Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Muorin tytylle pikaista paranemista pipikorvan kanssa :hug:
Kiitos.

Olikin pitkästä aikaa taas luettavaa.

Mä ostin läjän pienimmän koon muumipyyhkeitä ennen kesäkuun pph-keikkaa ja aion pistää ne verotukseen ammattiin liittyvinä kuluina. Nyt on sitten lapsillekin muiden pyyhkeiden väreihin sopivat pyyhkeet. Meillä on sinisten, oranssien ja harmaiden pyyhkeiden viikot. On sitten kätsää pestä kaikki pyyhkeet samassa koneellisessa. Vielä kun saisi lasten pyyhkeille kunnon naulakot vessoihin. :whistle:

Meillä on kaappien raivausviikot käynnissä. Laitoin kaikki haalarit samaan kaappiin ja nyt kieltämättä näyttää siltä, että talossa asustaa lestadiolaisperhe. :LOL: Niin, ja vaikka me asutaan yhdessä kerroksessa, niin kyllä noita komeroita tuntuu riitävän. Toissapäivänä löytyi autokaukalon aurinkolippa ja pienennystyyny - hyvin varastoituina. :whistle: :D
 
B) Kävin vähän ostoksilla. Ostin itselleni kahdet olohousut kotioloihin, kahdet norm housut, juhlapusero ja tuulihousut lenkille...maksoin kaiken kaíkkiaan 6 euroa. :D

Lapsillekkin tarttui kaikenmoista mukaan... :p

Nyt mä tarvin uuden vaatekaapin :LOL: .
 
Mä olen vähän yllättynyt! Menin keräämään takapihalle viinimarjoja, olettaen että poitsu hetken syö marjoja mun seurassa ja sen jälkeen viilettää pitkin takapihaa. Mutta kuinkas kävikään, herra jakso 50 minuuttia kerätä marjoja mun kanssa, suurin osa meni kuppiin ja välillä tietysti suuhun! Välillä keräsi omenoita kun huomasi niitä maassa olevan mutta suurimmaksi osaksi marjoja. Eikun mehun keittoon...
 
Mie maalasin tänään kaikki seinätmihin laitetaan tapetti, siis pohjamaalasin 2 kertaan.Ntisäntälaittelee loppuihinseiniin lasikuitutapettia...huomenna päästään maalaamaan,tapetoimaan hetikun vaan tapetit saadaan,kunolitilaskamaa....jeeeee....kylläsesiitävalmistuu!!! :D :D
Annoin ukaasin ukolle,että 2 viikonpäästätule "muuttoauto" :D :D
 
B)

Eilen oli mukava ilta kavereiden synttäreitä ja tupareita juhliessa-ja oli kyllä viimisen päälle hieno talo... :whistle: :D Alkoi taas nää omat neliöt tuntua aika pieniltä! :LOL:

Tänään käytiin sitten vähän sunnuntaishoppailulla :xmas: mä sain syksyksi goret halvalla urheilukaupan alesta ja lapset omat gorensa sit vähän kalliimmalla normihinnalla. :whistle: On taas meidän neidillä pikkasen jalka kasvanut, kun piti ostaa kengät kokoa 25. :eek: :LOL: Mallattiin ja mallattiin niitä, että ei voi olla, mut uskottava se oli-noissa jää just se n.1,5cm varaa, yhden syksyn kengät siis tällä jalan kasvulla. :whistle: Tajuttiin siinä sit samalla, että tytyllä on pienet kengät jalassa :ashamed: siis lenkkarit kokoa 23...niissä ei paljon varaa ollut...Tyty on kulkenut koko kesän sandaaleissa ja nuo lenkkarit on ostettu vajaa kaksi kuukautta sitten reilulla varalla, niin ei tullut mieleenkään että olisivat parissa kuukaudessa jääneet pieniksi. :/ Kaivelin varastoista sitten neidille syksyksi isoveljen vanhat kengät ja saappaat uusien lisäksi, onneksi on muutamat kävelykengät nyt loppukesään ja alkusyksyyn niin ei tarvi montaa paria uusia ostaa kerralla.

Vaikka eipä se pieni jalka tuolla meidän vajaa 4-vuotiaallakaan, kun koon 30 kengät piti herralle hommata! :LOL:
 
Vai alkaa se Jahve kettuilemaan... :whistle: :xmas: Aikanen lintu madon nappaa vai miten se nyt meni... :xmas: Nyt alkaa kyllä olla aika hyvin syksy handlattu, jos nyt ne kumpparit mummilaan vielä hommais niin sit voiskin jo alkaa kattelemaan kaksiosaisia pukuja talveksi! :LOL: :LOL:

Mut ite tykkään että kamat on valmiina kun syksyn kelit tulee =) vielä nyt kun on töihinpaluu edessä niin tiedän että vähintään ekat viikot menee uuteen rytmiin totutellessa-enkä halua siihen enää mitään ylimääräistä päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Vai alkaa se Jahve kettuilemaan... :whistle: :xmas: Aikanen lintu madon nappaa vai miten se nyt meni... :xmas: Nyt alkaa kyllä olla aika hyvin syksy handlattu, jos nyt ne kumpparit mummilaan vielä hommais niin sit voiskin jo alkaa kattelemaan kaksiosaisia pukuja talveksi! :LOL: :LOL:

.
No pitääsitävähäku toinen on niin aikaansaava :LOL: :LOL: :LOL:
No,meillänuo isot taitaakukea taas kokotalven kesälenkkareilla,otkaon vasta uusittukin jatakitluultavasti menee vanhat, esikolleainaki....että ei oiskun tolle eskailaiselle ja neidillekatottava....eskailaisellekin vamrmaan jemmastalöytyy :whistle: Kenkiä kllätuskin ei....
Neidin vehkeet pitäs kattoo joo....
 
Meillä vanhempani tekivät ex-tempore-vierailun tänne meidän seuraksi, niin oli sitten muutakin tekemistä eilen illalla kuin istua koneella =) Ihan kiva, kun sain leivottua lihapullia ja lohipiirakkaa (kun pienin myynnissä ollut kala oli 2,6kg - niin jäi vähän yli) ja ehdin vähän käydä juoksemassakin.

Poika päätti eilen illalla, että haluaa nukkua ilman vaippaa. Vaikka ei päivälläkään siis yleensä huomaa pissahätää. No, ajattelin että antaa kokeilla jos kerran tahtoo. Kahdet pissathan siitä oli seurauksena. Halusi silti tänään kokeilla uudestaan. Kiva yö siis tiedossa. Jos vielä useampi yö menee samaan malliin, niin täytyy varmaan laittaa vaippa taas. Tyttö puolestaan pissasi tänään 2 kertaa pottaan. Oli mummin kanssa pari yötä sen pojan kitarisaleikkauksen aikaan ja innostui sitten siellä potasta. Vaippaan kyllä tulee silti ihan entiseen malliin, mutta jospa se tuosta pikkuhiljaa. Ja nyt sentään haluaa jopa potalle =)
 

Yhteistyössä