***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
http://www.pimp-my-sims.com/uploads/tx_pmsdownloads/funny2401_FAcasTunik_OKoutfit.jpg
Onnistuukohan linkitys, siis ne housut tuon tyyliset suunnilleen ja paitakin suunnilleen tuollainen, ehkä vähän liehuvahelmaisempi.
No voi mun mielestä, jos näyttää omastakin mielestä hyvältä. =) Eikun päälle vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Huomenta!

Ei poika säinyny flunssalta, räkänen ja yskänen :'(

MUTTA



meidän lottopotti :heart:
Uijui kun on ihana! =) Mä laitoin sen lottopuvun pesuun ja katoin, että menee meidän neitoselle ehkä loppusyksystä, mutta parhaimmillaan on varmaankin vasta talvella. =) Reiluhan tuo tosin näyttää teidänkin pottiselle olevan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Ostin kans semmosen osotelapun, mikä laitetaan kiinni matkalaukkuun, pikku-Myn kuvalla :D
Mun mutsi lähetti neidille semmosen postissa. Ihan omaa matkalaukkua varten kylläkin. Tänään tuli postilähetys, missä oli muitakin kivoja yllätyksiä. :xmas: Jääkaappimagneetteja, suklaata ja maitorahaa. :saint: Mutsi vissiin ajatteli, että ollaan peeaa, kun valittelin sille puhelimessa tuon Almironin kalleutta. :saint:
 
Poitsu nukahti viimein. Käytiin viiden jälkeen kaupungilla ja kaupassa ja totta kai se torkahti palatessa autoon. Yöunet siirty sit vaatimattomat kaks tuntia...

Hexodus: Meillä täytetään viikon päästä jo viis kuukautta, niin on Helmet eri ikäisiä.

Tämä tavallistakin vaativampi unirumba on vissiin ollu sitä, että poika siirtää päiväuniaan. Nukkuu yleensä enää kaks kertaa päivässä, kun ennen nukku kolme. Ja talvella pitkät unet yksinään oli kolme tuntia, nyt nukkuu yhteensä päivässä reilun tuon. Ite nukun muuten yöllä paljon paremmin, kun pinnis on nyt huoneen toisella puolella.

Me ollaan nyt maistateltu kiinteitä on/off kuukauden päivät. Missään vaiheessa ei oo saanu suuria annoksia mitään, koska en oo ees pyrkiny vielä kasvattamaan annoksia. Harjotellaan vaan syömistä ja testataan makuja. En myöskään halua, että tissimaito vähenis vielä.

Siivoavista vieraista: Mun anoppi tekee just tota. Kerran meillä oli vieraita, kun ne tuli käymään. Anoppi otti vieraiden edessä imurin käteensä ja alko selittään, että jos hän vähän, kun HÄNTÄ KYLLÄ HÄIRITSISI, JOS HÄNEN KODISSAAN OLISI NÄIN PALJON KOIRANKARVOJA! Sillon kajahti mies, ei mun tarvinnu ees sanoa mitään. Alussa ahisti, varsinkin kun oon normi-ihmisen mittapuussa tosi siisti.
Nykyään sanon vaan, että tiedät mistä imuri löytyy. En jaksa loukkaantua, eipähän tarvi itte imuroida/haravoida/tiskata.

Sellasta galluppia ajattelin heittää, että oletteko sellainen äiti kuin kuvittelitte olevanne?

Meillä on heittäny kaikki häränpyllyä. Oon henkisesti paljon enemmän kiinni vauvassa kuin kuvittelin olevani. Myös tuosta imetyksestä on tullu mulle odotettua tärkeämpää. Luulin, että itsekin pullolapsena se ei merkkais paljoa, mutta yllättäen en haluaiskaan antaa muuta ruokaa kuin viimeisessä hädässä.

Juhannus meillä menee kaverin mökillä ja alkuviikosta sitten omalle mökille.

Kranttu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
On se niin väärin että toisissa kunnissa saa parikin sataa euroa kuntalisää ja toiset ei saa mitään! :kieh:
Periaatteessa joo, mutta jos miettii esim Helsingin vuokria verrattuna johonkin vähän pienempään paikkaan, ni mun mielestä täällä kyllä kuuluiskin saada vähän enemmän. Tosin muut tuet vois olla suhteutettuna asumisenkalleuteen myös.
Meidän kunnassa kylläkin vuokrat on noussu aivan törkeästi, mutta ei ole kuntalisään vaikuttanut jos nyt sitä tosiaan saa edes kun on jotkut vaatimukset siihenkin...

Mä en käsitä miksi kaikki kunnat ei maksa kuntalisää... miten se kunnallinen päivähoito voi muka tulla kunnalle halvemmaksi? Kun kuulemma yksi hoitolapsi maksaa kunnalle 1000 ?/kk, niin eikö luulisi kannattavan maksaa kuntalisänä vaikka puolet tuosta? :kieh:

:attn: Hissukka kunnnanvaltuustoon! :attn:
Siinä varmaankin lasketaan, että suurin osa päiväkotilasten vanhemmista on töissä tienaamassa kunnalle veroeuroja. :whistle:

 
Iltaa ja juhannuksen alkua! :wave:

Kaupunkijuhannus edessä ja kiva niin! Saadaan olla ihan vaan omalla perheellä. Sukumökkeily, ei kiitos tällä kertaa. :kieh: Ei kun tosiaan, mies ollut tosi kiireinen ja koko ajan työmatkoilla ja maanantainakin lähtee taas koko viikoksi, niin aivan ihana vaan nyt heittäytyä olemaan omassa rauhassa. Me lennetäänkin sit sunnuntaina pienen kanssa minun vanhempien luokse...

Eipä ollut enää kovasti ihmisiä äsken Jumbossa..mentiin neidin kanssa tekee ruokaostoksia ja mies tuli sinne kantoavuksi suoraan lentokentältä. Käytiin vielä chicosissa syömässä ja täydellä mahalla kotiin.

Meillä oli 4kk neuvola..pituus 63cm, paino 6800g ja pää 41,5. Kaikki oli kunnossa...suloinen ja iloinen ja jäntevä ja niitä perinteisiä oli korttiin kirjoitettu.Rotarix-tehosta saatiin myös. Soseista sanoi terkka, että aloita jos haluat, mutta jos hän olis minä, niin ei aloittais vielä. :/ Kun kasvaa rintamaidoilla niin hyvin, niin hän odottais ainakin 5 kk asti. Katsotaan nyt...

Apteekista hain sitä mallasuutetta. Toivottavasti siitä nyt saadaan apu tuohon kovaan massuun. Onkos se teillä muilla auttanut ja jos on, niin kuin nopeeta?

Omaa napaa pelkästään...sori... :ashamed: pitää hiukan lueskella teidän kuulumisia tarkemmin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Mun anoppi tekee just tota. Kerran meillä oli vieraita, kun ne tuli käymään. Anoppi otti vieraiden edessä imurin käteensä ja alko selittään, että jos hän vähän, kun HÄNTÄ KYLLÄ HÄIRITSISI, JOS HÄNEN KODISSAAN OLISI NÄIN PALJON KOIRANKARVOJA!


Mä varmaan ampuisin tuossa vaiheessa sen naisen!!!!

:kieh: :kieh:

Meillä anoppi on yrittänyt ottaa valtaa ja omia oikeuksia meidän kotona ja meidän asioiden suhteen, mutta ollaan oltu hyvin tiukkoina siinä, että se ei pääse sitä tekemään. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Meillä N:n kanssa on tänään luumusosepäivä. Ummetus vaivaa pientä ja kokeillaan luumusoseella, kunhan äijä herää aamu-uniltaan, että josko lähtis liikkeelle tavarat. Parina aamuna 2-3 tl oli neuvolan ohje ja jos ei sillä liikahda niin sit Levolacia kunnes liikahtaa ja tasoittuu kerta viikkoiseksi vähintään tuo kakkailu. Ei tuo pikku mies valita yhtään vaikka kolmatta viikkoa jo panttaa. Sillä on maitoallergia ja Rotarix-rokote, jotka nyt sitä kakkaa pidättää.
Ei helvata. Pidättääkö maitoallergia kakkaa? Meillä typykällä oli nyt neljän päivän kakkaamattomuus, aiemmin tullut joka toinen päivä suunnilleen. No, tänään tuli sitten kahdet :x aivan h*lvetin pahanhajuiset, vihreät kakat. :x Niin, ja äippäHkin ja shivan tyttöjen tavoin kakuli tehtiin tänään shitterissä. ;) *muoks* Luumua meni aika reippaasti tänään, muita kikkoja ei olla kokeiltu, kun ei tunnu vaivaavan. :/

Olikin mukava päivä tänään. =) Käytiin miehen synttäreiden kunniaksi Fiskarsissa. Se on kyllä aivan mielettömän upea miljöö. :attn: Syötiin terassiravintolassa kosken äärellä ja kuljeskeltiin ympäriinsä. Ja mies teki pieniä ostoksia perholiikkeessä. Nyt mies lähti sitten kulmakuppilaan synttärioluselle. Minä oikein patistelin sitä menemään. :heart:

 
HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE täältäkin!kotosalla ollaan huomenna kaverin perhe tulee grillaileen..
KIIN:minkä verran teillä arttu noin suurinpiirtein juo maitoa päivässä kiinteiden lisäks?oot vissiin jossain välis maininnutki mut ei jaksa selailla :snotty:
KRANTTU:en oo kyl sellanen äiti ku kuvittelin olevani.olin etenki esikoisen aikaan TOSI kiinni vauvassa en osannu lähtee mihinkään, nyt kuitenki olen jo oppinu.ja olen lyhytpinnainen äiti mitä tuohon uhmaikään tulee, hitto ku menee päivässä monta kertaa hermo ja sit on huono omatunto illalla ku on tullu korotettua ääntään.
Miks ihminen ei voi syödä mitä haluaa ja miten paljo haluaa lihomatta??hitto mää oon kyllästyny tähän ainaiseen painon tarkkailuun/laihduttamiseen..............................
 
ai se oli tosiaan tänään se synttäripäivä ieva Fiskars on ihana miljöö. :heart: Mun mies vei minut ekoille treffeille Fiskarsiin ja Mustion linnaan eräänä kauniina alkusyksyn päivänä. =) Siellä pitäisikin lähteä käymään...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:
Tässä se vanha loru:

Keskiviikon lapsi murheita saa.

Ja se lapsi joka syntyy sunnuntaina,
on soma ja hyvä ja iloinen aina.
:eek: :eek: :( Ei mitään murheita mun muruselle! Äiti pitää huolet ja murheet kaukana! :heart: Soma? Hyvä? Iloinen aina? No en minä ainakaan, vaikka sunnuntailapsi olenkin. :LOL: *muoks* :eek: Ja onpas kyllä kammottava tuo Hexoduksen linkittämä juttu. :( No, onneks en oo ikinä uskonu horoskooppeihin tms. Mun mielstä tuossa ainakaan ei ollut juuri mitään perää. :kieh:

 
ÄippäHki Mun anoppi on sellanen hyväntahtonen höösä, joka ei tajuakaan loukkaavansa. |O Pahoittelee kyllä aidosti sit kun huomauttaa, mutta on aivan yli-innokas. Mukava, mutta liika on liikaa. Varsinkin kun mulla on omiin vanhempiin tosi "aikuiset" välit enkä ole tottunut holhoukseen, niin toisinaan menee käämi.

Minni: Onko sulla suurikin ongelma tuo paino? Mulla on vielä 5 kiloa raskauden alkupainoon ja siitä 10 kiloa ihannepainoon. Lihoin jo ennen raskautta, pillereiden pois jättäminen lihotti.

Mulle yks suurimpia masiksen aiheita vauva-aikana on ollu tuo paino. Poika on valvottanu, joten en ole jaksanu liikkua. Ja väsymykseeni olen syönyt, syönyt ja syönyt. Ja ennen olin siis tosi urheilullinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Sellasta galluppia ajattelin heittää, että oletteko sellainen äiti kuin kuvittelitte olevanne?
Joissain asioissa oon ja joissain en. :/ Jotkut asiat on tosin menneet olosuhteiden pakosta eri tavalla kuin olin ajatellut. :( En uskonut, että olisin näin herkkä, omistava ja joissain asioissa hyvinkin epävarma. :/
 
KRANTTU:eek:n ollut ja tulee varmasti aina olemaan.parin kilon päässä nii olis raskauskilot pois sit ainaski 20kiloa et olis suht normaali painoinen. esikoisen jälkeen laihduin huimasti ku lenkkeilin ja kävin salilla mut kaikki tuli taks ku rupesin nii pian sit toista oottaa.salilla käyn mut lenkit on ihan liian lyhyitä.ja masentaa nii maan pirusti joka suupalaa pitäis kattoo jos tässä haluu elämäänsä muuttaa..huomatkaa, en siis laihduta vaan Muutan elämäntapojani :kieh:
KIIN:ille myöhäiset onnittelut painonpudotuksesta kirjotin yks päivä sulle yksäriä ja sit pyhin kuiteski kaikki pois ku mietin et vähäkssua ei varmaan vois vähempää kiinnostaa..tohon painoon liittyen ja sen kamppailemiseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Artulla on vaippaihottumaa :'( Eka läikkä tuli kivespussiin niin luulin, että poitsu on siitä napakammin raapassu, kun sillä on tapana alasti ollessaan aika kovakourasestikin rutistella sukukalleuksiaan, mutta eilen huomasin, että toisessa reidessä ja alavatsallakin on ihottumaa :( Jätettiin kestot nyt siksi aikaa pois, että käyn Eurokankaasta ostamassa fleeceä ja ompelen hoitoliinoja. Nuo meiän kestot on niin moneen kertaan pestyjä ja koppuraisia jo, että en ihmettele yhtään jos pelkästään siitä on ihottuma tullu :'(
Mäkin oon alkanu käyttämään kestojen kanssa kuivaliinoja (tai mitä ne nyt onkaan) kun tuntuu iho punottavan. Tilasin myös parit uudet kestot coolmax-kankaalla ja Myllymuksujen kuivaliinalla. Mullakin on osassa Fuzzi Bunzeja fleese tosi koppurainen jo. Onko muilla kestoilijoilla kokemuksia coolmaxista tai Myllymuksujen kuivaliinasta taskuvaippojen sisäpintana?
 
Jussi vietetään ihan Helsingissä. =) Viime vuonna oltiin mökillä, joten ihan kiva nyt näin. Huomenna mennään jonnekin näistä kaupunkijuhannustapahtumista: Seurasaareen, siirtolapuutarhalle taikka sitten meidän oman kaupunginosan piknikille. :) Ja jos on huono sää, niin oleillaan ihan kotosalla: grillaillaan ja semmoista. :) Lauantaina mies meneekin sitten duuniin, plääh. :|

Lomarahoista oli joskus aiemmin puheita, niin selvishän se vihdoin, että mä saan heinäkuun palkkapäivänä omani, kuten muutkin meillä töissä olevat. :) Selvisi myös, että mulla olis 35 lomapäivää käyttelemättä. :D Ajattelin käyttää ne siinä vanhempainvapaan ja hoitovapaan taitteessa. Paitsi että koska ensi vuodelle kertyy vain 15 lomapäivää, niin taidanpa säästää ainakin 5 päivää sinne. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Artulla on vaippaihottumaa :'( Eka läikkä tuli kivespussiin niin luulin, että poitsu on siitä napakammin raapassu, kun sillä on tapana alasti ollessaan aika kovakourasestikin rutistella sukukalleuksiaan, mutta eilen huomasin, että toisessa reidessä ja alavatsallakin on ihottumaa :( Jätettiin kestot nyt siksi aikaa pois, että käyn Eurokankaasta ostamassa fleeceä ja ompelen hoitoliinoja. Nuo meiän kestot on niin moneen kertaan pestyjä ja koppuraisia jo, että en ihmettele yhtään jos pelkästään siitä on ihottuma tullu :'(
Mäkin oon alkanu käyttämään kestojen kanssa kuivaliinoja (tai mitä ne nyt onkaan) kun tuntuu iho punottavan. Tilasin myös parit uudet kestot coolmax-kankaalla ja Myllymuksujen kuivaliinalla. Mullakin on osassa Fuzzi Bunzeja fleese tosi koppurainen jo. Onko muilla kestoilijoilla kokemuksia coolmaxista tai Myllymuksujen kuivaliinasta taskuvaippojen sisäpintana?
Me ollaan käytetty noita Myllymuksujen kuivaliinoja lähes alusta alkaen, oon tainnu niitä täällä jo hyväks mainostaakkin. =) Fleecet on meillä hyväkuntoisia (kaikki uutena hankittuja), joten Fuzzeissa ym. fleecepintaisissa en oo käyttäny kuivaliinaa. Välillä on pientä vaippapunoitusta, mutta tuleepa sitä meillä kyllä kertsilläkin ihan samalla lailla. :( Herkkä on iho kaikinpuolin. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hexodus mun mies on ihan epätoivoinen mun kauppareissujen kanssa,kun ne venyy ja venyy. Meikäläinen ku ei kans osaa päättää mitä ottaa ja niin usein valitsen ääripäät ei mitään tai kaikki,voin jopa lähtee melkee kassalta vielä vaihtamaan.Mies taas tekee sadasosasekunnin reissuja ostaa ekan mikä osuu käteen,makso mitä makso...

Mul on kans tatska tos lapaluussa ja olen suunnitellu ottavani siihen lisäks kans pojan nimikirjaimet,mut saas nähdä

Just niin tuttua :LOL: :LOL:
Meillä se on kyllä mies, kun nysvää kaupassa kun kaupassa ja mulla menee hermot :p :)
 

Yhteistyössä