***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tuli tuos mieleen, ku pikakelauksella luin aiemmat viestit, et ollaanko me tosiaan se vanhin saapas-pari |O |O
Siis 14-vuotta yhessä joista 10 naimisissa :whistle:
Meillä tuli toukokuun vika päivä 14 vuotta yhdessä oloa. Tunnettu ollaan 15 vuotta, kihloissa oltu 13 vuotta ja 2 vuotta naimisissa. =)

Mutta mä oonkin jo tällänen 33-vuotias ikäloppu, mutta teini olin kun alettiin olla yhdessä.

Joskohan kohta kämpis ton oman karhunsa kainaloon pötkölleen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Ja noihin neuvolalääkäreihin ei oma luotto hirmu suuri ole, vaikka ievalle olikin tainnut sattua helmi! :D
Näin on! =) Mutta neuvolan terkkari sen sijaan... |O Meillä oli enne aivan ihana terkkari, joka läks sit virkavapaalle. Tää uus on "kiireinen" ja vähän turhantärkee... :whistle:

 
Kiitos hääpäiväonnitteluista =)

Päivä oli kyl aika inhottava. Mies on reissussa ja ensin poitsu alkoi oksentaa iltapäivällä ja nyt sit illalla tyttö oksensi meidän sänkyyn!!! Voi #"¤%le! Kiva! Täytyy vain toivoa, että minä ja Tilli säästymme tuolta :|

Anno ja muut uudet: tervetuloa! Anno mehän ollaan naapureita! Asutaan Vesilahden puolella, mutta ihan Lempäälän rajalla :wave:

en ehdi nyt muuta, tyttö oksentaa taas!
 
Hauskaa lomaa Jahvetille! =)

Pikaista paranemista babygirlin lapsille ja toivotaan, että säästytte Tillin kanssa taudilta! :hug:

Meillä maistellaan päivällä kasvissosetta siten, että kerrallaan menee vajaa jääpalakuutiollinen. Jälkkäriks menee muutama lusikallinen luumusosetta ja muutamana päivänä tyttö on saanut välipalalla pari lusikallista ruusunmarjaa. Maistelut aloitettiin 4kk ikäisenä ja tyttö nyt 4kk ja 18pv. :heart:
 
:wave: Merkki, sainpas luettua ja päivitettyä listan etusivulle samalla. Tervetuloa vain uusille!!

Menkat ovat alkaneet jo vaikka täysimetyksellä ollaan edelleen. Nyt just kolmannet tuli ja säännölliset ovat 28 kierrolla ja kestokin sen normi 7pv, ovulaatiotkin on bongattu että eikun lisää ihanuuksia vaan tänne. EI OLE tulossa. :D

Soseet Viitaten edelliseen kappaleeseen, täysimetys, ei soseita vielä. Enkä nyt jaksais aloittaakaan. Nyt on kyllä tihee imu mut on kyllä menkatkin enkä ole juonut tänään kuin ihan vähän, ollu niin kiire.

Kuntalisä niistä löytyy ihan lista googlen kautta. Espoossa tämä on siis jotaa 200e, ei juhlita ei.

Me ollaan aika tuore pari. Tunnettu 3 vuotta, asuttu yhdessä 2,5 vuotta, oltu kihloissa 2,5 vuotta ja naimisissa 0,5 vuotta, tuli just lauantaina täyteen. Se vaan kolahti siis kerralla. :D

Esikoinen mulla on tosiaan myös nuorena tehty. Mut olin JO sentään 21 vuotta.

Hiusten lähtö
Mulla ei lähde. Loppu raskausajan kokemuksethan ne nyt vaikuttaa hiuksiin, ei niinkään imetys. Tulee vähän viivellä tuo. Mä syön Lady Vita+ joka on suunniteltu just imettäville ja raskaana oleville. Raskausaikana söin Multitabsin raskaus-vitamiinia ja toi Lady Vita on kyllä mun mielestä parempi. Toimii jotenkin tehokkaammin.

Mä en enempiä nyt kirjoittele, sain jännetupin tulehduksen ranteeseen, vasempaan, vatkasin poikaa rinnalla ees taas tuossa niin sen jälkeen jumahti. 7,5kg ei ole mikään ihanne paino ranteilla käänneltäväksi enää. Vanha vammahan tää on sinänsä, lautailusta ja rullaluistelusta tullu mut sattuu silti ihan pirusti. Side tossa nyt on ja helpottaa kyl mut kirjoittaminen ei ylläty s yllätys ole hirveen hyvä juttu.

:hug: :hug: Piipero ja muut halin tarvitsevat! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mä en enempiä nyt kirjoittele, sain jännetupin tulehduksen ranteeseen, vasempaan, vatkasin poikaa rinnalla ees taas tuossa niin sen jälkeen jumahti. 7,5kg ei ole mikään ihanne paino ranteilla käänneltäväksi enää. Vanha vammahan tää on sinänsä, lautailusta ja rullaluistelusta tullu mut sattuu silti ihan pirusti. Side tossa nyt on ja helpottaa kyl mut kirjoittaminen ei ylläty s yllätys ole hirveen hyvä juttu.
Huomenta kaikille!
Pakko oli kommentoida, että mulla myös nyt jonkinlainen rasitusvamma/jännetupintulehdus vasemmassa ranteessa :eek: :( :kieh: Tuo poika on ollut oikeen sylivauvana kolme päivää ja mä yksin kotona, kun mies tehnyt 13h työpäiviä nyt ma&ti (ja myös tänään), jotta sillä ois loppuviikko vapaata. Oon siis kantanut poikaa tuossa "lanteilla" ja nyt käsi niin perhanan kipee, ettei paljon mitään voi tehdä. Hyvä kun saan tuon pojan nostettua :eek: :/ Ja painoa sillä varmaan on nyt lähemmäs 8kg...

Laitoin just pojan ulos nukkumaan ja kahlasin pikana teidän eiliset tekstit.

Jepsulle onnittelut hyvistä uutisista, helpotti varmasti oloa saada varmuus asiaan :hug: =)

Nyt mun pitää rientää toscapiirakan tekoon, kun lupailin sellaisen viedä mökkituliaisiksi :p
 
Ihan selaten ja huonolla luvulla kahlasin viestejä läpi, jotain jäi mieleen, joten muutamat kommentit pystyy muistin varassa heittämään! ;)

Jepsulle ensinnäki
!!! Mahtavaa että hyviä uutisia, pääsee nyt rauhassa vaikka juhannuksen viettoon kun ei tarvi tuosta enää huolehtia. Hieno homma!! =)

Yhteisistä vuosista En muista oonko jo vastannu tähän, mutta me ollaan oltu yhdessä nyt... öö.. no siis syksyllä tulee 7 vuotta siitä ku on alettu seurustelemaan, ja 4-vuotis hääpäivää vietetään nyt heinäkuussa. Yhdessä on asuttu ja kihloissakin oltu lähes alusta alkaen, kun muutettiin yhteen niin pian tapaamisen jälkeen ja siitä ei taas menny enää kauan kihloihin menoon.

Hiusten lähtö Ei onneksi oo lähteny, ei lähteny esikoisen aikaankaan eikä oo lähteny nytkään, toivottavasti ei alakaan moinen vaiva enää! :/ No tänään lähtee sit kyllä latvoista, kun pääsen parturiin!! =)

Mua huolettaa painon lasku. Painoin ennen raskautta 54kg, ja siihen pääsin melko nopeasti synnytyksen jälkeen. Nyt oon muutaman kerran hiljattain punninnu, ja vaatteet päällä siis, ni vaaka näyttää 53 kg!! Mikä mua oikein laihduttaa? Karkkiakin syön päivittäin, joskaan en kyllä pysty nykysin kauheen suuria määriä ku tulee huono olo... ja syön kyllä aika terveellisesti, ja pieni oon ollu koko ikäni, mutta viimeisimmät vuodet silti ihan "hyvävointisen" näköinen, ja siksi moinen painonlasku nyt "yhtäkkiä" lähinnä hirvittää! Ja ärsyttääkin, kun ihoa ois ympärillä semmoselle pari-kolme numeroa suuremmalle Ipulle, mutta sisustaa on nyt sit vaan tämän mini-ihmisen verran. Tekis mieli että joku ravitsemusterapeutti tms. kattois ruokavaliota vähän aikaa että syönkö tarpeeksi ja tarpeeksi monipuolisesti jne. Huoh... Useammin sitä kuulee tässä elämänvaiheessa tuskailtavan liikakilojen kanssa, minä tuskailen liian vähäisten kilojen kanssa!! :kieh: :'(

Kiinteät Meillä Ansku syö nyt kaksi jääpalakuutiollista peruna-porkkanaa, ja tänään on aika ottaa mukaan uusi maku, joka on kukkakaali, sen tuonne justiinsa soseeksi teinkin. Siispä tämän päivän annos on kolmen jääpalakuutiollisen verran (oisko yks jääpalakuutio ehkä 1 rkl?) kun niin hyvin on muutaman päivän ajan jo tuo kaksi kuutiollista mennyt. Sen näköisesti, että enempiki söis, joten siks aattelin lisätä tänään määrää. Saas nähdä mitä tuumaa kukkakaalista tänään. Maistatan varmaan ensin siltään sitä, ja sit sotken sinne peruna-porkkanan sekaan loput, jos ei paljailtaan näytä tykkäävän.
Hedelmiä ja marjoja mekin otetaan kuvaan mukaan sitten, kun on nämä "oikeat ruoat" ajettu sisään. Hedelmä- ja marjasoseet ostan sit kaupasta, niitä en osaa enkä jaksa alkaa itse tekemään, paitsi banaania voi tietysti möössätä itekin =) Ja pehmoisesta päärynästä saa lusikalla kans koverrettua kerta-annoksen.
Tsemppiä kaikille joilla kiinteät tökkii, kyllä ne siitä lähtee sujumaan, kun ihan pikkiriikkisinä lusikan kärjellisinä aloittaa ja maitoa (tissiä/pulloa) päälle, että vauva yhdistää oudon toimituksen ruokailuun! =)

Mulle sit määrättiin lääkkeet tähän bluesiin eilen... Toisaalta olo on helpottunut, tiedän että elämä alkaa taas kohta maistua vähän paremmin, mutta toisaalta pettymys on suuri. Taasko?! Osaanko minä piru vie olla ikinä enää onnellinen ja iloinen oma itseni ilman lääkkeitä?! :eek: :'( Ja siksikin hirvittää, että lääkevalmiste on eri kuin mitä aiemmin olen syönyt, siis imetyksen takia. Jos tuleekin jotain oireita... No, ehkä ne kestää kun tietää mitä hyvää lääkkeestä ajan kuluessa seuraa.

Tässä kai tärkeimmät... jos yrittäis kohta suoriutua pihalle, ja siellä apteekissakin pitäis käydä..
Eikäkö hei!! Paras uutinen jäi kertomatta! Kävin toissapäivänä ja eilen silmälasi-kaupoilla! Eyen-liikkeestä silmälasit hintaan 125e ja kahdet aurinkolasit omilla voimakkuuksilla hintaan 69e. Eipä päätä huimaa!! =) Ja lisäksi näkö ei ollut huonontunut, eli voin halutessani käyttää vielä entisiäkin lasejani, jos vaikka johonkin.. tyyliin marjamehtään lähen! :LOL: Tai lasten kanssa isommin rymytessä, eli siis jossain missä on vaara että laseille voi käydä jotain, ni semmoseen tarkoitukseen voi sitte uhrata nämä vanhat. Ei malttais oottaa että saan ne uudet ihanuudet, pari-kolme viikkoa menee! Iih, jännää! =)
 
Tyty heräsi vasta klo 6, ihanaa. Tosin mä olin ihan silmät ristissä.. On ollut ihmeen hyväntuulinen koko aamun. Oppi sit pärisyttämään, oikein laittaa kielen lähes rullalle ja sit lähtee.. :).

Soseista meillä siis maistellaan päärynäsosetta. Alunperin mulla oli tarkoitus aloittaa potulla (koska meidän lähikaupassa ei ollu bataattia). Siitä potusta tuli niin kovat huudot (ja sit päälle ne epämääräiset huudot illalla) että jätettiin parin päivän jälkeen potut. Sit kun oltiin seurailtu niitä huutoja ja oletuksena oli että soseet ei niitä aiheuta, otin vaan ronskisti päärynäsoseen kehiin (sitä oli valmiina kaapissa). Nyt kaappiin on tuotu maissia ja ruusunmarjaa. Aattelin että ostan juhannukseksi bataattia ja keittelen sitä.
Mulla tuntuu tää vauva-aika (ja odotusaikakin) menneen just niinku mä en suunnitellu/kuvitellu sen menevän, niin en viitsi enää miettiä missä järjestyksessä annan soseet :ashamed:

Mulla on illalla vapaailta, mennään kaverin kaa kattomaan sinkkuelämää.. =)

Kiitti vinkistä Ippu, mä oon kuullu että Eyen-liike ois halpa. Mun rillit on jo niin kestoklähmäiset että vaihto on vissiin edessä lähiaikoina..

Piru ku sataa :| , asukaspuistossa ois juhannusjuhlat, ois voinu mennä kattelemaan..
Jussi me vietetään ihan perinteisesti kotona. Jos kiva ilma, niin sit mennään Otaniemeen ukon kavereiden kanssa grillaamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Jösses mikä romaani tuli taas... :ashamed:
Hyvä kun joku jaksaa kirjoitella,on kiva lueskella näin sateisena aamuna.

Kantamisesta tuttua täälläkin ,kun pojulla massaa kans 8kg.Mun akilleen kantapää on vaan selkä....

Jaahas,meillä taas edessä kitinä päivä,alkaa taas volyymi nousta,jos vaikka sade loppuis niin pääsis ulos tuulettumaan

Mukavaa päivää kaikille =)
 
Ippu, me ollaan lähes samankokoisia siis ;) Mullakin tuo paino pyrkii laskemaan, joskin pidän sen näissä lukemissa ahkeralla leipomisella ja niiden tuotosten mussuttamisella kaiken muun lisäksi :ashamed: Aamupaino alusvaatteissa on enää 51kg :whistle: Rupee olee hilkulla siinä, ettei enempää tarttis laskee, kun pituutta löytyy "jopa" 167cm... Mulla kyllä syynä on varmasti tuo imetys. Sullahan voi tuo blues vaikuttaa asiaan :/ Toivottavasti sulla on nyt edssä parempia päiviä lääkityksen myötä. Ja surutta vaan kaikkea mättöä nassuun niin paljon kun uppoaa :p :p Tää on kuitenkin vaan ohimenevä vaihe ja joskus myöhemmin voi löytää ittensä kamppailemasta liikojenkin kilojen kanssa...

Nyt mä meen maistelemaan tuosta toscapiirakasta vähän reunoja :p Kun eihän voi viedä tarjottavaksi sellaista, jota ei oo itte testannu ensiksi, eihän?? :LOL: :LOL: :LOL:
 
Huomenta! Ipulle voimia ja kyllä kaikki kääntyy parhain päin! Painoon vaikuttaa todennäköisesti sun masis. Se joillakin pudottaa painoa ja joillakin nostaa. Itse kuulun niihin joille ei ruoka oikeen maistu kun oikein surettaa eikä syöty ruoka tunnu liikkuvan mahasta mihinkään. Eiköhän se painokin nouse pikku hiljaa taas. :hug:

Mä sain eilen illalla ihan hirveen hepulin täällä. Tuli miljoona pientä asiaa päällekkäin samaan aikaan ja repesin liitoksistani ihan totaalisesti. Ensin hysteerisellä naurulla ja sit huusin perkelettä kun mies tuli kotiin kaverinsa mukanaan. Olivat miehet vähän ihmeissään. Toivat mulle pienen auringon kukan hämmentyneinä kunhan olin leppynyt. :D Suloista. Likalla oli hauskaa katsoa kun äiti kiroilee perunoille, kummelin tapaan, jos joku muistaa Härkönen & Vilenius, kun ne repii kravattia kaksin käsin kaulastaan ja paitaa päältään kun tulee liikaa töitä kerralla. Meininki oli sama, ilman kravattia. Lupasin kyllä sellaisenkin laittaa jos tarve vaatii niin pääsee kohtaus oikeuksiinsa. :kieh: |O

Jep, nyt meen, ei jaksa kirjoittaa nyt enempää. Toi ranne on tosi hellänä.

Vanamo+Ännät
 
Jeee tänään tuli ekat sosekakat!
Pienet on mun onneni aiheet... :LOL: mutta epäilin yhdeksi mahakipujen aiheuttajaksi ummetusta, niin nyt ainakin tiedän että maha toimii. Viisi päivää oli väliä edellisestä kerrasta, mikä pitäisi kakkaväli olla kun poika saa jo soseita? Pidempääkin väliä on ollut kun mentiin vielä pelkällä imetyksellä, mutta silloinhan se on normaalia, onko vielä soseittenkin aikana?

Meillä on yhdeksäs vuosi menossa miehen kanssa ja naimisissa ollaan oltu niistä neljä, joten aika vanha pari täälläkin. =)

Hiuksia lähtee käsittämättömiä määriä, tiedän esikoisen vauva-ajan perusteella että sitten hajoo hermot lopullisesti tukan suhteen kun se alkaa kasvaa takaisin. On se normaali tukka roikkumassa miten kuten ja sitten sellainen parisenttinen sänki pystyssä sojottamassa kunnes kasvaa sen verran että roikkuu päätä pitkin niinkuin muukin kuontalo. Upeaa :kieh:

Ippu onnea uusista laseista! =) Vitsit että tekisi itsekin mieli... ei vaan anna tilin saldo myöten. :/ Mä kun tarvisin monitehot ja vielä tummentuvat ettei päänsäryt palaa taas. Varmaan sulla imetyskin laihduttaa tosiaan, mäkin olen jopa saanut pari kiloa pudotettua vaikka syön kuin sika. :eek:

Kristelle toskapiirakan reunat mmmm.... (tähän tuli sellainen Homer Simpson-ääni)

Vanamo tuo jännetuppitulehdus on inha. :/ Mä kanssa odottelen koska iskee taas, vauvan kanteleminen sen nopeasti aiheuttaa... sekä tämä näpyttely. :p

Pöh, kohta taas edessä sosetaistelu kun poika herää... :(

Hissukka & poju 4 kk
 
Huomenia!!

Babygirl Heissan naapuri :D Ja kaikki sympatiat teille :hug: Meillä tuo tauti jylläs viime viikolla. Poika oli eka kipee ja parin päivän päästä oli mies ja mun vierailulla ollut siskoni. Mä en tautia saanu mutta oisin kyllä mielelläni sen itelleni ottanu ku katoin kun pieni oli kipee :'( Neuvolaan soitin ja siellä sanottiin että täällä meillä päin on tota nyt liikkeellä paljon. Se onni tuossa oli että se oikeestaa kesti ainoastaan vuorokauden (ainaki meillä). Jaksamisia sinne :hug: Ai nii... Onko antaa vinkkejä pesulasta täällä meilläpäin?? Pitäis petari saada sinne kun ei meinaa kotona kuivua ja haisee pahemmalta nyt kun sillo ku siinä oli oksennukset |O

Eipä mulla muuta... täällä tulee vettä ja on kovin synkkää :/
 
heips anno ja babygirl! Mää oon täältä kans..... Vettä sataa meidänkin ikkunan takana, tylsää... :(

Pitää tulla tännekin mainostaan, meidän Petsku käänty tänä aamuna vatsalta seljälleen ekaa kertaa, vähänkö mää oon nyt täpinöissäni :LOL: toihan kehittyy silmis....
 
Täälläkin sateinen päivä, tainnut vettä ropistaa koko yön.

Meillä pojalle uppoaa soseista porkkana, persikka ja päärynä. Perunaa ei ole oikein suostunut syömään. En ole uskaltanut kovin isoja määriä vielä antaa, söisi enemmänkin. Kai niitä määriä voisi jo pikkuhiljaa nostaa?

Sinkkuelämää-leffa on kyllä hyvä, suosittelen :D nykyään tosin mikä tahansa kodin ulkopuolella tapahtuva toiminta tuntuu kivalta..

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä vähän yli kuusi vuotta, neljä kihloissa. Naimisiin toivottavasti joskus mennään. Kannattaisihan se jo ihan raha-asioidenkin vuoksi, kun on yhteinen asuntolaina ym.
Aika moni täällä tuntuu perustaneen perheen sen ensi-rakkauden kanssa. Itsekin seurustelin (lue: tuhlasin nuoruuteni :D ) viisitoistavuotiaasta parikymppiseksi saman ihmisen kanssa. Itse ainakaan en enää 20-v ollut sama ihminen kuin 15-v, emme siis pystyneet kasvamaan yhdessä. Hyvä niin, ihan kiva että on tullut katseltua maailmaa yksinkin ennen lopullista vakiintumista.

Jännetupintulehdus on joo tosi v-mäinen vaiva. Täytyisi vaan lepuuttaa kättä (mikä onkin tosi helppoa vauvan kanssa :| ).

Tarvisin myös uudet rillit. Poika on pari kertaa kiskonut nää multa päästä, ja otteet eivät ole kovinkaan helliä..

En ole huomannut mitään sulkasatoa vielä. Ihan normaaliahan se on, että hiuksia lähtee raskauden jälkeen. Kyllä ne takaisin pitäisi kasvaa.

minä ja J 4kk3pv :heart:
 
aikoihin käynytkää täällä...

neuvola oli ja tässä pojun tiedot:

paino 8130g
pituus 64cm
pipo 43,5cm

eka korvatulehduskin koettu :/

meidän kullannupulle on tullut hammas =) =) jee,vähäks se on jo iso poju,ei enää mikään vauva :D
soseita menee pari purkkia päivässä,aamuisin ja illalla syödään muksu hiutalepuuroa.
poju nukkuu yönsä hyvin,illalla menee nukkuu joskus 20-21 ja herää noin 5-6,otan viereen nukkumaan ja sit nukutaan 8-9 asti.

hulipumpsis ja kullannuppu 4kk

p.s. profiilis mein kullannuppu sotkunaama :heart:
 

Yhteistyössä