Huhhuh, paljon tekstiä taas!
Vedenjuomisesta: meillä en ole itse antanut vettä ukolle, mutta mun äiti kyllä lusikalla syöttää sitä välillä hänelle. Kai sitä itsekin pitäis muistaa, kun auttaa selvästi.
Pulloja en ole keittänyt ensimmäisten kahden kotiviikon jälkeen...
En tiedä keittääkö mies (se hoitaa meillä tollaset,samoin ku vitamiinit yms.).
Kiinteistä; me annettiin tänään nyt toista kertaa riisipuuroa/velliä tuolle ukolle. Viime kerralla kakkaa tuli vasta vähän normaalia pidemmän ajan jälkeen, mutta muuten sujui ihan hyvin. Ei kuitenkaan nukkunut yöllä sitä 12tuntia mitä olin vähän toivonut...
Heräs ihan normaalisti syömään.
Valentin kuolaa ihan tajuttomasti myös. Ja tykkää syödä käsiään, ja nyt viime aikoina oon työntäny oman sormen nivelen kohdalta (siis puhtaan sormen) sen suuhun ja sitä se tykkää pureskella. Pitäis kai hankkia joku purulelu. (tai meillä oli yks, mut sit ajattelin keittää sen ihan vaan desinfioidakseni, ja se on nyt hieman muuttanut muotoaan)...
Valentin myös työntää kaikenlaista muuta suuhunsa, useinmiten vaan niin kummallisissa asennoissa ettei ne sinne mahdu.. Esim ä-pakkauksen helistintä se yrittää pystysuunnassa usein syödä.
Vatsalleen ei vieläkään käännytä, mutta toisinpäin ei ole mitään ongelmaa. Ryömiä se ei osaa, mutta jotenkin se tuolla sängyssään aina liikkuu ihan eri paikkaan kun mihin sen laittaa. Ehkä se ryömii salaa?
Ulkona on oltu nyt viime päivinä Vallen kanssa urakalla, ihmekös tuo. Mutta ekoja kertoja nyt on oltu vaunuista ulkona, ollaan mummun puutarhassa katseltu kukkia ja ihmetelty tuulikelloja. Tykkää ihan selvästi.
Kyllä siitä hippi vielä tulee, kun kukat noin kiinnostaa...
Viikonloppuna on sitten Käpylän kyläjuhlat, kaikille Helsingissä asuville tiedoksi (ja miksei muillekin)! Siellä on (yllättävän) paljon (ainakin mun mielestä) hyvää musaa, ja sunnuntaina suurkirppis, missä kuvittelisin olevan lastentarvikkeita. Sunnuntaina myös tuo mun ukon bändi esiintyy.. (mainostustamainostusta)...
Itse odotan tapahtumalta hattaraa.
Ihanaa kun on kesä, en viime kesänä päässyt sattuneesta syystä lintsille ja nyt odotan yhden äippäkaverin kanssa millon mennään perheretkelle sinne. Meidän ukot on niin nössöjä, ettei ne kuitenkaan tule laitteisiin joten voivat vahtia lapsia.
Pitäis varmaan mennä nukkumaan, mutta ei jaksaisi vielä. Ehkä meen katsomaan mitä nyt-osioon, siellä tuppaa olevan vähintäänkin öö, erikoisia aiheita yleensä tähän aikaan.