***HELMET 2008*** Huhtikuu

Ja jos vielä vähän kommenttia noihin kestoiluihin... Mäkin aion ottaa kuukupin ja kestositeet käyttöön. Kuten emmie aiemmin sanoi, niin jos kerta vauvakin, niin miksen minäkin... ;)

Mä kans vähän ihmettelin tota mitä terkkari on sulle napsuh sanonu rotarokotteesta... :/ No, onneks kaikilla on vapaus valita, ottaako vai ei. Eihän niitä KTL:n nykyisen ohjelman mukaisia rokotteitakaan oo pakko ottaa. =)

nipsulilta piti kysyä, että mistäs oot hankkinu ne aivan ihanat haalarit, mitkä vauvalla on päällä siinä kuvassa kerhon puolella? Onko kenties metsolasta? Ja jos on, niin mikä koko ja minkäkokoinen tytsy on nyt? =) nim* Pakko saada ja Metsolan vastaavia oon jo himoinnu, mut aatellu, et tilaisin vasta syksyks. :p

nyt unille :wave:

Huomenta :wave: ,
Pikkasenko ihana ilma B) ,ainoo vaan että mies rukalla alkaa nuo allergiat vaivaamaan ja aamu onkin ollu yhtä aivastelua ( oma moka ku ei muista syyä lääkkeitä säännöllisesti |O )

Ieva; me saatiin lainaks noita sangen ihquja pökiä kaverilta, ovat ostettu Wilmikseltä, just kävin katteleen valikoimaa ja joutuu ehkä sortumaan jossain vaiheessa tollasiin, 25? hyvälaatusista (siis oikeesti on tosi hyvän tuntuset), laadukkaista potkareista ei oo paljoo, eihän :D . Luonnossa ovat ihan syötävän hyvännäköset, noi värit on niiiiiiiin hyvät yhdessä :heart: , oon ihan fiilareissa :xmas:.
Meidän tyttö oli viimeks neuvolassa pitkä 58cm ja painoo himpan vajaa 5 kg, ja tästä aikaa noin 2 ja puoli vkoa. Noi housut on kokoa 62/68 ja ehkä sentin kaks liian pitkät, muuten hyvät.

Hei sitähän mun piti kysyä että te jotka ootte vaihtanu korviketta, niin ootteko tehny sen kerralla vai silleen asteittain?? :attn:

-n-

Huomenta! =)

Olipahan yö. Pikkuinen oli ihan rauhallinen ja meni nukkumaan vartin huudon jälkeen puol kymmenen mut sit yhdentoista aikaan soi miehen puhelin. Tytön isä soitti ja arvasin jo siitä etä jotain on pielessä kun siihen aikaan soittaa. Tyttö oli sitten oksentanut iltapalan jälkeen ja isä soitteli sitten että mitäs nyt. Ei ole vatsataudissa vielä tyttöä hoitanut ja onhn siinä omat kommervenkkinsä. Ruoka ei pysy sisällä eikä imeydy normaalisti niin likka menee helposti tosi huonoon kuntoon. Kerrottiin mitä suunnilleen pitäis tehdä ja laittelin pari megapitkää tekstaria sinnepäin ja tunnin päästä tuli viestiä että 15min välein oksentaa. Kehoitin tarkkailemaan pari tuntia ja jos ei siinä ajassa oksentelu rauhoitu niin soittaa Jorviin tai terveysneuvontaan. No, klo 4 sit tuli puhelu että ei oikeen rauhoittunut ja että lähtivät mökiltä Jorviin. Hyvä sinänsä että menivät mut tiesin että mitään ei oikeestaan sielläkään voi tehdä kuin laittaa tiputus jos likka ei ole ehtinyt kuivumaan niin ei sairaalassa mitään muuta voida vatsatautiselle tehdä. Aamulla sit soitin heille niin olivat joutuneet jonottamaan siellä 1,5 tuntia ja oksentelu oli rauhoittunut jo matkan aikana. Ei ollut likka kuivunut joten tyhjillään olevaan mummon kotiin lähtivät klo 6 tohon lähelle. Eli loppujen lopuksi kaikki meni ihan hyvin, tosin tytölle varmaan oli aika traumaattinen kokemus kun edellisetä vatsataudista on jo sen verran aikaa ehtinyt kulumaan. Hyvä toisaalta, jos jotain positiivista hakee, että tuli nyt ettei sit kesällä kun ajattelivat Lofooteille lähteä pariksi viikoksi. Nyt tietävät miten toimia tossakin tilanteessa. Huh..vatsatauti on meille se kauhein mitä voi tulla tolle tytölle. Inhottavahan se on kaikille kyllä.

Kotona on kaikki ihan ok, mies meni Nuutin kans kävelylle ja siitä Nuutti jatkaa päikkäreitä. Ja tollanen ilma!! Ihanaa.

Vanamo+Nuutti ja muut :heart:

Ihana ilma! B)

Sitä piti nopeesti vaan kommentoida (vaikka oonkin ehkä pari kertaa tän jo täällä sanonu) jollekkin joka kysyi noista kevätpuvuista, että KappAhlissa tosiaan on ihan hyvännäköisiä pukuja, n. 25e. Mun mielestä se on just tän hetken puku (siis ainakin näiden Hgin säiden mukainen).

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Voi vinetto, hei neuvokaa joku tolloa, en tajua yhtään miksi noi munkin :LOL: tekstit tulee sinisenä... Siis mitä tää tekee väärin! |O
Laitoitkohan oman tekstis sen quoten sisään? :/
No en kyllä mielestäni, vaikka säätäjän vikaa onkin... :D

Voi perskuta, nyt toimii! Säätäjä ollut siis taas asialla! :p

No nyt on ristiäiset hoidettu! Jotenkin väsy olo. Vaikka ei pitänytkään stressata niistä niin silti stressasin jonnin verran.. Lähinnä tuntui siltä että kaikki muut (=miehen isä erityisesti)vaan seisoa toljottavat mun tiellä. Ja tietty sitkun oli monia uusia kasvoja & uusi paikka ja tilanne tytöllä, niin itkuhan siitä seurasi. Eikä kelvannut kun mun syli. Mutta onneksi varoitin miestä, että voin olla aika kireellä..

Viime yökin oli hiukan levoton kun niitä vieraita kävi iltasella. Kolmen aikaan tyttö ähisi mutta lopulta heräsi vasta 05.30.

Mä taidan tänään vaan löhötä niin paljon kun voin..

Ohhoi, onpas ollut ihanan leppoisa päivä tänään. Käytiin peikkotytön kanssa melkein kolmen tunnin kävelyllä: rantoja koluttiin. Kevään tuoksu on ihana etenkin meren rannalla! =) Harmillista tässä päivässä on vaan se, että kummipojan 1v3kk piti tulla perheensä kanssa kylään, mutta poitsu olikin sairastunut vauvarokkoon. :( Eivät tietenkään sit tulleet, ettei tartu.

Me muuten lopetettiin Cuplatonin antaminen toissapäivänä. Eipä ole ainakaan vielä mitään huonoa seurannut. Päinvastoin; tyttö teki eilen kahdet kakat, joista toiset ihan normaalin maitokakan väriset sen iänikuisen vihreän sijaan! =)

kävin zeppeliinissä..siellä en kapphallissa nuita kevätpukuja nähny :eek: mut löysin sit prismasta kirafin kevät puvun (vaaleanpuna/harmaa) 24? oli myös muun värisiä.. otin 62cm ja sekin on ISO, äiti "pauhas" et olis pitäny ostaa isompi, mut tuon hintasia nyt raskii ostaa vaik useamman kokosia..ku tuo 56cm haalariki on tälle vielä iso :D
nyt saunan lämmitykseen ja isännä vieree köllimään..

Kuukupista On kyllä aivan loistava keksintö! Helppokäyttöinen ja mukava, eikä sen kanssa tule "likaista" oloa niinkuin siteiden. Kupin asettaminenkin on helppoa. Kuppi vaan taitellaan kaksinkerroin ja lykätään sisään. Siellä se sitten itsestään "poksahtaa" auki ja alipaineella pysyy paikoillaan. Pois ottaminen on vähän vaikeampaa, ja ekat kerrat se voi olla melko sotkuista puuhaa.. Mutta kun sen oppii niin no problem. :)

Veronpalautuksia mulle tuli n. 1200?! :eek: :D Mies puolestaan sai 300? mätkyt...

Käytiin tänään sellossa sembaloissa. Mukaan tarttui potkarit ja lakki Adalle sekä vauvakirja. Itelleni ostin housut ja mies sai takin. Imetyspaitoja oisin halunnu pari, mut niitä ei löytyny..?! |O Tosi hyvä muuten se sellon lastenhoitohuone!

Tietääkö muuten joku pk-seutulainen saako paikallisjunalla matkustaa vaunujen kanssa ilmaiseksi?

Paikallisjunat on musta yhtä ilmaisia kun bussilla kuljettaessa.

Mahaväänteetja pierut on meillä taas niin itkun takana että |O. Nyt on alkanut olla (taas) joka ilta ihan törkeet huudot. Sit kuin napin painalluksesta tyttö nukahtaa. Ens viikolla tulee 10vkoa ikää täyteen joten noin pari viikkoa ois siihen 3kk rajapyykkiin aikaa.. VOI KUNPA VÄÄNTEET LOPPUISIVAT!!

ieva: Jep, minä ainakin käytän. Ja hyvin pitää. On ihanan "vapaa" olo myös yöllä kun mitkään nihkeet ja epämukavat siteet ei hierrä.

Mulla ei onneks oo vielä menkat alkanu. Täysimetyksellä mennään, joten toivottavasti pysyykin poissa niin kauan kun imetän. Ja sit voiski tulla uuestaan raskaaks niin jäis taas menkat pitkäks aikaa pois! :LOL: Oikeesti, mulla on nyt jo vauvakuume... :D

Mun on kyllä pakko myöntää että toi kuukuppi ei olis kyllä mun juttu. Se laittaminen nyt vielä menee mut sit se "yllätys" joka odottaa siellä kupissa niin :x ei juurikaan houkuttele. Mut onhan se varmasti paikalla ollessaan siistimpi ja mukavempi kuin siteet, mutta mä en käytä siteitä kuin öisin muutenkaan kun ovat niin epämukavia eikä housut istu kun on sellainen "rätti" pöksyissä.

Tuli tyttö kotiin isältään ennen aikojaan kun oli niin heikkona ettei halunnut enää lähteä mihinkään mökille takas. Täällä se nyt on nukkunut ja lepäillyt koko päivän melkeen ja oksentanut kerran vielä tossa iltaselle seiskan aikaan. Melkeen 12 tuntia oli välissä edelliseen, toivottavasti nyt olis ohi. Mä olen pessyt käsiä ihan hulluna vaikka tehtiinkin jako että mä hoidan pelkästään vauvan ja mies tytön. On muutenkin ollut tää viikonloppu aika hurja, soitin tytön isälle tossa kun olin kävelyllä ja se ei vastannut, mietin et mikähän siellä. Sit soitti sen mutsi takas omasta puhelimestaan ja kertoi että oli exä huitassut itseään kirveellä peukaloon halkoja pilkkoessaan. :eek: :|
Halkaisukirves oli pompannut ja suoraan siihen peukalon lihakseen. Meinas jalat lähtee alta kun mummo selitti ensin että M oli lyönyt itseään kirveellä käteen. Ajatukset lähti pahimpaan vaihtoehtoon tietysti kun yhdistin kirvesmiehen ja halkaisukirveen. Siinä olis koko käsi menny jos se olis suoraan osunu käteen koko voimallaan. Onneks ilmeisesti oli vain pompannut puusta ja osunut peukaloon. Kyllä mä sanon että nyt olis yhden perheen hengen uhat riittävät tälle yhdelle viikonlopulle. Hoh. Ja onneks tuo oma mies on sentään kunnossa vielä. Ja Nuutti nukahti heti klo 21 kun oli käynyt kylvyssä ja syönyt sen päälle tissiä pitkään.
Oon huomannut että meillä huudot silloin kun huutaa johtuu liian vähästä unesta iltatunneilla. Kun käyn kävelyllä vielä klo 18-19 paikkeilla niin saa poika voimia taas iltaan ja jaksaa käydä nukkumaan yöunille paremmin.

Nyt olis tarkoitus mennä saunaan (ottaa yksi siideri tai ainakin osa siitä) ja toivoa että kummatkin lapset nukkuis ainakin muutaman tunnin nyt hyvin, ettei kumpikaan oksenna eikä likan verensokerit heilahda alas ja joudu väkisten syöttää sitä. *ristii kädet* :heart:

Vanamo+Nuutti ja muut koheltajat :p :heart:

Onpas teillä tosiaan sattunut ja tapahtunut Vanamo! :eek: Onneks ei pahempaa sentään sattunu! Siidereistä puheenollen, olin eilen yhen työkaverin kans parilla sidukalla tossa paikallisessa. :p Olipas mukavaa päästä vähän eri ympyröihin ja jutustella kaikesta muusta paitsi ei vauvoista! =) No, vähän toki niistäkin... ;)

Mites täällä on tänään näin hiljaista? :wave: :/

Kukas se muuten järkkäili niitä lastenvaatekutsuja? Nipsuli? Meikku emännöi semmosia Me and I -lastenvaatekutsuja www.meandi.fi tossa parin viikon päästä. Pikkasen on ihania vaatteita... :p

Jep, meillä oli just männeenä viikkona lastenvaatekutsut, ihan kiva oli ne järkätä, vaan olihan siinäkin hommansa...noi on kyllä ihania noi MeandI-vaatteet. Mulla on ihan karannu lapasesta tuo vaatteitten osto..lähes joka kauppareissulla tulle joku rytky ostettua ja usein huomaan että body...kylhän niitäkin tarttee juu, mut kai nyt housujakin |O :headwall: ..luojan kiitos että asutaan täällä korvessa ja kaupoilla ei tuu joka päivä rymyttyä, oisin ihan konkassa (siis toki oon jo) :eek: |O :headwall:

Kylläpäsjoo Vanamolla on ollu hurja viikonlopun alotus, toivottavasti jo tasottus. Johtuukohan meilläkin hankala ilta kun ei oikein nukkunu iltapäiväpäikkäreitä..toi vois kyllä pitää paikkaansa meilläkin, täytynee tutkailla.. :)

Meillä kevätpukuna toimii Tutan kirppislöytö, 2?, semmonen beige, menee ihan hyvin vaunuissa. Kauppaan jos lähdetään niin päälle vetästään hello kittyn tuulitakki henkka maukalta :D

Siideri vois kyllä maistua...kuiva omppusiideri jäillä :p *kuolaa, voi jo kuvitella maun huulilla*, siitähän on jo...ööööö....kohta vuosi kun on viimeks alkomahoolia juonunna..ei hitsit, vähänkö rupes tekeen mieli :headwall:

Joops, täytynee vetäytyä nukkuma hommiin :wave: , öitä!

-n-

huomenia :wave:

hiljasta on eilen ollu, mut hyvä niin ku en eilen ees konetta avannu ni ei ollu niin paljo luettavaa :D varmaan monella ollu sama syy kun mulla poissaoloon: sää. täällä ainaki eilen aivan mahtava ilma! ainaki 10 astetta lämmintä ja arska paisto :p pihahommia tehtiin ja muutenki tuli koko päivä melkeen ulkoiltua. tänään samanlaista säätä joten ulkona tulee tääki päivä varmaan vietettyä =)

vanamo: hurjalta kuulostaa :eek: onneksi kaikki kuiteski meni parhain päin.

kiin: :D

jahvetti: jos ens torstaina yritettäs treffata? :attn:

mä löysin kirpparilta kevät/syyspuvun, 5 ? B) uudenveronen. nyt pitää ottaa käyttöön tollanen kaksiosanen puku missä lehmäkuviointi, se on aika söötti :D ja sit meillä on tollanen pupupuku, meinas jäädä kokonaan käyttämättä ku unohdin koko puvun :kieh: pitäs kollta taas noita äpakkauslaatikoita ja ottaa sieltä käyttöön noita isompia. taas lähti eilen muovikassillinen pieneks jääneitä P:n tulevalle serkulle.

katoitteko uutisia? aika hirvee se espanjan bussiturma :'(

Joo toi espanjan homma oli aivan kamala uutinen :) tollaset rattijuopot heti vaan kiikkuun... :'( :'( :'( pikkulapsikin kuollu.. :'(

Vanamolle :hug: toivottavasti tyttö voi jo paremmin! ja ex-miehen käsikin.. hui kauhea.

Nipsuli meitsi joi yksi ilta 0,33 tölkin lonkeroa ja voi luoja se maistu hyvälle. :D olinkin pikku hiprakassa sen yhden tölkin jälkeen...

Täällä kans ihana ilma. aurinko porottaa todella kuumasti...lähetäänkin kohta tontille ulkohommiin...

Jepsu

Ai niin meinasin housuuni laskea kun ton Kiinin jutun luin... :LOL: :LOL: :LOL:

--^--mä luulen kans että ei paljoo tarttes ottaa kun menis kännin puolelle :LOL: , jotenkin nää kelitkin pistää miettimään siideriä |O

Meijän eilisen iltaonkelmat johtu kyllä mahasta, pierua pukkas ja varmaan sitten koski ja vääns..en tiä liekkö vaikutusta taas kun söin tuoretta ruisleipää toissapäivänä..onko kellään muuten tietoa mitä ruokia tulee välttää imetysaikana, vai onko semmosia?? :attn:

Neiti nukkus pihalla 3 tuntia ja mä pääsin sillä välin koirien kanssa treenaamaan, kylläpä teki hyvää, ainoo vaan että tuo oma kunto on aikalailla pohjamudissa..pitäs useemmin lähtä kärrytteleen, neiti kun ottaa aamupäikkikset siihen aikaan että en vielä kykene lenkille *selittelee lähinnä ittelleen :headwall: *

-n-

mä en jaksanu juoda ku vajaan puol pulloo siideriä et se siitä B) ehkäpä sitä sitte jos oikeen niinku jonnee lähtis mut eipä oo vielä aikoihin ajankohtasta yösyöttöjen takia eikä se seuraava päiväkään kiehdo :x mä saan kankkusen jo ihan mitättömistäkin alkoholimääristä...

nipsuli: ne mitkä aiheuttaa itelle ilmavaivoja voi maidon mukana aiheuttaa myös vauvalle eli niitä välttelet. yleensähän niitä on esim kaali, lanttu, sipuli, hernekeitto, tuore ruisleipä jne.

mulla tuli lihakset NIIN kipeeksi siitä pallojumpasta |O mut hyvä niin, tietää ainaki et oli tehokasta :p
nyt iltalenkille, arska paistaa täydeltä B)

Yhteistyössä