***HELMET 2008*** Kesäkuu

Ja sitten jatkuu.. on muuten poika homman keksiny. PITÄÄ saada äidin sormi käteen ennenkuin uni tulee. Onpa siistii. Tunnin se on tuolla sängyssä vehdannu ja nyt sitten kun menin ja käden laitoin rinnuksille niin tarttui sormista ja uinahti saman tien. Just. Ei oo saamas moista palvelua kyl joka ilta. :kieh:

Kavarin konsertista Innolla jo tossa mietin että pitäisköhän mut muistin sitten että on serkun rippijuhlat Haminassa. ARgh!!! onko nuivempaa tilaisuutta. Kun muistaa ettei itteeni yhtään napannut mokoma tilaisuus, rahaa vaan ootin kirjekuoressa ja eiku kaverien kans ulos. :ashamed: :p Joku ruma serkkukin oli siel kylässä ja kysyi miks mulla on lautailujulisteita seinällä?? Hiivatin nörttiinsinööripenska sekin. :LOL: Kaikki mun serkkupojat on di:tä ja tää nuorimmainen kovaa vauhtia kans. Matikassa ihan neroja kaikki. Huoh. Joo, mut sinne siis. Ei Kaivariin. |O

Mä tällee pätkis juttelen kun olen suuna päänä taas mut nälkäkin on ja muksu ei meinannut nukkua yms. Outolintu Espoosta. Huomaa ettei mies ole ollut kuin aamukuudelta viimeks himassa ja eilen sama aikataulu. Ei ole siis vieläkään tullut. Kukahan ton timantin tohon nimettömään pujottikaan?!

Ainiin, siitä timantista piti sanoa että maailman nopein keino opettaa lapselle pinsettiote on pistää vasen käsi sen ihmeteltäväksi. N oli ainakin kuin harakka sormuksen kimpus. Katsoi sitä ja sen vasemman käden etusormi ja peukalo muodosti pinsettiotetta ihan parhaan taidon mukaan. :LOL: :LOL:

Ei vaan nyt on pakko hiljentyä että mahtuu muidenkin juttuja.

Vanamo ja pikku Ännät 7v+ ja 3kk+

*muoks* Eikä sitten oteta nokkinsa tuosta mun insinööripilkasta! Mun serkut vaan edustaa just sitä nurjaa puolta DI:tä. Ei huumorintajua jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuuma kuuma...tulis jo talvi :p :kieh:
Mie oon melkeen ostanu kesävaatteita 68:a ja muutaman 74:n....ukko on kieltäny ostamasta lisää :whistle: :saint: Vaatteita on kuulemma AIVAN liikaa likalla :xmas:
Tänään keskimmäisen pojan jalkkisharkkojen aikana käytii Prismassa ja ukko soitti just et missä ollaa...no vaatestoksillahan me :D :saint: TOSIN...ukolta pääs kunnon lehmänhenkäys, ku sanoin, et pojille, likalle en ees vilkuillu :kieh: :kieh: Nooo...saa kai sitä vähän höpsötellä ja likalle ostella...kirpparilta oon kuitenki suurimman osan kantanu, vaan ei tunnun kamalasti sieltä enää ton 68 koon jälkee löytyvän :/

Onkos nauruhymiö boikotissa?
:D
 
Hei muuten.. ettei kukaan vaan ehtis kirjoittaa tässä välissä... :ashamed: Saisko kannatusta jos perustettais aina uus pino maanantaisin. Eli jos olis aina ***HELMET2008***Kesäkuu vko23
vko24 vko25 jne...Ja tietty toi kuukaus vaihtuis kans. :p
 
Kesäiltaa :flower:

Eiliseen Tillin huutamiseen palatakseni... Itku, sellainen selvä kipuitku, helpotti illalla pariksi tunniksi, mutta sitten ku tyttö söi "iltapalan 19.30, niin järkyttävä huuto alkoi uudelleen. Hän itki, itki, ja itki, hikisenä, vatsa kovana ja selkä kaarella. yritin hieroa masua, ja pidin tyttöä ilman vaippaa sylissä. Lopulta 2,5h itkujen jälkeen hän nukahti syliini ja NYYHKYTTI TUNNIN :eek: :eek: Siitä siirsin sitten omaan sänkyyn, josta sitten heräsi aamulla 06.30. Olihan hän väsynyt, mutta syöttövälikin venyi siis 11 tuntiin!! Mietin pääni puhki, että mistä tuo masukipu (niin sen tulkitsin sit lopulta) voisi johtua. Et mitä hittoa olen syönyt? Sitten muistin että join lähes 5dl Alpro soija kaakaojuomaa, enkä ole mitään soijatuotteita imetysaikana käyttänty. Ei tainnut Tillin masu olla valmis ottamaa soijaproteiinia vastaan :(
Vaatekoosta: Viime yönä meillä oli vielä 56cm body, mutta nyt saa sit sekin siirtyä muistojen joukkoon. Miten voi olla NIIN vaikeaa luopua noista pienistä vaatteista? No, meillä siirryttiin äitiyspakkauslaatikosta pinnasänkyynkin vasta viime viikolla :whistle:
56cm housut on meilläkin vielä ihan hyvät, samoin ku 2x tutan 50cm puolipotkarit, jotka tosin ovat mitoitukseltaan reiluja.

-b- & Tilli (ihan just 4kk :heart: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuuma kuuma...tulis jo talvi :p :kieh:
Mie oon melkeen ostanu kesävaatteita 68:a ja muutaman 74:n....ukko on kieltäny ostamasta lisää :whistle: :saint: Vaatteita on kuulemma AIVAN liikaa likalla :xmas:
Tänään keskimmäisen pojan jalkkisharkkojen aikana käytii Prismassa ja ukko soitti just et missä ollaa...no vaatestoksillahan me :D :saint: TOSIN...ukolta pääs kunnon lehmänhenkäys, ku sanoin, et pojille, likalle en ees vilkuillu :kieh: :kieh: Nooo...saa kai sitä vähän höpsötellä ja likalle ostella...kirpparilta oon kuitenki suurimman osan kantanu, vaan ei tunnun kamalasti sieltä enää ton 68 koon jälkee löytyvän :/

Onkos nauruhymiö boikotissa?
:D

Vissiin joo :LOL: En mie ees tolalsta pointtia tus viestissä huomannu, kaikkeen sieki kiinnität huomion :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Hei muuten.. ettei kukaan vaan ehtis kirjoittaa tässä välissä... :ashamed: Saisko kannatusta jos perustettais aina uus pino maanantaisin. Eli jos olis aina ***HELMET2008***Kesäkuu vko23
vko24 vko25 jne...Ja tietty toi kuukaus vaihtuis kans. :p
Ihan ookoo :wave:
Pysyis ehkä sivumäärät aisoissa :p
 
Meidän tyttö on ollut hoidossa muutamia tunteja isänsä kanssa, mun äidin kanssa ja kummitätinsä (mun parhaan kaverin) kanssa. Aina meillä. Niin ja onhan miehen vanhemmatkin hoitaneet tyttöä. Ekan kerran oli "muiden" hoidossa varmaan pari-kolmeviikkoisena, just sen tunnin ehkä. Ei mulle tullut mieleenkään ettenkö uskaltais jättää lastani ihmisille joihin luotan kuin kallioon.. :whistle:. Tän kuun lopulla mennään sinne Nightwishin konserttiin niin tyttö menee mun toisen kaverin luo yökylään. Ennen sitä käydään kyllä tutustumassa ihan rauhassa.

Tosta kun Vanamo mainitsi että Nuutti on sormuksen kimpussa helposti. Meillä tyty kattelee mun kelloa. Se kimaltelee kivasti :kieh:

Tyttö on varmaan alkanut näkemään unta. Se herää usein niiltä harvoilta pitkiltä päikkäreiltä usein itkuun ja tossa kesken unienkin itkeskeli..
Unista vielä: nukkui viime yönä ennätyksen klo 21-07 :eek:

Mä meen nukkumaan.
 
Mulla on kyllä hemmetisti nyt liikaa asiaa taas. Pah. Tulis se ukko nyt ettei tarttis palstaa täyttää. Nukkumaanhan en tietystikään voi mennä. Meniskö sittenkin...ihan kiusaks miehelle että oikeen pistelis omaatuntoa sillä.. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuuma kuuma...tulis jo talvi :p :kieh:
Mie oon melkeen ostanu kesävaatteita 68:a ja muutaman 74:n....ukko on kieltäny ostamasta lisää :whistle: :saint: Vaatteita on kuulemma AIVAN liikaa likalla :xmas:
Tänään keskimmäisen pojan jalkkisharkkojen aikana käytii Prismassa ja ukko soitti just et missä ollaa...no vaatestoksillahan me :D :saint: TOSIN...ukolta pääs kunnon lehmänhenkäys, ku sanoin, et pojille, likalle en ees vilkuillu :kieh: :kieh: Nooo...saa kai sitä vähän höpsötellä ja likalle ostella...kirpparilta oon kuitenki suurimman osan kantanu, vaan ei tunnun kamalasti sieltä enää ton 68 koon jälkee löytyvän :/

Onkos nauruhymiö boikotissa?
:D

Vissiin joo :LOL: En mie ees tolalsta pointtia tus viestissä huomannu, kaikkeen sieki kiinnität huomion :LOL:
Olen lasten kans kolmin kotona ja ne nukkuu. Huomaan kaiken.

B)
 
iltaa neidit =)

pullojen keittelyistä oli ollu tuolla aikasemmin puhetta ja minä keitän edelleen pullot joka käytön jälkeen (nytki on parhaillaan porisemassa ) , mut kunhan kiinteet alotellaan niin sitten varmaan alan harventamaan sitä väliä..

vaatekoko on meillä se 68,mut enimmäkseen käytetään 70cm ja 74cm kans, eikä nuo tunnu olevan hirmu isoja..

eilisesä paikallislehdessä oli tarjolla omakotitalo vuokralle, 160 neliötä ja vuokra 550 euroa :eek: me maksetaan nykysestä kerrostalo asunnosta enemmän ja neliöitä nyt 76..sit olis vielä maalämpö niin lämmitys kustannuksetki olis pienet, mut ei oo tosin tietoa minikä näkönen huusholli ja katsomaan pääsee vasta sitte jos ne meidät siihen valitsee asumaan ku oli tullu jo 7 soittoa ennen meitä ja varmasti on puhelin pirissy sen jälkeenki..se talo olis tosin 20 kilsan päästä kaupungista, mut eiköhän sen kestäis.. :whistle:

kallelle tuli eilen aika sinne lasten neurologille, on tuossa juhannuksen jälkeisellä viikolla, toivottavasti siellä nyt olis kaikki ok, nyt on alkanu tulla semmonen olo että oonkohan minä liian rento tämän asian suhteen, et entä jos sieltä löytyyki jotain kamalaa ja sitte se tulee niin puun takaa että oksat pois.. :( no toivottavasti ei mitään löydy..

en tiedä onko joku jo tätä kysyny ku en vielä käyny myöhäsempiä kauheasti lukemassa mutta onkos muilla jo juhannus suunnitelmia? meille selvisi nyt että ukko on sen juhannusaaton töissä, mut sen jälkeen muutama vapaapäivä, ei oo vielä mitään päätetty mut varmaan jonnekki luonnon helmaan lähdetään itikoiden syötäväksi.. :LOL: :kieh:

piipero86 & kalle 3kk 2vkoa :heart:
 
nyt olis uus tukka :p laitoin kerhon puolelle yhen kuvan musta ja P:stä, tukka ei siinä kunnolla näy mut vähän edes B)

siitä hierontajutusta piti kommentoida et tosiaan näin on et imetysaikana ei kunnon hierontaa suositella just sen takia et kuona-aineet erittyy äidinmaitoon.

vanamo: mulle käy ainaki toi. meinaatkos et ois sitte helpompi pysyy mukana ku olis vähän lyhyemmät ketjut :D
 
Vanamo: muutaman kerran olen sitä jo tässä ennenkin kaupasta kantanut, mutta en ole ehtinyt sitä kulauttaa kurkkuuni, ku mies on ehtinyt törpön tyhjentää. No nytpä ei sit ehtinyt... Mutta tulipa todistettua et ei olis kannattanut. Pyllystä tuntuu olevan juu :kieh:
 
piipero: täällä on varsin railakkaat suunnitelmat jussiksi: Minä, lapset ja mummi&pappa ollaan meillä :/ Isäntä lähtee juhannusviikon ma työreissuun ja palaa sit reilun viikon kuluttua, et se sit siitä (taas).
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Ergo-reppu otettu pois valikoimista ja tilalle tullut uusi Manduca-reppu. Siinä on joku integroitu vauvatuki. Muuuta en tiedä. :wave:
Meille hommattiin tänään Ergo. =) Vielä ei olla kokeiltu, kun on vielä autossa ja mies autolla kalassa. Mä luin kans tuosta Manducasta, mutta päädyttiin sit Ergoon. Ergot on uudistuneet ja niihin on saatavilla niitä pikkuvauva-tukia kans. Me ei tosin semmosta enää tarvita, kun päätä kannatellaan jo täysin. =)
 
Pallukka esikoinen harrasti rintaraivareita oikein urakalla ja yhtälön teki aika haastavaksi se että ei myöskään huolinut pulloa. :kieh: Meinasi siinä hermot mennä moneen kertaan, mutta pakko oli vaan yrittää saada kaikin keinoin rinta huolimaan kun pullo ei kerta kaikkiaan kelvannut. Imetystukilistan sivuilla (www.imetystukilista.net) on ihan hyviä vinkkejä rintaraivareitten käsittelyyn, sieltä itsekin yritin apua löytää. Meillä parhaiten toimiva keino oli unisena syöttäminen, öisin rinta kelpasi yleensä hyvin vaikka päivät oli yhtä tappelua. Tsemppiä, ei ole kivoja ne raivarit. :hug:

Babygirl hyvä että löytyi syy huudolle, se helpottaa äidin mieltä. =) Meillä saa suklaa ja kaakao aikaan hurjat kipuitkut pieninäkin määrinä. :/

Vanamo viikkopino olisi ihan hyvä juttu jos jaksat sellaisia väsäillä, ei ehkä tilttaisi niin helposti. :D Voi sitten alkaa tosissaan juttua suoltamaan kun ei tarvi pelätä että pino kasvaa liiaksi. :LOL:

Hoidossa poika on ollut tunnin-pari mummojen hoivissa kun olen juossut asioilla, mies on tietty myös katsonut perään mutta sitä en laske hoidossa olemiseksi, hänhän on sentään lapsen toinen huoltaja. :whistle: Mutta meidän 2,5 v esikoinen ei ole vielä koskaan ollut yökylässä missään :whistle: :ashamed: mä oon kanaemo... :LOL: No oikeastaan tyttö on aina ollut niin huonouninen ettei ole tullut annettua yökylään, alkoi nukkua öitä vasta 1,5 v iässä ja sitä ennen heräili pahimmillaan kymmeniä kertoja yössä. On myös rutiineista tarkka ja herkkäuninen, joten yökyläily luultavasti johtaisi siihen että kyläpaikassa ei nukkuisi kukaan sinä yönä kun tyttö olisi kylässä. Mutta voisihan se olla jo aika kokeilla, tuo mieskin väittää että me ollaan ainoita jotka ei vielä tähän ikään ole lastaan antaneet yökylään... :whistle: No jos nyt vielä pari vuotta harkitsisi asiaa. :LOL:

Nyt nukkumaan...

Hissukka & poju 3,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Hoidossa poika on ollut tunnin-pari mummojen hoivissa kun olen juossut asioilla, mies on tietty myös katsonut perään mutta sitä en laske hoidossa olemiseksi, hänhän on sentään lapsen toinen huoltaja. :whistle: Mutta meidän 2,5 v esikoinen ei ole vielä koskaan ollut yökylässä missään :whistle: :ashamed: mä oon kanaemo... :LOL: No oikeastaan tyttö on aina ollut niin huonouninen ettei ole tullut annettua yökylään, alkoi nukkua öitä vasta 1,5 v iässä ja sitä ennen heräili pahimmillaan kymmeniä kertoja yössä. On myös rutiineista tarkka ja herkkäuninen, joten yökyläily luultavasti johtaisi siihen että kyläpaikassa ei nukkuisi kukaan sinä yönä kun tyttö olisi kylässä. Mutta voisihan se olla jo aika kokeilla, tuo mieskin väittää että me ollaan ainoita jotka ei vielä tähän ikään ole lastaan antaneet yökylään... :whistle: No jos nyt vielä pari vuotta harkitsisi asiaa. :LOL:
entä jos hoitaja tulisi teille niin tytöllä ei menisi ihan maailma sekaisin ja te menisitte miehesi kanssa vaikka hotelliin yöksi kuhertelemaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
N muuten ryömii!! Ei osaa vielä kääntyä mihinkään mutta ryömii jos laittaa sen mahalleen. Se menee eteen ja taaksepäin sekä navan ympäri. Hullu ähinä tietty päällä eikä matkat päätä huimaa mut liikkuu selkeesti kohti leluja esim.
Meillä myös "ryömitään" sekä selällään että masullaan. =)

 
ainiin tämän unohdin mainita, esikoinen (vajaa 6v ) siivosi tänään oman huoneensa IHAN ITSESTÄÄN en maininnut huoneesta mitään niin lelut oli laatikoissa ja otti vielä imurin kauniiseen käteen ja imuroi sängyn alusenki ja kaikki, siis aivan mahtavaa, on se niin ihana :heart: esikoisen huone on nyt siistimpi ku mikään muu hone tässä kämpässä :ashamed: yleensä menee just toisin päin.. :LOL:
 
Ai niin Ippu kuinka meillä on aina niin samanlaiset jutut, jotenkin aina on samoja asioita meneillään samaan aikaan? Nytkin ollaan perunaa antamassa ipanoille ekaa kertaa muutaman päivän sisään, molemmilla äitien hermoja raastavat uhmikset :kieh: ja muutenkin, jo kuumeilupuolella oli kovin helppo samaistua sun juttuihin. Me ollaan jotenkin ihan samikset B) niin ja onhan meillä nämä kuopuksetkin hyvin samanikäiset. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Hoidossa poika on ollut tunnin-pari mummojen hoivissa kun olen juossut asioilla, mies on tietty myös katsonut perään mutta sitä en laske hoidossa olemiseksi, hänhän on sentään lapsen toinen huoltaja. :whistle: Mutta meidän 2,5 v esikoinen ei ole vielä koskaan ollut yökylässä missään :whistle: :ashamed: mä oon kanaemo... :LOL: No oikeastaan tyttö on aina ollut niin huonouninen ettei ole tullut annettua yökylään, alkoi nukkua öitä vasta 1,5 v iässä ja sitä ennen heräili pahimmillaan kymmeniä kertoja yössä. On myös rutiineista tarkka ja herkkäuninen, joten yökyläily luultavasti johtaisi siihen että kyläpaikassa ei nukkuisi kukaan sinä yönä kun tyttö olisi kylässä. Mutta voisihan se olla jo aika kokeilla, tuo mieskin väittää että me ollaan ainoita jotka ei vielä tähän ikään ole lastaan antaneet yökylään... :whistle: No jos nyt vielä pari vuotta harkitsisi asiaa. :LOL:
entä jos hoitaja tulisi teille niin tytöllä ei menisi ihan maailma sekaisin ja te menisitte miehesi kanssa vaikka hotelliin yöksi kuhertelemaan ;)
Olisi aika jees :whistle: ehkä sitä joskus kun ei enää öisin tarvi imettää voisi luovuttaa nuo molemmat ipanat hoitoon tuolla systeemillä ja ratsastaa itse auringonlaskua kohden miehen kanssa... :D
 

Yhteistyössä