***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Ja kolme asiaa, josta mua ei saa kinaamaan (tehköön kukin siis tyylillään):
1) imetys vs. pullo
2) kotiäiti vs. työssä käyvä äiti
3) kestot vs. kertikset

Mutta nyt täytyy lähtee nukkumaan. Meni aika, kun yritin ladata tonne kerhon puolelle uutta kuvaa ja juttua, kun olin säätäny sinne harmaan möykyn meijän prinsessan kuvaks. Saa nähä onnistuko nytkään.'

Ieva jos uus juttu tuli perille, niin poista se vanha.

Tulipa tylsän näkönen juttu. Laitetaan ees parit hymiöt :heart: :p :wave:
 
1. hommaa riittää ilman vaippapyykkiäki, innostus kakkavaippojen pyykkäämiseen -100 potenssiin triljoona (hyvä ilmasu, eheh)
2. retro, äh...80-luku meni jo :p
3. no joo... :headwall: :LOL: :LOL: Sukkahousut ajaa saman asian...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
3 asiaa mihin minua ei mukaan saa...
1. kestot
2. retro
ja hyvänä kolmosena noi legsit :headwall: :/ :whistle:

On varmasti muitaki, mut nää ny tuli mieleen :p
Meillä taas just nimenomaan noita suositaan! :hug: Jäät paljosta paitsi ystäväin! =)
Kerro mistä? :D Vaikka kestojen kanssa :whistle:
Kestoista... =) 1) ekologisuus (meillä tärkein syy!) 2) ne on hienoja B) eli ollaan turhamaisia p*rkeleitä 3) taloudellisuus; kiva säästää rahaa edes jossain 4) ei tartte roudata kilomäärin vaippoja kaupasta 5) rode ei haise :x :x 6) kestoilu on hauskaa; on kiva ettiä uudenlaisia vaippoja netistä ja miettiä, että mitä kuoseja hankkii sitten kun edelliset jäävät pieniksi

Tuossa muutamia kestoilun hyvistä puolista. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ja kolme asiaa, josta mua ei saa kinaamaan (tehköön kukin siis tyylillään):
1) imetys vs. pullo
2) kotiäiti vs. työssä käyvä äiti
3) kestot vs. kertikset

.
En miekään kinaamaan väitä, mut on kiva kuulla muiden kokemuksia =)
Pakko vielä kommentoida: niin olishan täällä muuten vähän tylsää. Mutta mä niin tykkään teistä ja tästä ketjusta, kun kinataan hyvässä hengessä. :heart: :heart:

Nyt meen. Öitä. :wave:
 
Retrosta: Kaikki muotihan on jo kertaalleen kierrätettyä. =) Esim. nämä nykyään kovassakin huudossa olevat Hello Kittyt ovat just sitä 80-lukua parhaimmillaan. =) Mä tykkään eniten yhdistellä aitoa retroa (60 -80-luvuilta), uusretroa sekä ihan nykyaikaisuuksia keskenään. =)
*muoks* Legsit perustelin jo. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
3 asiaa mihin minua ei mukaan saa...
1. kestot
2. retro
ja hyvänä kolmosena noi legsit :headwall: :/ :whistle:

On varmasti muitaki, mut nää ny tuli mieleen :p
Meillä taas just nimenomaan noita suositaan! :hug: Jäät paljosta paitsi ystäväin! =)
Kerro mistä? :D Vaikka kestojen kanssa :whistle:
Kestoista... =) 1) ekologisuus (meillä tärkein syy!) 2) ne on hienoja B) eli ollaan turhamaisia p*rkeleitä 3) taloudellisuus; kiva säästää rahaa edes jossain 4) ei tartte roudata kilomäärin vaippoja kaupasta 5) rode ei haise :x :x 6) kestoilu on hauskaa; on kiva ettiä uudenlaisia vaippoja netistä ja miettiä, että mitä kuoseja hankkii sitten kun edelliset jäävät pieniksi

Tuossa muutamia kestoilun hyvistä puolista. =)
1. no ihan hyvä pointti, mutta se pelkästään ei saa mua innostumaan.
2. myös kertikset on hienoja, niissäki on erilaisia kuvia jne :p (ja mulle olis ihan sama vaikka olis pelkkä valkonen)
3. mie sanon, että se EI säästä niin paljoo, kun aletaan laskee sähköt ja vedet ja kulutettu aika jne :p
4. no, vähemmän se paketti painaa, kuin yks kauppakassi :p
5. ei haise meilläkään ;) Eikä oo kyl vaipparoskistakaan tms
6. mie en jaksais selailla netistä VAIPPOJA |O

Bonuksena 7. eikä meillä oo vaippalikoämpäriä :p :LOL: :LOL:
Eikö oo ihan käypät selitykset :D

*muoks* Ja hei, ihan pakko lisätä, et meillä ei tuu koskaan hutivuotoja :p :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
3 asiaa mihin minua ei mukaan saa...
1. kestot
2. retro
ja hyvänä kolmosena noi legsit :headwall: :/ :whistle:

On varmasti muitaki, mut nää ny tuli mieleen :p
Meillä taas just nimenomaan noita suositaan! :hug: Jäät paljosta paitsi ystäväin! =)
Kerro mistä? :D Vaikka kestojen kanssa :whistle:
Kestoista... =) 1) ekologisuus (meillä tärkein syy!) 2) ne on hienoja B) eli ollaan turhamaisia p*rkeleitä 3) taloudellisuus; kiva säästää rahaa edes jossain 4) ei tartte roudata kilomäärin vaippoja kaupasta 5) rode ei haise :x :x 6) kestoilu on hauskaa; on kiva ettiä uudenlaisia vaippoja netistä ja miettiä, että mitä kuoseja hankkii sitten kun edelliset jäävät pieniksi

Tuossa muutamia kestoilun hyvistä puolista. =)
1. no ihan hyvä pointti, mutta se pelkästään ei saa mua innostumaan.
2. myös kertikset on hienoja, niissäki on erilaisia kuvia jne :p (ja mulle olis ihan sama vaikka olis pelkkä valkonen)
3. mie sanon, että se EI säästä niin paljoo, kun aletaan laskee sähköt ja vedet ja kulutettu aika jne :p
4. no, vähemmän se paketti painaa, kuin yks kauppakassi :p
5. ei haise meilläkään ;) Eikä oo kyl vaipparoskistakaan tms
6. mie en jaksais selailla netistä VAIPPOJA |O

Bonuksena 7. eikä meillä oo vaippalikoämpäriä :p :LOL: :LOL:
Eikö oo ihan käypät selitykset :D
1) Pelkästään ekologisuus sai mut innostumaan. B)
2) Juu on kuvioita, mutta ei värejä ja kuoseja samalla tavalla kuin kestoissa.
3) Se on ihan tutkitusti laskettu, että säästää paljon: sähköä ei kovin paljon mene yhteen koneelliseen, ei myöskään vettäja pesen yleensä samassa koneessa muutakin 60asteen juttua. Aikaakaan ei varmaan sen enempää kulu kuin sen roskiksen ulosnakkaamiseen. Kertseissä taas kuluu enemmän roskapusseja. :whistle: B)
4) Painaa kuitenkin. =) Etenkin näin kun käy pääosin kävellen kaupassa. :)
5) Aijuu, kun sä nakkaat vaipan aina suoraan pihalle haisemaan. :D Jokuhan se sanoi vaihtavansa aina varulta kaikki vaipat pihalla. :saint:
6) Hyvä pointti. =)
7) Meilläkään ei oo likoämpäriä; vaipat säilytetään ilmavasti sankossa. =)

*muoks* Pakko lisätä; meillä on tullut kertseillä yks hutivuoto ja kestoilla oisko 5-7. Ja kestoja ollaan käytetty tosi paljon enemmän, joten kertseillä on varmaan tullu suhteessa enemmän huteja. =)
 
Mut hei jos sie netistä tilailet vaippoja, ni menee pk:t yms...tulee pakkausjätettä siinäki :whistle: :kieh:
Mut hei...ompa posteljoonilla töitä B)
Ei vaan...en ala kinaamaan...kertsit on käteviä ja helppoja...mie kannatan helppoutta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös ne vaipat sit haise siel sankossa? :whistle: :kieh:
Juu meillä on roskis n. 2m hoitopisteeltä, että sinne vaan, ei mee ees pusseja :p
Sillon kun nakkaa vaipat koneeseen, ni lemahtaa hetken. :x :x :x Mutta kertsiroskis haisee joka kerta, kun sen avaa. :x :x Saati sitten kun sen ottaa ulosvietäväks. :x Ja kokemusta on molemmista ja sen perusteella tuo rode haisee 100 kertaa pahemmalle. :x :x :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
*muoks* Legsit perustelin jo. :whistle:
Noi legsit vois ehkä menetellä kestojen kanssa juu....mut meille kelpaa sukkahousut :LOL:
Meillä käytetään molempia. Legseissä on muuten kivempiä kuoseja kuin sukkiksissa. *turhamaisuusnostaapäätään* :ashamed:
Tääki varmaan riippuu siitä, et mistä tykkää ;) Kyllähän noita sukkiksiaki löytyy joka lähtöön....mut mie tykkään eniten yksvärisistä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös ne vaipat sit haise siel sankossa? :whistle: :kieh:
Juu meillä on roskis n. 2m hoitopisteeltä, että sinne vaan, ei mee ees pusseja :p
Sillon kun nakkaa vaipat koneeseen, ni lemahtaa hetken. :x :x :x Mutta kertsiroskis haisee joka kerta, kun sen avaa. :x :x Saati sitten kun sen ottaa ulosvietäväks. :x Ja kokemusta on molemmista ja sen perusteella tuo rode haisee 100 kertaa pahemmalle. :x :x :x
Joo..jos yhessä roskiksessa on 20 KAKKAvaippaa, ni varpilla haisee...mut jos siel on 1-2 niin ei se kyllä haise...ei meillä oo koskaan haissu :/ :/ Meillä siis on aina laitettu tavan roskikseeneikä kerätty vaippoja vaan yhteen tiettyyn...siis poikain aikana..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mut hei jos sie netistä tilailet vaippoja, ni menee pk:t yms...tulee pakkausjätettä siinäki :whistle: :kieh:
Mut hei...ompa posteljoonilla töitä B)
Ei vaan...en ala kinaamaan...kertsit on käteviä ja helppoja...mie kannatan helppoutta =)
Juu pk:t menee, mutta kun tilaa enempi kerralla, niin summa ei oo niin suuri/vaippa. Lafkat pakkaa vaipat yleensä ihan tavalliseen kirjekuoreen tai kovaan kuoreen. Pakkausjätettä ei kyllä juuri tule. Kirjekuori menee kierrätykseen (käytän muuten käytettyjä kirjekuoria kauppa- ja muistilappuina) ja jos on kestävämpi pakkausmatsku, niin käytän sen uudelleen, eli lähetän siinä itse postia. =)

Juu, en mäkään halua kinata. Omia hyviä valintojammehan me vaan puolustetaan dissaamatta toisen valintaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös ne vaipat sit haise siel sankossa? :whistle: :kieh:
Juu meillä on roskis n. 2m hoitopisteeltä, että sinne vaan, ei mee ees pusseja :p
Sillon kun nakkaa vaipat koneeseen, ni lemahtaa hetken. :x :x :x Mutta kertsiroskis haisee joka kerta, kun sen avaa. :x :x Saati sitten kun sen ottaa ulosvietäväks. :x Ja kokemusta on molemmista ja sen perusteella tuo rode haisee 100 kertaa pahemmalle. :x :x :x
Joo..jos yhessä roskiksessa on 20 KAKKAvaippaa, ni varpilla haisee...mut jos siel on 1-2 niin ei se kyllä haise...ei meillä oo koskaan haissu :/ :/ Meillä siis on aina laitettu tavan roskikseeneikä kerätty vaippoja vaan yhteen tiettyyn...siis poikain aikana..
Musta se ei oo se pjaska kun haisee, vaan ne muovitetut kemikaalit, missä pissa/kakka muhii. :x :x :x Siis ei meillä koskaan seiso pjaskavaippa edes yön yli roskiksessa. :eek: Jos joskus siis sattuu kertsi olemaan. :)

 
Niin ja jottei tästä nyt kukaan muukaan vetäis hernettä nenuun, niin mä en tosiaankaan ole mustavalkofanaatikkokestoilija, jonka mielestä oma valinta on ainoa oikea. =) Kukin tekee tavalla, joka itselle ja perheelle sopii parhaiten. =)

*muoks* Ja kyllä meilläkin silloin tällöin kertsiä käytetään. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös ne vaipat sit haise siel sankossa? :whistle: :kieh:
Juu meillä on roskis n. 2m hoitopisteeltä, että sinne vaan, ei mee ees pusseja :p
Sillon kun nakkaa vaipat koneeseen, ni lemahtaa hetken. :x :x :x Mutta kertsiroskis haisee joka kerta, kun sen avaa. :x :x Saati sitten kun sen ottaa ulosvietäväks. :x Ja kokemusta on molemmista ja sen perusteella tuo rode haisee 100 kertaa pahemmalle. :x :x :x
Joo..jos yhessä roskiksessa on 20 KAKKAvaippaa, ni varpilla haisee...mut jos siel on 1-2 niin ei se kyllä haise...ei meillä oo koskaan haissu :/ :/ Meillä siis on aina laitettu tavan roskikseeneikä kerätty vaippoja vaan yhteen tiettyyn...siis poikain aikana..
Musta se ei oo se pjaska kun haisee, vaan ne muovitetut kemikaalit, missä pissa/kakka muhii. :x :x :x Siis ei meillä koskaan seiso pjaskavaippa edes yön yli roskiksessa. :eek: Jos joskus siis sattuu kertsi olemaan. :)
Ehkä mulla on huono nenä :whistle: :whistle: En kyllä haista niissä mitään...
Ja juu, meillä on iät ja ajat aina illalla viety roskikset ulos...oli pussit kuin vajaita tahansa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin ja jottei tästä nyt kukaan muukaan vetäis hernettä nenuun, niin mä en tosiaankaan ole mustavalkofanaatikkokestoilija, jonka mielestä oma valinta on ainoa oikea. =) Kukin tekee tavalla, joka itselle ja perheelle sopii parhaiten. =)
Juu...miun puolesta saa kyllä käyttää kestoja tai olla käyttämättä mitään vaikka minä en ees sylkäsis niihin päin, jos nyt näin rankkaa ilmaisua käytetään :p :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös ne vaipat sit haise siel sankossa? :whistle: :kieh:
Juu meillä on roskis n. 2m hoitopisteeltä, että sinne vaan, ei mee ees pusseja :p
Sillon kun nakkaa vaipat koneeseen, ni lemahtaa hetken. :x :x :x Mutta kertsiroskis haisee joka kerta, kun sen avaa. :x :x Saati sitten kun sen ottaa ulosvietäväks. :x Ja kokemusta on molemmista ja sen perusteella tuo rode haisee 100 kertaa pahemmalle. :x :x :x
Joo..jos yhessä roskiksessa on 20 KAKKAvaippaa, ni varpilla haisee...mut jos siel on 1-2 niin ei se kyllä haise...ei meillä oo koskaan haissu :/ :/ Meillä siis on aina laitettu tavan roskikseeneikä kerätty vaippoja vaan yhteen tiettyyn...siis poikain aikana..
Musta se ei oo se pjaska kun haisee, vaan ne muovitetut kemikaalit, missä pissa/kakka muhii. :x :x :x Siis ei meillä koskaan seiso pjaskavaippa edes yön yli roskiksessa. :eek: Jos joskus siis sattuu kertsi olemaan. :)
Ehkä mulla on huono nenä :whistle: :whistle: En kyllä haista niissä mitään...
Ja juu, meillä on iät ja ajat aina illalla viety roskikset ulos...oli pussit kuin vajaita tahansa =)
Tai sit ihmisten mielestä eri asiat haisee pahalle. ;) Kuten sanoin, mun mielestä se ei oo se tavara mikä haisee pahimmalle, vaan ne muovit ja kemikaalit, missä pisut muhii.

 

Yhteistyössä