***HELMET 2008*** Huhtikuu

Miekään en oo töissä käyny sen jälkee kun syyskuussa sieltä läksin :whistle: Ai joo tammikuussa vein verokortin, mut senki jätin pöydälle, kun ei siel ketää ollu :kieh:
Mitäpä mie siellä :whistle: Jos elokuussa menis käväsee ja ilmottaa, että ainakaan 2 vuoteen ei tarttee ootella B) :D
Muutaman työkaverin oon kyllä *yllätys yllätys* nähny ja tietää, et oon jo synnyttäny... =)

Mie sitte kanssa vaihoin kuvaa :LOL:

äh, täälä vieläkin, tuntuu et keittiöön on ihan liian pitkä matka..jotenkin tosi nuupee olo *läpsii itteeän poskille*. Töistä puheenollen..vitsit, pitiköhän sinne kelalle viiä verokortti...varmaan pitäs mutta kandeekohan se lasketuttaa uuelleen?? Työnantaja kun tais maksaa kolme ekaa kuukautta...anyone :attn: (sorry tän aiheen uuelleen esille nostaminen, vaan ihan on huti menny tai siis ei vaan pysy noi asiat päässä :eek: , ja aikasemmat keskustelut taitaa olla jumiketjuissa |O )

-n-

Heips!

Korvikemääristä oli ollut puhetta...täällä menee sellanen 150ml kerralla ja kuutisen kertaa vuorokaudessa, eli aika isoja satseja pieni typy vetelee (enemmänki saattas mennä, mutta kun tulee muutenkin megapukluja, niin ei viitti iiiiihan täyteen tuupata). Ja tytöllä oli 2kk neuvolassa siis kokoa "hurjat" 54 cm ja 4550 :).

Täällä on nyt taas käyty lääkärissä ja epäillään maitoallergiaa :(. Tänään oltiin verikokeilla ja ihokokeissa. Ihokokeet ei näyttäny allergiaa, verikokeitten tuloksissa menee n. viikko. Ja jos niissäkään ei näy, niin aloitetaan altistus. Tytöllä siis ollut oireena runsas puklailu (välillä tosi megapukluja, välillä vähän pienempiä), nieleskely ym. refluksioireita, kakka milloin mitäkin ja tulee vaihtelevasti (nyt ehkä 2 pv:n välein), mahavaivoja ja PÄIVÄunettomuutta. Nyt viimeisimpänä ilmestyi ihottumaa (toistaiseksi vain poskilla).

Jahas, tässä taas tältäerää...typy kutsuu... :D

Mirtsu-81:
Korvikemääristä oli ollut puhetta...täällä menee sellanen 150ml kerralla ja kuutisen kertaa vuorokaudessa, eli aika isoja satseja pieni typy vetelee (enemmänki saattas mennä, mutta kun tulee muutenkin megapukluja, niin ei viitti iiiiihan täyteen tuupata). Ja tytöllä oli 2kk neuvolassa siis kokoa "hurjat" 54 cm ja 4550 :).
Mä sitä määrää alunperin kyselin et paljonko korviketta vauvat syö tän ikäisinä/kokoisina, kun ite imetän niin ei ole ihan tarkkoi määrii tiedos. Laskin et poika syö 10*vrk:ssa ja kummastakin rinnasta eli aiemmin kun lypsin niin tuli 2dl yhteensä kummastakin jos ne helpoimmat maidot otti siitä pinnalta. (niin kuin poika tekee) Eli se syö varmaan 1,5dl kerralla, joten se tekee 1500ml/vrk noin suunnilleen. Painoa tuolla pojalla on nyt 6 230g ja pituutta 59,3 cm, eli tarpeeks tuntuu saavan. :D Meillä kans tuo nieleskelee aivan sikana ja selkeesti nousee kurkkuun maitoa riippumatta siitä onko just syöny tai ei. Paljon ei puklaile mut jonkin verran. Vatsa toimii vain kerran viikossa ja paukut haisee ihan kamalalle. Mulla ei tosin ruokavalioon kuulu kovin paljon maitoa et en osaa sanoa oisko sitä allergiaa sit vai jotakin muuta. Jotenkin en osaa ton kans chillata ollenkaan kun esikoinen oli niin "helppo", ei mitään vatsajuttuja eikä unettomuutta. Kai, tai sit en vaan muista miten se nukkui päivisin. Ton kakkosen unia nyt häiritsee yleensäkin siskon meteli täällä et kait se nukkuis jos vois. :p

Vanamo+Nuutti 7vko 3pv

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Meillä ei otettu rotaa sen takia että "kaikki muutkin ottaa"...

Meillä rahatilanne salli ja jos siitä nyt jotain apua on niin hyvä näin. En minä oleta ettei meidän lapsi nyt ikinä koskaan minkäänlaista vatsatautia sairasta ;)
Samoin näin. (paitsi että lohkaisi se kyllä budjetista, mut onko väliä jos pikkuisella on chanssi (eli tsäännssi) :D pysyä vähän terveempänä. ) ...ja ne sivuoireetkin meni jo ohi :)

Vinja Onkohan ihan terveellistä sitä vettä kulettaa lämpimänä termarissa? :| Mie olen kuullut, että sellasta ei sais tehä, kerää kuulemma bakteereita, jos vesi ei pysy tulikuumana siellä termarissa :/

Korviketta teen jauheesta aina yhen annoksen kerrallaan, kun meillä on se Omneo käytössä. Se menee kuulemma tosi nopeesti pahaksi niin ei saa tehdä valmiiksi jääkaappiin, ei edes kylmässä säily. Nyt en enää keitä Artulle vettä, mutta aikasemmin keitin kannullisen kerralla ja laitoin sen veden jääkaappiin :)
Tavan jauhekorvikkeesta voi miusta tehä kerralla vuorokauden satsin ja siitä ottaa aina ja lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kuitenki oma asunto pitäs ostaa ku tuntuu ihan järettömältä maksaa melkeen 700 euron vuokraa + vedet päälle |O tolla melkeen jo lyhentäs lainaa ja maksais vastikkeen...
saako kysyä että isoko on kämppä?
me meinaan maksetaan 700 + vedet, kaasut ja sähköt ja tässä on 47 neliöö... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Kaverin kans eilen sovittii et lähetään jumpalle ehkä jo ens vkolla kun hän saa hommat hoitoon ensin. Kivaa. Tulis vaan nyt sitte lähettyä eikä pinnattua. :whistle: Jokos muut on jo jumpalla ja salilla käyny?moni lähössä?
Miksköhän se lähtö on aina vaikeaa... :ashamed:
Tänään kävin maksamassa jumppaan+salille kausimaksun, huomenna alotan! (joo joo ihan varmaan :ashamed: ) eikun oikeesti alotan kun ollaan kaverin kans jo sovittu!

:D

emmie: meillä on rivarineliö, 86,5 neliöö. missä päin asutte ku teillä noin huima vuokra? pääkaupunkiseudullahan noi asumiskustannukset on pilvissä, me asutaan täällä maalla ni vähän edukkaampaa B)

jahvetti: pallojumppa on sellasta et isot pallot jokaisella ja liikkeet tehdään niitten avulla. kivaa ja tehokasta, suosittelen =)

kauheen kiire päivä taas, tuntuu et kotihommiakaan ei kerkee tekee vaikka ukkoki saitsulla |O ja välillä pitäs levätä mut ku mä en voi jos hommat roikkuu :/ eihän ne mihinkään karkaa mut ku asia vaivaa ni ihan turha mennä syrjälleen. jaloissa kyl illalla sit tuntuu :kieh:
meillä kaikki lapsoset jo nukkuu. ite tulin hetkeks koneelle ja nyt lojahdan tonne sohvalle syömään B) sorruin taas karkkiin ja suklaalevynki nappasin vielä mukaan |O tällä tahdillahan ne kilot lähtee :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Hoitovapaasta vielä. Tuli taas aika p**ka fiilis eilen kun olin äiti-lapsi kerhossa. Siis kaikki on tosi mukavia mut kotiäitifanaatikkoja (siis ei kaikki oo fanaatikkoja mut aika moni). Ja heiltä ei koskaan kysytä miksi ovat kotona. Sit yks äiti kerto menevänsä töihin kohta niin kysytään miksi |O |O Siis luultavasti kysy ihan mielenkiinnosta mut mulla särähti, kun muutenkin tota asiaa stressaan. Tuli tunne et heti pitää olla kauhee meriselitys miksi viet lapsen hoitoon. joo en osaa nyt kauheen hyvon tota selittää, toivottavasti tajusitte!
Tajusin. =) Mulla on kuule ihan samanlaiset fiilarit aina toisinaan kun käyn tuolla vauvakerhossa. Jotkut siellä on (ainakin olevinaan B) ) superäitejä tyyliin "meillä ei olla koskaan annettu lehmänmaitopohjaisia 12kk:n vanhalle, meillä tehdään kaikki soseet itse, meillä nukutaan aina perhepetissä, meillä täyskestoillaan, meillä hoidetaan lapset kotona" jne. Ei siinä mitään, tehköön kukin miten haluaa, mutta onko pakko jauhaa aina joka kerta ja sellaisella äänensävyllä, että kaikki jotka tekee toisin, on jotenkin p*skoja äitejä. |O :(

Heissan,

tänään oli jälkitarkastus. |O Kaikki hyvin ja läksin sieltä pilsuresepti kourassa. :| En kyl vielä tiedä, haluanko noita hullupillereitä alkaa syömään, mutta jotenkin kierukka (tai oikeestaan sen laittaminen :eek: ) hirvittää... :/ No, onhan tässä aikaa miettiä, kun ei niitä menkkojakaan vielä oo kuulunu...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on nyt 2 yötä menny huonommin :/ Tyttö herää 3-4 välillä syömään, nukahtaa kyllä samointein takasin...ennen siis nukku sinne 6 asti ihan täysillä...no, samapa tuo, kyllä sen kerran voi noussa. Ehtis vaan jo tottua siihen, ettei tarvinu =) Toivottavasti olis ohimenevää ja jatkuis ne hyvät unet...
Meillä on Jahve ihan sama homma! :wave: Me ollaan miehen kans mietitty, että oiskohan niin, ettei NAN enää kanna koko yötä... :/ Pitänee miettiä noita vellilöitä... :/

Kolmenkympin kriisistä ei oo tietoakaan... No, onhan siihen kolmeenkymppiin vielä kaksi vuotta aikaa. B) Joutaahan se kriisi sieltä pesiytymään... :D Ja mulla on kyllä vielä kaikki tässä elämässä kesken... Tai, no tärkeimmät eli mies on ja lapsi, mutta opiskella haluan vielä lisää ja tehdä töitä (en aio nykyiseen, vaikkakin vakivirkaani, jäädä eläkeikään saakka :whistle: ) ja enkä tähän asuntoonkaan ajatellu loppuiäks jäädä. Ja eihän sitä tiedä, vaikka sitä joskus haluais lisää lapsiakin... :/ Mutta onhan tässä aikaa...

Hauska kuva nipsuli! =) Meil taitaa olla tuo sama body. :) Ja tuosta verokorttiasiasta, niin oishan se kannattanu lasketuttaa uudelleen, mutten jaksanu... :xmas: Aattelin, et olkoon... B) On tässä tärkeempääkin tekemistä...

Salille meen ens sunnuntaina ekaa kertaa. Aiemmin ei jouda, kun on joka päivälle jo jotain ohjelmaa. B)

Asumiskustannuksista ootte puhelleet... Onhan nää kustannukset ihan omaa luokkaansa täällä meillä päin. Maksetaan tästä 50m2 luukusta n. 900 e/kk (vastike ja lainanlyhennys) ja siihen tietty sähköt päälle. Mutta yhestä aiemmasta kämpästä maksettiin 640e/kk vuokraa ja kämpässä oli 39m2. |O No, mutta nää on näitä valintoja... :/

Jos menis iltapalalle. :p

ieva & pemmu 11vkoa tasan :heart:

huh kun oli kova homma lukee pienen tauon jälkeen kaikki kirjoittelut.. jätän tähän merkin, ni pitää kommentoida sit paremmalla ajalla. nukkumatti kutsuu nyt!

ainiin, Pikku-Katti laitoin sulle yv:tä :)

ieva80 ; Noi on kyllä uskomattoman hauskoja nuo vauvojen ilmeet, ja tuntuu että joka päivä tulee uusia :eek:. Harmillisesti toi body on jo pieni, pitäskin tehä niin että ostaa myös pari kokoo suuremman samanlaisen bodyn jota sit voi myöhemmin taas käyttää, varsinkin tommosten lempparivaatteitten kanssa :) .
Pitikin muuten sulta kysymäni että mikäköhän kangaskappale teidän neidin alta pilkottaa semmosessa kuvassa missä hää on pukeutunu pallokuvioiseen bodyyn/yökkäriin, sellanen ruskee missä on kirahvi..lakana, täkki :xmas: ?? Oli mikä oli mutta hiukkasen magia on :D

Tairanpas lähtä suihkun kautta nukkumaan, öetä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Pitikin muuten sulta kysymäni että mikäköhän kangaskappale teidän neidin alta pilkottaa semmosessa kuvassa missä hää on pukeutunu pallokuvioiseen bodyyn/yökkäriin, sellanen ruskee missä on kirahvi..lakana, täkki :xmas: ?? Oli mikä oli mutta hiukkasen magia on :D
Se kangaskappale on Lindexistä ostettu vauvanpeitto. =) Toinen puoli on viirukas ja toinen puoli tota elefanttikuviota.

Ai juu, Pemmu sai tänään Kela-kortin. :heart:

*muoks* Uusi profiilikuva. :heart:

jotenkin kierukka (tai oikeestaan sen laittaminen :eek: ) hirvittää... :/ No, onhan tässä aikaa miettiä, kun ei niitä menkkojakaan vielä oo kuulunu...
Mikä siinä kierukan laittamisessa hirvittää niin monia? Se on saman tuntuista kuin sisätutkimuksen teko. Gyne vain "laittaa" sen sun kohtuun. Ei se tunnu missään. Sen jälkeen sit vähän voi olla heikko olo, ikään kuin nousis ylös heti kun on synnyttäny, tai ainakin mulla on synnytyksen jälkeen ollu sellainen hutera olo. Jos laitattaa hormonikierukan ei ne kuukautisetkaan vaivaa sen jälkeen niin. Kuparikierukasta mulla tuli ihan järkyt kuukautiset, mut puolen vuoden jälkeen tasoittui. Tykkäsin kyl kierukasta tosi paljon kun ei tarvinu miettiä eikä muistaa ehkäisyä sen jälkeen. Aion tälläkin kertaa laitattaa kierukan, Mirenan, katsotaan mitä siitä tulee. Saahan sen pois sit jos se ei sovi.

*muoks*
Nuuttikin sai kela-kortin tänään. Ihkua, nyt sen on virallisestikin olemassa. :D

Mua ällöttää kierukan laittamisessa se, että jos se pitäs laittaa menkkojen aikana |O
:LOL: :LOL:
Minnuu hirvittäs kierukan laitossa ne perhana kuulapihdit :|
Mut enpä mie muutenkaan kierukkaa haluais :D

Huomasitteko? Mie olen hereillä :wave: Ollu jo yheksästä asti :) Ei se niin vaikeeta ollukaan, kun vaan nousee ylös, eikä jää miettimään miten väsyttäs. Arttu on jo ekoilla päikyillään.
Pikkasen on kyllä höntti olo, kun sain unta vasta joskus 04 jälkeen |O Kokoajan tekis mieli heittää pitkälleen. Kahvia naamariin :p *ryyyst*

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mua ällöttää kierukan laittamisessa se, että jos se pitäs laittaa menkkojen aikana |O
En miekään välttämättä mitää härkkejä sisälleni tahtos :whistle:
Kierukassa kiehtoo ainoostaan se, että mahollisesti jäis menkat pois :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
En miekään välttämättä mitää härkkejä sisälleni tahtos :whistle:
Kierukassa kiehtoo ainoostaan se, että mahollisesti jäis menkat pois :/
Onks siulla hirmu hankalat menkat? :( Mie tuntisin itteni jotenkin puolikkaaksi naiseksi, jos miulla ei olis menkkoja...

Yhteistyössä