Hei vaan hikisiskiot!
Täällä kans hikoillaan kuin pieni eläin ja johtuu just tosta imetyksestä, toisin kuin
suomalaisella ! Mulla alkaa hiki virrata ihan tippumalla otsalta, kun otan vauvan tissille ja muutenkin oon koko ajan nihkee
Poppeli: meillä kans koko tyttö vapisee välillä ja sairaalassa epäilivät silloin alhaista verensokeria, mutta ei sit ollu. Tosin meillä on muistaakseni muutkin vauvana tärisseet enkä oon sitä osannu ihmetellä. Neukkatäti piti sitä kans hermoston kypsymättömyytenä ja sanoi menevän ohi ajan kanssa. Joten tuskin syytä huoleen.
Meillä iltahuudot vähentyneet ainakin parina iltana. Naama on aivan turvoksissa hormooninäpyistä. Joku ihmetteli kuinka kauan ne oikein kestää, niin meillä hyvinkin muilla kestäny jopa kuukauden. Kolmikuisena sitten ollu taas ihan puhtoinen iho.
Neiti Nelonen aloitti taas uhmakauden kun isi oli työreissulla. Eilen ei suotunut tulemaan syömään vaan heitti maahan potkimaan ja karjumaan reiluksi puoleksi tunniksi. Kun menin vauvaa hakemaan unilta, niin neiti tyhjensi tietokoneen vierestä kaikki levyt, kynät ja tärkeet paperit ympäri yläkertaa karjuessaan. Multa paloi käämit ihan kokonaan ja retuutin neidin jäähylle, huusin ja karjuin. Sit taas huono omatunto, kun eihän tuo vajaa 2v vielä oikein puhetta tajua ja taisin vaatia vähän liikoja :'(
Kerhoista. Me asutaan 8 km päässä keskustasta maalla ja perustettin viime talvena kylän mammojen kanssa oma perhekerho, kun koulun yläkerrassa on kerhotilat, joita kukaan ei käytä. Siellä on joskus ollu seurakunnan lapsikerho ja kaikki lelut yms vielä tallella. Pyydettiin seurakunnalta lupa käyttää niitä ja kerhotilasta ei tartte maksaa kaupungille vuokraa, kun koulunjohtaja on kuvannut sen koulun ja kodin väliseksi yhteistyöksi ja siten koulun kerhoksi, vaikka alle kouluikäisille onkin. Siellä me keitellään kahvit ja vuorotellen tuodaan syömiset (meillä on siellä uuni, joten usein paistellaan jotain namia!). Askarrellaan, ulkoillaan, luetaan satuja, tehdään retkiä ja jos ei huvita, niin turistaan vaan =) . Näin perjantaiaamuisin kokoonnutaan kolmeksi tunniksi noin 10 äidin ja 20 muksun kokoonpanolla. Joskus käyn myös keskustassa seurakunnan perhekerhossa, jos jaksan lähteä. Nelosen kanssa käydään maanantaisin muskarissa, vauva tietty on mukana.
Jaksamisia ja viikonloppuja teille kaikille!
Maggie ja Eppuliina 5,5 vko