***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

kauheesti tekstiä parin muutaman päivän aikana, en ikinä saa noita luettua joten meen suosiolla tonne kerhon puolelle B) kohtahan meillä katkee nettiki joten pakollinen palstatauko tiedossa joka tapauksessa. sitäpaitsi ens ja seuraava vko niin kiireisiä et ei koneelle kerkeiskään. sitte ku seuraavaks pääsen lueskelemaan tein juttuja ja kirjottelemaan kunnolla ni oonki jo rouvva :whistle: :D
 
Moikka vaan pitkästä aikaa!

Hyvää Juhannusta kaikille! :hug: Tänne on näemmä tullut vino pino uusia naamoja sitten viime visiitin. En nyt ehtinyt lukea kaikkia 20 sivua, jotka olen missannut, mutta viimeiset 2 kuitenkin ennätin lukea.

Mielenkiintoista keskustelua olette käyneet parisuhteen muuttumisesta. Mä en jotenkin tunnista, että meidän parisuhde olisi muuttunut (ainakaan huonompaan) vauvan synnyttyä. Ehkä johtuu siitä, että olen ollut jo vuosikaudet miehen kanssa, eikä enää olla aikoihin eletty sellaista romanttisen parisuhteen vaihetta. Meidän parisuhde on enemmänkin sellainen läheinen ystävyyssuhde. Mieheni on mun paras ystävä eikä se ole ainakaan huonommaksi nyt muuttunut. Itsekään en ole tainnut muuttua äitiyden myötä, aina olen ollut vähän hankala tapaus...ja tulen vastakin olemaan :D

Taidankin nyt mennä lueskelemaan teidän kirjoituksia menneeltä viikolta...
 
Moi! hengissä edelleen :D

Oikein ottaa nuppiin etten tätänykyä ehdi palstailla |O , kauheet vieroitusoireet... minä siis kouluhommia väsään ihan tuskissa että saisin (edes jotkut) paperit koulusta.... meidän proffat oli sitä mieltä että jos en saa maisteria tehtyä niin tee edes se kandi... no kandintyö vähän vaiheessa vielä ja vajaa viikko aikaa palauttaa... mut sittenpähän saan semmoiset paperit, ei o turhaan kuutta vuotta opiskeltu :p
...ja sitten pääsen takaisin palstan pariin!!!! :xmas:

A on niin iso poika jo! =) Hän on ihanan rauhallinen, nukkuu yöt hyvin (jossei lasketa sitä että herää edelleen 3-4x syömään öisin... ) ja tosi kärsivällinen, jaksaa odottaa ruokaansa (tissiä siis), ja jaksaa myös tosi kauan aina harjoitella esim lelun ottamista ja sen suuhun laittoa (tällä hetkellä osaa ottaa lelun kahdella kädellä, mutta kun yrittää viedä sen suuhun, niin menee *jostain kumman syystä* silmään :D ) voisin kuvitella että hiukan lyhempipinnaiset lapset kokeilisivat kerran ja alkaisivat heti rääkyä ellei onnistu =) (olen itse kuulunut tuohon kastiin kuulemma :D )

Nyt kun päätin sitten tehdä jotain muuta kun kouluhommia, voisin kai samalla käydä kerhossa laittamassa muutaman kuvan A:sta :heart:
(en tosin oo vieläkään saanut esittelyä itsestänikään tehtyä sinne... sori :ashamed: )

Sen verran käyn täällä pyörimässä tätä nykyä että nopeasti vilkaisen tekstit läpi (melkein joka päivä??). Esim sen linkin kävin yks päivä poimasemassa josta pystyi tilaamaan nimikkotutteja (olikos se nyt se namnnappar.se) ... A:lle on siis tulossa nyt kolmen kappaleen setti tutteja omalla nimellään varustettuna :D (eikä musta ollut edes paha hinta, n. 13 e joka jo sis pk:t) =)
nyt juhannuksen aikaan (lähdetään TAAS raumalle) ehdin varmaan lukea kaikki teidän kirjoitukset jotka oon missannut :) (en nyttenkään lukenut mitään, ajattelin ensin kirjoittaa)

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
parisuhde on muuttunu tosiaan..meillä ei ole enää sellaista kultaista keskitietä, menee joko tosi hyvin ja ollaan onnemme kukkuloilla ja sitten sieltä kukkuloilta tullaanki vierimällä alas ja ollaan eron partaalla, nyt ollaan taas oltu siellä kuilun pohjalla useampi viikko ja nyt yritetään taas kiivetä sinne onnen kukkuloille..tämä on kyllä tosi rassaavaa mut jospa tämä vähä joskus tasoittuisi, mä jumittuisin mielelläni tonne onnen kukkuloille =)
en voi muuta kun olla samaa mieltä... siis että näin meilläkin nykyään. onneks me sovitaan riidat aina tosi nopeesti :xmas: mut sikäli usein riidellään (ja ollaan eron partaalla, piiperoa lainatakseni) jos vertaa aiempaan kun ei riidelty melkein koskaan... mut kai se (tää uus elämäntilanne, kun eka vauva vielä) jonkinaikaa kestäää tottua =)

Hampaista: ei ole yhtään, mutta ikenet kai kutisee kovasti (ei oo kyllä edes pullistuneet/punoittavat) Kovasti A haluaa pureskella kaikkea

syömisistä: täysimetys (n. 100 x pvässä joka on kyllä hieman rasittavaa..., mutta neuvolassa paino oli vaan -4 pituuteen verrattuna ja sais olla kuulemma -20 että olis "pakko" alkaa antaa lisäruokaa, ei niin että se ois musta mitenkään huono juttu, vaan että ajattelin itse että näin kesällä menee kivemmin jos pelkkä tissimaito riittää )

kakkaamisesta: A lopetti kakkaamisen :x ennen kakkasi 3-6x päivässä, nyt ei 4 päivään ollenkaan! ...mutta ihan tyytyväiseltä silti vaikuttaa joten emme ryhtyne toimenpiteisiin. :D

Ja nyt suunnistan valokuvien pariin kerhon puolelle, sitten lukemaan teidän tekstejä!

(shiva: oletko vielä kreikassa?)



Oikein hyvää Jussia itse kullekin!
:flower: :hug:

emmie ja A (4 kk 3 pvä ) :heart:
 
Täällä pohjanmaalla poltetaan kokkoja mutta taitaa nyt jäädä polttamatta kun vettä tulee kuin esterin perseestä. :/

Matias osaa nyt kääntyä mahalta selällee ja selältä mahalleen. Päätään kannattaa kuin vanha tekijä lattialla mahalla ollessaan. hirmu kauan ei vaan massullaan viihdy. selällään potkii ja sätkii ja kiepauttaa aina välillä kyljilleen. todella touhukas poika.
ruokaa menee alas aika mukavat satsit päivässä. velliä ja soseita, kyllä kiitos. perunaporkkana on uusi herkkumme. :)
Ruokailussa mukana on yleensä pörinä eli sylkee ruuan purskuttamalla ulos...siis leikkii ruualla. Tyttö nauraa hohottaa vieressä kun toinen sotkee. kuitenkin kaikki menee alas mutta hetki pitää leikkiä.

Matias nauttii myös kylvyssä olosta. ihana lillua lämpimässä vedessä kun äiti kannattelee. :heart:

mä oon ihan ulkona kaikkien asioista täällä kun en oo kerenny paljon palstailla...pihahommat ja lapset työllistää ihan mukavasti.

Nyt koita hiukan lukea, jos kerkeen...

Jusseja kaikille ja pysykäähän pinnalla!

Jepsu
 
Matias syntyi torstaina ja minä oon syntyny lauantaina.

Kiin toivottavasti anoppi on ok eikä tuu tollasia kohtauksia enää.

mitä mun piti kommentoida.....plaah...ei voi muistaa...

nyt meen leikkii tytsyn kanssa ku poju nukkuu.
 
JUSSIAPUSSIA kaikille!

V*ddujenv*ddu! Jääkaappi hajos! |O |O |O Just tietty nyt jussinpyhinä, kun se on täynnä sapuskaa ja uuden saa ostettua vasta maanantaina. |O |O |O ARGH! Tuli tuossa sattuneesta syystä sitten vähän grillailtua enemmänkin... :headwall: No, jos tästä jotain positiivista on haettava, niin onneks noita neidin maitoja ei tartte säilytellä kylmässä. :) Ja onneks meillä on tuommoinen sähkökäyttöinen kylmälaukku. Se on nyt täynnä tavaraa, lähinnä maitotuotteita. Noitten kylmäkallejen kanssa tarvikkeet säilyy siellä varmaan huomiseen. Näyttäis olevan kylmälaukussa nyt 8 astetta, ja sehän on ihan ok lämpötila maitotuotteille. Vai tietääkö joku muuta? :/ Tietääkö muuten kukaan (Vanamo? :attn: ), että korvaako kotivakuutus lauennutta jääkaappia? :attn: :attn: Pitäis kaivaa ne vakuutusehdot esiin, muttei jaksa... |O Meillä on siis täysturva tai joku ns. kaiken kattava juttu... Täytyy vissiin soitella sinne maanantaina. :/ Aijuu, ja hyvä juttu on myös se, että pakastin toimii! Tungin kaikki broiskunfileet sunna muut sunnuntain ruoat sinne. Ja siellä oli onneks jääpaloja runsaasti valmiina, niin voin nautiskella juhannusolueni kylmänä. :xmas: Olutta jääpaloilla, njam... :p :D

No juu, palailen myöhemmin lukemaan juttusianne, mutta pitipähän vaan tulla teille kertomaan näin tähdellinen asia heti tuoreeltaan. :saint: :LOL: :LOL:
 
Mä kans kuulun kategoriaan jussi-vappu-uus vuos-->ihan tavan päiviä mulle |O

Voihan räkä ieva, todella huono mäihä että just nyt se sit hajos...luulis että jos on koti"kasko" niin että vakuutus korvais, mutta siis vaan luulo.
 
että korvaako kotivakuutus lauennutta jääkaappia?
Riippuu yhtiöstä mutta kyllä laajimpaan turvaan pitäis kuulua kaikilla yhtiöillä ennalta arvaamattomat/rikkovahingot eli just tollaset. Omavastuu pois ja loput yhtiölle. Eli jos teillä on kaks vuotta vanha kaappi niin pitäis mennä koko ostohinnastaan korvattavaksi miinus ov. Ellei sitten arvioida että se kannattaa korjata. Soitto siis alan liikeeseen ensin/huoltoon, joka osaa kertoa kannattaako ostaa uus vai korjata. Siinähän voi olla takuutakin vielä?! Ja tuohon vakuutukseen menee myös se sisältö joka on menny pilalle.
 
Iltojen iltaa. Tosi harmi Ieva se teidän jääkaappi,mut onneks ei ollu joulu,olis ehkä voinu olla vielä täydempi :hug:

Tultiin just anopilta. Saatiin aivan ihanaa ruokaa masun täydeltä,oma kaappi kun pullotti suurinpiirtein tyhjää täynnä .Oli ihana katsella, kun anoppi on aina niin iloinen pojan nähtyään ja päästiin pitkästä aikaa miehen kanssa yhdessä saunaan. Laitettiin oikeen tanssit ja nuotin vierestä laulut pystyyn ja pojalla oli hauskaa =) Oli kyllä päivän pelastus,olin meinaa koko päivän ku perssiiseen ammuttu karhu,oikeastaan koko tän viikon,jaa-a mikä lie vaivaa. Nyt ei voi ainakaan sanoa perinteistä et on puolukkaviikot ku uutta satoa ei ole kasvanut synnytyksen jälkeen :LOL:
 
mulla oli tarkotus pakata tänään kaikki valmiiksi huomista varten, mutta arvatkaa van onko yksikään vaatekappale liikkunu kaapista mihinkään.. :whistle: sain sentään lakanat jo pakattua ja suurimman osan siivousvälineistä.. =) ostin itelleni kolme siideriä huomiselle, mutta taidan olla niin malttamaton ja korkata yhden jo nyt, colden capin vanilja siideri on kyllä ihan parasta,jännä ku en ennen raskautta juonu siidereitä suoraan sanottuna koskaan,niistä tuli aina vaan kauhea pääkipu ja olin enemmän olut ihminen, nyt menee just toisin päin..pelkkä kaljahörppy puistattaa ku maistuu niin pahalle ja siideristä ei tule enää edes pää kipeäksi :p
 
Ja maitotuotteet säilyy varmaan tuollee huomiseen kyllä.

Me tultiin just Holmasta...jostain kurssi-/leirikeskuksesta Klaukkalasta. Siellä oli Vantaan seurakuntien juhannusjuhlat---- Lapsille taikuri, temppurata ja pelejä ympäriinsä---. Oli siellä sitten myös kreikkalainen "bändi" soittamassa!! Ja joku olis pitänyt olla myöhemmin vielä opettamassa kreikkalaista tanssia, mut tais alkaa sataa liikaa just silloin. Parasta naurua olis kyllä helmimammat saaneet kun olisivat nähneet mut imettämässä tai yrittämässä imettää "lepohuoneessa", johon rykäs kasa mummoja laulamaan "karjalan kankailla"-tyylisiä lauluja! Hitto kun meinasin repeillä N:n ilmeille välillä kun se irrotti tissistä ja kattoi mua erittäin hämmentyneen näköisenä jonkun mummon kiekaistessa hieman epävireessä ja turhan Forte siinä vieressä! :LOL: Ympäristö, johon en ikinä ole itseäni pystynyt visioimaan. Että äitiys muuttaa ihmistä ja tuplaäitiys tekee mulle jo huolestuttavia asioita. Tää lepohuone siis sijaitsi sellasessa vanhassa puutalossa jossa oli sokkeloisia käytäviä ja huoneita ihan ihmeen paljon. Joka huoneessa oli mummoja ja paappoja ja joku kanttori veti iltalauluhetkeä yhdessä huoneessa pianistin kanssa, joka oli kyllä hukannu nuottivihkonsa jo aika päiviä sitten. Etsin talosta normaaleimman ympäristön, joka oli täynnä kerrossänkyjä ja muutama tuoli. Ajattelin et tuonne nyt ei tuu kukaan laulamaan, niin johan ne mammat tuli yhtenä ryppäänä sinne kulman takaa. Kääk. Meinas leikata kiinni kyllä useempaan kertaa mut selvittiin. Ulos kun mentiin niin mies kysyi että hän oli jo tulossa hakemaan kun ajatteli et olen jossain huoneessa jossa on ovi kiinni ja mummot tönöttää oven edessä ja laulaa niin kovaa ettei mun huudot kuulu läpi. :LOL: Melkoista meininkiä.. mut likka tykkäs. Me lähinnä pidäteltiin pokkaa pari tuntia miehen kans. Hyvät oli juhlat ja ihana tunnelma, mut niin paljon stereotypioita ettei voinut olla myhähtelemättä takin liepeisiin. :LOL: :LOL:
 
vanamon jussi kuullostaa sangen mielenkiintoselta :LOL: , siitäpä puheen ollen, mulla ois varmaan pokka pettäny, arvatkaa vaan kuka rupes tirskumaan viime sunnuntaina ristiäissä..ja arvatkaa vaan hävettääkö :ashamed: , mut ku ei,pokka ei vaan aina piä |O :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
arvatkaa vaan kuka rupes tirskumaan viime sunnuntaina ristiäissä..arvatkaa vaan hävettääkö :ashamed: , mut ku ei,pokka ei vaan aina piä |O :headwall:
Mulla kanssa pokka pitää tooosi hyvin, pimpelipompeli vaan :headwall: :headwall: :headwall: Voisin kuvitella itseni repeilevän jopa jossain hautajaisissa tms |O |O Siis ei kovin läheisen ihmisen...siis huhhuh, välillä yl pokan takia hävettää niiiiiin paljo |O :saint:
 
Kertokaan Serenassa vesipuistossa käynet, et onko millanen paikka uimataidottomille lapsille jne?? :wave: :wave: Onko siel ihan tavan altaitaki eikä pelkälleen liukumäkiä...nettisivuilta ei oikeen selkoo saanu :/
 
Ai nii...likka oli vähän ihmeissään ku mentiin hakeen sitä. Tietty pari päivää saanu olla ihan rauhassa hissuksiin mummon kanssa, mut sit yhtäkkiä karahetaan sinne jätkien kanssa :LOL: Kotia ku päästiin ja laitoin likan hyppykiikkuun tavaroiden purkamisen ajaksi, ni johan alko riemunkiljahuksia tulla ja hoksas vissiin, et koto löyty :D :LOL:
Hyvin oli kyllä menny, yhtään ei ollu kiukunnu, nukku molemmat yöt 12,5h ja söi kun porsas...kattoin et olis jopa lihonu |O :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä