***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Tuollainen kantoreppu olis tosissaan kyllä hyvä, mut taitais ainakin meillä olla liian vähän käyttöä. Asutaan niin kaukana kaikesta ja kuljetaan usein/meikein aina autolla.

Mulla ei oo lapsuudesta tainnut jäädä muuta kuin sellainen keltainen huopa missä on oransseja palloja...ja toisella puolella värit toisinpäin... Tosin sekin nyt hukassa, mut pitäisi vielä jossain olla tallessa...varmaan jossain laatikossa komerossa...huomenna etsimään :headwall: :D . Lisäksi sellainen neliskanttinen valkoinen soittorasia, jossa narun päässä pompula.

Nyt nukkumaan...meneepä aika usein tosi myöhään... Muu perhe jo koisaa |O :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
meijän siinä taitaa olla kissoja :heart:
Meillä oli esikolla sellanen :p
Ostitkos sen silloin jostain käytettynä? Kun ei kait niitä v. -97 (muistinko oikein ? :/ ) enää kaupoissa myynnissä ollut? Vai puhutkos nyt tuosta mikä meidän tytöllä on vai siitä kissaisesta, mikä mulla itellä oli? :)
Ihan uutena ostin ja kissoja oli, muitaakseni sinisiä, keltasia ja oransseja...
No, en usko sit että on sama. :/ Tai onhan noita hyvinkin kyllä 20 vuotta muitakin hyviä leluja ollu markkinoilla. :whistle: =)
No tyyliltään oli siis kyllä ihan samanlainen mitä iteki lapsuudesta muistan
=)
Harmi kun on sekin tullu hävitettyy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hei ai niin :) , kun sillon mietin mistä löydän niitä pesupähkinöitä..niin tänään sit kun kävin ruokakaupassa niin mitäpä löyty samassa rakennuksessa olevasta luontaistuote kaupasta...pähkiksiäpä hyvinkin, ostin testiin pikkupussin :wave:
Kovastihan niitä kehutaan. =) Kerropa sitten kokemukset! =) Meille passaa tällä hetkellä tuo Ecover. Ollaan siirrytty OleHyvä -merkistä siihen, kun tuota Ecoveria saa meidän K-Supermarketista, mut OleHyvän joutui hakemaan ekokaupasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Mä en ole vieläkään tullut sinuiks Ergon kanssa :headwall: ,jotenkin tuntuu et meidän tuhti isäntä romahtaa sen läpi ja kun se pääkin vatkaa eestaas. Tahtoo käyttää |O
Onkos se sulla tarpeeks kireellä? :) Meillä tyttö kannattelee kyllä ihan täysin päätään, mutta jos ei ole se huppu suojana, niin tulee kyllä kävellessä vasitomaisesti pidettyä kättä pään tukena. :/ Sama se kyllä on liinankin kanssa. Jotenkin vaistomaisesti tulee tuettua välillä. Mutta ehkä se häviää siitä, kun tyttö vähän kasvaa. :)
Juu tuntuu etten saa kiristettyä tarpeeksi,jotenkin jumissa koko hihna,ainakin yks syy taitaa olla se.Seuraavaks kun on mammojen treffit heitän ergon pöytään niin saatte vääntää mulle oikee rautalangasta toimintaperiaatteen

:LOL: :ashamed:
:D Ootko huomannu, että ne hihnat liikkuu parhaiten kun vetää ittestä poispäin yläviistoon. :) Mä en olis tuota älynny, jollei mies olis ystävällisesti mua opettanu. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hei ai niin :) , kun sillon mietin mistä löydän niitä pesupähkinöitä..niin tänään sit kun kävin ruokakaupassa niin mitäpä löyty samassa rakennuksessa olevasta luontaistuote kaupasta...pähkiksiäpä hyvinkin, ostin testiin pikkupussin :wave:
Kovastihan niitä kehutaan. =) Kerropa sitten kokemukset! =) Meille passaa tällä hetkellä tuo Ecover. Ollaan siirrytty OleHyvä -merkistä siihen, kun tuota Ecoveria saa meidän K-Supermarketista, mut OleHyvän joutui hakemaan ekokaupasta.
Kerrotaan, huomenna testaan :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mulla ei oo lapsuudesta tainnut jäädä muuta kuin sellainen keltainen huopa missä on oransseja palloja...ja toisella puolella värit toisinpäin... Tosin sekin nyt hukassa, mut pitäisi vielä jossain olla tallessa...varmaan jossain laatikossa komerossa...huomenna etsimään :headwall: :D .
Ostin nettikirpparilta tuommoisen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
meijän siinä taitaa olla kissoja :heart:
Meillä oli esikolla sellanen :p
Ostitkos sen silloin jostain käytettynä? Kun ei kait niitä v. -97 (muistinko oikein ? :/ ) enää kaupoissa myynnissä ollut? Vai puhutkos nyt tuosta mikä meidän tytöllä on vai siitä kissaisesta, mikä mulla itellä oli? :)
Ihan uutena ostin ja kissoja oli, muitaakseni sinisiä, keltasia ja oransseja...
No, en usko sit että on sama. :/ Tai onhan noita hyvinkin kyllä 20 vuotta muitakin hyviä leluja ollu markkinoilla. :whistle: =)
No tyyliltään oli siis kyllä ihan samanlainen mitä iteki lapsuudesta muistan
=)
Harmi kun on sekin tullu hävitettyy...
Meidän tytön vaunulelu on 80-luvun lopulta, mun nukenvaunuista. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Mä en ole vieläkään tullut sinuiks Ergon kanssa :headwall: ,jotenkin tuntuu et meidän tuhti isäntä romahtaa sen läpi ja kun se pääkin vatkaa eestaas. Tahtoo käyttää |O
Onkos se sulla tarpeeks kireellä? :) Meillä tyttö kannattelee kyllä ihan täysin päätään, mutta jos ei ole se huppu suojana, niin tulee kyllä kävellessä vasitomaisesti pidettyä kättä pään tukena. :/ Sama se kyllä on liinankin kanssa. Jotenkin vaistomaisesti tulee tuettua välillä. Mutta ehkä se häviää siitä, kun tyttö vähän kasvaa. :)
Juu tuntuu etten saa kiristettyä tarpeeksi,jotenkin jumissa koko hihna,ainakin yks syy taitaa olla se.Seuraavaks kun on mammojen treffit heitän ergon pöytään niin saatte vääntää mulle oikee rautalangasta toimintaperiaatteen

:LOL: :ashamed:
:D Ootko huomannu, että ne hihnat liikkuu parhaiten kun vetää ittestä poispäin yläviistoon. :) Mä en olis tuota älynny, jollei mies olis ystävällisesti mua opettanu. =)
Täytyypä tarkistaa mamman vetotyyli :) haa,aikasemmin kun valitin huomisesta miehen poikien päivästä,julistankin täten päivän mun ja pojan Ergo päiväksi,eiköhän se tekniikka iltaan mennessä ole löytynyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Mä en ole vieläkään tullut sinuiks Ergon kanssa :headwall: ,jotenkin tuntuu et meidän tuhti isäntä romahtaa sen läpi ja kun se pääkin vatkaa eestaas. Tahtoo käyttää |O
Onkos se sulla tarpeeks kireellä? :) Meillä tyttö kannattelee kyllä ihan täysin päätään, mutta jos ei ole se huppu suojana, niin tulee kyllä kävellessä vasitomaisesti pidettyä kättä pään tukena. :/ Sama se kyllä on liinankin kanssa. Jotenkin vaistomaisesti tulee tuettua välillä. Mutta ehkä se häviää siitä, kun tyttö vähän kasvaa. :)
Juu tuntuu etten saa kiristettyä tarpeeksi,jotenkin jumissa koko hihna,ainakin yks syy taitaa olla se.Seuraavaks kun on mammojen treffit heitän ergon pöytään niin saatte vääntää mulle oikee rautalangasta toimintaperiaatteen

:LOL: :ashamed:
:D Ootko huomannu, että ne hihnat liikkuu parhaiten kun vetää ittestä poispäin yläviistoon. :) Mä en olis tuota älynny, jollei mies olis ystävällisesti mua opettanu. =)
Täytyypä tarkistaa mamman vetotyyli :) haa,aikasemmin kun valitin huomisesta miehen poikien päivästä,julistankin täten päivän mun ja pojan Ergo päiväksi,eiköhän se tekniikka iltaan mennessä ole löytynyt
=)

 
Pesupähkinöistä oli puhetta... Mä niitä Samu pesupähkinöitä käytin yhteen aikaan, mutta en sitten tykänny siitä tuoksusta mikä jäi pyykkiin, sellanen pähkinäinen haju.
Ja oikeen hikisistä vaatteista ei se hienhaju lähtenyt pois.

 
ihanaa munparas kaveri sai viime yönä kolmannen lapsen, tyttö syntyi:)!!!!
mutta vähäkö itelle tulee kaikki omat muistot, kokemukset mieleen ja ei kait vaan 1aste vauvakuumettakin :ashamed:
kylläpäa te olette myöhään taas täällä turisseet, kaikki varmaan viel nukkuu.mä teen lähtöä salille nii tvallista aiemmin ylhäällä.hui ku kylmä ilma yhtäkkiä, 10 astetta näyttää mittari ja tuulee.

mukavaa launtaipäivää!!!
 
Heippulis mammat!

täällä ollaan kotona ja yö meni ihan mukavasti.

Maanantaina saadaan käydä ottamassa kaikki ...ööö....18+7...25 tikkiä pois. :)
M:llä on kolme viiltoa päässä ja yksi vasemmassa rinnassa.

minni80 mun kaveri sai 24.6. pojan ja ihan hillitön vauvakuume iski ittellekin mutta meillä on nyt sovittu että tulee todellakin taukoa juuri tämän sairaalareissun takia. toki kun saadaan lapset isommaksi ja omatoimisemmiksi niin kolmonen voi ehkä olla tervetullut.

Sairaalassa järkytyin ihan todella kun yhden todella nuoren tytön kanssa puhuin niin hänen lapset olivat 2v, 1v, 7kk ja nyt laskettuaika tammikuussa. kauheeta... :ashamed: :snotty: :eek:
mulla ei kyllä jaksut riittäs tohon...kääk.

pyykkikone laulaa ja lattianpesu ja imurointi odottaa...ihanaa olla kotona :heart:

nyt meen hommiin. tyttökin on kasvanu tuon viikon aikaan niin kamalasti että huh. kyllä itku tuli kun kotio tultiin ja neitin sai syliin. :heart: :heart: :heart:

Eilen piti olla hellettä...Oulussa satoi ja kun kotiin päästiin niin kamala tuuli ja heitteli se vettäkkin...nytkin näyttää ihan kuin satamaan alkais. taivas on ihan musta...

Jepsu KOTONA :D
 
Nukuttamisesta oli ollut puhetta. Meillä Ada nukahtaa yleensä tissille suihkun jälkeen. Joskus rupeaa syönnin päälle vaan venkoilemaan ja puremaan tissistä, niin silloin mies on paras nukuttaja. Mies ottaa siis neidin syliin ja hyräilee ja hyssyttää. Sitten laskee sänkyyn kun on nukahtanut.

Yöunet menee meilla aika pyllylleen... Ada nukahti aiemmin jo seiskan maissa, mutta nyt on yritetty venyttää nukahtamista kasiin-puoli ysiin sillä tyttö herää monesti jo viiden jälkeen juttelemaan... Muutenkin yöt on meillä, tai no mulla, melko katkonaisia. Ada nukkuu minun vieressä ja huitoo ja potkii niin kovasti että en saa nukuttua. Omaan sänkyyn en viitsi siirtää kun sitten raapii itsensä verille/hereille. :/ Yö-syömisetkin on lisääntynyt hurjasti. Jo kuukauden ajan Ada on yön aikana syönyt n. 5 kertaa... Itsellä tahtoo nuo unet jäädä aika vähäisiksi, viime yönäkin nukuin 4h. :(

Omia menoja minulla ei ole. Ada on niin kiinni minussa ja tisseissäni että enhän mä minnekkään voi lähteä. Korkeintaan lähikappaan puoleksi tunniksi. Mutta kyllähäön sitä vielä ehtii kunhan tyttö kasvaa ja ei enää ole niin riippuvainen äidistään. Sitten tämä tyttö palaa hevosen selkään (sitä päivää odotan kovasti!)! :)

Syöttötuolia meillä ei ole, kun neiti on vielä täysimetyksellä. Kiinteitä aloitellaan tuossa 6kk jälkeen. Mutta haluaisin sellaisen emman syöttötuolin, tripp trappia vastaavan.

Ostettiin viikolla manduca reppu. Hyvä ostos on ollut! Suosittelen! Kävin eilen Adan kanssa shoppailemassa ja hyvin kulki typy repussa mukana. On tosi kevyt kantaa ja Ada viihtyy siinä. Liinakin meillä on. Molemmista tykkään.

Tilasin myös eilen netistä aventin taikamukeja. Ajattelin kokeilla jos vesi/maito maistuisi niistä kun pullo ei kelpaa. Samalla tuli tilattua aurinkovarjo ja parempi hyttyssuoja vaunuihin. :)
 
Ukolla on synttärit ja mulla oli hyvänä ajatuksena herätä tytön kanssa aamumaidolle ettei ukon tartte.. Meni mönkään kun ukko heräsi viideltä ja tyttökin vasta kuuden jälkeen! mä nousin sit vasta kasilta..

Mistäs täällä olikaan jutusteltu?
Oma aika joo, vaikeaa se on mullekin lähteä minnekään. Vaikka kaikki mahikset onkin kun mies pärjää hyvin tytön kanssa. Mä käyn nyt kerta viikkoon jumpassa, vähintään kaksi kertaa PITÄIS käydä sen verran kallis kuukausihinta tossa salilla on.. Tosin siellä ois lapsiparkkikin, ehkä me mennään tutustumaan tytyn kanssa sinne jossain vaiheessa.. Just eilen katoin että aloittaisko minilattarit syssyllä tytön kanssa. Ja mä haaveilen omista lattaritunneista joka ois sit mun aikaa. Koiratki tietty on mutta nyt niiden kanssa harrastaminen on ollu vähän nihkeetä.. :/ . Mä tosin kaipaan raunioille.

Meillä nukahdetaan ihan syliin, sitteriin tai lattialle taljan päälle. Eikä se mua haittaa pätkääkään. Mä roudaan vaikka sit isommankin tytön lattialta sänkyyn jos se tuntuu paremmalta. En aio ottaa stressiä siitä ;)

Meillä mies kelpaa tytölle oikeestaan ihan mihin vaan. Kaikkea me tehään fifty-sixty periaatteella, välillä tuntuu että mä lusmuilen :ashamed:

Kantorepuistakin ollu asiaa.. Meillähän on toi BB Active ihan jokapäiväisessä käytössä ja hyväksi todennut sen. Aloin vaan tossa miettimään että mites sellaiset reput joissa lapsi on selän puolella? Kuinka vanhoina sellaiseen voi vauvan tyrkätä? Me kun lähetään elokuussa Kolille ja käydään kuiteski sellaisilla puolen päivän patikkareissuilla pöpelikössä kera koirien ja vauvan.

Nyt mä unohdin jo muut jutusteluaiheet.. :whistle:

jatkan siis surffailua.. :wave:

 

Yhteistyössä