***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Vanamoko se kiroili kuntalisän pienuutta..Voin kertoo että meijän kunta ei maksa latin latia |O , enkä kyllä käsitä miks ei kun ovat kuiteskin lirissä päivähoitpaikkojen kanssa :eek: . Mutta siis kovin tässä mietin että mitä keksis että pärjäis :whistle:
En kyl edes kiroillut kuntalisää. 200e se Espoossa on mutta kht on niin pieni että sillä ei juhlimaan pääse. 200e jos vielä puuttuis niin irtisanoisin työsopimuksen. :kieh:

*muoks*Katsoin tota viestiäni asiasta ja siltähän tuo näytti että sitä kuntalisän pienuutta nimen omaan kiroan mut ei. Kyse tosiaan koko kht:ta. :flower:
 
Mua kävi eilen taas ärsyttää kun on niin sotkusta... Sanoin sit miehelle et mä haluun palkata siivoojan. Eka oli et no siinähän se seisoo (siis vitsillä! ja vitsillä mäkin puhuin, vaikka kivahan se ois...) mut sit ku sanoin et siitähän sais sen kotitalousvähennyksen ni oli et ainii sehän oiski hyvä. Sit katteli ympärilleen ja sano "mut ei tänne kyllä ketään kehtaa ottaa siivoomaan!" :LOL:
Että täytyy tänään varmaan vähä siivota että on kivampi tulla juhannusreissulta kotiin =)
 
Synttärigallup Meillä mies tilas muksun niin että onnistuu varpajaiset pitään viikonloppuna(jotta sais kaverinsa tuolta haminan suunnasta tänne matkustaan), ja pettersson synty sit sopivasti perjantaina... Että olin minäkin sit viel laitoksella, poissa jaloista... :LOL:

Mää oon ite maanantai-mukelo

Olikhan muuta.... pitäis olla kynä ja paperii täs vieres kun lukee noit sivuja että muistat mitä vois kommentoida..... Mää tuun kohta takas, käyn hakeen pojalle uudet mitat neuvolasta :wave:
 
Meillä kuntalisä 0? :kieh: :kieh: :kieh: ja syntymäpäiväg Netta synty sunnuntaina! :heart: Itestäni en varma muistelen että mutsi sano joskus, tortaina?? :xmas: Jeps! Meillä oli neidin masu vähän kovana muutamanpäivän :whistle: :whistle: veteli illalla puol purkkia luumusosetta.. :ashamed: :x :x vaan eipä ole enään masu kovana :LOL: :LOL: :LOL: mistä tuota riittää :headwall: :headwall: :headwall: Kolmannet vaatteet+kainalo laardit pesty tänää! :D :LOL: Neiti vaan hymyilee nyt tuossa sitterissä, mahto helpottaa! :whistle:
 
Lottopotkareista en ollut kuullutkaan, meillä on vielä sunnuntailapsi... pöh! Olisi olleet tosi kivat! :kieh:

Kuntalisää ei saa täälläkään, mutta vuoden alusta kun liitytään suur-Hämeenlinnaan niin sitten ehkä saadaan jos eivät mene jotain säännöksiä muuttamaan... mä uskon siihen rahaan sitten kun ekat on tilillä. :/ Jos sen kuntalisän saa niin se on sisarlisineen 195 ?.

Kohta täytyy lähteä neuvolaan, mutta hetken ehdin vielä teidän juttuja lukemaan... :p

Hissukka & poju 4 kk
 
Ei meilläkään mitään kuntalisää ole :( Joskus jonkun listan nähnyt kuntalisää maksavista kaupungeista ja kunnista niin lyhyt oli se lista :/

Galluppiin En tiiä yhtään minä viikonpäivänä ite olen syntyny. Jostain syystä on sellanen mutu, että olisin syntyny torstaina, mutta saattaa olla ihan ite keksitty juttu :D Arttu on syntyny maanantaina :)

Passi pitäs Artullekin hankkia. Ollaan lähössä Tallinnaan syksyllä viettämään mummin 80v. synttäreitä :) Ostin jo Artun passiin kuoretkin, "karvaset" vaaleensiniset, jossa on nalle ja lukee My Passport :heart: Ostin kans semmosen osotelapun, mikä laitetaan kiinni matkalaukkuun, pikku-Myn kuvalla :D Laitoin sen vaunuihin kiinni :whistle: Anoppi meinaan sai tässä pari viikkoa sitten jonkun muistamattomuuskohtauksen :( Miehen sisko soitti ja pyysi miestä käymään anopilla, kun se kuulemma puhuu ihan sekoja eikä muista edellisestä päivästä mitään :eek: Oli ollu miehen synttärit ja anoppikin oli täällä kahvilla, eikä sitäkään muistanu. Miehen sisko sit lähti viemään äitiään sairaalaan ja siellä olivat tutkineet ja ottaneet magneettikuvat ja kaikki, mutta mitään syytä ei löytyny. Siellä sairaalassa oli ruvennu muistamaan edellisen päivän, mutta oli unohtanu jo kuluvan päivän :headwall:
Miulle tuli tuosta pikkunen huoli, kun anoppi on tosi paljon Artun kanssa, käyvät kävelyllä ja sellasta, että jos sille tulee taas tuollanen kohtaus ja vaikka unohtaa Artun jonnekin tai ei muista missä asuu :eek: Laitoin siis vähän hätävarjelun liiotteluna osotetiedot kiinni vaunuihin, että osaa sit joku tuoda mummon ja pojan kotiin, jos eksyvät :LOL: :ashamed:

Nousin tänään muuten jo yheksän jälkeen ylös :attn: Jihuu! Ehkä tää unirytmi rupee tästä lutviutumaan =)

Artulla on vaippaihottumaa :'( Eka läikkä tuli kivespussiin niin luulin, että poitsu on siitä napakammin raapassu, kun sillä on tapana alasti ollessaan aika kovakourasestikin rutistella sukukalleuksiaan, mutta eilen huomasin, että toisessa reidessä ja alavatsallakin on ihottumaa :( Jätettiin kestot nyt siksi aikaa pois, että käyn Eurokankaasta ostamassa fleeceä ja ompelen hoitoliinoja. Nuo meiän kestot on niin moneen kertaan pestyjä ja koppuraisia jo, että en ihmettele yhtään jos pelkästään siitä on ihottuma tullu :'(
 
Huomenta!
Ieva, KELA korvausta ei periaatteessa enää saa takautuvasti, mutta koska se on niin uus säädös (?), niin kuulema sitä voi silti anoa. Ja luultavasti saa. En tiedä tarkasti, ku ei olla itse saatu mitään takautuvasti... Olis kiva kyl, on muutama saturainen tulossa jos on tullakseen.. :p
Niin mitenkäs se oli, että kuinka pitkään ä-loma jatkuu? Tosiaan alotin sen tammikuun alussa, eli kuin pitkään voin vielä luottaa siihen että mun tilille ropsahtaa kasoittain rahaa joka kk?
:LOL: :LOL:
Meillä mies hoitaa vähintäänkin kaikki autoon liittyvät jutut. Loput menee tasasesti, kumpi jaksaa tai ehtii.. (eli meillä on niin sotkusta, että hyvä ku kävelemään mahtuu :LOL: ).
Hurjalta kuulostaa Kiinin anopin muistikatkokset. :$ Toivotaan ettei lisää tule. Meillä on kuulema kanssa mun mummilla jotain katkoksia, mutta itse en ole huomannu.
 
Huomenia!

4kk neuvolaan täälläkin lähtöä tehdään. Pitää toivoo, että se Rotarix-tehoste saa kakkaan liikettä..ei ole meillä kakkaa näkynyt viimeiseen 5 päivään. :/

Civindal mä aloitin myös tammikuussa ä-loman ja odotelen ruhtinaallisia korvauksia marraskuuhun asit..eli sit joulukuussa nautitaan siitä kodinhoidontuesta. :whistle:

Mä olen itse syntynyt torstaina..eli toivoa täynnä olen joo..ihan joka päivä, niin että korvista toivo tulee! :LOL: :LOL:

Nyt me aletaan tehdä lähtöö..palaan kertoilee mittoja myöhemmin. Mukavaa päivää! :wave:
 
Jaahas taas on tekstiä tullut kiitettävästi! :LOL:

syntymäpäiväG Tyttö on tiistai typy. En tiedä mikä päivä oli kun itse synnyin.

Kuntalisää täällä saa, mutta onko siihen sitten jotkut vaatimukset, en tiedä. Taisi olla ruhtinaalliset 100?. On se niin väärin että toisissa kunnissa saa parikin sataa euroa kuntalisää ja toiset ei saa mitään! :kieh:

Aivan ihanat nuo lottopotkarit!!

En nyt muista mihin piti kommentoida.... :ashamed:

Ciba ja pikkuE tänään 4kk!!
 
Huoh, voi jösses mikä aamupäivä!! :eek: Kyllä piti lapset huolen ettei äiti turhia istuksi... *läähättää* Ei mitään erityistä, härdelliä vaan. Kakkaa kahdesta tuutista yhtäaikaa ja toinen nukkuu ihme pätkä-päikkäreitä ja molemmista lähtee ääntä niin että korvissa soi ja... |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
On se niin väärin että toisissa kunnissa saa parikin sataa euroa kuntalisää ja toiset ei saa mitään! :kieh:
Periaatteessa joo, mutta jos miettii esim Helsingin vuokria verrattuna johonkin vähän pienempään paikkaan, ni mun mielestä täällä kyllä kuuluiskin saada vähän enemmän. Tosin muut tuet vois olla suhteutettuna asumisenkalleuteen myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Huoh, voi jösses mikä aamupäivä!! :eek: Kyllä piti lapset huolen ettei äiti turhia istuksi... *läähättää* Ei mitään erityistä, härdelliä vaan. Kakkaa kahdesta tuutista yhtäaikaa ja toinen nukkuu ihme pätkä-päikkäreitä ja molemmista lähtee ääntä niin että korvissa soi ja... |O |O
Tuttua on! Varsinkin tuo että korvissa soi... :headwall: koita jaksella! :hug:

Neuvolamittoja:
pituus 66,2 cm (50,5 cm)
paino 7500 g (3465 g)
py 43,5 cm (kääk en muista)

Pituus taisi tulla vähän alakanttiin kun mun mielestä poika oli ihan vinossa siinä, mutta menköön juhannuksen piikkiin. :LOL:

Mä piristyin tämän aamun soseiluista, kerrankin pojalle kelpasi, söi koko satsin! (Kaksi jääpalaa, perunaa ja porkkanaa.) =) Jos se lopulta alkaisi uppoamaan! =) Ei tullut niin paha siivokaan kuin ennen, kun poika ihan nieli sitä tavaraa eikä sylkenyt ulos... kerran tosin aivasti täysi lusikallinen suussa. :whistle:

Mutta nyt on hyvä juhannusfiilis! :D

Hissukka & poju 4 kk2pv
 
Tuli tosta sotkusta mieleen, että mun mies totes mulle, että Vallelta saa loppua mustikkasoseen maistelu vähäks aikaa.. :D Olin maistattanu metsämarjasosetta taas kerran, ja nyt on sitteri ja matto ihan liilat.. :whistle: Lattiallakin oli, ja pöydällä, mutta ne siivosin pois ku mies huomautti vähän. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
On se niin väärin että toisissa kunnissa saa parikin sataa euroa kuntalisää ja toiset ei saa mitään! :kieh:
Periaatteessa joo, mutta jos miettii esim Helsingin vuokria verrattuna johonkin vähän pienempään paikkaan, ni mun mielestä täällä kyllä kuuluiskin saada vähän enemmän. Tosin muut tuet vois olla suhteutettuna asumisenkalleuteen myös.
Meidän kunnassa kylläkin vuokrat on noussu aivan törkeästi, mutta ei ole kuntalisään vaikuttanut jos nyt sitä tosiaan saa edes kun on jotkut vaatimukset siihenkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Tuli tosta sotkusta mieleen, että mun mies totes mulle, että Vallelta saa loppua mustikkasoseen maistelu vähäks aikaa.. :D Olin maistattanu metsämarjasosetta taas kerran, ja nyt on sitteri ja matto ihan liilat.. :whistle: Lattiallakin oli, ja pöydällä, mutta ne siivosin pois ku mies huomautti vähän. :LOL:
Meillä mies osti eilen mustikkasosetta, nyt kun tyttö on 4kk(tänään), niin hänen mielestään pitää maistaa.
:LOL: Saas nähdä minkälainen sotku siitä tosiaan tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
On se niin väärin että toisissa kunnissa saa parikin sataa euroa kuntalisää ja toiset ei saa mitään! :kieh:
Periaatteessa joo, mutta jos miettii esim Helsingin vuokria verrattuna johonkin vähän pienempään paikkaan, ni mun mielestä täällä kyllä kuuluiskin saada vähän enemmän. Tosin muut tuet vois olla suhteutettuna asumisenkalleuteen myös.
Meidän kunnassa kylläkin vuokrat on noussu aivan törkeästi, mutta ei ole kuntalisään vaikuttanut jos nyt sitä tosiaan saa edes kun on jotkut vaatimukset siihenkin...

Mä en käsitä miksi kaikki kunnat ei maksa kuntalisää... miten se kunnallinen päivähoito voi muka tulla kunnalle halvemmaksi? Kun kuulemma yksi hoitolapsi maksaa kunnalle 1000 ?/kk, niin eikö luulisi kannattavan maksaa kuntalisänä vaikka puolet tuosta? :kieh:

:attn: Hissukka kunnnanvaltuustoon! :attn:
 
Kuntalisästä en nyt niinkään puutu siihen määrään,mut tääl espoossa ja helsingissäkin on hirveä pula hoitopaikoista ja se on yksi syy kuntalisään,ns kannustusraha hoitamaan lasta kotona. Itse olen työssäni huomannut just ton hoitopaikkapulan konkreettisesti,katotaaas minkälainen lottovoitto se meidän perheelle on 3 vuoden päästä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
On se niin väärin että toisissa kunnissa saa parikin sataa euroa kuntalisää ja toiset ei saa mitään! :kieh:
Periaatteessa joo, mutta jos miettii esim Helsingin vuokria verrattuna johonkin vähän pienempään paikkaan, ni mun mielestä täällä kyllä kuuluiskin saada vähän enemmän. Tosin muut tuet vois olla suhteutettuna asumisenkalleuteen myös.
Meidän kunnassa kylläkin vuokrat on noussu aivan törkeästi, mutta ei ole kuntalisään vaikuttanut jos nyt sitä tosiaan saa edes kun on jotkut vaatimukset siihenkin...

Mä en käsitä miksi kaikki kunnat ei maksa kuntalisää... miten se kunnallinen päivähoito voi muka tulla kunnalle halvemmaksi? Kun kuulemma yksi hoitolapsi maksaa kunnalle 1000 ?/kk, niin eikö luulisi kannattavan maksaa kuntalisänä vaikka puolet tuosta? :kieh:

:attn: Hissukka kunnnanvaltuustoon! :attn:
Tolla puheella täältä lähtis heti yks ääni jos ois mahollista!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Onkos kenelläkään tietoa/ kokemusta vauvan passin hankkimisesta? Lähinnä se kuvan ottaminen..kuin se tapahtuu???? :whistle: Ja pitääkö hakemukseen liittää jotain todistusta, että kyseessä oma vauva -tyyliin?? :/
Taisit saadakin jo vastauksia tähän, meilläkin on edessä tuo passinhankinta syksyn reissua vartan ja muistaakseni tuonne kerhon puolelle jo passin hankkimisesta kirjoittelinkin kun ollaan asiaa selvitelty. Eli valokuvaamoon pitää tosiaan kuvaa mennä metsästämään, täällä meiltä löytyi yksi valokuvaamo jolla on ihan lasten passikuvapäiviä. Hyvin ovat kuulemma saaneet kuvat pieniltäkin otettua kun kysyttiin että miten tälläisen nelikuisen kanssa homma onnistuu. Ja kun sitä passihakemusta menee täyttämään niin vauvan pitää tosiaan olla mukana ja meille sanottiin, että myös vanhempien pitää todistaa henkilöllisyytensä passilla tai "muulla virallisella asiakirjalla", mitä sitten tarkoittaakaan-ajokortti EI kuulemma käy.

Täytyisi joo pikkuhiljaa laittaa asiaa vireille niin ehtii varmasti passi tulla ennen matkaa. Tuo viiden vuoden passi näin pienelle on kyllä vähän hassu, kun typykkähän on silloin ihan eri tyttö kuin nyt, mut mikäs siinä kun näin on!



 
Syntymäpäivistä ollut puhetta. Itse olen perjantaina syntynyt ja tuo meidän helmi on sunnuntain lapsi. =)

Kuntalisä on aiheuttanu kans juttua. Täällä saa tuon 143? kuussa. Ei siis passaa valittaa, kun saa ees jotain.

Oli muuten hauskaa luettavaa nuo väsyneenä tehdyt jutut. :LOL: :LOL:

Putkihommia tuo mies tekee kyllä, kunhan jaksaa muistuttaa tarpeeksi monta kertaa. Viimestään sitte ku omaan nenuun alkaa haiskahtaa.

Jotain muutakin oli, mutta ei taaaaskaan muista. Mietin tässä, että pitäskö vielä ängetä kauppaan vai oisko jo kaikki ostettuna..
 

Yhteistyössä