***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

johantero ja Marzu76 Mulla ei ole mitään lääkettä edes tähän närästykseen kun eioo aiemmin närästellyt :/ piimääkään meillä ei juo kukaan, joten sitäkään ei ole.. täytyykin tänään suunnata apteekkiin.. Jotenkin oon kuin peppuun ammuttu karhu kun yö meni miten meni ja vieläkään ei se närästys ole helpottanut.
:ashamed:

miuku Mullakin ollut jonkinsortin pelkoja oikeastaan joka raskaudessa.. nytkin oon nähnyt kaikenlaisia painajaisia.. just edellis yönä vauvan pää mahtui ulos, mutta muuten ei ja mut vietiin leikkaussaliin.. huutelin vaan miehelleni siinä unessa että pitää lapsista huolen kun mua ei ole :/ Mut täytyy vaan yrittää asennoitua siten, että lähtee synnyttämään ihan avoimin mielin.. se mitä on tullakseen, tulee, on asioita joiden edelle ei pääse ja joille ei mitään voi. Täytyy vaan toivoa parasta ja suurimmaksi osaksi synnytykset kuitenkin kaikki ihan hyvin menee. :hug: Mut mä olen ihan samansortin hermoilija kuin sinäkin ;) ja jotenkin kai se on tietynlaista itsesuojelua että miettii kaikkea kamalaakin.. Mutta usko pois, kaikki menee sulla hyvin, niinkuin mullakin :hug: :hug: :hug: ;) ;) ;)

JoannaH :) sä taidat olla koko porukan ainoa, joka ei valita mistään ja jolla kaikki on tosi hyvin :) :) Onnea oikeasti siitä :flower: mä oon jopa kateellinen, tosi kateellinen :snotty:

Ultrakuulumiset
Kohdunsuu sormelle auki, kohdun kaulaa jäljellä 3 cm joka kiinteästi kiinni :kieh: eli ei hitto pentele sentään toivoakaan saada tätä syntymään vielä kuulemma ainakaan seuraavaan kahteen viikkoon, eli Tyksi reissu tulee :ashamed: :ashamed: :ashamed: voi masennus ja tylsyys!!!!! :ashamed: |O Mä olisin NIIIN tämän täällä maailmaan saattanut.. perhanan kesä sulut |O |O |O
Vauvan kooksi sanottiin nyt 3 kiloa, istukka oli vähän kalkkeutunut (
:eek: ) ja edelleen siellä näkyi ne kivekset :D eli poikaa tässä odotellaan, kai se on uskottava.. :)

Mutta nyt poistun takavasemmalle murjottamaan sitä, että matkaa synnytyssairaalaan tulee 300 metrin sijaista 65 kilometriä :/ pläää-äääh :snotty:

Heidi ja pikkumies 36+2 :heart:

Heippa kaikille!

Manskulle kovasti onnea :flower: :flower: pienestä pojan pallerosta!

Jenmolle voimia ja jaksamista. Parempi ratkaisu varmasti tuo kuin jäädä huonoon suhteeseen.. Alku varmasti vaikeaa mutta toivottavasti sinulla on tukijoukkoja joille purkaa myös omaa pahaa oloasi!

Mutteri: Toivottavasti närästys helpottaa... mulla ei ole ollut närästystä näissä raskauksissa koskaan paitsi nykyisen raskauden ihan alussa viikolla 5 tai jotain kerran ja oli kyllä tuskaa......mutta nyttemin ei enään. onneksi.

Olin perjantaina äitipolilla synnytystapa-arviossa ja sain sektio ajan 9.7. eli silloin syntyy meidän pienimmäinen. (eli tä+herne: ei olla samaan aikaan sairaalassa todennäköisesti). Sukupuolesta ei lääkäri pystynyt sanomaan mitään, oli sellaisessa asennossa, jännityisessä eletään edelleen.... paikat hyvin kiinni ja kolme senttiä kanavaa. Hengitysharjoittuksia teki pieni. painoarvio tällä hetkellä 3100.

Hyviä vointeja kaikille toivottaen remutar

Jenmolle paljon jaksamista, kyllä se siitä elämä lutviutuu raiteilleen.
Sitten omaa napaa... Tänään oli ultra, missä katteltiin kaverin kokoa. Se on sitten vaatimattomat 3800-4100g :eek: . Pyys oikein toisen lääkärin ultraamaan ja varmistamaan tuloksen. Kuulema 3/100 on tuota koko luokkaa. No uudestaan ultraan 2.7, jollei aiemmin oo mitään tapahtunut. Nyt otetaan vastaan kaikki hyvät vinkit ja vihjeet, millä tuon saa tulemaan pihalle aiemmin, kiitos.

Cira ja möhö 36+5

No nyt se lääkäri soitti. Pää alassuin mahtuis tulemaan isokin lapsi. Mutta yks mitta liian pieni että vois perätilassa synnyttää. Eli sektioon. Pitää mennä vielä 37 viikolla tarkistaa tilanne (jos ihmeen kaupalla ois kääntynykin ja muutenkin vauvan vointi). Torstaina neuvolassa pitää varata se aika sinne. Eli ilmeisesti ens viikon lopulle menee se sektioajasta päättäminen.... Eli taas ootellaan.... Mulla oli alunperin ens viikon perjantaiks varattu aika sinne mut se kai on nyt peruttu.. En tiiä. Ihan sekaisin koko touhusta.

Kyllähän minä jokin aika sitten valitin sitä kovaa ihottumaani kun joutuu nyt olemaan ilman allergialääkkeitä... :whistle: mut se ei suoranaisesti liity raskauteen, sillä ihouttumaahan mulla on muutenkin aina. Nyt vaan ei voi hoitaa kunnolla sitä niin päässy pahemmaksi. Niin ja astmalääkkeethän minä jouduin myös lopulta hommaamaan mutta nyt sekään ei enää vaivaa kun on lääkkeet. Mutta odotuksen kannalta kaikki on kyllä paremmin kuin hyvin. :) toisaalta oon ajatellu että onko tämä vain tyyntä myrskyn edellä. :/ toivottavasti ei. Äiti sanoi tuosta keskimmäisestä lapsestaan että ei edes muista olleensa raskaana... :LOL: muistaa että se vaan sitten synty. Eli ei äidilläkään oo ollu vaivoja ja kaikki lapset syntyneet normaalisti ja hyvin alakautta.

En oikein osaa lohduttakkaan sitten niitä joilla on vaivoja. Jotenkin olisi helpompi antaa hali ja sanoa että ymmärrän miltä tuntuu..

20.6. mulla on nyt kontrollikäynti sen astmahommelin takia. Sitte oliko 27.6. seuraava neuvola ja sitten 4.7. on äitiyspolilla lääkärikäynti, kiva jos ne taas sitten ultraa. :) Käyn siis äippäpolilla kun sitten kyselevät samalla että miten sen ihottuman ja astman kanssa, ei tartte neuvolassa käyä lääkärillä sitte ollenkaan.

aurinkoinen81: Peukkuja, että maksa arvot hyvät!

Äsvee: Täällä jännätään sun puolesta ja odotetaan vauvauutisia! :wave:

hapsiainen84:
Mä kävin toukokuussa Kelassa kovistelemassa, että missä päivärahapäätös viipyy siinä vaiheessa, kun olin odottanut kuukauden. Laittoivat siihen sitten "kiireellinen" merkinnän, jonka jälkeen päätös oli tehty samana päivänä!

Oma (x): Väsyttääkö muita? Nukun yöt hyvin (ei tartte käydä vessassa), mutta nukkuisin myös kaikki päivät... |O Poika ja mies olleet reissussa nyt kolme päivää, huomenna palaavat. Ja kun mulla on ollut mahdollisuus nukkua, niin mitään muuta en tekiskään... Tää alkaa olla ahdistavaa! :( Jätin neuvolan vastaajaan viestin, että voisko hemoglobiinin mitata ennen ens maanantain käyntiä. Välillä tuntuu myös, ettei saa happea. Sekin voi kai liittyä alhaiseen hemoglobiiniin? Viimeksi hb oli 119 (7.6). Silloin ei väsyttänyt...

kutkutus 36+2

Omaa napaa näin alkuun:
Synnytystapa-arviossa tuli sitten käytyä, jännitys ja pelkohan olikin ihan turhaa (hyvä niin). Rupes kyllä suoraan sanoen v*tuttaan kun neuvola terkkari puhui viime viikolla käynnistyksestä rv:lle 38, lääkäri taasen sanoi juuri ettei mitään käynnistystä tarvita, jotta katellaan sitä sitten lasketun ajan aikoihin uudestaa, eli jos ei siihen mennessä näy.
Inhottavaa että terkkari kerkesi melkein viikon ajan elätellä mun päässä toivoa... :(
Noh.. täytyy ajatella että lapsen parasta on odotella vielä... mutta että kuukausi...
Painoarvio nyt rv 35+6 oli 3213 g. eli ei mikään kaikista pienin. Lääkäri meinasi että omaan niin ison ja leveän lantion että mahtuu hyvin isompikin lapsi ulos, lasketun ajan painoarvio noin 4000g-4500g.

Muita neuvolakuulumisia:
Rv: 35+6
Paino: -1540g/vko (hui mikä lasku!)
Turvotus: +
RR: 140/86 (hieman koholla)
Pissa: puhdas
Hb: 140 (noussut, viimes 118)
Tarjonta: RT
Syke: +
Liikkeet: ++

Tässä mittoja mikäli jotakuta kiinnostaa:
LM: 9.25
FE: 6.82
AC: 34.3
Painoarvio: 3213 g

Kiinni ollaan ja kanavaa jälellä n. 1 cm jatkuvista supistuksista huolimatta... :/

Maanantain uus aika neuvolaan, tekis mieli antaa terkkarin kuulla kunniansa... syytän sitten hormooneja :D

Siinähän sitä omaa napaa jo olikin... :O

Onko muilla ollut millä rv:llä tutustuminen synnytyssairaalaan?
Täällä kun ei saatu jostain syystä aikaa kun vasta rv:lle 37 tasan... :/

Skye85 ja poju rv 35+6

Jemmo Lämmin :hug: ja oikein paljon voimia jaksamiseen, kyllä sie tuut pärjäämään.

Remutar lähellä mutta kuitenkin niin kaukana.... Mie varmaan viimeistään tuolloin pääsen pois siis jos sinne saakka päästään....

Oma(.) mulla menee kohta vati näiden supistusten kanssa, tulis ees säännöllisesti, mutta kattia kanssa.... Epäsäännöllisen säännöllisesti on nyt lauantai illasta asti tullut...

Soitin eilen synnärille ja kysyin, niin ikäänkuin mua yhtään lohduttais niin tätä voi jatkua uudelleen synnyttäjällä vaikka kuinka ja kauan... Alkaa ottaa aivoon ja kaikki vastaan tulijat saa varoa jos pitää reilut kaks viikkoa viel kärvistellä....

Sit on koko ajan sellainen tasaisen huono olo... Ei oikein tiiä että mitä tekis mieli vai tekiskö mitään..... Ja nyt taas supistaa....

Muuten ei sen ihmeempiä...

Tä&NeitiHerne rv 37 tasan....

Onko muilla ollut millä rv:llä tutustuminen synnytyssairaalaan?
Täällä kun ei saatu jostain syystä aikaa kun vasta rv:lle 37 tasan...
meillä on huomenna synnytysvalmennus ja samalla tutustutaan sairaalaan. varasin paikan tuohon ryhmään jo pari kolme kuukautta sitten. täälläpäin on kuulema tungosta nuihin ryhmiin (varsinkin kesäaikaan). nyt on menossa rv 34+4

Takaisin kotona...
Ei toi autoilu ole oikein enää kivaa :/ Tai kyllä autossa istuu mutta tämä seuraava päivä on aika kauhea. Maha on koko ajan kireänä ja kipeäkin. Samoin oli lauantai aika tuskainen. No, seuraavan kerran sitten vasta kun vauvan voi laittaa turvakaukaloon =)

Mansku ONNEA!!!!! :flower:

Jenmo85 Voimia. En osaa edes kuvitella olotilaasi.. :hug:

Mutteri mulla närästykseen on auttanut Rennien ja vichyn yhteisvaikutus :) Mä olen jo aikalailla asennoitunut menemään Poriin synnyttämään, en uskokaan että viikon sisällä syntyisi että LAS:iin pääsisi. :(

Oikein jännittää Äsveen puolesta. Toivottavasti kuullaan pian iloisia uutisia!!!

Anne ja Emppu 37+3

ultra oli..painoarvio 3,5-3,7kg :D iha kauhistuttaa kui iso on ku syntyy :whistle:
kohdunsuu kiinni.kohdun kaulaa jäljellä 2cm,pehmeä

sais rueta syntymään...mut taitaa mennä heinäkuulle.toiv.ei mene ainakaan yli...ettei kasva ihan mahottoman isoksi...

mieh ja rv37+5

:saint:

Pakkaamatta on edelleen vaikka miten paljon...

Mies tuossa äsken lähti kirjaston kirjoja palauttamaan, Pikkiksen kanssa ja halusi vielä välttämättä ottaa Ergon, että saa kantaa toista, eikä rattaita. Mies on aika vähän käyttäny koko reppua, joten miun apua siinä tarvittiin.

Ja niinhän siinä kävi, että kun väsyneenä ja stressaantuneena yrittää toista neuvoa olemattomilla neuvojan lahjoilla, ni riitähan siitä synty. Tai ei riitaa, mies tokas, että voisitko sie neuvoa kunnolla ja mie sitte räjähdin ihan kokonaan, että mie en tän parempaan pysty!

Ja nyt on sitte kahta huonompi mieli, kun (ensin oltiin sovittu ja saatu Pikkiskin reppuun hyvin) mies lähtiessään sano, että nyt et sitte pakkaa mitään, vaan keität kupin kahvia ja istut alas. :ashamed:

Kun oikeesti se on varmasti maailman ihanin mies, muttei se kyllä tajua ollenkaan, miten paljon mie nyt jotenki kaipaisin sitä kannustusta. :ashamed: :ashamed: Tuo kun kuuluu siihen luokkaan, joka sanoo jotain vasta kun jotain menee pieleen, mutta kehuminen tuntuu olevan vähän vierasta...

Mie vielä yritin lauantaina (kun mies siis tuli leiriltä) olla superihana sille, kun sillä oli rankka leiri takana, laitoin ruuan, hieroin, käytiin yhdessä suihkussa, jne... (Toi jne. oli kyllä jo vähän haasteellista tämän mahan kanssa! :whistle: ) Ja sitte tuli semmonen olo, että mies piti koko juttua ihan itsestään selvänä.

Mutta siis mikään ei taas ole oikeasti tämän hullummin, kunhan jonnekin pitää päästellä näitä höyryjä vähän ulos. ;)

Ai niin, Mutterille Rennie auttaa minuukin ja sitte jäätelö... :p

Cira Onpas todella iso! Hmm, eipäs varmaan kauheasti mitään käynnistyskikkoja ole tiedossa, kuin nämä perinteiset 3 S:ää (siivous, sauna ja seksi) ja sitten vyöhyketerapia. Mutta toivottavasti lähtisi pian syntymään tai että arvio olisi sittenkin suurempi kuin vauva.

kutkutus tuo tunne siitä, ettei saa happea voi myös johtua siitä, että kohtu on korkeimmmillaan ja painaa niin paljon keuhkoja ja palleaa.

kesä82 :hug:

Oma ( . ) sain jonkin ihme energiapuuskan. Käytiin ensin valitsemassa ja ostamassa saunan ovi ja ulko-ovi (meiltä siis pesuhuoneesta käynti terassille), sen jälkeen ensin vähän siivoilin ja sitten pyöräytin sämpylöitä ja pullia! Liekö hienoista pesänrakennusvimmaa... :whistle:

Masu valahti vieläkin alemmas tuossa päivällä ja sen jälkeen liikkuminen on ollut vaivatonta sekä hengittäminen ja syöminen helpompaa. Napsakoita supistuksia tulee edelleen silloin tällöin, mutta tuskinpa tässä lähtö vielä kovin lähellä on...

jossu + vili 36

Moikka! Tänään äitipolilla käyty vauvan paino-arviossa ku niitä sokereita mittaan muutaman kerran viikossa eli nyt rv 37 painoarvio oli 3,3 kg nyt tällä hetkellä...vauvalla kaikki kunnossa.
Ensin ottivat sydänkäyrää ja herättelyistä huolimatta toinen vaan nukku eli syke ei noussut, sit ku lääkäri katto ultralla sitä alko jo naurattamaan, että tämä liikkuu niin kovasti että ei saa sykettä kunnolla näytölle, sitten uudestaan käyrään ja hyvälle näytti kun oli jamit päällä!

Kohdunsuu sormelle auki, paikat pehmeät ja kanavaa 2 cm jäljellä, ei antanu enää uutta aikaa toivotteli vaan tervetulleeks synnyttämään!
Jos ei kuitenkaan ole synnytys käynnistynyt viimestään 40+5 niin sinä päivänä mun pitää mennä suoraan synnytys saliin, että sit varmaan käynnistävät! Mutta lääkäri sano, että kyllä todennäkösesti käynnistyy ennen sitä! =)
Mulla kun on matkaa sinne sairaalaan se tunti+ oottamiset äitipolilla +kauppakierros cittarissa +taas automatka kotiin päin, niin alko siinä matkalla kotiin tullessa tulla 10 min välein kipeitä supistuksia, melkein jo käännyin takas sairaalaan päin, mutta sitten ne hiipuivat vähitellen...
mutta nyt saunaan :wave:

Jenmolle paljon voimia. Oli tosi ikävä kuulla tuollaisia uutisia.

Omia kuulumisia.. Kävin sillon pari viikkoa sitten ylimääräisessä ultrassa, kun sf-mitta oli tippunu käyrältään, vauva oli kuitenkin ihan keskimittainen ja kaikki kunnossa.

Mulla tulee ihan jatkuvasti supistuksia, suurin osa aika kipeitä. Eilen oli aika hurja olo, supisteli melkein tunnin ajan alle 5 minuutin välein ja välillä tuli tosi oksettava olo. Hetken aikaa mietin, että joko se pikkuinen meinaa ulos tulla? Siitä ne supparit kuitenkin alkoi harventua, tänään on tullu enää muutamia tunnin aikana.

Nyt tuntuu kovasti sen suuntaista vihlontaa, että vauva taitaa ruveta kiinnittymään pikkuhiljaa. Oho, ihan kuin maha olis tullu alaspäin, keuhkoilla tuntuis olevan enemmän tilaa...

Keskiviikkona mennään synnytysvalmennukseen ja synnärille tutustumaan, kovasti olen sitä jo odotellutkin.

Cira :eek: :eek: :eek: jestas , muuta en voi sanoa.. mulla tosiaan tehtiin tänään se samainen arvio, ja painoa oli se 3000g nyt.. ei muuta kuin siivoamaan ja saunaan ja voisit sä pyytää sen isännänkin vähän auttamaan.. :whistle: ;) eikös krapulastakin sanota että "sillä se lähtee millä on tullutkin" :D :D :D

JoannaH niin juu, onhan sullakin ollut noita inhottavia juttuja :ashamed: sorry en muistanut yhtään.. :ashamed: Mutta siis oikeasti, ole vaan onnellinen ettet ole joutunut kärsimään liitoskipuja tms.. sehän on vaan hyvä se ;) ja kyllä sä olet täällä ollut tsemppaava persoona, vaikket nyt jokaista jomotusta olis itse kokenutkaan.. kiitos kaikista tsempeistä siis :hug: Eikä sen nyt tarvi tarkoittaa että ois tyyntä myrskyn edellä ;)

Kesänlapsi juuh, mä olen kans asennoitunut lähtemään Turkuun.. eriksoni sanos että mun ei tarvi edes kuvitella synnyttäväni Loimaalla, jos ei ihme tapahdu.. ens viikon keskiviikkona kuulemma harkinnanvaraisesti ottavat viimeiset synnyttäjät sisään.. eli tiistai on vielä varma että pääsee, mutta ke ei enää niinkään varma.. riippuu kuulemma ajasta miten sinne menee.. :/

kaikille ISO KIITOS noista neuvoista närästykseen.. :) :flower: Kesä82 voin siis syödä jätskiä hyvällä omalla tunnolla ;)

kutkutus KYLLÄ, mua väsyttää.. voisin aina vaan nukkua.. ;) mutta kai se on kehon luontainen tapa valmistautua.. nukkua vähän kuin varastoon (jos on mahdollisuus siihen).. kohta kun alkaa yö valvomiset taas :) :heart: ja onhan se toi veriarvotkin mitkä laittaa ainakin mun kohdalla väsyttämään..

Jaahas..lähden TAAS saunaan koittamaan josko lämpö sais supistuksia aikaiseksi :whistle: :wave:

Heidi ja muruliini 36+2 edelleen

Heippa kaikille!

Nukkumattomuuteen, mä taidan olla outo lintu, sillä herään yöllä yleensä vain kerran jos vaihdan asentoa. Päivisin kyllä vähän väsyttää, mutta onneks toi esikoinen on niin iso jo (6-v), että saan aina vähän
torkahdettua, varsinkin jos se katselee telkkarista Junior-kanavaa.

Närästykseen ei mullakaan ole mitään poppakonstia, nostan vaan päätä ja korjaan tyynyä korkeampaan asentoon (ja nukahdan taas ihan niinkuin ei mitään närästystä olisikaan :LOL: :LOL: ).

Omaa suurentunutta (.):
Eli tänään kävin neuvolassa ja siellä tuli seuraavaa:
Rv: 36+6
paino: +318 (kokonaispainoa tullut 5,5 kg)
turvotus: -
RR: 120/84 (oli vähän huolissaan tuosta alapaineesta, koska on ollut yleensä 70 tai alle)
pissa: puhdas
B-Hb: 122
Sf: 32
tarjonta: pt
syke: +
liikkeet: ++
Mulla on äitiyspolilille synnytystapa-arvioon aika 28.6. ja th sanoi, että ne mahdollisesti yrittää kääntää, vaikka mulla on istukka etuseinässä. No sen näkee nyt sitten, onhan tässä nyt vielä yli viikko siihen aikaa. Miehelle olen kyllä sanonut, että otetaan se sairaalalaukku varmuuden vuoks mukaan, että jospa sitten saatais meidän "hipsukka" kotiin sopivasti 7 vuotishääpäivän kunniaks :D . Sokerit on ollut nyt ok. Hyviä arvoja paljon enemmän kuin huonoja :p :p .

Mutta eipä tässä nyt varmaan muuta ollutkaan.

T: Saikku ja "hipsukka" 36+6

Alkuperäinen kirjoittaja kesä82:
Kolmas, sinänsä ihan sivujuonne, mutta minuu huolestuttava asia on se, että tuo mummi on koko talven puhunu, että sitte kesällä, kun Pikkis on kaksi, opetellaan olemaan ilman vaippaa. Sinänsä ihan kiva, tottakai on hienoa, jos Pikkis oppii vaikka päiväkuivaksi. Mutta miulla on huoli, että joku muu "painostaa" miun "vauvaa" oppimaan jotain. :ashamed: Niinku se kaksi ois joku tosi maaginen ikä...
Niin tuttu tunne! Meilläkin toinen mummu on "huolissaan" meidän 2-vuotiaasta, joka ei vielä ole kuiva! Musta toi ei ole ikä eikä mikään, ja pakottamisella ei ainakaan mitään tuloksia saa (ainakaan hyviä...). Ja nyt kun tulee uusi vauva, niin ei varsinkaan sais tollasilla isoilla muutoksilla painostaa. Onneks tää mummu nyt ei mitenkään hirveesti likkaa hoida eikä pääse päsmäröimään tossa asiassa. Tosin hieman on meillä edistystä tullut pottailussa, ja tyttö menee pissalle ihan mielellään. Kakka on sitten taas toinen juttu...

Pauline 36+6

Jenmolle tsemppiä.

No nyt on sitte vyöhyketerapeutilla käyty synnytystä käynnistelemässä. Saa nähdä auttaako. Vauva ainakin myllersi vatsassa koko ajan ja pitkään sen jälkeenkin, jospa myllertäisi samantien ittensä ulos tuolta. No jos ei siitä muuta hyötyä ollu niin tuntu se ainakin ihan hyvältä vaikka välillä koskikin.

Miun "rytmi" on nykyään sellanen, että päivän pari jaksaa touhuta ja tehdä kaikenlaista vaikka kuinka rankkaa hommaa ja sitten meneekin pari kolme päivää ettei saa mitään tehtyä ja pystyy nukkumaan ihan uskomattomia päikkäreitä ja pitkät yöunet päälle. Varsinkin jos lapset on vaikka kavereilla ni mie vaan nukun..

Maiksu 38+1

Pikaisesti neuvolakuulumiset:

rv: 36+1 (vieläkin ihmettelen mistä saavat päivän enemmän kuin muut???)
paino: +750 g/vko (HUI! hieman turvotusta... kokonaisnousu 5,5kg)
RR: 126/80
HB: 119 (JES, rauta auttaa vihdoin!)
SF: 35
syke: 135
liikkeet: ++
turvotus: +

Kohdunsuu sisäsuu suljettu, kaulaa jäljellä pari senttiä ja paikat on pehmeät. Eli supistukset olivat saaneet sentään jotain aikaiseksikin :D

Turvotuksen, verenpaineen ja päänsäryn vuoksi seuraava käynti jo ylihuomenna vaikka pissa olikin puhdas. Painoarvioon saan lähetteen myös tuolla torstain käynnillä, koska vauvan laskeutumisesta huolimatta oli sf kasvanut parilla sentillä parissa viikossa. Torstaina ilmeisesti jos kaikki kolme oiretta ovat jäljellä laittavat samalla lähetteen äitipolille toksemia-epäilyn vuoksi.

Ai niin ja Vili on pysytellyt raivotarjonnassa ja nyt on jo laskeutunutkin alas. Kiinnittymisestä ei sanonut mitään, enkä huomannut itse kysyäkään. Tosin tennispallo-haaruksissa-tunnetta ei ole vielä tullut, mutta paineen tunne tulee ajoittain kovanakin.

jossu + vili 36+1 (mennään nyt näillä neuvolan merkinnöillä edelleen vaikka itse olenkin sitä mieltä että viikkoja on vasta 36 tasan...)

Pauline meillä kyllä pottailu sujuu, aina kun Pikkiksen sinne vie. Myö alotettiin potalla istuminen jo samoin tein, kun Pikkis oppi istumaan ja aika pian siitä tuli semmonen rutiini. Kakat tulee lähes aina nykyään pottaan ja pissakin melkeen aina. Mutta kyllä vaippakin on lähes aina ihan märkä ja kun ollaan nyt kesäkeleillä oltu jonkuu verran ilman vaippaa, ni ei Pikkiksellä ole mitään käsitystä siitä, että pitäis jotenki ilmaista, että pissattaa. Eli housuun/lattialle laskee ilman ennakkovaroitusta. Mutta saas nyt nähdä. Eihän se ainakaan pahaa tee, jos toinen pylly paljaana mökillä juoksee. ;)

Ja Johantero, siulla on nyt väärä käsitys, ei se ole tennispallo-haaruksissa-olo, se on vähintään jalka- jos ei koripallo! :D ;)

Niinkun ehkä näkyy, nyt on jo taas parempi mieli. Tavarat on viimisä lukuunottamatta autossa, viimeyönä pakkailtiin kolmeen. :eek: Kunhan tuo miehen turjake tuolta heräilee, ni sitte lähdetään ajamaan.

Ainii, ja siitä turjakkeesta, mie kun sanoin sitä, että voisit vähän enemmän kehua ja kannustaa minuu tän kesän suhteen, ni mies vaan katto vähän aikaa ihan :eek: ja totesi sitte virnistellen, että enkö mie vieläkään ole oppinu, että suurin mahdollinen kehu ja kannustus miehen suusta on sanoa naista järkeväksi! :D :heart:

kesis 37+2

P.S. Mie tulen aina välillä teitä kurkkimaan sen, mitä ei mökillä oleskella!

JenMolle :hug:

Ja mun napa. Reissu käyty ja jotain tuo reissu aiheutti. Maha on laskeutunut hieman ja kävelykin on muuttunut ankkamaisesti. Ja pinna on kireellä. :ashamed: No jos tää nyt loppus kohta. :whistle:

Supistuksia on ollut. Eilen oli sellainen olo, että lähtö tulee, mutta supparit sitten loppu. :p Saas nähä, että milloin Vilperi aikoo tulla maailmaan...

Viipi&Vilperi 36 tasan

että miten saan tämän meidän "hipsukan" kääntymään raivotarjontaan, sillä ei olis kiinnostusta perätilasynnytykseen tai sektioon :headwall: !

Se nyt ei ole totellut nättiä puhetta, eikä pientä itsetekemääni kääntöyritystä :headwall: .

T: saikku ja "hipsukka" 37+0

saikku mun pikkuveli on kääntynyt ihan viimeisillä viikolla perätilaan, niin äiti oli kävellyt kävelylenkin toisin päin. Niin veli oli sitten kääntynyt seuraavana yönä takas raivotarjontaan. Kuulemma kontallaan olo auttaa ja siinä sitten venyttelyä... Mitäs muuta oli? Ei muista ei... :(

Viipi: kiitos. Neuvolatäti eilen pelotteli, että saattavat synnytystapa-arviossa yrittää kääntää, mutta mulla istukka etuseinässä, niin en tiedä uskallanko antaa niiden pidellä mahaani. Ja jos annankin, sitten kyllä jään sairaalaan :kieh: :kieh: , sillä jos jotain sattuu niin mulla on matkaa sairaanlaan 60 km.

T: saikku ja "hipsukka" 37+0

Yhteistyössä