***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Hoitopaikoista on muuten pula täälläkin. Täytyy vaan toivoa, että saa molemmille paikan ja vielä tästä läheltä sitten kun asia ajankohtanen. Meillä esikko tänään vikaa päivää hoidossa. Syksyllä menee sitten kerhoileen.

Pitäs varmaan alkaa kakkupohjaa leipomaan. Jos vaikka juhannuskakun väsäilis, niin ja se hääpäiväkin on lauantaina. Pitäs ja pitäs kaikenlaista :D
 
Meinas vallan unohtua,tuli sitten käytyä hammaslääkärissä aamulla. Eipä ole ennen sattunut moista et tää hammaslääkärikammonen,joka ennen on melkee paskonu housuunsa siellä,torkahti tuoliin..juu,luitte oikein......siel oli röntgenlaite epäkunnos ja siinä maatessani todellakin...no eivät saaneet selvää mikä hammasta vaivaa,särkee vieläkin perkuleesti ja olen äkänen ku ampiainen |O vai olenko sittenkin luulotautinen :xmas:
 
Niin, kyllä minäkin huolisin kuntalisää 200? kht:n päälle, mut täällä mitään makseta. |O En tiedä nyt sit muuttuuko systeemi kun meillä on *oottakaas nyt kun laskee*...kuuden kunnan :whistle: kuntaliitos tulossa ensi vuoden vaihteessa-tuleekin sitten ihan suur-Kouvola! :LOL: Ainakin tuossa naapurikunnassa Valkealassa maksetaan nimittäin kuntalisää ja on yksi näistä liittyjistä. Kovasti kuntalisästä on täälläkin puhuttu, mut ei ole mukamas rahaa...kas kumma sitä rahaa on sit päivähoitoon, kun miettii että mitä yksi lapsi/kk maksaa kunnalle hoidossa ollessaan. Tässä kohtaa voi sanoa että on hyvä olla hoitaja :p kun niitä keikkahommia tosiaan on melkeistä niin paljon kuin jaksaa tehdä, joten saa tienattua ylimääräistä tuon kuppasen kht:n päälle.

Syntymäpäivägalluppiin oon syntynyt tiistaina.

Saanukka voi että noita potkareita, mistähän nuo keksis!

Juuh, tässä on vieläkin vähän ihmeissään siitä miten hyvin tuo gaviscon on auttanut tytyn oksenteluun-pieniä pulautteluja tulee ruuan päälle, siinä kaikki. :D Eikä tarvi olla enää viittä kertaa päivässä vaihtamassa vaatteita kun ovat yltäpäältä oksussa ja onhan tuo niin paljon tyytyväisempi tapaus ettei tosikaan, nukkuu nyt hyvin niin yöllä kuin päivällä! Melkein neljä kuukautta sitä yritettiinkin edes jonkinlaista päivärytmiä neidille rakentaa, mut ei onnistunut sitten millään, nyt parissa päivässä rytmi on loksahtanut kohdilleen kun pienellä hyvä olla! :heart:

Kiinille vielä, hui kauheaa tuo anopin muistamattomuus! :eek: Kyllä mäkin varmaan liimailisin osoitelapun jos toisenkin, toivottavasti oli vaan yhden kerran juttu...

hilunen & tyty huomenna 4kk
 
Tää aamu alkoi niinkin ihanasti että mies hoiti lasten heräämiset, hetki ilman vastuuta, ah. Ja sit menin siivoamaan varisten levittämän roskapussin jäänteet etupihalta kun oli illalla erehdyksessä sinne unohtunu. Mies lupas kyllä siivota kun tulee kotiin :heart: , mut eihän ne siinä voineet koko päivää olla, vaipat suodatinpussit yms. ihanuudet. :D

Tänään on ihana päivä, esikoiselle ainakin. Sen paras kaveri muutti pois viikko sitten ja nyt ne tuli vielä siivoamaan asuntoa ennen luovutusta. Ihana jälleen näkeminen tytöillä jo ennen yhdeksää, 7- ja 8-vuotiaat tytöt. . :D :heart: Ystäväkirjoissakin niillä lukee että "En unohda ikinä." On ne vaan niin liikkiksiä. :heart:

Meillä N:n kanssa on tänään luumusosepäivä. Ummetus vaivaa pientä ja kokeillaan luumusoseella, kunhan äijä herää aamu-uniltaan, että josko lähtis liikkeelle tavarat. Parina aamuna 2-3 tl oli neuvolan ohje ja jos ei sillä liikahda niin sit Levolacia kunnes liikahtaa ja tasoittuu kerta viikkoiseksi vähintään tuo kakkailu. Ei tuo pikku mies valita yhtään vaikka kolmatta viikkoa jo panttaa. Sillä on maitoallergia ja Rotarix-rokote, jotka nyt sitä kakkaa pidättää.

Mulla on silmät niin ristissä viime öisen selvittelyn takia että en jaksa muuta nyt, mutta yritän päivällä tulla vielä katsomaan mitä tänne kuuluu muuta. En edes huomannut olinko mahdollisesti jo lukenu kaikki mitä on kirjoitettu vai jäiks jotain huomiotta.

Ranne on parempi taas. Ei itseasiassa ole yhtään kipeä nyt. Outoa.

vanamo+Ännät
 
Huh,kun oli tullut tekstiä! En nyt yhtään muista, mitä pitäs kommentoida. :ashamed:
Kuntalisää ei ole ei. Mutta täällä kai hoitoonkin pääsee ihan mukavasti. Ja jonkinlaista hoitorinkiä suunnitellaan, ettei tarttis vielä tammikuussa pojun mennä hoitoon. Meillä mies on kotona ainakin lokakuun alusta vuoden loppuun.
Syntymäpäivästä: poika on maanantaikappale.

Pari yötä on menny jopa neljän tunnin unipätkillä. Eilen vaan oli työpaikan riento ja olin kahteentoista asti. Eli unta ei tullut liikaa siltikään. Oli muuten eka kerta, kun kävin yksinäni missään illalla. Kerran on käyty miehen kans syömässä.
 
tultiin tuossa tunti sitten muksujen kans prismasta, oli pikkusen porukkaa.. |O minä ajattelin oikein että käydään nyt ku neljältä alkaa porukka päästä töistä niin ei oo vielä niin tungosta..joo ei onnistunu ei..siis meillä meni melkein puolitoista tuntia ja siellä ja minusta tuntu että kai siellä se neljä tuntia ainaki vierähti..kassalle päästiin ihmeen nopeesti, mut hitto soikoon se ruokien haaliminen kärryyn, oli vähä semmonen olo että otan kohta kyynärpäät käyttöön..no onneksi se on ohi.. :whistle:

mun pitäs ruveta siivoamaan ku minun sisko ja äiti tulee tänään meille yöksi ja huomenna lähteevät tästä tuonne pohjois-karjalan puolelle ku ne menee meidän mökille, olis kyllä itestäki ihana mennä sinne juhannuksen vietoon, mut ku se on saaressa niin kallen kans vähä hankala ja on sinne kyllä semmonen vajaa 200 kilsa matkaa niin seki tulee vastaan..niin ja siis siks pitäis nyt siivota ku jos täällä ei oo siistiä niin ne rupee joko valittamaan sotkusta tai sitte ne ei istu hetkeäkään paikoillaan ku ne puunaa koko pirun ajan ja minun hermo ei semmosta kestä että joku vaan heiluu nokan edessä, ku sitte tulee itellekki levoton olo.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mä huolisin muuten vuokratason muualta Suomesta, joku saa sen 200euroa kuntalisää multa, jos vaihtaa päikseen neliövuokransa. :whistle:

Sama juttu! Ja meillä vaan nousee, nyt luultavasti vuoden sisään yli eurolla per neliö. :headwall: Pakko yrittää vaihtaa asuntoa kun ei ole varaa tähän enää kohta. :(

Kysäsin just äireeltä, että millon oon syntynyt ja vastaus oli tiistai. Mitäs tiistailapsista sanotaan?
 
Olemme tekemässä pesuhuone/sauna/kodinhoitohuone/kuraeteinen remonttia.. siis kaikki menee pohjia myöten uusiksi.. jussina pitäisi päättää millaiset kaapit tulee et isää saa laittaa tilaukset vetämään..
laminaattiovia ollaan ajateltu..onko ne niin kaikki kestäviä mitä kehutaan? entä puhdistus..
onko kenelläkääm laminaattiovia kotona harmaa(puukuvio) tai pähkinä.. tai kirsikka.. mitä ootta tykänny..?
me on suunniteltu koko alueen lattia materiaaliksi laattaa ja seiniin (ei sauna/pesuhuone) lasikuitutapettia..
tulkaapa man kans suunnittelemaan kaapinpaikat.. liikaa seiniä ja ikkunat väärässä paikassa apukeittiöön on pääosin suunniteltu, et laitetaan ylä/ala kaapit erikseen
 
niin ja kävin lääkärissä..korvatulehdus ei ole lähteny paraneen..määräs lisäksi kortisoni antibiootti tipat.. kuulemma tulehus välikorvassa, ni siks huimaa, kuulo heikentynyt ja tinnittää (voi kuulemma pitkäänkin) :kieh: :kieh:
eilinen ilta meniki :'(
pitää alkaa keskittyyn tuohon remonttiin, niin on muuta ajateltavaa
 
Heipsan taas!
4kk-neuvola takana, ja poju on nyt 8310g ja 66cm....
Täti näytti ja suositteli mulle kemppijumpaa että kun kuulemma tommosen kantaminen ottaa ehkä niskoihin ja hartioihin... ai niinkö??? :LOL: Täytyy varmaan katkasta harjanvarsi että vois jumppailla sisätilois, tonne pihalle naapurien ihmeteltäväks en EHKÄ kehtaa....

Tommonen lottopotkari tänne kans :heart: sulonen!!!

Meil on keittiös laminaattiovet mutta ne on ihan sileet ja valkoset. helppo pitää puhtaana, oon tykänny. Ja ei ainakaan meillä oo vielä mitenkään kolhiintunu, tosin ne vasta viimesyksynä laitettiin. Eli tais tulla zuku vastaus pikkusen kysymykseen vierestä... sori.
 
Joo toi ihmisten sekoominen ennen juhlapyhiä on ihan älytöntä. Ihmiset hamstraa ruokaa kuin ois nälänhätä tulossa.
Onneksi tänä juhannuksena säästyttiin tolta kaupparumbalta, kun mennään hotelliin.

zukulle lähetän parannus säteitä ajatuksen voimalla :hug:

Pitäs alkaa pakkaamaan tavaraa, mutta ei yhtään huvittas... saa nähä miten menee huominen autoreissu täältä Kuopiosta Tampereelle.
Varmaan joudutaan pari pitempää taukoo pitämään, että pikku-ukkeli ei väsy istuimessa ja isommatkin pojat saa jalotella huoltamoiden leikkipaikoissa.

Toivotan oikein kivaa juhannusta kaikille ja turvallista matkaa kaikille autolla liikkuville :wave:
 
Oli muuten eka kerta, kun kävin yksinäni missään illalla
:flower:

ne ei istu hetkeäkään paikoillaan ku ne puunaa koko pirun ajan ja minun hermo ei semmosta kestä että joku vaan heiluu nokan edessä, ku sitte tulee itellekki levoton olo.. :kieh:
mun mutsi tekee tota samaa,siinä tuntee itsensä maailman suurimmaksi laiskimukseksi

Vihdoin sain jotain aikaiseksi,pyöräytin parit sämpylät. Unohdin niistä kylläkin suolan,taitaa maistua hiukan hiivalle. Suklaamuffinsseja vielä himoitsisin,mut taitaa jäädä huomiseen

Täti näytti ja suositteli mulle kemppijumpaa että kun kuulemma tommosen kantaminen ottaa ehkä niskoihin ja hartioihin... ai niinkö??? :LOL:
samma här,no tolla kantamisella on loppukesästä jo mahtavat hauikset,ei tarvi punttisalia ei =)

Zuku , paljon parantavia enkeleitä sinne :hug:
 
Zukulle :hug:
Toi on tylsää :'(
mä tiputtelin kans viikon kuurin tippoja tossa oisko ollu kuukaus sitten, kun iski korvakäytävätulehdus (elämäni ehkä toinen korvatulehdus :eek: ) tuli vaan omituinen olo, kun korvassa humisi... lekuri katto, että tärykalvo kunnossa, näkyy valo ja ilma kiertää :kieh: :LOL: :LOL:
 
Tässä se vanha loru:

Maanantain lapsi on kaunis piltti.
Tiistain lapsi on kovin kiltti.
Keskiviikon lapsi murheita saa.
Torstain lapsi pois matkustaa.
Perjantain lapsi on aulis ja hellä.
Lauantain lapsi saa työskennellä.
Ja se lapsi joka syntyy sunnuntaina,
on soma ja hyvä ja iloinen aina.


Ja sitten vielä linkki Nikulan viikonpäivien astrologiaan...
http://koti.welho.com/rnikula/weekday.htm
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Keskiviikon lapsi murheita saa.
hyvin on pitänyt mun kohdalla paikkansa,niin muuten tuo astrologia jutskakin =)
Mä oon torstailapsi ja vaaka, joten mun pitäis olla kai aikamoinen diplomaatti... ehkäpä joo :saint:
ja poismatkustamisesta, hmm... onhan meillä fyysinen ja psyykkinen etäisyys mutsin kanssa... :whistle:

että kai niissä jotain perää on B)
 
Mä oon torstailapsi ja vaaka
vaaka olen myös minäkin :wave: .Vaakojenhan pitäis olla tosi taiteellisia,no juna meni siinä mun kohdalta ohi,mut se on pitänyt kutinsa et puntaroin asioita viimisen päälle ja yritän just tota diplomaatisuutta

Jussia Wode :wave:



Jaahas,taas mun lainauksista puuttuu kenen ne on :/ ,koskahan tää alkaa menemään kalloon :LOL:
 
Mukavaa reissua Wode :wave:

Joo Liinamari, samat piirteet täälläkin =)
Ei siinä mitään, mut kun meitä on 2!! :attn: eli meiän on välillä toooosi vaikeeta käydä jopa kaupassa, kun ei me osata päättää mitä herkkuja otetaan |O otetaan yleensä sit kaikkee :LOL:
Mut on siinä etunsa, ymmärretään toisiamme ja joskus aikanaan on tapeltu toivottomissa suhteissa, niinpä osataan arvostaa toisiamme ja rakastetaan rauhaa :heart:

Taiteellisuudesta...hmm on meillä ehkä silmää sille, vaikka itse ei mitään osatakaan ;) no musikaalisuus on ehkä sellainen kummallakin.
Niin ja mä otin olkaan just tatskan poitsun nimikirjaimista, niin sen mä suunnittelin/ideoin/piirsin itse malliksi ja vein ammattilaiselle, joka sitten teki siitä hienon :heart:

Tosin löytyy multa vaakatatskakin höystettynä mun nousevalla merkillä eli skorpparilla ennestään. Sekin oli oma suunnitelma :D

Mut en mä nyt tiedä voiko noita taiteellisuudeks laskee, hulluudeks ehkä :xmas:
 
Hexodus mun mies on ihan epätoivoinen mun kauppareissujen kanssa,kun ne venyy ja venyy. Meikäläinen ku ei kans osaa päättää mitä ottaa ja niin usein valitsen ääripäät ei mitään tai kaikki,voin jopa lähtee melkee kassalta vielä vaihtamaan.Mies taas tekee sadasosasekunnin reissuja ostaa ekan mikä osuu käteen,makso mitä makso...

Mul on kans tatska tos lapaluussa ja olen suunnitellu ottavani siihen lisäks kans pojan nimikirjaimet,mut saas nähdä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hexodus mun mies on ihan epätoivoinen mun kauppareissujen kanssa,kun ne venyy ja venyy. Meikäläinen ku ei kans osaa päättää mitä ottaa ja niin usein valitsen ääripäät ei mitään tai kaikki,voin jopa lähtee melkee kassalta vielä vaihtamaan.Mies taas tekee sadasosasekunnin reissuja ostaa ekan mikä osuu käteen,makso mitä makso...

Mul on kans tatska tos lapaluussa ja olen suunnitellu ottavani siihen lisäks kans pojan nimikirjaimet,mut saas nähdä

Just niin tuttua :LOL: :LOL:

Mut nyt kun me on pidetty palstaa pystyssä, niin toivottavasti tänne eksyy muitakin paikalle :D mä meen nyt toviks kattoo fudista :wave:
(meen = siirryn pykälää vasemmalle tässä sohvalla ja paan läppärin kannen hetkeks kiinni :LOL: )
 

Yhteistyössä