***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Tissille nukahdetaan täälläkin. Mies yrittää välillä sitkeästi nukuttaa,mutta aina toteaa ettei ole tissin voittanutta :LOL: Jos poika jostain syystä herää tissittelyn ja sänkyyn kantamisen välillä alkaa rumba alusta.Tänään oli pokassa pitämistä,kun poika hoksas puol unessa et tutin renkaasta voi ottaa kiinni ja se lähtee suusta,sitä piti sitten ahkeraan harjoitella,mutta kun se suuhun takaslaitto ei ollutkaan yhtä helppoa vaan oli aina silmässä tai otsassa ja menihän sillä murulla hermot :LOL:

Kasvatusperiaatteista mies on kyllä kiitettävästi kiinnostunut,hyviä keskusteluja käyty ja samalla ruodittu omien vanhempien periaatteita.Onneks ollaan miehen kanssa aikalailla samoilla linjoilla,saas sit nähdä miten käytännössä kun poika kasvaa.Mä kyllä luulen et mulla tulee olemaan kovempi "kuri" ja vaadin enemmän käytöstapoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Oon ehdottomasti sitä mieltä, että molemmilla pitää olla omia harrastuksia parisuhteen ulkopuolella. Mulla ainakin, ja tiedän, että miehellä kans, pää hajois, jos koko ajan vaan perheen kesken nysvättäis. Nyt vauvan syntymän myötä omat harrastukset on luonnollisesti vähentyneet. Piiperokos se aiemmin kirjoitteli, ettei oikein osaa lähteä mihinkään, vaikka hyvää tekiskin. nipsulilla ja meillevauvalla ainakin on koiruusharrastuksia, mutta mites muut? Onko kalenterissa enää tilaa omalle itselle? ;)
Juu omat menot pitää olla.Mä kylläkin kuulun siihen äiskä ryhmään joka ei osaa irrottautua vauvasta

:ashamed: yritetty on,mut olen kuin päätön kana esim jos lähden yksin shoppaamaan. Syksyllä olis kyllä ihan kiva aloittaa jokin liikuntaharrastus,sais mielen ja kropan kasaan yhdellä kertaa.Juu,marmatin huomisesta miehen poikien päivästä,ei muuten mut se on jo kolmas koko päivä siis aamusta yöhön kun hän ottaa omaa lomaa ,ei sen kummempaa kuin nörtteilevät kavereiden kanssa tietsikkapelien parissa. No kateellinen olen ,kun hän ymmärtää ja osaa rentoutua :headwall: :p
Liinamari: Mut eikös sulla ollu tissittelyhommatkin, mitkä varmaan pitää ajatuksen aika lailla vauvelissa. :/ Vai sekoitanko nyt sut johonkin toiseen... :/ Syksyllä mäkin ajattelin vielä joogaa aloitella taas. :) Syksy on hyvää aikaa aloittaa liikuntaharrastus. ;)

 
Joogaa kokeilin kans joskus ja pilateksesta haaveilen,mut mä olen semmonen tärinäiita etten malta pysyä paikoillani :headwall: :LOL: ,luultavasti lähden mummojen pariin vesijuoksemaan,ne kyl juoksi mut kumoon viime keväänä :LOL:
 
Meillä mies kelpaa nukuttajaksi hyvin. =) Johtunee varmaan siitä, ettäon ollut alusta alkaen samalla lailla perushoidossa mukana. Tissittelykään kun ei sitä asiaa ole estänyt. :(

Tosi paljon näyttäis tosiaan olevan kasvatusalan poppoota täällä. B) Mä en tosin enää, onneksi, työskentele opena, vaan nyt jo muissa hommissa. :xmas: :D Kasvatusperiaatteista ollaan miehen kanssa keskusteltu ja aika samansuuntaiset ne näyttäis olevan. Ollaan molemmat melko sallivalla linjalla (rajat toki tulee olla), mutta käytöstapoja edellytetään täälläkin. :/ Tosin, kuten Liinamari jo totesitkin, niin aika näyttää, miten periaatteet karisee kun pääsee tositoimiin. ;) :whistle: Ammattilaisena sitä on niin helppoa pitää säännöistä kiinni, mutta mitenkähän käy kotona. :/

hjuulelle tervetuloa takaisin nettipimennosta! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Kelpaako muilla mies nukattajaksi? Meillä ei, johtuen tissittelyn tärkeydestä.
Meillä ei onneksi tarvi nukuttajaa ollenkaan :D
Meilläkin nukuttaminen on käytännössä sitä, että annetaan iltamaito ja höpsötellään ja jutustellaan hieman, tyttö kannetaan sänkyyn ja luetaan iltalorut ja hyvät yöt (siinä tosin molemmat paikalla, jos ollaan kotona) ja muutaman kerran saattaa joutua joskus tutittelemaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Joogaa kokeilin kans joskus ja pilateksesta haaveilen,mut mä olen semmonen tärinäiita etten malta pysyä paikoillani :headwall: :LOL: ,luultavasti lähden mummojen pariin vesijuoksemaan,ne kyl juoksi mut kumoon viime keväänä :LOL:
Mä en oo muulloin joogaillut, kun raskausaikana, mutta palo on kova aloittamaan taas. :) Niitä harjoituksia vois tosin tehdä kotonakin, mutta mikäköhän siinä on, ettei kotona saamitään ittekseen tehtyä? :kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on sellanen kauluspaita-suorathousut-liiviyhdistelmä pienelle pojalle...ihan oliskos cittarista aikoinaan ostettu =)
Meillä myös tollainen, muistaakseni Haloselta. Siellä on muuten kivoja lasten juhla juttuja.


Neuvolakuulumisia 5kk :

6665g
64,4cm
43 cm pipo

Saatiin rokotus ja tyttö ei inahtanut ollenkaan, katseli vaan kun neuvolatäti laittoi rokotteen. Jälkeenpäin vaan naureskeli. Omituista :eek: . Saatiin oma hammasharja, tosin ne hampaat vielä puuttuu :xmas: .

Kuumuus väsyttää, taidan haukata ja juoda jotain ja mennä maate.

Lumianna ja tytsi 5kk 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
kuinkahan hyvin sitä pystyy nyt omassa elämässä noita kirjan oppeja käyttämään.. :whistle:
Lapsia ei onneks kasvateta kirjojen mukaan :D
Niinpä. :p

Onhan se aluks kova juttu huomata, ettei oma lapsi olekaan täydellinen, vaikka onkin olevinaan vähän niin kuin kasvatusalan ammattilaisia. :p

Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Kelpaako muilla mies nukattajaksi? Meillä ei, johtuen tissittelyn tärkeydestä.
Meillä ei onneksi tarvi nukuttajaa ollenkaan :D
Juu meilläkin jätetään sänkyyn ja sinne tuo nukahtaa itekseen. Joskus pitää käydä tuttia laittamassa suuhun. Ja meilläkin mennään siis täysin tissityksellä vielä. Isoveljensä oli paljon haastavampi vauveli noiden nukutusten suhteen.
 
Meillä esikoista nukutettiin sanan varsinaisessa merkityksessä pitkään, liian pitkään....välillä tuntuu, et vieläki |O Nää seuraavat on tyyliä maito naamaan ja sänkyyn :D
5veekin sammuu kun saunalyhty kun sänkyyn pääsee :D
 
Mitäs vielä kommentoisin.

Isovanhemmista ja sponsoroinnistamä toivoisin isovanhemmilta enemmänkin aikaa noille lapsukaisille kuin rahallista mammonaa & sponsorointia. Kolmesta elossa olevasta isovanhemmasta yks asuu noin 30 km päässä, yks 600 km päässä ja yks yli 1000 km päässä. :/ :/ Välillä sitten tuntuu, että nuo kaukomummit yrittävät ostaa huonoa omaatuntoaan pois. Vaikka ei mun mielestä voi toisaalta olettaa, että isovanhemmilta olisi aina hoitoapua saatavilla.

Oma aika on mun mielestä tosi tärkeetä molemmille. Mulle tosin tissittelystä johtuen on luksusta, kun pääsen salille yksinäni kerran viikossa. Ja musta on myös tärkeetä yhteinen aika ilman lapsia aina silloin tällöin. =) :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Kelpaako muilla mies nukattajaksi? Meillä ei, johtuen tissittelyn tärkeydestä.
Meillä ei onneksi tarvi nukuttajaa ollenkaan :D
Juu meilläkin jätetään sänkyyn ja sinne tuo nukahtaa itekseen. Joskus pitää käydä tuttia laittamassa suuhun. Ja meilläkin mennään siis täysin tissityksellä vielä. Isoveljensä oli paljon haastavampi vauveli noiden nukutusten suhteen.
Meillä ei kelpaa mies tutin laittajaksikaan...tänään just huomattiin taas tuo että tuttia voi käydä laittamassa vain äiti tai tuloksena on kamala huuto. Nukuttajaa ei tarvita, N on huoneessa yksin ja sit jos tuttia tarvitsee niin ynisee sitten, ei itke iltaisin ellei iskä mee laittamaan tuttia. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
kuinkahan hyvin sitä pystyy nyt omassa elämässä noita kirjan oppeja käyttämään.. :whistle:
Lapsia ei onneks kasvateta kirjojen mukaan :D
Niinpä. :p

Onhan se aluks kova juttu huomata, ettei oma lapsi olekaan täydellinen, vaikka onkin olevinaan vähän niin kuin kasvatusalan ammattilaisia. :p

Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Ja vaikka lapsi olisikin täydellinen ;) , niin onhan se rankkaa älytä, että ite onkin ihan epätäydellisyys. ;) Kaikennäköistä viisasta sitä tulee lueskeltua, mutta se, että lähtisi niitä ihan omalle lapselle toteuttamaan on toinen juttu. :snotty:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
kuinkahan hyvin sitä pystyy nyt omassa elämässä noita kirjan oppeja käyttämään.. :whistle:
Lapsia ei onneks kasvateta kirjojen mukaan :D
Niinpä. :p

Onhan se aluks kova juttu huomata, ettei oma lapsi olekaan täydellinen, vaikka onkin olevinaan vähän niin kuin kasvatusalan ammattilaisia. :p

Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Ja vaikka lapsi olisikin täydellinen ;) , niin onhan se rankkaa älytä, että ite onkin ihan epätäydellisyys. ;) Kaikennäköistä viisasta sitä tulee lueskeltua, mutta se, että lähtisi niitä ihan omalle lapselle toteuttamaan on toinen juttu. :snotty:
Niinpä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
 
Meillä isovanhemmat sponsoroi isojen poikien kiekkoharrastusta, ostaa kamalasti vaatteita (en oikeesti muista millon oon ite viimeks pojille ostanu!!!) jne ja aina os vähän "vihjaillaan" et tarvii jonku, ni heti on valmis auttamaan, nyt mm. syöttis =) En pistä hanttiin...ja melkeen 1-2krt/kk ainakin joku pojista on yökylässä siellä ja ottaa päiväkyläänki lapsia, jos tarve vaatii =)
En valita!!! :attn: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja välillä se on ainakin mulle ollu vähän rankkaa vielö kotonakin taistella niiden rajojen kanssa, kun sitä tekee päivittäin työssään. :p
Tuotapa olen viimeaikoina kovasti pohdiskellut. Mitenkäs sitä sitten joskus töihin palattuani jaksaa lapsia tyyliin 24\7.on oma ja sit ne toisten omat.
Tuossa just tuttu palasi 9v jälkeen työelämään (3 lasta tuossa ajassa) ja sanoi olevansa NIIN loppu kun töistä tulee ja oma 3vee kiukkuaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Isovanhemmista ja sponsoroinnistamä toivoisin isovanhemmilta enemmänkin aikaa noille lapsukaisille kuin rahallista mammonaa & sponsorointia. Kolmesta elossa olevasta isovanhemmasta yks asuu noin 30 km päässä, yks 600 km päässä ja yks yli 1000 km päässä. :/ :/ Välillä sitten tuntuu, että nuo kaukomummit yrittävät ostaa huonoa omaatuntoaan pois. Vaikka ei mun mielestä voi toisaalta olettaa, että isovanhemmilta olisi aina hoitoapua saatavilla.
Meillä on kaikki elossa, onneksi, mutta asustelevat myös kaukana. Meillä on osa isovanhemmista juurikin tuommoisia sponsori-isovanhempia, mutten usko että sillä ostavat huonoa omaatuntoa pois. :/ Luulen, että pikemminkin haluavat vain antaa ylimääräisestään ainoalle (tai miehen puolelta toiselle) lapsenlapselleen. :/ Toki minäkin kuitenkin mieluummin ottaisin lähellä asuvat ja läsnäolevat isovanhemmat. :| Yritämme mahdollisimman usein käydä siellä ja hekin vierailevat täällä usein, välimatka ja kaikkien työkiireet vaan vähän rajoittavat tapaamisia. Parin viikon päästä nähdään yksiä isovanhempia seuraavan kerran ja siitä parin viikon päästä taas seuraavia. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Päätin muuten missata nyt tahallaan tän viikon kirjoitukset, vilkaisen vaan pääpiirteittäin. Ei muuten kerkii tekee mitään muuta ku lukea... :D
:D Juu, ei niitä nykyään ehdi kuin selata pikakelauksella. ;) Paitsi siis esim. tänään, kun oli päivän aikana tullu juttua vaan yks sivu. :eek:
 

Yhteistyössä