***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Huomenta!!
Meillä on pikku-ukkeli nukkunut syntymästä asti "omassa" huoneessaan.
Meillä on makkarin ja olkkarin välissä sellanen pieni välihuoneen tapanen ja siinä on pinnasänky ja siinä pikku-ukkeli on nukkunut.
Meillä ei ole mitään tuttirumbaa... syö tuttia kyllä nukkumaan mennessä, mutta yöllä kun se putoo pois, niin ei vaadi sitä takasi.
:wave:
 
Kevytmelankolia Huomasin hammasjutun, en vaan jostain syystä kommentoinut. :ashamed: Onnea ekasta hampaasta!! On se iso juttu näin ketjunkin laajuudelta kun helmiäiset ovat jo niin isoja että hammasta pukkaa! Meille ei toivottavasti vielä tule. :D

ieva Good to have you back! Ja kiva että oli onnistunut reissu kaikin puolin. Ihana kun jotku pääsee reissuun perheen kanssa. :flower:

Meillevauva Onpa ihana jos on fiilikset paremmat vauvan kanssa olemisesta, ettei enää itkutkaan niin ota hermoon. Ihana kuulla! :hug:

(.) Blaah...olen yksin taas. Tai siis N:n kans kaksin. Ja samat hommat odottaa kuin eilenkin, pakkaaminen ja siivous. :ashamed:
 
civindal hyppykiikkuja saa lastentarvikeliikkeistä ja ainakin cittarissa ja prismassa oon nähny =) Hinnat siinä 30-50e väliltä. Tosin kirppareiltakin löytää aivan priimakuntoisia, kun ei ne miksikään mene ja itse ostin omani 6 eurolla, ei mitään vikaa =)

minni meillä ei kakkonen ja kolmonen syöny tuttia enää siin vaiheessa (en oikeesti ainakaan muista et olis syöny!!), kun omiin huoneisiin siirryttiin, mut esikko osas kyllä ite tuttinsa ettiä =)

Meillevauva kiva ku alkaa helpottaa :hug:

ieva tervetuloa "kotiin" :D

 
eipä oo taas koneelle kerinny ja ukkonen paukautti meiltä toisen modeemin et nyt pitää olla tarkempi ja muistaa repii piuhat irti. eilen oltiin miehen veljen kolmekymppisillä, aivan ihana kyllä se niitten pikkunen, mitä hää nyt on, 5 viikkoa tjn :heart: mun syliin rauhottu vaikka oli aika paljon hälinää. maidon haju varmaan toi jonku tuttuuden ja tuns olonsa kotosaks :D

kuinkas monta meitä lähiaikoina muuttajia oikein on? :attn: meillä sitte netti poikki ties kuinka kauan :kieh: viimeks kesti vissii 2 kk :headwall:

hampaista, onnea vaan ekoista hampaista kelle niitä on tullu :flower: mä en niitä tosiaankaan oota kun imetän :whistle:

mies anto tänään P:lle hedelmäsosetta kun sylissä ollessa hamus miehen jukurttia B) hyvin uppos. yöt on menny nyt taas hyvin (2 yötä et en tosiaan hihku) puol kympistä puol viiteen. hyvin jaksaa päivät. ja hyvin täyttää maito vielä et sen puoleen ei soseita tarvis mut vähän maistiaisia :whistle: B)

omaan huoneeseen P siirtyy vasta vanhempana, ei tarvetta niin kauan kun pinniksessä nukkuu tai niin kauan kun on yösyöttöjä. mä syötän vieressä niin yöunet häiriintyy mahdollisimman vähän.

ilman pitäs parantua kohtapuolin säätiedotuksen mukaan, sitä ootellessa :wave:
 
ONKO joku tankkauskausi tässä lähempänä 4kk ikää?Meillä on nii kumman rauhattomia ollu mjutama päivä, koko ajan pitäs viihdyttää eikä rauhotu nukkuu ulkona eikä sisällä ku korkeintaan pikkuhetkeks..mistäköhän johtuu?vai hampaiden tuloko vaivaa?yöt kyllä menee hyvin ja illalla rauhottuu hyvin nukkuu..MITES MUILLA???
 
meillä tehdään kans hampaita. kihistää ikeniä kovasti.

magneettikuvaus on tiistaina. illalla tod.näk. päästään vasta pois sairaalasta. mä oon täällä vaan rääkyny :'( mutta luotan siihen että kaikki ok.

M syö maissivelliä todella hyvin ja pullollisen illalla ja yöllä kerrallaan. yöt onkin hiukan paremmin nyt nukuttu. kivaa.

meillä on ensviikolla nurtsin istuttaminen. kalkki jo levitetty. jee mä pääsen pöyhimään ja istuttaan kukkia :flower: :D :p

nyt meen leikkimään tytön kans.

Jepsu sateen keskeltä :/
 
Pitkät pätkät tekstiä taas (hyvä hyvä!!=) ) joten vähän hajanaiset ja sekalaiset kommentoinnit tulee vaan nyt, kun ihan tämän hataran muistin perusteella yritän jutskailla.

Ensinnäki onnea hampaista niille kelle on semmosia jo ilmaantunu! :flower: =) Minä en oo hokannu tytyn suuhun ees kahtoa että onko sinne ilmaantunu jotain siihen viittaavaa. Kauhian känänen on kyllä mielestäni ollu eilen ja tänään, että voispa melkein kurkatakin! Esikolle tosin tuli eka hammas vasta seittemän kuukauden iässä, joten mahtaisko tuo pikkusisko tekaista oman ekansa näin paljo aiemmin..? :whistle:

Sitten kakka ja sen koostumus, ni meillä kun syödään yks soseateria päivässä, ni tulee vastaavasti myös yksi samannäköinen (siis saman paksuisen oloista kuin se sose) kakkakin päivässä, plus ehkä yks semmonen ku mitä kakat ennenki oli, eli semmonen perus-maitokakka.

Tuttihomma meni esikoisella niin, että kun pidettiin puolivuotiaana se unikoulu, ni samaan aikaan alettiin laittaa tutti kiinni yöpön rinnukseen tuttihihnalla. Jossain vaiheessa oppi sen siitä sitte ite suuhunsa laittamaan, en vain muista ollenkaan miten pian! Eli tuttirumba loppu siinä yhteydessä kans, samalla ku yösyönnitki.

Ihme väsymys tänään, heräsin jo suht. virkeänä aamulla, mutta sitä virkeyttä riitti about tunnin, sit uuvahin täysin! Ihan ihmeissäni oon että mistäs tämmönen johtuu. Tuntu ettei vaan millään jaksanu pitää silmiä auki!! No lepäilin sohvalla vähä ni kyllä se sit helpotti, mutta vieläki on vähän outo olo. Tuntus janottavan koko ajan, ja ummettaa.. ois Levolacia talossa kyllä mutta en taida uskaltaa sitä ottaa, ennemmin jotain tutumpaa konstia kuten lakritsit, niillä lähtis! :LOL:

Tuntuuko teidän vauvat lämpimiltä/kuumilta? Minä oon jo kaks kertaa mitannu Annikalta oikeen kuumeen ku otsa on tuntunu minusta niin lämpimältä, eikä kuumetta kuitenkaan ole ollut! Siis onko vauvat vaan niin lämpimän tuntoisia? Tai tekeekö vaikkapa liika vaatetus niistä lämpimämmän tuntoisia kuin mitä ne on jos niillä on sopivasti päällä? Ja siis miettikää, kaikenlaista sitä kahden lapsen äitiki voi kysellä... :ashamed: pitäis kai tämmöset tietää? Vai oonkohan minä vaan koko ajan niin varpaisillani että jos jompikumpi lapsi sairastuu, ja siksi hätäilen kun muka vähän lämpöiseltä toinen tuntuupi... :whistle:

Annika haluais istumaan koko ajan! Sylissä punnertaa ihtesä istuma-asentoon, selällään ei tunnu viihtyvän enää alkuunkaan. Ja masullaan väsyy niska vielä hirmu helposti. Joten sit on yhtä kitinää, kun missään asennossa ei oo hyvä... kun eihän me kauaa anneta istuallaan kököttää vaan ehdotellaan aina vähän pötköllään olevampaa asentoa.. ja siitä hirmu käninät sit heti. Blaah! :kieh:

Mut jospa lähtis vaikka lehen lukuun ku molemmat pikkuhirviöt tirpoo unta... lepäillä pitäis siis nämä hetket itelläki, ku niin tuntuu nuo fyysiset voimat vähissä olevan, ainaki tänään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
On se kumma kun sitten pitää vielä tuntea syyllisyyttä siitä, ettei tavallaan viihdy lapsensa kanssa kahdestaan :( Tai siis kyllä mulla on ihan kivaa pari päivää, vaikkemme vaunulenkkiä kummemmin kotoa poistu, mutta sitten mun on viimeistään päästävä "ihmisten ilmoille" vaikka kauppaan. Tuntuu, että tulee muuten seinähulluksi, kun höpöttelee täällä taukoamatta ja vastaukseksi saa jokeltelua ja epämääräisiä ääntelyjä ja ah, niin ihania hymyjä ja nauruja. Mutta siis pointtina, että tartten muutaman päivän välein aikuistakin seuraa. :xmas:
Sama homma, jos pari päivää on ihan vaan kotona ja käy korkeintaan lähipuistossa, niin johan alkaa nuppia kiristää. Aika paljon ollaan kyllä liikkeellä noiden muksujen kanssa, ulkona menee helposti nyt koko päivä jos vaan kelit sallii ja muutenkin menossa milloin missäkin. Välillä kyllä tuntuu että pitäiskö vaan olla välillä ihan kotona, mut ei täällä jaksa kököttää sitten mitenkään! ;) Ja ainakin mulla auttaa kumasti omaan jaksamiseen kun pääsee näiden seinien sisältä pois...

Jahvetti ihanan sokerisen tyttömäiseltä kuulostaa teidän neidin tuleva huone. =) Me joudutaan aika lailla kompromisseja tekemään lastenhuoneen sisustuksen suhteen kun on vain yksi huone käytössä noille muksuille, niin prinsessahörsellys on haave vain. :whistle:

Omaan huoneeseen tai siis isoveljen kanssa yhteiseen huoneeseen ei olla tytyä siirtämässä vielä piiitkään aikaan. :D Lastenhuone toisessa päässä kämppää ja sen takia esikkokin nukkui meidän kanssa kaksivuotiaaksi ja sinne nurkille menee varmaan neidinkin kanssa. Nyt vielä kun syö öisin, niin on niin helppo ottaa viereen tissille niin saa itsekin pidempää unipätkää. Meillä kun mies ei noihin yösyöttöihin herää, nukkuu kuin tukki :D niin ei ole syytä syöttääkään muualla. Ja peiton heilutteluihin ei meillä kyllä vaikuta vaikka toinen vieressä pinniksessä nukkuukin!

hilu & tyty melkein 4kk
 
Jokos teidän ringissä on täyttä vai mahtuuko vielä yksi äiskä ja poika mukaan. Löysin noin kuukausi sitten kaksplussan ja viikko sit vasta tajusin et täällä olis helmivauveleille oma ketju. Teillä tuntuu olevan niin paljon samoja aatoksia jälkikasvusta kuin mullakin. Poika on meidän ensimmäinen ja saapui vihdoin iloksemme 280208
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Tiiättekö, mulle tuli tän viikonlopun aikana ekan kerran sellainen TOSI hyvä fiilis että NYT tää vauva-arki on kivaa! Onhan tää tähänkin asti ollu ihan ookoo ja kyllähän toi tyty saa niitä huutokohtauksia mutta silti =). Mulla ei ole mennyt hermojakaan moneen päivään.
toi fiilis on tosi ihana, mulla se tosin karkailee välillä jonnekki..

nyt se sitten tuli meillekki se EKA HAMMAS! jo sitä taidettiin melkein kuukausi odotellakki ku on pullottanu ien valkeana..

pitäs kohta tehdä tuosta ukon pyytämästä lohesta jotain, onnistuskohan jos lohimedaljonkeja yrittäs pyöräyttää..on kyllä niin väsy olo taas,ilmeisesti tuo sade vähä painostaa..

niin tänän kalle teki taas uuden nukkumis ennätyksen, rupes illalla 22.00 nukkumaan ja aamulla heräsi 6.45 syömään ja sitte nukuttiin vielä klo 10.40 :eek: minä olin ihan ihmeissäni, kuvittelin että kello olis maximissaan jotain 9..

piipero86 & kalle 3kk3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Tuntuuko teidän vauvat lämpimiltä/kuumilta? Minä oon jo kaks kertaa mitannu Annikalta oikeen kuumeen ku otsa on tuntunu minusta niin lämpimältä, eikä kuumetta kuitenkaan ole ollut! Siis onko vauvat vaan niin lämpimän tuntoisia? Tai tekeekö vaikkapa liika vaatetus niistä lämpimämmän tuntoisia kuin mitä ne on jos niillä on sopivasti päällä? Ja siis miettikää, kaikenlaista sitä kahden lapsen äitiki voi kysellä... :ashamed: pitäis kai tämmöset tietää? Vai oonkohan minä vaan koko ajan niin varpaisillani että jos jompikumpi lapsi sairastuu, ja siksi hätäilen kun muka vähän lämpöiseltä toinen tuntuupi... :whistle:
minusta kans välillä kallen pää tuntuu tosi lämpimältä, mut sitten kokeilen niskaa niin se on ihan normaalin lämpönen ja sitten ku jonku ajan pästä kokeilen päätä uudelleen niin ei se enää tunnukkaa niin lämpimältä..kai sitä on vaan niin vainoharhanen noin pienen kans välillä.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Tuntuuko teidän vauvat lämpimiltä/kuumilta? Minä oon jo kaks kertaa mitannu Annikalta oikeen kuumeen ku otsa on tuntunu minusta niin lämpimältä, eikä kuumetta kuitenkaan ole ollut! Siis onko vauvat vaan niin lämpimän tuntoisia? Tai tekeekö vaikkapa liika vaatetus niistä lämpimämmän tuntoisia kuin mitä ne on jos niillä on sopivasti päällä? Ja siis miettikää, kaikenlaista sitä kahden lapsen äitiki voi kysellä... :ashamed: pitäis kai tämmöset tietää? Vai oonkohan minä vaan koko ajan niin varpaisillani että jos jompikumpi lapsi sairastuu, ja siksi hätäilen kun muka vähän lämpöiseltä toinen tuntuupi... :whistle:
minusta kans välillä kallen pää tuntuu tosi lämpimältä, mut sitten kokeilen niskaa niin se on ihan normaalin lämpönen ja sitten ku jonku ajan pästä kokeilen päätä uudelleen niin ei se enää tunnukkaa niin lämpimältä..kai sitä on vaan niin vainoharhanen noin pienen kans välillä.. :whistle:
No just niin, vainoharhainen!! :ashamed:
Mutta hyvä siis että tätä lajia löytyy muiltaki! =)
Ja piipero, ihan kadena moisista yöunista!! Olin jo muka mielissäni ku tyttö nukku niin että ku illalla 8 maissa meni unille ni kahen jälkeen söi ekan kerran. Vaan hyötykö tuosta ku ite menin vasta 10 jälkeen..

Liinamari tervetuloa minunkin puolestani! :flower:
=)
 
Ippu mä olen kans hullun lailla mittaillu pojalta kuumetta,ku tuntunu ukko niin kuumalta. Eikä asiaa auttanut et miehen kanssa ei oikee osata pepusta mittaamista tai ei siis "uskalleta" joten voitte vaan kuvitella,ku heilutaan tuttikuumemittarin kanssa ja poika ei todellakaan välitä lutkuttaa sitä =) Eipä hänellä sit kuumetta ole ollut ,tämä mamma vaan on pukenut liika päälle meidän extra lämpimään kämppään,eikä ottanut huomioon et pikku-ukolla on aika mahtavat rasvavarastot omastatakaa (8kg +kasa leukoja) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
ONKO joku tankkauskausi tässä lähempänä 4kk ikää?Meillä on nii kumman rauhattomia ollu mjutama päivä, koko ajan pitäs viihdyttää eikä rauhotu nukkuu ulkona eikä sisällä ku korkeintaan pikkuhetkeks..mistäköhän johtuu?vai hampaiden tuloko vaivaa?yöt kyllä menee hyvin ja illalla rauhottuu hyvin nukkuu..MITES MUILLA???
Mä en ole huomannut että olis tankkausta useemmin mut N on muuttunut aktiivisemmaksi (jos vielä voi enempää olla) eikä malta nukkua. Unensaanti siis on vaikeampaa päivällä ja herää helpommin. Kait se vaan on se pää taas joka aiheuttaa vaivaa aisteillaan.

:D
 
Tuo lämpötila homma: vauvat on lämpöisempiä kuin me aikuiset jo peruslämöltään mutta kroppa heillä myös reagoi helpommin liikkeeseen ja tunteisiin kuin meillä. Lämpö voi kohota jos touhuavat paljon. :D

*muoks* Kävin muuten ostamassa sen Sex in the City-boksin. Jee Jee! Vähänkö tänään EI tule kalastusta illalla meidän telkkarista, ihan vaan vertauskuvaksi tilanteesta TV:n ääressä. :D Ja jäihän sieltä Stockalta muutakin käteen...ostin tuiki tarpeellisen termospussin. Sellasta sukelluspukukankaan tuntuista oli, mahtuu 6 0,5 l pulloja siihen. Juhannusta aattelin, että saa lapselle limua mukaan. :D :saint:
 
Tervetuloa Liinamari :wave: !Itsekin täällä olen vasta vähän aikaa hengaillut, mutta juttuja lukenut jo odotusajalta saakka.

Täällä ei vielä omaan huoneeseen siirrytä.Pinniksessä vieressä on tosiaan niin kauan kuin yäsyöttöjä on :heart: .Kerkeehän sitä omaan huoneeseen sitten.Mut tarkoitus ei silti ole et 10.v vielä siinä ' viekussa ' nukkuis :LOL: .
 
Heippa kaikille :)

Mahtuuko vielä yksi äippä ja Aava-tyttö mukaan pulisemaan? Löysin tämän palstan vasta ihan hetki sitten ja on mukavaa seurata saman ikäisten vauvojen kehitystä :). Aava on syntynyt 20.2.08 rv 39+6.Syntymämitat 3280kg ja 49cm. Meidän ihana esikoinen :heart:

Heti täytyykin hyödyntää tilannetta ja kysyä, että osaisko joku meitä auttaa..Nimittäin..Meillä on nyt kolmen päivän ajan ollut kakka ihan semmosta myrkynvihreää ja limaista. Lähes jokaisen syötön jälkeen (täysimetyksellä on edelleen) tulee tavaraa vaippaan. Vauva on ihan pirteä ja hyväntuulinen. Mietin tottakai heti, että onkohan tämä nyt allergiaa vai ihan tavallista ripulia..Ollaan aloitettu pari viikkoa sitten vauvauinti, ja mietin, että olisiko sieltä voinut tulla joku bakteeri.. Aavalla on herkä massu, ollaan käyty vyöhyketerapiassakin Aavan ollessa noin kuukauden ikäinen, tällöin siitä oli kovasti apua. Jätin lisäksi pois tomaatin, kaikki sipulit ja ruisleivän, niin tuskaisuus ja itkuisuus helpotti. Nyt tämä uusi vaiva mietityttää kovasti...Neuvolaan ajattelin huomenissa heti soittaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Heti täytyykin hyödyntää tilannetta ja kysyä, että osaisko joku meitä auttaa..Nimittäin..Meillä on nyt kolmen päivän ajan ollut kakka ihan semmosta myrkynvihreää ja limaista. Lähes jokaisen syötön jälkeen (täysimetyksellä on edelleen) tulee tavaraa vaippaan. Vauva on ihan pirteä ja hyväntuulinen. Mietin tottakai heti, että onkohan tämä nyt allergiaa vai ihan tavallista ripulia..Ollaan aloitettu pari viikkoa sitten vauvauinti, ja mietin, että olisiko sieltä voinut tulla joku bakteeri.. Aavalla on herkä massu, ollaan käyty vyöhyketerapiassakin Aavan ollessa noin kuukauden ikäinen, tällöin siitä oli kovasti apua. Jätin lisäksi pois tomaatin, kaikki sipulit ja ruisleivän, niin tuskaisuus ja itkuisuus helpotti. Nyt tämä uusi vaiva mietityttää kovasti...Neuvolaan ajattelin huomenissa heti soittaa..
ensiksi tervetuloa =) meillä kallella oli tismalleen samanlaista ennen ku alotettiin vellit ja soseet. meille lastenlääkäri sano että ei oo mitenkää erikoista. mut kannattaa soittaa sinne neuvolaan kuitenki huomenna, toivottavasti teilläki vaan ohimenevää =)
 

Yhteistyössä