Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäsvarmaan lähtäpehkuihin...kellopiriseetaas6.40 :snotty:
Mulla soi klo 5.30. :D Kun sä heräät, mä istun jo ratikassa. :p Mä olen nyt parina viime yönä nukkunut niin hyvin, ettei haittaa vaikka ensi yö menisi viiden tunnin unilla.
Moneltaheräät? =)
Mullasiis töaamuina4.45...työtalkaa6.30 =)

*muoks*olihan setossa :LOL: :LOL:
Mulla on liukuma töissä 7-9, mutta menen aina jos mahdollista jo klo 7-7.15 duuniin. Pääseepi sitten aiemmin poies taikka voipi pitää saldovapaita. Miehen työaamuina (siis silloin kun pääsee aamulla töistä) pääsen yleensä vasta klo 9 töihin, joten saldoa toisaalta tarvitseekin keräillä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Oon ollu elämästäni noin9vkotiäitinä...ehkäpä tääon nähty :whistle: :D
Oon tässä kohta neljän vuoden jälkeen todennut ihan saman... :whistle:
Mutluultavastivuositöissäja tahon takaskotiin :LOL: :LOL:
Mä vähän luulen että omalla kohdalla se on pari viikkoa ja sit oliskin taas valmis jäämään kotiin! :LOL: Ei vais, tää on nyt kyllä oikeasti nähty, jos sitten vuoden päästä vielä pienen hoitovapaapätkän pitäis ennenkun se kokonaan loppuu, niin se on sit eri juttu-mut pidemmäksi aikaa, nou tänks. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä on miehen kanssa kahdet Muumi-pussikset: Ruusumuumit ja Satumuumit. Ihania ovat! :heart: Lapsella on myöskin kahdet, v.punaiset ja v.siniset. :p Pyyhekitä ei ole kuin lapsella; kasvopyyhkeitä ja yksi kylpypyyhe, mutta sitten löytyy keittiöpyyhettä ja paaljon astioita, kirjoja ja jokunen lelukin. Mä olen Muumi-hullu! :saint:
Nuo lakanat ovat kyllä ihania, mutta kun meillä on niin hirveästi lakanoita jo muutenkin. Ehkä lapsille sitten, kun siirtyvät aikuisten kokoon. Pyyhkeistä haaveilen ja niitä varmaan voikin keräillä sitten, kun astiat on kasassa (siis jos joku kysyy lahjavinkkiä tms. )
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä haluaisin muumikulhoja, mut ovat aikas arvokkaita ostaa niinku muuten vaan. :/
Meillä niitä on pyydetty lahjoiksi, kun joku on kysynyt. Itsekin olen kyllä sortunut muutamia ostamaan :whistle:
Mä en oo kehdannu vielä pyytää, kun tuntuu että 16 euron kulho on aikas kallis? :/

...mut eihän nykypäivänä tuolla rahalla juurikaan mitään saa enää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mummo keräs jotain kookaupasta ja oli oastanu haisulipyyhkeen Poijalle
Joo, sai jonkun verran alennusta kun keräsi jotain tarroja (sai kauppalaskun mukaisen määrän tarroja keräilyvihkoon). =)

Mä meinasin, mutta totesin että käyn niin monessa kaupassa että olis voinu keräilyaika jo loppua ennenkuin olisin saanut tarvittavan määrän. =)
 
Viime yönä tapahtunutta: En saanut unta, en millään!!! :headwall: :headwall:

...yhtäkkiä tuli mieleeni että missäköhän ne lasten toppavaatteet ovat, kun kohta tulee talvikin. Ovat meidän komeroissa, jossa on pakkasta silloin kun on ulkonakin pakkasta. Ajattelin että olis varmasti hyvä ne sieltä katsoa ennenkuin tulee kylmää.

No, mä sitten nousin ja hipsin hipihiljaa komeroon käytävää pitkin yläkerrassa. Ukko nukkuu eri makuuhuoneessa unenlaadullisista syistä.

...lattia narisi....
...tormäilin joka purkkiin ja kassiin...

Välillä pysähdyin liikkumattomaksi ja kuuntelin ettei kukaan vaan herännyt. Lopulta löysin hervottoman jätesäkin komerovarastosta. Se kahisten ja lattialankut naristen painelin säkki olalla "omaan" makuuhuoneeseeni. Tyhjensin haalarit ym. lattialle ja aloin kuulla toisesta makkarista ääntä.

ÄKKIÄ VALOT POIS JA LEPO! :LOL: :LOL:
(syystä että ukko olis kuitenkin sanonut että mitä sä täällä kaiken yötä hiipparoit, nukkumaan siitä, et sä muuten jaksa hoitaa huomenna muksuja) :xmas:

No, ukko tuli aivan sängyn viereen hiipien seisoskelemaan ja tutkimaan tilannetta. Mä esitin nukkuvaa ja hiljaa piipitin: Noh, mitäs sä nyt?

Mies kysyi: Kuulitko sä jotain? Eikai meille oo tullut mitään hiippareita ku mä kuulin ääntä ja jotain rapinaa. Alkoi "raukka" jo pelkäämään!!! :LOL:

...kulki huushollin läpi hiipien, joten olihan mun pakko sitten sanoa...että niin hain mä tuon yhden vaatepussin tuosta komerosta. Mies helpottuneena kömpi takaisin pehkuihin!!!! :xmas: :whistle: =)

*muoks. niin ja kello oli jotain yhden ja kahden välillä! :xmas:
 
Emme siis ala vielä käyttämään toppavaatteita, vaan haluan tietää meidän varastotilanteen =) . Osan laitoin tänään takaisin (liian suuria pojalle) ja osan laitoin toiseen laatikkoon odottamaan kylmiä säitä. Meillä on 80 kokoinen haalari ja seuraava on 92. Kokeilin pojalle tuota 92:sta ja ei näy pojasta kuin hiustupsu |O .

Esikolle on 116 kokoinen Lassie (lahjaksi saatu). Aivan liian iso!!! :/

Joutuneeko tästä vielä haalarin ostoon ennen joulua? :snotty: Voishan tuolle tytölle ostaakkin kaksiosaisen puvun. Pojan tilanteen katson sitten uudelleen talven kynnyksellä.

Viime jouluna pukki toi kolmet toppahaalarit =) .

----- Te mietitte syksyvaatteita ja mä oon jo talvivaatteissa. Vähän hätäinen tyyppi! :p
 
Voi vinde!! Nyt mä muistinkin että mullahan on vielä alakerrassa yksi hervoton pahvilaatikko, jossa on talvivermeitä :xmas: . Sinne siis ensi yönä! :saint:

Ku ei niitä muista mitä on viime talvena käytetty :xmas: , joten täytynee vielä katsastaa tuokin. Jospa esikollekkin löytyisi jotain. =)

On siitä jotain hyötyä että on monta kerrosta talossa, sitä niinku aivan puolivuosittain tuntuu että kuin kävis shoppailemassa, kun kaivelee nurkkia :LOL: .
 
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: PP sai meikän taasnauramaan ääneen :xmas: :LOL:

Meilläisäntä aikoolopettaa hommat tältäpäivältä JO NYT (tehny 11-01 asti) jamennään saunaan :D

Huomennapäästään maalaamaan ja tapetoimaan vanhaaolkkaria/uuttaruikailuhuonetta :p :p
 
:xmas: Tulipa käytyä ukon ja lasten kanssa ilta-ajelulla. Halusin vähän tuulettumaan =) . No, tulipa nähtyä kaikki lähitienoon pellot ja sain henkilökohtaisen arvion jokaisen viljelijän tämän vuotisesta tulevasta sadosta... :whistle: Mä yritin moneen otteeseen vaihtaa puheenaihetta esim. kylläpä monessa talossa nykyään on hevosia... No, siihen mies vastasi: Kylläpä näyttää olevan paljon rikkaruohoja.... :xmas:

Pitkästä aikaa päästiin keskustelemaan kunnolla :xmas: :xmas: :LOL:

No, kivaa oli kaikilla! =) :flower:
 

Yhteistyössä