*HEINIKSET 2008*

Terveiset laakarintarkastuksesta! Tytolla kaikki hyvin, kasvaa tasaisesti omalla kayrallaan 4180g, pituutta viimeisesta nyt vain yksi sentti lisaa eli 57cm. Ensimmaiset rokotukset oli myos.
Ja nyt tulee niita hymyjakin =) :heart:
Olen myos huomannut ensimmaiset kyyneleet kun itkee.
Hikoilusta ollut puhetta. Olipas huojentavaa kuulla etta muillakin on puserot markina, mina jo kerkesin miettia etta onkohan ihan normaalia. En edellisilta tallaista muistanut olevan ollenkaan.
Onko muiden vauvoilla kovasti hikkaa? Tama on yksi hikka-likka; aina syonnin paalle, vaipan vaihdossa, kylvyssa ja yleensakin vahan valia hereilla ollessaan. Ja vaikka muuten on niin hyvantuulinen niin sen hikan kanssa menee pienelta hermot :headwall: :'(
Nyt neiti alkaa hermostua esikoisen sylissa, nalka alkaa olla varmaan etta lahdetaan tassa maidolla lotraamaan :p
Voikaahan kaikki hyvin ja Ievaliinalle jaksuja kurjan naapurin ym vaivojen kanssa :hug:

musikka ja pikku m 8 viikkoa
 
Jep, hikipäässä täälläkin, kokoajan :D JA varsinkin nyt, kun leivon keksejä sunnuntaiksi, jolloin meidän pikkuprinsessan nimiäiset! Onneksi anoppi, äiti ja sisko leipoo loput...

Mulla oli myös eilen jälkitarkastus ja sen verran on vielä paikat hellinä, että lekuri antoi jotain lääkettä hormoonivajeesta johtuvalle kuivuudelle ja kivulle. Mutta muuten kaikki kunnossa. Kierukkaa suositteli, mut katotaan nyt. Kunhan nyt ensin alkais koko touhu uudelleen kiinnostaa :LOL:

Mä olen antanut (äidin neuvosta, hyvä ne 70-luvun äidit) vettä pullosta jo noin parin vkon ajan (en ole edes keittänyt, koska kätilö sanoin jo Kättärillä, että nykyään ei vettä keitetä vaan suoraan kraanasta) aina silloin tällöin. Tyttö juo halukkaasti esim. kylvyn jälkeen ja sitten, jos vaikka raivo yllättää bussimatkalla yms. Liukastaa kuulemma sen kakan tuloa ja säätelee lämpötilaa, kun se vauva ei vielä osaa hikoilla.

Nyt siivoilee, jotta kehtaa päästää mummut ja muut juhliin!

Time79 ja piannimensaavatyttö 7vko ja 1 pv
 
Joku vyöhyketerapeutti sano haastattelussa et kerran oli hoitanu yhtä koliikkivauvaa ja äitin kans jutellu siitä et vauva ei oo koskaan saanu vettä.No olivat sit antaneet ennen hoidon alotusta vettä pienelle ja pieni oli juonu hanakasti!Siihen oli loppunu pikkusen koliikki-huudot ja kaudet.Vauvalla oli jano.VT tuumi et miks aikuisia kehotetaan koko ajan juomaan vettä ja vauvoilta kielletään se.Ja justiin tuosta kakan helpommin ulostulostakii siinä jutussa oli kyse.Vitsi ku en muista mikä nettisivusto se oli mistä tään luin,joka tapauksessa hakusanana oli ehkä vauvojen vyöhyketerapia tms.
 
Meidän tytöllä on luultavasti koliikki. Mennään vielä ensi viikolla lastenlääkärille tarkistukseen, jotta suljetaan pois muut mahdolliset sairaudet.

Kaikki päivät menee huutaessa, nukkuu päiväunia max 3h. Kun ilta tulee niin nukahtaa jo 9n maissa, herää kolmelta syömään ja nukkuu vielä aamu kahdeksaan. Ja sitte se huuto taas alkaa. Ei paljoa seurustella, hymyillä tai jokelleta :D Ärjytään vaan äidille ja isille. Ainut missä viihtyy on tissin läheisyys :LOL:

Antaako muut mammat vauvoilleen vettä? (kyselen liittyen tuohon Ievaliinan viestiin) Mä en kyllä ole antanut kuin pelkkää tissimaitoa. Välillä kokeiltiin lisämaidon antamista, mutta ei muutosta tilanteeseen. Tyttö nukkui päivällä pidempään, meni jotenkin "tukkoon" korvikkeesta, mutta oli muuten ihan yhtä itkuinen.

Jaksamisia kaikille äideille (ja tietty isillekin), koliikkivauvojen vanhemmille lohdutukseksi, että menee kuulema ohi 3-4 kk iässä. TOIVOTAAN!

Annikki ja tyttö 5vkoa 2pvää
 
heippis..

juuh oli kyllä aika erikoinen lääkäri :whistle: :whistle:

no mä tänään soitin sitten sinne neuvolaan ja kerroin mitä se lääkäri sano siitä että imetys ehkäsee kuulemma...ja se neuvolatäti oli ihan että sanoko se lääkäri oikeesti tolleen ?! mä sanoin että joo...ja ihmetteli et miksen saannu niitä pillereitä ja lupas ne että saan hakee jo huomenna ne pillerit sieltä...

meijän isäntä ei oikein tykänny ajatuksesta että meille olis tulossa 4 lapsonen ( vauvathan on ihaniiii ) ja odotusaika varsinkin jos ei ole mitään ongelmii :whistle: :whistle:

joku puhu nitä paineista:mulla oli alapaine 130/ 88 eli alapaine on kohollaan hiukan muuta ihmeelistä niis paineis ei ollu..no mutta nyt on sekin sitten tehty pois päiväjärjestyksestä ja saatu hyvät naurut lääkärin kustanuksella :LOL: :LOL: :LOL:

meillä on ihanan hiljasta kaikki kolme neitii nukku jo unilleen ennen 21:tä ja kukaan ei kerjää mitään saan nauttii olostani nyt ihan rauhas =) =)

tuli tosta vedestä mieleen että mun vanhas neuvolakortis-76 v ni lukee apelsiinimehua on annettu mulle jo ihan pienenä..mikähän taika siinä sitten on ??
ite en ole vielä antannut vettä Jeminalle ehkä ensi kesänä sitten ellei aikasemmin....

mutta nyt mamoille öitä ja jaksuja kullekin...mie meen katelee töllöö :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 2kk 3pvä
 
bambiino:Mie oon vuosmallia -77 ja äitee sano kans tuosta et sillon sai rueta antaa pariviikkoselle vastapuristettua tuoremehua.Miekään en oo Joosepille nyt vettä antanu.Joskus kuukaus takaperin annoin pari kertaa ku oli ihan karmeen kuuma meillä sisällä ja poju oli ihan hikipäinen ja ahnaasti joi.Siskolla muksuja 4,iältään 18vuotta-9vuotta.Kaikkia sisko on imettäny reilu vuoteiseks ja myös vettä antanu.Ensimäisen lapsen aikaan sai kiinteitä rueta antaa 3kk:den iästä lähtien.Niin ne suositukset muuttuu.Mie aloittelin esikolle 10 vuotta sit 3 kuukauden tietämissä soseiden maistattelun,sillon se suositus oli 4 kk:tta.Ihan neuvolassa tuota kehottivat ku poju veteli maitoa ihan järkky määrät päivässä.No nyt on nelosluokalla ja 155cm pitkä ja painaa 49 kiloa.Jotta hyvin on poika kasvana!
Tässä asiassa miusta tuntuu et jokainen äiti tuntee lapsosensa parhaiten ja tekee sen mukaan :) ,eli siis veden anto ja vellit sekä soseet.

No,taas on mentävä ku pojat huuteloo(kuinka ollakkaan ku just istahin koneelle... )

Ievaliina ja Jooseppi 8 vkoa ja risat

Annikille jaksamista :hug:
 
Hei vaan hikisiskiot!

Täällä kans hikoillaan kuin pieni eläin ja johtuu just tosta imetyksestä, toisin kuin suomalaisella ! Mulla alkaa hiki virrata ihan tippumalla otsalta, kun otan vauvan tissille ja muutenkin oon koko ajan nihkee :p

Poppeli: meillä kans koko tyttö vapisee välillä ja sairaalassa epäilivät silloin alhaista verensokeria, mutta ei sit ollu. Tosin meillä on muistaakseni muutkin vauvana tärisseet enkä oon sitä osannu ihmetellä. Neukkatäti piti sitä kans hermoston kypsymättömyytenä ja sanoi menevän ohi ajan kanssa. Joten tuskin syytä huoleen.

Meillä iltahuudot vähentyneet ainakin parina iltana. Naama on aivan turvoksissa hormooninäpyistä. Joku ihmetteli kuinka kauan ne oikein kestää, niin meillä hyvinkin muilla kestäny jopa kuukauden. Kolmikuisena sitten ollu taas ihan puhtoinen iho.

Neiti Nelonen aloitti taas uhmakauden kun isi oli työreissulla. Eilen ei suotunut tulemaan syömään vaan heitti maahan potkimaan ja karjumaan reiluksi puoleksi tunniksi. Kun menin vauvaa hakemaan unilta, niin neiti tyhjensi tietokoneen vierestä kaikki levyt, kynät ja tärkeet paperit ympäri yläkertaa karjuessaan. Multa paloi käämit ihan kokonaan ja retuutin neidin jäähylle, huusin ja karjuin. Sit taas huono omatunto, kun eihän tuo vajaa 2v vielä oikein puhetta tajua ja taisin vaatia vähän liikoja :'(

Kerhoista. Me asutaan 8 km päässä keskustasta maalla ja perustettin viime talvena kylän mammojen kanssa oma perhekerho, kun koulun yläkerrassa on kerhotilat, joita kukaan ei käytä. Siellä on joskus ollu seurakunnan lapsikerho ja kaikki lelut yms vielä tallella. Pyydettiin seurakunnalta lupa käyttää niitä ja kerhotilasta ei tartte maksaa kaupungille vuokraa, kun koulunjohtaja on kuvannut sen koulun ja kodin väliseksi yhteistyöksi ja siten koulun kerhoksi, vaikka alle kouluikäisille onkin. Siellä me keitellään kahvit ja vuorotellen tuodaan syömiset (meillä on siellä uuni, joten usein paistellaan jotain namia!). Askarrellaan, ulkoillaan, luetaan satuja, tehdään retkiä ja jos ei huvita, niin turistaan vaan =) . Näin perjantaiaamuisin kokoonnutaan kolmeksi tunniksi noin 10 äidin ja 20 muksun kokoonpanolla. Joskus käyn myös keskustassa seurakunnan perhekerhossa, jos jaksan lähteä. Nelosen kanssa käydään maanantaisin muskarissa, vauva tietty on mukana.

Jaksamisia ja viikonloppuja teille kaikille!

Maggie ja Eppuliina 5,5 vko
 
Palailin vielä taaksepäin lukemaan juttujanne ja huomasin kommentoitava...

Niin, musikka kyseli tuosta hikasta. Meillä on hikkavauva eli useita kertoja päiväsää hikkaa ja teki sitä säännöllisesti jo mahassa.

Minäkin oon 70-luvun lapsia ja saanu tuoremehua. Vettä en oo juuri vauvoille juottanu ja esikko 14v aloitti soseet jo sen ajan mukaisesti 3kk iässä. Sillon muuten vettä käskettiin antaa kesäisin, mutta VAIN keitettynä, samoin kasvoja sai pyyhkiä ainoastaa keitetyllä vedellä. Niin ne suositukset vaan muuttuu!

Maggie
 
ei mee taas ihan kaikki niin kun pitäisi :headwall: :headwall: Jeminan kasteilmotus ei ollu sunnuntain lehdes vaikka piti olla ja tänään luin viel sen lehden uudestaan jos olen ollu sokee etten ole huomannu..no eipä se siel kastetuis ollu...soitin papille joka kasteen toimitti ja hän sano myös että olis pitänny olla joo siinä lehdessä ja sitä vielä selitti että kanslistin tilalla on ollut kolme eri sijaista ja kaikki on ollu ihan sekasin siel et hän selvittää asian maanataina jos hän muistaa :eek: :eek: mä olin et se olis kiva juttu kun kuiteskin olen rastin ruutuun lykännyt ja ei ole ollu lehdes siitä huolimatta...

mietin just et mitä muuta voipi mennä pieleen täs ja tulin siihen tulokseen että kela rupee kyselee jäkitarkastustodistusta jonka olen postitannut tänään et se varmaan katoo postissa sitten :headwall: :headwall: varmaan joku kohtalon oikku taas ihan kun ei ole ollut noita vastoinkäymisii muutenkin ...

mutta nyt leffan pariin soffalle ja nauttii hiljasuudesta ..öitä mamoille :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 2kk 4pvä
 
hellou =)
enpäs oo tälläistä huomannutkaan.
meitin poika syntyi 15.7 rv 40+0 taysissa ja painoo oli 3600g ja pituutta 51cm
koliikki vaivoja oli mutta ne on onneksi takana nyt. yleensä huutoo tulee vain sillon jos oon pässyt itse kahvitteleen ja isi on yksin kotona..
nukkuukos teitin vauvelit vieressä vai omassa sängyssä?
mulle oli aika järkytys kun vauva ei nuku kaukana musta. edelliset on nukkunu vaan omassa sängyssä,nyt me nukutaan tiiviisti yhdessä,mitä lähempänä sen pidemmät ja paremmat unet :heart:
 
Huomenia!
bambiino:Mie kiikutin sen jälkitarkastustodistuksen suoraan Kelalle virkailijan käteen,mut ku miusta on kyse niin kyllä ne voi senkii hävittää.Ovat meinaa hävittäneet kahesti miun peruspäivärahalapun vaikka oon vieny edellisenä iltana sen postilaatikkoon Kelan oveen.Näin ite vielä kehottivat!Nykyään asioin vain virkailijan kanssa ja joka kerran pyydän viel liput ja laput tarkistaa et kaikki on varmasti kunnossa.Ei tuu postissa bumerangina takasi!

nättitähti:Tervetuloa!Olitko muuten tuolla odottavien puolella heiniksissä?Kuullostat niin tutulta :)
Meijän Jooseppi on alusta asti nukkunu omassa pinnasängyssä yöt.Toki saattaa illalla nukahtaa vaunuunkin mut nostan sit omaan sänkyyn.Viereen en ota ku hätätapauksessa sen takii ku esikoinen nukku keskessä kuusvuotiaaks asti ja heräili monet kerrat yössä...Ei siinä paljo avioelämällä enää sijaa ollu... :ashamed:
Ilmankos pojilla on 10 vuoden ikäero :LOL:

Ievaliina ja Jooseppi huomenna täydet 2kk:tta
 
Mä en muista oonko lähettäny jälkitarkastuslappusta :whistle: Hups. Sopii toivoa, että olen, ku ei sitä ainakaan täällä näy.

Ennen vauvoille annettiin tuoremehuja ku kuviteltiin ettei he saa muuten vitamiineja :LOL: Näin ainakin sanoi mun oma äiti, -64 syntyny, sai kolmen viikon iästä appelsiinimehua.

Me nukutaan tiiviisti yhdessä, on aivan ihanaa... Alkoikin nukkua yönsä ilman yöyöttöjä kolmen viikon ikäisenä. Jos laitan sen jonneki muualle ku mun viereen... Öhh. Mutta mulla ei ole mitään tarvetta olla tästä niin pitkiä aikoja erossa, meille sopii tuo sylikkäin nukkuminen. Herään myös helpommin viemään sen aamuyöpissallensa siinä viiden aikoihin.

En oo antanu vettä, ei oo käyny mielessäkään, pelkkää nestettähän tuo muutenkin vetää. Ihan tyytyväinen on maitoonsa.

Tosta hikoilusta; vauvat vaiko mammat ovat hikoilleet? Mulla hikoilee tää laps tosi paljon, vaikka olis kuinka alasti :ashamed: En tajuu... Ihan ku pissais korvastansa: Unien jälkeen vaippa on kuiva, mutta pään alla on iiiiso märkä laikku! :D

Iloista syksyä :heart:
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tosta hikoilusta; vauvat vaiko mammat ovat hikoilleet? Mulla hikoilee tää laps tosi paljon, vaikka olis kuinka alasti :ashamed: En tajuu... Ihan ku pissais korvastansa: Unien jälkeen vaippa on kuiva, mutta pään alla on iiiiso märkä laikku! :D
Voisko olla tuo korvantauspissa :D ;) ihan pulautusta? Mäkin sitä meidän vauvalla joskus ihmettelin, mut pulautustahan se oli. Kaikkea kummallista sitä pääsee ihmettelemäänkin :LOL: .
 
nyt on meijänki heppu saanu nimen. hänestä tuli Eppu Onni Aukusti. kaste tilaisuus meni tosi hienosti. nyt isäntä napittaa silmät selällään ku nukku päivällä hvyin ja onhan tämä kastepäivä tunnetusti "rankka" kokemus =)

kirjottelen taas ku olemme käyneet 6vko lääkärissä.

oletteko ottaneet rotavirus rokotuksia?
 
ninaTT: :wave: ,mie hikoilen ku pieni sika :ashamed:

Eilen oli taas mini-torkku päivä.Eikös vauvat yleensä nukaha vaunuihin?No meillä menee näköjään toisinpäin.Jooseppi nukku täyessä unessa eilen ku laitoin vaunuihin et käydään mummin ja ukin luona päiväsumpilla.En kerenny ku parikymmentä metriä työnnellä vaunuja ku alako ähinä kuuluu ja kaks isoo silimää mollotti vaunuista.Sitten tietty ukki retuutti Jooseppii minkä kerkes,mummi ei voi sylissä pitääkään.No takastullessa poju nukahti vaunuihin mut ku kotiin piäsin nii isosisko tyttärineen tuli kylään ja eihän se poju nukkunutkaan sitten.Ilta oli käninää ja ku isi kotiutu niin siihen vasta loppu käninät.Mie kipeytin taas eilen hartiani kantelusta,koski ihan karmeesti illalla :( .Onneks ukko hiero ja nyt tällähetkellä ei onneks säre vaan on tosi arka ja hellä...

MAR-I:Myö ei oteta rotavirus-rokotusta,nvolalääkärin mukaan tiällä meilläpäin on hään viimex tavannu 16 vuotta sit rotavirusta.Suositteli jättämään väliin.

Moneskohan meikäläisen kirjotus tää on jo tällä sivulla?!Pittää jättää teille muille palsta tilaa ja poistuu paikalta...

Ievaliina ja Jooseppi 2kk tasan :D
 
Kirjottele vaan Ievuska niin paljo kun juttua riittää =) Kirjottelisin kyllä iteki jos vaan ehtisin! Ollaan oltu taas viikonloppu käymässä kotona ja sillon ei oikein koneelle ehdi kun viipotetaan joka paikassa kun pitää nähdä tuttuja tai sitten meillä on vieraita ja illalla jos saadaan hetki olla kahdestaan miehen kans, niin sitä en kyllä koneella tuhraa! ;)

No mutta tämä aamu oli kyllä ihan pyllystä. Mulla nimittäin alko sitten ne menkat :( Ei siis sen suhteen ole paljoo iloa täysimetyksestä saati että se vielä ehkäsi jotain. Onneks ei oo siihen luotettukaan näillä muutamilla kerroilla mitä on ehditty puuhastelemaan =)
Sen lisäks tuo esikoinen taas päätti että äitiä ja pikkuveljee on hyvä käydä läpsimässä kesken imetyksen. Pikkunen on onneks ollu itse herra aurinkoinen koko aamun =)
Muuten, voikohan tuo menkkojen alkaminen johtua yöimtyksen loppumisesta?? Meidän pikkunenhan ei kohta pariin viikkoon oo syöny yöllä, vaan eka syönti on siinä 5-7aikoihin ja sitä ennen on koisittu yleensä se 6-7h.

Minä sovittelin eilen esikoiselle vanhoja talvivaatteita ja mitään muuta ei tarvita kun haalari. Ihanaa! Poitsu sai viime talvena tutuilta kolmet talvikengät ja kaikki on nyt sopivia kun viie talvena olivat isoja. Siistimmät kengät tosi pitää ostaa. Ja kaikki vanhat rukkaset ja hatutkin menee ja ovat hyvässä kunnossaki kun eipä meidän 1v pahemmin vielä rymynny pihalla ollessa.

Niin, tota rota-rokotetta mekään ei oteta.

Ja Epulle onnittelut nimestä ja Nättitähdelle tervetuloa joukkoon :flower:

Nyt pitää mennä touhuamaan noitten miesten kans ja alkaa valmistautumaan taas sinne porukoitten luo lähtöön. Ensimmäistä kertaa koko kesän aikana ei kyllä yhtään huvittais lähtee sinne. Johtuukohan siitä että alkaa loppu olla lähellä kun kolme viikkoo on enää yhteiseloo jälellä.

Kuun loppu odottaen
Änkkäpöö ja poitsu 8vkoa+
 
meillä oli ristiäiset lauantaina ja poitsu sain kasteessa nimen: Topi Ensio Oskari :heart: Kiltisti Topi käyttäytyi ja hyvin meni muutenkin juhlat. Me saatiin niin ihania lahjoja ja paljon, että vieläkin ihmetyttää. Mitään ei tartte ostaa, kun sukulaiset ja kummit pitää asioista huolen !!!

Noh, omaa napaa: menkat alkoi perjantaina ja helvatti sitä vuodon määrää !!! Voi kiesus !!! Onneksi ostin jumbopakkauksen siteitä, hehee. Tänään aamulla se oli yhtäkkiä loppunut kuin seinään. Hyvä näin. Tänään on nimittäin jälkitarkastus.

Jälkitarkastuksen lisäksi on tänään neuvola ja Topin lääkärin tarkastus myös. Ja isi tulee mukaan :heart: Isillä on nyt kesäloma. Me lähdetään ekalle matkalle keskiviikkona, mennään mökille nautiskelemaan syksystä pienen perheemme voimin :heart: !

Muuten täällä kaikki hienosti, jaksuja kaikille. Palailen taas kunhan ehdin.

Terkuin, Minttis & Topi 8vk tasan
:heart: :heart: :heart:
 
Onnea Epulle ja Topille nimistä :flower: =) .
Ja Minttikselle ,Topille ja Topin isille hyvää ja rentouttavaa mökkilomaa!

Miekin niin mielelläni lähtisin mökkeilemään johonki suuntaan vaan ku esikko on koulussa ja isäntä töissä nii myö napotetaan kolmistaan koiruliinin ja Joosepin kans kotona :( .Kohta alakaa vielä hirvenmethtuu niin sit ei näy ukkoa liikoja kotosalla.Ainoo hyvä puoli siinä on et yleensä on sit pakastin täynnä lihaa.Meinasin sit Joosepillekkin talvella tehä omaa hirvipaistia :) .Vesi kielellä kyllä paistia ootan itekin.

Huomenna ois se tietokonetomografia ja valmiiks jo ahistaa ku joutuu siinä putkessa olemaan 15 min.ihan paikallaan ku päästä otetaan ne kuvat... :(
Miulla on ihan karmee korkeen-ja ahtaanpaikan kammo.Nääkin on vasta tullu aikuisiällä,penskana ei paljo haitannu vaikka riekuin tuossa meijän kylän vesitornissa harva se päivä.Nykyään ei tulis kuuloonkaan.Tää estää myös kaikenlaisissa huvipuistohärveleissä käynnin.
No,joku vuos sit käytiin Lintsillä ja ukko jo joutu kaikki härvelit suurinpiirtein pojan kans käymään läpi,mie uskaltauvuin sit Vekkulataloon ja niinhän siinä kävi et vejin turvalleen semmosessa jutussa jossa lattia pyörii (ihan ku wc-papru rulla jos ollaan sisällä),varmaan pari minuuttia helmat korvissa könysin siinä ennenku pääsin pois ja kyllä oli takana jonottavilla(joo,hirvee jono kerkes kertyy... )hauskaa.Takasi miehen luo menin pojan kanssa naama ja polvet verellä,hammas teki huuleen kivan ventin ja tukka oli pystyssä ja kivahin ukolle et elä kysele mittään!!!Sillon suuntasin suoraan nimittäin siiderille ja en oo sen jälkeen polkuvenettä hurjemmissa vekottimissa käyny!Vai vielä huvipuisto :/
Pahan mielen mie sieltä sain...

Jooseppi nukku tosi huonosti pätkissä viime yön,alle kahen tunnin jaksoja ja mie oon kans ihan poikki vaan pakko on käydä haukkaa raitista ilmaa vaunujen ja tuon koiranrontin kera.On tullu melkein koko viikko napotettuu sairaana sisällä ja alkaa olla töhkyräinen olotila sen takia,jospa tuo pien lenkki raikkaassa syysilmassa piristäisi :) .

Hyviä vointeja mammoille ja mammojen pötkylöille :heart:

Ievaliina ja Jooseppi 2kk+1pvä
 
No niin, nimiäiset on onnellisesti ohi ja tyttö sai nimen; Maura Ursula. Tuli kivoja lahjoja ja hiukan rahaa kestovippoja varten, kun jo pitää suurempia malleja hankkia... ei ole enää "newborn"...nyyh ;)

Iskällä onneksi muutama vapaapäivä ja tuolla ne touhuavat olkkarissa, saa äiskä vähän omaa aikaa. JA voisi ihan tehdä koko perheenä jotakin, luksusta!

Jaksamista kaikille!

Time79 ja Maura 7vko+5pvä
 
RouvaSumppisuu
Onnea Eppu :flower: , Topi :flower: ja Maura :flower: nimistä!

Tsemppiä Ievuskalle huomiseen :hug: , saatkos tulokset kuvista samantien vai joudutko menemään myöhemmin vielä lääkärille erikseen? Hyvin se menee ihan satavarmasti, mutta kurjaahan se on ahtaanpaikankammoisena sinne rööriin mennä...

Täälläkin havahduttu siihen todellisuuteen, ettei meillä enää taida ihan vastasyntynyttä olla talossa, katsastelin Aten vaatevarastoa ja pakko ostaa lisää 68cm vaatteita pian :eek: ! Nyt käytössä 62cm vaatteet, mutta kuinka kauan tällä kasvutahdilla...Talven yli pärjätään toivottavasti noilla äp:n toppahaalareilla, en viitsis täksi talveksi mitään kallista ostaa, kun vaunuissahan tää vielä köllii :D .

Nukkumisesta, perhepedissä nukutaan. Mamman poika, haluu vissiin että tissintuoksu on ihan vieressä :LOL: . Pikkuhiljaa täytyis kyllä opetella tuota pinniksessä nukkumistakin.

Sumppis ja herra A 2kk+
 
Juu ei oo enää ihan vastasyntynyttä vauvelia! Minä nimittäin oon jo kaivellu käyttöön 68cm bodyt, 62cm menee enää isoimmat. Eikä nuo isommat todellakaan ole enää mitenkään isoja päällä! :eek: Kestot kun käytössä niin tarttee pituutta. Jatkopaloja kyllä on bodeihin, mutta kun nuo isommat vaatteet on jo paljon kivemman näkösiä päällä kun pienemmät. Meillä kun kaikki n.60cm vaatteet oli hyvin unisexiä väriykseltään eli aikasta vaaleita.

Talvi mennään meilläkin äippäpakkauksen haalarilla. Kaverilta sain viime vuoden haalarin, joka on vähän pienempi kun mitä esikoisella oli pari vuotta sitten. Me kun ei nyt otettu pakkausta. Minäkään viiti hirveitä sijottaa tuollasen vaunussaköllijän ulkotamineisiin :D Ja sitten kun kasvaa niin esikoiselta on onneks hyväkuntosia tulossa =)

Mutta nyt meillä herätään unilta. Kolme tuntia poitsu veteli vaunuissa!

Änkkäpöö ja poitsu, tänään tasan 2kk
 
Heip

Tänään sain vihdoin vietyä ristiäisitä saadut kehykset kaiverrettavaksi :D ja rillitki vein korjattavaksi.. Elsi oli kantoliinassa mukana, mutta tänään kuitenkin tilasin sen manducan repun, kun aattelin, että siihen Elsin saa varmasti aina samalla lailla ja se tukeekin häntä paremmin eikä minuukan paina. Kantoliinaa en jotenkaan saa aina samalla lailla, välillä se on hyvin ja välillä huonosti :D

Käytiin miun kaverilla kokeilee sitä reppua ja hyvä oli, vaikka ei Elsi siinä niin tykännyt olla, mutta kun liikutaan, nii kyllä se siinä oleilee :)

Meinasin lähettää Elsin isille synttärikortin Elsiltä.. painan siihen Elsin jalan kuvan ja semmosta :D Mie voin vaan kuvitella, miten sillä sen uudella nousee savu korvista :D hah... mut eipä haittaa :p

Nyt syöttöpuuhiin taas.. täälläki herättiin pitkiltä unilta vaunuista :)

Anzzu ja Elsi 10 viikkoa
 
Taas on aikaa kulunut viime visiitistä. Päivät menee niin hurjaa vauhtia ettei koneelle oikein ehdi ollenkaan.

Meillä on nyt pari yötä huudettu suoraa huutoa ja alan epäilemään, että koliikki olisi kyseessä. Kyllä meinaa äidin sydän särkyä, kun pieni huutaa niin avuttomana. :'( Neuvolan neuvosta lääkäriin mennään mekin, jos oireet eivät tässä pian helpotu.

Poika syö ahnaasti ja pulauttelee paljon. Paino kuitenkin nousee hyvin, viime punnituksessa vähän päälle 5 kiloa jo painoa.

Nyt on mentävä, huuto alkoi.

Jemima ja poika 6 vko
 

Yhteistyössä