Juu, meidän vauva valvoo yö kahteentoista, mutta sitten puolille päiviin saadaan sit aamulla nukkua.
meillä oli kakkosella samanlainen tilanne kallon saumojen kans..neuvolas huomasivat ja sanoivat et jos eivät erkane toisistaan kun menivät päälekäin ni joudutaan kirurgisesti avaamaan ne...mutta saumat meni ihan normaalisti sitten kuiteskin kiinni ettei tavinnu availla...Alkuperäinen kirjoittaja Kultatiuku:en ole näillä sivuilla ihan äsken vieraillut, aika ja voimat eivät ole riittäneet. Eilen kävimme pikkuisen tyttömme kanssa pään ct-tutkimuksessa hänen prominoivan otsan takia. kolme tuntia kuvauksesta soitti lastenkirurgi, ja ilmoitti, että tytön aivot ovat kunnossa, mutta kallon saumat otsan sivuilla ovat molemmin puolin luutuneet liian varhain kiinni ylhäältä asti korviin päin. Nyt odotamme sitten tietoa Oulun yliopistollisen sairaalan suunnalta, pitääkö kallon saumat avata. Se tietää sitä, että leikkaus tehdään Oulussa, sillä Joensuusta puuttuu tietämys ja taito tällaisessa tapauksessa. Huoli pienestä on suuri, eikä ajatus leikkauksesta tunnu kivalta. Pelottaakin :'( .....
Kultatiuku ja tyttö 10vko 6pv
mie mietin myös heitä et miten he voivat :/Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:tietääkö kukaan Qnsillasta mitään... :|
On ollut monesti minun mielessäni :hug:
Juu,esikkoa tikistelin melkein 2 tuntia,siin ponnistusvaihe kesti melki 2 tuntia.Pojan pää oli ihan pitkulainen ku synty ja silmät verenpurkautumia täynnä...Poju olikii sit älyttömän vilkas eikä keskittymiskyvystä ollu tietookaan...Pojan ollessa n.5 vee,pyysin sairaalasta synnytyskertomuksen ja keskustelin siitä kätilön kans et oisko ollu hapenpuutetta tai jtn. josta tuo ylivilkkaus ois johtunu.No, ei heijän mielestä ollu,poika on vaan periny äiteeltä tuon häröilyn .Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSumppisuu:Juu, Sandels, ihan samoilla linjoilla olen kyllä sun kanssa. Vieläkin vaan niin vihastuttaa, miten joillekin annetaan tuollainen tuska kannettavaksi :ashamed: :'( . Että mitä ne lääkärit on oikein miettineet. Ja kun itsellä esikoinen syntyi tosiaan imukupilla repien ja ½vuotta sen jälkeen mietin päivittäin, että voiko lapsi varmasti olla terve tuollaisen rääkin jälkeen niin puistattaa vaan koko juttu.
Jos vaikka siirtyis mukavimpiin juttuihin. Meillä menee aika lepposasti herra A:n kanssa, kovin naureskelee ja syö nyrkkejään. Mun mielestä alaikenessä näkyis jo jotain hampaan tynkää, mutta kyllä mäkin vähän ihmettelen jos nyt jo niitä alkaa tulemaan . Poju syö hyvin ja kasvaa kohisten, uusimmat mitat tais olla 6600g ja 61cm. Lattialla viihtyy jo hyvin masullaan ja ottaa tukea kyynerpäillä, istumaan ei pungerra sylissä ollessaan.
Reinolle pikaista paranemista flunssan kourista :hug:. Ja ihana isosisko, kun noin äipälle lauleskeli :heart: .
Meijän Jooseppi punkaa ihan mielettömästi kanssa,hyvä et sylissä pysyy...Sylissä ei enää muuten viihdy ku pysty asennossa sight seeingillä,eli herra ilmottaa aina millon maisema alkaa tympiä ja äiti vaihtaa paikkaaAlkuperäinen kirjoittaja bambiino:mie mietin myös heitä et miten he voivat :/Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:tietääkö kukaan Qnsillasta mitään... :|
On ollut monesti minun mielessäni :hug:
mites yrittääkö teijän muiden vauvat sylissä ni kammeta istumaan ?? meillä Jemina pukertaa istuma-asentoon ja on siin vähän aikaa....nyt olen huomannu että ikenet ovat ruvenneet kutiamaan...ei kait ne hampaat vielä tule ? no esikoinen 6kk kun tuli eka hammas ja kakkonen oli 5 kk kun sille tuli eka hammas...
mutta nyt tissittelee :wave: :wave:
bambiino ja Jemina 2,5 kk
Jooseppi vetäsöö tuttelia kerralla n.130 ml ja kolmen tunnin välein aika säännöllisesti,yöllä saattaa olla jopa 5-6 tunnin unijakso välissä.Eli se ravinnontarve vauvoilla oli 1/6 osa painosta suurinpiirtein,eli jos vauva painaa 6 kiloa niin ravinnon/mamman tarve on sillon 1000ml,näin neuvolassa ohjeistettiin.Ei meillä Jooseppi aiemmin mitenkään saanu sitä kuudesosaa täyteen vaan neuvolassa sanovat et hyvin kasvaa ja on tyytyväinen,se on paras mittariAlkuperäinen kirjoittaja Sandels74:Tiedustelisin etta paljonko teidan vauvat juovat pullosta ( pumpattua rintamaitoa tai korviketta ) kerrallaan / n. ml paivassa ? Minun 2kk 1vko tyttoni juo max sen 120ml ja mietin onko se tarpeeksi kun edelleen herailee yolla pari kertaa..