut jösses mikä määrä hiuksia ja kissankarvoja oli lattiakaivoissa, jaiks! :kieh: Yleensä ne on miehen hommia putsata mut nyt pesin ne sitte samalla ite, yöks.. Ja huvittavinta on että omia hiuksianihan ne on, ni miten ne niin ällöjä sit muka onkin! :LOL:
 
Piiperolle :hug: :hug: , toivotaan että kaikki menee hyvin!

Mä heräsin itse tänään Vallen myötä tosi aikaisin myös, ja mulle sattui kamala vahinko; pistin pojan vaunukoppaan ja heiluttelin sitä koppaa polvea vasten (me nukutetaan välillä Vallea noin, vaikkei pitäiskään tuollaseen totuttaa), kun mun käsistä lipes se toinen kahva. Koppa retkahti puoliks alas ja Valle vieri ulos. :'(
Nopeasti tuo siitä kuitenkin rauhottui kun otin syliin ja lauloin vähän. Ja pian jo taas oli oma hymyilevä itsensä. Silti pelkään hillittömästi että jos jotain nyt sattui, vaikka ihan normaalilta tuo vaikuttaa. :'( :'(


Yöllä oli keskosuudesta ja sen tuomasta viivästymästä puhuttu. Meillä siis ei mitään keskosjuttuja ole, neuvolassakin ihmettelevät kun ei millään huomais että on keskonen. Mutta vatsan lihakset ovat heikot kaikkien leikkausten vuoksi, ja kun vielä siellä on faskia (mikä lieneekään, joku vatsanpeite jokatapauksessa) auki, niin eivät toimi kunnolla. Ja siitä syystä kääntymään oppiminen voi olla hidasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
piipero,Mut jösses mikä määrä hiuksia ja kissankarvoja oli lattiakaivoissa, jaiks! :kieh: Yleensä ne on miehen hommia putsata mut nyt pesin ne sitte samalla ite, yöks.. Ja huvittavinta on että omia hiuksianihan ne on, ni miten ne niin ällöjä sit muka onkin! :LOL:
Tämä on yks niistä asioista mikä saa mut yökkimään.. toinen on lima ja kolmas oksennus.. :$
 
Heippa! :wave:

Vihdoin täällä..onkin ollut pitkä tauko! Ja huh mikä määrä oli lukemista. :whistle: Ei pitäisi ihmisen järjestää itselleen niin paljon muuta elämää, että ei ehdi palstaa lukemaan. ;)

Hjuuli asiaa en viitsi edes kommentoida! Mikä pettymys!!!! |O

Piiperolle ja pikku-miehelle iso :hug: huomiselle ja onnea matkaan! Yritä ajatella niin, että onneksi eletään maassa jossa kaikki voidaan tutkia ja hoitaa. Ja eiköhän tuo ole ihan vain rutiinitarkastusta sen päänmitan vuoksi. :heart: Ja onnea myös niille autokaupoille..jospas se sopiva rahoitus vielä järjestyy! :)

Ieva tais viettää tänään synttäreitään! Onnea onnea kovasti! :flower: =)

Vanamolle Onnea uuteen kotiin! :flower: Ja terassilaudoista..meille olisi edessä n.48neliön rakennelma. :whistle: Ja hintaa sille kertyy, keskihinta näyttää olevan n.1,50e juoksumetri, siten että se vihree halvempaa ja ruskea kallimpaa. Ja arvatkaas kumpaa mä ehdottomasti haluan! :wave: Mutta siis, sikahintaista yksi hiton lauta!!!! :kieh:

Meillevauva olit kysellyt meidän sosemaisteluista..tosiaan ollaan edelleen maisteltu teelusikallinen päivässä ja alkuun mies olis ostanut kaksi purkkia, joita sit maisteltiin toista 2 päivää ja toista 2 päivää. Ei tullut mitään ongelmaa. Tosin määrä on niin pieni, että en ole edes ajatellut sen voivan vaikuttaa. Tietty jos allergiaa olis, niin sen varmaan se vois aiheuttaa, mut että massuoireita, niin ei ole näkynyt. Onneksi niin! :) Tänään taas peruna-kukkakaalia vuorossa. :p

Nukahtaminen meille sujuu autoon ja vaunuihin hetkessä, mutta yöunille ei kelpaa muu kuin tissi ja tissi ja tissi ja piiiiiitkään ja antaumuksella! :whistle: Käy välillä sääliksi miestä, kun se aina niin innokkaasti yrittää nukuttaa ja laulaa ja tuudittelee ja eikä mitään..neiti on tyytyväinen, kunnes alkaa torkkua ja tissi muistuu mieleen. :eek: Olisihan se itsellekin kivaa, jos toinenkin voisi hoitaa sen homman välillä, mutta tää on nyt näin, ja joskus tulevaisuudessa se on toisin. En ota stressiä. Ainakaan vielä. ;)

Liinamari minulla on ihan sama homma, että en osaa lähteä oikein minnekään vauvelin luota ja sit kun lähden, niin on kokko persuuksien alla ja kauhee kiire kotiin. Ja toki nää tissitkin kertoo, että olis taas aika mennä vauvan luokse. :p Mut ne kerrat kun olen ollut jossain, niin on kyllä tehnyt tosi tosi hyvää. Ei sitä tässä ollessa edes tajua, miten tärkeetä on välillä päästä irti ja hiukan tuulettua.

Meillä edelleen yöllä valvotaan ja nauretaan ja hihkutaan..ei unista tietoakaan. |O Tosin viime yö meni jo vähän paremmin. Heti on itselläkin parempi olo. Turhaan et tuota unta määritellä ihmisen perustarpeeksi..niin voimakkaasti toi valvominen kyllä vaikuttaa kaikkeen. Noh..onhan sitä aikojen saatossa käytetty kidutusmenetelmänäkin tuota valvottamista, että ei ihme jos välillä tuntuu hiukan pörisevän päässä. :xmas:

Pe-iltana käytiin Kavopuiston rannassa iltakävelyllä ja Ursulassa herkuttelemassa. Oli niin upea aurinkoinen ilta ja valtavasti ihmisiä liikkeellä. Eilen sit hiukan sisusteltiin eli viimeisiä tauluja seinille saatiin ja käytiin asioilla keskustassa. Illalla olikin naapurit istumassa iltaa. Tänään tulee yhdet kaverit käymään, mut muuten vaan ollaan ja öllötetään. Mies tuli juts neidin kanssa kävelyltä ja pieni jäi uinuu ulos.

Nyt pakko katkaista..tullut varmaan jos ihan turhan pitkää pätkää..lähden kurkkaa kerhoon... :wave:

Mutta siis vielä :hug: kaikille jotka kaipailee ja mukavaa sunnuntaita till alla! :heart:

*muoks* Ippu onnea puhtaalle saunalle! :D Meillä olis sama homma edessa..pe pesin kylpyhuoneet, mutta sauna odottaa vielä pesijäänsä :headwall:
 

:wave:

Olemme lähdössä ulos ja nopeasti tulin vain kurkistamaan tänne palstalle ja ÄippäHki, me olimme monta tuntia perjantai-iltana Kaivopuistossa...minä, Mitja ja Mitjan kummisetä. Söimme Carusellissa ja Ursulassa jälkkärit ja vielä Jäätelötehtaan jäätelöä...Uskomattoman kaunis lämmin ilta ja paljon ihmisiä ja AUTOJA eri vuosisadoilta Senaatintorille asti, mietimme kovasti, että ilmeisesti oli joku auto/moottoripyöräkokoontuminen. Auringonlasku oli huikaiseva ja kotiin kävelimme vasta puolenyön paikkeilla. Mitja seurasi tarkkaavaisesti maailmaa meidän sylistämme ja pää pyöri joka suuntaan...
Toinen kummisetä ja minun entinen oppilaani on meillä nyt kylässä....näin sitä voi opettajasta ja oppilaastakin tulla sydänystävät!

Onnittelut Ievalle
:flower:
 
Kenzie harmi kun ei törmätty! =) Kauppatori oli tosiaan aivan täysi niitä jenkki- ja vanhoja autoja. Olen ymmärtänyt, että niillä on ne kruisailut jo kuun eka perjantai.

Kantoliinoista ja repuista piti kommentoida vielä..mä möin meidän hug-a-bubin huuto.netissä. Mun ensimmäinen kokemus huuto.netistä ja hyvä oli. Sain siitä 70e ja itse olin ostanut se hintaan 84e. :D

Mä olen nyt hiukan kiinnostunut siitä Manducasta. Mies on sitä mieltä, että meille riittää toi bb:n active, mut mä en ehkä ole samaa mieltä. :whistle:
 
onnea onnea onnea vaan,
punainen tupa ja perunamaa!
eli siis onnea ievalle!
(oli pakko laittaa tuo runo ku tuo on ainut loru minkä mun ukko osaa ja se laittaa sen aina jokaiseen onnittelukorttiin, olipa onnittelun aihe sitten mikä tahansa :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
piipero, ei tietenkään ne sieltä mitään löydä! Tai näin me ainakin toivotaan, ja varsinkin uskotaan! Ja oikein; elä maalaa piruja seinille vielä, maalataan sit porukalla kaikki seinät peittoon jos on tarvis, mutta pidetään nyt vielä pinnat puhtaina! =) ;)
Yhdyn tähän Ipun viisaaseen aatokseen ja paljon voimhaleja

:hug:
 
kiitos kaikille tsempistä huomista odotellessa.. :hug:
ei tämä olo tästä taida muuttua kyllä ennen ku tulokset selviää.. :/

tein just äsken jauheliha risottoa ja oman sovelluksen mukaan niistä tarpeista mitä kaapista löyty ja tuli kyllä hyvää,ehkä valkosipulia oli yksi kynsi liikaa, mutta nooh..ihme kyllä esikoinenki söi kaiken ja ihan ilman vastalauseita :eek: yleensä maistaa muka nuo kaikki sipulit ja sitten käydään hirveetä vääntöä siitä syömisestä.. :kieh:

vitsi voin melkein haistaa sen ipun puhtaan saunan(sehän vois olla melkein mahdollista ku vaan mutama talo välissä :LOL: ) , on se mäntysuovan tuoksu vaan niin hyvä ja on se ihana saunoa puhtaassa saunassa :saint:
 

Yhteistyössä