***HELMET 2008*** Kesäkuu

meillevauva meilä tytölle ei sopinu deetipat ollenkaan vaan oli hirveää huutoa! ja neuvolassa sanottiin että jos korviketta menee yli 1000ml/päivä niin d-vitamiinia ei tarvii antaa! mä en oo antanu vielä mut kun kiinteet on alotettu paremmin niin sitten kyllä.

Testattiin maissivelli nyt aamulla....saas nähä.
 
Eilen vietettiin päivää uimarannalla ja oli ihanaa köllötellä peiton päällä pikku-ukkelin kanssa. Hyvin viihtyi.
Löydettiin kiva paikka, jossa puu varjosti osan peitosta ja siinä pikku-ukkeli viihtyi hyvin ohut t-paita päällä ilman vaippaa.
Isommat lapset uskaltautuivat kastelemaan itsensä vedessä ja yritin minäkin, mutta en uskaltaunut kuin bikinien alaosan kastelemaan :D
Tänään taas tulossa tosi kuuma päivä, ei oikein näillä ilmoilla viitsi pikku-ukkelia paljoo vaunuissa pitää, mutta peiton päällä kylläkin ulkona ja hyvin siinä onnistuu päiväunetkin.
Minä ja pikku-ukkeli 4kk1vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Just... Ekan kerran kuulin äsken sen kamalan lauseen yheltä kaverilta. Että en nykyään puhu enää muusta kun vanhemmuudesta ja lapsista :( Hitto, jos ei ole muuta elämää niin minkä mahtaa |O
Ei mullakaan tahdo muita puheenaiheita juuri löytyä... kun on kotona 24/7 lasten kanssa, niin mistäs niitä puheenaiheita kertyisi? :whistle: Ja mä siis viihdyn kotona, pääsisihän täältä ihmisten ilmoille kun vaan lähtisi... =)

Toisaalta musta tuntuu että toiset ihmiset on ihan allergisia lapsista puhumiselle, jos vähänkin jotain lapsiin liittyen sanoo niin heti tulee vastaus "etkö sä muusta osaa puhua". :whistle: Minkäs sitä voi jos omat kuulumiset väistämättä liittyy lapsiin, muitten kuulumisista kun puhutaan niin silloin osaan kyllä puhua muistakin aiheista. :saint:
 
Täällä onkin ollut yllättävän hiljaista, vai palstailenko mä vaan niin tiivisti ettei ehdi juttua kertyä B) Tänään on siivouspäivä (taas...) joten yritän pysyä kaukana tietsikasta, no toki taukoa voi välillä pitää. :D Mutta huomenna ajattelin että poika saa maistaa perunaa. Mieskin on kotona silloin niin saadaan videoitua ne herkät ensihetket. :LOL:

Hissukka & poju 3,5 kk
 
Ieva; no tottahan toki voidaan treffata, onkos muita helmiä paikan päällä :wave: , siis sunnuntaina kaivarissa??

Cruella
: totta tosiaa bd-peukut pystyssä että aukenis ihan luomusti...katoin meinan faktalta kerran kun tekivät jonkin vastaavan operaation ja ei kyllä mikään mukava operaatio ollu :x , tokikin taisivat laajentaa noita kyynelkanavia :eek:

Toi on kyllä ihan totta että niin vaan ne puheet liittyy tähän äitiyteen hyvin vahvasti, tai sit koiriin :whistle: , riippuu vähän kenen kanssa puhuu..
 
Aurinkoista päivää! :wave:

Yö meni taas heräillen. |O Mutta ohi meni ja uusi päivä taas koitti. :whistle: En sitten sitä korviketta päässyt eilen vieläkään antamaan, kun neiti nukkui autuaasti heti tissille ja siitä siirsin suoraan sänkyyn. Taisi väsyttää kun oli niin huonoja unet päivällä. :heart:
Mutta eipä silti unta riittänyt kuin 2h pätkissä.

Kaivarin konsertti on ollut sellainen kesänaloitusperinne, mut nyt meillä on niitä hiton, anteeksi mut ärsyttää vaan, valmistujaisjuhlia. Kahdet valmistujaiset ja yhdet 60v juhlat sunnuntaina. Jihaa! Ei kun siis, ihan kivaahan se on, mutta Kaivarin konsertti jää nyt sit väliin. :(

Nipsuli mitä koiria teillä siis onkaan? Varmaan olet sen jo monesti kertonutkin täällä. :whistle: Me ollaan tosi eläinrakasta porukkaa ja minun rakas vanha-herra, Samojedinkoira (11v) viettää eläkepäiviään vanhempieni luona Pohjois-Suomessa. Ikävä on riipivä, mut kun tietää että herralla on siellä parempi, niin tän kestää. Huomenna tulee kylään 4kk ikäinen Bichon Havanese. Siskon vauva nimittäin. :heart: Me harrastettiin tokoilua ja näyttelyitä aikanaan, agilityä kokeiltiin, mut koirulainen oli sitä mieltä, että hypi nainen itse ja nosti jalkaa esteille. :LOL: Se jäi sit siihen. :whistle: Ja koira meille tulee ehdottomasti heti kun elämäntilanne on sille suotuisa ja jos vaan pieni ei ole allerginen.

Soitin muuten Bebes-kauppaan..oli tullut sähköpostiin mainos heiltä niistä Weledan tuotteista ja mm. aurinkorasvoista. No, sieltä sanottiin, että eivät suosittele mitään rasvaa alle 3 vuotiaalle. Ja ne Weledan rasvatkin on just niitä missä on se fysikaalinen suoja. Sit se sanoi vielä, että jos lähtee ulkomaille, niin sit kannattaa harkita rasvan käyttöä, koska palaminen on pahinta mitä vois vauvalle tulla. Ja kuulema pesulat tekee vaatteille aurinkosuojakäsittelyjä, eli omista vaatteita voi saada sellaisiksi et niissä on se UV-suoja. Tällainen tietopaketti Bebesistä, missä kyllä aina ihan loistava palvelu. Siellä muuten se Ergo-reppu otettu pois valikoimista ja tilalle tullut uusi Manduca-reppu. Siinä on joku integroitu vauvatuki. Muuuta en tiedä. :wave:

Nyt alan laittaa tän keittiön kuntoon..pieni herää just kohta aamupäiväuniltaan ja päästään ulos..aurinkoon, jota nyt sitä pitää välttää..eli ohuet pitkät vaatteet päälle ja varjoon. Kai??!! :/
 
äippäHKI; meillähän asustaa koiria kolme, yks sekarotunen, yks isovillakoira ja pahnan pohjimmaisena Espanjanvesikoira :heart: :heart: :heart: . En mäkän kyllä vois elää ilman koiria, on ne vaan niin osa mua =) . Mun isovilla oli agissa vähän samantyyppinen, tai noh, kyl se sit lopulta vähän hiffas jutun juonta mut kyl se töitä teetti, nyt jo varhais eläkkeellä ku ittellä ei hermo kestäny sen kaa harrastamista, on täysin erityyppinen kun noi kaks muuta :eek:
 
Me maisteltiin eilen ekan kerran perunaa, tuli mieleen tuosta Hissukan aikeesta tarjoilla ekat elämykset! =) Sunnuntaina tulee 4kk täyteen, otettiin siis pieni varaslähtö, vaan väliäkös hällä! Yllättävän hyvin näytti pottu kelpaavan, tai irvistelihän tyttö toki, mutta ei vallan yökkäillyt niinkuin isompi aikonaan! =) Tarjoilin tosin hurjan pieninä lusikan kärjellisinä vain, ja sössäsin oman maitoni kanssa niin hienoksi kuin vain sain, ja maidolla siis ohensin vielä niin, että sitä juuri ja juuri saattoi vielä kutsua kiinteäksi! :LOL:
 
3kk mitat haettu
5.335 (ed.4.875)
58.5 (56.3)
pipo 39.8 (38.8)
vähän moitiskeli et sais olla isompi, mut mä ryykäsin heti sanomaan et tyttö tyytyväinen, niin olen ajatellu kiinteitä västa kuukauden päästä.. tuumas et "no katotaan käyriä ensin".
no käyriltä tiputtu 0 käyrän tuntumaan ja alle, mut kasvanu ni tissi maidolla jatketaan..ens viikolla lääkäri neuvola
mitä ne siellä lääkärineuvolassa katsoo?
 
Meillä on ihana kesätyttö :heart:
Vaaleenpunanen hörhelöbody, vaaleenpuna/farkku puolhame, vaaleenpunaset pitsileggarit ja paljaat varpaat :heart: Syötävän sulonen B)
Pitää laittaaki kerhoon kuva, kun oon toisel koneella...

**muoks,proffastaki löytyy** =)
 
äippäHki:
Siellä muuten se Ergo-reppu otettu pois valikoimista ja tilalle tullut uusi Manduca-reppu. Siinä on joku integroitu vauvatuki. Muuuta en tiedä. :wave:
Mä näin jo huhtikuussa tollasen kun kävin tääl Espoossa Villiankka nimises puodis. Siellä eräs äiti sovitteli vastasyntyneen kans tollasta Manducaa ja oli ihan saman näköinen must akuin se Ergo. Me ostettiin Yamo, ihan hyvän tuntuinen ja tuhannesti coolimpi. B) Siistin värinen sellanen ruskearaita.

Mietin tässä muksujen kans rannalle menoa mut enpä taida ihan vielä mennä. Josko päiväunien jälkeen sitten. N nukahti sisälle kun ulkona on niin tuhottoman kuuma. Esikko vetää tuol ulkona ja unohti arskat sisään. Pitää käydä huutamas sisälle ja rasvaa pitää lisätä myös. Ostin sellasta Garnierin suihkutettavaa lastenaurinkovoidetta. Tuoksuu ihanalle aprikoosille koko lapsi. Siis tuo isompi lapsi. :D Käytiin myös Tapiolas ostaas likalle uudet crocsit kun vanhat levis, ja sit vaatetta pikkumiehelle kesäksi. Sekä biksut likalle. Oli Stockan kantisalet taas niin sieltä löytyi hattuja yms. muuta pienelle.

*muoks* Tossa vielä parempi kuva Yamosta.
 
Niin näitä helmiähän voi kantaa jo tollasessa ilman vauvatukea. Se kun vaatii vain että vauva osaa kannatella päätään. Ainakin tossa meiän voi kantaa N:ää jo. On 3 kk:ta alkaen, jos vain vauva on tukeva päänsä kans jo. Eli kaikille ei vielä tosiaan 3kk iässä käy. Siinä saa vauvan eteen selkä menosuuntaan myös mitä ei kait Ergossa ole ilman vauvatukea. En tiedä, parempi kuin puhun vain Yamosta nyt. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Just... Ekan kerran kuulin äsken sen kamalan lauseen yheltä kaverilta. Että en nykyään puhu enää muusta kun vanhemmuudesta ja lapsista :( Hitto, jos ei ole muuta elämää niin minkä mahtaa |O
Ei mullakaan tahdo muita puheenaiheita juuri löytyä... kun on kotona 24/7 lasten kanssa, niin mistäs niitä puheenaiheita kertyisi? :whistle: Ja mä siis viihdyn kotona, pääsisihän täältä ihmisten ilmoille kun vaan lähtisi... =)

Toisaalta musta tuntuu että toiset ihmiset on ihan allergisia lapsista puhumiselle, jos vähänkin jotain lapsiin liittyen sanoo niin heti tulee vastaus "etkö sä muusta osaa puhua". :whistle: Minkäs sitä voi jos omat kuulumiset väistämättä liittyy lapsiin, muitten kuulumisista kun puhutaan niin silloin osaan kyllä puhua muistakin aiheista. :saint:
Mä joudun ihan välil kyl ite sensuroimaan puheita, ettei joka lauseessa muksuja mainitsis. Tekee ihan hyvää itelleenki yrittää ajatella jotaki muuta välillä. Vaikka sitten väkisin jos en spontaanisti muusta osaa puhua. :whistle:

N muuten ryömii!! Ei osaa vielä kääntyä mihinkään mutta ryömii jos laittaa sen mahalleen. Se menee eteen ja taaksepäin sekä navan ympäri. Hullu ähinä tietty päällä eikä matkat päätä huimaa mut liikkuu selkeesti kohti leluja esim.

 
Ihana ilma täällä, aurinkoa paistaa ja lämmintä reilu 25! B) Onnistuin jo eilen vähän käräyttämäänkin itseäni kun pihalla oltiin melkein koko päivä, tänään muistinkin jo kaivaa rasvat esille... :p

En tajua tuota meidän neitiä, päiväunet on nyt viikon päivät ollut niin kortilla ettei tosikaan, näkee että on väsynyt mutta kun ei niin ei. Tai sit nukkuu just jonkun puoli tuntia ja täts it. Nyt on nukkunut kohta tunnin ja tässäkin välillä jo kertaalleen herännyt mut nukahti uudelleen. En tiedä vaivaisko hampaat kun tosiaan nyrkkiä jäystäis koko ajan, mut en ole vielä viitsinyt lääkitä kun ei tyty vaikuta tippaakaan kipeältä-voihan se olla että nyt vaan ottaa siitä kohtaa tyyliin onko pakko nukkua jos ei taho?

Meillevauva juu niinhän se on kuten joku sanoikin, että kun korviketta menee tietty määrä, ei vitamiinilisää enää tarvita. Meillä ihan perus Jekovitit käytössä ja joka kerta neukkutäti kysyy että onko tyty vielä täysimetyksellä-silloinhan sitä menee viisi tippaa ja jos saa osittain korviketta kolme tippaa. Että eipä noilla teidän korvikemäärillä enää taideta lisiä tarvita-eivätkö ole neuvolassa kyselleet paljon korviketta menee ja tarviiko enää purkista vitskua antaa?

Nipsuliko se kyseli poskien helottamisesta? Kun aloteltiin tuolle pojalle kiinteitä, niin posket helahti punaisiksi ja joskus tuli oksukin ainakin omenasta, ohrasta ja oli vielä jotain muutakin mutten enää muista mitä. Laitettiin ne tauolle mistä tuota helotusta tuli ja koitettiin sit aina vähän ajan päästä uudelleen, kunnes poskien punoitus jäi pois-ja pojalla ei tosiaan ole mitään allergioita, oon itsekin kuulemma reagoinu lapsena joihinkin ruoka-aineisiin samalla tavalla.
 
hei vaan!!

ootteko jätääny viel vauvaa hoidettavaks jonkin muun kju isän hoitoon ja jos nii kuinka pitkäks aikaa?tuli vaan mieleen ku me ollaan menos lauantaina tädin 60vee juhliin ja hommattiin muksuille amma ihan vaan siks et sais kerranki syödä rauhas(juhlat on ravintolassa)ja saa hetken olla kehden..heti vaan mietin et onko oikein jättää 3kk ikäinen n.viideks tunniks hoitoon mut ei kai se maailmaa kaada..
Meilläki päikkärir ollu ny lyemoiä ku on nii kuuma ja sit välillä meinaa olla nii väsy et kätisee ja unta yrittää.sisällä selkeesti paremmin nukahtaa mut ku ite ei aivan sisällä viittis tällasella ilmalla olla(mittarissa 26 varjossa..
pitäs illalla lähtee varastaa hiekkaa jostain esikon hiekkalaatikkoon, oliskohan naapurin hiekkalaatikolla:)no ei sentään jos vähä kauempaa
JEPSU:eek:nnea uuteen kotiin!
JAHVETTI:söpö kesäneiti teillä!
ZUKU:menihän se reissu sitte ilman ukkoaki:)
nii ja tuosta lapsista puhumisestamustaki tuntuu välillä et mistä sitä sitte puhuu ku oma elämähän on nyt just tätä arke ja lapsia ja leikkejä ja ruoan laittoa..puhun kyllä muustaki jos tiiän puhuvani sellasen kans jota ei kovin lapset kiinnosta.
mnni80 ja tyttö 3kk 1vko(?)
 
minni Arttu on ollu jo 1kk iässä ekan kerran yökylässä miehen siskolla. Tosin oli tuossa naapuritalossa ja me oltiin ite kotona, kun oltiin illalla kavereiden tupareissa.
Kokonaisen viikonlopun Arttu oli hoidossa vajaa 3kk ikäsenä meiän äidillä, kun oltiin pääsiäinen kavereiden kanssa leireilemässä. Ja ehjänä on pysyny :wave:

Neuvolakuulumiset: paino 8270g, pituus 70,3cm, pipo 45,4cm. Paino suhteessa pituuteen laskee edelleen :( Aletaan nyt antamaan päivässä toinenkin hedelmäsoseateria. Päästä sano, että on jo aikas littana takaraivolta niin enää ei sais ollenkaan pitää selällään, jos vaan mahallaan tai kylellään viihtyy :| Oon kyllä jo itekin katellu tuota päätä, että mahtuukohan sille kohta aivotkaan kasvamaan, kun on kuuppa ihan lintassa :whistle: Arttu on onneks nyt ruvennu nukkumaan mielellään kyljellään kun aikasemmin vaan punkas ittensä selälleen, vaikka mitä tyynyjä ja peittopötköjä laitto selän taakse, ettei muka pääsis :/
 
Meillä likka on nyt ollu hoidossa pisimmillään 9h, kun oltiin jalkapalloturnauksessa, ikää sillon n. 3kk. Muutamia parin tunnin pätkiä lisäksi, mummolla siis. Yökylässä ei vielä.
1. ja 2. alotti ihan yökyläilyn 2-3kk iässä ja 3. oli n. 3vko vanha, kun oli ekan kerran yökylässä mummolla (yht. n. 24h) ja ihan hyvin pärjäsi...ei ne rikki mene :wave: :D
 
Mistä tuli mieleen, et onkos muilla alkukuun Helmillä vielä 56cm vaatteita käytössä :wave: :LOL: '
Mua jo melkeen ärsyttää käyttää VIELÄKI (4kk) noit samoja, et vois ihan kyllääntymisen takia laittaa jo poistoon...bodyt oon kaikki laittanuki vaik muutama mahtunu oiskii, mut 56cm puolpotkareita on edelleen ihan sopivia vaiks kui monet :headwall: :headwall: Ne on varmaa vaan venyny :LOL: :LOL: No ei likallakaa kyl mittaa oo kun. 60cm :/
 
Meillä on vielä 56cm vaatteet käytössä! :) Ja Valle syntyi tammikuussa. Tosin se onkin ruipelo... :LOL:
No, alkaa ne kohta olla pienet, kun pituutta jo 59cm (alkais varmaa jo nyt, mut ei ne kiristä tai purista mun mielestä.. :whistle: )
 
jahvetti: meillä on vielä jotkut 50cm kin potkarit ja gollege housut :D taitaa olla lyhyen lännät jalat.. tai sit ne jalat kasvaa vain maatamyöte, kun on sen verran hyvän kokonen jalaka..
minni80: menihän se.. varmaan paremminkin :LOL: oli kyl mahtava reissu kaikinpuolin!
 
Onhan kyllä lämmin tuolla ulkona. Tultiin sisälle kun tuntuu että nahka käryää ja neitikin alkoi kyllästyä. Nukkui ensin aikansa ja puuhasteli sit rättinsä kanssa vaunuissa varjossa. :heart:

Vanamo tosi makeen näköinen tuo Yamo. B)

Nipsuli sinullahan kunnon katras koiruuksia! Ihanaa!
=)

Jahvetti tosiaan liikkis neiti kesäheinä sinulla profiilissa! :heart: Minäkin äsken pientä ihailin ja otin valokuvia kun toinen heilutteli paljaita kesävarpaitaan hellehattu ja aurinkolasit päässä. Vois kuvitella laulavan samalla, että "näin se kesäloma toimii..." ;)

Joo, eipä ole käytössä enää 56 vaatteita, 62 ja 68 on nyt. Eikun, perun sanani, on meillä kaksi samanlaista puuvillaneuletakkia, ja ne taitaa olla kokoa 56. Mut noi yläosat meneekin pidempään. Senttejä siis eilen neidillä oli 62.

Eipä ole meillä ollut pieni vielä kuin mun tai iskän hoidossa. Nyt itseasiassa olis yhdet juhlat la-iltana ja mun sisko on silloin meillä miehensä kanssa, et periaatteesse voitais mennä pistäytyy, siis tyyliin pari tuntia. Mutta saas nähdä. Ehkä me jäädään kotiin grillailee ja viettää la-iltaa hyvässä seurassa. Hyvää seuraa toki tarjois ne juhlatkin, mutta kyllä niihin taas kerkee myöhemmin. Ei mitään hinkua vielä...toki kahdelleen olis kiva viettää joku hetki. :heart: Sille pitää koettaa järjestää aikaa.

Nyt mä nappaan neidin tuosta lattialta pyöriskelemästä mukaani ja lähdetään ottaa pikku unet, me molemmat. Olen siis viisas, enkä lähde enää ulos istuu, vaan koetan nukahtaa. :saint:
 

Yhteistyössä