*HEINIKSET 2008*

Flunssaisille pikaset paranemiset. Meil poju kans vaikuttaa vähän tukkoselta, mut aika usein oikeestaan tuhisee tälleen. Ei siis varsinaista nuhaa.

Meil kans huomen ristiäiset.

Poitsu ei meinaa käydä yöunille helposti. Yleensä se onnistuu klo23 aikoihin, joskus mene lähemmäs yhtä. Syö parin kolmen tunnin välein. Ei nuku omas sängys vaan mun vieres.

Ei poika nyt tunnu viihtyvän... Palaillaan! :wave:

rinkinki ja poju 2,5kk
 
Tsemppiä flunssan kanssa painiskeleville!

näpyistä: tääläpäin puhutaan ihonpuhdistuksesta, joka yleensä vauvoilla osuu just ristiäisten aikoihin. Meillä aivan hurjana nyt. Koko naama punaisena ja turvoksissa, samoin päänähka. Se on siis ihan luonnollinen ihon reaktio ja aiheutuu kaiketi äidin hormoneista. Samalla ihon puolustusmekansismi kehittyy. Hiki ja puklut tietty ärsyttää lisää, mut ei tietääkseni aiheuta sitä. Siihen ei oikein lääkettäkään ole, eikä johdu huonosta hygieniasta. Liika rasvaaminenkin vain pahentaa, sanoi mulle lääkäri. Meillä kaikilla viidellä lapsella ollu voimakkaana, mutta sen jälkeen kaikilla ollu tosi siisti iho eikä mitään uusia iho-ongelmia kellään. Ei edes tolla murkulla ainakaan vielä mitään pahempaa aknea :)

Meillä on aika kovat masuvaivat vauvalla :( Itkee usein syönnin jälkeen ja disflatyylit ei auta. Pieruja kyllä tulee, mutta kipu ei helpota. Saattaa jopa kieltäytyä useamman tunnin ajan syömästä! Itkuisena ei kannata rintaa edes yrittää tarjota, koska hörii maidot väärään kurkkuun ja meinaa tukehtua ja sitten karjutaan vielä kovempaa! Ne 6-7 tunnin yöunet omassa sängyssä on siis historiaa :'( Vielä kuitenkin toivon, että tää on vaan väliaikaista. Toisinaan, kun masu ei vaivaa, neiti on todella tyytyväinen.

Onnea ristiäisiin! Meillä viikon päästä sunnuntaina. Taitaa ensi viikosta tulla melko kiireinen.... :whistle:

Maggie ja Eppuliina 6vko ja 5 päivää

PS. Neuvolassa päästiin jo yli viiden kilon ja pituutta 58cm
 
Meillä myös viikon päästä su ristiäiset ja alkaa jo vähän jännittää. Pitäisi hankkia vaatteet itselle ja pojalle, siivota, leipoa, hankkia kaikki rekvisiitta, kuten kukat, pöytäliinat, riittävästi astioita jne.. Ja pelottaa myös että vauva itkee koko toimituksen. Mutta sillehän ei sitten voi mitään.

Poppeli ja poju 5vko 1vrk
 
heippis pitkästä aikaa :wave:

on ollu kaiken näköstä hommelii ni ei ole kerenny istuu täs...

just tultiin meijän Jeminan paino kontrollista kun ei kuukautta kuulemma uskalla väliä pitää edelinen neuvola käynti oli 2 kk ja mittoja olis siloin pituus 52,6 cm ja paino 3540 g pipo oli 36,4 cm....ja nyt otettiin sitten vaan pelkä paino joka oli 3775 g ja mä olen luullu et neiti laihtuu vaan kun tuntuu niin kevyelle :LOL: :LOL:

mä ite jouduin käymään päivystykses kun selkä kipeyty niin pahasti etten päässy ylös sängystä ja pystynny kylkee kääntämään saatikka kumartuu ja nauramaan hengitäminenkin teki kipeetä ...sanoin isännälle et on niinkun keskeneräsii supistuksia tulis kun meikä haukko henkee....alaselkä on vielä synnytyksen jälkeen löysä kun ei noin paikat ole löytänny paikaansa viel..yläselkä on rasitunnu kun olen kantannut paljon neitiä ....san burana 600 1-3 päiväs viikon kuuri ja olisin saannu sairaslomaakin mutta ei noi tenavat sitä ymmärrä jos esitän lapun etten tee nyt mitään olen sairaslomalla joten se siitä lausta sitten....

meilläkin meinaa nuhaa pukata mutta vielä ollaan vältytty siltä suurimmalta taudilta...Jeminalle olen keitosuolatippoja laitannu nenuun ja sitten imenny pois sillä letku jutulla...

mutta nyt kahvin keittoon :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 2,5 kk
 
piitkästä aikaa ajattelin kirjoitella kuulumisia myös minä.Meidän neiti siis 9 pvää vajaa 3 kk,joka on ihan tärkeä rajapyykki ilmeisesti monen asian kannalta.Vatsavaivoja ei ole kuit. juurikaan ollut. Neuvolassa viikko sitten eli 2,5kk oli pituutta 61,5cm ja painoa 6,2 kg, Ihan komiat mitat ilmeisesti. Tukkaa on PALJON eikä se tunnu putoavan lainkaan. Tyttö hymyilee, jokeltelee kannattelee ja nostaa päätään.Pari kertaa on kierähtänyt mahaltaan selälle.Selällään ollessaan ei pahemmin liikahda mihinkään suuntaan. Innostuessaan sotkee jaloillaan niinkuin olisi pyörän selässä.Nyrkkiä imee innokkaasti. Neiti menee nukkumaan n 20.00 aikaan ja nukkuu noin kello 8.00 seuraavaan aamuun.Välissä syö kaksi tai kolme kertaa, mutta yöuni ei siitä häiriinny.Kestovaipoilla mennään ja tuntuu ihan hyvältä.
Joku kyseli karsta ongelmista.Olen laittanut Ceridal iho-öljyä (apteekista saa) päänahan täyteen ja antanut "muhia".Sen jälkeen vauvanharjalla harjannut pyörivin liikkein päänahkaa.Sitten tarvittaessa vielä kylvyssä pessyt rasvat ja karstat pois. Avot!Toimii!
OInas95 ja tyttö s 24.6
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
tietääkö kukaan Qnsillasta mitään... :|
On ollut monesti minun mielessäni :hug:
Niin minunkin. Aina välillä Qnsiltaa mietin ja niiiin kovasti toivon, että jotenkin sillekin tarinalle saataisiin onnellinen loppu. Että Qnsilta perheineen olisi jotenkin toipunut tuosta. Enkä vieläkään tajua, miten tuollaista voi tapahtua :'( .
 
Heipat!

Harvemmin tulee tänne enää näpyteltyä, kun tulee pyörittyä tuolla suljetulla. Ja kaiketi harvemmin sielläkin, arki pitää kiireisenä tosiaan! Eskarilaisen kuskaus ja kolome vee järkkää sit väliajalle puuhaa.. :kieh:

Neidillä oli 2kk neuvola vajaa viikko sitten, 8vko ikää ja mitat 5730g ja 57,7cm. 62-68cm vaatteet käytössä, tosin pienimmät haaroista kiristää. Pitääkin noita jatkopaloja katsella ja ostella. Kestoillaan siis mekin täysillä, n. kuukausi menny ilman kertsejä. Tai noh, oon yrittäny käyttää olemassaolevia pois pyörimästä, mut viikonlopulla sai neiti niin voimakkaan reaktion muovivaipasta ettei enää käytetä! Kintut ja massu kirkkaanpunaisena kun oli alle tunnin kertakäyttönen päällä!! Harsot ja villahousut siis käytössä lisäimuilla. Kierrätysmatskua nuo imut kaikki, vanhoja pyyhkeitä tms. Muutamia kuivaliinoja saksin fleecestä, jota jäi, kun tein isommille tytöille välihaalarit. Halpaa vaippailua siis!

Päivärytmikin alkaa muodostua jo hyväksi, toki poikeukksiakin sitten mahtuu sekaan.. Aamusta miniunet, tankkausta ja ulos unille, jollon nukkuu 3-5 tuntia. Loppuilta tankkausta ja kitinää, syliä ja miniunia, yöunille joskus 8-10 välillä illalla. Aamuyöt äiskä nukkuu koiranunta kun neiti tissittelee, ähisee ja puhisee ja kiukkuaa, sitten rupsutellaan ja taas tissille.. Ja ylösnousu on yleensä 6-7.30 välillä, sellaset kakat neiti turauttaa et pakko nousta pesemään ja siitä sit päivä alkaa.

Vaan nyt mentävä taas, ruoka-aika meillä muilla ja eskarilaisen haku jo ihan pian!

Räpis+S 2kk1vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSumppisuu:
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
tietääkö kukaan Qnsillasta mitään... :|
On ollut monesti minun mielessäni :hug:
Niin minunkin. Aina välillä Qnsiltaa mietin ja niiiin kovasti toivon, että jotenkin sillekin tarinalle saataisiin onnellinen loppu. Että Qnsilta perheineen olisi jotenkin toipunut tuosta. Enkä vieläkään tajua, miten tuollaista voi tapahtua :'( .
Tuttavani tiesi tapauksen, tuntee siis Qnsillan välillisesti. Pitääpäs kysellä tietääkö mitä heille kuuluu.. Surullinen tapaus se oli, eikä takuulla unohdu koskaan.. :'(
 
en ole näillä sivuilla ihan äsken vieraillut, aika ja voimat eivät ole riittäneet. Eilen kävimme pikkuisen tyttömme kanssa pään ct-tutkimuksessa hänen prominoivan otsan takia. kolme tuntia kuvauksesta soitti lastenkirurgi, ja ilmoitti, että tytön aivot ovat kunnossa, mutta kallon saumat otsan sivuilla ovat molemmin puolin luutuneet liian varhain kiinni ylhäältä asti korviin päin. Nyt odotamme sitten tietoa Oulun yliopistollisen sairaalan suunnalta, pitääkö kallon saumat avata. Se tietää sitä, että leikkaus tehdään Oulussa, sillä Joensuusta puuttuu tietämys ja taito tällaisessa tapauksessa. Huoli pienestä on suuri, eikä ajatus leikkauksesta tunnu kivalta. Pelottaakin :'( .....

Kultatiuku ja tyttö 10vko 6pv
 
neuvola terveisiä...

paino 5255g
pituus 55,2 cm
pää 40,7 cm

Lastenlääkäri tutki ja Sara on kuulemma terve ja hyvin kasvaa.

Vatsavaivat loppuneet. Tyttö nukkuu päivittäin (paitsi jos sataa kaatamalla) ulkona vaunuissa sellaiset 3 tunnin päikkärit ja vielä toiset samanlaiset illansuussa. Sitten kahdeksan jälkeen menee yöunille, herää suunnilleen kolmen tunnin välein syömään eli kolmisen kertaa yössä, mutta nukahtaa heti syötyään tarpeeksi. aamulla herätään 8-10 välillä.

Nyt on ollut kiva kun on pystynyt tekemään kotihommia ja ruokaa + on ollut omaa aikaa kun tyttö nukkuu säännöllisesti eikä itkeskele pitkiä aikoja. Nukuttuakin olen saanut tarpeeksi, ei nuo yö heräämiset nukkumiseen vaikuta, heti olen saanut unen uudelleen kun neidin ateriointi on päättynyt.

anjamarita ja Sara 7vk4pv
 
Qnsilta on täälläkin usein mielessä...Varsinkin kun itsellä oli myös pitkä ja vaikea synnytys, jossa piti imukuppia käyttää...

Kultatiuku :hug: :heart: :hug: Toivotaan, että leikkausta ei tarvittaisi. Toisaalta, jos leikkaus tarvitaan, niin varmasti asialle hommataan alan parhaat kirurgit. Epätietoisuus on varmasti raastavaa. Voimia teidän perheelle!

muoks piti vielä meidän pojasta kommentoida, että nukahtaminen on oma taiteenlaji...itsekseen nukahtaa ainoastaan vaunuihin (harvoin omaan sänkyyn). Muuten pitää sitten syliin nukuttaa tai nukahtaa rinnalle syönnin päälle. Miten muilla?
 
RouvaSumppisuu
Jaksamista Kultatiuku teille :hug: . Kiitos kun jaksoit tulla kertomaan teidän kuulumisia, me sinua jo kaipailtiinkin ja mietittiin, miten teillä on mennyt. Toivottavasti tyttö ei joutuisi leikkaukseen, ja jos sellainen tehdään, niin varmasti olette osaavissa käsissä. Voimia teille tähän syksyyn ja koittakaa nauttia arjen pienistä ihanuuksista ja pienestä tytöstänne :heart: .
 
Kultatiuku iso :hug: Jaksamista jatkoon! :hug:
Qnsiltaa minäkin olen ajatellut, miten he jakselevat... :'( :hug:

Meillä oli ristiäiset sunnuntaina ja pojastamme tuli Otto. :heart: Hyvin meni juhlat. Oli mun sylissä, koska siitä on tullut sellanen ettei oikeen viihdy muitten sylissä. Kasteen ajan oli kumminsa sylissä ja itki. Isosisko sai kuivata veikan pään. :heart:

Nukahtaminen on meilläkin oma taiteen lajinsa. :kieh: Ennen nukahti sitteriin, kun keinutti. Nyt pari päivää on nukkunu vaunuissa unensa. Meillä on sisällä noi vaunut, niin niihin oon nukuttanu.
Yöunille nukahtaa klo23 aikoihin. Sillon siis mä meen sen kanssa nukkumaan ja nukahtaa tissille ja nukkuu koko yön mun vieressä. Parin kolmen tunnin välein syöden. Pinnikseen en oo jaksanu taas ees yrittää, koska vähän väliä saa olla tuttia tyrkyttämässä pitkin yötä.

Päivisin Otto nukkuu yleensä yhet pitkät unet ja sit muutamat miniunet. Ja syö n.3tunnin välein.
On kova nauramaan ja hymyilemään. Ja juttelee takasin. =) Toi nauru on kyllä aivan ihanaa, tulee iteki aina niin hyvälle tuulelle ku toinen kujertaa. :heart:
 
Kuulumisia täältä suunnalta...
Minulla itellä nousi kuume viime yönä ja rintatulehushan se tuli...olen saanut hoidettua kotikonstein tätä tulehdusta pois. nyt alkaa olla jo ihan hyvä olo. kuumetta ei ainakaan nyt ole. vauva on onneksi nukkunut hyvin tänään että oon itsekkin saanut vähä levähtää.
Nyt laitoin vauvan ulos nukkumaan...

Miellä ei oo vielä mahavaivat helpottaneet kokonaan. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. mahaa vaivaa selvästi itkee joinakin iltoina. Odotan kovasti että nuo vaivat helpottaa. Kaikki mahdolliset tipat yms on kokeiltu. Monet sanoo että kannattaa kokeilla itselle maidotonta ruokoavaliota. Onko muut kokeilleet maidotonta?
Jospa nuo alkaa helpottaa kun ikää tulee lisää.

2kk neuvolasaa käytiin maanantaina. painoa oli 5210 ja pituutta 57cm. mukavasti oli taas poju kasvanu... onko muuten muilla napatyrää?
meidän pojalla vähän vaikuttas siltä, terkkari meinas että paranee varmaan itestään kun on pehmeä ja tuntuu liikkuvan. mutta näytetään kuitenkin lääkärille 3kk lääkärineuvolassa.

Vauva onneksi jaksaa mahavaivoista huolimatta olla hymyileväinen ja kova juttelemaan.

Voimia kaikille arkeen!
Kultatiukulle erityisesti voimia! :hug:

nisu ja 2kk ikäinen poika
 
Kultatiuku kovasti jaksamista teille! :hug: Varmasti pelottaa mahdollinen leikkaus ja sitä miettii kaikenlaista. Uskon kuitenkin myös, että leikkaukseen varmasti tulee parhaat mahdolliset kirurgit ja kädet ovat osaavat. Onneksi tytön aivot kuitenkin olivat kunnossa, niitä kun ei leikkauksella paikattaisi.

Qnsilta on ollut mielessä myös minulla. Toivon kovasti että heidän perheellä olisi kaikki niin hyvin kun voi tässä tilanteessa olla. Itku tulee vaan silmään kun mietin heitä :'(

Nukahtaminen ei myöskään meillä ole ihan yksinkertasta. Päivisin kyllä nukahtaa hyvin unille niin vaunuihin kun sisälleki, mutta illalla onkin ihan eri juttu. Torkahtelee sylissä ysistä asti, huuto alkaa kun yrittääkään sänkyyn ja sylissäkin säpsyy hereille. Sitten kiukutellaan väsymystä välillä ja koitetaan tankati. Aina on kello vähintään 23 ennenkun lopullisesti rauhottuu nukkumaan. Yleensä nukkuu sen 6-7h sitten putkeen, mutta viime yönä söi jo 3 jälkeen ja sitten taas ennen kuutta. Muutenkin koko eilisen päivän nukku vaan pikku unia (pisin pätkä 1h) ja söi vähän väliä, kun normaalisti koisii yhdet 3-4h unet. Tänään nukkuki sitten sen 3h ulkona, toin kopassa sisälle kun alko kitisemään, mutta on nyt sitten nukkunu haalarit päällä sisällä vielä melkein tunnin :eek: Kyllä tuolla kohta lienee alkaa nälkä olemaan :D
Niin ja öisin on nukkumapaikkana sekä äidin viekku että oma sänky. Syönnin jälkeen yleensä jätän viereen kun en jaksa nousta nostamaan takasi sänkyyn.

No niinhän se ähinä alko kuulumaan!

Änkkäpöö ja poju 2kk ja vähän päälle
 
Niin ja meilläkin kovasti naureskellaan ja jutellaan :heart: Se kyllä antaa voimia väsynkin keskellä =) Kovin seurallinen tuntuu kaveri kyllä olevan kun heti alkaa huuto jos ei ole juttukaveria :D Välillä onneksi juttuseuraksi kelpaa sitterin lelukaaressa roikkuva apina. Ihana kuunnella kun toinen niin innoissaan juttelee sille :D
 
Kultatiuku :hug: En kyllä yhtään ihmettele, että pelottaa. Paljon voimia ja jaksuja sinne teille. Onneksi aivot ovat kunnossa, niitä kun ei leikkauksella tosiaankaan parannettaisi.

Qnsilta pyörii myös minun ajatuksissani. Kyyneleet tulevat helposti silmiin kun ajattelee mitä he ovat joutuneet kestämään :'( :'(

AinoEinari ja Aadolf reilu 2 kk
 
Meillä on parannuttu. Jippii! Vielä välillä pitkiä, venyviä räkänauhoja kalastelen vauvelin nenästä välineellä jos toisella, mutta muuten menee hyvin. Kyllä tuo tukkoisuus ja hengityksen vinkuminen olikin kauheaa. Taustalla kuitenkin lienee vain flunssa, eikä mitään allergioita. No, pähkinät silti pannassa ja pari muutakin tuotetta. Kiitos vain palstalaisille (ainakin hetikial ) paranemistoivotuksista.

Smilex Kiva, että jonkin muunkin vauva on pieni ja siro... 50 cm body on taas päällä. Se on kyllä suosikkinikin, joten kai mie sitä venytän vielä pitkään. Sellanen ruskea ja vähän oranssia. Muutenkin olen ihastunut vauvallani ruskeisiin vaatteisiin, kun on ruskeat hiuksetkin ja jo melkoinen niskatukka. Kohta saa letittää...

Rinkinki Mainio nimi tuo Otto. Jos olisin saanut pojan, niin sen nimi olisi ollut Otto. Nyt siis tytöstä tulee Lotta.

Kultatiuku Iso halaus sinulle. Toivottavasti leikkaus menee hyvin, jos siihen pienokainen joutuu. Serkkuni lapselle tehtiin samantyylinen leikkaus Oulussa pari vuotta sitten ja sitten vielä jouduttiin uudestaankiin avaamaan, mutta nyt neiti on pian neljä vee ja on kehittynyt oikein hyvin. Hieman oli puheenviivästymää ym., mutta se saattoi johtua perheen kaksikielisyydestäkin.

Mukavaa loppuvkoa kaikille. Vauveli nukkuu kolmatta tuntia vaunuissa. Ekat lähes kaksi olin minäkin liikkeellä. Ensin juosten 7 km ja toinen kävellen. Jaksoin juosta. Nyt palkitsenkin itseni tässä lakupussilla, ettei vahingossakaan paino valuisi alle 70 kg.... On tässä painonhallinnassa tai hitaassa pudotuksessa urakkaa.... 6 kiloa olisi vielä jäljellä tavoitteeseen. 4 kiloa siihen alkupainoon. ÄH... Pitänee liittyä tuonne laihdutuspalstalle tai vain mielummin ottaa itseä paremmin niskasta kiinni. Vaikka kyllähän tuo täysimetys lienee myös aikanaan kiloja sulattaa tai on jo sulattanutkin ihan ok. Olen vain niin kärsimätön.
 
Hei, anteeksi etta tuppaudun tanne teidan ketjuun, sain pienen tyttoni 22.7. ja olen kylla lueskellut naita juttujanne mutta laiskuuttani en ole jaksanut kirjautua kunnes nyt vasta kun satuin lukemaan tuon Qnsillan tapauksen. Aivan uskomatonta, siis voiko tana paivana muka tollaista viela tapahtua, kuka hemmetin laakari (jos oli edes paikalla) antaa vauvan olla ponnistusvaiheessa yli KAKSI TUNTIA puristuksessa, eihan tollaisesta voi tulla muuta tulosta kuin mita valitettavasti kavi Qnsillalle. Toivon todella etta han seka hanen miehensa eivat jaattaneet asiaa tuohon vaan vaativat todellakin laakarin tai muun hoitohenkilokunnan paanvadille noi jarkyttavasta HOITOVIRHEESTA. Ei todellakaan tallaista voi tapahtua enaan 2000-luvulla!!! Tuollaisella raakilla saivat pienen ihmisen menettamaan henkensa, ensin varmasti karsittyaan aivan jarkyttavalla tavalla synnytyskanavassa, sitten imukupilla repimista paalle, lopputulos ei voi olla muuta kuin harmaa ja veltto kun luki sitten papereissakin. Etta voi raivostuttaa tallainen "korkeatasoinen hoito" mita suomessa saa. Itsella on ihan pari hyvaa kaveria ketka ovat myos saattaneet lapsensa samalla tavalla tahan maailmaan, heilla tosin oli onni matkassa ja vain solisluut katkeilivat ja paikat repeilivat niin etteivat vuoteen istuneet kunnolla. Onko tama sita etta ihmiset eivat saa suutaan auki siella ja vaadi esim sektiota, vai onko laakarien taso todella nain heikkoa kunnallisella tasolla ???
 
Kultatiu´ulle sylintäydeltä voimia :hug: !Oot ollut mielessä ja kyselinkin jo perään ku ei siusta ollut pitkään aikaan kuulunut mitään!
Noista ct-kuvista on varmasti paljon apua leikkaukseen!Ite kävin 9.9 kuvissa ja nyt 16.9. näin saikulla omat kuvani.Ja kyllä on joka luu niin vinossa miun pärstässä et hyvä jos henki kulkee...
Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja siekii jaksat porskuttaa eteenpäin!

Sandels74:Tervetuloa turisemaan suureen joukkoomme! :) Niin ja onnea tyttövauvan johdosta :flower: .

Änkkäpöö:Meiltä löytyy kanssa yksi kappale hyvin seurallisia vauvoja.Kummasti ääni kovenee jos joku ei pikkuherran kanssa seurustele :) .

Nyt pitää lähtee ruokkii esikko jotta selviää kouluun!
Hyvää päivänjatkoa mammoille ja voimia!

Ievaliina ja Jooseppi 10 viikkoa ja 4 pvää
 
napatyrä ollut syntymästä lähtien.Lääkäri katsoi 2kk neuvolassa, nyt vaan seuraillaan. Minä en oikein usko tuohon itsestäänpranemiseen koska tyrähän tulee heikosta kudoksesta ja varsinkin kun se on ollut jo syntyessä, mihin se heikko/vajavainen kudos voisi kehittyä normaaliksi kun alkujaan jo on vauriota... Töröttää pystyssä se napa ja ympäröivä kudos pullistuu vauvan liikkuessa tai kovasti itkiessä.
Leikataan yleensä parin vuoden tietämillä nuo tyrät ellei ole niin paha että olis tarvetta tehdä se jo aiemmin.

Virtanen meillä tytöllä tuli kasvupyrähdys kun ennätin kirjoittaa että vielä 50cm:ä vaatteita on käytössä :|
posket on pullistunut tuplasti ja makkaran alkuja ilmestynyt sinne tänne, jopa ranteisiin :LOL: huh...
Nyt laitoin ekat pienet vaatteet huutikseen myyntiin, osan sain jo kaupaksi. haikealta tuntuu, ei vaan millään raaskis, mutta turhahan niitä on kaapeissa seisottaa!!!
nyt isommat vaatteet otettu käyttöön, vaikka osaa 56cm:stä yhä käytellään :heart:

Tämänpäiväiseen tentiin valmistautuva SmileX ja Ella 2,5kk
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Sandels74:
Onko tama sita etta ihmiset eivat saa suutaan auki siella ja vaadi esim sektiota, vai onko laakarien taso todella nain heikkoa kunnallisella tasolla ???
Pakko vaan tähän vastata, että mun mielestä ei voi olla synnyttävän äidin tai tulevan isänkään vastuulla "saada suutaan auki" synnytyksessä/hankalassa ponnistusvaiheessa. Itse hankalan ponnistusvaiheen ja imukuppirepimisen läpikäyneenä en pystynyt enkä osannut siinä tilanteessa edes ajatella järkevästi. Jälkeenpäin voi toki ajatellakin ja jossitella vaikka kuinka paljon. Eikä sitä sektiota aina saa, vaikka kuinka vaatisikin. Hankalaa sitä on itse suorittaa, jos ns. ammatti-ihmiset on toista mieltä. Mutta ei siitä sen enempää.
 
HELLO!!!

Ihana lukea,että täällä muidenkin vauvat ovat ns.yökukkujia eli eivät käy nukkumaan ennen yhtätoista!Meidän herraa on aivan turha edes yrittää saada nukahtamaan klo 20 vaikka äiti sitä toivoisi. :) Illat känistään ja ähistään ja yhdessä mennään nukkumaan klo 23.Joskus nukahtaminen onnistuu helposti,mutta esim.eilen illalla kiljuttiin puoli yhteen! |O

Viime viikolla oli 2kk neuvola:
Pituus 61cm ja painoa 6860g :D
eli todella hyvin poika kasvaa ja äiti on helisemässä kun saa roudata nannipurkkeja kaupasta selkä vääränä...

Ootteko ottaneet rotavirus-rokotteen???
Mä sain jo reseptin ja eka annos annetaan 3kk neuvolassa.

Ristiäiset olisi ylihuomenna ja tämä äippä joutuu ottamaan varmaan 100 pakettia nessuja mukaan...jännittää jo aika paljon,että miten päivästä selviää...on niin paljon kaikkea muistettavaa ja tehtävää vielä!

Pikku rinssi on nyt höpötellyt ja naureskellut 15min.hymynaama-kuvalle! :) Sillä on ihan omaa kivaa!Kamala kiljuminen kuuluu kun mobilen musiikki loppuu!No,nyt kyllä taitaa olla jo nälkähuutoa,vaihteeksi.

T:bella&rinssi huomenna 2kk :heart: :heart:
 

Yhteistyössä