***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Me päätetettiinkin jäädä A:n kanssa kotia, kun oli eilen niin hirmu kuuma autoilusää: matka on pitkä ja me ollaan menossa ensi viikolla lakeuksille kuitenkin..Ihan kivaa olla näin tyttöporukalla kotona :heart:

Harrastuksista: Mä aloitin astangajoogan kun Aava oli 6 viikon ikäinen. Käyn siellä kerran viikossa ja aina välillä juoksemassa. Miehellä on taas salipäiviä, jotta sekin pääsee tuulettumaan. tää systeemi on toiminut ja mieskin saanut varmuutta olla itekseen tytön kanssa. Ja onhan meillä vielä noi koiratkin, joiden kanssa myös lenksuttelen joskus itekseni. Mulle on elinehto, että saan välillä olla ihan rauhassa ja itsekseen..

Mutta mua kutsuu nyt Columbo , niin hyvä sarja :D :wave:
 

Pesupähkinät
testattu :wave: , ja joops, kyllä mä varmaan niitä osittain käytän..Neidin sose tahroihin ne eivät (mm.porkkana ja metsämarjat) tehonneet, mutta muutes pyykki tuntuu puhtaalta ja ei tuo tuoksukaan häiritse. Joten yhden kerran jälkeen voin suositella :D

Joops, nyt tää lähte pakkaan kimpsut ja kampsut kasaan, ruokkii koirat ja rupeaa nukkuun, että aamulla jaksaa olla reippaana ylhäällä :wave:

 
heipsis!

Nyt ihan omaa löpinää, mitään taaskaan jääny mieleen :ashamed:

Mä olen nyt shoppaillut sit varmaan koko vuoden edestä tällä viikolla :whistle: Normaalisti en osta kun pakon edessä jotain uutta, nyt kun ens viikolla lähetään sinne bulgariaan ni on ollu pakko ostaa uutta :D Jopa 2 uudet kengät on hommattuna, tosin ne toiset ei ookkaan hyvät |O Kaupassa kokeilin et ihanan pehmeet ja kevyet sandaalit (columbia), nyt on rakko tossa jalkapöydällä kun ne hiertää |O Koskaan ei mitkään sandaalit oo hiertäny, niihin on voinu luottaa et varmasti passaa! Ärsyttää |O

Huomenna rippijuhlat, pojalle oli pakko ostaa semmonen pieni kravatti :heart: Saas nähdä kuinka viihtyy kirkossa pari tuntia, vai pitääkö mun lähteä sieltä hänen kanssa ulos...

Tässä nyt pikaset kuulumiset...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Miten te useamman lapsen vanhemmat ootte saanu tenavan kakalle potalle/pöntölle??meillä tuo 2v3kk esiokinen on nyt muutaman viikon reippaana ollu päivä ja yökuiva mut ku kakattaa nii pitää olla vaippa??en oikein keksis miten rohkasis kakalle vessaan vai onko niin et kaikki aikanaan?välillä se muutaman kerran kävi pöntöllä mut ku maha oli kovalla kerran nii ei enää sen jälkeen oo suostunu sinne :eek:
Miten ootte ylipäätään saaneet tenavan potalle/pöntölle?
Meidän taapero on tänään ekaa päivää ilman vaippoja ja on luututtu lattioilta jo ehkä miljoonat pissat... :kieh:
Niinhän niitä saa luututa :whistle:
Meillä on potattelut aloitettu tuossa 2-vuotiaana ja hyvin on lähteny käyntiin, sillon on jo sen verta älliä päässä, et vähän tajuaa mitä pitää tehä =) Nuorempana ei siis olla edes kokeiltu.
Vahinkoja toki sattuu välillä enempi ja välillä vähempi...ehkäpä yksi rasittavimmista vaiheista taaperon kanssa :whistle:
 
Äly hoi älä jätä... Meinaan ton miehen kanssa... Piti ottaa se hepatiitti rokotus, mulle ja likalle laitettiin neuvolassa kun oltiin pojan kanssa siellä. Mies ei päässyt sillon kun oli töissä. No, täti siellä sanoi että soittaa vaan aikaa että laittavat sen kyllä. Mies sitten keksi että kun niillä on työterveysasema siinä työpaikalla niin käy siinä sen otattamassa samalla kun menee töihin. Juu ihan hyvä idea, paitsi että tuli maksamaan 27? |O Sai kyllä sovittua että se tehoste piikki menee samaan summaan, mut neuvolassa ei ois maksanu yhtään :headwall:
 
Pottailusta: koitin neitiä sillon käyttää potalla, ei suostunut. Tarkaa ikää en muista kun ruvettiin harjottelee. Tais olla 2,5v kun kokeiltiin olla ilman vaippaa, ei tullut mitään. Kauhea itku kun pissat tuli lattialle. Meni reilu kuukausi niin itse osoitti kiinnostusta asiaan ja vaippa jäi pois ja montaa vahinkoa ei tullut. Yövaippa oli kyllä vielä 3,5v asti. Paria lasta kun hoidin niin niiden kanssa sama juttu, siinä vaiheessa kun niitä itseä rupes kiinnostamaan niin vaippa jäi pois helposti kun oli omaa motivaatiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Niinhän niitä saa luututa :whistle:
Meillä on potattelut aloitettu tuossa 2-vuotiaana ja hyvin on lähteny käyntiin, sillon on jo sen verta älliä päässä, et vähän tajuaa mitä pitää tehä =) Nuorempana ei siis olla edes kokeiltu.
Vahinkoja toki sattuu välillä enempi ja välillä vähempi...ehkäpä yksi rasittavimmista vaiheista taaperon kanssa :whistle:
Tuo meijän kaveri ois jo 2v6kk mutta ei ainakaan näin ekana päivänä paljoa älliä asian suhteen näyttäny olevan... :kieh:
No ihan illan viimesen pissan teki pottaan, ja vielä sillai että ei mitenkään kyselty vaan oli vain ilman vaatteita kokonaan ku saunan jäljiltä, ja potta siinä vieressä, ja jäi yksin alakertaan hetkeksi, ja kohta huutaa ku palosireeni että isi kato, äiti kato, kato, kato!, KATO!!! No tietenki kahtomaan että mikä hätä nyt on, ja jee!! mitkä tuuletukset tuli ku nähtiin se aikaansaannos!! =)
Mutta vain siis se yks... :|
No, eka päivä takana vasta, ehkä se tästä, joskus.. ;)

 
ippu Kyllä se siitä =) Muistin kyllä et sulla olis ollu nuorempi tää :ashamed: Mut kuitenki...tosi monet alottaa 1veenä jo potattelun, mut miusta se on menny helpommin just tossa 2veenä =)
Kokonaan kuivia on kaikki on sitte olleet 2v2kk, 2v3kk ja 2v5kk ikäsinä, et nopiaan kyl oppivat =)
Mut jokainen on yksilö ja kehittyy omaan tahtiinsa Ei muuta kun luuttu heilumaan...ompahan teillä ainakin puhtaat lattiat!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ippu Kyllä se siitä =) Muistin kyllä et sulla olis ollu nuorempi tää :ashamed: Mut kuitenki...tosi monet alottaa 1veenä jo potattelun, mut miusta se on menny helpommin just tossa 2veenä =)
Kokonaan kuivia on kaikki on sitte olleet 2v2kk, 2v3kk ja 2v5kk ikäsinä, et nopiaan kyl oppivat =)
Mut jokainen on yksilö ja kehittyy omaan tahtiinsa Ei muuta kun luuttu heilumaan...ompahan teillä ainakin puhtaat lattiat!!! :D
Pah, laiska p*ska kun pyyhin vaan aina ne pissat pois ja hyvä tuli! :LOL:
Ei vaan, on tulossa isommat siivoukset tässä lähiaikoina ni välttää hetken tälleen, luutuan sit kerralla kaikki kunnolla! =)

 
Vinja Arttu viihty tänään rippijuhlissa kirkossa ihan hyvin. Istuttiin takapenkissä niin siitä oli hyvä sujahtaa eteiseen syöttämään, kun pojalle tuli nälkä.
Muita vieraita hymyilytti, kun Arttu kävi yhen virren aikana kovaan ääneen jokeltelemaan ja kiljahtelemaan :D Otti myös kontaktia toisen pikkuvieraan, noin 1v., kanssa joka tepasteli lähemmäksi tekemään tuttavuutta :saint:

civindal Voin ehkä jotenkin samaistua siun tunteisiin, kun lapsi ei opi samaa tahtia muiden kanssa. Vaikka miulle jo keskolassa painotettiin sitä, että kehitys viivästyy niin silti tuntuu pahalle, jos Arttu ei osaa jotain mitä pitäs osata tietyssä iässä. Sit kun vielä noissa seurannoissa oikein kyttäävät, että osaako ja tekeekö niin harmittaa :( Haluaisin niin kovasti Artun olevan normaali. parhaillaan mietin miksi sillä ei ole vielä hampaita, vaikka osalla täällä on jo kaksikin :ashamed: Todennäkösesti johtuu vaan siitä, että meille on miehen kanssa tullu hampaat myöhään :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
civindal Voin ehkä jotenkin samaistua siun tunteisiin, kun lapsi ei opi samaa tahtia muiden kanssa. Vaikka miulle jo keskolassa painotettiin sitä, että kehitys viivästyy niin silti tuntuu pahalle, jos Arttu ei osaa jotain mitä pitäs osata tietyssä iässä. Sit kun vielä noissa seurannoissa oikein kyttäävät, että osaako ja tekeekö niin harmittaa :( Haluaisin niin kovasti Artun olevan normaali. parhaillaan mietin miksi sillä ei ole vielä hampaita, vaikka osalla täällä on jo kaksikin :ashamed: Todennäkösesti johtuu vaan siitä, että meille on miehen kanssa tullu hampaat myöhään :whistle:
Peesailee tätä, keskosmamma kun myös! :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
parhaillaan mietin miksi sillä ei ole vielä hampaita, vaikka osalla täällä on jo kaksikin :ashamed: Todennäkösesti johtuu vaan siitä, että meille on miehen kanssa tullu hampaat myöhään :whistle:
Hampaat tulee jokaiselle NIIN yksilölliseen aikaan, että on IHAN NORMAALIA, ettei vielä ole yhtään. Ei meilläkään ole eikä ole tulossa. Mie itse olin 1v2kk, kun ensimmäisen hampaan sain, meijän esikoinen 9kk jne... =) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kehukaas/haukkukaa nyt kilpaa...kisassa mukana Ergo-, Manduca- ja Patapum-kantoreput :D :wave: :wave:

Meillä on Yamo...
:D En kuulu joukkoon. Menen pois. :p


Ja mitä ihmettä hjuulille tapahtui? Tai siis mikä juttu toi nyt oli...äh. Just tätä. Mä meen jatkaa tyhjän toimittamista. En päässy saunaan kun N ei suostunu nukahtamaan. Olen vihainen siili. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
civindal Voin ehkä jotenkin samaistua siun tunteisiin, kun lapsi ei opi samaa tahtia muiden kanssa. Vaikka miulle jo keskolassa painotettiin sitä, että kehitys viivästyy niin silti tuntuu pahalle, jos Arttu ei osaa jotain mitä pitäs osata tietyssä iässä. Sit kun vielä noissa seurannoissa oikein kyttäävät, että osaako ja tekeekö niin harmittaa :( Haluaisin niin kovasti Artun olevan normaali. parhaillaan mietin miksi sillä ei ole vielä hampaita, vaikka osalla täällä on jo kaksikin :ashamed: Todennäkösesti johtuu vaan siitä, että meille on miehen kanssa tullu hampaat myöhään :whistle:
meillä oli/on esikoinen vähä hitaampi hoksottimineen ku muihin lapsiin vertaa ja välillä tuntuu itestä ja lapsen puolesta pahalta ku tuossa iässä alkaa jo se kiusaamonen jos ei heti jotain hoksaa, mut siitä ei pidä stressata, ollaan ylpeitä mukuloistamme,kaikki aikanaan :D jokainen opettelee asiast omaan tahtiin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kehukaas/haukkukaa nyt kilpaa...kisassa mukana Ergo-, Manduca- ja Patapum-kantoreput :D :wave: :wave:

Meillä on Yamo...
:D En kuulu joukkoon. Menen pois. :p
Joo luin et siinä on kapeemmat olkaimet (mut paksummat), kun muissa, niin mies hylkäsi sen suorilta :p

:LOL: Mä olen parhaaks kantovälineeks todennu BabyBjörnin tässä tämän muksun kohdalla, edellinen ei viihtynyt siinä yhtään ja siks lähdin kierteeseen noiden vaihtoehtosysteemien kans. Loppujen lopuksi kantelu on niin vähäistä että en investoisi enää jos tietäisin kuin vähän jaksan poikaa niihin laittaa. 8kg ei kulje noissa hyvin vaikka minkä levyinen olis olkain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kehukaas/haukkukaa nyt kilpaa...kisassa mukana Ergo-, Manduca- ja Patapum-kantoreput :D :wave: :wave:

Meillä on Yamo...
:D En kuulu joukkoon. Menen pois. :p
Joo luin et siinä on kapeemmat olkaimet (mut paksummat), kun muissa, niin mies hylkäsi sen suorilta :p

:LOL: Mä olen parhaaks kantovälineeks todennu BabyBjörnin tässä tämän muksun kohdalla, edellinen ei viihtynyt siinä yhtään ja siks lähdin kierteeseen noiden vaihtoehtosysteemien kans. Loppujen lopuksi kantelu on niin vähäistä että en investoisi enää jos tietäisin kuin vähän jaksan poikaa niihin laittaa. 8kg ei kulje noissa hyvin vaikka minkä levyinen olis olkain.
Meillä oli edellisellä BB, ei ikinä enää |O :whistle:
Jos tuo Yamo pölyttyy, ni myy pois ;) :LOL:
 
Mä taidan olla vihonviimeinen vastailemaan kantoreppuihin ,kun en saa ergoa toimimaan...siis tämän päivän ergoilun tulos:sain vihdoin ja viimein pojan sinne tungettua suht jees asentoon ja hihnat suunnilleen oikein vain todetakseni taas,meidän 9kg pallero painaa syntisen paljon siinä,ei oikein reppu tukenut.Mutta niinkuin sanoin olen ergoilussa oikein pahviaivo :LOL: edelleen mä en luovuta |O :headwall:
 

Yhteistyössä