***HELMET 2008*** Huhtikuu

Meillä on joulukuussa ostettu ideaparkin lastentarvikeliikkeestä 60 euron lampaantalja vaunuihin, jota tosin ei olla vielä käytetty. Talja on ollut siis esim. vauvan sängyssä, sohvan käsituen päällä yms. säilytyksessä. No, meillä on tapettu joulukuusta lähtien pieniä ötököitä, (muistuttaa täitä mutta on isompi )ja viime aikoina noin 10 kpl päivittäin. Niitä löytyi joulukuussa vauvamme sängystäkin, mutta enimmäkseen lattialta. Alettiin miettiä, että mistä ötökät tulevat ja keksittiin että talja on tullut meille joulukuussa, ötököitä on aina taljan läheisyydessä ja sitten alettiin tutkimaan taljaa. Sieltä löytyi vastaavia, isompia, kuolleita ötököitä ja eilen kun vietiin liikkeeseen takaisin, tuli sieltä eläväkin esiin. Hyi, että!! Katsoin netistä lampaiden loisia ja nää ötökät taitaa olla väiveitä.. ainoa on että en tiedä, miten hävittää ne kotoa. Koirakin on alkanut raapimaan itseään ja sille lykättiinkin eilen ulkoloishäätöaine. Huomenna käyn vielä viemässä kuolleita ötököitä terveysvirastoon, ne saa siellä tarkistaa, että mikä loinen se on. Vitsit,koitu kyllä vaivaa.. Mitä mielestänne voin vaatia hyvitykseks? Uutta taljaa en valmistajalta haluaisi. Voinko pyytää korvaamaan koiran loishäädön, se oli kuitenkin päälle 50 euroa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Meillä on joulukuussa ostettu ideaparkin lastentarvikeliikkeestä 60 euron lampaantalja vaunuihin, jota tosin ei olla vielä käytetty. Talja on ollut siis esim. vauvan sängyssä, sohvan käsituen päällä yms. säilytyksessä. No, meillä on tapettu joulukuusta lähtien pieniä ötököitä, (muistuttaa täitä mutta on isompi )ja viime aikoina noin 10 kpl päivittäin. Niitä löytyi joulukuussa vauvamme sängystäkin, mutta enimmäkseen lattialta. Alettiin miettiä, että mistä ötökät tulevat ja keksittiin että talja on tullut meille joulukuussa, ötököitä on aina taljan läheisyydessä ja sitten alettiin tutkimaan taljaa. Sieltä löytyi vastaavia, isompia, kuolleita ötököitä ja eilen kun vietiin liikkeeseen takaisin, tuli sieltä eläväkin esiin. Hyi, että!! Katsoin netistä lampaiden loisia ja nää ötökät taitaa olla väiveitä.. ainoa on että en tiedä, miten hävittää ne kotoa. Koirakin on alkanut raapimaan itseään ja sille lykättiinkin eilen ulkoloishäätöaine. Huomenna käyn vielä viemässä kuolleita ötököitä terveysvirastoon, ne saa siellä tarkistaa, että mikä loinen se on. Vitsit,koitu kyllä vaivaa.. Mitä mielestänne voin vaatia hyvitykseks? Uutta taljaa en valmistajalta haluaisi. Voinko pyytää korvaamaan koiran loishäädön, se oli kuitenkin päälle 50 euroa?
:eek: :eek: :eek: :x :x :x Onneks tuo meidän talja on hankittu kahdeksan vuotta sitten (saatiin miehen veljen perheeltä), eikä siten voi mitään loisia sisältää.

Minä ainakin ehdottomasti vaatisin kunnolliset hyvitykset: koiran loishäädön vaatisin ehdottomasti maksamaan, samoin kuin kodin siivouksen yms. Ole tiukkana vaan siellä! :kieh: =)

tervehys!

on kyllä ollu ihana ilma tänään!!
ehkäsyasiasta ollut puhetta..mulla viikon päästä jälkitarkastus ja miettiny pääni puhki mikä ehkäsy olis hyvä..minä kun en ole helposti sikiävää sorttia ja meiän lapsiluku ei varmaankaan tässäole..joskin haluaisin odottaa 2-3vuotta ennen ku kolmatta alkaa yrittää.en tiiä mikä olis järkevä vaihtoehto..hmm
vitsit ku pitäis noita kiloja saada karistettua kiireen vilkkaa ennen kesää..keinoja????rassaa ku mikään mahu päälle hitsit vie,
tytsyt nukkuu.ukko tuli töistä taäytyy puhutella-palaillaan:)
aurinkoista viikonloppua kaikille!!
minni80 ja pikku m kohta 2kk

Lammiska; Juu, kaikki kulut vaan paperille ja laskua sisään :attn:

Huh, meillä oli kans aika haipakka päivä...meillä oli siis lastenvaatekutsut joten sen tiimoilta puuhastelua on riittänyt. Ja kun liha on niin heikko, niin joutu ostamaan ihanan tummen-peukku setin ja pikku-anna lautasen+ruokalapun, emännän lahjaksi neiti E sai pikku-kummitus fleecehaalarin :D

Jahvetti; muistelinkin että teidän pimatsulla oli hiukka niukemmin tukkaa kun meidän ja siitä sitten tuumin joskos tukalla vaikutusta kynsiin, vitsit mikä järjen jättiläinen suorastaan oon :LOL: :LOL: :LOL:

Kiin; meillä ja on kynnen aluset mustana ja ovathan sitten hankala saada puhtaaks |O

Olikohan mull muuta...ööö..ei nyt ainakaan het tuu mieleen, joten :wave: , öitä :hug: . Ai niin, huomenna pitäs jaksaa nousta aikasin kun pitää varata neiti Eelle lääkäriin aika kun tuo silmä rähmii (on siis rähminyt koko ajan enemmän tai vähemmmän, mutta nyt tuo luomi on ruvennu kans punottamaan :/

Ja toinen ai niin :), joku niistä vakuutuksista puhus, meilläkään ei ollu vakuutusta ennen syntymää ja nyt sitten se otettiin Ifiltä, kalliiltahan tuo tuntuu, mutta onneks iso-täti on luvannu maksaa ensimmäiset 5 vuotta
-n-

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Ei malta vielä lopettaa... :D

Ehkäisyä en ottanut jälkitarkastuksen yhteydessä. Käytetään kortsua (ainakin jonkin aikaa) ja jos seuraava vauva ilmoittaa pian tulostaan niin olisimme siitä tosi onnellisia. Terkka yritti kyllä puhua että ottaisin e-pillerit, mutta minä en tahdo enää käyttää niitä ennen kuin on koko lapsiluku meidän perheessä täynnä.
näin myös meillä... otin sen reseptin vastaan ja kiittelin päälle (ja heitin roskiin kotona) :D

kynnet: meillä leikataan alle viikon välillä... pakko, pojalla pari päivääkin sitten ihan verinen ventti keskellä otsaa, eikä ollut ees pieni :ashamed: (jotain2,5cm)... tosi kiva jos jää arvet...niin ja siis tukkaa on! =)

veronpalautukset: köyhyys jatkukoon! oltiin vissisteenkin laskettu liian tarkkaan: palautukset 2,07 euroa -> EI PALAUTETA (...en vissiin mitään kahta euroa edes haluaisi...) :headwall: :headwall: :headwall:

ja olikohan muuta... =) en muista...

ai juu: oliko joku käyttänyt kuukuppia? voiskos saada jotain mielipidettä mukavaaudesta, helppoudesta/vaikeudesta tms. harkitaan nyt täällä sit sitäkin, sama se kai itsekin "kestoilemaan" jos vauvakin kerran :)

Kuukupeista Olette keskustelleet, niin itse en siitä ole innostunut, mutta onko teistä kukaan käyttänyt tai kiinnostunut niistä kestositeistä kuukautisten aikana?
Itse aattelin tilailla ja testata, kun tulisivat huomattavasti halvemmaksi, kuin kertakäyttösiteet.

emmie mä en voi kun vaan suositella kuukuppia, tosi helppo ja vaivaton. Ainoa miinus on et on niin huomaamaton et pari kertaa meinannu unohtua et se on :whistle: Pari ekaa laittokertaa oli harjottelua mut sit rupes sujuu. Pois en antais mistään hinnasta!

Heippa!

Pikkuisen kynnet... Miten ne voi kasvaa sellasta kyytiä?! :eek: Aina pitää olla napsimassa. Ja sitten se musta töhnä mikä sinne kynsien alle kerääntyy, tuntuu aina että kun joku on kylässä niin katsovat ettei pidetä lapsemme puhtaudesta huolta.. mutta kun sitä vaan tuleekoko ajan vaikka kuinka yrittäis pyyhkiä :ashamed:

Päälle pissimisestä tuli mieleen että meidän poika se pissi pottaan 1kk ikäisenä :D Olin porukoilla vessassa vaihtamassa vaippaa ja lattialla oli siskonlasten potta, poika oli mulla sylissä selkä muhun ja sitten se alko lorottaa ja menikin suoraan pottaan! Himpun verran nauratti, meidän varhaiskypsä =)

Ne veronpalautukset... noh, onhan se 12 euroakin jotain :| Mies sai 400 ? :kieh:

Oon nyt viikon käyttänyt Cerazetteja eikä vielä ainakaan ole ollut mitään vuotoja tai muutakaan oiretta. Järkyttävä vetinen valkovuoto on kyllä edelleen jatkunut jo muutaman viikon, mutta siihen pitää ilmeisesti vaan sopeutua. Pillerin muistamisesta... Oon laittanut puhelimeen muistutuksen joka päivä hamaan tulevaisuuteen asti, koska ilman sitä VARMASTI unohtaisin. Ja eilenkin meni tunti yli kun just sillä hetkellä imetin kun hälytys soi ja sitten unohdin koko asian hetkeks...

Eilen oli vähän itkunen päivä. Tuntu vaan että kaikki kaatuu päälle... Tein sämpylöitä jotka ei taaskaan onnistunut, olin ymmärtänyt naapurin miehen jutun väärin, joulurahaa tulee se 12 euroa, kuulin että parin vuoden päästä lisätyöt loppuu ja pystyn hädin tuskin maksamaan osuuteni asuntolainasta, saat isitten muusta...
Mies tokas että sanoo neuvolassa että mulla on masennus... vaikka varmasti hyvin muistaa että esim meidän seurustelun alkuaikoina itkeskelin jatkuvasti ilman syytä, eilinen oli siihen verrattuna ihan pientä.

Pääsin kuitenkin sanomaan sille sen mitä oon mietiskellyt jonkin aikaa eli että synnytyksen jälkeen ei ilmeisesti sai kertaakaan itkeä tai se luokitellaan masennukseks. Jotenkinhan se paha olo pitää edelleen purkaa ja jos itku auttaa niin eikö se ole positiivinen asia??!

Teemalta tuli illalla joku dokumentti sikiön aisteista ja siinä oli synnytys ja äiti itki vuolaasti sen jälkeen, niin mies sitten siinä vaiheessa lähes syytteli mua siitä etten ollut itkenyt ilosta kun poika synty. Olin just pungertanut käsi poskella olleen pojan lähes repeämättä sisuksistani, ehkä olin siitä vaan niin kovasti huojentunut että "unohdin" itkeä!
Kyllä miehet osaa olla joskus ääliöitä...

Nyt lähdetään vähän kävelemään, ihana auringonpaiste :) Aamulla on kiva kävellä kun on jotenkin rauhallisempaa, vaikka liikennettä onkin...

Pessi :wave: meillä on myös ristiäiset vielä pitämättä. Ovat vasta 27pv. ei saatu aikaisemmin!
Nyt pitää mennä isukki pelastaan! Tuli EU-papereiden tekiä ja tyttö kitisee isänsä sylissä.. ja mä olen tekemässä ruokaa :LOL:

miks ei meille oo tullu noita verolappuja?? :eek: tuntuu et kaikille täällä on tullu... :snotty:

lammiska: hyi yök :x kannattaa nostaa kunnon meteli asiasta. tosi ällöttävää et uuden taljan kautta voi saada jotain ölliäisiä, huh. ja tosiaan on kalllista toi loishäätö eläinlääkärissä. apteekin tököteillä halvempaa mut hurjan työlästä :/

äippähki: tota vähän pelkäsinki et vuoto eka muka loppuu ja sit taas alkaa uudelleen |O mulla meinaan nyt vähentyny ja illal ei tuu enää yhtää ni jo riemuitsin et tässähän pääsee jo sekstailemaa mut varmaa tänää taas alkaa tulla ku härän kurkusta ku ukonki jo virittelin aamul siihen et illalla harrastellaa punkkajumppaa :kieh:

pusuapina: :hug: ukot on joskus vähä :kieh: en mäkään itkeny kummankaan synnytyksen jälkeen, ekan jälkee olin niin pyörällä päästä etten ees tajunnu ja toka oli niin kivulias et helpotus niin suuri ku tuska loppu et ei itkettäny, heh. no sitte myöhemmin vähä kyllä :whistle:

saako noita kuukuppeja muutes muualta ku netistä :attn:

cruella ja p 2,5 kk

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
emmie mä en voi kun vaan suositella kuukuppia, tosi helppo ja vaivaton. Ainoa miinus on et on niin huomaamaton et pari kertaa meinannu unohtua et se on :whistle: Pari ekaa laittokertaa oli harjottelua mut sit rupes sujuu. Pois en antais mistään hinnasta!
Mut miten se kuuluu laittaa? en oo siihen mitenkään perehtynyt vielä toistaiseksi... kaupassa oon nähny kyllä ja niin kummalta näyttää... eikö se mitenkään satu/tunnu kun siinä on sellanen "tappi" ?? ja eikös se kuulu johonkin kohdunkaulan ympärille? miten sen siihen saa...urpo minä... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Cruella: kuukuppeja myydään tääl hgis ainakin noissa ekokaupoissa, kai siellä teilläkin (? en muista mistä olet =) ) jos vaan joku ekokauppa löytyy?
haminasta, tää on sellanen mämmilä et tuskin ekokauppoja löytyy :kieh: mut kiitti vinkistä, kotkasta ehkä saattaa sellanen kauppa löytyykki :)

mistä ootta löytäny kivan kevät puvun vauvalle? Haluaisin jonkun ihan oikean ulkoilupuvun ei tietty mitään "kurapukua", mut sellasen vähän pyhäsemmän..joka ei kuitenkaan maksas ihan hirveesti! Täälkä olen kattonu niin löytyy vain tasan kahta väria v.punaista ja v.sinistä tai sit koot alkaa 80cm.
pitäs päästä oikein kaupungille katteleen..aattelin kyllä et jos veis tytön huomenna mummulle hoitoon ja käväsis yksin zeppeliinissä :D samalla vois katella itellekki housuja

emmie no se taitellaan ja tungetaan sisään jossa se sit aukee :whistle: hyvin selitetty... Ja siinä on tosiaan semmonen antenni, mut jos se tuntuu ni sitä voi lyhentää. Mä leikkasin sen aika lyhkäseksi niin ei tunnu ollenkaan... www.kuukuppikunta.net niin siellä on hyvin tietoa noista!

:wave:
No nii, paremmalla ajalla, aamupala syöty, toinen tissi lypsetty, pyykit pyörimässä, johan siin sit jo onkin.
Me kävästiin aamulla sitten sielä lääkärissä rähmivän silmän takia, on aika ajoin vaivannut, silmäkulmaa pyörittämällä aina aukenee hetkeksi, nyt siis tippaa ja salvaa silmään..jos ei tehoa niin sitten otetaan jotain näytteitä joskos on jokin sairaalasta saatu eri kanta...Saapas nähä kuinka tuo tippojen laitto sujuu |O

Kuukuppia en vois ajatellakkaan, koskaan en oo oppinu ees tamppooneita käyttämään saati sit tommosta kuppia...siteillä mennään, toki vois harkita kestositeitä.

Vaan kyl toi mainonta/kosiskelu alkaa sit jo pienestä pitäin..eilen luukusta tipahti leluvihkonen ja tänään kutsu lorumaahan, oikeestaan aika ärsyä :headwall: |O

siinäpä ne päälimmäiset tälle päivälle :D

-n-

Pakko kirjottaa vähän tosta rota-rokotteesta... Oltiin nimittäin tässä pari päivää sitte neuvolassa ja täti tietty kysy, et otetaanko se. Vastasin et ei, ku se pätee vaan yhteen ainoaan rota-tyyppiin. Niin täti kerto, et "niinhän se päteeki vaan yhteen, mut ens vuonna tulee rokotus ohjelmaan sellanen rota-rokote, joka pätee viiteen eri tyyppiin!! Eli se ei siis oo sama ku tää, mikä on nyt! Joku siitä kirjotti, et "suositeltavana sitä näköjään pidetään, ku on tulossa rokote ohjelmaankin." Niin eipä se sama rokote oo tulossa... Sehän on vielä tujumpi rokote, joka tulee siihen ohjelmaan. Niin ja mä en sikskään halunnu sitä, ku ei oo varaa.. :ashamed:

zuku, KappAhlissa on kuulemma pari hienoa. :) Joku peessi/vihertävä ja sit vaaleenpuna-vihertävä. Siis pääosin vaaleenpunanen. Eikä ne oo kovin kalliita, mut nättejä. Kylläki tosi ohuita, et sellasia kesäpukuja lähinnä.

Ehtii välillä taas koneellekin kun isompi nukkuu, neiti V kyllä nököttää sylissä :heart: ja pulauttelee syönnin päälle kuten tavallista, menee taas vaihteeksi molemmilta vaatteet vaihtoon!

Mitäs piti kommentoida...niiin, ehkäisyjuttua on ollut...muakaan ei yhtään houkuta tuo kierukka edes ajatuksena :x ei ylimääräisiä kapistuksia sisuksiin kiitos! :D Ensi viikolla olis jälkitarkastus, enkä oikein tiedä noista minipillereistäkään viitsiikö aloittaa kun kuitenkin luultavasti aloitan yhdistelmäpillerit kunhan imetys joskus loppuu.

Kuukuppi kyllä kovasti kiinnostaa, oon kuullut siitä pelkästään hyvää ja mietin jo aiemmin että pitäiskö hommata-vähän jäi sit tuo asia pöydälle odottelemaan kun tyty ilmoitti tulostaan!

Kynsiä täytyy tytyltä leikata vähintään kerta viikossa. Ekan kerran leikattiin kun kotiuduttiin sairaalasta, oli jo syntyessään niin pitkät että niillä olis mennyt puuhun! :p Ja meillä myös tytöllä tukkaa ja paljon, tiedä sit vaikuttaako asiaan.

Meillä V kääntyilee kovasti kyljilleen ja yrittää ährätä siitä eteenkinpäin, mut ei ihan puhti vielä riitä! Vähän kun kädestä nätisti vetää niin kääntyy siitä mahalleen ja kenottaa nuppi pystyssä. Tuo esikko alkoi kääntyä samantien kun 3kk tuli täyteen, saa nähdä pitääkö tämäkin yhtä kiirettä-ei olis kyllä väliä vaikka olis himpun rauhallisempi liikkeelle lähdön opettelussa!

Sellasta ohutta kevätpukua olen minäkin yrittänyt katsella-mitään kallista ei viitsisi ostaa kun ei enää syksyllä kuitenkaan mene...Paitsi jos ostaa sellasen joka on nyt mallia 6 hengen teltta!

Pulauttelee kyllä välillä ihan mahdottomasti, tuntuu että kaikki mikä menee sisälle tulee myös ulos. Osa päivistä on rauhallisempia, mut välistä vaihdetaan vaatteita kertaa monta päivässä kun ovat ihan märkiä...Kai tuo normaalin rajoissa silti on ja hyvinhän tuo neiti kasvaa että jotain menee perillekin! Esikoinenkin on jo oppinut pyyhkimään rätillä kun huomaa että siskolla valkoista naama täynnä!

Mie joskus tilasin kuukupin netistä, en muista mistä...juu, en tykänny |O

cruella ja äippähki mulla vuotaa aamulla AIVAN sairaana, kunnon hulahduksia välillä (joo ei tarvi lukee :LOL: ) , mut iltaa kohti sitte vähenee ja loppuillasta ei tuu enää juurikaan mitään ku vähä limansekasta verestävää mut yöllä taas jos käy vessassa, ni jo lorisee |O |O |O

IHANAA OLLA NAINEN :attn: :attn: :attn:

Pikavisiitti oli nyt vaan... :wave:

Mainonnasta mä oon kans alkanut saamaan ties minkälaisia mainoksia! Jopa perheasuntoilmoituksia siis rakenteilla olevista :eek:. Vissiin kuvittelevat että asun vuokralla tms mut mähän asun miehen siivellä :LOL:

Rotarokotuksesta mulla on mennyt toi täysin ohi.. Kerhon puolella lueskelin juttua. Jos se kerta tulee rokotusohjelmaan ensi vuonna, täytyy vissiin kysellä neuvolassa. Tosin jos oireena voi olla kärttyisyyttä ja vatsavaivoja..kiitos ei!

Mulla meni totaalisesti eilen illalla hermot :'(. Aamupäivälla vielä iloitsin että ei ole herne livahtanut nenuun mutta ilta muutti tilanteen. Oli taas itkuinen ilta tytöllä, huusi pari tuntia putkeen.Samaa teki myös toissa iltana. Saa nähä onko siitä tullut nyt jokailtainen juttu, taas. Tänään vielä tulee ukon vanhemmat plus muita sukulaisia piipahtamaan. Kiva jos tyttö huutaa kurkku suorana.. Toisaalta vois olla hyväkin! Näkisivätpä todellisuuden.

Mutta nyt tyty nukahti partsille! Ollu ainakin hiljaista tovin. Vähänkö kiva =)

Meillä M kans ähertää itsensä kyljelleen ja yrittää mahalleen mutta ei vielä repsukan voimat ja taito sinne asti riitä. Massulleen kun laittaa niin hetken aikaa viihtyy ittekseen.

meillä on tänään syöty ja nukuttu todella hyvin. nytkin poju vetää hirsiä. :D

Kuukuppi lukemien perusteella ei mun juttu. :x

Kesävaatteita löysin kirpparilla kiertäessäni ja H-H:stä puoleen hintaan tai -70%. ykskin t-paita maksoi 68centtiä. :eek:

Ihanat ilmat vaan jatkuu...kesä tulee jee!!!

Nyt täytyy mennä levyks. Söin just Currykanakastiketta ja riisiä. sekä vihannessekotusta( en oo vieläkään siitä luopunu enkä kyllästyny :LOL: ) ooh...nappi auki ja köllölleen..

Jepsu ja M 8vkoa1pvä

Hyi hitsi se lampaantalja-juttu! :eek: kävin tarkastamassa meidän taljan (Askosta ostettu vuoden vaihteessa). Todellakin Lammiska vaadit jotain korvauksia!!!!

Aloitin minäkin tänään Cerazetet (vai miten kirjoitetaankaan). Aika kiva juttu, kun sai puolen vuoden pillerit ilmaiseksi. Lääkäri totesi toosaa tutkittuaan sen olevan ihan tiukassa kuosissa :LOL: no eipä se vauva sieltä tullutkaan, missäs olisi venynytkään... Kiva oli kuulla, että kaikki ok. Ne alavatsa"kivut" ovat kuulemma ihan asiaan kuuluvia kannatinkipuiluja (kuten täällä joku valistikin) :)

Käytiin äsken tapaamassa pappia, valittiin ne ristiäisvirret jne.

Kuukuppi: ei varmaan mun juttu. En tykkää käyttää tamponiakaan, siteillä mennään.

Pessi ja J 7vk 5pv

Lammiska Mie kyllä vaatisin, sen lisäksi, että tavara palautetaan ja saa rahat takasin, siivouspalvelun, eläinlääkärin kulujen korvaamisen ja jotain hyvitystä vielä liikkeeltä, esim. lahjakortin tai jotain. Tuohan on ihan järkyttävää, että kaupasta tulee kotiin syöpäläisiä! |O Ei ihan sama asia kuin että tuote olis "tavallisesti" viallinen, rikki tms. :/

Vielä ei sujunu ihan jouhevasti miun kuukupin käyttö, mutta ens menkkojen aikaan harjotukset jatkuvat :) Ostin huutiksesta käyttämättömiä kestositeitä ja käytän niitä pikkarisuojana. Ihanan pehmosia, eikä kutita ja rapise housuissa :x
Miun on pakko käyttää pikkarisuojaa päivittäin, kun oon tällänen valkkarin suurtuottaja :ashamed: Voisin mennä liukkaanajoradalle kunnossapitäjäksi. Amikset ajais pimppirallicorolloillaan mettään, kun mie siellä kävelisin pari kierrosta ilman housuja :LOL: :ashamed:

Napsuh Me ostettiin jo tänä vuonna se 5 viruksen rokote :/ Mitäköhän se terkka on siulle oikein sekoillu? Rotarix sisältää 3 virusta ja Rotateq 5 virusta rotaa vastaan. Onko se kunnan maksama rokote sit vaan yhtä virustyyppiä vastaan? Eihän sellasella mitään tee :eek:

emmie Käy tuolla Vinjan ehdottamalla Kuukuppikunnan sivuilla :wave: Siellä on pitkät rimpsut ohjeita kupin käyttöön ja siihen mitä tehdä, jos sen kanssa tulee jotain ongelmia.

Veronpalautuksia tuli miulle 630? ja miehelle mätkyjä 800?, että se siitä joulurahasta :whistle: Eiköhän tuo Arttu ihan tarpeeks saa lahjoja sukulaisilta niin pari pakettia äitiltä ja isiltä riittää :D Ollaan menossa miun äitille jouluksi tänä vuonna niin ruokaan ei onneks mene niin paljon rahaa.

Meillä on pihalla 2 leskenlehteä :D Kesä tulee!!! :flower: B)

Yhteistyössä