Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Mä kirjotin pitkät pätkät tänne ja pirulauta onnistuin kadottaan kaiken :kieh: :kieh: Sain toissapäivänä uuden kannettavan (pieni pinkki :heart: ) ja nyt mä oon ihan hukassa tän kanssa :p MEijän pojan lempilelu tais olla mun entinen kannettava ja sille se kai siirtyyki leluks.. Tanssi meinaa Aarnen tahtiin kannettavan vieressä ja kone sano kaput :p
 
Tiällä ollaan mökissä...hauskaa on kyllä ollu, koti-ikävää ei oo yhtään :D Syöty ollaan niin että varmaan autosta laahaa pohja maata kotimatkalla :LOL:
Täällä tuntee ittesä ihan pieneksi perheeksi...täällä 5-10 lapsisten perheiden keskellä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
porukat |O |O |O |O |O |O
Tulin kurkkaamaan kuulumisianne pikaisesti ja ymmärrän niiiiin hyvin ievan viestin... Voisin myös lisätä, että appivanhemmat |O |O |O Nooh, sitä tää kesä ja lomat tekee, ku sukuloidaan enemmän jne. ;)

Minä puolestani voisin tiivistää tän hetkisiä kuulumisia kolmeen sanaan:

eroahdistusta
orastavaa uhmaa
vierastamista

...! Aaaaargah...
 
jahvella kuulostaa olevan lapsirikasta lomailua :D

mua alko taas ahistaa ihan pirusti tämmönen yks ja sama vanha asia.. :( minä koen ite olevani suht aktiivinen ystävä ja käyn kylässä ystävieni luona aina kun pystyn, MUTTA yksikään minun ystävä ei ikinä käy meillä ellen minä itse heitä pyydä moneen kertaan viestillä,soitolla tai ihan livenä :( oikeesti missä mättää??? kaikki ystävät tulee myös hyvin mun ukon kanssa toimeen joten sekään tuskin on syy. oonko minä oikeesti niin kauheeta seuraa perheeni kera että meidän nurkkiin ei kukaan halua edes hetkeksi tulla?? :snotty:
sitte ku kuuntelee kavereiden juttuja niin ovat kuitenkin keskenään paljon tekemisissä ja kyläilevät puolin jos toisin ja ku mulla on omasta mielestäni paljon ystäviä niin sitte vielä se että ne on kaikki samanlaisia :'(
tekis mieli vaan haistattaa kaikille..

joo menipä taas tilitykseksi..voisin aamulla yrittää uudelleen tätä palstailua ku ei näköjään nyt oo mitään hyvää sanottavaa..

(elämäänsä kyrpiintynyt) piipero86 & vuokralainen 22+2
 
Piipero :hug: Älähän nyt, jos ovat vaan samanlaisia ku minäkin eli eivät kehtaa (tohdi tai mitä sanaa sitten käytättekin te, joilla kehtaa tarkoittaa viitsiä) mennä kyläilemään ilman kutsua. Mä saan kerätä aina viimeisetkin rohkeudenhippuset, että kehtaan laittaa edes viestin, että voiko toisen luo mennä kyläilemään :ashamed: Mun ei oo tullu mieleenkään, että asian voi kääntää noin päin, että joku luulee, etten halua tulla :eek: :eek: Mä ainakin haluaisin käydä monenkin ystävän luona, mutta jos ei kutsua kuulu, en kyllä kehtaa mennäkään....
 
Sanokaas taas viisaammat, että pystyykö mitenkään päättelemään, mitä vaatekokoa lapsi käyttää ensi kesänä? Tekisi mieli ostaa alennusmyynneistä ennakkoon jotain kesävaatteita ens kesäksi, mut mikähän koko menis? Nyt meillä käytössä pääasiassa 86cm.

Toinen kymysys: Kuinka pitkään ootte nukuttaneet lapsianne ulkona? Siis minkä ikäisiksi, te, joilla on vanhempia lapsia? Mä oon ajatellu, et poju sais vielä hyvän aikaa nukkua ulkona, mut taitaa käydä niin, ettei kohta enää mahdu rattaisiin nukkumaan :eek: :/ Meillä on Brion combi- yhdistelmät ja pojun on pää jo niin lähellä päätyä, että ei se sinne kyllä kauaa enää mahdu :(
 
Vaatekokoa mä en osaa juuri ennustella. :/ Nyt käytössä pääasiassa 92 mutta mikä se on ensi kesänä, ehkä 98?

Ulkona nukuttaminen, tai meidän tapauksessa tuolla verannalla, mä kanssa suunnittelin että poika nukkuisi siellä niin kauan kun ylipäänsä päikkäreitä nukkuu tai ainakin mahdollisimman pitkään. Meilläkin jäi yhdistelmät pieneksi ja aikani etsiskelin että mitkä olisi mahdollisimman tilavat matkarattaat nukkumiskäyttöön+sellaiset että selkänojan saa alas kunnolliseen nukkumisasentoon (meiltä siis puuttui matkarattaat) niin tehtyäni empiiristä tutkimusta lastentarvikeliikkeissä :D totesin, että ainoa missä poika mahtuu makuulle ja tilaa jääkin vielä, on Peg Perego Pliko P3-vaunut. Kalliit :eek: mutta löydettiin huutonetistä käytettyinä ja niissä poika nukkuu nyt parhaillaankin. =)
 
Piiperolle :hug: onko sun kavereilla lapsia? Itse olen todennut että ne kaverit joilla ei ole lapsia, eivät nykyisin juuri "uskalla" tulla kylään. :/ Yksi syy ehkä on se kun meillä alkaa iltatouhut aika aikaisin (pyritään saamaan muksut nukkumaan 20-21 aikaan), eihän sen aiemmin väliä ollut mihin aikaan tuli vaikka töiden jälkeen kyläilemään mutta nyt tulee sitten väkisin iltapalat ja -pesut ja nukutukset siinä kasin maissa ja silloin vieraat yleensä alkaakin tehdä kohteliaasti lähtöä, joten ehkä he kokevat että meille ei "ehdi" tulemaan kun pitäisi tulla niin aikaisin. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Täällä tuntee ittesä ihan pieneksi perheeksi...täällä 5-10 lapsisten perheiden keskellä :D
Missäs te sitten ootte? :eek: :)
Niinpä!? Mikäs paikka se sellainen on? :eek:
Keuruulla (100km Jyväskylästä länteen) ollaan :D Ihan tällänen normaali lomahotelli (Keurusselkä ) , mökissä lomaillaan ja hotellilla käydään syömässä...ollaan Lomaliiton tuetulla lomalla siis =) Ja täällä on just nyt "lasten viikko" ja sitte näitä tuettuja lomia, niin siksi on just hurrrrrrrrrrjasti lapsia :D Ja lapsille on monta kertaa päivässä ohjelmaa jne.
Ei montaa perhettä ole, missä olis alle 5 lasta =) 2-3 lapsen kanssa ei ole kun yh:a.
Aivan mahtava viikko (5 päivää ), huomenna kotiin :flower:
 
B)

Kivaa keliä taasen, joten ulkoilu kutsuu kunhan päikkärit on ohi, sillä välin ehtii normaaliin tapaan kahville ja koneelle. :D

Heitettiin eilen ja toissapäivänä sellanen extemporekyläilyreissu pojan kummeille Helsinkiin, tuli taas vähän vaihtelua arkeen. =) Eilen käytiin ekaa kertaa Suomenlinnassa ja oli kyllä hieno paikka ja taatusti mennään toistekin. Kuntoilusta kyllä kävi kun lykki rattaita ylös ja alas, mut nähtäväähän siellä olis ollut enemmänkin-poika oli ihan innoissaan tykeistä, valleista ja pimeistä käytävistä ja neitikin vetäs rattaissa hyvät unet vaikka kyyti olikin välillä vähän röykkyistä.

Verkkiksen
kyssäreihin: tyty nukkuu ulkona toistaiseksi. Meillähän on edelleen nuo Jovin yhdistelmät vaikka ajattelin jo keväällä että myynpäs ne pois-mutta kun neiti niihin niin hyvin mahtui nukkumaan niin tuollahan ne parvekkeella on edelleen ja tyttö nukkuu niissä paraikaakin. Ei noissakaan enää paljon tilaa ole, muutaman sentin kun tyttö kasvaa niin kaikki tila on käytetty-ajatus on, että syksyllä tyty siirtyisi sisälle nukkumaan. Kun nyt ensin saisi neidin siirrettyä pinniksestä isoon sänkyyn, niin seuraavana voisi sitten siirtyä nukkumaan päikkäritkin sisällä. Vähän vaan haastetta aiheuttaa se, ettei isompi enää oikeastaan nuku päikkäreitä ja pitäis sit pienemmälle kuitenkin joku unirauha taata...mut eiköhän sekin suttaannu. Siinä 1½ vuoden korvilla poikakin siirtyi sisälle nukkumaan samasta syystä eli vaunuista loppui tila.

Vaatteista
sanoisin tytyn kohdalla jos ja kun kasvu menee tätä tahtia, niin ensi kesän vaatekoko olis pääasiassa 98cm ja joidenkin valmistajien pienehkö 104cm. Nyt käytössä siis vaatteet kokoa 86cm/92cm ja osa 86-senttisistä on jo pieniä tai jäämässä pieniksi. Pitäisi itsekin lähteä syksyä silmällä pitäen vaateostoksille, kun molemmat lapset on siirtymässä isompaan vaatekokoon...Jospas sit parin viikon päästä pääsis vähän ideaparkkiin shoppailemaan... :p :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Täällä tuntee ittesä ihan pieneksi perheeksi...täällä 5-10 lapsisten perheiden keskellä :D
Missäs te sitten ootte? :eek: :)
Niinpä!? Mikäs paikka se sellainen on? :eek:
Keuruulla (100km Jyväskylästä länteen) ollaan :D Ihan tällänen normaali lomahotelli (Keurusselkä ) , mökissä lomaillaan ja hotellilla käydään syömässä...ollaan Lomaliiton tuetulla lomalla siis =) Ja täällä on just nyt "lasten viikko" ja sitte näitä tuettuja lomia, niin siksi on just hurrrrrrrrrrjasti lapsia :D Ja lapsille on monta kertaa päivässä ohjelmaa jne.
Ei montaa perhettä ole, missä olis alle 5 lasta =) 2-3 lapsen kanssa ei ole kun yh:a.
Aivan mahtava viikko (5 päivää ), huomenna kotiin :flower:
Ai niin, teillähän oli tämä loma. :D :flower: Kuulostaa tosi kivalta, ei tarvi lapsille tekemistä miettiä ja pääsee valmiiseen pöytään... :D Kelpais mullekin! :xmas: Siellähän saa sit perspektiiviä ettei oma perhe niin iso olekaan ;) :xmas: ite olis tuossa seurassa kahden lapsen kanssa varmaan ihan orpona! :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Täällä tuntee ittesä ihan pieneksi perheeksi...täällä 5-10 lapsisten perheiden keskellä :D
Missäs te sitten ootte? :eek: :)
Niinpä!? Mikäs paikka se sellainen on? :eek:
Keuruulla (100km Jyväskylästä länteen) ollaan :D Ihan tällänen normaali lomahotelli (Keurusselkä ) , mökissä lomaillaan ja hotellilla käydään syömässä...ollaan Lomaliiton tuetulla lomalla siis =) Ja täällä on just nyt "lasten viikko" ja sitte näitä tuettuja lomia, niin siksi on just hurrrrrrrrrrjasti lapsia :D Ja lapsille on monta kertaa päivässä ohjelmaa jne.
Ei montaa perhettä ole, missä olis alle 5 lasta =) 2-3 lapsen kanssa ei ole kun yh:a.
Aivan mahtava viikko (5 päivää ), huomenna kotiin :flower:
Ai niin, teillähän oli tämä loma. :D :flower: Kuulostaa tosi kivalta, ei tarvi lapsille tekemistä miettiä ja pääsee valmiiseen pöytään... :D Kelpais mullekin! :xmas: Siellähän saa sit perspektiiviä ettei oma perhe niin iso olekaan ;) :xmas: ite olis tuossa seurassa kahden lapsen kanssa varmaan ihan orpona! :LOL: :LOL:
Melkeen aina ruokailuissa satutaan yhtäaikaa 2 perheen kanssa samaan aikaan ja aina vierekkäisissä pöydissä, kun on isoimmat 6h pöydät.....toisessa 10 lasta, toisessa 7....et kyllä näiden neljänkin kanssa aika orpona välillä on :LOL: :LOL: :LOL:

Ite oon nauttinu ihan hulluna, kun 3 kertaa päivässä pääsee seisovaan pöytään syömään :flower: :flower: Ja täällä ei todellakaan ole kärsitty nälästä...huhhuh :xmas: :LOL:

Ja neitikin päässy täällä eka kertaa uimaan halliin...taidetaan alkaa kotopuolessakin käymään :whistle: ;)

*muoks* Ja mikä "hassua", et näinki kaukana kotoa ollaan jne...ja esikon luokkakaveri (poika hänkin) on kanssa täällä lomailemassa :D Mihinköhän asti pitäs mennä, et pääsis tuttuja pakoon ;) :LOL:
 
Meidän poitsu joka käväsee potalla sekunnin murto-osan ja harjoittelee ainoastaan miten siihen pääsee istumaan ilman että istuu lattialle tuli tänään äiti luokse "tatta tatta" hokien. Tuota sanaa on aina hokenut kun mennään kakat pesemään, joten olen ymmärtänyt sen tarkoittavan kakkaa. Ja kakathan oli tullut, kiltti poika kun tuli heti äitille kertomaan :D Vielä kun oppis sanomaan ennen kun kakka tulee... :whistle:

Ei muuta mullistavaa täällä :D
 

Yhteistyössä