*HEINIKSET 2008*

14.6
senjuska: tyttö

24.6
oinas95: tyttö 3130g ja 49cm
Viivi80: poika 2670g ja 46cm

28.6
rinkinki: poika 3310g ja 52cm

29.6
ninaTT: Evelyn 3200g ja 48cm
sunshine08: poika 3255g ja 49cm


30.6
Anzzu1984: Elsi 3410g ja 48,5cm

1.7
bambiino: tyttö 2305g ja 45cm

2.7
Kultatiuku: tyttö 3360g ja 50cm
julia orvokki: poika 3150g ja 50cm

3.7
anskuliini83: tyttö 3550g ja 50cm

6.7
RouvaSumppisuu: poika 3710g ja 51cm

7.7
Pipsa27: tyttö 3475g ja 50cm
Ievaliina: poika 3420g ja 49cm
Etsiväkaksoset: tyttö ja poika

8.7
Änkkäpöö: poika 3830g ja 51cm
AinoEinari: poika 3590g ja 49cm
Neleka: tyttö 3255g ja 49cm
tirpiäinen: poika 4170g ja 52cm
SmileX: tyttö 3395g ja 49cm
musikka: tyttö
sarali: poika 4000g ja 51cm

9.7
Räpätäti: tyttö 3466g ja 49cm

10.7
suomalainen: poika 3350g ja 52cm
akt78: tyttö 3135g ja 52cm

11.7
Maija82: poika 3480g ja 50cm
turkilmas: poika 4785g ja 57cm

12.7
Bubona: tyttö 3300g ja 48cm

14.7
minttumaaria76: poika 3730g ja 51cm

15.7
hetikial: Reino 4210g ja 53cm
Krissie: tyttö 3350g ja 49cm
Anskuli: tyttö 2310g ja 43cm

16.7
Time79: tyttö 3374g ja 51cm

17.7
Paveli: poika 3260g ja 48cm

19.7
Passepartout: tyttö 4100g ja 53cm
bella-74: poika 4232g ja 54cm

20.7
äitylix3: poika

21.7
Ensikertalainen: tyttö 3380g ja 48cm

23.7
Virtanen: tyttö 3350g ja 50cm

25.7
anjamarita: Sara 4275g ja 50cm
Vilma-Annika: poika 3500g ja 51cm

27.7
Jemima: poika
neitikevät: poika 3755g ja 52cm

29.7
maggie71: tyttö 3760g ja 52cm
mimosa78: poika 3050g ja 49cm
MAR-I: poika 4095g ja 54cm
tilliäinen: poika 3890g ja 51,5cm

7.8
tannuli: poika 3560g ja 50cm

9.8
Poppeli: poika 3875g ja 51cm


Ilmotelkaahan yksityisviestillä puuttuvia tietoja, niin päivittäminen on helpompaa. =)
 
täällä myös tapahtuu siirtyminen pikku hiljaa. jotenki sitä vain tulee notkuttua tuolla odottajiien puolella ... haluaa olla mukana tsemppaamassa vielä loppuja massun kanssa kärvistelijöitä. Elikkäs Pipsa ilmottautuu mukaan.
Meille syntyi tyttö 7.7. rv 40+3 3475g ja 50cm.
 
Meillä kävi tänään neuvolatäti ensimmäisellä lapsivuode käynnillä.
Saatiin ihana uusi neuvolakortti :) Painoa neidillä oli tullut huimat 300g lisää, eli maitoa saa ja vaikka paljon kakkii :D niin kyllä sinne sitä sitten jääkin :)
Elikkäs meidän neidin paino oli tänään punnittuna 3590g. Jopa menty yli syntymäpainon, kun silloin ku lähettiin sairaalasta neiti paino 3370g.
Pipon koko oli nyt 35.2 syntyessä se oli 34.9
Nla täti meinasi että hiukka on vielä keltasuutta naamassa ja vartalolla, ja sanoi että täytyy syöttää kahden tunnin välein, herättää syömään jos ei itse herää, niin lähtee laskemaan.. niin ja auringonvalo on toinen joka sitten laskee sitä keltasuutta, että kun päästään kunnolla ulkoilemaan niin laskee aivan varmasti. Tarkasti vielä silmien valkuaiset etteivät ne olleet keltaiset.
Korttiin kirjoitti seuraavaa: Rauhallinen vauveli. Iho kellertää. Refleksit normaalit. Kuiva iho. Paino nousee hyvin. Rintamaitoa riittää.
Tuosta kuivasta ihosta, sanoi että vauvat luovat ihonsa uudelleen syntymän jälkeen siksi nyt hiukan kuivempana.. täytyy öljytä reippaasti, ku tuntuu että kädet ja jalat hilseilee kovasti, vaikka niitä kuin rasvaisi. Minusta tuntuu että niin se oli näillä viikoilla esikoltakin.
Niin sitten saatiin d vitamiini tipat ja sitten tietenkin nuita esitteitä ja muita, sekä se ihana perinteinen oranssi juliste (a4 kokoa) jossa keltainen hymynaama :)
Pipsa ja Sini 1vkoa
 
RouvaSumppisuu
Voisin minäkin ilmoittautua tällekin puolen elikkäs poika syntyi 6.7 (rv. 40+0) 3710g ja 51cm

Nyt poju iltatankkauksella, joten :wave:

Sumppis ja pikku-B 9vrk
 
Tämä tahtoo myös mukaan :) Meidän pikku-ukko näki loisteputkivalon 8.7 rv 40+0 ja strategiset mitat ovat 3590 g ja 49 cm.

toivottavasti aika antaa jatkossakin myöten lueskella ja kirjoitella tänne.

AinoEinari ja sinappiherttua 1 vk
 
minä voisin kanssa liittyä mukaan, en tiedä kuinka paljon kerkiää kirjoitella mutta varmasti lukemassa käyn :)

eli meidän pikku prinsessa syntyi 3.7 (rv 40+0) ja paino 3550g + pituus 50cm.

eilen käytiin neuvolassa ja tytön paino oli 3560g
 
Hei!
Voe elämä tätä hässäkkää!Eilen kävi appiukko siskoineen rotinoilla,sen jälkeen tuli miun isosisko perheineen myös.Jooseppi sai pari bodyä,ihanan virkatun neuletakin ja hauskat veluurihousut.Isoveljeäkin muistettiin puserolla!
No, aamulla hyökkäs 8 aikaan sit anoppi käymään...Justiin olin pojua syöttämässä,silmät ristissä,tukka pystyssä ja muut meillä vielä nukkumassa.Hällä sattu olemaan tännään vapaa päivä joten näkyy käyttää sen sit tosi tehokkaasti.Justiin läks kotiansa siivoomaan.
Kaipalla käytiin nii anoppi osti pojalle kaks hillitöntä säkkiä vaippoja 4-8 kg.No,riittää vähäx aikaa.Tai sitten ei.Meijän pojulla tuntuu maha toimivan tosi hyvin,kakkaa ja pissiä tulee ihan sitä tehen ja saapi vähäväliä olla vaippaa vaihtamassa.Ja annappas ku pyllynpesun jälkeen otetaan ilmakylpyjä ni joka reijästä tullee jottain tavaraa,pissit lentää,puklu valluu poskelle ja kakat turahtaa tahi pieru.Ihan on ku isoveljensä aikanaan :) .Pyykkikone laulaa sitten ihan urakalla.
Pylly punottaa(kelläpä ei punottas jos noin ahkerasti suoli toimii...) ja oonki neuvolantätin ohjeen mukaan ihan vaan talkkia laittanu.Se näyttää tepsivän aika hyvin.Missään nimessä ei piä nyt mennä vaan niillä "kosteus pyyhkeillä"(joita on saanu jokapaikasta näytepakkauksia miljoonan)peppua pyyhkimään,ärtyy vaan lisää vaikka niissä lukkee sensitive jne.Ihan vesipesu(josta muuten poju tykkää ihan älynä =) )ja "talkkaus" sen jälkeen!

Perjantaina meillä ois neuvola.Terkka ei tuu meille vaan myö männään neuvolaan.Ei tästä oo ku joku puol kilsaa joten vaunuilla hurautetaan.Jännä nähä miten poju on kasvanu,ainakin miusta tuntuu et kasvaa ihan silmissä.Joosepi syö tuttelia ja rintamaitoa.Tissi ei enää taho kelvata ku oon antanu lypsettyä maitoa pullosta.Varmaan saa helpommin masun pullosta täyteen ku näistä miun lurppanoista ajokoirankorvista.No ahkerasti lypsän nekin vähät mitä rinnoista irtoaa.Esikon kans kolme viikkoa yritin sitkeesti imettää ennenkuin annettiin lisämaitoa.Poika oli 24 tuntia suurinpiirtein rinnassa kiinni...
Nyt sanovat saikulla et anna vaan ihan hyvällä omalla tunnolla pojalle korviketta rintamaidon lisäksi.Ja oon antanutkin.En aio stressata asiasta,on paljon muitakin stressin aiheita elämässä.
Tässäpä tärkeimpiä kuulumisia tältä erää.

Ievaliina ja Jooseppi 9vrk
 
Juu tuo meidän poitsu syntyi 10.07 rv. 40+0. Paino 3350 ja 52 cm
Tänne mä löysin kun rupesin ihmettelemään missä tuo Ievuska on. :D
Meillä tuo appi ukko kun lähellä asu tuli just silloin ku sille passas vaikka aamulla just ku vielä nukuin.. :kieh:
Appi ukko ei ole pitänyt yhteyttä pitkään aikaan eikä sen uus vaimo ole tainnut soittaa kun joskus kaks vuotta sitten kerran. Minä kun olen sille uudelle vaimolle soittanut niin se ei ole oikein voinnut puhua kun appi on siinä vieressä kuunnellut ja kontrolloinnut mitä puhutaan. Olen sitten jättänyt naisen rauhaan, jos ei voi rauhassa puhua ku mumista niin aina välillä puhelimeen. Niin antaa olla.
No, nyt se vähän ennen laskettua aikaa laittoi viestiä että olis kiva nähdä.. No , viimeisillään kyllä ei jaksa mitään appi ukko pariskuntaa ottaa vastaan kun eivät ole muutamaan vuoteen käynneet muutenkaan. (mitä nyt appi ukko yrittänyt puhelimitse kajota meidän omaisuuteen.. :kieh: :kieh: )
No, sitten kun eka yönä imettelin tuota poikaa sairaalassa mieheni laittaa viestiä puol kahden aikaan yöllä että tää appi ukon vaimo on vissiin huonossa kunnossa jos soittelisin sille. :eek: No, olin niin itsekäs että en siihen aikaan ruvennut soittelee ja ajattelin että kyllä se minä taidan nyt tässä huonomassa kunnossa olla ja oma pieni nyytti ei ollut vielä vuorokauden ikäinenkään ja oli syntynyt "hengittämättömänä" ja tuotu happi kaapissa luokseni että antaa nyt appi ukon vaimon olla. Rupes kyllä ärsyttää koko appi ukko ja sen vaimo että tuntui että maitoakaan ei rupea herumaan..
Sitten kun tulin sairaalasta ja olo tilani oli aika kipeä ja itkettikin paljon niin mun olis siinä tilassa pitänyt ruveta soitteelee appi ukon vaimolle jonka kanssa en muutenkaan ole ollut yhteydessä vuosiin. :eek:
Saavat siellä odotella, kyllähän ne puhelimet toimii toisinkin päin jos on asiaa. Tietenkin se maksaa jos he joutuvat soittaa tänne päin. :D
Ehkä tää "tarina" ei tänne kuulu mutta mua ÄRSYTTÄÄ. |O |O


Meilläkin tuo poika kakkaa koko ajan, minä olen tehnyt just sen virheen että olen noilla kosteuspyyhkeillä pyyhkinyt pyllyä. Kiitos Ievuska taas tiedosta. Empä enää pyyhi.
Miten mä voin olla näin tollo neljännen vauvan kanssa????
No, siitä edellisestä vauvasta on 8 vuotta aikaa niin enhän mä voi enää muistaa.
Minä olen kans antanut tolle pojalle lisä maitoa. Alkuun poika huus monta päivää ku raukka ei saannut tarpeeks maitoa ja minä olin siinä uskossa koko ajan että ku sitkeesti vaan imettää niin sitä maitoa kyllä rupee herumaan. :headwall: :headwall: :headwall:
 
RouvaSumppisuu
Täältäkin löytyy yksi punapyllyinen sinappikone :LOL: . Mäkin ensin kuuliaisesti vesipesin pyllyn joka kakan jälkeen, mutta se tuntuu kuivattavan pojun ihoa enemmän kuin ne puhdistuspyyhkeet. Eli joskus pesen, joskus vaan pyyhin kosteella. Ja talkkia kävin myös hakemassa, taipeet tahtoo hautua näillä helteillä. Hormoninäppyjäkin on ilmaantunut vähän sinne sun tänne, mutta kaipa ne ajan myötä häviää.

Me käytiin tänään neuvolassa ekaa kertaa ja mitat oli 3900g (kymmenyksiä en nyt tähän hätään muista) ja 53cm. Eli 400g on viikossa tullut lisää :eek: =) . Me mennään ihan rintamaidolla, mutta en mäkään ota mitään stressiä jos korviketta joutuu joskus antamaan, pääasia että vauva on tyytyväinen.

Jaahas, poju on mahallaan tässä mun rintakehän päällä, löhöön sohvalla ja syön leipää ja kirjoittelen yhdellä kädellä -tosi ergonomista! Joten heissulivei taas :wave: ,

Sumppis ja B 10vrk
 
Kovin samaa maata tuntuu nämä meidän vauveli olevan tuon tuotannon suhteen, vaikka niin kait ne on kaikki tässä vaiheessa =) Eli turahuksia tulee meilläkin ahkerasti ja yläpäästäkin saadaan pukluja hyvin aikaseks. Pyllyä pestään vedellä ja pyyhitään kosteuspyyhekeillä, eikä ainakaan vielä näy suurempia punotuksia. Nyt laitoin ekaa kertaa yöks kestovaipan kun muutamana viime yönä on kertiksistä tullu kosteus läpi. Meidän ukkelilla kun on kakka jotenkin tosi vetistä ja se on sitten tihkunu läpi vaipasta. Jospa tänä yönä säästyttäis siltä.

Meillä mennään kans ihan rintamaidolla, jota kyllä riittää enemmän kun tarpeeks. Nyt on eilinen ja tämä päivä menny niin ettei oo tarvinnu pumpata ollenkaan, kun poitsu on oppinu syömään päivälläkin. Ja kun ei tartte enää herätellä syömään niin ruoka maistuu luonnollisesti paremmin kun on oikeasti nälkä. Mutta jos lisämaidon tarve tulee, niin sitten sitä tietysti annetaan. Esikoista imetin vaan pari kuukautta ja sitten eli pelkällä korvikkeella ja täysin terve kaksivuotias on nyt.

Hyvin on Sumppis teidän kaveri kasvanu! Me käytiin kans maanantaina punnituksella neuvolassa ja perjantaista oli tullu lisää painoo 140g. Ihanaa kun ei enää tartte murehtia tuota paino asiaa.

Mutta nyt tuolla taas ähistään siihen malliin että liekö poitsu haluaa taas tankkaukselle.

Änkkäpöö ja Toivis 8vrk
 
suomalainen:En ihmettele yhtään jos ärsyttää!!!
Miun yks tuttu (lapseton)ilkes valitella tässä alku viikosta ku on NIIIN väsynyt.Paljon tehny töitä putkeen.Naris ja naris minkä kerkis...Pakko oli laukasta jotta sie saat sentäs nukkuu yös ihan rauhassa ilman unikatkoja.Älyspä pittää suusa kiinni sen jälkeen!

Ilma on ihana tiälläpäin.Meinattiin Joosepin kanssa käyvä piristämässä mummin päivää(ts.käyn lukkee uusimmat juorut seiska-lehestä...).Esikko lähti serkkujen luo yökyllään,tullee vasta huomenillalla.Ja Jooseppi jaksaa vaan nukkua.Kotityötkin on tehty.Alkaa olla tylsää.Vois tietty ottaa päiväunet mut en mie ossaa nukkuu päivällä :(

Pittää varmaan keksimällä keksii tekemistä.

Ievuska ja Jooseppi 10vrk
 
Eilen yritin kirjottaa,m ut tietty sillon just lakkas palsta toimimasta. Jos nyt kerkeis pari sanaa rustata.

Meillä myös pikku kakkakone löytyy. Pesen vedellä ja välillä pienimpiä pieruja kosteuspyyhkeellä pyyhin. Ja sit oon laittanu punottavaan pyllyyn jotain rasvaa, minkä pitäs tehä suojaava kalvo. Nyt peppu onki jo parempi.
Ihan outoa, ku esikko ei kakannu ku ehkä kerran päivässä vastasyntyneenä ja sit muutaman viikon ikäsenä kakka väli oli pahimmillaan kaks viikkoa. Toivottavasti pojun masu toimiikin, niin ehkä ei huutais sit niin paljoo.

Meil myös poika nukkuu pitkiä pätkiä. Kuinka kauan näin pienen voi antaa nukkua syömättä? Esikoinen ku söi ympärivuorokauden kahen tunnin välein, niin must tuntuu kauheelle ku tää poitsu saattaa olla viiski tuntia syömättä. Onko se ok? Tunnen itteni vähän tyhmäks... :ashamed:

Meillä oli kans neuvola maanantaina ja painoa oli tullu hyvin, samoin ku pituuttakin. Nyt 3620g ja 53,5cm. Ens viikolla taas mennään neuvolaan.

Yritän viel keretä päivittämään listaa... =)

rinkinki ja poitsu kohta 3vko
 
Heippa kaikille vauvautuneille ja onnea tietysti tasapuolisesti kaikille ! Käväisin täällä vaan lukasemassa kateellisena teidän kakkajuttuja ;)
Olo on niin kypsä ja paksu ettei jaksais enää yhtään odottaa..

terv. Vilma-Annika 38+3...
 
Rinkinki meillä on kans Toivis kova poika nukkumaan. Nyt vasta parin päivän ajan on päivälläkin heränny n.3 tunnin välein syömään, mutta viikonloppuna posotti yks päivä 6h putkeen ja kun ei alkanu heräämsien merkkejä näkymään niin sitten jo herätin syömään. Meille esikoisen aikaan sanottiin, että antaa nukkua kun kerta uni maistuu ja jos ei kerran mitään pakottavaa tarvetta oo herätellä syömään. Nyt taas sanottiin neuvolassa, että huoletta voi sen neljä tuntia antaa nukkua. Mutta kyllä tuo uni määrä alko tuntumaan jo niin pitkältä että pakko oli herätellä. Ja pitihän se vaippakin saada vaihdettua. Että tuskin on mitään hätää, vaikka sen 5h posottaakin unta putkeen =) Hyvähän se on että uni maistuu ja jos kuitenkin syö sen jälkeen hyvin, niin tuskin tosiaan tarttee murehtia.

Änkkäpöö ja taasen koko päivän koisinut Toivis 9vrk
 
rinkinki. Mulle sanottiin että viis tuntia se voi nukkua yölllä putkeen. Niinpä teinkin viime yönä että laitoin aina imettämisen jälkeen viiden tunnin päästä kellon soimaan. Tuolla pojalla kun alkuun tippui paino niin sen takia tarkempaa.
Eilen kävin muuten ostaa sellaisen kureliivin kokoa XL. :kieh: :kieh: Just ja just menee kiinni. :kieh: Myyjä kyllä ensin itsepäisesti yritti myydä mulle sellaista raskaus tuki liiviä ennen kuin sille meni perille että vauva on kotona eikä mahassa. :kieh: Ja ukolla oli taas hauskaa. :D Myyjä kyllä oli pulskemmassa kunnossa kuin minä eikä ollut edes raskaana eikä ollut viikkoa sitten synnyttänyt lasta. Kyllä se myyjä sitten pyyteli anteeks.
 
suomalainen voi kamala, mikä myyjä :LOL: sattunut kyllä oikea asiantuntia paikalle.
Niin joo meillä sini kanssa kakkii tai pieruja päästelee jokaseen vaippaan :) ja yön aikana tekee ainakin yhdet kakit. Meillä neiti nukkuisi kanssa pitkiä pätkiä justiinsa tuota 5 tuntia jne. mutta minun pitää herättää se 2-3tunnin välein edes vähän hörppäämään tissistä ku neukkatädin mukaan oli vielä alku viikosta hiukka keltainen.
joko teillä koettu nämä tehoimupäivät? meillä neidillä oli 2 vrk.n iässä ja silloin mulla tuliki rinnat ihan ääriä myöten täyteen ja nyt sitten viimeyönä aloitti uuden ns. 2viikon ikäisen tehoimupäivän. Tissit on ihan tosi täynnä ja kippeet ku nyt sitten posottaa massu täynnä maitoa, ja äiti kärvistellee :)
Niin ja tuosta kärvistelystä muutenki. Miten teillä on toiminut nyt synnytyksen jälkeen maha? :snotty:
Mulla iski varmaan ensimmäistä kertaa elämässä sellanen päälle siis vatsa meni kovalle. :/ :x ihan karmeata. Eilen huomasin että ei toimi ei mitenkään päin vaikka kuinka yritti. sitten tänään oli jo ihan vatsa ja suolisto kipeä ku ei mitään saanu wc:ssä aikaseksi :LOL:
noh, kävin apteekista hakemassa lääkettä moiseen, mutta eihän se auta ku pitemmällä aikavälillä. Sitten iski ajatus päähän että siskon anoppi lääkitti itteänsä ruokaöljyllä. Noooooh.. mie sitten jääkaapille ja sekotin veden sekaan kolme ruokalusikallista öljyä..niin avot 5minuuttia ku aikaa kului niin sama teho kuin sairaalan peräruiskeella :LOL: :LOL: :LOL:
eli suosittelen :D jos vatsa ei toimi niin tytöt menkääpä jääkaapille ja ruokaöljyä hörppäämään.
 
Minäkin voisin liittyä joukkoon kasvavaan =)
Eli prinssi syntyi 11.7 (rv 40+1) 3480g ja 50cm

On mukava saada tausta tukea ja lukea muidenkin kokemuksia. Ens kertalaisena ku kaikki on niin uutta! Meilläkin saa olla pyllyä pesemässä melkeinpä joka vaipanvaihto kerralla ja muutamaan otteeseen poju on itkeskelly mahavaivojen kanssa. Imetys rullaa mut maito vaan ei taho siltikään riittää ja oon antanu päivällä lisämaitoa ja sit illalla viimiseksi niin päästään nukkuun. Poju ei nuku päivällä ku maksimissaan kaks tuntia putkeen ja herää syömään. Yöllä sit nukutaanki 3,5-5 tuntia putkeen, en tiiä et oisko sit lisämaidon antamisella vaikutusta asiaan. Meidän pojalle on ilmestyny näppylöitä navan ympäristöön, en tiiä et tuleeko ne vaipasta vai mistä mut ensimmäinen neuvola on huomenna et pitää neuvolantädiltä muistaa kysästä asiasta.

Olettako jo ulkoileet kovasti pienokaisten kanssa? Me ei olla ja viikonloppuna ois kaverin häät. Mietityttää et jaksaako lähteä ja miten prinssi jaksaa olla vaunuissa vaikka vain käväsis juhlissa. Auto matkaakin kertyy 120km per suunta et tulee pitkä päivä vaikka ei ois edes kauan juhlissa.

Nyt kuuluu et poju herää, täytyy rientää ilta tankkaukseen et päästään jossain vaiheessa nukkumaankin

Maija ja viikon ikäinen prinssi
 
Kiitti kommenteista! Annan pojun nukkua, jos kerta nukuttaa. =)
suomalainen voi jessus mikä myyjä! :eek: On sitä kyllä mahtanu nolottaa ton jälkeen. :D
Maija me ollaan ulkoiltu päivittäin. Siis ihan vaunuiltu, esikon kanssa ku on pakko puistoilla. =) Ja tuntuu, et poitsu nukkuu tosi hyvin vaunuissa. Esikoisen kans käytiin sillon, ku se oli 2vko ikänen päiväsiltään 300km päässä kotoota.
Pipsa mulla sairaalassa ei meinannu maha alkaa toimimaan ollenkaan ja vedinki siellä Movicol:ia (tms.) muutaman pussin, niin vihdoin parin päivän päästä alko vatta toimiin. Muaki sattu jo mahaan, hyvä ku pysty liikkumaan välillä.
Tiheään imemistä oli pojulla 2vko ikäsenä. Se tankkas koko ajan. Nyt tosiaan syömis välit pidentyny vähintään kolmeen tuntiin. Sit saattaaki syödä kahteen kertaan kummatki tissit. :D
Ristiäiset pidetään 14.9, mun porukoitten luona ja anoppi hoitaa tarjoilut. Meijän ei tartte siis muuta, ku ilmestyä paikalle. :D Helppoa! =)

Huomenna ois esikoinen vietävä parturiin... Saa nähä antaako tällä kerralla leikata tukkaa.
 
Meillä myös ulkoiltu pihalla. Olen nukuttanut tuossa meidän kantokopassa ku siinä saa olla sikiöasennossa ja siinä Sini viihtyy parhaiten. Esikon kanssa kun kuitenkin pitää olla ulkona, ja onhan se ittelläki ihana käydä haukkaamassa raitista ilmaa.
Meillä ristiäiset suunniteltiin elokuun 24. ja ne pidetään täällä meidän kotona. Täytyy nolona myötää (kakkublogin pitäjänä) , että mie tilaan kakut ja voikkarikakut ruotsin puolelta...
mutta miepä tuun pian uudelleen ku tuo meidän sini itkee tuolla...
 
Nonih..
Mieki voisin tänne siirtyä :)

30.6 synty miulle tyttö rv 38+6 paino 3410g ja oli 48,5cm pitkä py 37cm
Niin ja tyttöhän on miun esikoinen :)

Nyt on käyty jo 2 viikkos neuvolassakin ja siellä tyttö painoi jo 3800g :D eli rintamaito riittää.
Hiukka on ollu levoton D-vitamiinien annon jälkeen :( Jekovittia oon antanu. Ja viime yönäkin valvoi puoli 3 asti.. huoh... mahassa sillä ilma taitaa kiertää. Nyt nukkuu tyytyväisenä ulkona vaunuissa :) Yllättävän hyvin on alkanu vauvanhoito sujumaan vaikka sitä aluksi pelkäsinkin :) Mummo ja vaari on täällä meijän apuna. Lapsen isähän lähti meijän elämästä toisen perään jo raskauden puolenvälin jälkeen. Hyvin kuitenkin ollaan pärjätty kun omista vanhemmista on niin suuri apu :)

Anzzu ja typy 2vko 4vrk
 
Terve!
suomalainen:No jo on siulle sattunu tosi urpo myyjä...Esikon ku sain ja piti mennä 2 viikon piästä synnytyksestä labraan ottaa verikokeet ni labrantäti kysy pokkana et millon siulla on laskettuaika?!Mie olin jotta täh?!Synnytin 2 viikkoo sitten...Täti mäni ihan noloks eikä saanu sanaakaan suustaan ennää sen jälkeen.

Maija:Ekan kerran käytiin vaunuilee Joosepin kanssa ku poju ol 4 vrk:den ikänen.Käytiin kyllä tuossa porukoilla ja matka ei oo todellakaan ku pari sataa metriä vaan kyllä jännitti senkii eestä...Nyt on samaa reittiä kulettu muutaman kerran(eli siis käyty porukoilla ) ja kohta varmaan uskallan käydä jo kylänraittia pitkin kulukemassa.

Pipsa:Mie kovasti kyselin synnytyksessä kätilöltä peräruiskeesta mut sano et vauvan piä on niin alhaalla jotta tukkii kyllä suolen.Eli 1 vrk:den kuluttua synnytyksestä kävin jo sairaalassa isommalla tuotoksella.Maha toimi hyvin.

Jooseppi on nyt kitissy masuvaivojaan joten illalla hieroin pikkujalkapohjia.Poju makas ihan reporankana ja sit alako pierun rupsutus.Nukkukin ku tukki sit 4 tuntia yhtä soittoa.
Käytiin tännään neuvolassa,pojulle tullu syntymäpainoon lisäystä 75 grammaa joka kuulemma on hirmu hyvin.Napatynkää pittää käyvä näyttämässä ens viikon torstaina jos ei ihmeitä tapahu ja tynkä irtoo_On niin poikkeuksellisen suuri kokoinen.

No nyt tul äänimerkki,pittää joutua pojan luo!

Ievuska ja Jooseppi 11 vrk
 
anzzu kannattaa kokeilla sitä devitolia, se ei aiheuta niin paljon massu vaivoja kuin se mitä sie käytät. Tuo devitol on öljypohjainen ja hellävaraisempi pikku massulle kuin sitten se jekovitti on vesipohjainen, vauva ku ei oo tottunut vielä näillä viikoilla vesille niin saattaa sen vuoksi sitten olla massu pipi.
Mie käytin tuota devitolia esikolla ja nyt sitten aletaan huomenna Sinin kanssa kans sillä :)
 

Yhteistyössä