***HELMET 2008*** Huhtikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Pusuapina Mikä lääkäri siulla oikein on ollu, kun kohtua roplaa peräröörin kautta :eek: Vai onko siulla taaksepäin kallistunu kohtu?
Ei ainakaan ole ikinä minulle sanonut että ois sellanen kohtu. :eek:
Se myös joutui niitä välineitään monta kertaa vaihtamaan kun ei meinannut päästä käsiks mun kohdunsuuhun, kun oli kuulemma niin kaukana... Eikä siitäkään sanonut että onko hyvä vai huono asia... Mitään vikaa ei löytänyt kyllä päästyään tutkimaan. Saa nähdä mitä papa sitte kertoo...

Meillä ei otettu rotaa sen takia että "kaikki muutkin ottaa". Itseasiassa en edes tiedä ketään tuttua meilläpäin joka ois ottanut =)
Meillä rahatilanne salli ja jos siitä nyt jotain apua on niin hyvä näin. En minä oleta ettei meidän lapsi nyt ikinä koskaan minkäänlaista vatsatautia sairasta ;)

:wave: liityn huono-äiti kerhoon. Ei otettu rota-rokotetta. Varsinaista syytä en osaa sanoa, monen syyn yhteisvaikutus, eikä tuo kovin sitä neuvolassakaan "suositellut", yhdellä lauseella mainitsi ja anto lapun. Mies oli ehdoton ei, mä vähän mietin, mut ei oteta.

Jahvetti okei. Vaikka en mä kyllä välttämättä luottais et kun muille on sopinu.. Mutta kukin tyylillään! =)

Meillä herättiinkin tänään aikasin kun jo 7 poika tapitti hymyillen kehdossa. Saa nähdä monelta simahtaa päikkäreille!

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jahvetti okei. Vaikka en mä kyllä välttämättä luottais et kun muille on sopinu.. Mutta kukin tyylillään! =)
Näinpä =)
Mie en vaan jaksa olla turhan tarkka, ei siihen kuole :p
Oon aina ollu vähän oman pään menijä :D Monen monet asiat on meillä tehty toisin, kun neuvolat jne ohjeistaa, mutta hyvimpä on nuo poijat kasvanu :D
Mie taas ihmettelen, että miks muut on niin pirun tarkkoja asioissa :whistle: :LOL:

Kauheasti juttua kun en ole pariin pvään ehtinyt koneelle! Maanantaina oli äiti kattomassa tyttöä kun kävin koiran kanssa lekurissa. Ja sit rupateltiinkin pitkään. Eilen oli neuvola ja sen jälkeen lähettiin humputtelemaan ihan kaupungille asti (ekaa kertaa oltiin niinkin pitkällä kuin Sörkassa!), käytiin työpaikalla ja sit mentiin vielä kaverin luokse. Tyttö jaksoi ihan mielettöämän hyvin koko päivän! Oli helppo, nukkui matkat, seurusteli ihmisten kanssa ja oli tosi rauhallinen. Ja mikä parasta: nukkui silti 8-9 tuntia yöllä!!

Korvikemääristä kuka kyseli? Meillä syödään Tutteli Omneota 5-6 kertaa päivässä 150-180ml/kerta. Niin ne neuvolatuloksetkin piti kertoa: ikää 9 vkoa, paino 4710g ja pituutta 58,6cm

Hoitovapaasta mä siis aattelin olla ainakin syksyyn 2009 kotona ja sit kun joskus meen töihin aion tehä 80% työpvää. Eli 6 tunnin päiviä.

Hoitopaikoista mä haluaisin kielikylpyhoitopaikan mutta yleensäkin taitavat olla vaikeasti saatavissa..

Ikäkriisi, mä oon 31v enä ole naimisissa, eka lapsi vasta ja asuntokin on miehen. Mun nimissä on auto :LOL: Eikä ole 3-kympin kriisiä. Mitäs sitä nyt kriisiä tekemään :p

Joo, taas kutsu käy!

Meillä on nyt 2 yötä menny huonommin :/ Tyttö herää 3-4 välillä syömään, nukahtaa kyllä samointein takasin...ennen siis nukku sinne 6 asti ihan täysillä...no, samapa tuo, kyllä sen kerran voi noussa. Ehtis vaan jo tottua siihen, ettei tarvinu =) Toivottavasti olis ohimenevää ja jatkuis ne hyvät unet...

Meinasin, että kohta kun tyttö herää ekoilta päikkäreiltä, niin jos jaksais olla hereillä reiluun 10 asti, niin voitas lähtä kirpparilla käymään. Pitää niin tarkkaan ajottaa se meno, kun aukee vasta 11 ja autolla pitää mennä :/
Sen jälkee sit likka ulos jatkaa unia. Synkkä ilmakin taas :/

Jauheesta korvikkeen tekevät :wave:
Miten teette? teettekö illalla valmiit anookset jääkaappiin? Pelkän veden vaan valmiiksi vai miten? :wave:
Mietin tässä, jos alkas jauhetta ostamaan taas, kun ollaan kerta kokonaan korvikkeella nyt. Kuopus pojalle tein aina illalla valmiit seuraavan päivän satsit jääkaappiin, ni pohdin, et mitehän nyt tekis... :D

jahvetti juu näinhän se on, toiset tekee aina omituisesti ;)

meillevauva must on kans kivaa käydä poitsun kanssa kun on niin helppoa. Nukkuu vaan tai kattelee ja vaikka ois nukkunu paljon niin silti yöt menee normaalisti!

30 kriisi, no sen verran tuli et tajusin tos vähän aika sit et ens vuonna musta tulee vanha. Koska joskus teininä 30 oli tooosi vanhoja. Tai oli viel sillonki ku mä olin 19 ja siskon mies oli jo yli 30 ni sehän oli ikäloppu :whistle: Mutta muuten ei tässä kriisin paikkaa taida olla kun autot, talo ja lapset löytyy. nii ja vakkarityö.

Hoitovapaasta vielä. Tuli taas aika p**ka fiilis eilen kun olin äiti-lapsi kerhossa. Siis kaikki on tosi mukavia mut kotiäitifanaatikkoja (siis ei kaikki oo fanaatikkoja mut aika moni). Ja heiltä ei koskaan kysytä miksi ovat kotona. Sit yks äiti kerto menevänsä töihin kohta niin kysytään miksi |O |O Siis luultavasti kysy ihan mielenkiinnosta mut mulla särähti, kun muutenkin tota asiaa stressaan. Tuli tunne et heti pitää olla kauhee meriselitys miksi viet lapsen hoitoon. joo en osaa nyt kauheen hyvon tota selittää, toivottavasti tajusitte!

Jee, ilonen posti tuli eilen. Mä kun olin varma että palautuksia ei juuriukaan tule niin pyllylleni meinasin lentää kun yli 900 luki lapussa!! Mies sai muutaman kympin mätkyjä, mut nekin menee kun remppajutut laitetaan, eli mukavasti tulee rahaa kun äippäloma loppuu ja sen pari kuukautta viel oon kotona. Auttaa kummasti!

kauheesti juttua tullu ku en päivään päässy koneelle B) nipsulille tätionnittelut :flower: =)

käytiin eilen kirppiksellä ja ostin pari haalaria, toinen aika ohut ja toinen toppahaalari. ihana vaaleensininen nalle-puh haalari :D ja sit oli pakko ostaa sellanen aika makee kävelytuoli :whistle: se soi ja mitä lie :D pakko oli ostaa ku sai halvalla uudenverosen, 3 kk vaa käytössä. sulo wilen iski jälleen B)
p sai kauheen itkuraivarin eilen illalla ku oli niin väsyny ja nälkänen :| huus vaa eikä huolinu tissiä :( sit ku sain sen rauhotettua ja vähän torkahti ni sit jakso syödä ja saatiin iltapuuhatki tehtyä. nyt pitää kattoo ettei noin väsyks enää pääse.

rotarokote otetaan ku lääkäriki sitä suositteli. onhan toi kallis mut pitää sit jossain muussa pihiä.

mä meinaan olla ainaki pari vuotta kotona, luulisin. mulla kun ei vakityöpaikkaa oo oottamassa. pitää jossain vaiheessa ruveta kattelemaan jotain työpaikkaa. toisaalta ois ihan kiva päästä välillä töihinki ja rahatilanne paranis. kuitenki oma asunto pitäs ostaa ku tuntuu ihan järettömältä maksaa melkeen 700 euron vuokraa + vedet päälle |O tolla melkeen jo lyhentäs lainaa ja maksais vastikkeen...

jahvetti: millos treffaillaan :attn:

niin ja kiinteistä, jos syöttövälit pysyy aisoissa ja p kasvaa ni en alota kiinteitä ennen puolen vuoden ikää vaikka neuvola sanos mitä B)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Arvaa mitä...mietin eilen ihan samaa :LOL:
Pitäs varmaan vaa näitten Helmienkaa keksii joku muu, kun Hese :whistle: :kieh:
Meille ny käy periaattees millon vaan...
joo ei varmaan kyllä hese B) meille käy parhaiten vkl ku auto käytössä mut saan tarvittaessa auton muullonki. ruvetaan suunnittelemaan. jos tulee oikein hyviä ilmoja ni ulkonaki vois olla.

joo ei varmaan kyllä hese B) meille käy parhaiten vkl ku auto käytössä mut saan tarvittaessa auton muullonki. ruvetaan suunnittelemaan. jos tulee oikein hyviä ilmoja ni ulkonaki vois olla.

Tai kyllä mieki voin sulle kahvit keittää :D :whistle:

cruella, 700e+vesi vuokra kuulostaa ihan järkylle |O
Me lyhennetään omaa (okt, toistaseks 120 neliöö, kohta 170 :D ) 600e+vesi+säkö+muut/kk...800e on ihan maksimi mitä menee asumisee kuussa :whistle:
jep :kieh: meksetaa kyllä vedestä jo tohon 700 euroo mut ku meillä vesimittarit ni lisälaskua tulee aina. nyt tuli 4 kuukaudelta 100 euroo |O eli mitä se on koko vuodelta :kieh:

niin voidaanhan me tulla visiitille :D joku ti tai to vaikka jos mein äiti vie ton isomman tarhaan. eli joku ap.

niin voidaanhan me tulla visiitille :D joku ti tai to vaikka jos mein äiti vie ton isomman tarhaan. eli joku ap.
Joo, katsellaa...T on tiistaisin kotosalla, torstaisin tarhassa... =) Huomen ei käy, mut ens viikolla ei taija olla mitn... :/

Jahvetti mä oon ihan samanlainen. ei jaksa olla niin kovin tarkka joka asiasta. mul tuppaa olemaan vähän sinne päin aina. :LOL: :ashamed:

jauheesta mä teen aina kerta-annoksen vaan. en tee jemmaan mitään. tuleepahan ihan freesiä ainetta sitten :LOL: ei jaksa jemmailla :ashamed:
Oonpas mää laiska! :ashamed: :whistle:

Musta tuntuu et meillä on maitomäärä vähentyny jostain syystä nytten. poju ei syö niin usein kuin ennen. eilenkin meni vaan n.700ml. mut muistaakseni viimeks neuvolassa sanoivat et 600-800ml on ok tällähetkellä. 1000ml kun menee niin ei d-vitamiinia tarvii antaa.

Pukamat vaivaa edelleen enkä ees muistanu eilen lääkärissä puhua niistä kun oli harjottelija siellä.eli mulle tehtiin kaksin kertainen jälkitarkastus. ensin lekuri ja sit harjottelija. oonpahan nyt sitte täysin tutkittu.

Kirpparille tahtois tääkin lähteä mutta leveillä kaksosten rattailla ei siellä pääse minnekkään. Plaah. Vai pitäskö mennä kokeilemaan. :D voi olla et hermo menee ihan kokonaan sitten. Ainakin ulos me mennään. Kamalan työläs lähtö vaan kun puet ittes ja lapset ja sitten mennään autotalliin hakee rattaat eli alas kahet rappuset kaks lasta sylissä. toinen onneks kopassa joten helpottaa. Oon aina jo poikki kun talliin asti pääsen.

Kaverin kans eilen sovittii et lähetään jumpalle ehkä jo ens vkolla kun hän saa hommat hoitoon ensin. Kivaa. Tulis vaan nyt sitte lähettyä eikä pinnattua. :whistle: Jokos muut on jo jumpalla ja salilla käyny?moni lähössä?
Miksköhän se lähtö on aina vaikeaa... :ashamed:

taidanpa mennä pukemaan josko päästäs sitten lähölle..

Jepsu ja Lapsukaiset

Mie kanssa tahtosin alkaa vaikka salilla käyää, mut ei sitä jotenki yksin viiti lähtä :ashamed: Joskus 13v sitten oon viimeksi käyny, siis ennen lapsia :kieh:

Voiskin muuten tosiaan alkaa ottaa ylös noi, että paljon neiti syö päivän aikana :whistle: Taidampa alottaa heti vaikka 3 kertaa jo tän päivän aikana syöny, mut muistan viel toistaseks määrät :kieh:

Meillä on uloslähöt nykyään tooosi iisejä mitä vertaa edellisten vauva-aikoihin :D Isot nt menee omia menojaan, mut jos kuopuspoika on kotona, ni sen voi avittaa pihalle vaikka tuntia ennen ku on ite menossa :D Sit vaan ku vauva on syötetty ja puettu, ni lätkäsen sen vaunuihin, jotka nököttää olkkarin nurkassa takapihan oven edessä ja puen itteni, tyttö nukahtaa sillä aikaa vaunuissa itekseen ja eiku baanalle B) :D
Edellisen ollessa vauva asuttiin viel kerrostalossa 2. kerroksessa ja isommat poajt oli 3v ja 5v...ah nyt on niin taivaallisen helppoa :D :D :D

Jos alkas valmistautumaan kirpparille lähtöön, ulos ei kyllä kärryttelee lähetä..sataa kunnon räntäkakkaa |O

Jahvetti ja Memmu

Mistähän mun piti kirjoittaa..

No tosta oman pään mukaan menemisestä nyt ainakin et sama täällä on kyllä. Neuvolasta poimin ne jutut jotka meille sopii ja sovellan loput. Monesti olen huomannu et jos olisin tehny miten toiset haluaa niin olis menny metsään.

30-kriisi Mulla on lapset ja aviomies ja vakkarityö mut vuokralla asutaan. Tosin mä saisin kriisille aihetta jos kaikki olis jo valmiina. Nuorihan mä olen vielä, eläähän noi 50 vuotiaatkin vielä muutoksen aikaa jotkut. Ei tässä hoppua ole kunhan noi muksut tosiaan on tehty jo. :D

Vuokrista
Toi 700euroa tai 800 euroa yhtään mistään asunnosta kuulostaa niin pieneltä että tuntuu ihan mahdottomalta et jossain voi asua omillaan tollasella asumiskululla. Ihan älytöntä heittoa näissä. Meillä menis lainan lyhennykseen ja vesimaksuun+sähköön ihan vähintään 1100 euroa kuussa eikä sillä asuttais edes pk-seudulla vaan Hyvinkäällä. Pitäisköhän sitä yrittää tota ukkoa houkutella johonkin ihan kauas---Haminaan. :D Siellä olis järkevämmissä hinnoissa asunnot ja sais muksut kasvaa rauhas. Tosin sit olis kyl kaverit ja vanhemmat kaukana, sukulaiset lähel. :whistle:

Korvikejauheesta Tää Vinjan tapa toimia kuulostaa musta siltä mitä mä voisin käyttää kans:
Mä keitän vettä satsin jääkaappiin ja lämmitän siitä tarvittavan määrän ja jauheet päälle. Reissuun otan termariin sopivaa vettä ni ei tarvi miettiä missä lämmittää.
Jossain vaiheessa toikin tulee vastaan kun ei tää imetys aukottomana voi jatkua ikuisuuksiin. Nyt jo alkaa vähän välillä tympiä. :x

Hoitovapaa jatkuu mullakin tonne syksylle 2009, silloin ajattelin tehdä myös tota lyhennettyä työviikkoa. Saa esikoinen rauhas palata koulusta eikä sille tule niin pitkää aikaa yksin eikä tää juniori joudu olemaan niin pitkiä päiviä tarhas. Mies ei meillä kotiin ole jäämäs, sillä kertoi tossa yks kerta että hänellä on uraputki eikä työnantajat katso hyvällä jos mies on kotona. :LOL: :LOL: Vähän sai kuulla tosta!! :kieh: Raukka on niin pihalla välillä ajatuksineen.

Vinja:
Hoitovapaasta vielä. Tuli taas aika p**ka fiilis eilen kun olin äiti-lapsi kerhossa. Siis kaikki on tosi mukavia mut kotiäitifanaatikkoja (siis ei kaikki oo fanaatikkoja mut aika moni). Ja heiltä ei koskaan kysytä miksi ovat kotona. Sit yks äiti kerto menevänsä töihin kohta niin kysytään miksi |O |O Siis luultavasti kysy ihan mielenkiinnosta mut mulla särähti, kun muutenkin tota asiaa stressaan. Tuli tunne et heti pitää olla kauhee meriselitys miksi viet lapsen hoitoon. joo en osaa nyt kauheen hyvon tota selittää, toivottavasti tajusitte!
Noissa äiti-lapsi kerhoissa valitettavan usein on kotiäitifanaatikkoja. Ei kaikki ole mutta tarpeeksi moni. Mä en henk.koht. kestä sellaisia vaikka itekin himassa olen lasten kans. Mut joo, tiedän tyypin. |O

Nyt tuli taas paljon asiaa, tai tuntuis et on menny tovi tässäkin. Nuutti nukkuu pihalla, taas, joskin nyt tuntuis menevän putkeen nää unet ilman heräilyä...ja keksin miksi, sillä on ollut kuuma. Olenpa mä tyhmä. NO nyt se vinkas....tietty.

Koska mun on "pakko" elää tulevassa niin mä ilmoitin jo alustavasti meidät vauvamuskariin SYKSYKSI :ashamed: :whistle:. Edes tarkkaa ajankohtaa saati hintaa ei ole tiedossa..

Nyt on aamu menny vähän liian helposti. Tyttö ei ole KAUHEASTI itkenyt! Mitähän päivä ja ilta tuo tullessaan, mieskin tulee myöhemmin..

Meillevauva sun viestit kolahtaa aina muhun kun niistä tulee niin elävästi mieleen esikoisen koliikkiaika.... nytkin tuo "pakko elää tulevassa", muistan niin hyvin kun sitä vaan odotti että kuluisi aika nopeaan että tulisi se 3-4 kk ikä vastaan missä pitäisi loppua. Jaksamista teille :hug: rankkaa aikaa, tiedän, mutta meillä ne itkut tosiaan loppui sitten 4 kk vaiheilla, jos yhtään lohduttaa... tässä vaiheessa sinne tietenkin tuntuu olevan vielä ikuisuus, mutta päivä kerrallaan, niin kyllä se vielä hellittää. =)

Niin hoitovapaasta kotona ajattelin olla mahdollisuuksien mukaan siihen asti kun poika on 3 v, mutta ymmärrän oikein hyvin niitä jotka työelämään palaavat. Eipä noilla kelan tuilla pitkälle pötkitä... mutta kukin tekee omat ratkaisunsa eikä tässä asiassa ole yhtä oikeaa tapaa toimia. =)

Ikäkriisistä täällä ei kärsitä, vaikka tuli juuri se maagiset 30 v täyteen eikä ole edes työpaikkaa tiedossa. :D Kyllä sitä ehtii vielä töitäkin tehdä, eläkeikään on kuitenkin vielä suunnilleen 35 vuotta. :LOL:

Ieva, Kiin, Cruella; kiitokset vaan, sielä ne Kuopiossa vielä ovat, tarkkailevat nyt bilirubiineja kun ilmeisesti normaalia herkemmin "nousevat" kun äipän veriryhmä on miinus ja vauvan plussa..

Ahistava päivä..herättiin taas aivan liian myöhään ja kylmäkin on ja synkkää ja koleeta..ei saa nyt oiikeen otetta mistään...vaikka siivota pitäs, huomenna meillä ois tarkotus pitää lastenvaate (laban-->pikku-kummitus) kutsut, ja tietty leipookkin pitäs.

Oispa ihana lähtä neiti En kanssa johonkin, töissäkään ei olla vielä käyty, mutta A) meil ei oo autoo, omasta jarrut rikki ja miehen työauto tommonen lava-auto jossa turvatyynyt joten silläkään ei päästä, ja bussilla täältä ei taho päästä mihinkään... B ) stressaa toi imetys muualla kun edelleen useimmiten imetän makuulta tai sit imetystyynyn kaa..

Eilen meinas seinät kaatuu jo päälle nin lährin sit kauppaan..mies ihmetteli ett kuinka mul niin kauan meni mut oli ihana vaan kattella ja kierrellä ihan kaikessa rauhassa..ja vaikka järki (ja kukkaro) sano että neiti e ei tartte nyt vaatetta, nii en voinu vastustaa semmosta kesäistä mekko/tunikaa ja trikoita, eivät kalliit ollu mutta kuiteski.. :D |O

Ei kait, pakko kai se on nyt edes hieman ryhdistäytyä :/

-n-

ps- vaihroin taas proffiilikuvvaa, miten niin mulla tylsäääääääääää :headwall: :LOL:

pss. neiti E viime yönä käänty kyljeltä mahalleen...veikkaisin että vahingossa mutta kuiteskin, ja nyt on viimesen viikon ajan aina välillä saanu tutista otetta..niin ne lapset kasvavat :snotty: , pikkuvauvasta taaperoks :)

Yhteistyössä