***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivittelin tuota roffiilikuvaa, kun tuli se 30 viikkoa täyteen. :) On vaan vähä tumma kuva, mut eiköhän siitä jotain nää. Paremmin näkyy irc-galleriassa
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^JoannaH&image_id=58761904

Jenmo85, piä sitä ukkelia vielä mahassa... ois kyllä mahtavaa jos satuttais yhtäaikaa laitokselle. :) No mutta vakavissaan, toivottavasti sulla (ja muillakin) sujuu kaikki hyvin. :hug:

Hyvää äitienpäivää kaikille!!!!

ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti,
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu
kakattu
syljetty
pureskeltu
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
- ajatuksieni
ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit
voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.
Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi
palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi
vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakaistaisin olla äiti.
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan
itseni niin tarpeelliseksi.
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.

v.php

Maha ja minä tänään, olkaapa hyvä :) <br><br>

Heissan!

Saisikohan tänne vielä liittyä joukkoon...? En ole tällä palstalla hirveästi pyörinyt mutta nyt tuntui että olisi kiva tutustua uusiin heinävauvojen äiteihin, se on vaan niin hauska sitten vaihtaa ajatuksia kun on samanikäisiä lapsia. rekisteröidyin joskus ajat sitten tänne mutta yllättäen en yhtään muista enää millä tunnuksilla... :ashamed:

Olen 26-vuotias ja mies pari vuotta nuorempi(täytti tänään 25). Saksassa asumme ja perheeseen kuuluu esikoinen Jonathan joka on nyt reilu 1,5v.(s. 20.10.2005). Plus sitten kaksi laiskaa kissaa ja koira.

Laskettu aika on 19.7 ja poika tulossa :heart: Tyttöä olisin toivonut mutta kyllä tämäkin otetaan vastaan =) Ja esikoiselle varmasti enemmän seuraa.

Olisi jo kova hinku saada vauva syliin(tai ei sen nyt ihan vielä pitäisi syntyä, mutta menisi tämä loppuaika nopeasti), käyn jo salaa lukemassa noita vauvaketjuja.... :whistle:

Terveisin Pauliina rv 30+3(kai...?)

\|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O Mulla on ihan kauheat kivut!!!!!!! Musta tuntuu että mä ratkean kahtia!!!!! Vihloo ja viiltää ja kaikista paras olisi olla kaksinkerroin!!! Mutta kun yrität olla niin kullanuppu yrittää katkoa mun kylkiluut!!!!! :'( mulla on kauhea olla... :ashamed: Kävin tänään pienen painostuksen alla päivystyksessä....ja kuten arvata saattaa niin nuori kokematon lääkäri.... :whistle: Koko tilanne oli jotain aivan katastrofaalista!! :o Menin suoraan TK:lle kun mut on niin monesti puhelimitse torjuttu..siellä oli mies hoitaja joka suoraa paniikissa talutti mut toimenpide huoneeseen ja haki kaikki tipat yms. valmiiksi ja me oltiin miehen kanssa että TÄH!!?? :o Sitten se tuli ottaa verenpaineen ja se oli 119/87 ja pulssi 117..noh, ei ihme kun tuollei säikäytetään.. :whistle: siinä ne sitten tutki ja otti kaikkia kokeita ja lääkäri kulki kirjan kanssa!! Erittäin luottamusta herättävä! :x No, kaikki oli muuten OK mutta mua jäi vaivaamaan kun mulla on pikku hiljaa hivuttautumassa alapaine ylöspäin koko ajan ja pissa näytteessä oli proteiinit +..Sanoivat ettei mitään hätää mutta ei hirveenä luottamusta herättänyt ku tosiaan kulki kirja käessä... :ashamed: Niin onko se että jos proteiinit rupeaa nousemaan plussalle niin voiko se enteillä raskausmyrkytystä?? Pitäiskö silti soittaa neuvolaan huomenna vai luotanko siihen lääkäriin?? Viikon päästä suunnilleen on seuraava neuvola.. :\| Sitten ku se teki tutkimuksen että otti alapäästä sellaisen näytteen että onko tihkuttanut lapsivettä ja kokeili kohdunsuun tilanteen niin se oli jotain niin kamalaa että ei voi sanoin kuvailla!!! Mä varmaan itkinkin siinä ja tärisin kivusta! Ei kyllä tiennyt helläkätisyydestä mitään! Kaiken lisäksi se yritti kuunnella sydän ääniä niin ei saanut kuulumaan.. :whistle: Onneksi nuppunen potkii niin napakasti massussa että tiedän että siellä on kaikki hyvin.. :D Noh, lopputulos oli se että totesi niiden olevan liitoskipuja. Sellainen kokemus se... :headwall: :D

Heips!

Tulin vain pikaisesti toivottamaan kaikille hyvää äitienpäivän iltaa!!
Siis ihan kaikille, jo aiemmin äitiytyneille sekä meille, joiden esikoiset asustaa vielä masussa =)

Mies toi minulle ihanan piiiiitkän punaisen äitienpäiväruusun, häneltä ja vauvalta :heart: :D
Sanoin, että enhän minä hänen äitinsä ole, mutta sanoi että koska olet lapseni äiti, niin siitä hyvästä :heart:

Onnea kaikille uuden kodin saaneille :flower:

Tuo on tosi kaunis teksti, jonka Ninniliina tänne laittoi, kiitos =)
Ja niin totta B)

JoannaH kyseli, mistä se on peräisin. Mä näin sen ainakin yhtenä päivänä surfaillessa osoitteessa www.positiivarit.fi ja olikohan värssypankki tms.?

Niin, ja ihania masukuvia olitte laittaneet =)
Täälläkin vauveli kovasti kasvanut, tai maha ainakin ;)

Vauvelihaave & Pikkuinen 31+1

Esikoinen: varmasti aikas huima kokemus tuo tk-käynti. Varmaan oman mielenrauhan vuoksi kannattaisi neuvolaan soitella, niin ei tarvitse koko viikkoa sitten ainakaan miettiä tuota lääkärikäyntiä :)

Nyt onnistuin jo unohtamaan kaiken muun mitä piti kommentoida. Raskausdementia iski jälleen :ashamed:

Viikonloppuna kävimme vanhempieni luona kylässä. Oli aika rankka reissu, matkaa yhteen suuntaan on 300 km ja vaikka yötä olimmekin, niin silti masu oli jo valmiiksi kipeä kotimatkalle lähtiessä. Viime yö tuli nukuttua huonosti, kun masua koski koko ajan ja supistelikin kipeästi. Onneksi ei kuitenkaan mitenkään säännöllisesti, mutta kohdunsuun ja kaulan tilanne mietityttää silti... Neuvolalääkäriinkin kun on vielä aikaa useampi viikko.

Nyt pitää lähteä esikon kanssa ulkoilemaan, siis esikko hiekkalaatikolle ja äiti lepotuoliin aurinkoon torkkumaan :laugh:

jossu + pirpana 31 tasan

Moikka moi!

Olen kyllä aikaisemmin käynyt täällä pikaisesti lukemassa eri sivuja,mutta nyt ajattelin oikein kirjoittaa kun on aikaa. Olen ollut viikon sairaslomalla ja äippälomaan asti jatkuu. Maha ei tykännyt työnteosta ja supisteli koko ajan. Nyt supparit vähentyneet, ei tosin kokonaan loppuneet.

Meille on tulossa toinen muksu, tyttö täytti eilen 3v. En muista että olisi edellisessä raskaudessa ollut tälläisiä vaivoja (supistaa, närästää, kolottaa, turvottaa), tunnen itseni väliläl niiiiiin toivottomaksi tapaukseksi ettei tosikaan. Olisin jo valmis luopumaan mahastani, mutta pitänee malttaa vielä jokunen viikko..Laskettuaika 6.7.
Olen vakaasti päättänyt että vauva syntyy kesäkuun puolivälissä :D , tosin mun tuurilla varmaan menee yliaikaiseksi :o

Leppoisaa odotusta kaikille!!!

Anne rv 32+3

Huomenta kaikki äidit (jo olevat ja tulevat)

:hug: :hug: :hug: :hug: Kaikille jotka sitä tällä hetkellä tarvitsevat!

Meitin esikko oli eskarissa tehnyt tosi söpön kortin. Oli siinä pitelemistä ettei tullut :'( linssiin. Toivat isin kanssa äidille aamupalan sänkyyn. On se ihanaa olla helliteltävänä. :heart: :heart:

On se hyvä että en ole ainut joka kärvistelee liitoskipujen kanssa. Mies lupasi hakea ex-työnantajaltaan moottorin nostolaitteen, että saa mut aamuisin ylös. Sanoin, että hetikö! :kieh:

No ei se sitä tosissaan. On tosi kultainen, kun siivoa (ollaan kahden kerroksen väkeä) :D eli kaksikerroksinen rivari. Kauppakassit kantaa aina. Sanoi, että mun tehtävä on hoitaa vauvaa, ja pyykit koneeseen, hän hoitaa esikoisen kanssa muun! :D

No eipä tässä muuta kuin jaksamisia kaikille :wave:

t: Saikku ja "hipsukka" 31+6

Niin se lähti taas uusi viikko käyntiin...
Tuskin kuitenkaan uusia kuvioita tuo, tai oikeastaan niitäkin.. Mennään huomenna vaunu ostoksille....

Masu kasvaa huimaa vauhtia ja Hernuli on kovasti temmeltänyt, hyvä niin..

Se olis si tasan 8 viikkoa laskettuun aikaan.. Jos ees 5 viikkoa viel pysyis sisällä niin sit saa paikallisessa sairaalassa synnyttää...

Tä&Herne rv 32 tasan

Tervetuloa kaikille uusille heinämassuille! :wave:

Esikoinen ja muut, jotka kärsivät liitoskivuista (ja muistakin): :hug:

Täällä ne vaivaa myös, lähinnä iltaisin ja öisin. Välillä pahempana, välillä ei niin kovana. Oon huomannut että sillä on selvä yhteys, millainen päivä on takana. Niin kuin eilinen :x Laitettiin kotipaikalla äitienpäivä ruuat, niin tuli sitten touhuttua ja seistyä kai liian kauan yhteen putkeen, koska ilta ja yö oli sitten taas valvomista kipujen ja supistuksien takia. :/ Alkoi supistella jo ennen kuin ennätin sänkyyn, ja välillä tuli taas sellaisia, joita en enää luokittele täysin kivuttomiksi harjoitussuppareiksi. Ja ne liitoskivut :headwall: On niin vaikea päästä edes ylös sängystä, ja vessaan kuitenkin on päästävä monta kertaa yössä.

Loppujen lopuksi nopeastihan se aika kuitenkin menee, enää tasan 2kk laskettuun aikaan :whistle: Mistä tulikin mieleeni, että lähdettävä Kelaan viemään niitä päivärahan hakupapereita, eipä jäänyt yhtään viimetippaan :snotty: Viime viikolla siellä asioin kahteenkin otteeseen, mutta kun ei sitten ollutkaan kaikki tarvittavat lappuset ja lippuset koossa, niin eikun niitä piti ryhtyä metsästämään. Tänään onneksi tuli postissa palkanlaskijan (työpaikasta, jossa olin ennen opiskelua viime tammikuun ja elokuun välisen ajan) lähettämä todistus, jonka tarvii liittää mukaan.
Haen siis päivärahaa mun entisten tulojen mukaan, kun taas vaihteeksi Kelassa sanoivat, että kyllä mun pitäisi se niillä tuloilla saada, eikä minimiä opintotuen mukaan. SILTI en usko, ennen kuin näen mustaa valkoisella, kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta :kieh:

Vauvelihaave & Pikkuinen 31+2

Hurja kun te kirjottelette paljon! Sai taas monta sivua lueskella. Tervetuloa kaikki uudet mukaan, kiva kun lisäännytään :)

Mulla on supistelut helpottunu nyt ihan huomattavasti, nyt ei enää ole kuin muutama päivän aikana. Liitoskivut sen sijaan tuntuvat välillä ihan hurjilta. Koulu on onneksi tältä keväältä jo käytännössä melkein ohi, eli saan nyt lepäillä ja touhuilla kotona.

Just tuli postista lappu, että äitiyspakkaus on saapunut. Pähkäilen nyt että miten sen oikein sais sieltä kotiin haettua kun meillä ei ole autoa... Oiskohan ihan mahdotonta saada bussissa se tuotua?

Tervehdys kaikille ja myöhästynyttä äitienpäivää :flower:

Suuria :hug: :hug: kaikille "kärsiville" ja muutenkin.

Tämä tytsy on nyt levollisin ja hyvin mielin. Tulin tuossa neuvolasta, sängyllä on 2tyhjää pahvilaatikkoa joihin pitäis alkaa viikkaamaan juuri aamulla miehen pesusta tuomat vauvanvaatteet sun muut muuttoa varten. Suoraan laatikoihin vaan ja uuteen kotiin matkaa odottamaan. Sitä matkaakin kun on hurjat kilometrin verran korkeintaan :laugh:

Vaan neuvolakuulumisiin:

Sf-mitta 28cm ja ympärysmitta 91.5cm. Alkaa nyt kuulemma mittailemaan tuota ympärystä, jotenkin näkee suuntaa antavasti siitä miten mahassa asukas tykkää pulskistua. Hb oli noussut jo jopa 117 *tuulettaa*
Alkaa toi tuplaraudan syöminen vihdoinkin tehoamaan, hyvä niin. Mulla ei siitä ole pahemmin mennyt maha sekaisin, paitsi kerran kun olin nukahtanut enkä herännyt rautoja ottamaan.. kyllä oli vähällä pönttö räjähtää seuraavana päivänä :laugh: Sen takia varmaan en ole niitä sen jälkeen kertaakaan mistään syystä unohtanut ottaa B)

Jäbän sydän löi hienosti ja luinen pylly sieltä esitteli itseään mahanahkojen läpi neuvolan tädille.. taitaa tulla oikein kunnin naistenmies :D
Siitä edellisestä ultrasta juteltiin aika paljon sen tädin kanssa, kun tämän tädinkin mielestä se on nyt ihan turhia pelotellut sen vaavin painon kanssa. Nla tädin mielestä se painoarvio silloin on ollut ihan hyvä, kun ottaa huomioon geenit sun muutkin tekijät. Miten se jäbä nyt niin hyvin tuolla mahassa lihoisi näillä geeneillä, kun se on vaikeaa tällä meidän perheen aineenvaihdunnalla muutenkin se lihominen. Mutta olipas mukava puhua siitä ihan kaikilta kannoilta siitä jäbän painosta, kun olen salaa sitä aika ajoin surkutellut aika pahastikin. Mutta nla tädin sanoin, ei jäbästä mitenkään laihaa tule, vaan hoikka geeniensä mukaan.

Ylihuomenna se sitten ratkeaa vihdoin ja viimein - sektio vai synnytys. Apuaaaaaahhh!!! :o Neuvolasta täti laittoi toivomuksen ultraajalle, että katsoo samalla kohdunsuun tilanteen kun on lisääntyvässä määrin noita supistuksia. Toivotaan, ettei sen tilanne sitten pilaa tätä mun tämänhetkistä autuasta olotilaa kaiken sujumisesta.

Mutta kerrankin näinkin päin, ei mitään lannistavia uutisia. Ihanaa :heart:

Nyt pienten vaatteiden viikkaukseen -> iloista alkanutta viikkoa!

-Huojentunut Mie&Jäbä 31+2-

Tuli lappu postissa että äitiyspakkaus on saapunut! Jee! Pääsee illalla tonkimaan. :) Tänään on myös eka perhevalmennus. Saa nähä onko siellä muita kaksplussalaisia. Mut eipästä kun ei ketään kasvoilta tunne niin vaikea tietää.. :/

Ninniliina ihana massu sulla :)

kaikille :hug: tarvitseville IIIIISO :hug: :hug: :hug:

Arvatkaas.. mun mies on taivaan lahja :D tai sit se lurjus tahtoo vaan ite päästä helpolla.. :snotty: oli ostanut mulle lasten puolesta äitienpäivälahjaksi täydellisen jalkahoidon :whistle: :D vähänkö olen onnellinen... :heart: jalkoja pakottaa niin penteleesti ja öisin pohkeet kramppailee.. :/

Lauantai illalla tuli 1,5 tuntia 15 min välein NIIIIIN napakoita supistuksia että luulin lähtöni tulleen.. mutta ei onneksi sitten tullut.. Supparit muistutti vaan jo niin kovasti niitä suppareita joissa on tosi kyseessä, ei siis ollut mitään pientä masun kovettumista vaan ihan kunnon poltteeet :/ taisin vaan jännäillä Pakarisen puolesta.. ei oo sen jälkeen meinaan tullut, onneksi.

Jaahas.. s eois uusi viikko taas edessä.. mä uhmailin omaa vointiani ja käänsin yhden kukkapenkin pihalla väärinpäin.. huomenna haen siihen jotain 1 vuotisia kukkasia.. oli Rautiassa tarjous 10 kpl/ 3,90e... ei paha.. jos niitä vaikka 4 satsia ostais :)

No mutta voikaahan hyvin!!!!!! :hug:

Heidi ja pikkuinen 31+2 :heart:

En taas koneella kerennyt oikein käymään...
Perjantain ja lauantain välisenä yönä koin kauhun hetkiä...
Millään ei uni tullut joten leffaa tuli katseltua yömyöhään. Vähän ennen kahta kävin vessas ja pyyhkies huomasin vuotavani verta. Hirmuinen paniikki iski samantie. Ekana soitin syn.os kun muualta en ketään kiinni saanut. Sieltä sanottiin et kannattaa tulla käymään hetimiten. Mie sit paniikis mietin miten sairaalaan pääsen kun olin yksinään lasten kanssa kotona ja mies töissä. Noh onneksi sain kaverin kiinni ja hän tuli samantien lastenvahdiksi. Ekana meinasin tilata taksin mutta päätin kävellä sairaalaan... Olisin saanut pe-la yönä odottaa taksia ikuisuuden ja kävellen menee se 2min. Ekana sit pääsin käyrälle eikä sydänääniä meinannut löytää. Kätilö sanoi että näillä viikoilla kuulema huonosti se anturi (mikälie) havaitsee vauvan sykkeen. Noh ikuisuudelta se aika tuntui kun etsittiin niitä ääniä. Sit tunsin potkun ja olo helpottui vähäsen, eikä mennyt kuin hetki niin johan se syke alkoi kuulumaan. Jonkin aikaa siinä käyrällä sit oleskelin ja pääsin sit lääkärin luokse.
Lääkäri alkoi tarkistaa mistä verta vuotaa, istukka oli kunnossa, kohdunsuu kiinni ja vauvalla kaikki hyvin. Jostain emättimen suulta verta vain tuli (näin muistan kuulleeni, vähän on mustia aukkoja tuosta yöstä). Mutta mitään järkevää syytä ei keksitty miksi verta alkoi vuotamaan, en ole mitään ihmeellistä tehnyt ym... Mutta vuoto oli loppumaan päin ja siten pääsin kotia takaisin. Pari päivää täyttä lepoa ja jos uudestaan olisi vuoto alkanut niin sit takaisin.

Oli kyllä aivan kammottava kokemus. Enkä puoliakaan muista tapahtuneista. Sen muistan kun lähdin sairaalasta niin joku nainen opasti mut ulos (en tiennyt mistä pääsee kun kaikki ovet lukossa yöllä). Tämä näin kun näki minut niin ekana kysyi "Onko kaikki hyvin? Näytät kyllä todella pelästyneeltä?". Kotona sit katsoin itseäni peilistä ja hui miltä näytin!!
Noh mutta onneksi kaikki ok nytten.

Rv 29+3<br><br>

Äippäpakkaus oli vuoden 2006 mutta oli kyllä aivan ihana! :) Olin niin tohkeissaan kun se tuli että en välittänyt vaikkei kerinnyt tulla se uusi jakoon. Mukava oli pungastaa.. ne onkin ensimmäiset ihan upouudet, käyttämättömät vaatteet meiän vauvalle, paljon on saatu sukulaisilta vaatteita mutta ovat kaikki käytettyjä, mutta hyväkuntoisia tietenkin.

Yritän tässä kerätä itseäni kasaan kaupungille lähtemistä varten... Illalla on pojan päiväkodin kevätjuhla.
Oma pää ja napa voi tasaisen epätasaisesti. Huomenna sekä neuvolalääkäri että psykiatrille aika - kattellaan, että miten sitten eteenpäin. Onneksi viikkoja alkaa olemaan nyt niin paljon, ettei tarvi enää huolehtia niin paljon mahdollisesta ennenaikasesta synnytyksestä.

Hunajakoipi varmasti pelästytti,huh! Onneksi kaikki oli kunnossa - kannattasko sun vaikka soitella sinne synnärille vielä ja kysyä, että miten asia oli, jos et muista? Ihan vaan ettei jää häiritsemään...

Kaikille suppareista kärsineille iso :hug:
en nyt edes muista ketkä kaikki - Mutteri ja Jenmo ainakin - tuntuu vähän siltä, että täällä ollaan kaikki enempi vähempi vaivaisia jo :kieh:
Mä niiiiiiin kadehdin niitä, jotka jaksaa olla energisiä ja voi hyvin loppuun asti ja ekat supparitkin on vasta synnytyssupistuksia. Vaikka toisaalta: eihän sitä välttämättä päällepäin näy - mullekin kaikki sanoneet, että "näytät voiva tosi hyvin" joo.... no.... ehkäpä se on se, että sillon kun on hyvä päivä niin olo on totaalisesti niin paljon parempi kun huonoina päivinä, että se varmasti näkyy päällepäinkin

Mutteri kahvikutsu on kyllä edelleen voimassa tännepäin, mut jos tuntuu ylivoimasen hankalalta sun järjestää, niin voisinhan mä vaikka pakata itseni ja poitsun junaan/autoon ja tulla sinne - jos se kävis? :whistle: :)
Ihanan lahjan muuten sait! Mulla on yksi lahjakortti vielä käyttämättä ja pitäs itse asiassa käyttääkin ihan pian, taidanpa kävästä varaamassa ajan hemmoteltavaksi.

esikoinen no on sulla ollu kokemus! tottakai kaikkien on joskus alotettava alusta - lääkärienkin - mutta ei kait nyt tollasta sais päästää vielä yksin hoitamaan potilaita :o

uusille tervetuloa mukaan paisumaan! :wave:

koko arviosta mulla ei tosiaan enää ultraa ole, eli edelliset mittatiedot on ihan rakenneultran peruja. sf-mitta menee keskikäyrällä ja en jaksa olla kauhean huolestunut vauvan koosta kun ei geenien puolesta mitään isoa pitäisi tulla ainakaan. Ja esikoinen (3490g) tuli ulos vartissa, joten oli ihan helppo synnytys - lantio on onneksi sisäisiltä mitoiltaan ihan tilava, vaikka en järin suuri ihminen muuten olekaan.
Tiitiäinen oleskelee onneksi myös pääasiassa jo pää alaspäin ja on lasketutunutkin, joskaan ei (onneksi) vielä kiinnittynyt - tai ei ainakaan siltä tunnu.

Ninniliina & Tiitiäinen rv 30+6

Heipä hei kaikille! Meillä oli viikonloppuna vieraita, eli jäi kirjottelut vähemmälle ja nyt jää taas, kun lähdetään viikoksi etelään. Siis Etelä-Karjalaan... ;)

Miullakin oli eilen vähän jotain supistuksen sukuisia, selkää särki ihan eri tavalla kun tää normaali iskias ja alamahalla ja reisillä meni muutama semmonen "aalto". Mutta ne onneksi rauhottu aika pian, välillä vaan kiristelee kivuttomasti.

Miulla oli tänään se toinen (täällä siis uudelleen synnyttäjillä vaan kaksi lääkäriä) lääkärineuvola. Ja kyllähän tuo lääkäri siitä kiristelystäkin sano, että jos vaan tajuaa, että se jostain tietystä aina seuraa, ni sitä kannattaa välttää, esim. nyt Pikkiksen nostelua. Painoa oli tullu vaan 150 g/viikko ja nyt mie olen tasan lähtöpainossa. *tuulettaa* Verenpainekin oli hyvä, eli nyt mie voin hyvällä omalla tunnolla vedellä tässä samalla lakuja. ;)

Äippäpakkauksen miekin hain tänään tuolla neuvolareissulla ja vanhahan se oli. Vähäsen harmittaa :ashamed: mutta käyttöön ne tulee varmasti nuokin vaatteet! =)

Nyt tulee omanapaista valitusta... Anteeksi jo etukäteen.

Koko viime yön supisteli kovaa, mutta epäsäännöllisesti. Tänään sama on jatkunut ja lisäksi kohdunsuulle koskee ajoittain ikävästi. Olen odottanut, että tämä menisi ohi, mutta kohta on kai pakko soitella äitiyspolille (neuvolasta opasti olemaan suoraan sinne yhteydessä, jos jatkuu) ja käytävä tarkistuttamassa tilanne. Vatsakin on suppareista ihan kuralla jo :snotty:

Jos sitä samalla kävisi tarkistuttamassa tilanteen, kun tänään on synnytysvalmennuskin. Sitä en aio peruuttaa, kun esikollekin on jo hoito järjestetty. Sitä paitsi haluan ehtiä käymään synnytysvalmennuksessa ihan jo siltäkin varalta, jos päättää tässä lähiaikoina syntyä. Toivottavasti pysyisi sisällä vielä ainakin 4 viikkoa. :'(

jossu + pirpana 31+1

Heips!
Täällä räkätauti vaan jatkuu, pojassa on päivällä lämpöä ja illalla sit vähän kuumetta, isännällä on keuhkot kipeet ja yskii, mulla ihan hirveä nuha ja hiottaa :snotty:
Eipä ole vielä ehtinyt tästä lomailusta nauttia!
Nyt on muutes tullu uusi himo, siis kingis tai murueskimo jäätelöitä menee 2-3 päivässä :o , kermaviiliä ei enää tee ollenkaan mieli!
Kaupassa varmaan kattovat ku joka reissulla on mukana iso kasa jäätelöitä! :whistle:
Rv 32+1 :wave:

Yhteistyössä