***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
vinja: meillä toi vanhempi alotti kiinteet jo 3 kk ja aina ollu vähäruokanen et se siitä teoriasta :whistle:
No höh! mut jos se johtuski siitä et alottanu niin aikasin
:whistle: *pakko saada uskoa tohon mun teoriaan* Paitti et tää meijän nuorempi alotti kans 3kk ja hyvin maistuu, neiti oli 3,5kk... Pakko kai uskoa et mun teoriani horjuu pahasti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
vinja: meillä toi vanhempi alotti kiinteet jo 3 kk ja aina ollu vähäruokanen et se siitä teoriasta :whistle:
No höh! mut jos se johtuski siitä et alottanu niin aikasin
:whistle: *pakko saada uskoa tohon mun teoriaan* Paitti et tää meijän nuorempi alotti kans 3kk ja hyvin maistuu, neiti oli 3,5kk... Pakko kai uskoa et mun teoriani horjuu pahasti :D
joo omat teoriat on aina niitä oikeita, oon huomannu :D :LOL:

Jepsulle tsemppiä huomiseen lekuriin! Jos jotain on vialla, niin kyllä noi lääkärit kaikenlaista osaa, se on meilläkin huomattu. Että kuitenkin hyvissä käsissä ootte varmasti.

IEVA; en ollenkaan huomannu, että ku yritin lisäillä kuvaa kerhon puolella ni siel tulikin sellanen että se odottaa tarkistusta.. .Eli lisäsin yhen kuvan sinne kolme kertaa... :D Sori. :ashamed:

Meil on ollut tänään kiva päivä, ollaan tosin nukuttu aika paljon.
IHme säät tuolla ulkona, tosiaan!

Nyt pitää alkaa valmistautua; pikkuveljellä tärkeä keikka Factoryssä, tulee fullsteamin agentti ja jotai ylepoppoota. Meen kahtoon! Kaikki stadilaiset, jotka sinne uskaltaa ja kykenee niin mukaan vaan. Rokkia! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
meille tuli aika huomiselle lastenpoliklinikalle tuon M:n pään kasvun takia. pelottaa niin pirskatisti :'( varmaan joudutaan uudestaa aivoultraan ja sit on lääkärin vastaanotto.
meilläki on kallella pään ultra juhannuksen jälkeen ku pään ympärys jo 45cm (syntyessä 37) ja kyllä itteäki jännittää että mitähän ne meille sanoo, onneksi siinä on vaan pari tuntia kuvauksen ja tulosten välillä niin ei tarvii sen kauempaa jännitellä.. :hug: sinulle

tänään on ollu ihan mukiinmenevä päivä, käytiin aamulla koko perheen voimin ostamassa esikoiselle housuja ku rymynny melkein kaikki housut rikki ja ukolle paitoja, minä ja kalle jäätiin nuolemaan näppejämme..

käytiin tänään esikoisen kans taas uimassa, tosin samaan aikaan oli lasten uimakoulu niin puolet altaasta oli varattu niille niin ei mahduttu niin vapaasti riehumaan sinne ku ennen :D mut kyllä tuolta herralta alkaa jo se uiminen sujua kellukkeiden kans, tosin välillä roiskii sitä vettä siihen tahtiin että ui silmät kiinni ja senhän tietää että sillon mennään seinään ja kiitettävästi :LOL:

tänään meni perunan maistelut hitusen paremmin kallen kans, meni varmaan teelusikallinen jo mahaan asti, jes! hyvä me! :D

Ei oo todellista! Tyty sai tänään päivällä maistiaiset mustikkasosetta päivällä, paskoi ne kuitenkin "läpi" kahden vaipallisen verran. Silti tossa noin tunti sitten, heti maitoruokailun jälkeen alkoi huutokohtaus. Huuto oli taas sitä mystistä ja pelottavaakin huutoa.
Eihän se voi olla suoraan verrannollinen kiinteiden kokeilusta, eihän? Kun ei me olla edes päästy pikkumaistiaisia pidemmälle.. Nytkin ollu useempi päivä pelkkää maitoa. Ja onhan nuita huutoja ollu ennen sosemaistelujakin. Maanantain neuvolalääkäriltä pitää kyllä vaatia jotain lähetettä allergiatutkimuksiin. Jotenkin kumminkin sellainen fiilis että se ei osaa sanoa juuta eikä jaata näihin huutoihin.
Ja jossain vaiheessa on pakko aloittaa kiinteät, ei pelkällä korvikkeella elä loppuelämää.

Päivällä oli kans vähän känkkäränkkä mutta sit puklasi limaa ison satsin. Ja rauhottui heti sen jälkeen. Ite en ois edes tajunnu että on limaa mutta kun oltiin kaverin luona ja puklu tuli siellä. On se hyvä että kolmen lapsen äiti sen mulle totes.. :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ei oo todellista! Tyty sai tänään päivällä maistiaiset mustikkasosetta päivällä, paskoi ne kuitenkin "läpi" kahden vaipallisen verran. Silti tossa noin tunti sitten, heti maitoruokailun jälkeen alkoi huutokohtaus. Huuto oli taas sitä mystistä ja pelottavaakin huutoa.
Eihän se voi olla suoraan verrannollinen kiinteiden kokeilusta, eihän? Kun ei me olla edes päästy pikkumaistiaisia pidemmälle.. Nytkin ollu useempi päivä pelkkää maitoa. Ja onhan nuita huutoja ollu ennen sosemaistelujakin. Maanantain neuvolalääkäriltä pitää kyllä vaatia jotain lähetettä allergiatutkimuksiin. Jotenkin kumminkin sellainen fiilis että se ei osaa sanoa juuta eikä jaata näihin huutoihin.
Ja jossain vaiheessa on pakko aloittaa kiinteät, ei pelkällä korvikkeella elä loppuelämää.

Päivällä oli kans vähän känkkäränkkä mutta sit puklasi limaa ison satsin. Ja rauhottui heti sen jälkeen. Ite en ois edes tajunnu että on limaa mutta kun oltiin kaverin luona ja puklu tuli siellä. On se hyvä että kolmen lapsen äiti sen mulle totes.. :whistle: :ashamed:

Mites ne korvat....mietin sitä jo aiemmin kun sanoit ettei viihdy makuultaan oikeen.

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:
Onhan se sellanen isompi tumppu siel jalkovälissä :whistle: :LOL: :LOL:
:saint: jostain luin et voivat esim. viivästyttää liikkeelle (kävelemään lähtöä).. tiijä sitte..
Eikös se ollut vähän tarkoituskin ettei nyt ihan heti menis mihinkään ipana.

:whistle:
joo patempi vain pysyä vielä kotona :saint: uhkasin laittaa jalasta pöydänjalkaan kiinni, jos yrittää karata :snotty:

Taas hirmuisesti tekstiä! Mä päätin eilen illalla ex´tempore, että lähdetään shoppailemaan. Ja tää päivä vietettiin sitten Turussa shoppailemassa =) Tosin ostin vaan läjäpäin vaatteita ittelleni :ashamed: Ja Visa vinkui :ashamed: Poika oli todella kiltti koko reissun ajan, mutta kotimatkalla noin 50km ennen kotia alkoi kitinä, joka yltyi kovaksi itkuksi. Pysättiin ja sylissä rauhoittui heti ja naureskeli. Ja taas kun piti jatkaa matkaa, niin huuto alkoi. Viimisen 50km:n aikana pysättii siis 3 kertaa. Meillä oli mun äiti ja pikkuveli mukana, joten mä siirryin kuskin paikalta sinne takapenkille pojan kaveriksi ja mummu kuskiksi, niin päästiin kotiin :/ Jännittää hiukan, mites sinne Kuopioon saakka mahdetaan päästä ens viikolla...

Meillä poika pitää toisinaan samanlaista peliä tissillä kuin Ipulla :whistle: Mun mielestä se on ihan mukavaa, kun pieni on niin tyytyväinen ja onnellinen siinä rinnalla, että joka imaisun jälkeen pitää siitä äiskälle kertoa ja nauraa :D On se tosin rasittavaakin välillä, kun ei siitä syömisestä meinaa tulla mitään. Mä yritän silloin hiukan vältellä katsekontaktia tai laitan harsoa suojaksi, jotta poika voisi paremmin keskittyä pelkkään syömiseen.

Piipero ja Jepsu, toivottavasti ovat vain isopäisiä lapsosia. Me ollaan vastaavasti pienipäistä porukkaa...pojalla pää 3kk neuvolassa 39cm, vaikka muuten kokoa riittää.

Nyt mä kyllä taas karkaan miehen viekkuun, oli eilenkin niin mukavaa... ;) :p =)

Ippu meillä kans poika tekee tuota... "imu-imu-tsekkailen ympäristöä-imu-imu- kylläpä on mielenkiintoinen asiaohjelma telkkarissa-imu-imu-oho,iskä istuu tossa vieressa niinkun on koko ajan istunu-imu-imu"
Siinä vaiheessa, kun se alkaa ihmetellä muta juttuja niin en edes yritä saada sitä takasin tissille. Me höpötellään ja naurellaan hetki ja pian hyvällä tuurilla tissi onkin jo paljon mielenkiintosempi, ei tarvi sitten ainakaan äitin tyhmiä juttuja kuunnella :D

Äääh, oon nynny ja meen nukkumaan :wave:

Kertokaas viisaammat kun mulla ei oo mitään muistikuvaa esikoisen soseiluista tai siis siitä millon rupee antaa 2x päivässä. Eli missä vaiheessa ootte ruvennu antamaan 2 tai 3x päivässä sosetta? Ja jos vaikka eka ootte antanu kasviksia ja sit koklaatte hedelmää ni jääkö sillä viikolla kokonaa kasvikset pois, vai annatteko sen jälkeen vai sitten samana päivänä toisella kertaa?

=)

Vinja Me alotettiin toinen soseateria päivässä neuvolan terkan ehdotuksesta. Ominpäin rupesin antamaan hedelmäsosetta välipalalla, kun oltiin maisteltu erilaisia kasviksia pari-kolme viikkoa (muistaakseni). Toisen hedelmä/marjasoseaterian lisäsin aamupäivän välipalaksi viime neuvolakäynnin jälkeen, kun poitsun painokäyrä laskee edelleen :(
Eli aina edellisten lisäksi olen antanu uutta makua :)

Meillevauva Pysy kovana siellä neuvolassa maanantaina ja vaadi ne allergiatestit :hug: Pakkohan tuohon huutoasiaan on joku selko saatava. Ei tuo normaalilta kuulosta :(

Kattoks kukaa sit kiipeilyohjelmaa Maxilta? Salettiin ei mutta mä katsoin, yllättäen. :whistle:

Juu, Meillevauva allergia-asia on hyvä tutkia. Tosin ne brickit sun muut ei sit näytä todennäköisesti yhtään mitään ton ikäiselle tai verikokeetkaan välttämättä. Eli jos/vaikka niissä ei mitään näkyis ja huutelu jatkuu niin sit vaan lisää tutkimuksia. Ja jos teillä on se vakuutus niin yksityisen kautta allergialääkärille vain. :attn:

JEPSUmun kaverin tytöllä oon kans edlleen hieman normaalia isompi pää(on nyt 3v), pienempänä sitä siltä tutkittiin ja kaikki oli ja on edelleen ok.voimia huomiseen kyllä kaikki hyvin menee :hug:
KIINonnittelut painon pudotuksesta (vähä myöhässä:))minäki ton painon kans kamppailen tosissani.en aio raskaaksi hankkitua ennen reipasta painonpudotusta.
MEILLEVAUVAsamaa mieltä ku KIIN eli vaadi ne allergiatestit mahd.pian, tietää sit mitä välttää noiden kiinteiden kokeilussa.ettei olis maitoallergiaa.meillä esikoisella oli maitoallergia.oksenteli ja huusi.apteekin almiron pepti rauhoitti asiaa jonkin verran.testeissä ei tosin allergiaa näkyny..
VINJA:meillä ehkä reilun viikon nyt syöty kaks ateriaa päivässä.lounaaksi purkki perunaporkkanaa tai jotain kasviksia tms, illan suussa purkki hedelmäsosetta.nyt oon miettiny et kohta taidan antaa aamupalaksiki vähä sosetta ku on ruvennu herään nälkään päikkäreiltä kesken.
JAHVETTI: kiva ku palasit:)

ONKO Kellään käytännön kokemuksia, missä iässä uskaltais kaurapuuroa alkaa kokeileen?suositushan on vasta 5kk..?

Minni80 ja pikku m 3kk 2vko:a (?)

minni80:
MEILLEVAUVAsamaa mieltä ku KIIN eli vaadi ne allergiatestit mahd.pian, tietää sit mitä välttää noiden kiinteiden kokeilussa.ettei olis maitoallergiaa.meillä esikoisella oli maitoallergia.oksenteli ja huusi.apteekin almiron pepti rauhoitti asiaa jonkin verran.testeissä ei tosin allergiaa näkyny..
No aivan, ne kun harvemmin testeissä näkyy, eli sit on se altistusjutska mistä puhuttiinki silloin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
KIINonnittelut painon pudotuksesta (vähä myöhässä:))minäki ton painon kans kamppailen tosissani.en aio raskaaksi hankkitua ennen reipasta painonpudotusta.

ONKO Kellään käytännön kokemuksia, missä iässä uskaltais kaurapuuroa alkaa kokeileen?suositushan on vasta 5kk..?
Kiitos :)

Mie annoin Artulle kaurapuuroa tasan 5kk ikäsenä, 31.5. :D Tein mikrossa sellasen 1dl annoksen ja söi kaiken :) Luumusosetta laitoin sekaan tuttua makua antamaan.

siis miten saan veden pois korvasta?! |O |O |O tänään meni molempiin korviin vettä ku oltiin siellä uimassa ja voitte vaan kuvitella miten ärsyttävästi rutisee korvissa, oon ravistellu ja heilutellu päätä sen minkä pystyy ja yrittäny maata kyljellään että kyllä se sieltä ulos tulee,vaan EI!!! AARGH!!! tuntuu että pää on ihan sekasin kaiken maailman ravistelujen takia.. auttaiskohan jos tekis näin :headwall:

Terkkuja Jyväskylästä! :wave:

Porukoillakin on netti, onneks. :xmas:

Neuvolakuulumisia, 4kk 12pv:
- pituus 65,3cm (51cm)
- paino 7000g (3535g)
- pipo 41,2cm
Kasvu on kuulemma tasaista. =) Ja nähtiin kuuluisa käyräkin nyt ekaa kertaa. =) :whistle:

Ja mikä parasta; saatiin lähete allergiasairaalaan allergiatutkimuksiin! :D Jess, jospa iho-oireísiin nyt vihdoin saataisiin selvyyttä, että onko esimkin juuri tuota maitoallergiaa. :/ Täytyy nyt kyllä kehua tk:n toimintaa: mentiin neuvolaterkkarille ja saimme sovittua, että saamme lääkäriajan ihottuman vuoksi. Lääkärillä sattui olemaan aikaa ja otti meidät heti vastaan, joten saatiin lähete eteenpäin samantien. =) Loistavaa toimintaa; kyllä tämä meidän paljon parjattu julkinen terveydenhuoltokin toisinaan toimii! Lääkäri kuunteli samalla keuhkot, katsoi suuhun ja korvat ja kaikki kunnossa. :) Meillevauva: Toivottavasti teillä menee yhtä hyvin ja saatte lähetteen erikoisyksikköön. :hug: ja voimia!

Soseiluista sovittiin nyt sitten, ettei kokeilla enää mitään uusia makuja, ennen kuin on päästy sinne allergiatesteihin, vaikka tuskin ihottuma soseista on kun on ollut jo pitkään ennen soseiden aloitusta. Meillä nyt siís makustelusoseina peruna, bataatti, peruna-parsakaali, luumu ja ruusunmarja. Korkeintaan yhden hedelmäsoseen voi ottaa lisäksi, mikäli menee pitkään, ennen kuin saadaan aika. Anna86: Kuinka kauan teillä meni ennen kuin saitte ajan? :attn:

ieva & :heart: 4kk ja rapiat

Yhteistyössä