***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Mä tein just pullataikinan =) Ja sain pojan toisille pikkupäikyille. Meillä on ollut traditiona käydä aina juhannusaattona Särkänniemessä. Ollaan siis jo aamulla menty sinne ja sit takas tultua on ollut kunnon juhlimisfiilis, kun on päivän juossut laitteissa :LOL: ja, joo, siis miehen+kavereiden kanssa ollaan oltu, ei lapsia kellään silloin :LOL: Muutamana edellisenä vuotena ollaan menty junalla, että sitten takaisin tullessa voi jo hiukan juhlajuomaakin nauttia. Viime vuosi jäi väliin ja nyt tämäkin, mutta jos ens vuonna tuon pojun kanssa jo menis, vaikka se saiskin istuskella rattaissa... Ja äiti pääsis hurvittelemaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Toivottavasti Puuhamaassaki olis yhtä hiljasta....
Puuhis voikin olla sit jo ihan eri juttu. Siellä kun on niitä grillimestoja ja on koko alue pienellä hinnalla käytössä. Veikkaan että ne ketkä asustelee siinä hollilla eikä ole esim. omaa mökkiä ja sattuu hyvä keli niin menee sinne. Luulisin et siellä on jopa oma kokkokin kun rannassa on sitä lääniä. Veikkaus vain, mut en tiiä kyl kun en oo siel ikuisuuteen käyny.


*muoks* Hitto mikä mainos puhe tuli. Sorppa.
:eek:
 
Ihan epistä nuo teitin yöunet, kahtatoista tuntia ja silleen.. :whistle: Ihan rehellisesti myönnän että kade oon! :/ Varsinki viime yön jälkeen... :whistle: No ei meillä tosin pikkuneiti viime yönä hyppyyttäny vaan isoveikka, mutta siis kyllähän tuo neitikin herättää sen kaks tai kolme tai joskus jopa neljä kertaa yössä! :kieh: Ni jotta kyllä sitä vaan alkais jo kokonaista yöunta kaivata. No onneks tässä ei nyt enää oo ku kolme kuukautta, sit syyskuun alussa miehellä on lomaviikko, ni sillon pidetään neidille unikoulu jos ei omin nokkineen opi siihen mennessä öitään nukkumaan. On sillon seitenkuinen. Isoveikalla tuli puoli vuotta ikää täyteen just sopivasti miehen kesäloman aikaan, ni sille pidettiin se just heti sillon, mutta nyt ei osu loma-ajalle puolivuotis-ikä, joten ootellaan se yks kuukausi sitte vielä. On se semmosta valvomista, ettei sitä viiti normityöviikoilla hoidella.

Tarpan pikkuiselle paranemisia!! :hug: Harmillista että näin pienenä jo piti ekan kerran tuo rotimus tulla, toivottavasti paranee kumminkin nopeasti. Oliko teillä jotain oireita sitten..? Mistä arvasitte korvia tutkituttaa? Oot saattanu kertoa mutta multa on mennyt ihan ohi... :ashamed:

emmie, hieno vaippa! =) Ja kukkaset :flower: jo ihan siitä hyvästä että käytät kestoja!! Minä kun en oo muka viitsinyt, ni tekee ihan mieli hattua nostaa niille jotka viitsii, ja entäs sitten hyö jotka tekee niitä vielä ite! Tuplaflowerit!! :flower: :flower: =)

Jopa taas tyty nukkuu levottomasti päikkäreitään... huus ulkona ku ois päätä leikattu, joten käytin tissillä, ja jätin sisälle nukkumaan ku epäilin että kylmä oli, vaikka tuskinpa sentään, ku villapuvun puin keväthaalarin alle.. lämmintä ulkona +4 astetta. Ehkä se kuumuuttaan ennemminki pasusi. Tiiä noista, ärsyttää ku on ihan peukalo keskellä kämmentä näin toisellaki kerralla!! :kieh: Montako sitä pitäs tehä että oppis ja tietäs millon pukee tarpeeks?
Ja aamuki oli yhtä kitkuamista jotenki... eikä kaikenkaikkiaan tämä aamu oo lähtenyt käyntiin ihan putkeen. Ensin siis isompi valvotti yöllä; heräs kahdelta luoja ties miksi, ja ei ois asettunu sitte niin millään yksinään omaan huoneeseensa enää. Uudelleen ja uudelleen tuli joko itkun kanssa tai ihan hiljaa meidän makkariin, eikä uskaltanu muka yksin mennä takas omaan huoneeseen... kokeilin jopa ku yks kerta hiljaa vaan tuli meijän sängyn viereen jäköttämään, että no seiso siinä, äiti alkaa nukkumaan; ja sit muka nukuin. Varmaan 10 minuuttia se vaan seiso ja kahto (ku luomien välistä välillä tirkistin että mitä se tekee) ku mä "nukuin". No, saatiin se sinne sänkyynsä lopulta asettumaan, mutta kaks tuntia siinä meni valvoessa, ni että huoh!! |O Aamulla sitte neiti kitisi ja känisi, ja kun vein tytyn takapihalla päikkäreille ja tulin sisälle, ja aloin laittaa ovea kiinni, tuntu vielä että joku siinä kinnaa vastaan, ni koitin vähä kovempaa työntää sitä kiinni, ja kyllähän te nyt jo arvaatte mikä siellä välissä oli! No isoveikan etusormi saranapuolella!!! Voi jummi mikä huuto!! Turposi kivasti koko sormi, mut kun se huuto kerta loppu suht. pian, ni en soitellu mihinkään lääkäriin tms, ois kai se pitempään parkunu jos ois murtunu tms... Sitte tein keikauskakkua, ni ekaa kertaa eläissäni onnistuin saamaan sen kakkutaikinan juoksettumaan.. tein kuitenki taikinan loppuun, ja ihan hyvääkin siitä tuli, mutta jotenki se oli ihan ku piste iin päälle, että tänään ei vaan kuulu minkään onnistua!! :kieh:
Ni että semmonen aamu meillä... *pakenee nuolemaan haavojaan*
 
Ippu

Tuota Netalla on ollu kuumetta sunnuntaista asti ja vähän nuha.. ei muita oireita :/ Käytiin tänään 4kk lääkäri neuvolassa ja samalla pyysin että kattoo korvat ja kipeethän ne oli :headwall: Oisin muutenkin soittanu tänään lääkäriajan kun noin pieni on kuumeessa.. väsyny ja kiukkunen ei jaksa oikein syödäkkään...
 
Noi yöunet on kyllä katoava luonnovara. Meillä pennut nukkuis mut me ei osata. Ei sitten millään. Aina kukutaan puoleen yöhön mie koneella ja mies lukee jotaa duunijuttuja. Viime yö tosin meni ihan muissa merkeissä. :p :whistle: Simät ristissä tänään ollut mut hinta se on hellyydelläki. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Ippu

Tuota Netalla on ollu kuumetta sunnuntaista asti ja vähän nuha.. ei muita oireita :/ Käytiin tänään 4kk lääkäri neuvolassa ja samalla pyysin että kattoo korvat ja kipeethän ne oli :headwall: Oisin muutenkin soittanu tänään lääkäriajan kun noin pieni on kuumeessa.. väsyny ja kiukkunen ei jaksa oikein syödäkkään...


Voi hammitus!! Kuulostaa kurjalta! Isommalle sitä vois jo tarjota vaikka jäätelöä, että söis ees jotain, mutta näillä ku on tuo ruokavalio vielä niin suppea muutenki, ni kurja jos ei nekään vähät maistu. Höh :'( Toivottavasti pieni paranee pian!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ippu Ei ole sun päivä tänään. :x
No ei. Ihan persiistä. Jos menis peiton alle ja tulis vasta huomisaamuna pois..? :whistle:
Vois lapset olla ihmeissään. :kieh:
Juu, paitti jos oottelis siihen asti että isäntä tulee kotiin ja hoitelee muksut! =)
Meillä ei toimis kyl toi isännän oottelu. Tulee klo 18 jälkeen niin sama se nyt on sit hoidella loppu päiväki ite. Paitsi että tänään menee mies vielä perhostamaan iltasella kaverinsa kans.
:D Ottaskohan pennut sinne mukaan? :LOL:
 
Tarpn Netalle paranemisia!


olipas kammottava ötökkä! ihan skorppioonin näkönen..hyi helvata! kylmät väreet menee selässä...

lapset nukkuu ja iskä lähti autoliikkeeseen kattomaan uutta autoa...taas autokuume :headwall: :headwall: :headwall:
meinaa laittaa kai voyagerin tms...en tiiä. enkä kommentoi, mulle aivan sama kunhan ei oo automaattivaihteita. :LOL:

M on ollu todella käränen tänään :/ joi sitten 180ml maitoa ja vielä sosetta pikkasen ja nukahti.

M:n päänympärystä seurataan edelleen...kasvaa vaan. laittoivat nyt nlasta tiedot sairaalaan sinne lastenosaston lääkärille jolla me oltiin potilaina sillo siellä. ja saa nähä mitä sitte tekevät, joudutaanko sinne kontrolliin vai seurataanko neuvolassa. voihan se olla että nyt alkaa tasottumaan...toivottavasti :'( pelottaa niin pirusti että kaikki ei oo hyvin tms. aina pahinta miettii. :'( mut toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin. poika on kuitenkin leikkisä ja syö hyvin. touhuaa varpaitten ja sormien kanssa ja juttelee kovasti.pää vaan on iso :/

masentavaa kun sataa vettä.ja tuulee.

kiitokset kaikille onnitteluista! täällä on ihana asua <3
ollaan nyt oltu perjantaista asti ilman telkkaria. nyt on just miehet asentamassa tuolla sitä...jee tänään saa kattoa illalla telkku :)

nyt meen syömään jotain. nälkä.

Jepsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ippu Ei ole sun päivä tänään. :x
No ei. Ihan persiistä. Jos menis peiton alle ja tulis vasta huomisaamuna pois..? :whistle:
Vois lapset olla ihmeissään. :kieh:
Juu, paitti jos oottelis siihen asti että isäntä tulee kotiin ja hoitelee muksut! =)
Meillä ei toimis kyl toi isännän oottelu. Tulee klo 18 jälkeen niin sama se nyt on sit hoidella loppu päiväki ite. Paitsi että tänään menee mies vielä perhostamaan iltasella kaverinsa kans.
:D Ottaskohan pennut sinne mukaan? :LOL:
Meillä se kotiutuu jo varttia vaille kolme, ku kuudeksi aamulla menee, joten vörkkis ihan mainiosti! =)
 
Heippa!

Hissukan laittaman linkin takana oli hyvinkin samannäköinen öttiäinen kun pojun päällä eilen :eek: Koko illan en pystynyt ajattelemaan muuta kun että jos se on tuo otus jolta poika on noi näppylät saanut, että miten se on kipitellyt pojan nassulla ja ... yöööök! :x
Ja kun poika nukkuu ihan omassa huoneessaan niin tuntuu jotenkin vielä kauheammlta, vaikka ei me sitä ötökkää sen paremmin oltais yöllä havaittu vaikka vieressä nukkuiskin...

Oisin tosta meidän ötökästä laittanut kuvan, mutta kun oli pirun vaikea saada selvää kuvaa niin pienestä elukasta... Kumma kyllä ne näppylät on kadonneet lähes olemattomiin viime yön jälkeen kun sänky oli tehty ötökkävapaaks...

Meillä oli kans jotain uutta ja ihmeellistä tänä aamuna... Syötiin siinä seitsemältä niinkun normaalisti, site mentiin köllimään sänkyyn ja ajattelin että hyvällä tuurilla poika nukkuu puoli tuntia ja saan itekin vähän lisää unta. Me herättiin kymmeneltä! :eek: =)
Oon viimeks herännyt kymmeneltä... Noh, sillon kun olin vielä töissä, eli puoli vuotta sitten :)

Olin niin pirtee ja pirtsakka että jopa voimistelin tunnin (aivan pipipää...) :D
 
Tuli tosta Pusuapinen örkistä mieleen, et esikko oli n. 1½v ja yöllä nukkumassa, kun alko yhtäkkiä kiljuu ihan kamalasti...sen sänky olis täys MUURAHAISIA!!! Siis niitä oli satoja...mut se oli vaan se kerta...hävisivät sit yhtäkkiä, ku tulivtkii :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tuli tosta Pusuapinen örkistä mieleen, et esikko oli n. 1½v ja yöllä nukkumassa, kun alko yhtäkkiä kiljuu ihan kamalasti...sen sänky olis täys MUURAHAISIA!!! Siis niitä oli satoja...mut se oli vaan se kerta...hävisivät sit yhtäkkiä, ku tulivtkii :whistle:
kauheeta :eek:

vitsi minä oon kyllä ollu tänään ahkera :D aamulla käytiin poikien kans kävelemällä tossa lähikaupassa, sit pyöräytin lihapulla taikinan jääkaappiin, vaihdoin parille kukalle mullat, kohta menen pyörittelemään ne lihapullat ja sitten pitää kuoria perunat että pyöräyttää muusin kaveriksi ja sitten ajatelin jälkkäriksi paistaa pannaria ku ei oo tullu tehtyä pariin kuukauteen :p

ippu ei todellakaan kuulosta olevan sinun päivä tänään, tiedän valitettavasti erittäin hyvin miltä sinusta tuntuu,mulla tollasia päiviä on turhanki usein ja sitte ei aina tiedä että pitäskö :'( vai :LOL: ja sillon olis tosiaan aina ihana paeta peiton alle ja olla siellä seuraavaan aamuun mutta ku tuo jälkikasvu ei anna siihen mahdollisuutta :/

kalle maisteli tänän taas ikkusen perunaa ja ei edelleenkään näyttäny olevan herkkua, mutta jospa se pikkuhiljaa alkais maistua vähä paremmalta, ens viikolla pitää laitella porkkanaa sekaan niin jos se sitte viimestään maistus.
esikoisen eskari paikka selvisi tänään, olin jo odotellukki sitä kirjettä. päiväkotiin pääsi, en halunnu laittaa koululle, ku tuntuu että esikko tarvii nyt vielä jonku pikkusen pienemmän ryhmän ku on sen verran herkkä kaveri verrattuna muihin ikäisiinsä poikiin ja tarvii aikalailla huomiota. toivottavasti vaan viihtyy siellä.

mut nyt lähen tonkimaan jääkaappia, josko sais murua rinnan alle :p

piipero86 & kalle 3,5kk :heart:
 
ippu nyt vasta ehtisin ajatuksella lukee tuon....et muuten usko, et kuin useesti mulla on tolalsia päiviä :whistle: Jos yhtään lohduttaa :D
Yleensä tollasiana päivinä lähenki asioille tms samalla ovenavauksella, ku isäntä tulee kotiin :p
 
Hellou pitkästä aikaa

Tyttö päikkäreillä ja mulla iso kuppi kahvia AAHHHH! :LOL: Nyt taas on sellainen kausi meneillään että tyttö ei millään olisi yksin (ehkä hetken aikaa, mutta...) Tosin se vierastaminen mistä mainitsin jokin aika sitten on laantunut. Ei enää tule sellaisia itkukohtauksia kuin aikaisemmin kun joku tuli lähelle.

Täälläpä on ollut "kiva" öttismönkiäis keskustelu. Mä saisin varmaan sydänkohtauksen jos mä näkisin tuollaisen ötökän tytön lähellä. Ottaisin varmaan tytön ja kamat kainaloon ja menisin mummilaan. :kieh: :LOL:

Päikkäreistä Nyt meillä ollaan pari päivää nukuttu yhdet pidemmät päikyt n.1,5-2,5tuntia normaalien 30min rinnalle. JEE! Tänään ei tosin. Ilmeisesti uni ei nyt tälle päivälle ole riittänyt. :LOL:

Meillä ei olla vielä soseita maisteltu. Ajattelin jos vaikka juhannuksena maistelis ekan kerran, tai sitten ei.... Silloin tyttö olisi jo sen 4kk. Anoppi on tosin jo alkanut "painostaa" soseiden aloittamisesta. kuulemma pitää alkaa jo maistamaan jotta tottuu!!! :kieh: Mä nään jo punaista kun tuosta pitää joka kerta sanoa. Kyllä varmasta tulee tottumaan kiinteeseen ruokaan vaikka myöhemminkin aloittaisi. Varsinkin kun on hyvin kasvanut rintamaidolla.

Ciba ja pikku E 3kk 3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Meillä ei olla vielä soseita maisteltu. Ajattelin jos vaikka juhannuksena maistelis ekan kerran, tai sitten ei.... Silloin tyttö olisi jo sen 4kk. Anoppi on tosin jo alkanut "painostaa" soseiden aloittamisesta. kuulemma pitää alkaa jo maistamaan jotta tottuu!!! :kieh: Mä nään jo punaista kun tuosta pitää joka kerta sanoa. Kyllä varmasta tulee tottumaan kiinteeseen ruokaan vaikka myöhemminkin aloittaisi. Varsinkin kun on hyvin kasvanut rintamaidolla.
no varmasti ottaa hermoon, se ei varmasti nälkään kuole jos ei niitä soseita alotakkaan ihan heti. tämä sose asiaki on jokaisen oma asia että millon ne alottaa, kyllä ne viimestään aikuisena kiinteälle oppii ;) tai ainaki luulen niin :whistle:
 

Yhteistyössä