***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

Onnittelut Tessak Tytöstä :)

Mulla oli tiistaina neuvola. kaikki kunnossa. painoa tullut viikossa 660g, hb 114 vaikka rautaa olen syönytkin, mutta ei vaan nouse. sf-mitta 30,5 cm ja vauva on edelleen laskeutunut alaspäin mutta ei vielä kiinnittynyt. ja sen kyllä tuntee että alhaalla on :D ja näkee :D verenpaineet hyvät ja pissa puhdas.

vauva on kova liikkumaan ja antaakin aika mojovia potkuja ja muljahduksia useita kertoja päivässä ? Tän aamun on taas pitkästä aikaa supistellut, ei mitenkään kipeesti, mutta silleen että tuntuu. Neuvolassa kyllä sanoi, että ei haittaa vaikka vähän supistelee, kun ei kerran ole saanut tuolla alhaalla mitään aikaseks, että en tässä huolissani ole ja onneks mennään jo kuitenkin ihan hyvillä viikoilla :) oon aatellut että voisin tuossa kesäkuun puolessa välissä luopua tästä mahastani ja ottaa vauvan ihan oikeesti syliin :heart: Oon jo aika kyllästynyt tähän mammutti oloon, mä haluan kroppani takaisin ;)

Painoarvioo olis kiva vauvasta saada, mutta ei täällä neuvolassa ainakaan tantat käsikopelolla anna arvioo. edellisissä raskauksissa toisessa neuvolassa neuvolantäti teki käsin painoarvion melkein joka kerta ja se olikin hyvin tarkka painoarvio sitten kun ultralla katsottiin :) ois siis ihan kiva tietää että mitä pikkuinen suurinpiirtein tällähetkellä painaa.

mutta taidanpa mennä nyt aamukahvin keittoon! Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Neitokeiju 33+5
 
Oih :) ensimmäinen heinäkuinen on nyt sitten käärönsä saanut. Onnittelut tessak koko perheelle pienestä tytöstä :flower: :hug: Tulehan kertomaan kuulumisianne ja muutenkin miten vauva ja sinä jakselette, kunhan kerkeät..
 
Huomenia!

Tessakille onnittelut pyttelitenistä, voimaa ja vointeja koko perheelle! :flower:

Oon nyt saanut uuden kämpän puunattua kokonaan, oli kyl jo aikakin, koska sinne tänään lähtee noita isoimpia, ja huomenna loput mitä ei tänään keritä/jakseta :) Ikkunanpesu oli kyllä uskomattoman raskasta, ei paikan päällä, mut iltasin en meinannu enää päästä sohvalta ylös kun nivuset ollut taas aivan murskana.. Saunan puunasin semmosella apinanraivolla eilen, et yöllä en sit meinannukkaan saada nukutuksi supistuksilta. Onneks ei tarvi tosiaan mitään kanniskella (paitti dah, tätä vauvelia..) ni tänään olis sit niinku tän mamman vapaapäivä! Iha ko pystyisi olemaan täällä vaan aloillani kun muut muuttaa :LOL: Tarvii ainakin nyt aamupäivällä käydä hakemassa oviportit sinne portaisiin, ettei meen pikkunen loukkaa ittees heti. Neiti oli "avustamassa" mua siivoomisessa edellispäivänä, ja olin ihan onnesta soikeena, kun se osas itte kiivetä toiselle portaalle (ei ole neiti ennen portaissa ollut meinaan..), mut heti ko silmä vältti hetkeks, ni neiti konttas sitte ihan yläkertaan asti, et meinas tän äitin sydän tulla kurkusta ulos ko pelästyin niimmaa prkleesti!!! :ashamed:

Diabeteshoitaja soitteli eilen, ja ihan hyvissä arvoissa mennään, vaikka satunnaisia ylityksiä tulee edelleen.. Nyt varsinkin sokerit ollu tällä viikolla koholla, mut stressillä on ihan oma osuutes siihen. Onneks kohta ollaan jo kokonaan muutettu, ni saa sit taas rauhottua.. Luvattu niin komeita kelejäkin, et taidan grillata itteni sunnuntaina meen uudella terassilla 30 asteessa B)

Nyt tarvii mennä laittaa ittees kuntoo et pääsen joskus takas kotiinki, tääl kun vielä sattuu olemaan melkosen paljon pakkaamista täksikin illaksi! Nauttikaa viikonlopun helteistä (ja välillä jalat ylös, helpottaa turvotukset :LOL: )!!

Ämpee 32+0
 
SusSoo
tessak
paljon onnea pienestä tytöstä! Voimia teidän perheellenne.

Leal :| kuulostipa sun oireet hurjilta. Tsemppiä tutkimuksiin
, eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin.

(.) Mulla on kauheeta turvotusta jaloissa. Vähenee jos esim. makoilen tunnin verran, mutta nilkat turpoo takaisin jo puolessa tunnissa. Mitkään kengät ei enää sovi jalkaan, paitsi croksit :whistle:
Kiva mennä ensi viikolla neuvolaan, jossa todetaan että painoa on tullu ihan hurjasti, johtuen tuosta turvotuksesta
Onneksi sentään niistä rytmihäiriöistä olen toistaiseksi päässyt eroon.

Sussoo ja Suloinen 33+0 :heart: POKS!
 
Tessak Oikein paljon onnea pienen pienestä tytöstä :flower:

Leal On sinullakin ollut vaiherikkaita päiviä...toivottavasti ei oireet uusiudu ja loppuraskaus menee rauhallisimmissa merkeissä.

Täällä oli neuvolalääkäri eilen ja paikat kiinni mutta ehkä vähän pehmenneet. Mutta ei ainakaan kotvaseen ole syntymässä. Vauva oli raivotarjonnassa sillä hetkellä mutta kun volttia tekee kymmeneen otteeseen päivässä niin ei vielä voi huokaista että jäisi raivotarjontaa. Painoa tullut alusta n.5-6 kiloa joten ihan hyvällä mallilla sekin.

Helteitä ja ihania turvotuksia odotellen :headwall:
 
Blääh, neuvolassa taas käyty, "saan" siellä tosiaan rampata kerran viikossa mittauksilla kun rr lähtenyt nousuun. Nyt paineet oli ihan ok neuvolan mittarilla mitattuna, kotona ollut ajoittain aika korkeita arvoja, heittelee tosin todella paljon, varsinkin alapaine. Pissa oli onneksi puhdas, mutta painoa tullut neuvolan vaa'an mukaan kilo viikossa, kotivaa'an mukaan sitä ei kyllä ole tullut enää kahteen kuukauteen yhtään ja tänäkin aamuna näytti samaa kuin viikko sitten, mutta joinkin sitten kuin kameli ennen neuvolaa :D Turvotukset +/-, olen joku luonnonoikku jolla turvotukset on pahimmat yöllä ja päivällä hallinnassa. Sf-mitta oli 31, mutta käyrä on alkanut mennä vaaka-suoraan ja ensi viikolla on lääkärineuvola sekä paineiden heittelyn että tuon vauvan kasvun takia kun terkka haluaa varmistua siitä, että istukan toiminta on normaalia. Saas katsoa laittaako lääkäri lähetteen äitipolille. Vauva liikkuu komeasti (jostain syystä sillä on käsitys, että ulos maailmaan koitetaan murtautua edelleen tuon oikean kyljen kautta...) ja varsinkin iltaisin suihkun jälkeen alkaa hirveä mylläys joka vaikeuttaa meikäläisen sohvalla löhöilyä :) Sykkeet on olleet raskauden ajan 140-160 ja niin tälläkin kertaa. Neukkatädin arvion mukaan tulossa olisi sellainen 3,5 kiloinen vauva tälläkin kertaa jos kasvu vain olisi vastaisuudessa tasaisempaa eikä enää käyrä noin vaakasuoraan menisi. Tässä raskaudessa ei vaan oikein mikään ole mennyt vanhojen raskauksien mukaan joten en oikein tiedä mitä odottaa. Aikaisemmissa raskauksissa kaikki mittaukset on meneet 37-viikolle asti kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ja nyt on joka käynnillä jotain. Mutta hb oli sentään noussut kuukaudessa 127:stä 133:een ihan vaan monipuolisella ruokavaliolla! Toisaalta jo malttamattomana odottelen, että saisi vauvan syliin, mutta toisaalta se on niin helppohoitoinen tuolla kohdun turvassa :) Synnytystä en edelleenkään suuremmin murehdi, mutta jälkisupistuksia kyllä. Esikoisesta ei niitä ollut ja toisella kertaa joka imetyskerta oli aika tuskaa panadolista huolimatta. Eikä se viikkotolkulla jatkuva jälkivuotokaan niin herkkua ole. Mutta pääasiahan on tuo nyytti, ei näitä vaivoja sitten enää muista väsymykseltään vuoden päästä ollenkaan :LOL:

Mies lähtee anoppilaan viikonlopuksi ja suunnitelmissa minulla on rannalla löhöämistä (rantakunnossa ne hylkeetkin on joten aijon teinien iloksi itseni bikineihin tunkea, hehee) ja lepäilen muutenkin.

Olipa omanapaviesti :ashamed: Nyt pitää laittaa naperoille ruoka valmiiksi niin loppuu kiukuttelu!

Katja taas
 
tessak ja perhe, onnittelut pienestä prinsessasta :flower: paljon voimia koko perheelle ja etenkin pienelle voimia kasvamiseen :hug:
lääkärissä käyty, ja kohdunsuu pehmentynyt ja auki vähän päälle sentin, että on ne supparit jotain tehneet. beibi olis laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt ja kovasti touhusi ultran aikana, ei saatu oikeen kunnon kuvaa:) nyt oon siis sen reilun viikon saikulla ja sitten alkaakin äitiysloma :D kauheen nopeasti aika mennyt. kävin töissä viemässä saikkutodistukset ja tyhjentämässä kaapin ja jättämässä avaimet... nyt hassu olo kun tietää ettei sinne hetkeen enää palaa, jos ollenkaan.

onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista, niitä oli taas jonkin verran :flower:
ja voimia turvotusten ja muiden vaivojen kanssa, yritetään silti nauttia näistä ihanista keleistä :D ens viikolla on jo kesäkuu ja meidän pienet alkaa pikkuhiljaa olla valmiita tähän maailmaan, aika hurjaa :heart:
 
Tessak IHANAA! :flower: Onnea hurjasti teille koko perheelle - ja rinsessalle kovasti jaksuja ja kasvua!

Eilen muutin mieheni luokse - AIVAN mahtavaa! :heart: Oma auto on vielä täynnä tavaraa ja kaikki nurkat pursuaa pussukoita ja laatikoita. En tiiä, mihin saan ne vielä tungettua. Onneksi mies on niin ihana, kun se sanoi, että nyt en saa ressata tavaroiden asettelun kanssa, kyllä ne siitä vielä paikkansa löytää. Hän vielä sanoi, että tätä kaaosta on vain kestettävä hetki ennen kuin vaatekaapit tehtaalta tulee. =)

Jousku ja Skorpan - tsemppiä kovasti teille! Ettekö te saa mieheltä huomiota sitten, jos vähän itse aloittelee lepertelyä ja kehuskelua, kuinka ihana hän on? Vai pelkääkö miehet, että he vahingoittavat jotenkin vauvaa? Jousku - synnytyksen jälkeen voi mennä aikaa, kun mies miettii asioita, mutta eiköhän se naisen seksuaalisuus siitä palaudu mukavien kokemusten myötä lähes entisenlaiseksi. Varmasti vaatii uuden "harjoittelujakson." kertokaa kokeneemmat. :)

nuutti ja ville vallaton 32 + 4
 
Heippa tännekin puolelle!

Ihan ensiksi onnittelut tessak:lle pikkuisesta tytöstä. :heart: :hug: Eiköhän kaikki mene hyvin ja tyttönen päivä päivältä vahvistuu. :)

Nuutti79, suakin varmaan voi onnitella kun muutto on nyt takana! :flower: :)
Ja juu, kyllä niiden laatikoiden ja nyssäköidenkin keskellä voi ihan hyvin asua, jonkin aikaa. :D
Mulla on ilmeisesti nyt menossa semmoinen pesänrakennusvaihe kun niiiiiin moni asia ottaa silmään, justiin pakkasin kassillisen vanhoja kenkiä pois ja eilen vietiin UFF:iin pari kassillista vanhaa vaatetta, en jaksa niitä enää säilöä joten helpoin ja nopein tapa houkutti. :p
Huomenna olis luvassa kuistin kunnostusta, lupauduin hiomaan ja putsailemaan, mies saa sitten maalata pojan kanssa.

Hoitopöydänkin kaivoin esiin, aattelin ettei me sitä tarvita mut on se kuitenkin varmaan kätevä olla vessassa, ei tarvii öisin makkarissa alkaa vaihdella.
Alakerrassa meinaan kyllä pärjätä ihan vaan hoitoalustalla. :)
Olo on täällä ollut ihan hyvä, on tullut käveltyä paljon, pikkuisen on ollut nippailuja ja muutama supistus, mut saa niitä alkaa mun puolesta jo tullakin... :whistle:
Tiistaina onkin pitkästä aikaa neuvola/lääkäri niin näkee että onko tuolla tapahtunut vielä yhtään mitään.

SusSoo, ootko kokeillut turvotukseen suhikuttelua vuoroin lämpimällä ja vuoroin kylmällä vedellä? Mulle neuvoi jalkahoitaja että vois auttaa, samoin se jalkojen hieronta ja "heiluttelu"/jumppaaminen.

hyviä neuvolakuulumisia ollut useammalla, kiva juttu! Mut tosiaan täytyy myöntää että kyllä tässä alkaa vähän kärsimättömäksi olo käydä.. :D

Skorppan, mulla oli ekassa raskaudessa samanlaisia ajatuksia ja oloja ja välillä ihan ahdisti oma ulkomuoto ja muutokset, vaikka mies ei kyllä mitään typerää tölvinyt mut kyllä sitä oli niin herkässä tilassa että silti taisin jäädä toisinaan miettimään joitakin miehen kommentteja jne.
Ja mä oon sitä mieltä että kaikenlaiset tuntemukset nyt vaan kuuluu asiaan, niistä ois tietty ihan hyvä puhua sen miehenkin kanssa, osa onneksi nimittäin kyllä sitten ymmärtää, ainakin jonkin verran. :xmas:
Tsemppiä sulle ja muillekin noita asioita miettiville loppuraskauteen!! :)
Mut tästä taitaa tulla ihan järjettömän pituinen stoori ja varmaan olis vielä kommentoitavaakin, pitäis kirjoitella vielä useammin niin ei venyis sitten näin pitkiksi nää jutut!

Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua kaikille!! :flower:

illuusia&muruska rv 35+2 :)
 
Onnittelut tessak:lle pienen tytön syntymän johdosta!! :flower:

LEAL; olit ilmeisesti Satakunnan keskussairaalassa? Pääsin pelkoklinikalla yksityisvisiitille sinne synnärille mieheni kanssa, onneksi oli tosi hiljaista, siis ääniä ei kuulunut, vaikka kuulemma suurimmassa osasta saleja oli synnytys käynnissä.. Mulle muutenkin kova paikka ajatella kovaa kipua ja kaikkia letkuja ja laitteita.. :ashamed:



 
Onnea Tessak tytöstä! :flower:

Täällä oli jo eilen jännä paikka, kun supistuksia tuli nopeutuvassa tahdissa melkein kahden tunnin ajan. Ei kamalan kipeitä, mutta pitkäkestoisia. Loppuivat sitten kuitenkin kuin seinään. Minullahan ensimmäinen synnytys oli nopea ja melko helppo (koin supparit aika kivuttomiksi, ponnistusvaihe olikin järkytys :p ), joten olen tosi varpaillani että ei ainakaan kotiin syntyisi... Vaikka ei se kehälläkään ponnistaminen houkuttele :LOL:

Neuvolassa varmistivat oman tuntemuksen siitä, että vauva laskeutunut alemmas, ihanaa kun keuhkoilla lisätilaa!

Ihanat säät meitä hellii =) Oli pakko käydä shoppaamassa kevyempää vaatetta, jossa kehtaa näyttäytyä...

Puddin rv 35
 
Onnittelut Tessakille tyttövauvasta! :flower: ja voimia koko perheelle!

Nyt on sitten valkolakki saatu ja juhlat juhlittu. kyllä kroppa ilmotti illalla päivän rankkuudesta... huhhuh. nivuset oli niin kipeät et ne rupes loppujen lopuks vihloo niin kovi et piti oikei huutaa :( se todistustenjako tilaisuuskin oli rankka, yli kaksi tuntia istumista ja selkään särki ja kovin! onneksi ei pyörtymisiä siellä tullut, tosin ennen juhlaa kampaajalla kun kampauksen kävin laitattaan ni siellä pyörryin sit kolmisen kertaa :( hiukan nolotti...

juhlat meni muutenkin ihan mukavasti. ihmiset vaan pakkautu sisälle kaikki kun ulkona oli niin järkyttävän kuuma! paljon sain nättiä kukkasia ja koruja ja rahaa :) tekis kauheesti mieli ostaa jotaki ihania kesävaatteita mutta sattuneesta syystä en voi!
aurinkoa oon ottanu oikei ahmimalla ja oon tositosi ruskee! selkään on vaan vaikee ottaa :D joudun istuu jakkaralla selin aurinkoon. mulla on siis takareidet iha valkoset ja muualt takaapäi oon ruskea :D hauskannäköstä!

neuvolakuulumisia vielä: (rv34+0)

paino 2 vkon ajalta: +50g/vko
pissa: ok
verenpaine: 102/71
hb: 113
sf-mitta: 34cm
ei turvotusta
sydänäänet: 145-150
liikkeet: ++
tarjonta: rt (neukkatäti sanoi et tuskin enää kääntyy "väärinpäin")

9.6. on synnärillä tutustuminen! jännittää! samana pvnä viimenen neuvolalääkäri. saa nähä onko alhaal tapahtunu mitään ku yhtenä yönä heräsin aivan järkyttäviin supistuksiin joita kesti yli tunnin ja oli semmosia aaltoilevia. saattoivat omasta mielestäni johtua meiän sänkypuuhista äijän kanssa... mun puolesta sais tulla jo! haluan kroppani takaisin ja nämä tuskat pois!

eipä minulla muuta :)

jedvenna ja poju rv 34+3
 
Onnea TESSAKILLE ja koko perheelle, ei muuta kun voimia kasvamiseen :heart:

Huamenna ois äitipoli RR takia mutta ihan suht ok arvoissa on ollut kun viikon verran on niitä tullu mittailtua. Turvotusta kyllä on roppakaupalla. EI meinaa kanssa kengät mahtua :wave: Täälläkin Croksit kovassa käytössä........

Eilen kaksien yo juhlien jälkeen olin niin väsynyt että ekan kerran tunsin Todella kivuliaita suppareita tunnin verran tuli ihan säännöllisesti hui ihan säikähti mutta onneksi ne loppuivat.

Annora rv 31+5
 
Onnea Tessak !

Sussoo täällä kans kärsitään järkyttävästä turvotuksesta, johon ei tunnu auttavan mikään. Mulle ei meinaa mahtua enää ees ne crocsit :/ Miehelle tossa purpatinkin, etten voi mihinkään liikkua kun ei mee kengätkään ja ei näillä mölliköillä muutenkaan kiva oo liikkua...

Tää helle ei tunnu nyt yhtään kivalta (varjossa +28), olotila on tosi tukala ja supistelee entisestäänkin pienikin liikehdintä, tällästä kuumuutta, jos jatkuu meillon myös synnytys eessä piakkoin.

Jedvenna sua lakista onnitellen!

Kissansilmä rv 32+5
 
Illuusia - kiitos! Muuttoa on tullut odoteltua jo aivan tosi kauan. :p

Jedvenna - Se on hieno tunne, kun koulu on ohi ja lakki päässä! Aivan mahtavaa. Mikäs teillä on nyt tällä hetkellä tilanne? Asutte ilmeisesti saman katon alla miehen kanssa? Kuinka olet jaksanut? Oot ollut mielessä, kun olet ajatuksiasi tänne kirjoitellut. :wave:

Helle vaivasi kovasti vloppuna - olin eilisen koko päivän pelkillä bikineillä. Onneksi ei naapuriin pihalta kovin hyvin näe. Olis meinaan ollut mukavat näkymät. ;) Tehtiin kasvimaata ja loppupäivän järjestelin tavaroitani. Miten sitä tavaraa onkin niin paljon? Oon aivan ihmeissäni kaikkine tavaroineni, vaikka täällä uudessa kodissa pitäisi olla tilaa.

Vauveli on voinut hyvin, eikä supistukset ole enää vaivanneet. Jossain vaiheessa ne vaivasivat, mutta nyt on ollut suhteellisen pitkä vaivaton jakso. Toivottavasti saisin nauttia tästä olotilasta nyt vähän pitempään.

Mureena - teillä on ollut mukavaa puuhastelua miehen kanssa - nyt vielä kun voi yhdessä touhuta tuollaisia hommia. Miksei voi vauvankin jälkeen, mutta ei ehkä samalla tavalla.

Puddin - toivottavasti vauveli vielä malttaisi hetken olla masussa. Vai joko odotat kovasti, että hän päättäisi tulla ulos?

Voikaa hyvin!
Nuutti ja Ville 32 + 6
 
Helleterveisiä täältäkin, onnea ja jaksamista Tessakin perheelle.

Vajaat 7 viikkoa laskettuun aikaan. Käväisin Suomessa ja lentomatkan päätteeksi olin aivan poikki. Tuntui, ettei saanut laskeutumisen aikana kunnolla hengitettyä. Onneksi mulla oli vettä paljon, juominen helpotti. Kävin neuvolassa kätilöni luona ja seuraavaksi toinen kätilö ( eli jompikumpi kahesta tulee synnytykseeni kotiin tai sairaalaan, jos tarve vaatii ) tulee kotikäynnille. Kotona sitten vielä katotaan ja keskustellaan. Kätilö tuo mukanaan synnytykseen kaiken "lääketieteellisen"tarvittavan ja meiän pitää hankkia suojamuoveja, pyyhkeitä yms.saatiin lista. Ja naapureille vois ehkä ilmottaa. Hassua- yleensä ilmotetaan, että meillä on juhlat ja saattaa kuulua musiikkia. Nyt vähän erilainen ilmoitus...

Kävin myös ultrassa 33+1, kun viikolla 20 nähtiin, että vauvelin virtsa ei poistunut kunnolla. Sanoivat silloin, että ois voinut hetken päästä olla ok eli ei hätää, mutta kutsuivat kuiteskin. Ja halusivat myös katsoa istukan sijainnin. Kaikki oli ok, munuaiset ja istukka oikealla kohdalla. Painoarvio 2400g, joten tuntuu, että tää vois syntyä aiemmin kuin seitsemän viikon päästä. Toinen lapseni syntyi 3 viikkoa ennen la ja oli 3500g. No saapi nähdä.

Odotus ja synnytys on hienoa, kun siihen voi vain valmistautua niin, että on valmiina kaikkeen mahdolliseen. Eli heittäytyä täysin tuntemattomaan ja ihanaan seikkailuun.

Huh, tukalaakin on välillä. Tää kolmas odotus on välillä rankkaa, kun varsinkin niveliin ottaa ja sattuu. Mutta mieliala on nyt hyvä ja kaikki on niin jännää odotusta.

Paljon voimia ja hymyä kaikille.

Mamarosa + masumaikkonen 33+3
 

Yhteistyössä