***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin ja jottei tästä nyt kukaan muukaan vetäis hernettä nenuun, niin mä en tosiaankaan ole mustavalkofanaatikkokestoilija, jonka mielestä oma valinta on ainoa oikea. =) Kukin tekee tavalla, joka itselle ja perheelle sopii parhaiten. =)
Juu...miun puolesta saa kyllä käyttää kestoja tai olla käyttämättä mitään vaikka minä en ees sylkäsis niihin päin, jos nyt näin rankkaa ilmaisua käytetään :p :LOL:
No juu, onneks voi tehä valintoja. :whistle: Sitähän tää elämä on. =) Ja joskus ne valinnat voi olla vaikeitakin. :) Kestot ei muuten oo läheskään niin vaikeita, kuin moni kuvittelee. Meillä mies oli ensin vähän vastahankaan, mutta nykyään se on niistä yhtä innoissaan kuin mä. :xmas:
 
Työ ootte taas saaneet tekstiä aikaseksi :eek: :D

Saatiin lopulta ostettua Tuskaan liput!! :attn: B) Lähetään huomenna ajelemaan Helsinkiin. Sisko lupas jo yhtenä päivänä hoitaa Arttua niin päästää miehen kanssa kahelleen festareille. Vois ehkä ottaa muutaman sidukan... :p

Öitä :wave:
 
Mä taidan olla vika nukkumaan menijä...joten hyvät yöt :wave: ! Meni näin myöhään noiden digikuvien parissa jotka tietsikalla. Valitsin otetuista digikuvista ne jotka kehitän...nyt on sitten kaikki mieluisimmat valittu ja eiku kuvia odottamaan. Saa pojustakin paperikuvia kansioon laitettavaksi. Haluan että mun molemmilla muksuilla on sitten "vanhana" omat valokuva-albumitkin, vaikka eletäänkin tällaista sähköistä aikaa... Nyt meen, öitä! |O
 
Huomenta ( haukottelee) poika sitten päätti kolmen aikaa herätä pirteänä uuteen päivään :headwall: juu,ei olis sit uni maistunutkaan kahden valvotun yön jälkeen.

Noista vaippahommista olitte jutskailleet. Mä olen peruslaiska kertseilijä,enkä ymmärrä kestoista mitään.Pää meni ihan pyörälle raskausaikana,kun lueskelin kestoilusta,liian paljon liikkuvia osia imuineen ja mitä lie osia.Mun älykkyysosamäärälle riittää et vetää teipit oikealle puolelle tarpeeks kireelle :LOL: sitäpaitsi,nyt kaikki ekoilijat silmät kiinni,me ollaan miehen kanssa himo vaipanvaihtajia,niitä kuluu tooosi paljon eikä hienoista kakkaroskiksista tietoakaan. Pas....a siis haisee ja mies töihin lähtiessään roudaa vaipapussukat roskiin.

Leggsit hauskan näköisiä.Mietinkin et olis varmaa kätsyjä kun opettelee konttaamaan.Mitenkähän ne menee meidän jalkamakkaramestarin koipiin ettei puristais,toisaalta se on semmonen kuumakalle et hikoilis kokoajan,jaa-a testata vois.Vai onkos enemmän neitien juttuja.



Siis ei voi olla totta!! mä olen yrittänyt pungeta pikku herraa takas sänkyyn huonoin tuloksin ja nyt se vetelee hirsiä tos lattial ja nauraa unissaan :heart:

Jaahas, jääkaappi huhuilee mua luokseen ja nukkumattikin meni aikoja sitten unilandiaan,joten persusta leventämään...
 
pilvipouta mulla sama homma mutta molemmille lapsille tekemmättä ne albumit. jossain vaiheessa ne teen kyllä.

laitoin viestiä kerhopuolelle tästä operaatiosta, en viitti tälle puolelle siitä kirjotella. :|

Jahvetti täällä kans no thanks! kestot, retro... ei oo mun juttuja!
Kivaa keskustelua olitte saanu niistä aikaa...kaikkihan me omalla tyylillämme tehdään kaikki asiat :D

matiaksen uusi herkku on ruusunmarja-riisivelli. pullo hujahtaa ihan hetkessä.

kattellaanko teillä paljon tv:tä? siis muksu... Matias kattoo mielellään jojon sirkusta ja boblinsia ja puuhapeteä.

nyt hermostuu...
meillä nukuttiin koko yö. 9-6:30. ei ruokailua yöllä. :D

Jepsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuukkeloin sitte ne legsit...joo ei tuu meille :LOL:
Miks et tykkäis? :whistle:
No ei oo ehkä meijän juttu :whistle: Aika hassun näköset :p :D


:LOL: Jotenkin mä arvasin Jahvetin reaktion. Mä vierastin niitä aika pitkään kun olin tilannu parit kokeeksi netistä. Helteillä ne kuitenkin osoittautui tosi hyviksi ja kun liinan kans meni ulos niin sai kivasti jaloille lämmikettä. Se että miks niille pitää antaa nimi, muu kuin säärystin on musta hullua. Ihme tuotteistamista näissä vauvan "tarvikkeissa". Mut todella, repun tai liinan kans ulkona tosi hyvät sekä helteellä. Tosin tänä kesänä taitaa noi helteet olla kortilla....
 
Kestot ja retro on mulle myöskin se mihin en niin innolla lähde. Hermot meni jo Lindexillä kun ei löytyny pojalle mitään ei uusretroa. Mut siltä tuskin voi välttyä kun nää vaatesuunnittelijat jotka nyt eniten vääntää kuoseja on niitä 70-80-luvun kasvatteja ja lapsuutta on heidän tekeleissään hyödynnetty niinkuin aina sunnittelijat tekee.

Olis muuten ollu 4kk neuvolalääkäri meillä tänään mut myöhästyttiin eikä lekuri enää ottanu vastaan eikä th mitannu N:ää, ens viikolla sitten. Hyvin tuo voi ja kakkasikin tänään ja siks itseasiassa myöhästyttiin lopulta niin paljon ettei enää kelvattu neuvolas. Toi meidän nla on kyl sillee huono ku siel ei ole mitään puhelinta johon vois ilmottaa ettei pääse tai on myöhäs. Nytkin oltais voitu soittaa ja keskustella puhuttavat asiat siinä puhelimessa ja varata uus aika ilman et meidän piti vääntäytyä sinne. Oltais saatu hoidettua asia siinä meille varatun ajan puitteissa. Nyt meni matkoihin sitä aikaa ihan turhaan. Mut itepähän ovat järkänneet ja vihoittelevat sit asiakkaille.

Jahas jätkä heräilee. Menen paikalle. Ja sit pakkaamaan.

Legsit on muuten jätkilläkin suloiset. Huvi-hyöty suhde ei ehkä niin hyvä kuin pitsipyllyisissä pikkuhousuissa tytöillä mut piristävät vauvan hoitoa. :whistle: :D
 
Jotta pysyisin teidän perässä, niin jostain pitäis löytyä vuorokauteen pari ylimääräistä tuntia :eek: Ei pysty, ei kykene :headwall:

Meillä on käytössä kesto- ja kertisvaippoja sulassa sovussa. Enimmäkseen (ainakin tällä hetkellä ) käytetään kertiksiä. Pienimmät kestot ovat pieniä, eikä ole tullut hommattua ku muutama isompi :/

Legsit... Hmm.. Saattavat toimia, mutta enpä ole hankkinut...

Syöttötuoli meiltä löytyy. Esikoinen sai sen aikoinaan puolivuotislahjaksi =) . Se on sellainen ihan perustuoli. Se oli koivun värinen, mut mä maalasin sen just valkoiseksi :xmas:

Saiskos vähän (ihan vähän vaan ) hehkuttaa.... Eli meillä on nukuttu nyt 4 viimeistä yötä heräämättä syömään! Eka yö jopa 21.45 - 09.10! Ja siis pelkällä tissimaidolla mennään!!!
Jihaa!! Onneksi tuo meidän typy on ns. helppo vauva. Jos hän olisi kovin vaativa, niin olisin kyl aikas pisu sukassa täällä, ku mies on niiiiiiiin paljon pois. Viime yönä nyt kotiutu oltuaan 10 päivää reissussa. Joku täällä jossain vaiheessa (ehkä 1000 sivua sitten) oli kirjoittanut, että välillä pärjää hyvin ilman miestä, jopa paremminkin. Olen samaa mieltä. Siis oikeesti, ku mies on niin paljon pois, niin sit ku hän tulee, niin tuntuu, et meidän arki heittää tyystin häränpyllyä! Tuntuu et kaikki systeemit menee sekaisin :| :/ :headwall: :ashamed:

Tilli ei muuten käänny vieläkään! Kyljelleen kyllä kiepsahtaa ketterästi, mutta ei vaan pääse siitä masulleen.
Hampaitakaan ei vielä ole. Enkä kyllä niitä ihan vielä edes odota. Isoveli sai ekan hampaansa 8kk iässä ja isosisko vasta 11kk iässä!

Meillä olis lauantaina miehen koulukaverin häät. Mua ei innosta lähteä sinne sit pätkän vertaa! En ole edes viittinyt kokeilla sopiiko mitkään juhlavaatteetkaan päälle :headwall:

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin,



:wave:
 
Hellou,
Ihanaa että arskaakin näkee vällillä B) , meillä alkaa taas hirviä härdelli kun äiti ja veli ja pari muuta teiniä tulee kylään, eli nyt siivousta ihan urakalla :D .

Kestot
kiinnosti muakin, mutta ei vaan ollu irrottaa semmosta könttäsummaa vaippoihin vaikka tiiä että pitemmän päälle ovat halvempia.
Ja retro..hmm..Kyllähän se uppoaa, mieskin on ihastellu nyt kun neidillä on ollu retrokampsua päällä että kylläpä on taas nättiä :heart: :D
Noita Legsejä meillä ei vielä ole, mutta kun kohalle osuu niin varmasti joutuu semmoset hommaamaan, ihan juurikin kesää varten, lämmittää jalkaa esim.shortsien tms. kanssa ja sit tarvittaessa saa näppärästi pois.

Ja noista kestoista vielä, luin just raskausaikana suht uuden kirjan ja siinä oli tosiaan todettu että kyllä ne silti luontoa säästä paaaaaaaaaaaaljon enempi vaikka ne pitääkin pestä. Yhen kerttis vaipan maatuminen kestää 100 vuotta |O , jos leikkaa saksilla halki niin hieman vähempi...

Oon nyt koittanu ruveta opettelemaan kierrätystä ( jep, tunnustan en oo tähän asti kierrättäny :ashamed: ) ja mitäs sitten kuulluu radiosta..nimeton roskakuski paljastaa että kaikki päätyvät kuitenkin lopulta samalle kaatopaikalle kun ei ole resursseja jätteen käsittelyyn, vain murto osa pystytään hyödyntämään, kyseeessä siis ilmeisesti energia jäte. Joten nyt sitten aattelin kierrättää metallit, lasin ja pahvit ja paprut. Meneekö muuten nanni törpöt pahviin :attn: ??

-->siivoomaan siirtyy hän :)
 
Noista babylegseistä, mie luulin ekaksi ku niistä puhuitte et ne on ihan sellaset legginsit niinku aikusilla :snotty: Joo mut juu ei tuu meille, menevät miusta tytöllä paremmin, ja söpönnäköine olikin ievan tytteli niissä kerhonpuolella =)

J p*sko meidän sängylle! :kieh: Mitä sitä antaa olla ilman vaippaa, ihan omaa syytähän tää on :whistle:

 
Mul on vähän sama homma kun Nipsulilla kestojen suhteen; kertapanoksena tulee aikas suuri rahasumma. Eli en oo viel ostanut. Meillä on kyl muutama, mitä välillä käytetän.. Mutta meidän pesukone on vähän rikki, ni en kovin usein uskalla käyttää.. :D
 
Retroilusta olen hiukan alkanut innostua...ensin olin vähän että yäk, mutta nyt olen kyllä teidän retrokuvia ihastellut ja jopa harmitellut, ettei omia vanhoja vaatteita ole tallella :| . Muutamia UUSreroja olen jopa ostellut.

Kestoilukin on jäänyt kokonaan kokeilematta. Mun aivokapasiteetille vaikuttaa liian hankalalta, en tajua niistä mitään :xmas: . Ja toisaalta tuntuvat tosiaan kerralla aika hinnakkailta, vaikka varmasti pitemmän päälle säästöä syntyykin. Jos osaisin ite tehdä, ni sit varmaan kannattas... Toisaalta saatiin alkuun niin paljon kertiksiä, että niillä mentiin tosi pitkälle...tuntuu että tosi vähän ollaan vasta vaippoja jouduttu ostamaankaan. MUTTA tosi hienon näköisiä ovat jotkut kestot kyllä!

Legsejä en oo ennen bongannutkaan, mutta ihan kivalta näyttivät! Sen takia vois ehkä jopa tilatakin, muutoin kyllä meillä sukkahousuille on ehkä enemmän käyttöä...

Vanamo siis täh? Miten voi olla et teiän neuvolaan ei voi soittaa ollenkaan...?
 
Hauskaa vääntöä jälleen asioista illalla/yöllä :LOL: Mun mielestä body kuuluu sukkisten/puolpotkareiden alle =) En tääi ymmärsinkö oikein, mut siis pitääkö osa teistä bodyä niin kuin paitana?? Meillä on aina bodyn+sukkisten/puolpotkareiden päällä paita ja housut ja jalassa sukat. Siis joskus kun on kuuma niin riisutaan alusvaatteilleen eli bodylle, mut pääsääntöisesti on kyllä aina täysin pukeissa. Meillä mies osaa melko hyvin tuon pukemisen, valitsee kyllä yhteensopivat vaatteet sukkia myöten kuten minäkin ;) Ulkovaatteista joskus kyselee, että riittääkö jotkut tietyt vai tarttisko lisää laittaa taikka paksumpi peitto vaunuihin tms.

Meidän TrippTrapp on pähkinän värinen (kuten meidän ruokapöydän muutkin tuolit) ja pehmusteena se eläinkuosi. Piti käydä vaatehuoneesta kaivelemassa, kun en yhtään muistanu millaisen pehmusteen saatiin, kun tuo syöttis saatiin siis ristiäislahjaksi.

Me ollaan kans peruskertistelijöitä. Retro uppoaa jossain määrin, mut vaan muutama sellainen vaate löytyy. Suosin kyllä modernimpaa...

Meilläkään poika ei ole vielä varpaitaan hokannu, mutta uusimpana juttuna on niin kova sitterissä potkiminen, että sitteri liukuu laminaatilla taaksepän :eek: Ja jaloilla koittaa aina potkia ja heilutella kaikkea myös, joten kai ne varpaatkin pian tiensä löytävät suuhun, kuten kaikki muukin. Tavaroihin poju on tarttunut jo pitkään ja vaihdellut leluja kädestä toiseen. Tutin oppi ottamaan pois ja laittamaan takaisin noin viikko sitten. Kääntynyt nyt kolmisen viikkoa, mutta oikeelta puolelta ei vielä hanki aina päästä ympäri. Hampaita ei näy, ikenet kyllä kutisee kovasti jo. Tän paikkakunnan hamputarkastuskäytäntöä en tiedä. Täytyypi kysellä joskus tai muutoin ottaa selvää.

Mitäpä muuta...niin nuo babylegsit ei oikeen uppoa :x Ehkä tytölle voisin harkita :whistle:
 
Niin ja meillä muuten just se IKEA:n unipussi, jonka pyytävät palauttamaan! Anoppi lupasi tuoda uuden tullessaan ja toimittaa tuon viallisesta erästä olevan sinne takaisin. Appivanhemmat siis tulevat ilokseni jälleen viikonlopuksi ja onpas tosi kivaa kun mies on polttareissa koko lauantain klo 9:30 alkaen ja sunnuntain kenties hiukan heikkokuntoisempi :eek: :( :whistle: :/
 
Oottepas vilkkaasti keskustelleet yöllä vaippajutuista ;)

Nuo legsit oli ihan uusi juttu mulle. Ehkä tosiaan tytölle käy paremmin?
Meilläkin laitetaan sukkikset/potkarit bodyn päälle, totta kai :D mutta toisin kuin Kristelle, niin käytetään kyllä ihan bodya pelkästään paitana. Kuumahan tuolle sisällä tulisi, jos bodyn päälle vielä jonkun pitkähihaisen laittaisi :xmas: nyt kesällä ihan lyhythihaista bodya ja sukkia vain sisällä käytetään, kuumaverinen kaveri :D

Yhtään en nyt taas muista mitä piti kommentoida..

Kertsejä meilläkin käytetään, ihan laiskuuttamme. Ja aika iso kertasumma täytyisi kestoihin alussa sijoittaa :/

Hauskaa Hgin reissua ja Tuskailua Kiin =)

J on kolme päivää kakannut vain sellaisia kovia (luulisin, en ole puristellut :LOL: ) pieniä möykkyjä. Ei kyllä mitenkään tuskaiselta ole vaikuttanut, vaikka ilmeisen kovalla on masu. Jokuko sanoi antavansa luumusosetta jokaisen soseaterian jälkeen? Täytyy kokeilla.

Meillä nukuttiin viime yökin taivaallisen hyvin :) Poika simahti 20.45, heräsi syömään 02 ja 06, ylös noustiin 8.30. On ihan loistava olo, kun on jopa ruhtinaalliset kaksi yötä saanut nukuttua vähän enemmän. Monta viikkoa jo hypitty poikaa rauhoittelemassa puolen tunnin välein.
 
OOttepa ollu reippaita kirjoittamaan! :flower:
Minä en jaksa kestoilusta innostua mutta nostan hattua jokaiselle joka jaksaa! :saint: Päiväkodilla oli yks lapsi hoidossa joka kestoili ja sen mukana oon tutustunu siihen jokun verran, mut ei kiitos kotiin.. muut hoitajat eivät oikein tykänneet päiväkodilla niitä kestoja pyöritellä :/ se olis sit mun juttu siellä :)

Automatkoista
: me ollaan tytsyn kans ajettu muutaman kerran tuonne lähimpää isoon kaupunkiin ostoksille ja matkat on menny neidillä nukkuessa. ei siis oo tarvinnu pysähdellä. Ajoitan aina lähdöt uniakaan :) nii ja matkaan menee noin 3h

Retrosta: tykkään ihan hulluna! :heart: harmi vaan kun ei juurikaan oo sitä oikeeta vanhaa retroa, mutta jonkun verran oon siskolta saanu meidän vanhoja.. Mut onneksi kaupoista löytyy aivan ihania "uusia retroja" =)
Nii ja bodysta vielä että minä en kyllä voi ikimaailmassa ymmä'rtää miksi ne sukkikset sinne alle pitäs tunkee :whistle:
 
Kylläpä noista babylegseistä tuli hulabaloo, nehän ei siis ole mitenkään suoraan kilpailijana markkinoilla sukkahousuille tai potkuhousuille tai housuille, vaan ihan oma juttunsa. Älkää kertoko mun miehelle että se vahingossa tykkää noin vaihtoehtokamasta tai legsit jää laatikkoon. :kieh: Kyllä sukkahousut ja potkuhousut ja sukat on ihan käytössä meilläkin ja housutkin vielä. Eivät ole legsit syrjäyttäneet mitään vaatetyyppiä vaan tulleet mukaan niiden joukkoon. Ja sukupuoliasiana ne mun mielestä on ihan neutraalit kun käyttää pojalla niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen eli repun tai liinan kanssa kulkiessa ulkona. Meillä tykätään pitää niitä myös muutenkin, ollaan erilaisia nuoria. :) Eikä tuo poika ole kritisoinut vielä vaateparsiaan naisellisiksi. :kieh: Kaikkea voi kokeilla ja kun ei ole euron perässä tarvinu juosta niin kaikkea olen turhaakin ostanut ja löytänyt sille käyttöä jossain tilanteessa. Babylegsit olivat just sellanen ostos että kun nyt on toi liinakin niin kokeillaan josko noille olis kans tarvetta. Ja sit ne oli niin kivan värisiä. :D Tolla meidän mukelolla nyt ei muutenkaan ole juuri mitään tyypillisiä poikien värejä päällä, ei mitään beigeä eikä sinistäkään kuin kaksi vaatetta. Kaikki muut on vihreetä, keltaista, punaista, oranssia yms. sille käy hyvin tollaset vihreet pallosäärystimet. :D

Onko tää nyt tyttö vai poika?


Kestoja ja kertiksiä ei mun mielestä voi verrata myöskään toisiinsa. Ne on kumpikin oma juttunsa ja kummallekin löytyy paikkansa. Käytännöllisyys on kummankin kanssa mun mielestä löydettävissä jos vaan kehittää itselleen sopivan systeemin. Mulla ei riittänyt energia tutustua kaikkiin tarvikkeisiin mitä niiden kans pitäis olla joten olin vähän laiska ja otin kertikset käyttöön. Meillä pikku mies hengailee usein harsovaipan kans leikkialustalla jotta saa munaskut tuuletusta enkä pissan siihen tullessa ole kokenut monimutkaiseksi sitä pesuun laittaa. Ne kaikki pullit ja kuoret ja imut sun muut on sit ne mitä en jaksanut opetella. En viitsi sanoa etten niistä mitään tajunnut sillä lukemalla olis varmasti senkin oppinut mut enpähän jaksanut. Laiska opiskelemaan.

Meillä ei tosiaan neuvolaan ole kuin puhelinaika klo 12-13, eli jos sitä ennen tai sen jälkeen tulee jotain asiaa niin eikun vaan vastaajaan. Onneks ei ole paljon tarvinnu soitella. :p

Ja pakkaamaan.
|O |O
 
Täällä taas...Eiliset keskustelut loppui sit siihen että kone teki ykskaks tilulilulei tiltin |O eikä koko koneessa tuntunut mikään liikkuvan mihinkään! Että sapetti kun oli kivat jututkin! ;) Veti kyllä ihan jumiin koko värkki, eikä sammunutkaan muuten kuin että piti laittaa läppäristä luukku kiinni-nyt toimii taas! :D

En mä ihan vieläkään noista legseistä vakuuttunut, vaikka ieva niiden puolesta kovasti puhetta pitikin. ;) Jos jostain ilmatteeksi sais niin voisin kokeilla mut en kyllä viitsis ostaa kun voisi olla että käyttämättä jäisi. Retrokuviot sopivassa suhteessa sen sijaan upppoaa :p , tai lähinnä tuo uusretro, kun ei noissa vanhoissa usein käytetty frotee oikein kolahda. :/ Noissa retroissa on parasta nuo kirkkaat värit, kiva pukea tyttö välillä muuhunkin kuin hailakoihin vaaleanpunaisiin, vaikka tykkään kyllä niistäkin! :D

On meillä noita kestoja ton esikon jäljiltä (käytettiin ehkä kolme kuukautta) ja kovasti yritin itseäni skarpata että nyt käytetään...No kolme viikkoa sitä jaksoin kun miestä ei asia liiemmin houkuta ja sit hiipui innostus multakin :headwall: :/ ei vaan jaksanut sitä pyykkäämistä kun muutenkin tuli oksu-iitan jäljiltä pyykkiä kiitettävästi. On se vaan niin paljon helpompi napata libero paketista...Kovasti olisin halunnut minäkin olla edes vähän ekologisempi, mut totesin että kaikkea ei voi saada uhmiksen ja vauvan kanssa...tai ainakaan mulla ei jaksaminen riitä niin pitkälle... :ashamed:
 

Yhteistyössä