***HELMET 2008*** Huhtikuu

:wave: eipä ole kerenny koneelle..
lauantai meni zeppeliinissä, eilinen päivä rakentajamessuilla (käytiin remontti vinkkejä hajemassa) ja tämä päivä on järjestelty ristiöisiä. Nyt pitäs alkaa ruuanlaittoon ja siivoamaan, mun kummitäti tulee illalla lasten kans kylään tehdään poverpoint esitystä suvun kuvista meidän sukuleirille.

zuku: Mikä on zeppeliini? Siis muu kuin ilmalaiva? :whistle: Oletan, että kauppakeskus jossain päin Suomea? =) [/quote]

Avitan hiukan. Kauppakeskus Kempeleessä noin 10 kilometriä Oulusta etelään.
Oikein mukava paikka, on tullut äitiyslomalla tuhlattua sinne rahansa... :headwall:

Hei taas! :wave:

Meillä oli vieraita viikonlopun yli, joten jäi palstailut vähemmälle. Puuhaa riitti kiitettävästi ja ilmatkin suosi hienosti! =) Ja eilen illalla mun läppäri, tai sen näyttö, sanoi itsensä irti, joten olin tänään päivän ilman konetta. Miten kamalaa!!
:eek: Tai varmaan paremminkin, miten kamalaa onkaan huomata kuinka riippuvainen näistä kaikista vekottimista onkaan. :ashamed: No, nyt mennään miehen koneella ja huomenna saan uuden. Huh huh helpotusta! :whistle:

Lapsimessuista...me ajateltiin myös mennä koko porukalla sinne lauantaina. Siellä näyttää olevan kaikkea ihan kivaa katseltavaa.

Voi voi, meidän pikku-neitiä..mies oli just yläkerran kylpyhuoneessa pesemässä kakka pyllyä ja minä tässä koneella keittiössä kun kuuntelin, että mitä ihmettä nyt tapahtuu kun mies huuteli apuun. No, neiti oli sillä ihme paineella, mikä siellä pienessä masussa näyttää kovin isoksi kasvavan, niin kakannut koko kylppärin yhden seinän ja suihkuseinän keltaiseen velliin!! Siinä samassa mies oli myös saanut osansa. Aika liikuttava näky oli! :saint: Eli kävin siis siivoo..ja just kun mies lähti vaippaa vaihtaa, niin sanoi pikkuiselle, että antaapas nyt äidin surffailla rauhassa nettikavereidensa kanssa..no, neiti olikin eri meiltä ja laittoi mammankin hommiin. :heart:

Meillä onneksi siis ripuli jo normalisoitunut tavalliseksi ja neiti voi huomattavasti paremmin. Jospas tämän viikon painokontrollissa mennään taas hyvillä käyrillä. :heart:

Mitähän kaikkea mun piti kommentoida..en muista yhtään. Pitää lukea uudelleen ja palata sit asiaan. Nyt alan surffaa pihanlaittovinkkejä..meillä kun on edessa pihatyöt..eli uudet kivetykset etupihalle ja terassin laajennus ja uusi markiisi ja uudet puutarhakalusteet ja grilli ja ja ja..sitähän kerrostalosta muuttanut on tässä ihan ihmeissään. :whistle: Mä en oikeesti tajuu mitään mistään kasveista, leikkokukkia rakastan ja niitä pitää aina kotona ollakin, mut kaikki puskat on ihan uutta. no, pioneja haluan ainakin..ne on mun lempparikukka ja tänä kesänä saan niitä sit omaan pihaan. Ihanaa!! =)

Mutta nyt jos siivois tästä pois ensin nämä ruoka-astiat ja alkais sit surffaa, koska kohta kuuluu taas tissihuutelua neitokaiselta! :heart:

Joo, nukkumaan kans, hitsit kun taas on ruvennu meneen myöhään..toissa yönä ekan kerran nukahin imettäessä, alotin kolmelta ja heräsin puoli viideltä, tasan samasta asennosta ja käsi tissiä kiinni pitäen :LOL:.

Hyviä unia ja oman kullan kuvia :wave:

-n-

Heräsin tunti sitten päikkäreiltä :whistle: Nukahdettiin koko perhe sängylle, eikä mies enää saanu houkuteltua minnuu ylös. Söin vähän välipalaa ja meen kohta takasin nukkumaan :)

Meillä ei todellakaan kääntyillä mihinkään suuntaan, ei pehmeellä, eikä kovalla alustalla :eek: Ja Arttu on sentään tästä porukasta vanhin :ashamed: Leikkimatolla lelukaarien alla viihtyy hienosti itsekseen jo pidempiä aikoja, 15-20min kerralla =) Lätkii leluja nyrkeillään, jalat on tikkusuorana ja suun suipussa innostuksesta :D :heart: Mahallaan ei tykkää yhtään olla :/ Ollaan laitettu imetystyynyä vasten rötköttämään ja siinä viihtyy muutaman minuutin, kun näkee ympärilleen paremmin.

Laitanpa miekin uuden kuvan profiiliin meiän hurmurista :heart:

Ainiin, me maistettiin tänään bataattia ja hyvää oli, ei Arttu paljoa irvistelly :D Välissä otettiin maitohömpsyjä.

Me vissiin kans tullaan sinne Lapsimessuille. Ruinasin sitä niin kauan mieheltä, että se sit myönty, että voidaan lähteä :D Mikä päivä ootte menossa? Tavattaisko siellä Helmi- porukalla? :) Me mennään varmaan sunnuntaina, kun sillon siellä on se äiti-vauva-jooga.

Kiin: meillä oli ainakin annan ja shivan (ja joittenkin muitten) kans aikomus mennä messuille jo perjantaina... mut jos samalla lipulla pääsee kahtena päivänä niin mikä ettei :D

huom! hyvään aikaan oon valveilla tääl! B)

Mä en ole moneen päivään päässyt koko Kaksplussalle :headwall: kauheet vieroitusoireet :D

Jipii, meillä on nyt kahtena yönä nukuttu 5 tunnin pätkiä. Hienolta tuntuu :) kyllähän tää vauvaelämä helpottuu päivä päivältä, kun enempi tutustutaan toisiimme :heart:

Upea ilma tulossa tänäänkin. Mua vaan stressaa oma käsilääkäri parin tunnin päästä. Kädessä jotain häikkää ollut jo raskausaikana, nyt vihdoin sain ajan varattua. Kunpa ei olisi mitään vakavaa.. :(

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!

Pessi ja J 8vk 2pv

Mitähän tässä pitikään kommentoida... Kääntymisiä ainakin, että poika kyllä vetäisee kyljeltään mahalleen mutta ei selältään muuta kuin hinaudu aina sägyssä johonkin nurkkaan. Leikkialustalla huitoo niitä leluja nyrkeillään ja hymyilee innoissaan. Tarttuu myös iskän nenään jos vie kasvot lähelle.

Vatsatauti epidemia täällä tosiaan on. Norovirustahan tämä. Sunnuntaina iski minuunkin ihan puuntak aa ripuli ja kauhee oksentelu yöksi. Eilen olin sitten pahoinvoiva vielä ja kaikki lihakset särki sekä oli kuumetta 39 astetta. Vatsa on tänäänkin vielä kipeä ajoittain mutta helpottaa jo. Ruoka pysyy kyllä sisällä mutta olo on hiukka käytetyn tuntuinen. Imetin tietysti myös tuona oksenteluyönä ja koko sairauden ajan ihan täysin, joten nestettä on väkisin ollut pakko litkiä joskaan en paljon ole saanut tankattua. Maitoa on tullut silti ihan hyvin ja on ollut tosi rasvaista niin että poika on ollut huippu tyytyväinen ja nukkunut hyvin. Vasta-aineethan se saa tosta maidosta joten pikkuisen ei pitäis saada tätä tautia. Tosin... tää on lähipiirissä iskenyt vain naisiin. Tyttö aloitti, sit minä ja tytön isän avokki ja mummo sekä tytön serkku(tyttö hänkin). Mun mies eikä likan isä ole oireillut pahemmin. Vähän vatsa outona vain. Kumpikin kuitenkin täysin hoitanut likkaa silloin kun on oksennellut eli tartunnan on saaneet varmasti. Ja tää kun tarttuu huoneilmastakin.

Liikkumisesta vauvan kans oli Meillevauva puhunut. Olenkohan mä jotenkin hullu kun tuo pikkuinen on kulkenut mun mukana jo kuukauden päivät. Ulkona on ollut tietysti ekan kahden viikon aikana mut kaupoillakin jo kolme-neljä viikkoisena. Nyt en edes mieti mitään missä oltiin eilen, ainakaan bakteerien kannalta, rytmin säilyttämisen kannalta kylläkin pidän vierailut ja reissut suht vähäisinä kuitenkin parin päivän sisällä. Tosin, imetyksen takia en mieti noita bakteereja niinkään, esikoisen kans kun oli vaan osa imetyksellä niin ne pöpötkin vaivas helpommin enkä siks kauheesti vienyt mihinkään. Valitettavasti. Terveyskeskukseen en nytkään kyllä tota pientä ottais mielellään mukaan sillä siellä on liikenteessä vaikka mitä. Likalle kuitenkin oli pakko käydä hakemassa diabetestarvikkeita.

Lapsimessut Olikos ne menestys? Käytiin esikon kans joskus siellä ja mulla meni kyllä hermot siellä. Kun oli niin sata miljoonaa mukulaa ja perhettä ettei syömään päässyt. Siks en tänä vuonna edes miettinyt meneväni kun itse tarvitsen ruokaa niin usein ja esikon on myös saatava välipalansa. Ja siellä tietysti koko messuväki menee syömään klo 11-12 ja välipalalle klo 14-15, ihan niin kuin meillä on jo verensokereiden takia pakko mennä ja me kun ei pystytä usein odottamaan 20 minuuttia jonossa. Eväitä voi ottaa yhdeksi ruoaksi mukaan mutta kahta sapuskaa ei mitenkään. Eikä meidän reissut juuri koskaan rajoitu yhden aterian sisään. Mut nyt oltiin kotona oksentelemassa, joten messut jäi siksikin väliin. :kieh:

Jeps-- Noista velleistä vielä. Mä luulen että meillä ei ole kovin heti tarve aloittaa niitä kun jätkä syö illalla yhden rinnan ja syöttöväli on 7 tuntia ja sit herää klo 3-4 ja taas klo 6.30. Siitä eteenpäin sitten 2 tunnin välein ja iltapäivällä menee kolmekin tuntia.

Vanamo+Nuutti 8vko

Liikkumisesta: minä varmaan sit ihan hullu oon, olen juossut A:n kans lähes joka päivä JOKAPAIKASSA siitä lähtien kun A on ollut 3-4 vk...:xmas: en mieti mitään, menen vaan mihin mieli tekee ja vauva riippuu mukana :ashamed: ...ihan joka päivälle en sovi treffejä/menoa/shoppailua/yms että meille jää välillä ihan kotipäiväkin väliin (tänään on sellanen) :saint: ...näin biologina voin todeta ;), että ne ekat (3) viikot on tärkeimmät ettei vauva saa bakteereita, sitten sen jälkeen (2-3 vk) niitten vastustuskyky on niin hyväks tullut että ei kovin helposti sairastu, ja kyllä sen sit vauvasta huomaa jos on liian hektistä (muuttuu levottomaks) niin kerkee vähän lepuuttamaan välillä niin ettei stressaannu pieni! :) siksi siis en juuri oo vältellyt liikkumista/muita ihmisiä/kauppakeskuksia/mitään. niin, ja hyvin meillä on menny :)

Vanamo: messuista: ei ne oo ollut vielä :D

ai niin, täällä en muista olenko valittanut selkäsärystä (joka siis alkoi rv 38) ja jatkuu edelleen... no anyways, huomenna VIHDOIN!! pääsen lääkäriin ja fysioterapiaan!!! JEE :D vähänkö olen mielissäni!!

Messuasiaa...: Ei pääse kahtena päivänä samalla lipulla. :kieh: Me mennään miehen kans lauantaina, kun se on ainoa päivä millon meille sopii. Pe ja su on muuta ohjelmaa. Harmi sinänsä, että lauantaina on paskin ohjelma. :( :kieh: Mua ois tuo joogajuttu kiinnostanut, mutta olen joka tapauksessa aloittamassa äiti-vauva-joogaa kohta puoliin, joten se siitä... =) Niin, ja harmi, ettei voida treffata Kiin! :(

Pikaisesti täällä ennen kuin tyttö herää kunnolla.
Oltiin kirpparilla ja löytyi 62cm kevätpuku ja pari muutakin vaatetta.
Tosta liikkumisesta: mekin liikutaan ihan mukavasti, en ees ajattele bakteerijuttuja. Iltaisin ei vielä liikuta koska iltamenot näyttäis sekoittavan yörytmin (on levottomampi yö) eikä ihan peräkkäisinä päivinäkään jotta voidaan sit palautua reissuista. Muutenkin musta tuntuu että toi tyttö on jopa mukavamp kun liikutaan muualla :)

AArgghh |O |O Kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki hävis!! Voi x¤#Z"%!

En jaksa kirjoittaa uudelleen muuta, kuin että meidän vaavilla on VESIROKKO!
Melko lievänä onneksi, mutta eipä olis ihan vielä tarvinnut tulla. Just käytiin lääkärissä "varmistuttamassa" asia. Näppylöitä on nyt n. 20 eikä kuumetta onneksi ole. Eipä se äidinmaito sit meillä suojannutkaan :(

babygirl Oijjoi :( Miten noin pieneen voi edes iskeä vesirokko :( Toivottavasti ei tule kamalan kipeäksi. Ja saapahan nyt sitten vastustuskyvyn loppuelämäkseen :)
Ei se äidinmaito niin autuaaksitekevä neste ole, ettäkö se kaikelta maholliselta suojaisi ;) Mie en ainakaan käyny itteeni syyllistämään Artun flunssasta, että muka sai sen kun en imetä |O

Avasin tänään Artulle oman tilin =) Kunta laittaa sinne pesämunaksi 365? :) Meiän kunta täytti viime vuonna 365v. ja sen kunniaksi kaikki viime vuonna syntyneet vauvat saa tuollasen synttärirahan.
Naapurikunnassa saa 2000? vuodessa 10v. ajan, kun siellä tekasee lapsen :whistle: Taloudellista asua tällasissa kuolevissa tuppukylissä :D

heips!

pikaisesti ehdin piipahtaa koneella, ennenkuin neiti herää päikkäreiltä. aivan ihana ilma ulkona ja mieli korkeella :)! kesä on kohta täällä, odotan jo ihan fiilareissa kaikkea siihen liittyvää.

liikkumisesta olitte puhuneet ja meillä on sama juttu kuin monella muulla täällä, 4 viikon ikäisestä lähtien ollaan oltu vaavin kanssa jatkuvasti menossa. meillä on harrastuksia tällä hetkellä ma-to (muskaria, kerhoja ja nyt viimeisimpänä urheilua) ja perjantaisin ollaan tavattu kavereita. viikonloppuisin ollaan myös sosialisoitu ahkerasti. arki-iltaisin meillä on edelleen käyny vieraitakin suunnilleen parit viikossa, ja harrastuksista ja vieraista huolimatta ei tyttö oo vaikuttanu levottomalta tai väsyneeltä. mutta oon kyllä pitäny tarkasti huolta siitä, että ruokailut ja päiväunet sujuu joka päivä samalla tavalla..

eilen käytiin elixiassa babytunnilla ja kivaa oli. lapsiparkkiin en vielä viitsi neitiä jättää, mutta tosi kiva, että päästään edes pari kertaa viikossa kahdestaan jumppaamaan, niin mun urheilut ei oo aina perheen yhteisestä ilta-ajasta pois. illalla käytiin vielä juoksemassa miehen kanssa, niin että mies työnsi vaunuja --> sain vähän tasoitusta nopeudessa :). eilisestä inspiroituneena kävin sit vielä tänään vaunujen kanssa parin tunnin juoksu/kävelylenkin auringonpaisteessa ja jalat oli ihan hyytelöä kun palattiin kotiin :D.

onko jollain muuten tietoa, että kasvaako äidin kulutus nyt kun vauva syö enemmän vai muuttuuko vaan maidon koostumus jotenkin laihemmaksi? musta nimittäin tuntuu, että joudun syömään taas paljon enemmän kuin vaikka 3 viikkoa sitten.. eilenkin söin 4 lämmintä ateriaa (ja tietty aamu- ja iltapala ja yksi välipala) ja silti oli taas ihan leijonannälkä kun heräsin. mietin vaan, että jos ne vellit ja soosit ja muut mössöt aloittelee vasta silloin 4 kuukauden iässä, niin kuinka hurja nälkä mahtaa olla ennen sitä kun vauva on jo iso ja varmaan paljon runsaammin kuin nyt.. vai onkohan tää vaan joku hormonaalinen nälkä?!?

nyt kuuluu naukumista pinniksestä, joten kipaisen katsomaan. miehenkin pitäisi kotiutua pian, joten pääsen vielä salille rehkimään ja saunomaan :)..

ihanaa aurinkoista päivänjatkoa kaikille! toivottavasti jonkinsorttiset helmimammojen treffit onnistuis siellä lapsimessuilla :).. mä olin tosiaan siinä perjantain porukassa.

Paranemisia sairasteleville! :hug:

Mä olin ekat pari kuukautta vähän varovaisempi noitten pöpöjen suhteen, enkä myöskään halunnu vauvaa viedä mihinkään kovin meluisiin & hälinäisiin paikkoihin. Käytiin kyllä ihan tossa lähikauppakeskuksessa, kahviloissa ja ravintoloissa syömässä. Parikuukautisena aloiteltiin vauvaharrastukset ja sen jälkeen ollaan menty minne on mieli tehny. Vieraita käy meilläkin n. pari kertaa viikossa. Tykkään kuitenkin, niinkuin moni muukin, pitää suht saman rytmin vauvalla, ts. Pemmun rytmin mukaan harrastetaan ja mennään. En esim. herätä Pemmua harrastuksiin, vaan mennään niihin, jos ehditään. Tänään esim. mentiin puiston kestovaippaesittelyjutskaan 15 minuuttia myöhässä. Puiston juttuihin voikin pamahtaa millon huvittaa, mutta esim. muskarin jätän väliin, jos myöhästyttäis kovin. Vaikka nuo pöpöt ei niin hevin tartukaan, niin kyllä mua kuitenkin v*tuttaa esim. tuolla julkisissa liikennevälineissä ja kaupoissa, kun immeiset ei kato yhtään mihin pärskiivät. :kieh: Pänni se jo ennen vauvaakin, mutta nyt vielä enemmän. :kieh:

Oltiin tosiaan puistossa tänään. Huomenna siellä olis värikylpyä, mutta eipähän me siihen taideta vielä osallistua, kun ei syödä soseitakaan. Toivottavasti järkkäävät siellä ensi syksynä myös sitä. =)

Enpähän muista mitä muuta piti kommentoimani... :/ palaillaan... :wave:

....ja ihanalta tuntuu vaunukävelyt nyt huikaisevassa auringonpaisteessa. Mitja-pojan kanssa olimme neuvolassa tänään ja poika väläytteli monta hymyä ihanalle neuvolantädille ja oli hyvin tarkkaavainen. Mitjan mitat ovat nyt 5,3 kiloa ja 58 senttiä ja täysimetyksellä olemme menneet tosin vain yhdestä rinnasta, en edes tarjoa toista enää. Poika menee ihan hyvin käyrillä, mutta kuitenkin minulla on sellainen olo, että hän olisi pienikokoinen. Edelliset "vauvani" olivat paljon isompia tämän ikäisenä... Profiilissa ihan uusi kuva pojasta....
Mitja rakastaa lelumattoa ja ensimmäisen kerran jokelteli tyytyväisenä matolla puolitoista tuntia yhteen menoon! Olen myös todella helpottunut, kun yöheräilyt ovat ohi ja poika on jo viikon nukkunut yönsä ilman heräämisiä. Jatkamme vielä aamulla melkein saman tien unia ja nukumme yhdessä puoleen päivään Mitja usein mahani päällä.
Mitja on nyt tasan yhdeksän viikkoa tänään ja ei kyllä käänny muuta kuin ponnahtaa mahalta sivulle. Poika nauttii todella paljon aamu-ja iltahetkistä ilman vaippaa ja imitoi usein ilmeitäni. Tänä aamuna oli hellyttävän näköistä, kun venyttelimme yhdessä ja Mitjaa alkoi naurattamaan tämä touhu ääneen. Myös suullaan hän yrittää imitoida äidin hassuja ääniä.
Mekin olemme aika aktiivisia ja paljon olemme olleet liikkeellä ja ystäviä on käynyt kyläilemässä ahkerasti. Vähän on itselläni paineita olla näin vanha äiti, vaikka energiaa riittää eikä mitään ongelmia ole ja olen niin niin onnellinen vauvastani. Olisiko vain paineita, kun suurin osa äideistä on niin paljon nuorempia ja pelkään katsotaanko minua oudoksuen vaunujeni ja vauvani kanssa...Neuvolassakin tuli vähän paineita jo raskausaikoina, ajattelin, että olen niin outo näky! Ihanaa, että yksi parhaimmista ystävistäni saa myös tänä vuonna vauvan ja on myös vuosikertaa -64....Yhdessä voimme sitten ylpeänä edustaa näitä vanhempia äitejä....

Yhteistyössä