***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

saikku, Mie yritin kans kaikkeni... kontillaan peppu pystyssä ja pää alaspäin vietin aikaa.. Ei onnistunut... Miulta siis yrittivät viikko sitten kääntää vatsan päältä. Ja istukka myös etuseinämässä. Kääntö ei siis onnistunut kuitenkaan. Ultrasi koko ajan ja sydänäänikäyrää otettiin ennen ja jälkeen, joten ei minnuu ainakaan pelottanut. Supistuksenestolääkettä sain myös. Eikä se ees sattunut niin kovaa kun luulin.
Mulla nyt sektio edessä kun kääntö ei onnistunut.

joku kyseli vinkkejä synnytyksenkäynnistämiseen. lueskelin tuossa vanhan kansan uskomuksista koottua kirjaa ja pakko on tänne laittaa näitä vinkkejä, on aika hauskoja =)

-kun nainen on raskaana ja tahtoo saada lapsen syntymään pikemmin, tulee hänen ottaaa munankuori, jonka toisesta päästä on sisus laskettu pois, pistää reikä ehjään päähän ja juoda vettä sen läpi
-jos lapsi ei meinaa syntyä, äidin päälle viskataan kylmää vettä
-äidin on nuoltava vasenta jalkapohjaa, jotta synnytys alkaisi

eikun kokeilemaan
:LOL:

eilen neuvolassa: vaavi on raivotarjonnassa!!!!! jesjesjes... sanoi että vielä vähän siellä heiluu mutta on näin jäädäkseen =) =) ( no koskaanhan ei varmaksi tiedä mutta kyllä helpotti kun näin sanoi..)

kesä82 kyl se esikosesta oli tennispallo-haaruksissa tunne :D vasta sit synnytyksessä tuli toi koripallo-fiilis ;)

hapsiainen84 hauskoja nuo vanhan kansan uskomukset :LOL:

shannon Onnittelut raivotarjontaan kääntymisestä! :D

Itsellä jatkuu vimma leipoa, tänään meinasin tehdä persikkapiirakkaa, ihan siis peltiversiona. Miehen työkaverit oli olleet tänään kateellisia, kun mies mussutteli töissä eväänä kotona tehtyjä tuoreita sämpylöitä ja korvapuustia :D Pahemmin ei kyllä itse tee mieli syödä noita makeita leipomuksia, on vain hillitön himo leipoa. No, jos vaikka osan laittaisi pakastimeen odottamaan sitten niitä synnytyksen jälkeisiä vieraita...

jossu + vili

Tuosta kääntymisestä: Luin ruotsalaisesta "mammapraktika" -kirjasta että eräs nainen jonka vauva ei millään halunnut kääntyä sai hieman vanhemmalta kätilöltä epävirallisen vihjeen seistä pää alaspäin niin kauan kuin jaksaa. Kotona oli sitten ollut puol sukua pitämässä tätä naista jaloista ja muualta seinää vasten pystyssä. Ja vaavi oli kuin olikin kääntynyt! :D
Siitä vaan kokeilemaan!

Itse lähinnä toivon vaan että pian laskeutuisi, kun kaikki ulokkeet pitää aina ahtaa mun kylkiluiden alle! Muutenhan sillä asennolla ei olekaan väliä, kun sektio on edessä joka tapauksessa.

Mari ja sykerö

[/quote]

ja :D kaikista vinkeistä. Sen mäkin haluasin nähdä, kun meikäläistä on puoli sukua pitämäs pää alaspäin seinää vasten. Saisivat ensin nosturilla
nostaa mut siihen kun ei muuten taivu :LOL: :LOL: !

t: saikku ja "hipsukka" 37+0

Hei vaan kaikille!
Tääl oon käynyt viimeaikoina vaan lukemassa, mut en oo jaksanut kirjoittaa mitään.
Hapsinen84 pitänee jotain noist kokeilla. ihan hauskoilta kuulostivat.

Shannon onnittelut kääntymisestä! pidetään peukkuja että pysyy nyt rt:ssä.

:hug: kaikille jotka sen tarvitsevat.

Äiti on ollut mun luona nyt viikonverran. Se on mulle täällä laittanut kaikkea valmiiksi. Ompeli vauvalle muutamat housut ja pari hattua. On laitettu vaatteet kaappiin odottamaan. Tänään sitten itse leiponut. Tuli pakkaseen odottamaan vieraita korvapuusteja ja uunissa on viel kanelikakku. Leivoimpa viel mustikka-rahkapiirakan. Arskaa oon ottanut joka välissä kun vain vähän aikaa on livenyt. Nukuttu on myös vähän vaihtelevalla menestyksellä. Yöllä on oikein kovasti kipeitä supistuksia ja päivisin ei oo oikeen mitää. Viime yönä heräsin siihen että oli oikeen sellane kamala kylmätuskan hiki.
Huomena pitäis koittaa uskaltaa lähtee viel matkalle. Juhannukseksi tampereen suunnalle. Pelottaa vähän istua 350km autossa jos on näin kuuma. En tiä onko viel järkee lähtee jos on näin kuuma?!

Voimia kaikille!

T: auroora rv35

Semmonen tuli mieleen että mitenkäs paljon se sairaalassa olo sitten maksaa? Ja saaks sieltä laskun vai pitääkö se maksaa sieltä lähtiessä? vai miten?
Rupesin vaan miettii että mihin sitä pitäis varautua...

Lotta84 sairaalavuorokausi maksaa 26? ja sairaala kyllä muistaa lähettää laskun kotiin. Sairaalavuorokausi alkaa klo 00 ja päättyy klo 24. Eli täydeltä vuorokaudelta menee maksu vaikka sinut kirjattaisiin sairaalaan vaikka kymmenen minuuttia ennen vuorokauden vaihtumista, nimim. kokemusta on... :kieh:

joo ei se synnyttäminenkään ilmasta ole..nimittäin noista sairaalamaksuista... :whistle: huhhuh... nyt on puolet talosta kokenut suursiivouksen... tänään piti vielä leipoa korvapuusteja kun mies niitä toivoi... :D ite ei tee mieli mitään mutta kiva kun toisille maistuu.. ;) pitäisi sinne kirppiksellekin taas roudata tavaraa mutta musta on niin kiva tänne kotio linnottautua... :whistle: onneksi miehellä ei ole kuin huominen töitä ja sitten silläkin alkaa juhannusloma...mukavaa.. :heart: vielä kun siihen saumaan satuttaiskin saamaan että isyysloman voi aloittaa niin olisipa ihanaa.. :D nyt on skarppina koko ajan.. tänään on tullutkin jo vähän tuntuviakin supistuksia mutta ei mitenkään hälyyttäviä vielä... :|

Hei kaikille. olen jo aikaa sitten ilmoitanut itseni tänne, mutta silloin olin nimellä Catherine07 joku aika sitten vaihdoin tuon nikin kuitenkin
Ompuksi kun se on tuon meidän masukin tekonimi..Olen kyllä käynyt ihan säännöllisesti lukemassa teidän juttuja, kun löhöillen pysty lukemaan mutta ei oo jaksanu kirjoittaa hankalan asennon takia.. nyt uudessa kämpässä asustellaan3.tta päivää ja löytänyt läppis hyvän paikan, että jaksaa kirjoittaakin.
Eli saa muuttaa tuolta ekalta sivulta tuon nimen jos jaksaa ja la on aikeasti sitten 23.7 ja synnytys täpahtuu erinäisistä syistä sittenkin
naistenklinikalla.
Eli eka ja toka ultra oli jorvissa ja sinne alunperin piti mennä synnyttämään, mutta toinen ultra muutti tilannetta aika paljon, ensisynnyttäjänä ite en kuvasta tajunnut että olisi jotain erikoista, ultraaja sanoi, ettei tiedä mikä on että hän käy hakemassa kokeneemman kätilön katsomaan.. siinä miehen kanssa pideltiin käsistä kiinni ja vähän epätietoisina jännäiltiin..
tuli seuraava kätilö ja sekin vaan katteli että nyt ei kyllä tiedä mikä on, ettei ole nähnyt ennen.. Siinä jo hyvä paniikki päällä, että se on kuollu tai jotain vähintään, mitä kaikkee sitä keksiikään. No sen verta selitettiin että siellä vauvan mahassa on joku iso pallo, mut saamme lähetteen naistenklinikan sikiötutkimusyksikköön.. Että he rapostoivat sinne ja sieltä ollaan sitten yhteydessä..
Lhettiin kotia ajamaan, minä tietenkin itkin ja pyysin vaan miestä soittamaan töihin, etten sit tule illaksi töihin ja pidän seuraavankin päivän vapaata. Kotia mentiin ja molemmat itkettiin ja lohdutettiin toisiamme. Pian sieltä Naistenklinikalta soitettiin ja antoivat onneksi heti seuraavalle päivälle ajan.
Seuraavana päivänä sitten sinne sikiötutkimusyksikköön ja siellä todella pätevän oloiset henkilöt tutkivat ja keskustelivat keskenään. Epäilivät läppätukosta, että virtsa ei pääse rakosta pois vaan jää rakkoon joka siis oli venynyt isoksi palloksi (oli isompi halkasijaltaan kuin vauvan pää) kertoivat, että kun se on niin iso, niin se on painanut kaikki sisä elimet ylös sumppuun. ja niitä ei pysty kunnolla ultraamaan. Ja että voitaisiin tehdä punktio rakkoon ja tyhjentää se että voisi ultrata muut elimet ja samalla siitä nesteestä voi sitten tehdä kromosomi-tutkimukset ja tarkistaa löytyykö sieltä mitään poikkeavaa..
Sen jälkeen käytiin perinnöllisyystutkijan juttusilla jossa keskustelemalla poistetaan perinnöllisyys tekijät, siis tulos että tämä ei ole periytyvää. Ja samalla käytiin läpi mahdolliset etenemis vaiheet, että jos toivomme, niin on vielä jokunen viikko aikaa päätyä keskeytykseen, josta kietäydyimme toistaiseksi, että saadaan kaikki mahdollinen tieto ja tutkimusten tulokset.
Seuraavana takaisin tutkimushuoneeseen jossa sitten punktioitiin vauvan rakosta yhteensä 2,5dl vettä (viikkoja 19+4, eli aika paljon noin pikku kaverista) ja saatiin ultrattua muut elimet, joissa näkyi että munuaisaltaat myös laajentuneet ja trapekuloituneet? sydän oli vähän huonosti näkyvillä, joten vielä lähete lastenklinikalle sydänultraan ja myöskin lastenlääkärille keskustelemaan lääkärin kanssa joka ollut tekemisissä tälläisten lastenkanssa joilla samoja vikoja. Ja uusi aika seuraavalle viikolle ultraan.
Seuraavalla viikolla ultrassa rakko oli takaisin palautunut isoksi palloksi. Ja totesi että otetaan uusi ultra sitten kun kromosomitutkimukset valmiit. Eli noin parin viikon päähän.
Lästenlääkärillä käytyämme saimme taas paljon hyvää ja positiivista
tietoa asiasta. Lapsi ehkä joutuu käymään jonkun verran lääkärissä, mutta aika monet elävät ihan normaalia elämää ja lapset ovat olleet ihan tervepäisiä.
Sydänultrassa lääkäri tutki sydämen ja totesi siellä kaiken olevan priima kunnossa ja miehen kanssa huomattiin että rakkokin oli pienentynyt, vaikka lääkäri ei halunnut asiaan ottaa kantaa, kun ei tutki kuin sydämiä.
Tähän mennessä kaiken saamamme tiedon perusteella ja kun vastaukset kromosomeistakin tuli, että sieltä osin kaikki kunnossa, rupesimme jo pikkuhiljaa luottamaan, että kyllä tämä tästä ja onneksi ei sitä keskeytystäkään tarvinnut enää harkita. Pikku hiljaa, sitä rupesi taas katselemaan elämää eteenpäin. Viikon olin tuossa saikulla, mutta sitten palasin takaisin töihin.
Nyt ollaan tähän asti sitten käyty tuolla kontrolli-ultrissa 3:n vkon välein, rakko on pienentynyt, melkein normaali kokoinen ja muutkin elimet eivä ole tehneet muutosta huonompaan, vaan ehkä jopa parempaan. Viime kerralla kaveri teki hengitysharjoituksia ja tänään kateltiin kun meillä on hikka
:heart:
Tiedossa on että sitten kun vaavi syntyy, niin tehdään vielä paljon tutkimuksia, koska mikään ei ole ultralla varmaa ja asioille ei voi tehdä mitään niin kauan kuin on kohdussa. Mutta en ole stressannu tulevaa, sen näkee sitten, mitä on ja saadaan lopullinen diagnoosi näille vaivoille, jos enää löytyy vaivoja.
No tänään oltiin 2 tuntia sydänkäyrässä, kun kaveri on vähän hiljasemman sorttista, mutta päästivät mut kuitenkin vielä kotiin, joten vielä oli normien sisällä. se on vaan tommonen ei se haluu möyrii päivällä, illalla alotti sit taas liikuskelun ja koko ajan tossa vähän jotain pyörii.
Eli kaikille ihanaa loppu odotusta, ja onnittelut sille hätähousulle joka ei malttanu henäkuuhun jaksanu. Ja pahoittelut ylipitkästä viestistä.. Ajattelin jos joku haluaa kuulla erilaisia odotuksia.. Ja et jos asiat alkuun välillä näyttää tosi pahalle, niin ei ne välttämättä sitä kuitenkaan ole

Omppu07 ok, minä muuttelen sun nimimerkin :) :wave:

sairaalamaksuista joo, ei tosiaan ole kyllä ilmaista lekottelua siellä sairaalassa.. :/ Ja täällä on ainakin ollut niin, että kolmannesta päivästä menee tuplamaksu :eek: mikä fuckin logiikka siinä on, sitä en tiedä?? :snotty:

Se oi stytöt juhannuskin tällä viikolla.. mites vietätte sen?? B) Me mennään tuohon 5 kilsan päähän kavereiden luo grillaamaan ja olemaan.. siellä on kanssa jännät paikat, laskettu aika on 10 päivää mua ennen .. että saas nähdä tuleeko jommallekummalle jussina vaikka lähtö. :heart: =) Yksi ystäväni sai eielen pienen pojan :heart: ja vielä syntyy tuttavapiiriin 3 vauvaa kesän aikana.. huh.. :)

Mä olen nyt nostanut kädet pystyyn :snotty: vaikka mä mitä tekisin, ei mitään tapahdu.. vauva on ja pysyy masussa.. mikäs siellä ollessa.. kyllä kait hän sitten joskus syntyy.. varmaan silloin kun vähiten sitä odottaa :D Eilenkin otin sellaiset "tappolöylyt" saunassa, ja ei supistuksen supistusta! Meinasin vaan pyörtyä siihen kuumuuteen :/ :whistle:

Jaahas.. tästä ulos suunnataan, joten moikka!

Heidi ja pikkuruinen 36+4 :heart:

Omppu, on teillä kyllä ollut rankka odotus. :hug: toivotaan että vauva on kuitenkin aivan terve syntyessään :heart:

Noista sairaalamaksuista.. Kyllähän tuo aika ison palasen lohkasee minimipäivärahasta. Eka päiväraha tuleekin mulle huomenna kun aloitin varhennettuna. Pitääkin laittaa suoraan säästöön siitä jo osa sitä laskua varten.

Juhannuksesta... Mie vietän yksin täällä neljän seinän sisällä. Mies on pe-su iltavuorossa joten ei oikeen mihinkään voi lähteä. Mutta eipä meitä oo mihinkään pyydeltykään. Onkos muille käynyt niin että kaverit on johonkin kaikonnut odotuksen aikana? Mie oon huomannu että mihinkään ei enää pyydetä. En kyllä oo mitenkään aktiivisesti itekään pitänyt yhteyttä keneenkään joten ei kai sitä muita vaan voi syytellä. No kyllä ne varmasti pölähtää tänne heti kun vauva syntyy..se on varma :) Ainoot kenen kaa oon ollut enemmän tekemisissä on mun kaveri jolla on jo 2 lasta ja sitten paras kaverini josta on tulossa vauvan kummi. Mutta hänkin asuu 300 kilsan päässä.

Toivottavasti sais sen leikkausajan silleen että ois sairaalassa viikonlopun 13-15.7. Täällä on nimittäin sillon tuo ilosaarirock ja aika levotonta. Asutaan lähellä festarialuetta ja musiikit kuuluu kovaa. Lisäks kun asutaan opiskelija-asunnossa nii ainakin viime kesänä oli koko talo täynnä festariporukkaa ja öistä biletystä. Ei se sillon haitannut kun oli ite menossa mukana mutta oispas nyt tosi kiva kotiutua vauvan kaa just siks viikonlopuks. Tosi rauhallinen aloitus. Saa naapurit kuunnella sitten mun valitusta. Täällä opiskelija-asunnoissa on kuitenkin tapana että ei valiteta pienistä. Saan hyvän maineen :)

Lotta rv 36 tasan... (hui enää kolmisen viikkoa)

Moikka!

Eilen sitten olin neuvolassa taas.. Odottelin neuvolapäivää kuin kuuta nousevaa, viikon sisällä kahtena päivänä ollut säännöllisiä supistuksia, muutama päivä sitten supistuksia tuli säännöllisesti: 5min välein puolentunnin ajan.. soitin sitten synnärille ja käskivät vain kärsivällisesti odotella ja suihkutella vaikka lämpöisessä vedessä.. Tilanne kyllä sitten rauhoittui.. toissapäivänä oli kivuliaita ja kesti reilun 2h ajan, hieman epäsäännöllisimpinä kuin aikaisemmin!! Ja eilen illalla taas vähäsen..

Neuvolassa sanottiinkin että mulla taitaa vauva syntyä hyvinkin todennäköisesti parin viikon sisällä, että niin hyviä merkkejä synnytyksestä jo tullut (rv 36). Pyysin saada vielä käynnin lääkärille, missä katsottaisiin painoarviota sun muuta, koska mua huolettaa vauvan koko jostain syystä..? Vaikka aina arvioitu normaalikokoiseksi, mutta silti haluan tietää. Täti sanoi että saa nähdä ehdinkö, kun lääkäri aika meni kahden viikon päähän! Meinasi että olen saattanut pyöräyttää mukulan jo maailmaan siihen mennessä! Onneksi kuitenkin merkit viittaavat että vauveli on ihan sopusuhtainen, eikä ainakaan iso!

*Rv: 36+0
*Paino: 56kg (+4oog/vko)
*Ei turvotusta
*Pissa OK!
*Verenpaineet: 1oo/6o
*Sf-mitta/kohdunpohjankorkeus: 32cm
*Sydänäänet ok ja liikkeet aika runsaat

Vauveli siellä niin syvällä lantiossa jo että aiheuttaa sen takia kovia alamasukipuja ja vihlontaa..

Limatulpasta sanoi sen verran että sitä ei välttis huomaa jos se irtoaa, mut mikäli huomaa, siitä n. 2vrk - 14vrk voi ollakin sitten synnytys! Ja että mikäli kirkasta tai tummaa verta vuotaa, heti lääkäriin!! Toiv huomaisi sen irtoamisen, niin voisi vähän laskeskella päiviä:)

Eli taas saa jänskätä vähän enempi, lähempänä synnytystä ollaan joka päivä!! Tunne on sellainen ettei välttämättä tarvitse odottaa enää edes paria vuorokautta! Välttämättä.. Katsotaan. Saa nähdä tuleeko kesäkuun vai heinäkuun baby :heart: Itse olen heinäkuun lapsi, olisihan se kiva jos syntyisi syntymäpäivänäni eli 3.7. :D

Alkuperäinen kirjoittaja saikku:
että miten saan tämän meidän "hipsukan" kääntymään raivotarjontaan, sillä ei olis kiinnostusta perätilasynnytykseen tai sektioon :headwall: !
T: saikku ja "hipsukka" 37+0
saikku: Vyöhyketerapian tai akupunktion keinoin voi asiantuntija yrittää käännöstä.

kutkutus 36+4

Argh, vitsit.. mä pääsen kirjottaa tänne!! |O Mä en tiedä mikä tässä on vikana, mutta jostain syystä mä en saa tätä kirjoitus-aluetta tänne ollenkaan kun käyn. Nyt tulin taas vaan lukemaan teidän juttuja (toivo hiipunu et pääsis kirjottaa) ja tää toimiikin jopa niin paljon et mäkin pääsen näpyttää! *tuulettaa*

Manskulle heti ekaks hirmuisen paljon onnea ja sitten taas Jenmolle hirmuisen paljon jaksamisia ja voimia.. jos mies alkaa kriminaaliksi niin paras vaihtoehto on tehdä pesäero.
Miekinhän tein pesäeron velipoikaan joitain vuosia sitten, kun sen postit tuli mun osoitteeseen (joskus silloin kun aloin tuon miehen kanssa heilumaan) ja sain siitä sitten kotietsintöjä jonkin kipaleen kämpilleni :kieh:
Ja vaikka jo ekan kerran jälkeen (en ollut kotona, mutta mies oli kämpillä) kävin heti seuraavana päivänä poliisiasemalla sanomassa, ettei velipoika ASU mun luona vaan sen postit vaan tulee sinne, niin silti ne tuli aina uudestaan, eikä koskaan siivonneet jälkiään. Ekan kerran jälkeen kun mies soitti että ne poliisit oli vieneet sen mukanaan asemalle (syy edelleen tuntematon) kun oli käyneet kotietsinnällä ja mä tulin sitten pikaisesti himaan, niin itkuhan siinä pääsi ku oli kahvinpurut kaadettu keittiön lattialle ja nojatuoleista ruuvattu jalakset irti ja vessa niinku pommin jäljiltä. Kaikki tamponitkin oli avattu, velihän sellasia käyttelis, jösses. Kaikkein hauskinta oli, kun mut vietiin yhdeltä kotietsinnältä yöksi putkaan ja mua kuulusteltiin seuraavana päivänä joku 4-5 kertaa jostain mistä mulla ei (ylläri ylläri) ollut mitään hajuakaan, ja se tutkiva poliisi kyllä näki heti, että mulla ei ole samat harrastukset mun veljen kanssa, niin silti ne piti mua siellä. Mies sieltä sitten soitteli koko ajan sille tutkijalle, ja huusi että päästää mut pois sieltä ja ottaa sen velipojan joka sinne kuuluiskin, ja loppujen lopuksi mä pääsin sitten pois kun mies oli tullut asemalle asti vaatimaan että mut päästetään pois ja toi velipojan sinne tilalle :LOL: Ei ollut kyllä yhtään hauskaa, siinä on mun eka ja vika putkareissu ja sekin ihan syyttä suotta. Ei kyllä liity sinänsä Jenmon tilanteeseen ollenkaan, mutta tässä on tällainen esimerkki kriminaalien läheisten mukaan vetämisestä.

Tänne ei mitään ihmeellistä, neuvola oli tossa viime perjantaina ja kaikki arvot oli ok mulla ja jäbällä. Hb oli noussu jopa 130 asti ja sain tiputtaa raudan yhteen joka toinen päivä. Ens tiistaina lantio-lekuri.. miksi se on lantio-lekuri??

Juhannuksesta oli ollu puhetta, me ollaan menossa tulevan kummisedän ja miehen kanssa mun isän luo tuohon 30km:n päähän.. saunaa ja grillausta ja äijät ottaa kaljaa, paitsi ettei mies sitten kuulemma aiokaan ottaa vaikka ihan luvankin olin antanut. Siellä on kans pienemmät sisarukset ja naapurin vanhukset, että ei mitään sen hurjempaa ole suunnitelmissa täälläpäin.

Vaan nyt täytyy mennä soittamaan pari puhelua, oli vaan heti pakko näpytellä tännekin kun kerrankin pääsi :D Jaksamisia kaikille!!! :flower:
(ja hyvää jussia jos tää ei sit taas toimikaan myöhemmin)

-Me 36+4-

eilen käytiin synnytysvalmennuksessa tai se oli oikeastaan enempi tutustumista ennen käyny synnytyssalissa. tosi viihtysä oli tuo meijän sairaala ja se synnytyssaliki oli viihtysä. se näytti myös välineitä esim. imukupin, se oli ihan erillainen mitä ite on kuvitellu. kun puhutaan imukupista niin tulee ensimmäisenä semonen viemärinaukaisija mieleen, mutta eihän se ollukkaan kun pieni lätkä :LOL:
kurkattiin tehohoito-osastolle, siellä oli kaksi ihan pienenpientä vauvaa. toinen oli syntyny rv34 ja toinen vielä aikasemmin. :snotty:
kätilö sano että on kiireinen heinäkuu tulossa, paljo laskettuja-aikoja. eli ei varmaankaan pääse yksin huoneeseen, harmi :|

tietääkö muut miten kiireistä aikaa tulee teijän sairaalassa olemaan heinäkuussa?

hapsiainen & pikkunen 34+6

lotta84 meillä toi sairaalamaksu ainakin menee niin et se päivä kun kirjataan sisään tulee eka päivä maksu oli kello mitä vaan (eli jos menet sisään klo 22 maksat vuorokauden vaikka seuraava vuorokausi alkaa jo klo 00.) Eli siis tulla ekan päivn ajalla ei ole niin väliä ja lähtöpäivänä vaikka lähtis kotiin jo klo 8 maksaa koko maksun.
Toisin sanoen aivan kamala systeemi ja aina maksaa 1 vuorokauden ylimääräistä.

Omppu07 ihana asenne sulla.. :flower: ja onnea loppu odotukseen :D
Kuolaava koira+laminaatti=hengenvaarallinen yhdistelmä... kävelin keittiössä ja satuin astumaan kuolaan (yök..) ja meinasin vetää spagaatin(en osaa sitä kirjoittaa... :whistle: ) että kyllä sitä tarpeen vaatiessa sitten onkin notkea kun on aina niin jäykkä olo... :LOL:
joo... eilen illalla oli hiukan kipeä ja ahdistava olo... veti mahaa kovaksi ja tuntu jo vaikealta olla.. ei muuta, ei pienintäkään merkkiä... :ashamed: en mää muuten näin oottais mutta kun sai tietää että se kohdunkaula on hävinny....
esikoinen 37+5

Nyt voisin myös pikaisesti kuulumiset tänne näpytellä, sain just esikoisen nukkumaan ja kerkisin kaikki kirjoitukset läpi lukea.
Kiitos kaikille vointien toivottajille ja peukuttajille :hug:

Maanantaina tosiaan oli tuo äippäpoli ja kotiin siletä pääsin, ensi tiistaina menen uudelleen. Ei nuo pirun sappihapot rauhoitu, maksa-arvot olis parempaan päin niin sappihapot vaan nousee :'( no nyt se lääkäri sanoi et jos vauva juhannuksen yli masussa pysyy saapi sit tulla millon vaan. Sunnuntaina tulee tasan 36 viikkoa täyteen et sit aloitan suursiivoukset :LOL: jospa se vaikka sitten ilman käynnistystä syntyisi.
Tai voihan se olla että jo tiistaina varaavat käynnistysajan. Kamala kun mua jännittää... täytyy vaan toivoo et kaikki menee hyvin.
Maanantaina mulla on taas neuvola ja siellä otetaan verenpaine ja muut kokeet. äippäpolilla kun eivät niitä tutki.

Juhannuksena me ollaan ihan vaan kotosalla ja tehdään tuota remonttia, mä samalla laittelen siellä huoneita järjestykseen, se telkkari telinekin pitäis vielä hankkia et sais tv:n pois laittialta. Sit aattelin jos pakkaseen jotain vähän leipois, tosin pitää se eka sulattaa :LOL: no sen voikin sit hyvin tehä heti jussin jälkeen.. jos vaikka autt6ais synnytykseen :)

Esikoinen kovasti kyselee millon vauva tulee, odottaa kovasti vauvan tuloa kun ei vaan sit pettyis kun se tulee. Vähän mua pelottaa et mitä siitä tulee kahden kans kun esikoinen jo omii mut tosi hyvin itselleen. Onneks sillä alkaa ikää olla jo 3vee niin rupee kuitenkin leikitkin itsenäistymään. :)

Nyt pyykkihommiin ja nukkumaan. Mukavaa viikkoa ja jussia kaikille! :wave:
T:Ansku ja toukka 35+3

Hei aurinkoinen ja muut,

mullakin hepatoosi, sappihapot saatiin lääkityksellä jopa alle kahteenkymppiin mutta kutina on ja pysyy. Meen maanantaina käynnistykseen, koska lääkäri sanoi ettei riskeerata. Vauva oli 3500g maanantaina ultrassa. Ja viikkotilannehan mulla 37+4 nyt, maantantaina 38+2.

Olen ravannut polilla kolme kertaa viikossa käyrässä. Zemppiä kaikille ja aurinkoiselle, ollaan kohtalotovereita.

Lottako sitä kyseli niistä reisien ja ristiselän kipuiluista? Mulla oli sellaista kovaa kipua (öisin ristiselkää särkee kyllä melkein aina) yhtenä yönä ja päivänä ja sen seurauksena vauva olikin painunut paljon alemmas! Mahakin meni siinä rytäkässä sekaisin, muttei supistellut. Eli oisko sullakin sellaista?

Juhannuksena me mennään myös kavereille vaan, ja onneksi kerrankin ei tartte miettiä yöpymisjuttuja vaan pystytään tulemaan kotiin yöksi kun mä mahdun vielä jotenkuten ratin taakse.

Synnytyksen käynnistämisestä: paras ohje oli mielestäni se, että pitäisi nuolla vasenta jalkapohjaa :LOL: Ei ole ihme jos siinä synnytys käynnistyy - kuinka moni teistä pääsee kyseiseen asentoon? =)

Mullakin oli muuten paino pudonnut jonkun puoli kiloa, siis turvotus vähän laskenut ilmeisesti. Olen syönyt ns. luonnon diureetteja kuten mansikkaa, vesimelonia, kurkkua ja persiljaa neuvolantätin käskystä ja on niistä kai jotain hyötyä ollut?

Kivaa juhannusta kaikille!! B)

Miuku + Pikku 36+4

Yhteistyössä