***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
mulla meinaa vissiin pikkusen tuo aivotoiminta tökkiä tänään..olin laittamassa astianpesukonetta päälle ja rupesin ottamaan kaapista pesuainetta ja siellä kaapissa on kaikkea muutakin uuninpuhdistusaine,pesusieniä,kumihanskoja ja paljon muita pesuaineita, hoksasin onneksi ennen ku kerkesin laittaa pesuaineluukkua kiinni että olin työntämässä sinne kumihanskaa pesuaineen sijasta... :ashamed: :whistle: :LOL:
Arvaas mitä mä puuhasin äsken??? Menin ulos viemään roskia ja siinä katselin naapurin kauniita pioneja ja yritin laittaa niitä roskia roskikseen, kunnes tajusin, että yritän tunkea sitä pussia meidän postilaatikkoon!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Joo kannattaa yrittää nukkua.. Hyvät naurut saa. Välillä tulee tehtyä itsekin jotain hölmöä.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
mulla meinaa vissiin pikkusen tuo aivotoiminta tökkiä tänään..olin laittamassa astianpesukonetta päälle ja rupesin ottamaan kaapista pesuainetta ja siellä kaapissa on kaikkea muutakin uuninpuhdistusaine,pesusieniä,kumihanskoja ja paljon muita pesuaineita, hoksasin onneksi ennen ku kerkesin laittaa pesuaineluukkua kiinni että olin työntämässä sinne kumihanskaa pesuaineen sijasta... :ashamed: :whistle: :LOL:
Arvaas mitä mä puuhasin äsken??? Menin ulos viemään roskia ja siinä katselin naapurin kauniita pioneja ja yritin laittaa niitä roskia roskikseen, kunnes tajusin, että yritän tunkea sitä pussia meidän postilaatikkoon!!! :LOL: :LOL: :LOL:
Ei juma teiän kanssa!!!! :LOL: :LOL: :LOL: äippäHki ONNEKS sentään omaan, ettet naapurin..... :p

ieva80 ihan uteliaisuuttani kyselen että paljo maksoit niistä potkareista..? itekki ajattelin että jos joku sellaset myy niin ei varmaan oo ihan halvimmasta päästä.. :/

lottopotkarit= veikkaus on arponut tämän vuoden alussa syntyneiden sunnuntai vauvojen kesken tietyn määrän potkupukuja joiden kuosi on ihan upea, valkea pohjaväri ja siinä veikkauksen lottopalloja :D jossain veikkauksen mainoksessa oli vauva jolla sellanen päällä :D niin ja siis arvontaan osallistuneiden vauvojen oli pitäny syntyä jonku tietyn jakson aikana

Vanamo, sulla on vissiin diagnosoitu se jännetupin tulehdus?? Tiedätkö miten se eroaa rannekanavan oireyhtymästä?

Mulla tuli loppuraskauden turvotuksen myötä semmoinen vaiva molempiin ranteisiin |O ja kun turvotukset laski ja tunto palasi sormiin, toi oireilu ranteisiin kuitenkin jäi :eek:
Alussa mulla oli tosi hankala nostella poikaa, kun pelotti että ranteet ei kestä ja pudotan vielä kundin :ashamed:
Onneks on helpottanu paljon, mutta kipeät ranteet on edelleenkin ja välillä esim. aamulla saattaa jompikumpi ranne ikäänkuin jämähtää hetkeks jumiin! Kyl ne siitä aina liikkumaan alkaa, mut ei kivaa ollenkaan :(

Mä ostin Instrusta rannetuet, mutta eihän niitä voi käyttää juuri, kun just koneella tai ulkoillesssa... Ei ne mulla kundin käsittelyssä toimi (pitää liian jäykkänä ranteet) eli eipä niitä paljoo oo tullu käytettyä.

Onko sulla tietoo (tai kellään muulla?) että miten ihmeessä toi vaiva lähtee koskaan pois? Vai lähteekö? Eihän käsiä voi oikein lepuuttaakaan kun nukkuessa...
Ja puolustuksekseni vielä, tää kirjoittaminen ei satu yhtään!! :p :LOL:

" Kiva" et muillakin tökkii. Lähdin pojan kanssa suuren vi....n kanssa kauppaan ja huomasin kaupassa lastatessani ostoksia vaunujen alakoriin,et siellähän se roskapussi edelleen on,onneks ei sattunu olemaan kakkaroskis =) oon mä joskus menny bussiinkin roskapussin kanssa :p

Taitaa olla aika yleistä tuoreilla vanhemmilla tää aivojenpuutos.. :LOL: :LOL: Tai no, ei kai me niin tuoreita enää olla vaikka helmi ois esikkokin.. :whistle:
Kiva ku mies miksaa kavereidensa kanssa tos viereises huoneessa; sama laulu soi uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Ja uudestaan... Hypin seinille kohta. Varsinkaan ku ei itse voi kuunnella mitään. :headwall:

:LOL: nyt mä oon saanut hyvät naurut teidän töppäyksiä lueskellessa. Kun ite hauskuutin teitä eilen sillä kakkaepisodilla ;)

En jaksanut lukea kaikkia uusia tekstejä, joten kerronpa vaan nopeasti, että meillä käännyttiin tänään mahalleen :D Jee, tätä on äiskä odottanutkin! Typy oli ihan ihmeissään, kun oli kääntynyt ja säikähti sit kun ryntäsin paikalle hihkumaan ja rupes itkeen. Saa nähdä, millon uskaltaa kääntyä uusiks ;)

t. Piipi + typykkä 2pv vajaa 4kk

Hexodus Mulla oli toi sama juttu raskauden loppu aikana ja mulle sanottiin että synnytys auttaisi niihin mutta eipä auttanu :/ Lopulta tehtiin niin että laitettiin ranteisiin kortisonipiikit semmoisena aikana kun miehellä oli loma alkamassa joten ei tarvinu nostella poikaa. Pidin alkuun myös rannetukia. Sen jälkeen on ranteet ollu taas normaalit :) Joskushan noita ilmeisesti leikataan jos ei millään meinaa helpottaa :/

Voi vitsit noita teijän toilauksia :D mulla ei taida olla muuta ku tää perinteinen tuttelia aamukahviin :p

Lottopotkareista
vielä |O Mä oon menny niin pitkälle että oon yrittäny saada niitä sukulaisten kautta joilla on kytköksiä Veikkaukseen ja yrittäny sitä kautta saada viestiä sunnuntailapsesta joka on niitä ilman :whistle: mutta ei niitä piru vie saa mistään |O Ketuttaa vaan kun meillä oikeesti on se sunnuntailapsi ja silti mä nuolen näppejäni :headwall:

Babygirl Viestiin vastattu =)

Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Tuli muuten äärimmäisen huono ja kulunut vitsi mieleen, mutta ollaanko me kaikki simpukoita jos meidän lapset on helmiä? :eek: :LOL: :LOL:
oonkohan minä vähä väsyny..luin ton jutun niin että ollaanko me kakki simpukoita jos meidän lapset on lehmiä.. :ashamed: :LOL:

muoks* siis kaikki ei kakki.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
ieva80, meilläkin lotto-potkari, saatiin ihan veikkauksen kautta.
Hieno on, meidän oma lottopotti :heart:
Se on ihan sikahieno! B) Niitä ei saa ostettua mistään muualta kuin näiltä sunnuntaivoittajilta. Joku hassu myi jo omansa käyttämättömänä. :eek: Maksoin kyllä itteni kipeeks siitä, mutta... :snotty: :xmas:
Mä oon niitä potkareita kanssa kuolannut! :p Tuli keskiviikkotyttö :heart: niin ei tullut niitä meille ei...Ne olis voinu olla jaossa silloin kun tuo esikoinen syntyi, on nääs sunnuntaipoika, hyvä ja kaunis ja onnellinen aina. :heart: =)

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Mä oon niitä potkareita kanssa kuolannut! :p Tuli keskiviikkotyttö :heart: niin ei tullut niitä meille ei...Ne olis voinu olla jaossa silloin kun tuo esikoinen syntyi, on nääs sunnuntaipoika, hyvä ja kaunis ja onnellinen aina. :heart: =)
meillä kans on esikoinen sunnuntai poika, kalle on perjantain lapsonen, olis saanu olla vielä pari päivää niin olis sattunu sunnuntaille.. ;)

piipero86 ja äippäHki: toisinaan sitä tosiaan saa itsensä "kiinni" tekemästä jotain AIVAN älytöntä. Mäkin olen laittanut mm. tiskirätin jääkaappiin ja etsinyt sitä sit kissojen ja koirien kanssa, mutta mun "paras" juttu lienee esikoisen ajoilta...
Syötin pojan aina yöllä istuvassa asennossa ja useinmiten sängynlaidalla istuen. No kerran sitten istuskelin siinä kädet sillai ku vauvaa syöttäessä on ja mies kysyi hieman huvittuneena, et mitä sä oikein teet? Väsyneenä ja erittäin tuohtuneena hänen kysymyksestään vastasin et; no hö, etkö sä muka näe!!! Syötän tätä poikaa!! (puusilmä )
Mies alkoi nauraa vaan enemmän ja sanoi et poika muuten nukkuu tuolla omassa sängysään. HÄ? Oho, katos niin taitaa nukkua :ashamed: :ashamed: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:
Vanamo, sulla on vissiin diagnosoitu se jännetupin tulehdus?? Tiedätkö miten se eroaa rannekanavan oireyhtymästä?

Mulla tuli loppuraskauden turvotuksen myötä semmoinen vaiva molempiin ranteisiin |O ja kun turvotukset laski ja tunto palasi sormiin, toi oireilu ranteisiin kuitenkin jäi :eek:
Alussa mulla oli tosi hankala nostella poikaa, kun pelotti että ranteet ei kestä ja pudotan vielä kundin :ashamed:
Onneks on helpottanu paljon, mutta kipeät ranteet on edelleenkin ja välillä esim. aamulla saattaa jompikumpi ranne ikäänkuin jämähtää hetkeks jumiin! Kyl ne siitä aina liikkumaan alkaa, mut ei kivaa ollenkaan :(

Mä ostin Instrusta rannetuet, mutta eihän niitä voi käyttää juuri, kun just koneella tai ulkoillesssa... Ei ne mulla kundin käsittelyssä toimi (pitää liian jäykkänä ranteet) eli eipä niitä paljoo oo tullu käytettyä.

Onko sulla tietoo (tai kellään muulla?) että miten ihmeessä toi vaiva lähtee koskaan pois? Vai lähteekö? Eihän käsiä voi oikein lepuuttaakaan kun nukkuessa...
Ja puolustuksekseni vielä, tää kirjoittaminen ei satu yhtään!! :p :LOL:

No siis tuo rannekanava viittais hermostoon ja just jos turvotuksien jälkeen on tullu niin hermot ovat olleet puristuksissa ja osa sitten joko jäänyt hiukan pinteeseen tai vaurioitunut siinä. Varsinaisesti ei taida kokonaan parantua mutta helpottaa varmasti jos vaan jaksat pitää tukia aina kun voit. Helppoa se ei varmaan ole kun vauvan kans oot. :/ Jännetupin tulehdus taas liittyy ihan rasitukseen, toistuvaan liikkeeseen ja vauvojen kans sitä tulee paaaaljon, kiertoa ja pientä nostoa ranteilla ja aina samaan suuntaan ja samalta korkeudelta. Mulla on ollut tossa vasemmassa ranteessa sekä hermo kipua että rasitusvammana jännetupen tulehdusta niin kauan kuin muistan. Diagnoosia ei ole kyl tehty kuin aikoja sitten kun vasen olkapää sai iskua treenissä ja lihas osittain irtosi luusta, silloin hermo jäi jotenkin puristuksiin koko vasen käsi oli ihan juntturassa. Se jätti sitten tenniskyynerpään jälkeensä ja hermokipua ranteen ulkosivuun, nää kummatkin tulee esiin jos pidän kättä liian kauan samassa asennossa. Silloin ton lihaksen irtoamisen jälkeen ei ranne ja kyyner olleet kivuttomia kahteen vuoteen. Mut sen jälkeen olleet kipeitä vain silloin tällöin. Nyt kipu on lähinnä peukalon jänteessä, sekä ojentaja että koukistaja on kipee. Ja helpottaa siteen kanssa välittömästi. Menenpäs muuten laittamaan siteen takasin.

Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Tuli muuten äärimmäisen huono ja kulunut vitsi mieleen, mutta ollaanko me kaikki simpukoita jos meidän lapset on helmiä? :eek: :LOL: :LOL:
tuli tästä mieleen ku mun yks tuttu on käyttäny tota juttua joskus isku repliikkinä et sun vanhempien täytyy olla simpukoita ku oot tollanen helmi ja sit se oli jollekki muijalle menny sanomaan baarissa että "jos kauneus on litra maitoa, sun täytyy olla lehmä" vitsi miten ihanasti sanottu :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niitä ei saa ostettua mistään muualta kuin näiltä sunnuntaivoittajilta.
Lottopotkari, sunnuntaivoittaja??? mä oon ihan pihalla!!! :ashamed: :headwall: :wave:

Siis miten lotto liittyy sunnuntaihin?? Mä en kans oikeen hiffaa? Ei ihan eka kerta. En nykyään muista myöskään yhtään mitään, varsinkaan niitä lukemattomia möhläyksiä joita tyttö kyllä muistais jos menis kysymään. Viimeks tulee mieleen tosta kun joku (en muista kuka..:/ ) oli kävelly kauppaan roskat mukana. Niin multa unohtui likan kevätjuhliin mentäessä päivällä ostamani Fiskarsin oksasaksisetti, sellainen roosa ja WC-ankka vaunujen koriin. Hyvä jättää rattaat ulos koulun pihalle kun saldo on tuo. "Tätillä on jotain kivaa täällä korissa.."
:kieh:

Yhteistyössä