***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Huomenta :wave:

Ai minnikö reippaana tyttönä on jo salilla. :)

Jepsulle tervetuloa kotiin! :hug:

anna: Meillä on pakko pitää kevyitä tumppusia (ohuet sukat on parhaita) tytöllä öisin käsissä juurikin tuon raapimisen vuoksi. :( Musta tuntuu, että vaikka tyttö nukkuukin levollisemmin meidän tai mun vieressä, niin hikoilee siinä enemmän. :/ Nukkuu omassa sängyssään aina tosi leveälti ja ilman peittoakin tai korkeintaan peitto kevyesti jaloilla. Jalat on silti ihan lämpöiset. Ja päällä siis tosiaan pelkästään vaippa ja lyhythihainen body tai ns. leikkipuku. Itte potkiskelee aina peiton pois, mutta me miehen kanssa aina sitä sitten pitkin yötä laitetään takaisin päälle.

Mulle oli tullut FB:n eilen ihan outo viesti joltain uppo-oudolta jätkältä. :eek: :/ Kaveripyyntöjä on tullu aiemminkin, kappas, joiltain tummilta ja ulkomaalaisilta miehiltä yleensä ja pari ihan perussuomalaisiltakin. En tietenkään ole hyväksynyt kavereiksi. :eek: Pstt, ja jos joku ei tiedä, niin niihin viesteihinkään ei vältsisti kantsi vastata, kun pääsevät sitten katsomaan omia sivuja kuukauden ajan.

Mies tuli yöllä, tai aamuahan se jo oli, kalasta noin kuuden maissa. Tai en kylläkään herännyt siihen, mutta syötin tytön viiden jälkeen ja silloin laittoi viestin, että lähtevät kotia kohti ajelemaan. Tuossa se nyt uinuu varmaan perhot vieläkin mielessään. :heart: Ja tytär nukkuu ekoja päikkäreitään siinä viekussa. :heart:

Tänään olis taas touhukas ja mukava päivä tiedossa; ollaan menossa ystävän pojan 1-vuotissynttäreille ja myöhemmin illalla tulee erittäin hyvä ystäväni yökylään. =) Asustelee nykyään Ruotsissa, joten tulee harvemmin nähtyä. Mennään varmaankin terdelle illalla (tähän se jammaava banaani -hymiö), jos sää suosii. =) Nyt näyttäis ainakin suosivan. B)

Mukavaa lauantaita kaikille helmille! :hug: =)

ieva & :heart: 5kk5pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Aloin vaan tossa miettimään että mites sellaiset reput joissa lapsi on selän puolella? Kuinka vanhoina sellaiseen voi vauvan tyrkätä?
Sen mitä eilen lueskelin, niin selkäpuolella voi kantaa vasta, kun lapsi istuu tukevasti omineen =) Eli lähempänä 1v...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
äkkiä vain moikkaamassa, pitäs alkaa tekkeen isännän kravattiin solmua (miksän sekin pitää emännän tehdä :ashamed: ) isännän veljellä tänään häät..
:D Meillä mies tekee sen itte. En kylläkään itse edes osais. :D
Ja meillä se on ukolla aina valmiina...ei siis koskaan jurui avaa sitä :LOL:
 
Ukko lähti mun porukoille leikkaa aitaa, pikkasen tuos aamusta vetelin palkoja nenään (joo, olin väsyväsyväsy.....vasta puol 3 nukkuu ja tunnin välein hiki herätti!!!) Meinasin lepytellä itteni et jos sen repun tilaisin :LOL:
 
Voooii.. mies nukahti sohvalle ja tyttökin yhtäkkiä hiljeni: nukahti lattialle :heart:
Ja mä sain just ruoan valmiiksi :kieh:.. Noh, voin mä jatkaa surffailuakin.

Tänään ollaan kyllä ihan kotona, käydään tietty kaupassa (ja ostamassa ukolle synttärilahjaksi Guinness-olutta). Huomenna lähenkin aamuyöstä ajamaan Treelle, koiratapahtumaan. Mitenhän mä jaksan herätä aamukolmelta.. :/

 
On niin ihana olla kotona ja arki taas lähtee rullamaan. :heart:

lapset nukkuu ja meitsi söi just mansikoita kinuskikastikkeella :p

paino on taas vaan tippunu alaspäin...ei oo enää pitkä matka tavoitteeseen :)

mä käyn kirjottelen kunhan ehdin tosta reissusta ouluun juttua kunhan kerkeen...m heräs just.

jepsu
 
Me lähdetään nyt ajelemaan takaisin mökille. Halusin vaan tulla kertomaan teille että en seuraani kenellekkään halua tyrkyttää, enkä anomalla anoa toisten seuraan, eli antaahan jatkua näin. .
Kaikki ketä tämä asia koskee ymmärtää varmasti mitä tarkoitan, ilman sen enempiä selittelyjä.
Nii ja siitä mun piti vielä sanoa, että miettikäähän täällä sillä välin että pidättekö te "palstasiskon" puolia ihan oikeesti vain myötätunnosta vai oletteko oikeasti sitä mieltä. Esimerkkinä käytän yhtä juttua jota mun piti jo lukiessa kommentoida, mutta en sillon ehtiny ja tiedätte miksi en sitä nyt sinne tee eli tämä on taas sitä että ketä tämä koskee tietää kyllä mitä ketjua tarkoitan, elikkäs:
Oliko se "kaveri" tosiaan se mustasukkanen, vai oliko se sittenkin se ketjun aloittaja? Minusta kun tuntuu että se mustasukkainen olikin hän(aloittaja siis), sillä hänhän se ei voinut sietää että
-kaverilla meni paremmin
-heillä oli varaa tilavaan ja turvalliseen perheautoon
-hänellä oli ystäviä kenestä kertoa juttuja ja kenen kanssa viettää aikaa
-hän jaksoi siivota kotinsa juhannukseksi
-hänellä oli varaa ja aikaa leipoa vapuksi
-hän halusi sisustaa kotiaan ja vaihtaa verhojaan
Tässä vaan siis MUUTAMA esimerkki siitä mitä mulla jäi siitä jutusta mieleen.. Kukahan se siis olikaan se kainuulainen ja kateellinen... :whistle:

Mutta nyt :wave:
 
Mua voi jo hyvällä syyllä sanoa tampioksi :headwall: tää helkati Ergoilu vie hermot :headwall:
Mä en vaan tajua |O pojaltakin oikein pääsi itku kun yritettiin säätää hiivatin reppua ja haukko henkeään kun oli liian lähellä mua eikä nähnyt mitään :headwall: :headwall: ,hitto ei sen mitään avaruustiedettä pitäis olla :LOL: :LOL:

jepsu mukavaa että olette taas kotona ja poika voi hyvin
 
Heips vaan. Ehtiihän sitä välillä koneellakin käymään ja ihan tolkuttomasti tullut taas juttua... :D No, nopeasti vaan silmäilin läpi, muuten ei muuta ehdikään kun lukea!

Pitää vähän tuulettaa kun tänään pääsee ekan kerran yli vuoteen vähän radalle rentoutumaan! :D B) Mennään miehen kanssa kavereiden tupareihin ja voihan se olla että joutuu ihan vaan muutaman ottamaan! :whistle: :p Ja tyty lähtee ekaa kertaa yökylään, se kyllä vähän kaihertaa... :ashamed: No, eiköhän tuo hyvin pärjää huomiseen isoveikan kanssa mummin ja papan hoivissa...


Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
ai niin ieva :wave:, se meirän neidin kirppislöytö vaunulelu näyttäs samalta kun noissa sun vaunuissa oleva :eek: , meijän siinä taitaa olla kissoja :heart:
Meillä on tytyn vaunuissa tuollainen vaunulelu, mun vanha. :heart: Eli siis vajaa 30 vuotta vanha, mun äiti oli sen säästänyt. Juuri tuollainen missä on kissoja, keltaisia, vihreitä ja oransseja-oon kyllä nähnyt tuollaisen hyvin samanlaisen myynnissä ihan prismassa...


Niin ja Jepsu tosi kiva kuulla että olette päässeet kotiin ja poika voi hyvin!
 
Onpas täällä tapahtunu :/

Jepsulle onnittelut :) Aivan ihana juttu että olette kotona :heart:

Hassuja noi Liinamarin Ergo-kiukut :D Meistä ei tullu liinailijoita eikä reppuilijoita ollenkaan. Poika viihtyy niin hyvin lattialla kotona sekä vaunuissa ettei koskaan oo tullu semmosta tarvetta että pitää liinailla. Tai noi reppuilutarve tuli kerran kaupassa ja siitä siis seurauksena käyttämätön Baby Björn :whistle:

Hiluselle
hauskaa viihteilyiltaa sinne B)

Mitäs sit... Muuta muistakkaa enää :p

Meillä on ollu tänää ihana lauantaipäivä. Kivaa kun mies on kotona. Varsinki tänää ku poika päätti herätä seittemältä :LOL: Ollaa laitettu pihaa (tai mies on ajanu ruohon :whistle: ) ja sitte käytii kaupoilla ostamassa lahja ens viikol oleviin ristiäisiin. Ja koska lastentarvikeliikkeessä käytiin niin pitihän vähä jo katella noita syöttötuoleja. Kamala mut oikeen mikää ei loppujen lopuks miellyttäny :p Sit mentii käymää torilla, ostettii mansikoita ja uusia perunoita :) Nyt mies kattelee pikkujätkän kanssa telkkaa tuolla ja äippä surffailee. Taidan siirtyä niiden seuraan :wave:
 
No joo, mä en viitsi Hjuulin viestiin sanoa mitään. Kerho on onneksi suljettu yhteisö!

Muttamutta.. Pitkästä aikaa on tytöllä huutokohtaus päällä :(. On syöny, on torkkunu (vaik enempikin vois), on sylissä ja saa tuttia ja rättiä mutta ei kelpaa. On yritetty ja saatukin röyhtäys jne. Se vaan huutaa.. Just nyt hiljeni mutta en uskalla muuttaa asentoa ku itku voi alkaa. Voihan tää olla osaksi jotain mutta osa on kyllä varmaan(kin) ihan luonnekyssäri. Toi nyt vaan on tollanen :/. Meinas kyllä mennä hermot :snotty:. Kun en nyt usko että se ois esmes maissista mitä sai kolme tuntia sitten bataatin seassa, on saanu sitä kolmatta päivää jo..

Ja tietty ukko on pelaamassa ja pitsalla.

Hei, tytöllä on simmut kii! se väsytti ite ittensä!

see ya!
 
Meillevauva :hug: vauvelin kanssa

Tämä mamma sortui paljon ruodittuihin leggseihin :ashamed: ,tilasin maitoraita ja merirosvokuosin,eriasia kenes kinttuihin tai käsiin ne menee :LOL: niin ja se ergo makaa lattialla kirosanojen saattelemana ja poika nukkuu uuvuksissa äiti-poika-ergopäivän lopuksi
 
Ukko taas kotona :). Tyty heräsi itkien ja alkoi sit lattialla yhtäkkiä huutaa ihan kurkku suorana. Mitähän sitä veikkais tuon syyksi..? Ilmavaivoja/vatsavaivoja koska saatiin pyllyä paukuttelemalla hienot pierut aikaiseksi. Vatsa on siis ihan kova. Taitaa olla luumun paikka tänään..
On se vaan kumma että useimmiten kun ollaan jossain, on tyttö mitä mukavin ja helpoksikin sen luokittelen mutta kotona tommonen itku-ja kiukkupussi |O

Sen verran ketuttaa muakin että taidan lähteä koirien kanssa ulos.

 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Miten te useamman lapsen vanhemmat ootte saanu tenavan kakalle potalle/pöntölle??meillä tuo 2v3kk esiokinen on nyt muutaman viikon reippaana ollu päivä ja yökuiva mut ku kakattaa nii pitää olla vaippa??en oikein keksis miten rohkasis kakalle vessaan vai onko niin et kaikki aikanaan?välillä se muutaman kerran kävi pöntöllä mut ku maha oli kovalla kerran nii ei enää sen jälkeen oo suostunu sinne :eek:
Miten ootte ylipäätään saaneet tenavan potalle/pöntölle?
Meidän taapero on tänään ekaa päivää ilman vaippoja ja on luututtu lattioilta jo ehkä miljoonat pissat... :kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Miten te useamman lapsen vanhemmat ootte saanu tenavan kakalle potalle/pöntölle??meillä tuo 2v3kk esiokinen on nyt muutaman viikon reippaana ollu päivä ja yökuiva mut ku kakattaa nii pitää olla vaippa??en oikein keksis miten rohkasis kakalle vessaan vai onko niin et kaikki aikanaan?välillä se muutaman kerran kävi pöntöllä mut ku maha oli kovalla kerran nii ei enää sen jälkeen oo suostunu sinne :eek:
Miten ootte ylipäätään saaneet tenavan potalle/pöntölle?
Meidän taapero on tänään ekaa päivää ilman vaippoja ja on luututtu lattioilta jo ehkä miljoonat pissat... :kieh:
meillä tuo esikko rupes ite ilmaseen vaik oli vaippa et pissattaa nii jätettiin sit vaipat pois.pari vahinkoa tullu muuten kyl menny hyvin.ostettiin sellanen pieni potta joka kulkee rattais ja autobn peräkontis mukana pidemmillä reissuilla ja sekös on miellyttäny ku ite sai värin valita:)onnea teilleki potta touhuiluun kyl se siitä..
 
Morjens! Täälläpä on taas ollu tohina, kun oon muutaman päivän ollut poissa...

Me käytiin lääkärillä kontrollissa, kun muun stadin mammat kahvittelivat Kiasmalla. :) Kaikki on kuulema oikein hyvin. Ravitnoterapeutin luonakin käytiin, ja hän kertoi mitä kannattaa tuolle pikku-ukolle syöttää, kun punaista lihaa ei anneta.
Lääkärit myöskin sanoivat, että kääntyminen voi viivästyä (tai siis luultavasti viivästyy) gastroskiisivauvoilla, kun vatsalihakset ovat kehittyneet huonosti. Eli ei hätää, vaikka tuo ei käännykään! Ihanaa oli kuulla se.

Yritin saada mieheltä lupaa laittaa facebookiin kuvaa Vallesta, missä mies on mukana. Tuli jyrkkä ei. :D Mies vastustaa fb:tä. Mutta kerhoon sain luvan pistää! ;) :saint:
 
civindal hyvä että kaikki hyvin =)

mulla ei oo kohta etuhiuksia varmaan ollenkaan, hiuksia lähtee edelleen etuhiuksista varsinki ja paljo. kohta pääsen varmaan peruukki ostoksille..

ukkoki tulee puolen tunnin päästä duunista, mut ei varmaan avlveilla oo kovin kauaa ku aamulla herätys taas puoli kuudelta.. :/ no jos sitä edes vilauksen näkisi..

kalle "löysi" eilen varpaansa ja kyllä se pippeliki taitaa joutua kohta repimisen kohteeksi, onneks se hamuilee sitä aina sillon ku vaippa päällä niin ei pääse "pikkuveikkaa" rökittämään..

mut pitää varmaan myöhemmin palailla ku en nyt muka keksi muuta kommentoitavaa.. :/
 

Yhteistyössä