***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

uudet lasit voisin minäki ottaa ja ajattelin että kunhan saan joskus tämän takamukseni keskustaan niin käyn nisseniltä kattomassa niitä 5? valikoimia

tultiin just poikien kans pihalta, on kyllä lämmin ja todella tunkkanen sää vaikka eilen oli se kunnon ukkonen ja vettä tuli ku saavista, niin odotin että olis ollu vähä raikkaampi. käytiin pari leikkikenttää tuossa kiertämässä, mutta ei ollu meikäläiselle aikuista seuraa :( mut pääasia että sain aikaseksi lähteä pihalle poikien kans :D

ipulle tsemppi :hug:

piipero86 & kalle 4 päivää vajaa 4kk
 
Hexodus , hyvin ymmärsin tuon sinun sepostuksen =) . Ittekkään en ois epäilly tota kumiallergiaa ennen kun armas äitini epäilyksen siemenen kylvi...sillä ittellä meinaan on tuo kumesallergia..nyt testaillaan pari päivää miltä näyttää kun käytetään pelkkiä silikonijutskia, ainoo vaan että neidin mielestä ne on ihan yöx :x . Ja sitä tosiaan on ollu nempi ja vähempi koko ajan oikeestaan, joten en usko että soseisiin liittyy, kait :eek:

Ieva, Pituus näytti olevan aika sama, mutta painoa meillä hiukka enempi, ja neitihän oli neuvola päivänä päivää vajaat 4kk :whistle: . Aika makkara jalka siittä on tullukki :whistle: :heart: :D

Me ollan miehen kanssa oltu yhessä ööö....10 vuotta tulee syksyllä täyteen..mun ensimmäinen kunnon suhre...eli heti kolahti kun tavattiin :heart:

Jaahans,täytyy mennä :wave:

Jepsulle viel :flower: hyvistä uutisista ja Jahvetille hyvää lomaa :wave:, olikohan vielä jotain..

-n-
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Paranemisia myös zukulle! :hug: Korvahommat on persiistä! |O nim. "Yks korvakierrelapsi"
kiitos. Pitänee huomenna mennä käymään uudestaan tk:ssa kun ei tämä paine ja TINNITYS helpota... :'( oon ihan :'( :'(
tytön huuto (itku) ottaa korviin ja ei kuule kunnolla mittään.. :kieh: :kieh:
illalla saunan jälkeen huimaski kivasti, en vain uskaltanu kovin isännälle mainostaa, ku kuitenki yön aikana helpotti
 
Jahvetti Maitoa meillä ei sitten menekään nuiden soseiden päälle kun 1-2x päivään. Oon laskenu silleen, että 500-600ml menee vellejä ja maitoja, puuroon lurautetut mukaan lukien, vuorokauteen, niin tiedän antaa sen puolikkaan annoksen D-vitamiinia :)

babygirl Toivottavasti osa perheestä säästyis oksutaudilta :( :hug: Parantumisia :hug:

Ippu Mie olen niin kade teille, jotka ei liho millään! |O Mie kun katonkin jotain hyvää niin perse leviää sentin :headwall: Positiivista pitää tästäkin yrittää repiä: yritän ajatella, että kivikaudella mie olisin ollu kovassa huudossa olevaa vaimoainesta läskeineni, enkä olis niin helposti kuollut nälkäänkään talvella, kun kaikki varastoituu samantien :D 40kg on edelleen ylipainoa, vaikka oon saanu 6kg pois :/
Äläkä niistä lääkkeistä stressaa :hug: Onhan ne sivuoireet välillä tosi hankalia, mutta toivottavasti siulle ei niitä tule, ainakaan pahoja :( Etkä sie sen huonompi ihminen ole, jos joudut lääkkeitä käyttämään, että pää pysyy kasassa :) Miulla on ollu lääkkeet kohta 8v. eikä loppua näy :wave: Katellaan, jos tästä vielä joku kaunis päivä tokenisi :D Hullu, mikä hullu :LOL:

zuku Voi sinnuu :hug: Eipä tässä voi muuta kun toivoa pikaista paranemista :(
Maatilallisilla on aika paljon nuita korvatulehduksia, nimenomaan korvakäytävän tulehduksia, kun tiloilla ja navetoissa on aina ilmassa hienoinen pöly, joka menee korviin ja vaikun kanssa muodostaa korvakäytävään likaa. Mie olen useammin kun kerran huuhtonu tilalliselta herneen kokosia vaikku-heinäpölykokkareita korvista, kun ovat tulleet vastaanotolle valittamaan, kun eivät kuule kunnolla ja korvat on lukossa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Likalla oli hauskaa katsoa kun äiti kiroilee perunoille, kummelin tapaan, jos joku muistaa Härkönen & Vilenius, kun ne repii kravattia kaksin käsin kaulastaan ja paitaa päältään kun tulee liikaa töitä kerralla. Meininki oli sama, ilman kravattia. Lupasin kyllä sellaisenkin laittaa jos tarve vaatii niin pääsee kohtaus oikeuksiinsa. :kieh: |O

:LOL: :LOL: No sä oot sitten kilahtanut ihan kunnolla jos on Härkönen&Vilenius-meininkiä ollut! :D
 
Jess, mies lähti koiran ja pojan kans kävelylle, hetki omaa aikaa... Pitäs myös tyhjentää tulipesät tuhkista ja imuroida, mutta tärkeimmät ensin! =)

Piipero: Tuskinpa kannattaa huonoa omaatuntoa kantaa Kallen kakoista. Niiku joku (Ieva?) jo toteskin, selityksiä asialle on tarjolla monia. Kannoinpa vaan nyt korteni kekoon. Tuota liian pientä ruokamäärää vois luontevasti epäillä varmaan sillon, jos lapsi on kärttynen tai kasvu hidastuu. Neuvoja on näköjään yhtä monta kuin on neuvolantätejäkin.
Hyvä esimerkki tästä on, että sukulaiselle oli toisella paikkakunnalla neuvolalääkäri suositellu lisäruokintaa (on myös helmikuussa syntyny). Kasvo tuolloin samaa viikkotahtia kuin meidän poika ja meille sanottiin, että hienosti kasvaa. Sama lääkäri oli myös sanonu, että vauva "tottuu" liian vähään ruokaan eikä osaa vaatia enempää. Enpä oo moista muualta kuullut. Ei kai silloin vois olla tiheän imun kausiakaan? :/

Jepsulle :flower: hyvistä uutisista. Ollaan muuten saman paikallislehden vaikutusalueelta kotosin. Ei kyllä asuta enää siellä päinkään, mutta on sun kotipaikkakuntas tullu hyvinkin tutuks.

Masistelijoille voima :hug: . Itellä on tää älytön unenpuute aika ajoin teettäny jopa itsemurha-ajatuksia ja ainaski kärttysyyttä ja itkusuutta. Mutta kun mulla syy on niin ilmeinen ja lääke siihen helppo (uni!) niin en ole ees miettiny lääkkeitä. Mies on nyt lomalla ja minä kun uus ihminen. Nukun joka päivä ainakin kymppiin, parhaina päivinä puolille päivin.
Raskainta masistuntemuksissa on se, että monet ihmiset ei hyväksy niitä. Pitäs vaan näytellä onnellista ja ilosta. Tai sit neuvot on tyyliin "lähde lenkille, se piristää". Joo, jos on nukkunu pian puoli vuotta (loppuraskaus mukaanlukien) keskimäärin kuus tuntia yössä ja nekin yleensä kahen tunnin pätkissä, niin ei paljoa lenkitytä. Joka hetki päivällä on käytetty nukkumiseen.
Mutta - sitten on niitä hyviä päiviä niin kuin tämä ja onneksi niitä on aikas paljon. Noi tunteet on mulla aina liittyny tosi huonoon nukkumiskauteen ja jo pari parempaa yötä kantaa kauas. Poitsu heräs viime yönä vaan neljä kertaa :D , se anto taas uskoa tulevaisuuteen. Kahdella kerralla oli selvästi nenä tukossa ja heräs siksi. Eli eiköhän tässä selvitä! Siirrettiin muuten pinnis toiselle puolelle makkaria, jännä nähä vaikutti se positiivisesti yöuniin vai oliko tämä poikkeusyö.

Pullosyötön kans painiskelijoille: Meillä poika on oikea tissitiikeri ja itse päättäessään söis koko ajan, oli nälkä tai ei. Jos ei jaksa syödä, makais tissi suussa ja höpöttelis. Tiheän imun kausia ei oo bongattu, kun ei koskaan oo ollu esim. kolmee tuntia syömättä.
Mutta onneksi huolii myös pullon. En tiedä onko sillä ollut vaikutusta asiaan, mutta minua ei näy pullosyötön yhteydessä lähelläkään. Eli poika yhdistää isänsä pulloon ja minut tissiin. Ja luonnonkumiset tuttiosat on parhaita ainakin meillä, nekin tuttien tapaan anatomisesti muotoiltuina.

Höö, huomaatteko, minä olen höpöttelijä. Skipatkaa yli, jos ette jaksa lukea. :LOL: Tällanen puheripulinen olen myös luonnossa.

Kranttu ja poika
 
Mitäs mun pitikään kommentoida...niin uusia laseja en tarvi kun ei nää ole kuin muutaman kuukauden ikäiset. Tai siis itseasiassa linssit on vähän vanhemmat, mut poika onnistui kaiken maailman huitomisellaan vääntelemään laseja yhden kerran liikaa niin napsahti sanka poikki :/ ja sit piti hakea liikkeestä uudet samanlaiset... Uudet piilarit pitäisi kyllä hommata, mulla on nyt ollut sellaset kuukausilinssit, mut ei ne jotenkin tunnu kivalta, kai raskaus ja hormonit on jotenkin silmiä kuivattanut kun melkein kihisee silmissä kun kutittaa. |O Mietin jos seuraavaksi sellasia kahden viikon tai sit ihan päivälinssejä kun en niitä kuitenkaan joka päivä edes pidä. Tulee kyllä ihan törkeän kalliiksi hommata näitä laseja ja piilareita, joskus kun rikastun niin leikkautan kyllä nämä silmät! B) Jos uskallan... :ashamed:

Juhannus
menee ihan kotona, mies kun on koko jussin yötöissä. :( Yhdessä me kyllä puhuttiin että toivoo töitä juhannukseksi, se kun tietää lisien muodossa ihan kivasti rahaa. Eipä tällä alalla kyllä oikein muuten tienaakaan kun pyhärahoilla...Mies kun pitää nyt kesällä isyysloman kun säästyi silloin talvella kun oli jo valmiiksi sairaslomalla kipsijalkansa kanssa, niin ihan kiva saada vähän ylimääräistä rahaa kun noita isyysrahoja joutuu kuitenkin odottelemaan Kelasta.

Tyty nukkuin viime yönkin vain yhdellä syötöllä ja on edelleen ihanan hyväntuulinen ja nauravainen kun ei enää oksentele jatkuvasti. Muutkin ihmiset on huomanneet eron tytössä, vaikkei tuo vaivansa kanssakaan mikään erityisen hankala vauva ollut.

Ippu :hug: Älä suotta itseäsi syyttele lääkityksen aloittamisesta, ethän sä nyt sen takia ole yhtään huonompi äiti! Sanoisin jopa että päinvastoin, koska olet osannut hakea apua silloin kun tuntunut siltä ettei paukut enää riitä!

hilu & tyty ylihuomenna 4kk :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Positiivista pitää tästäkin yrittää repiä: yritän ajatella, että kivikaudella mie olisin ollu kovassa huudossa olevaa vaimoainesta läskeineni, enkä olis niin helposti kuollut nälkäänkään talvella, kun kaikki varastoituu samantien :D
ei voi olla totta :LOL: :LOL:
minä otan kyllä saman ajattelutavan,itekkään ku en mikään kukkakeppi oo..

vitsi kalle söi äsken tosi hienosti sosetta, siis minä oon taas niiiin ylpee :heart: oli 3 jääkuutioo sitten reilu teelusikka siihen sekotettuna kaupan peruna-porkkanaa ja kaikki meni :eek: =) siis ei kertaakaan sylkeny nyt ulos niitä ruokia,auko suutaan ku näki että lusikka lähestyy ja ei "saatu" edes naamaa sotkeutumaan :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Masistelijoille voima :hug: . Itellä on tää älytön unenpuute aika ajoin teettäny jopa itsemurha-ajatuksia ja ainaski kärttysyyttä ja itkusuutta. Mutta kun mulla syy on niin ilmeinen ja lääke siihen helppo (uni!) niin en ole ees miettiny lääkkeitä. Mies on nyt lomalla ja minä kun uus ihminen. Nukun joka päivä ainakin kymppiin, parhaina päivinä puolille päivin.
Raskainta masistuntemuksissa on se, että monet ihmiset ei hyväksy niitä. Pitäs vaan näytellä onnellista ja ilosta. Tai sit neuvot on tyyliin "lähde lenkille, se piristää". Joo, jos on nukkunu pian puoli vuotta (loppuraskaus mukaanlukien) keskimäärin kuus tuntia yössä ja nekin yleensä kahen tunnin pätkissä, niin ei paljoa lenkitytä. Joka hetki päivällä on käytetty nukkumiseen.
Mulla myös tuo unenpuute kiristää pinnaa aika ajoin tosi pahasti, eikä silloin mikään kiinnosta vaikka ei varsinaista masennusta olekaan. Itkuinen olen minäkin silloin ja sit tulee aina sellasia ajatuksia että tätäkö mun elämä nyt sit on ja tulee olemaan, lapsia ja arjen pyöritystä päivästä toiseen-joskus vaan miettii että kävelen tosta ovesta ulos ja en enää ikinä tule takaisin. Sit kun saa yhdet paremmat yöunet niin on kuin eri ihminen eli oma itsensä! =) Ja toi on ihan totta, että muut ihmiset katsoo herkästi kieroon, että miten muka sua voi masentaa tai muuten vaan ketuttaa, tyyliin mitä ihmettä valitat, ole nyt onnellinen kun sulla on noin ihana vauva! :/ Ja onhan sitä, mutta unenpuute on vaan niin viheliäistä kun pidempään jatkuu. Kai sekin joku vähemmän kiva äitimyytti on, että äidin kuuluu jaksaa ja äiti myös jaksaa hinnalla millä hyvänsä... :|

 
kiinKIITOS! tääl :wave: kans yks joka on eräätki kökkäreet huuhtonu potilaitten korvista! Onneksi omat korvat eivät ole ihan niin pahat kökön kerääjät.. tää tulehus on vissiin välikorvassa |O
Lasten korvien huuhtominen on "tympeintä".. ja oon joskus jonku raksamiehen korvasta yrittäny huuhtoa sementtiä :D mut se menikin sit korvalekurille :D
hilunen: olen samaa mieltä! :hug: Eilen illalla sitä isännän selän takana itkinkin.. väsymystä ja sitä et aina pitää jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja olla se "passaaja".. huolehtia tytölle ja isännälle ruoka nokanalle (ja tissi suuhun)... niin...ja meil isäntä nukku et...ois voinu etes havahtua siihen et mitä mä ikeä tihruutan.. no vastaus olis sit varmaan ollu et "en mittään erityistä..." no joo mut :'( ni :'(
Mun äitiki aiko tulla käymään..pitäs siivota vähän ennen ku se tullee, ku mua :kieh: kaikkein eniten se ku se tullee tänne, niin se mitään kyselemättä alkaa ensimmäisenä siivoaan tai sit kiertää pitkin pihhaa et tuoki sun pittää tuosta siistiä ja tuo kasaki joutaa tuosta pois... :( oon ainaki 100 kertaa sille sanottu, et tämä huusholli ja piha on sotkettu viimesen 100v aikana, et mä en sitä yksin kerkeä hetkessä siivoamaan!! Ja mun mielestä täällä ei ole etes mitenkään "sotkusta".. niin ku maalla nyt ruukaa olla..!
niin...ja kaiken huippu on ku se mennee meiltä kotia, niin tuulettaa takkinsa...ku haisee niiiin navetalle! mun nokka on vissiin parkkiintunu, kun en haista meillä sisällä navettaa :xmas:
 
Oon joskus miettiny (varsinki sillon sinkku aikana) et olis "mukava" häipyä johonkin kenellekkään puhumatta ja odottaa kauanko mennee ennen ku aletaan kaipaamaan... :x
Onneksi ei enään vauvan ja (isännän) aikana onnistu :D
 
Hilunen:
Kai sekin joku vähemmän kiva äitimyytti on, että äidin kuuluu jaksaa ja äiti myös jaksaa hinnalla millä hyvänsä...
Kattotaas osasinko lainata oikein...

Näinhän se just menee. Ja toinen elävä legenda on, että hormonit auttavat äitiä kestämään unenpuuttetta. Kukkua, sanon minä. Omasta mielestäni se on niiden miesten keksintö, joiden ei oo ikinä tarvinnu lastensa kanssa valvoa.

Kaiken keskellä täytyy muistaa aika ajoin myös ne hyvät puolet: poika on pirtsakka ja terve, parisuhde kunnossa, talous kunnossa ja mulla on täyden kympin mies. Parempaa isää ja auttavaisempaa aviomiestä en rinnalleni vois toivoa.

Mun mielestä asioista kannattaa puhua niiden oikeilla nimillä. Ipullakaan ei todellakaan oo mitään hävettävää. Vauva-aika voi olla ihanaa tai se voi olla raskasta eri syistä, ei sen myöntäminen tarkoita, ettäkö me rakastettas lapsiamme yhtään muita vähempää. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Hilunen:
Kai sekin joku vähemmän kiva äitimyytti on, että äidin kuuluu jaksaa ja äiti myös jaksaa hinnalla millä hyvänsä...
Kaiken keskellä täytyy muistaa aika ajoin myös ne hyvät puolet: poika on pirtsakka ja terve, parisuhde kunnossa, talous kunnossa ja mulla on täyden kympin mies. Parempaa isää ja auttavaisempaa aviomiestä en rinnalleni vois toivoa.

Mun mielestä asioista kannattaa puhua niiden oikeilla nimillä. Ipullakaan ei todellakaan oo mitään hävettävää. Vauva-aika voi olla ihanaa tai se voi olla raskasta eri syistä, ei sen myöntäminen tarkoita, ettäkö me rakastettas lapsiamme yhtään muita vähempää. :heart:
Peesi tähän. Itsekin aina itseäni yritän muistuttaa kun oikein väsyttää ja nyppii että asiat on kuitenkin enemmän kuin hyvin ja tämä väsymyskin on vain väliaikaista ja yksi vaihe elämässä. Nyt osaa vielä jotenkin suhtautuakin omaan rajallisuutensa eri tavalla kuin esikoisen vauva-aikana, on jo jotenkin oppinut olemaan armollisempi itselleen. :)
 
no niin. Neuvolassa käyty ja hermot siellä meni niinku aina. Minkä helvetin takia mun neukkatädin pitää olla ääliö. Ja sit vielä hidas.

Neidin mitat: 4kk
paino 5880g
pituus 60,2cm
py 40,0cm

Painoa tullut hyvin ja pituutta vähemmän.

Soseista tyty on syönyt niitä jo kuukauden verran ja aluksi meinasi mennä hermo kun ei millään ymmärtäny nielaista sosetta.Reilu viikko meni että oppi. Ja nyt syö purkin päivässä. Yleensä omatekoista kunhan vaan jaksan tehdä. perunaa-porkkanaa-maissia vaihdellen ja hedelmäsoseita. Illalla syödään sit velliä.

Nukkumisesta Laitan tytön nukkumaan n. 20-20.30 ja ekan kerran herää siinä 4-5 aikaan. Nukkumisennätys tähän asti on 11 tuntia. Kyllä sai itsekin ihanat yöunet. =)

Yhdessä olosta. Ollaan oltu naimisissa kohta 1.5 vuotta.

Menkoista kyselin teiltä kun ihmettelin kun ovat niin niukat. Kolmet on jo ollu täällä.Olisi vaan joskus kiva kun normaalit tulis takaisin.

Jepsu onneksi teillä oli kaikki hyvin. Tollaset asiat säikäyttää.

Ipulle :hug: ja paljon voimia. Ei kannata ottaa stressiä. Annika on ihana tyttö ja et olisi voinut vaikuttaa siihen milloin hän syntyi. Mun tyttö syntyi päivä jälkeen keskosrajan ja kaikki on onneksi mennyt tosi hyvin. Mitä nyt varmaan kehittyy ehkä hitaammin kuin muut 4 kuukautiset.

Imetyksestä enää en imetä kuin vain aamulla ja 2 kertaa päivällä. Ei sieltä oikein enää niin tuu maitoa.Ainakin siltä itsestä tuntuu. Tyttö muuten nukkuu omassa huoneessa ovi kiinni. on nukkunut jo pari viikkoa.

Ei kai tässä tällä erää muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
|O Mie kun katonkin jotain hyvää niin perse leviää sentin :headwall: Positiivista pitää tästäkin yrittää repiä: yritän ajatella, että kivikaudella mie olisin ollu kovassa huudossa olevaa vaimoainesta läskeineni, enkä olis niin helposti kuollut nälkäänkään talvella, kun kaikki varastoituu samantien :D 40kg on edelleen ylipainoa, vaikka oon saanu 6kg pois :/
:LOL: Samma här; mä olisin kans ollu huudossa! =) Ja ONNEA kuudesta kilosta! Se on kuule 12 voipakettia! :flower:

 
Krantulle ja muille masistelijoille :hug: Mulla ei oo nyt vähiin aikoihin sinistelly, aiemmin aika paljonkin. :/ Peesaan teitä nuissa äitimyyttijutuissa.

Aloitettiinkin sitten kokeneempien suosituksesta Almiron Pepti -korvike tänään. Hyvin on mennyt alas, viime satsi jo ilman NANia. Kivan hintaista vaan tuo, 46e/pönttö. :eek:

Nyt mua huhuillaan, tytsy heräilee päiksyiltä. :heart:
 
ippu hyvä että sait lääkityksen, toivottavasti ei tule mitään kurjia sivuoireita :hug:

sosetta menee yleensä pilttipurkillinen, itetehtykin niihin pakastettu niin sama määrä menee.

Meillä taidetaan nyt oppia kääntymään selältä vatsalleen. Eilen kun heilui niin avitin jalat mahalleen ja siitä pungersi yläkropankin. nyt kun vein sänkyyn niin vähän ajan päästä itki siellä kun oli mahallaan mut käsi jääny huonosti.

saanukalle paranemisia :hug:

Vinja ja pikku-ukko tasan 4kk
 
Hellurei, taas. :wave:

Tänään onkin ollut hyvää aikaa pyöriä täällä päiväsaikaan, kun sää on ollu mikä on. No, nyt ei tosin sada, mutta en jaksa enää mihkään lähteä. :/ Pomo soitti äsken, kun olin laittanu sille viestiä lomarahojen maksamisista. Kyseli, että millonkas tuun töihin. On kuulemma kaivattu ja ihan piankin jo kuulemma sais tulla. :LOL: No, enpähän nyt kyllä vielä muutamiin kuukausiin mee... :kieh:

Nettishoppaajille vinkki, mm. Peppi- ja Mikko Mallikas- vaatteita löytyy täältä Neito saa muutaman bodyn ja mekon. :p Tuolla on hyviä alekkatarjouksia muuten juhannukseen saakka! :wave: Alekoista puheenollen, olettekos jo suunnitelleet kesäalennusmyyntiostoksia? Välikausipukuja saisi ainakin varmaan aika halvalla. Kaveri osti viime vuonna yli satasen haalarin kuudellakympillä. Ja minäpä säästin ja ostin sen nyt siltä käytettynä pois. Maksoin siitä 15e. Reimatecistä. ;) :) Oon tehny muutenkin kivoja kirppisostoja lähiaikoina. :) Muistaakos kukaan, kun huhuilin sitä retro-vilttiä? Oon ostanu semmoisen ja aika paljon muitakin retrokkaita (potkareita, mekkoja ja leluja) nettihuutokaupasta. Nyt viimeisin ostos on Veikkauksen Lotto -potkupuku. Se ei tosin oo retro, mutta hieno kuitenkin. =) On tuo meidän tyttö semmonen lottovoitto, että pitihän sille lottopallokuvioinen potkari saada. ;)

Menisköhän syömään jotain... :/
 
SEE
Moi pitkästä aikaa. Miehen kesälomaviikko oli viimeviikolla enkä koneen äärelle päässyt. Nyt viikko menny pyykkiä pestessä ja juhannusreissua valmistellessa eli taas merelle suunnataan. Ja maanantaina olin ah niin ihanan Jon Bon Jovin keikalla , oli ihan älyttömän hyvä keikka!!!! Oliko muita Helmimammoja paikan päällä?

Neuvolassa käytiin eilen

4 kk neuvola

Paino 7160gr (3180)
Pituus 65,5cm (50)
Pipo 42,5 (33)

Hyvin kasvaa, pituutta tullut nyt 1kk 4cm joten painokäyrä oli kuulemma laskeva. Käski antaa nyt soseita niin paljon kun uppoaa, no kyllähän sinne pojan masuun uppois mutta olen kyllä antanut niin että 1 purkki päivässä kasvista ja 1/2 purkkia päivässä hedelmää/marjoja.

Meillä on päiväunirytmi heittänyt ihan härän pyllyä 2kk oli aika säännöllinen ja nyt muuttunut täysin, pitää nyt opetella äidin taas pojun uudet kujeet...

Kaikille alakuloisille :hug: sekä kipeille myös

:hug:

Nyt rupean kunnolla lukemaan teidän tekstejä.

T: See ja Ukkeli 4kk 1pvä
 
meidän tyttö semmonen lottovoitto, että pitihän sille lottopallokuvioinen potkari saada.
=) :flower:

Miulla kuumetta :| nyt vähä laskenu mut illaksi nousee kuitenki.. Kuhan vaan poju säästyis..
paranemista ja toivotaan parasta...

kivikaudella mie olisin ollu kovassa huudossa olevaa vaimoainesta läskeineni, enkä olis niin helposti kuollut nälkäänkään talvella,
:LOL: :LOL: päivän paras,kiitos piristyksestä, ollu enemmän ja vähemmän p... olo. Jospa huomen uskaltautuis sinne hammaslääkäriin :/
 
Heissan!

Kiitos kaikille virtuaalihaleista = )
Oksupoksu tauti alkaa olla selätetty (toivoo niin kädet kyynärpäistä asti ristissä ). Esikoinen on jo ihan kunnossa. Hän halusi lähteä jo pihallekin touhuilemaan =) Keskimmäisellä ottikin sitten vähän kovemmalle. Ekat oksut tuli eilen illalla siinä 22 jälkeen ja tänään oksensi vielä yhdeltä (tosin edellisestä oli jo 5h aikaa ). Nyt jo reippaana tyttönä virittelee huoneessaan Rölli-tietokonetta :D
Oma olo on toistaiseksi ihan normaali. Tilli sen sijaan päästelee melkoisia leijoja :x :x , mutta ne saattavat johtua pitkähköstä "kakkavälistä". Kakuli on tullut viimeks lauantaina.

Kiin Voi että sinä olet sitten ihana :D

ieva: mä oon suunitellut jo vaikka mitä aleostoksia. Ideaparkin Nicky&Nelly lopettaa ja siellä on ollu jo tän viikon kaikki normaalihintaiset -40%, joten siellä on luonnollisesti jo käyty :D Melkoinen kasa tarttui Benettoneja mukaan :ashamed:
JesperJunioreissa on kans ale alkanut tänään, olisin muuten mennyt, mutta tuo oksu vähän sekoitti suunnitelmia. No, ehkä sitten maanantaina, niin pääsen samalla tsekkaamaan Bobon, Exitin ja Pentikin alet. Ja sit yks mihin olen aivan liian heikkona.....jenkkilän Gymboree :snotty:
Ja vielä Sinooperikin, jospa jotain Tilda-tuotteita olis alessa ;) Vois sit omalle Tillille vähän Tildata. Onko täällä kukaan muu innostunut noista Tilda-töistä? :attn:
 

Yhteistyössä