***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kans ollut jo jonkin aikaa tuska Kingis jäätelöön :p Pakko saada ainakin pari kertaa viikossa yksi imeksiä... On se herkkua :p Toinen on Daim tuutti, aijai kun sekin on hyvää. Sit ihmetellään kun paino oli noussut noin 750 grammaa viikossa :whistle:

Terkuin äiti ja esikko 30+6

Mä oon joka päivä käyny kurkkimassa, mutta en oo jaksanut kirjoittaa. :ashamed: Supistuksia on tullut ja huomenna on lääkäri, että saa sitten tietää, että miten nuo supparit on vaikuttaneet. Kiva jos tulee liikuntakielto. :headwall: Koira muutenkin hyppii seinille, niin mitä sitten, kun ei pääse kunnolla lenkille. :/

Mulla on ollut koko raskausaikana himo jäätelöön. Mutta karkit ei sitten mene alas. Tai no menee ne alas, mutta ne tulee takas ylös. :\|

Ja nyt takas makuuasentoon, kun selässä taas tuntuu. :'(

Viipi&Vilperi 31 tasan

Kirjoitushäiriö tuli ja yks viikko liian paljon, joten piti korjata. :laugh: <br><br>

Ninniliina Joo tänään oli tarkoitus soitella ä.polille mutta unohdin. Täytyy yrittää huomenna muistaa soitella. Ei kovin kivaa kun ei oikein mitään muista niin mukava saada sit tietoa.

Mullakin kauhia himo saada jäätelöä. Voisin koko ajan olla syömässä sitä. Onneksi miehen työn ansiosta meillä lähes aina pakastin täynnä jonkin sortin jäätelöä. :p :p

Kyllä se on hurjaa kun toi synnytys rupee joillain olemaan lähellä... :o :o
Ittellä siihen on reilu kaks kuukautta ja mikäli samalla kaavalla menee kuin edellinen niin kärvistellään sen kaks viikkoo yli. :p :p

Onko muilla ollu minkään muotoisia itkukohtauksia mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Mua rupes oikein tänään hävettään kun rupesin kyynelehtimään esikoisen open edessä. Olin keskustelemassa kuluneesta vuodesta ja ens syksyn koulun aloittamisesta ja yhtäkkiä kyyneleet pukkas silmiin. Tuli vaan mieleen et on se iso toi esikoinen kun koulunkin aloittaa... Vastahan mä sille vaippojakin vaihdoin... Onneks ope ymmärsi et hormoonit ne jyllää :laugh:

Oli sit kauppareissu aivan hirvee tänään. Iskias meinas viedä jalan alta ja nirppukin piti semmosta elämää että oksat pois. Oli ihana päästä kotiin ja nostaa jalat sohvalle!

Ja kaikille sitä tarvitseville iso voima :hug: !!!

Mä ja nirppu 29+3

Halaus kaikille sen tarpeessa oleville :hug:

Nyt en muista mitä piti kellekin sanoa, oma olo niin puulla päähän lyöty :(

Täällä myös ollut vähän vaikeuksia sunnuntai-illasta asti :/ Supistuksia, selkäkipua, liitoskipuja ja nyt vielä kummallista alavatsa kipua :'(

Eilen kävin viemässä Kelan paperit, jäin tosiaan viimetippaan kun eilen oli se viimeinen palautuspäivä, mutta sain vasta eilen palkkatodistuksen postissa. Ja yllätyin todella, kun tänään kävin katsomassa Kelan sähköisestä asiointipalvelusta, niin päätökset oli jo tehty!! Ei mun kohdalla ole koskaan ollut NÄIN nopeeta toimintaa. Ja eilen se täti sanoi, että käsittely vie kuukauden, mutta niitä ei ollutkaan käsitelty siinä toimistossa, missä sanoi että käsitellään, vaan ihan toisella paikkakunnalla.

Noh, itse päätökset eivät kyllä oikein miellyttäneet, minimihän se sieltä näyttikin räpsähtäneen, vaikka kaksi tätiä perjantaina oikein vakuutteli, että saan niitten työtulojen perusteella päivärahan. Ne siis yli 50% suuremmat, kuin 2005 todetut työtulot, ja päätöksessä näytti lukeneen "Etuuden perusteena ei voida käyttää esittämiänne työtuloja, koska työtulonne eivät ole olleet olennaisesti pienemmät kuin ne muutoin olisivat olleet."

Voisiko joku kertoa, mitä tuo tarkoittaa suomeksi kun oon ite niin tyhmä ilmeisesti, etten tajua :kieh:

En tiedä kannattaako siitä valittaa, tuskin siitä mitään apua on. Mutta olishan se kiva edes ymmärtää, että miksi ovat päättäneet mitä ovat päättäneet.

Ja sittenkin, tuo on vain rahaa, vielä sekin menisi, mutta kun tää olo on menny tälläiseksi :'(

En eilen edes kävellyt kovinkaan pitkää matkaa (ehkä n. 1km) mutta alkoi siellä asioilla tosi inhottavat supistukset ja sellainen kummallinen alamahakipu, jollaista en ole tuntenut missään vaiheessa. Mitä se voisi olla? Levossa ei tunnu niin kipeältä, mutta kävelemään ei meinaa pystyä ollenkaan, tuntuu ettei jalat kanna, ja aivan järjetön painon tunne siellä alamassulla.

Miltä tuntuu, kun vauvan pää painaa tuonne alas? Mietin, et olisko vauveli kääntyny pois perätilasta, mutta toisaalta en kyllä ole huomannut, että se olisi kääntynyt. Nythän hän on jo niin iso, että luulisi sen tuntevan, kun silloin rakenneultran jälkeenkin tunsin jo sen, kun kääntyi perätilaan ja siitä asti onkin niin päin viihtynyt (omien tuntemusten, th:n sekä ultrien mukaan).

Välillä tuo kipu on sellaista, että ihan istuessa ja pitkälläänkin yhtäkkiä vihlaisee tosi kovasti, ja niitä vihlaisuja on tuntunut kyllä muuallakin kuin vain alamahassa. Vauvan liikkeitä tai potkuja ne ei ole, ei ainakaan siltä tunnu. En oikein osaa selittää, mutta ihan kuin jotain revittäis tuolta sisältä irti :'(

Ja alapää oma luku sinänsä, sinnekin vihloo ikävästi, ne kai on sitten ihan liitoskipuja? Kertokaa, oonko ymmärtänyt väärin, mutta eihän liitoskipujen pitäisi tuntua mahassa?

Surkea Vauvelihaave & ihana Pikkuinen 31+3

Cothai Saanko udella minkälaisen koko arvion saitte silloin?

Hunajakoipi Hui... onneksi kaikki kuitenkin hyvin...

Oma (.)

- tänään käytiin vaunut ja niihin tilpehöörit ostamassa Habercorn merkksiet ostettiin ja hotolaukun (ei tosin samaa sarjaa), sade-, hyttys. rengassuojien ja verkkokassin kanssa lompakkoa rokotettiin 355 egeä. Ei paha....

- supistuksia ei ole ollut

-liikkuminen alkaa olemaan jo aikasta työlästä

-liitoskipuja on vaikka muille jakaa

- muuten kaikki ihan kivasti

Tä&Herne 32+1

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:01 toistamiseen äidiksi kirjoitti:
Cothai Saanko udella minkälaisen koko arvion saitte silloin?

Tä&Herne 32+1

No sitä nyt ei sinänsä kannata miettiä, kun se ultraaja heitti vkojen 28+ painoarvioksi sen 2100g et ei ehkä niin iso kuitenkaan. 1100g neuvolankin tädin mielestä todennäköisempää. Ultraaja sekoili numeroissa :whistle:
Mutta se syntymäpainon arvio oli sillä sekunnilla sellaiset 3100g mutta nythän sen alkaa näkemään miten sitä rasvaa alkaa pikkuisella kertymään. Katsoin tuossa oman syntymäpainoni, joka on ollut 3300g.. et eiköhän ne geenit selitä asiaa hyvin pitkälle.

Jep jep.. vettä sataa ja nyt rupes supistaa, sänkyyn siis hetkoseksi :/

Hunajakoipi,, tunne on varmaan ollut kauhea :\| Itse pelkään jostain syystä hirveästi istukan irtoamista ja siitä aiheutuvaa verenvuotoa, tilanteessasi olisin varmaan ollut varma, että nyt istukka repesi :ashamed: mistähän tuokin pelko on mulle tullut.
Joku kyseli itkukohtauksista, mulle kävi yksi kerta Lindexissä niin, että kun ihan pieni vauva itki vaunuissaan, niin mäkin aloin itkemään :laugh:
Täällä varmaan totutellaan lapsioperheen arkeen ;) Mulle nimittäin pukkas jostain korvatulehdus ja koskaan ennen ei ole mulla sellaista ollut. Sunnuntaina alkoi flunssalla ja pienellä kuumeella, viimeyön sitten valvoin korvani kanssa ja tänään kävin lääkärissä ja diagnoosi oli märkivä välikorvan tulehdus, yök :snotty: Nyt sitten tipotellaan korvaa ja otetaan penisiliiniä.
Paksut jaksut kaikille :hug:

Hunajakoipi hui kamala! Onneks kaikki oli sit hyvin kuitenkin :hug:

Viipi koitahan lepäillä...Itellä kans supistellu nyt lähemmäs viikon jatkuvasti.

Ja siitä aiheeseen: tänään oli ylimääränen neuvola-lääkäri just noitten suppareitten takia. Lääkäri teki sisätutkimuksen, mut ei osannut sanoa onko paikat auennu vai ei, koska mun kohdunkaula oli niin korkealla kuulemma. Jos ei välillä tapahdu mitään dramaattisempia, seuraava tarkastus eli taas ylim. nlalääkäri on kahden viikon päästä. Huomenna soittelen terkalle labratuloksia, ottivat pissanäytteen sekä tulehdusnäytteen sisätutkimuksen yhteydessä.

Multa on nyt kielletty:

-seksi
-pidemmät automatkat tärinän vuoksi
-esikon nostelu (pakko silti nostella kun oon sen kans päivät kaksin!)
-kylpyläreissu, jolle oltais menty ens viikonloppuna! :kieh: Kuulemma tulehdusvaara on olemassa, koska varmuutta kohdunsuuntilanteesta ei saatu.
-kaikki muu, mikä aiheuttaa supisteluita (tiskaus, lelujen noukkiminen, kumartelu.....Eli aikas mahdoton toteuttaa...)

Et eipä oo herkkua täälläkään... Mutta lääkäri sano, että neljä viikkoa rauhallisemmin ja sit saa vauva syntyä jos on syntyäkseen! Sitten on jo kuulemma tarpeeksi iso ja valmis tähän maailmaan :heart: Toivotaan et pysyy nyt ainakin siihen asti masussa.... Jade synty rv43, mut lääkäri ei osannu sanoa vaikuttaako se mitenkään tähän raskauteen.

Tänään on taas uus tuntemus se, kun vauveli potkasee tonne ylös, niin samalla tuntuu tosi kipeä vihlasu alapäässä. Siellä se poika pundaa itteään alaspäin!

Varasin ultran yksityiselle et vielä päästään vauvaa kurkkaamaan. Iski nimittäin paniikki, kun laskettuun aikaan niin vähän aikaa enää, ja toisaalta jos aiemmin päättää syntyä niin haluan ehtiä saada ultrakuvia muistoksi. Eli torstaina mennään ultraan! Ihana täti kun anto meille ajan pyhäpäiväksi että päästään kaikki :D

Nyt toivottelen vointeja kaikille ja siirryn katteleen Kaikki kunnossa-ohjelmaa sohvan puolelle.

Hyvät yöt!

Jenmo&Huli-Poju (torstaina varmistuu onko poju!) 30+2.

Juu jäätelöä, kiitos!!!!! :p :p :p - ihana huomata, että muillakin on samanlaisia mielitekoja :D

Tulipas fiksu olo: putosin nimittäin sängystä... Olin laittamasssa pojalle vaippaa ja hilasin itseäni siinä taaksepäin ja yhtäkkiä ei ollutkaan enää sänkyä alla. Kävi juuri se mistä poikaa aina varottelen kun istuu ihan sängynlaidalle. Poitsun ilme oli kyllä aika hämmästynyt kun kömmin takaisin ylös - lopetti reuhomisenkin siihen paikkaan. Mut kyllä se sattu...

Vauvelihaave kuvailit aika hyvin nuo kipuilut, joita minulla on ollut. Kyllä ne mulla joko seuraa supistuksista tai sitten yleensä aiheuttaa niitä. Kauhea painon tunne alavatsassa ja sitten vihloo ihan ylhäältäkin. Koita ottaa rauhassa :hug:

Kiitti Ninniliina :hug:

Alkaa tosiaan olla jo aika tukala olo :attn:

Onko sulle sanottu mitään, että mistä johtuu? Vai onko tää ihan normaalia... Mietin, että pitäiskö soittaa aamulla neuvolaan, mutta toisaalta jos tää kuuluu ihan normaaliin raskauteen, niin tulee taas sellanen olo, että ne pitää mua ihan vauhkona, että joka kipua on kysymässä. Onpas nyt taas hankalaa olla eka kertaa raskaana, kun mistään ei oo mitään kokemusta :'(

Mitenköhän jos se on pissatulehdusta, eikös se koske alavatsaan? Mulla on pari kertaa ollut ennen raskautta virtsatieinfektio, mutta ei kyllä kertaakaan alku/keski raskaudessa

Vauvelihaave eipä ole noista vihlomisista oikeen mitään sanottu - niiden takia sillon ekassa raskaudessa menin tarkistuttaan kohdunsuun tilanteen ja sillonhan se oli auki. Eli siis kyllä ne on ollu supparikipuja. Painontunne tulee taas ainakin siitä, että vauva on laskeutunu alemmas (ei kiinnittyny).

vauvelihaave nuo sun kivut mitä kuvailit kuulostaa täysin samanlaisilta mitä mulla on...ja minkä takia kävin päivystyksessä! Eli minulle sanottiin että ne on lantionpohjan löystymisestä johtuvia kipuja..ei mitään vaarallisia, mutta usko tai elä tiedän kyllä että harvinaisen kivuliaita!!!! \|O ja samaa kipua mulla myös alapäässä...varsinkin kun pikkunen potkii :ashamed: Mutta kai ne kuuluu raskauteen... :whistle:
Mua nyt huolettaa ku kävin tänään työpaikalla sticksaamassa virtsan niin edelleen oli proteiinit 1+.. eihän se vielä mitään vakavaa varmaan ole mutta se voi enteillä vakavaa... :( Soitan huomenna neuvolaan. Siellä varmasti tietävät mitä tehdä..

:hug: haleja kaikille :)

tuli kutsu kahville tekstiviestinä..mut en tunne henkilöä..vaasasta asti ol lähettäjä.mies kysy sen viestillä numerotied.ja sano et tääkös se on se rakastaja :D :laugh:
kuka lie.en tunne sen nimistä.outoa.

oma:olo on ihan ok.mut kävely on ku ankalla...
risteilyyn enää pari viikkoa =)

mieh ja rv 32+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:23 Vauvelihaave kirjoitti:
Noh, itse päätökset eivät kyllä oikein miellyttäneet, minimihän se sieltä näyttikin räpsähtäneen, vaikka kaksi tätiä perjantaina oikein vakuutteli, että saan niitten työtulojen perusteella päivärahan. Ne siis yli 50% suuremmat, kuin 2005 todetut työtulot, ja päätöksessä näytti lukeneen "Etuuden perusteena ei voida käyttää esittämiänne työtuloja, koska työtulonne eivät ole olleet olennaisesti pienemmät kuin ne muutoin olisivat olleet."

Voisiko joku kertoa, mitä tuo tarkoittaa suomeksi kun oon ite niin tyhmä ilmeisesti, etten tajua :kieh:

En tiedä kannattaako siitä valittaa, tuskin siitä mitään apua on. Mutta olishan se kiva edes ymmärtää, että miksi ovat päättäneet mitä ovat päättäneet.

Vauvelihaave: Toi on kyllä niin käsittämätön perustelu Kelalta, että en tiedä itkeäkö vai nauraa! Siis eihän tossa ole päätä eikä häntää tossa selityksessä - ei liene tosiaan edes suomea! Pitäisi olla joku Kela-suomi-Kela sanakirja, että tajuaisi. Sinuna mä menisin ehdottomasti Kelan toimistosta pyytämään tohon suomennoksen. Ja jos eivät osaa perusteluja sulle siellä tarkemmin selvittää/suomentaa, niin tekisin kyllä valituksen. Sun kohdalla on yksi sanonut yhtä ja toinen toista, joten sen takia sulla on oikeus saada tietää mihin päätös ihan oikeasti perustuu, niin että sen selityksen tajuaa myös maallikko. Eikä se olisi eka kerta, kun Kela muuttaa päätöstään valituksen jälkeen...

Oliskohan sitä mitään omasta navasta:
Oon ainakin paljon raihnaisempi kuin esikon raskaudessa 12-v. sitten. Voisiko kertyneillä vuosilla "yllättäen" olla osuutta asiaan. :snotty:
Onneksi supparit helpottaneet ja muutenkin jaksaa täällä kotona ihan kivasti touhuilla, mutta esim. kaupungilla ja asioilla käynti ottaa ihan tosissaan voimille, kun ei meinaa jaksaa kävellä yhtään pitempään. Ekassa raskaudessa shoppailin keskikesän helteellä kaupungilla ihan täysillä vielä päivää ennen synnytystä ja illalla menimme vielä miehen kanssa elokuviin katsomaan Kivenpyörittäjän kylän (muistan kyllä loppuelämäni minkä elokuvan katsoin 19 tuntia ennen pojan syntymää). Kaksi viikkoa ennen synnytystä vietin ystävien kanssa koko päivä Suomenlinnassa mm. kävellen, aurinkoa ottaen ja uiden meressä eikä tullut mieleenkään, että siinä olisi ollut mitään ihmeellistä. Nyt en voisi kuvitellakaan moista suoritusta jaksavani. :/

Uiminen onneksi sujuu, jotta tulee edes jotain liikuntaa, vaikka eipä se kerta viikossa uiminen taida mihinkään riittää... Jospa sitä innostuisi käymään useammin, kun ilmat lämpenee ja pääsee maauimalaan. Tunnen kyllä olevani ihan rapakunnossa.

Mutta en valita, sillä kaikki muuten ihan ok, toisin kuin monella muulla täällä. Kunhan vaan tuli vertailtua tota ekaa ja tätä tokaa raskautta ja ihmeteltyä, että miten automaationa sen silloin otti, että oli loistokunnossa. Silloin ei vielä ollut nettiä, josta olis voinut lukea muiden samoilla viikoille menevien tilasta ja vaivoista. Voimia siis kaikille kipuileville, supisteleville ja henkisesti kovilla oleville. Hali: :hug:

Tänään alkoi meikäläisellä virallisesti äitiysloma. Aloitin sen varhennettuna. Päivärahapäätöstä täällä sen sijaan ei ole kuulunut, vaikka jätin hakemuksen 14.4 Kelaan. Viime torstaina kävin toimistolla kyselemässä päätöksen perään ja virkailija kirjasi hakemukseni kohdalle koneelle "kiirellinen". Jospa tällä viikolla saisi päätöksen ja avustusrahat.

kutkutus ja "vave" 31+3 <br><br>

Kyselin madam mammalta vähä tietoja, näin vastas:

Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 17.7.2007. Lisäksi saatte tytön helmikuussa v. 2011, pojan kesäkuussa v. 2015 ja tytön toukokuussa v. 2019.

Terv. Madam Mamma

Joo joo... humpuukiahan se on mutta eipä tuo mitään maksanutkaan. :D Katsotaan nyt osuuko oikeaan. Ei ainakaan aikasempi ennustus sattunu ku en viedä odottanut ja kysyin että millonkas meille tulee lapsia. Olis pitäny viime joulukuussa syntyä kaksoset... :whistle:

Monilla tuntuu olevan vaikka minkälaista vaivaa.. Halit teille :hug: Omat vaivat tuntuu tosi pieniltä kun noihin vertaa.. ei viittis ees valittaa.

Mie oon ihan kohtalaisen hyvin voinut. Selän kaa ongelmat jatkuu mut tuntuu pieneltä ku kuulee mitä muilla on. Närästys on kans joka iltainen vaiva täällä. Tuntuu etten edes tajua miten vähän aikaa tässä on jäljellä. Viikon päästä ois se synnytysvalmennuskin.

Vaavi on varmaankin pysyny pää alassuin täällä kun kylkiluihin jytisee koko ajan. Vähän ilkeeltä tuntuu.. Ja hassua kun aina pieni peppu ilmestyy pystyyn :) Selvästi näkyy. Eilen huomasin ekaa kertaa et vauvalla oli hikka.

Supisteluja ei juurikaan ole. Harjoitussuppareita välillä mut ei läheskään päivittäin.

JoannaH, Miun piti kaivella sähköpostit missä joskus oon kyselly madame mammalta ja ennustajaelliltä.. Madame mamma vastannut kesäkuussa 2006 että tyttö marraskuussa 2007, tyttö elokuussa 2010 ja ja poika toukokuussa 2018. Ennustajaelli vastannut heinäkuussa 2005: Sinulle syntyy poika 26.10.2006, poika 26.6.2008, poika 5.4.2010 ja tyttö 14.4.2014.
Eli ei nuo nyt ainakaan oo pitäneet paikkaansa.. Ennustajaellin mukaan pitäis olla jos puolvuotias poika ja madame mamman mukaan marraskuussa vasta pitäis tytön syntyä :D EIHÄN SE OO MAHDOLLISTA ETTÄ MENIS 4kk yliaikaseks ;) EIHÄN??? :D Vähän pelottavaa.. Heh..

Mutta nyt nukkumaan...

Lotta rv 30+6

tuota noin... olen varmaan vähän tyhmä mutta ku tää on kumminkin meijän ensimmäinen lapsi ja ei päästy niihin synnytysvalmennuksiin niin voisko joku tehdä mulle listan että mitä sinne sairaalaan tarvitsee ottaa mukaan.. :ashamed: ja huomioiden tietenkin että minkälaiset vauvan vaatteet kun on kumminkin kesä.. mutta aatellen että kun tästä suomen ilmastosta ei tiedä että kun sairaalaan menee niin on bikinikeli ja kun sieltä tulee niin tarvii toppahaalarit ja lumikengät...
:D
Pitää lähtee käymään extra neuvolassa kun on se alapaine ruennu nousemaan ja on ne proteiinit koholla.. :ashamed:

Lotta84 ja JoannaH mulle MadamMamma tai EnnustajaElli (en muista varmaksi kumpi..) sano ennen tätä raskautta, et seuraava lapsi on poika joka syntyy 8.8.2007! Jade meni 18vrk yliaikaseksi, joten jos tääki menee niin tuo vois ihan hyvin pitää paikkansa! LA kun on se 22.7.

Aika jännä tunne oli sillon ku plussasin, ku aattelin et tästä kierrosta on tärpin käytävä jos haluu et ennustus käy toteen.... ;) Miehen kaa monesti naurettu tuolle.

Huomenna ultra, jeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!! Mut nyt viihdyttään Jadea. Typerä vesisade kun pitää vaan sisällä kökkiä ja keksiä koko ajan uutta viihdykettä neitille! (....Niin mikä lepo???).

Jenmo&H-P 30+3

Kävin kanssa katsomassa uuden äitiyspakkauksen kuvia! Oli kyllä mun mielestä nätti. Ens viikolla pitää laittaa paprut kelalle (varmaan loppuviikosta kun aikaa oli siihen 28:een päivään). Jää kanssa aika viimetinkaan...

Täällä sitä ollaan taas flunssassa ja on jo kolmas kerta lyhyellä aikaa. Ei oo kivaa :ashamed: :ashamed:

Mä ja nirppu 29+4

Kiitos kaikille lohdutushaleista ja kokemuksista, ootte ihkuja :flower: :flower: :D :flower: :flower: ja vielä :hug: !! Parempi olo tulee, kun lukee teidän kokemuksia, ja että jollain muullakin on ollut samanlaista. Ei sit huolestuta niin paljon, kun vaikee tosiaan aina välillä tietää mikä on normaalia ja mikä ei.

Sen verran oli yön aikaan tää kipu helpottanut, etten soittanut vielä mihinkään, jospa se iltaa kohti häviäis kokonaan. Tekis niin mieli lähteä kävelemään, mutten taida ainakaan kovin pitkää lenkkiä uskaltaa valita, kun milläs minä sieltä sitten pois pääsen, jos alkaaki taas yhtäkkiä kävely ontua ja ne kivut :/

Mittari näyttää yli 20 kun suoraan paistaa siihen aurinko B) Tuulee kyllä sitten senkin edestä, että tosiasiassa tuntuu kuin olis n. 5astetta! =)

kutkutus Joo tosiaan ovat pompottaneet sitä asiaa, että mihin päivärahaan mulla on oikeus ja millä tuloilla voin sitä hakea :headwall: Hermot meinaa mennä! Ajattelin oottaa että se päätös kirje kolahtaa luukusta, ennen kuin menen siellä käymään. Kyllästyttää aina rampata siellä, kun asiat ei mene oikein sillein sujuvasti. Ja soittaminen maksaa mansikoita kun on palvelunumero, kerran huomasin puhelinlaskusta...

Tai no, ei pidä liikaa haukkua sitä laitosta, onhan se jokatapauksessa parempi se minimikin, kuin ei mitään. Mutta toisaalta kun oon kuitenkin monta vuotta jo töissä ollut ja veroja maksanut, vaikka ikää nyt ei niin huimasti vielä olekaan, niin kyllähän se harmittaa jos nyt en saakaan muuta kuin minimin! Ihan tarpeeksi kitkuttamista ollut tällä opintotuellakin. Siinä kyllä todella Kela toimi nyt kiitettävästi, kun päätös oli tehty jo samana päivänä kuin hakemus viety. Ja äitiyspakkauksen osalta siellä lukee edelleen vain että "hakemus saapunut 14.5.-07" eli meinaako sitä, ettei Reimalle ole vielä lähtenyt tilausta mun pakkauksesta??

Esitin kainon toiveen, että käsittelisivät hakemukseni äitiysavustuksen osalta vasta sitten, kun uusi pakkaus on jo tullut jakoon :ashamed: Tiedän että oli törkeää ja turhamaista :ashamed: :ashamed: :snotty: mutta ainahan sitä voi yrittää. Kun mä höhlä menin ostamaan viimevuotisen pakkauksen vaatteet melkein kaikki, ja sen jälkeen sain ne vielä toiseen kertaan siskolta, niin kiva tosiaan jos nyt tulis se uusi :D

Kävin Kelan sivuilla äsken katsomassa, tosi ihania vaatteita näytti olevan =) Kiitosta siitäkin Kelalle :flower: Ja ehkä ne on asiakaspalautteen(?) perusteella kehittäneet joitain juttuja, esim. kevyttoppiksessa näkyi olevan käännettävät hihat ja lahkeensuut ja se, mistä on paljon ollut nurinaa, että toppahaalari on liian iso... Nyt näkyi olevan kokoa 68cm mutta käykös meille kesävauvan saaville nyt niin, että se olis sopiva loppusyksyllä, jolloin ei ole vielä lumesta ja pakkasista tietoakaan? Nyt on sitten hyvä syy ostaa lopputalvea varten just sellainen toppis kuin omaa silmää miellyttää ;) Ja saahan noita vanhojen pakkausten pukuja halvalla jopa uutenakin, kokoa 80cm.

Nauhalakki oli mun mielestä myös kiva, kestää hyvin päässä pienellä :heart: Ja sitä paksua collegehaalaria ei tainnut olla ollenkaan, mikä ainakin mun mielestä on hyvä. Kivempia nuo hieman ohuemmat, jotenkin tuntuu käytännöllisemmiltä. Tuleekohan se saamenkielinen käännös kirjasta meillekin? Voisi lukea sitä vauvalle, tiedä millainen kielinero siitä kehittyisi :D

Ainoat, mistä mä en niin tykännyt, on makuupussi ja ruokalappu, jotenkin liian aikuismaisia kuoseja mun mielestä, mutta eipä se haittaa. Makuupussi ei paljon edes vaunuista näy, ja ruokalappukin on periaatteessa ihan sama, millainen kuviointi siinä on, kun ruuan peitossahan se on sitten kuitenkin :laugh: Niin ja siinä oli kätevä tarrakiinnitys nyt, eikös ennen ole ollut solmittavat nauhat?

Kaikenkaikkiaan IHANA pakkaus :flower: Täytyypä laittaa kiitosta niille Kelan täteille, jotka sitä on olleet kokoamassa :flower:

Tuleekohan muuten tuosta naisten kondomista nyt hitti, kun sitä oikein äitiyspakkauksessakin jaetaan? Anteeksi, mutta musta se on jotenkin hieman h-a-s-s-u kun on perinteisiin MIEHEN kumipukuihin vaan tottunut :laugh:

Vauvelihaave & Pikkuinen 31+4

En ole pahemmin kirjotellu viime aikoina, lähinnä lukenut vaan mitä teille kuuluu...
Täällä kans kärvistellään kivuliaiden supistusten takia ihan päivittäin, liitoskipuja on siinä kyytipoikana.
Poika on jo sen verran iso kokonen että tuntuu jo inhalta kun möyrii massussa :laugh:
Tänään oli neuvola, tässä kuulumisia sieltä:

Rv 31+1
Painonmuutos: -32g/vko (lähtöpainosta lisää tullut 2.6 kg)
Turvotus: -
RR: 130/87 (alapaine kuulemma vähän koholla, vaikka aimminkin ollu samassa)
HB: 113 (sekin laskussa, pitäisi syödä rautaa, mutta se asia unohtu käsitellä loppuun)
SF-mitta: 28
Lapsiveden määrä: Normaali
Tarjonta: RT
Sydämensyke: +
Liikkeet: ++

Painoarviota ei saatukaan tehtyä kun poika oli huonossa asennossa massussa :(
Kohdunkaulan kanavaa jäljellä noin 2 cm.
Poika laskeutunut sen verta alas, että tuumasivat että on hyvä jos kolmesta neljään viikkoa pysyy sisällä :o
Eli mun kokema "tennispalloilmiö" piti paikkaansa, päähän se siellä :laugh:
Kunpa vaan pysyis sisällä ainakin sen kolme viikkoa vielä :'(

Esitietolomakekin saatiin kotiin täytettäväksi, ens kerralla pitää palauttaa neuvolaan.
Seuraava käynti olisikin parin viikon päästä.

Synnytyksen käynnistämisen tarpeellisuus katsellaan kesäkuussa lääkärineuvolassa jolloin myös synnytystapa-arviointi, jos painoarvio "turhan" iso, voipi olla että sieltä lähdetään samantien synnyttelemään. :o

Että tällästä tällä kertaa...
Selkää vihloo ja väsyttää... pitäis ottaa tieten torkut, mutta ku on niin laiska ettei sitä edes jaksa :laugh:
Johan tässä omaa napaa olikin sitten...

Halauksia kaikille sitä tarvitseville! :hug: :flower:

Yhteistyössä