***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis miten saan veden pois korvasta?! |O |O |O tänään meni molempiin korviin vettä ku oltiin siellä uimassa ja voitte vaan kuvitella miten ärsyttävästi rutisee korvissa, oon ravistellu ja heilutellu päätä sen minkä pystyy ja yrittäny maata kyljellään että kyllä se sieltä ulos tulee,vaan EI!!! AARGH!!! tuntuu että pää on ihan sekasin kaiken maailman ravistelujen takia.. auttaiskohan jos tekis näin :headwall:
Mie kuivaan pumpulipuikolla. Tyrkkään tikun korvakäytävään, vaikka niin ei sais tehä :ashamed: Ärsyttää saunan jälkeen, kun korvista valuu kokoajan vettä :kieh:
Minä kuivailen kans aina suihkun/saunan jälkeen, märät korvat tuntuu ärtsyiltä! Ja sit jos on just uinnin jälkeen vettä korvassa ni teen juuri noin miten emmie kuvasi. Kyllä se kymmenenteen pomppuun mennessä irtoaa! =)


Ja paan tähän samaan viestiin, että Jepsun kuulumisia ootan täällä kovasti, sorry kun en aiemmin ole siihen mitään kommentoinut :ashamed: Toivon kuitenkin samoin kuin muutkin että kaikki on hyvin! Tule kertomaan uutiset het'pian ku vaan voit! :hug: =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Peruna kelpaa meilläkin huonosti, en nyt muista kuka valitteli samaa? (muoks. Piiperohan se oli) Toivottavasti auttaa kun pääsee lisäämään sekaan jotain muuta makua.
Neiti sai eilen peruna-porkkanaa, ja voi että ku veteli mielissään! Hermostui jos ei tarpeeksi nopeasti tullut, ja tuntu että olis syöny enempiki. Paljonko sitä uskaltaa näin alkuvaiheessa antaa sitä kiinteää kerralla? Muistan sen aloituksen kyllä että teelusikallinen eka päivänä ja pikkuhiljaa lisää. Me on makusteltu nyt viikko kiinteitä. Ja tarjoilen siis itse tehtyä sosetta, joten mitta "puoli purkillista" ei auta, kun pöperö ei tule purkista =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ippu meillä on tuota samaa imetyksen aikana... auttaisiko imetysvälin pidennys, niin että Ansku söisi vähän kovempaan nälkäänsä?
Auttais varmaan, luulen nyt ku oon kommetteja täältä lukenu, että kunnollisen nälän puutteesta se moinen pelautuminen johtuu. Joku oli kyllä niin mukavasti kirjoittanut, että antaa lapsen nautiskella tuolla lailla, että ehkä mekin sitten... herkutelkoon, hassutelkoon, tarinoikoon välillä! =) :heart:

 
Eilen illalla iski melkoinen huono-äiti-syndrooma. Olin taas parin päivän aikana unohtanut juoda riittävästi, ja tästä syystä illalla, yöunille mennessä, tissit tuntui käteen tosi tyhjiltä. Tytyllä oli kuitenkin hurja nälkä, ja väsykin jo painoi. Tyhjistäkin tisseistä (tai tyhjältä TUNTUVISTA) kyllä tulee maitoa, kunhan malttaa ensin imeä ne takamaidot liikkeelle. Mutta neiti oli niin väsynyt, ja nälkäinenkin, ettei malttanut, huusi vain. Imaisi pari kertaa, ja kun ei mitään tullut, niin turhautuminen vain lisääntyi, ja huusi vain kovemmin. Koitin eri asennoissa, tarjosin tuttia, että jos ei olekaan nälkä, vaan väsy vain, ja tahtoisi jo päästä unille ja äiti sen kun tissiä vaan tyrkyttää. Mutta ei kelvannut tuttikaan, joten olin varma että nälkä on ja kova. Lypsin käsin että maitoa alkaisi nopeammin herumaan, ja tarjosin taas... mutta ei. Aikamme äherrettyämme tyttö huusi aivan hysteerisenä, ja minäkin jo itkin kun rinnat petti minut ja minä taas neidin... Huusin miehelle että lämmitä korviketta, ja tuttipullosta ruokin neidin sitten. Posken painoin poskea vasten, että sai ihokontaktiakin. Tunsin itseni niiiin huonoksi äidiksi, ja vaikka muita olen lohdutellut että ei se maailma korvikkeen käyttöön kaadu, niin minulla se meinasi eilen illalla kyllä todellakin kaatua! Että vaikka olen muita lohdutellut, niin huomasin, että minulle imetys on todellakin elämää suurempi juttu, tunsin itseni tosi epäonnistuneeksi. No, voitte kuvitella että tänään olen sitten killittänyt vettä kuin pieni elukka, ettei tämä toistuisi. Kyllä minä sen kaksi kuukautta AINAKIN tahtoisin vielä omilla rinnoillani lasta ruokkia, vaikka kiinteää jo saakin.
No, nyt ei enää niin paha fiilis asiasta mutta illalla oli kyllä ihan :'( :'( :'( !!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ippu meillä on tuota samaa imetyksen aikana... auttaisiko imetysvälin pidennys, niin että Ansku söisi vähän kovempaan nälkäänsä?
Auttais varmaan, luulen nyt ku oon kommetteja täältä lukenu, että kunnollisen nälän puutteesta se moinen pelautuminen johtuu. Joku oli kyllä niin mukavasti kirjoittanut, että antaa lapsen nautiskella tuolla lailla, että ehkä mekin sitten... herkutelkoon, hassutelkoon, tarinoikoon välillä! =) :heart:
Tuohan on sitä läheisyyttä parhaimmillaan :heart: Mustakin on ihanaa kun poika välillä keskeyttää syömisen ja katsoo silmiin ja hymyilee koko naamallaan. :heart:

Niin ja kyllä mä viikon totuttelun jälkeen antaisin sosetta jo niin paljon kuin kelpaa. Hyvä jos teillä maistuu, meillä vielä opetellaan koko asiaa...

Teillä taisi olla eilen oikein perinteinen rintaraivari, ne on inhottavia ne. :( Pojan kanssa niitä ei ole ollut mutta esikoisen kanssa senkin edestä. Yhtä rintaraivaria koko imetys, mutta kun ei pulloa huolinut niin ei muukaan auttanut. Tsemppiä vaan, kyllä se siitä taas lähtee... =)
 
Ippu tiedän tunteen. :hug: Tunnen todella paljon syyllisyyttä, kun ei pysty imettään. Tyttö kun ei kertakaikkiaan suostu syömään rintaa, huuto on hirveä ja kuullostaa samalta kuin teillä ollut itkukohtaus. Yösyöttö menee puoliunessa, samoin päikkärien jälkeen, jos tytteli ei ole herännyt ihan täysin. :'( Yritä jaksaa.

Tänään olis tarkotus lähtä käymään tivolissa ennen kun se lähtee pois. Ja minähän en sitten mene mihinkään laitteeseen, eteenkään maailmanpyörään. Saa ukko kuskata esikkoa laitteesta toiseen. :LOL: :LOL:

Tuo sosemäärä on minuakin mietityttänyt. En yhtään muista kuinka nopeasti sai rueta antamaan sen verran kun jaksaa syödä. Nyt menee kasviksia 1/3 purkki+saman verran hedelmää päivässä. Näyttää toistaiseksi riittävän..
Ostin muuten kaupasta Semperin peruna-maissia. Oli vähän paksumpaa kuin Muksun ja Nestlen vastaava eikä siis meinannu upota.

Pallukka ja O 3kk 3vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis miten saan veden pois korvasta?! |O |O |O tänään meni molempiin korviin vettä ku oltiin siellä uimassa ja voitte vaan kuvitella miten ärsyttävästi rutisee korvissa, oon ravistellu ja heilutellu päätä sen minkä pystyy ja yrittäny maata kyljellään että kyllä se sieltä ulos tulee,vaan EI!!! AARGH!!! tuntuu että pää on ihan sekasin kaiken maailman ravistelujen takia.. auttaiskohan jos tekis näin :headwall:
Mie kuivaan pumpulipuikolla. Tyrkkään tikun korvakäytävään, vaikka niin ei sais tehä :ashamed: Ärsyttää saunan jälkeen, kun korvista valuu kokoajan vettä :kieh:
mä teen niin että käännän pään vinoon ja alan hyppiä yhdellä jalalla saman puolen jalalla jonne pää on viistossa, toimii :D
Teen noita molempia. =)

 
Tulin vaan kurkkaamaan joko Jepsusta on kuulunut mitään!

Tein pullataikinan ja aattelin leipoa vaniljakreemi pullia :p Pojat jo innolla oottaa, että pääsee mukaan leivontahommiin.

pikku-ukkeli leikkii lelukaaren alla ja yskä on jo onneksi ohi menossa...

Mies lähti hoitelemaan taloyhtiön asioita ja ulkona näyttää taas satavan.

Tässäpä kuulumisia, jos joku jaksaa lueskella :D :wave:
 
Kevytmel meilleki saa tulla leipoo :p *laskee millon viikeksi leiponu, mut sormet loppuu kesken* Niin, ja yksi sormi vastaa yhtä vuotta :LOL: :LOL: :LOL: En todellakaan oo jauhopeukalo :x

Potut ja porkkanat kiehumassa, lohifileen laitan kohta uuniin, paikkareiden 0-pisteen sosekeiton tein samalla illaksi itelleni...salaatti pitäs viel tehä, mut pakko istuu tässä aina ku likka nukkuu :LOL:
 
Musta on kiva leipoa, mutta liian harvoin sitä tulee tehtyä :ashamed: Eniten meillä tuo neiti taitaa leipoa, keksii omasta päästään :D Mutta ihan hyviä niistä on tullut, teki viime viikolla piirakan ja muffinsseja, piirakka oli hyvää mut muffinssit vähän hm.. sitkeitä :whistle: Just puhuttiin että kun osaa kerran lukea niin jotain helppoja reseptejä vois sille kaivaa niin saa itekseen leipoa, kun jos äiti siinä säheltää niin ei se niin kivaa ole :LOL:

Siksi kyselin tota että koska vois antaa toisenki soseaterian kun meillä on nyt yösyönnit lisääntyny. Pitkään oli eka syönti vasta 5 aikaan, nyt on jo monta yötä eka syönti 1 aikaan ja sit parin tunnin välein. Nälkä taitaa vaivata, yöllä en oo yleensä antanu pullosta ni ei taida tuo tissimaito nälkää tarpeeksi pitää. Jos antais illalla vaikka hedelmäsosetta? Ja siis vaikka loppupelissä ei montaa kertaa tarvi yöllä syödä mutta kun on tottunu vähempään :whistle:
 
oon kyllä hypinu ja pomppinu ties miten niin vedet rutisee korvissa edelleen, vi*tu olkoon...

mulla on taas kurkku kipeä |O voiko johtua siitepölystä että oon ollu tosi väsyny nyt reilun viikon ja just tätä kurkkukipeetä ja flunssasta oloa on koko ajan, nyt oli pari päivää välissä ihan ok, mut tänään ukko sitte hoksasi että pari päivää satanu vettä niin se siitepöly ei oo leijailu ilmassa niin paljo ku taas nyt ku on kuiva ilma, ei mulla ennen oo näin pahaa sitepöly allergiaa ollu, vähä korkeintaan nokka vuotanu..voiko allergia lääkkeitä muuten syödä vaikka imettää? tää on tosi ärsyttävää |O :kieh:
 
Jepsun kuulumisia minäkin tulin pikaisesti kurkkimaan...niitä odotellessa kävin tuolla kerhon puolella katselemassa kuvia. Aivan mielettömän suloisia helmiä kaikilla :D :heart: Ja ootte kyllä saanut tosi hyviä otoksia! Meillä poika aina rupee mielenkiinnolla tuijottamaan ja tutkimaan kameraa, joten parhaat ilmeet väistyy kun kameran tuo eteen :| Katselinpa noita helmimammojenkin kuvia. On se hassua kuinka sitä luo itselleen jonkinlaisen mielikuvan ihmisten ulkonäöstä tekstien perusteella. Jotenkin nyt kuvia katseltuani on ihanan helppoa yhdistää kasvot ja tarinat =)
 
Back in business! :wave:

Nyt on vieraat saateltu kotimatkalle, neiti nukkuu ja osa tästä tekstitulvasta kahlattu läpi. :whistle: Ihan kaikkee en lukenut, mut ehkä mä pysyn silti kärryillä.

Meillä oli siis sisko miehensä ja koiransa kanssa lauantaista asti kyläilemässä ja vauhtia on riittänyt. Joka päivä puuhailtu kaikkee...ulkona syömässä, kahvilla, shoppailua, leffaa, puutarhakauppoja, ateneum-visiitti, torikahveja jne jne. Mutta kivaa oli! :D Tosin nyt tuntui kivalle, että vettä sataa, niin voi hyvällä omallatunnolla vaan olla sisällä ja levähtää. ;)

Meillä ollut neidillä muutama parempi yö tässä viikon aikana. Tosin siis Nannia annettiin vaan yhtenä iltana n.60ml ja raukka ei saanut kakattua 4 päivään. :/ Yleensä hän kakkaa kellon tarkkaan kahdesti päivässä. Mut ihmeellistä että noin pieni määrä voisi vaikuttaa...mut kai se voi, kun ei ole tottunut.

Jepsulle :hug: toivottavasti kaikki on mennyt teillä hienosti pienen lääkärissä! :heart:

Leipomisesta olette puhuneet..mekin leivottiin siskon kanssa sellainen Mud cake, suklaakakku. Tuli ihan sairaan hyvää, syötiin kermavaahdon kera! :p Tosi helppo ohje oli. Jos joku haluaa kokeilla, niin voin kirjoittaa ohjeen tänne...

Olisi siis varmaan vaikka mitä kommentoitavaa, mutta nyt ei pää pelaa. Luin niin monta sivua peräkkäin. :xmas:

Meillä on tähän viikkon mahtunut iloa ja suruakin. Neidän neidin kumisedälle ja vaimolleen syntyi pieni poika tiistaina ja toisaalla, rakkaat ystävämme menettivät vauvansa (viikoilla 22+3) ennenaikaisen lapsivesien menon vuoksi. :'( Jotenkin niin julmaa ja kohtuutonta, kun tuossa vaiheessa joutuu sit synnyttämään ja tietää että pieni ei selviä. Sitä tässä olen miettinyt ja itkeskellyt ja tuntikausia ystävälle sairaalaan puhelimsessa jutellut. Elämää ei voi tietää. Niin se vaan on.

Nytpäs keskityn hetkeksi MeNaiset -lehteen ja syön jotain. Palataan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Meillä on tähän viikkon mahtunut iloa ja suruakin. Neidän neidin kumisedälle ja vaimolleen syntyi pieni poika tiistaina ja toisaalla, rakkaat ystävämme menettivät vauvansa (viikoilla 22+3) ennenaikaisen lapsivesien menon vuoksi. :'( Jotenkin niin julmaa ja kohtuutonta, kun tuossa vaiheessa joutuu sit synnyttämään ja tietää että pieni ei selviä. Sitä tässä olen miettinyt ja itkeskellyt ja tuntikausia ystävälle sairaalaan puhelimsessa jutellut. Elämää ei voi tietää. Niin se vaan on.
se on kyllä aina niin että ku on iloa niin suru seuraa perässä, lueskelin tossa viime kesän kirjotuksia omasta päiväkirjasta niin olin jo täysin unohtanu sen että sillon ku kävin niskaturvoke ultrassa viime heinäkuussa niin olin sillon tosi ilonen ku näki kallen ekaa kertaa silleen kunnolla ultrassa tai siis että näky jo jalat,kädet,pää jne. siitä meni noin 2 tuntia niin mies soittaa vanhempiensa luota että on löytänyt isänsä kuolleena sängystä.. :'(
 
piipero86 ja äippäHki: :hug: myös jepsulle rankkaan päivään :hug: toivottavasti kaikki hyvin
Täällä kans vietetty leipomapäivää, nyt olis tuoretta rieskaa, hiivaleipää, pullaa ja pitsaa, nyt on onneksi jauhot lopp :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
piipero86 ja äippäHki: :hug: myös jepsulle rankkaan päivään :hug: toivottavasti kaikki hyvin
Täällä kans vietetty leipomapäivää, nyt olis tuoretta rieskaa, hiivaleipää, pullaa ja pitsaa, nyt on onneksi jauhot lopp :D
:p
noista leipomuksista tuliki mieleen että vitsi pitää tänään kyllä ite tehdä uunijuustoa, kaveri tuli lauantaina meille yöksi ja toi mulle 3 litraa ternimaitoa, vitsi se on hyvää.. :p lapsena inhosin yli kaiken sitä mut nyt voisin syödä sitä ämpäri kaupalla..
 
niinhän se on, että suru ja ilo vuorottelee. :hug: onneksi se on niin... että kun on jotain ikävää, niin yleesä jotain kivaa ja hyvää tulee perässä.

piipero uunijuusto on tosi hyvää! en ole vuosiin syönyt. meillä mummi aina teki sitä aikoinaan. :p

rattaista miten te laitatte pikkuisen esim. matkarattaisiin? taas tällaisia älykkökysymyksiä minulla. :xmas: mutta siis..laitatteko sinne jotain pehmeetä pohjalle, makuupussin tms. voiko niitä' turvavöitä käyttää jo näin pienillä??? mä en tajuu yhtään. :whistle: just nimittäin ilmoittivat nettikaupasta että meidän peg-peregot on matkalla.... :D
 
Kiitos kaikille :)
Juu, ollaan täällä jo kotiuduttu vaikka onhan noita joitain jätesäkkejä vielä nurkissa mutta kyllä tämä jo kodilta tuntuu. Ystävä sanoi että meillä paljon levollisempi tunnelma kun silloin kun asuin vielä tuon exxän kanssa. Toisaalta pienet ovat ottaneet riehumisesta kaiken irti ja meno on tosiaan välillä ollut aivan kaameaa..kaippa se on ollut tätä reagoimista tähän tilanteeseen kokonaisuudessaan. Kyllä täällä silti pärjätään ihan ok..stressi purkautuu vaan mukavasti hiusten lähtönä mutta onneksi ei vielä kaljuja kohtia ole. Imetys loppui samantien tuossa muuttorytinässä mutta olen silti ihan tyytyväinen kun tyty sai kaikista pisimpään rintamaitoa kuin nuo pojat..
 
Heippa kaikille!

Terveisiä muumimaailmasta ja Naantalin kylpylästä :wave: !Aivan uskomattoman hyvin meni reissu.Tuntuu, että kun A täytti nyt tuon 4 kk. niin koliikit ym.ovat menneen talven lumia =) .Se oli nyt A:n eka reissu, ja onnistunut sellainen.Hyvin nukku matkasängyssä ja hotellissa oli tosi paljon muitakin lapsiperheitä.Tästä saa taas voimia eteenpäin :heart: .
 

Yhteistyössä