heipparallaa, kuulumisia tulin kertomaan

Blue
Tota.... Miten sua ei silloin aikanaan yhteenmennessä häirinnyt miehen elämäntavat (joita hän on noudattanut omien sanojensa mukaan lapsesta saakka)?

Ymmärräthän että kun mies on aina elänyt tietyllä tavalla niin ei hän kykene, edes perheellä kiristäen, muutokseen jos hän ei itse sitä tahdo.

Sinä olet mielestäni todella epäreilu kun vaadit mieheltä yhtäkkiä muutosta, ja vielä kehtaat erota sen takia vaikka olet tiennyt asiasta aina ja olet aikanaan mennyt naimisiin koko paketin kanssa.
 
Vierrass
En lukenut ketjua, mutta ihmetyttää että olet tehnyt 2 lasta putkeen miehen kanssa, josta olet tiennyt nuo puolet, ja nyt heivaat miehen ulos elämästäsi? Aika outoja päätöksiä..ja lapset kärsii.. Eiks nyt ole tärkeämpää että 2 pienellä lapsella on isä, kuin se että saatko isän käyttäytymään haluamallasi tavalla?? Itsekäs ihminen olet. Kuka käski tehdä 2 lasta noin lyhyessä ajassa?????
 
Tota.... Miten sua ei silloin aikanaan yhteenmennessä häirinnyt miehen elämäntavat (joita hän on noudattanut omien sanojensa mukaan lapsesta saakka)?

Ymmärräthän että kun mies on aina elänyt tietyllä tavalla niin ei hän kykene, edes perheellä kiristäen, muutokseen jos hän ei itse sitä tahdo.

Sinä olet mielestäni todella epäreilu kun vaadit mieheltä yhtäkkiä muutosta, ja vielä kehtaat erota sen takia vaikka olet tiennyt asiasta aina ja olet aikanaan mennyt naimisiin koko paketin kanssa.
Voisko enää paremmin tätä asiaa sanoa :). Jotenkin tuntuu, että aloittaja on vielä aika lapsellinen.
 
Viimeksi muokattu:
Tunnevamma
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29973452:
Osaatko lukea? Olemme jo eronneet, jätin miehen ihan itse...
Miten sä oot noin tunteeton? Raskaana tälle miehelle ja pieni vauva kotona? Ootkohan sä narsisti? Kovin itsekkäitä päätöksiä näytät tekevän.
 
Oothan sä tiennyt koko ajan olevasi kimpassa läskin syöpön kanssa, muistan kun asiasta olet jopa naureskellut aikoinaan palstalla.

Vähän kummallista tehdä sitten tuollaisen miehen kanssa kaksi lasta ja yhtäkkiä, toisen raskauden aikana heivaatkin miehen noiden asioiden takia.
Ymmärrän kyllä, että sinua ällöttää miehen elintavat ja olemus, mutta kummallista tehdä niistä yhtäkkiä noin iso numero, kun asia ei aikaisemmin ole häirinnyt.

Sanotko sä lapsille sitten kun ne vähän kasvaa, että äiti ja isi erosi, koska isi söi liikaa ja oli läski, niin äiti ei jaksanu?
 
vierass
Oothan sä tiennyt koko ajan olevasi kimpassa läskin syöpön kanssa, muistan kun asiasta olet jopa naureskellut aikoinaan palstalla.

Vähän kummallista tehdä sitten tuollaisen miehen kanssa kaksi lasta ja yhtäkkiä, toisen raskauden aikana heivaatkin miehen noiden asioiden takia.
Ymmärrän kyllä, että sinua ällöttää miehen elintavat ja olemus, mutta kummallista tehdä niistä yhtäkkiä noin iso numero, kun asia ei aikaisemmin ole häirinnyt.

Sanotko sä lapsille sitten kun ne vähän kasvaa, että äiti ja isi erosi, koska isi söi liikaa ja oli läski, niin äiti ei jaksanu?
He he!
 
Siis onko miehellä diabetes vai eikö? Kun välillä kirjoitat että sokeriarvot hyvät (vielä) ja välillä että on diabetes?
Vai onko hänellä ns. esidiabetes?
On diabetes, mutta sokeriarvot ovat hyvät koska hänellä on lääkitys. Vielä toimii lääke hyvin, mutta kohta ei enää toimikkaan ja sitä joudutaan nostamaan ja lopulta joutuu insuliinille. Näin se homma menee jos ei sairaudestaan yhtään huolehdi
 
No mies ehdotti eilen, että antaisi pankkikorttinsa minulle ja minä hoitaisin tästälähin kaikki kauppareissut. Näin hänellä ei tulisi ostettua niitä herkkuja. Totta varmasti, mutta pidemmän päälle? Mitäs sitten kun annan kortit hänelle takaisin ja alkaa tulemaan taas mukaan kauppaan, niin alkaako sama juttu taas uudestaan?

Sanoin miettiväni asiaa. Jos hän nyt aivan tosissaan on miettinyt tätä hommaa ja oikeasti haluaa lopettaa (siltä vähän kuulosti), niin sittenhän se on kokeilemisen arvoinen juttu. En missään nimessä haluaisi hänestä muuten erota, tuo syömishomma on ainoa asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29976855:
No mies ehdotti eilen, että antaisi pankkikorttinsa minulle ja minä hoitaisin tästälähin kaikki kauppareissut. Näin hänellä ei tulisi ostettua niitä herkkuja. Totta varmasti, mutta pidemmän päälle? Mitäs sitten kun annan kortit hänelle takaisin ja alkaa tulemaan taas mukaan kauppaan, niin alkaako sama juttu taas uudestaan?

Sanoin miettiväni asiaa. Jos hän nyt aivan tosissaan on miettinyt tätä hommaa ja oikeasti haluaa lopettaa (siltä vähän kuulosti), niin sittenhän se on kokeilemisen arvoinen juttu. En missään nimessä haluaisi hänestä muuten erota, tuo syömishomma on ainoa asia.
kumpikohan teistä on kipeempi, sinä vai miehes.
jos kupaakan nyt edes on olemassakaan.
 
ja kun joku sanoi, että olen hänen ruokailutavoistaan tiennyt kun olen alkanut seurustelemaan, niin tämä on ihan lähtenyt lapasista vasta sitten kun tuli tuo diabetes. Varmaan johtuu tavallaan siitäkin, kun itse tietää ettei saisi syödä, niin sitten tekee tosi kovasti mieli. Ja vielä kun huomaa, ettei ne sokeriarvot siitä nouse sen enempää vaikka mässäiliskin... MUTTA ne ei nouse vielä, vuoden päästä voi olla silti jo aivan eri juttu ja jopa silloin jo insuliinilla hoidettava diabetes :(
 
Wieruus
Onko puolisosi niin kovapäinen että voi luopua kaikesta kerralla? Olisiko parempi vaihtoehto jättää paheita pikkuhiljaa pois. Ensin joku osa, seuraavalla viikolla toinen lisää. Hän ei kuole vaikka kaikkia ei kerta rysäyksellä poistetakaan ruokavaliosta, ja olisiko elimistönkin helpompi tottua ajatukseen että herkut jää?

Tyhmä ajatus, tiedän.
 
Usko jo et sä miestäsi pysty muuttamaan se muutos lähtee hänestä itsestään. Ei auta pankkikortin otot tms. Ero olisi teidän tapauksessa paras ratkaisu.
No mies ei haluaisi erota. Itse haluan edelleen erota jos homma jatkuu samanlaisena. Jos edes yrittää (autan kyllä), niin en halua erota.

Onko tuo pankkikorteista luopuminen nyt sitten miesten logiikalla yrittämistä? Kun ei ole enää rahaa millä ostaa herkkuja :O Eikö ole miehillä yhtään itsekuria, ettei vain ostaisi niitä
 
Onko puolisosi niin kovapäinen että voi luopua kaikesta kerralla? Olisiko parempi vaihtoehto jättää paheita pikkuhiljaa pois. Ensin joku osa, seuraavalla viikolla toinen lisää. Hän ei kuole vaikka kaikkia ei kerta rysäyksellä poistetakaan ruokavaliosta, ja olisiko elimistönkin helpompi tottua ajatukseen että herkut jää?

Tyhmä ajatus, tiedän.
Ei ole ollenkaan tyhmä ajatus :)
Itseasiassa tällaista olen itsekkin hänelle joskus ehdottanut. Ja saahan niitä rasvamättöjäkin syödä, kohtuudella. Mutta tällä herralla menee kaikki ja kaikessa aina yli (joskus laitoin tännekkin kuvan hänen ruokalautasestaan)
 
Wieruus
Toisekseen itse tekisin tuossa tilanteessa niin että aina kun poistaisin jonkin epäterveellisen lisäisin tilalle jotain terveellistä. Näin ruokavalio terveellistyisi huomaamatta ja elimistökin alkaisi voimaan paremmin.
 

Yhteistyössä