***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
Mä onneks vaihdoin alaa hyvissä ajoin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
Tuossa just tuttu palasi 9v jälkeen työelämään (3 lasta tuossa ajassa) ja sanoi olevansa NIIN loppu kun töistä tulee ja oma 3vee kiukkuaa :ashamed:
Joskus kuulee sanottavan et kyllä jaksaa kun oma on aina oma ja eri asia,no niin on mut mun periaate on et täytyy ne toistenkin omat hyvin hoitaa,eikä vain jotain sinnepäin. Enhän mä omallenikaan hoitopaikassa toivoisi ohimennen hoitoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
Mä onneks vaihdoin alaa hyvissä ajoin. :D
Kieltämättä on käynyt mielessä,mitähän sitä alkais vanhoilla päivillä tekemään

:whistle: mun pää ei ole oikei lukutyyppiä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
Tuossa just tuttu palasi 9v jälkeen työelämään (3 lasta tuossa ajassa) ja sanoi olevansa NIIN loppu kun töistä tulee ja oma 3vee kiukkuaa :ashamed:
Joskus kuulee sanottavan et kyllä jaksaa kun oma on aina oma ja eri asia,no niin on mut mun periaate on et täytyy ne toistenkin omat hyvin hoitaa,eikä vain jotain sinnepäin. Enhän mä omallenikaan hoitopaikassa toivoisi ohimennen hoitoa.
Mutta sehän voi mennä just toisinpäin; töissä kaikki vimpan päälle ja sit kotona suutarin lapsella ei ole kenkiä. :/ Musta ainakin tuntuu siltä, että jos olisin vielä pk-hommissa, niin en tosiaankaan näin paljon lauleskelisi tai kirjoja lueskelisi omalle vauvalleni. :ashamed: Perushoito on sit tietenkin asia erikseen.

 
Joo, en mä tiedä, kuinka tosissan tuo toinen mummo oli, mutta just viimeks tuliaisiaan tuodessan totes, että pitäähän sitä jollain hyvittää huonoa omatuntoa. :p

Niin, ja on se oma / ne omat aina toooosi rakkaita. :heart: Mutta on se toisaalrta ollu ihanaa olla äitiyslomalla, kun on kuitenkin ehtiny olla eri tavalla tuon esikoisen kanssa kuin työssä ollessaan.

Niin, ja musta on todella ammatillisesti avartavaa (eiks oo hienosti sanottu), kun on omia lapsia. Jo sekin, että työ-koti-lapset-arkirumbaa pyörittäessä vasta todellakin tajusin, että lasta tarhasta hakevalla vanhemmalla tai koululaisen vanhemmillakin voi olla takanaan rankka päivä, kun meillä ammattilaisilla ei vähemmän hyviä kuulumisia kerrottavana noista kullannupuista (toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan). Mutta on se hyvinä päivinä ihanaa hakea oma kullannuppu tarhasta, kun tuo juoksee vastaan pihalla. :heart: :heart:
 
Ei helvata näitä mun touhuja. :headwall:

Ollaan huomenna menossa kaverin pojan 1-vuotissynttäreille ja aloin ettiä kaapin kätköistä jotain kivaa lahjapussukkaa tai -käärettä. Löysin tuommoisen kivan lahjakassin, ja kappas, sieltä löytyi avaamaton kirjekuori, jonka päällä luki Pikku Prinsessalle. Kirjekuoreesa oli sitten miehen veljen perheen kastepäiväonnittelukortti. :saint: :p No, hyvä, että löytyi nyt ja etten sitä lahjaks vieny. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Ei helvata näitä mun touhuja. :headwall:

Ollaan huomenna menossa kaverin pojan 1-vuotissynttäreille ja aloin ettiä kaapin kätköistä jotain kivaa lahjapussukkaa tai -käärettä. Löysin tuommoisen kivan lahjakassin, ja kappas, sieltä löytyi avaamaton kirjekuori, jonka päällä luki Pikku Prinsessalle. Kirjekuoreesa oli sitten miehen veljen perheen kastepäiväonnittelukortti. :saint: :p No, hyvä, että löytyi nyt ja etten sitä lahjaks vieny. :LOL:


:LOL: :LOL: ootko varma ettei vielä ollut setelirahaa jossain kortin poimuissa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin, ja musta on todella ammatillisesti avartavaa (eiks oo hienosti sanottu), kun on omia lapsia. Jo sekin, että työ-koti-lapset-arkirumbaa pyörittäessä vasta todellakin tajusin, että lasta tarhasta hakevalla vanhemmalla tai koululaisen vanhemmillakin voi olla takanaan rankka päivä, kun meillä ammattilaisilla ei vähemmän hyviä kuulumisia kerrottavana noista kullannupuista (toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan). Mutta on se hyvinä päivinä ihanaa hakea oma kullannuppu tarhasta, kun tuo juoksee vastaan pihalla. :heart: :heart:
Täys peesi tähän. :) Eilen vissiin Liinamarin ja nipsulin kanssa keskusteltiin samasta aiheesta. Ja tämä pätee kyllä myös muihin kuin kasvatusalan töihin. =) Tai ehkä ei välttämättä kaikkiin, mutta mun nykyiseen työhöni kylläkin. Ymmärrän lapsiperheitä todella paljon paremmin nyt. Että ei se kyllä ihan pjaskapuhetta oo, että oma lapsi kasvattaa ihmisenä. =) Ja tämäkään ei tietenkään päde kaikkiin. Jotkuthan ihan jopa taantuvat itsekin lapsen tasolle. :/

öitä muori! :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
Mä onneks vaihdoin alaa hyvissä ajoin. :D
--juurikin ton takia koitan sinnitellä nin pitkään kun mahollista kotona, oon miettiny just sitä että kuinka jaksaa...että näkyykö se sitten kotona vai töissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Ei helvata näitä mun touhuja. :headwall:

Ollaan huomenna menossa kaverin pojan 1-vuotissynttäreille ja aloin ettiä kaapin kätköistä jotain kivaa lahjapussukkaa tai -käärettä. Löysin tuommoisen kivan lahjakassin, ja kappas, sieltä löytyi avaamaton kirjekuori, jonka päällä luki Pikku Prinsessalle. Kirjekuoreesa oli sitten miehen veljen perheen kastepäiväonnittelukortti. :saint: :p No, hyvä, että löytyi nyt ja etten sitä lahjaks vieny. :LOL:


:LOL: :LOL: ootko varma ettei vielä ollut setelirahaa jossain kortin poimuissa
No juu, kun näin sen kuoren niin sama kävi kyllä kieltämättä mielessä. B) Että montakohan korttia ja lahjaa sitä on silloin sekapäissään hävitellyt. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Lueskelin tossa Patapum-kantorepusta, niin siin sanotaan, että voidaan kantaa n. 2-vuotiaaksi (20kg asti)...Meidän 5vee painaa tasan 20kg |O
Niin ne on erikokoisia vielä isompinakin. =) Nuo kilorajathan niissä on merkittävät. Mä en nyt muista mikä tuossa Ergossa on painoraja, oiskohan tuo sama 20kg... Pittääpä mennä tsekkaamaan...
 
Siis pikasesti moi...ihan vaan piipahdan :whistle: ...
Oltiin iltaa istumassa tossa miehen pomolla ja tää mamma sit joi lasin viiniä ja oluttakin *muoks* lasillisen sitäkin, ei tuopillista..tokikin 5 h sisällä...tosi kauhee tilanne kun en oikeesti haluis juua lapsen kanssa mutta sitten kun tuputetaan...osaan kyllä sanoo mielipiteeni mutta kun se ei auta, väkisin tyrkätään... :kieh:
 
Mutta neiti jakso ihan hyvin, torkkui tovin ja sitten heräs iloisena..kotiin tultiin 11.45 ja sit hää simahti...saas nähä kuinka tämmönen rytmin muutos vaikuttaa uneen...toivoen että aamulla nukuttas piiiiiitkään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Siis pikasesti moi...ihan vaan piipahdan :whistle: ...
Oltiin iltaa istumassa tossa miehen pomolla ja tää mamma sit joi lasin viiniä ja oluttakin..tokikin 5 h sisällä...tosi kauhee tilanne kun en oikeesti haluis juua lapsen kanssa mutta sitten kun tuputetaan...osaan kyllä sanoo mielipiteeni mutta kun se ei auta, väkisin tyrkätään... :kieh:
:hug: Semmosta se joskus on. :/ Lapsen kanssa en oo kyl ollu "juotettuna", mutta ennen vanhaan oli kaikennäköisiä kissanristiäisiä, missä piti kupitella ihan vaan seuran vuoksi. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Oon täs ny miettin, et vois ton liinan vaihtaa johonki reppuun :/ Mut mies haraa vastaan....et 100e jos jääki sit käyttämättä :whistle: No tottahan se harmittas kyllä.
Ei kellään olis nurkissa pölyttymässä? :D :LOL:
No ei tosiaan pölyty ainakaan täällä tuo reppu! Meillä pölyttyy kantoliina nykyään. :ashamed: Lahjaks saatu tosin, mutta kuitenkin. :ashamed:
=) Suosittelen tosiaan kantoreppua! On NIIN paljon kätevämpi ainakin mun mielestä kuin tuo liina. Liinan hyvä puoli tosin on, että menee pienempään tilaan, mutta hyvin tuo reppu on vaunujen alaosassa mukana kulkenu. Meillä kun on kuitenkin jotkut vankkurit ollu vielä aina mukana. Pistä liina kiertoon, ni ei tunnu niin pahalta se saturainen. :whistle:
 
No en mie kyllä oo liinaa hankalaks kokenu. Alta minuutti ja likka on siinä tarpeen vaatiessa, mut kun tuo on trikoinen ja pikkuhiljaa alkaa likalla olla sihen malliin painoa, et tuntuu tuo trikoinen joustavan liikaa :/
Ja meillä ei yl paljoa silleen kannella, et....äh... :p
 

Yhteistyössä