***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvää päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
mulla oli viikolla 35+3 kohdunsuu kiinteä, kiinni, kohdunsuun pituus 3cm...en tiiä oliko apua mutta tollasta mulla:)
Miten sitten käynnistyikö synnytys kuitenkin normaalisti? Entä menikö yli? Mulla oli meinaa just noi aivan samat lukemat :snotty:
En osaa sanoa kun on se vauva vielä massussa:)

Hillalle voima :hug: :hug: :hug: :hug:

oma napa: Tänään tuli päivällä vähän sellaista kirkasta hyytelömäistä tavaraa alushousuihin, noin sormenpään verran. Nyt vessassa käydessäni oli alushousuissa tuota limaa jo useampi teelusikallinen.. eli onkos tämä nyt sitten sitä limatulppaa??? iiiiiikkkkksss... onkohan lähtö kohta lähellä?
Heh, tajusinpa tuon itsekin vasta myöhään illalla :D :headwall: Vautsi, ainakin se limatulppa on varma merkki et jotain tapahtuu!!!

Shannon pidetään peukut pystyssä bd että lähtö alkaisi olla lähellä! :D

Oma napa: viime yö meni taas miten meni, supisti illalla jo oikein kipeästi, mutta epäsäännöllisesti. Yö jatkui samaan malliin. Eli siis hyvin huonosti nukuttu yö takana. Mieskin sanoi, että olin kuulemma unissanikin uikuttanut hiljaa ja hän oli sitten huomannut masun kovettuvan. Jokaiseen supistukseen en siis itse edes herännyt, mutta kiitettävästi oli niitäkin jotka saivat miut hereillekin. Alan olla niin kypsä, että mietin jo millä ilveellä nämä supparit saisi säännöllisiksi... :kieh: Tällä menolla kun yöt jatkuvat, niin olen jo valmiiksi niin väsynyt, että pehmeä pyöreä huone kutsuu... :whistle:

Nyt esikon kanssa pyörälenkille; siis kaikki keinot käyttöön ;)

jossu + vili 37 tasan

Niin eilen kävin siellä ä-polilla sen takia kun tk:ssa epäilivät raskausmyrkytystä :x . No onneksi sitä ei ollut. Kaveri tykkää pelotella äitiään. Asia on nyt tarkistettu ja tässä pitäisi vielä kärvistellä pari viikkoa. Huomenna menen th:n juttusille (rutiini). Seuraava käynti on ä-polilla ensi viikolla tiistaina (3.7) ton viisto-perätilan takia, että saan tietää tuleeko sektio, vai yritetäänkö uudelleen kääntää. Toki eilen tämä käännettiin ja sydänkäyrän aikana se palasi takaisin alkuasetelmaan. Eli tottelematon kaveri. Miettikää, se on jo ensi viikon maanantaina jo HEINÄKUU :D :D :D :D .

T: saikku ja "hipsukka" 37+6

hilla: Paljon voimia teille! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

shannon ja johantero: Kuulostaa siltä että teillä alkaa piankin tapahtumaan! :D Pitelen peukkuja!! bd bd bd

Kassu: Maiksu ainakin oli saanut jo vauvan.

Mistä tulikin mieleeni; Mutteri: Voiskos tuonne etusivun listaan päivittää niitä joiden jo tiedämme saaneen oman nyytin kainaloon odotellessamme uutta pinoa syntyneiden puolella?

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Vauvan petari on juuri pesukoneessa, ja ompelinpa eilen lakanat kehtoon. Laitan siis pedin valmiiksi kunhan saan pestyä ja kuivattua vuodevaatteet.

Mielenkiinnolla vaan odotan josko pesukone kestää... Se kun vetelee viimeisiään aika lahjakkaasti tuolla. Mennään lauantaina Läyliäisten Vahinkoplaveluun katsomaan josko löydettäisiin edullisesti uusi kone. Ruotsissa olisi meillä iahn hyvä ja toimiva kone, mutta en taida ihan kuukautta pärjätä ilman... :whistle:

Enää max. 22 päivää jäljellä :D

Mari ja sykerö 36+1

[/quote][/quote][/quote][/quote]

Äsvee Kuulostaa minusta ainakin limatulpalta. Kokemusta ei ole, mutta sen perusteella millaiseksi kätilö sen kuvaili kun käytiin synnärillä valmennuksessa.

Allunmamma Todella hurmaava tuo apina :D Siinä tosiaan olis kanssamatkustajilla huuli pyöreenä, kun tuo putkahtaisi kauluksesta :LOL:
Ja kiitos liivilinkistä :flower: Osaatko sanoa, että mitä kokoa (kirjaimilla) tuo koko VII vastaa?? Eivät tosiaan olleet hurjan kalliit, niin kuin monet ison koon liivit on :/ Mun mielestä ne ostamani 32,50?:kin oli vielä aika edulliset, mutta mies oli eri mieltä :attn: Mutta eipä se mun vika ole, ettei niitä halvempia malleja tehdä kuin johonki D:hen korkeintaan :kieh:

Shannon Juuh, voi kun ne sukulaiset vois vaan ymmärtää...! Mutta suku on pahin, niinhän sitä sanotaan :kieh: :D :ashamed: Ei sille vaan mitään voi, ettei kaikki tykkää kaikista nimistä, eikä halua antaa niitä lapselleen vain sen takia, että se on ollut jollain muulla...

Nyt ottaa päähän, kun anoppi lainas juhannuksena meidän toista autoa, lähti perjantaina reissuun, ja piti tulla eilen pois ja oletin että olis käyny tiputtaa avaimet postiluukusta. Me oltiin mökillä viime yö ja tulin aamupäivällä kotiin siskon kyydissä, olisin tarvinnu autoa, mutta eipä sitä näkynyt tuossa parkkipaikalla eikä sen enempää avaimiakaan! Puhelin sillä oli pois päältä eikä mitään yhteyttä saanu. Tiedän, nää tälläset on todella pieniä murheita, mutta silti ärsyttää, ei ovi mitään! :kieh: :ashamed: Mies sai sen viimesellä äsken kiinni ja nyt se onkin vasta tulossa, vaikka piti jo eilen se auto palauttaa!! V*****aa suoraan sanottuna, kun ei sitten voi edes ilmoittaa ettei palauta autoa sillon kun oli sovittu, ja kun ite oisin sitä tarvinnu tänään prkl.

johantero Voih, kuulotaa ihanalta! Olisin halunnu lähtee teidän mukaan tuolle retkelle :D Mä nimittäin jostain syystä olen ihastunut Lappeenrantaan ja ikävöin sinne. Pikkusisko asui siellä kolme vuotta, kun opiskeli lähihoitajaksi, ja silloin tuli monesti oltua siellä. Se valmistui viime keväänä ja muutti pois, niin ei ole enää tullut siellä käytyä. Mutta just se satamakin, se oli jotenkin niin ihana kun siellä käppäiltiin =) Ja voihan sekin olla, kun sinne liittyy kivoja muistoja, kun miehen kanssa siellä rakastuneina vietettiin aikaa :heart: Se hiekkalinnajuttu oli kyllä tosi kiva myös, kun käytiin toissa kesänä. Millaisia rakennelmia siellä tänä kesänä on?

Tänne ei nyt sen kummempia kuulu, mökillä tosiaan oltu ja eilen kävin kotona pesemässä taas koneellisen vauvan pyykkiä, ompelemassa ja silittämässä. Sama meno jatkuu tänään, pitäis yrittää saada nää puuttuvat asiat valmiiksi, kun ne mua koko ajan stressaa, että mitäs jos vauva syntyykin, ja jäävät tekemättä... Tiedän kyllä, että silloin äiti ja siskot varmasti laittaisivat loput jutut valmiiksi, mut silti :attn:

Vointi ollu muuten tosi hyvä, ei supistuksia eikä kovia kipuja, mutta viime yönä en kovin kauaa nukkunut, kun heräsin parin tunnin unien jälkeen kun sattui HAMPAASEEN niin kovaa! Mies siihen ähellykseen heräsi, ja sanoi että no eikö nyt muuta, kun ei mitään raskauteen liittyvää :D

Jeps, nyt jatkamaan hommia. Nälkä on, mut ei pääse edes sinne kauppaan, kun ei ole sitä autoa...! Ei uskalla montaa kilometriä lähteä kävelemään yksin (se aiheuttaa välillä niin kovia ja äkillisiä kipuja) tuonne vesisateeseen.

Vavuelihaave & Rakas Pikkuinen 37+2 (hui kun näyttää hyvältä, 38. viikko jo menossa :D )

vauvelihaave tänä vuonna hiekkalinnan teemana on avaruus. Lastennäytelmänäkin on Lassi ja avaruusseikkailu, se pitää esikon kanssa viel käydä katsomassa. Tivolikäynti uuvutti tämän mamman niin totaalisesti, että jätettiin hiekkalinna + satamareissu toiseen kertaan... Meiltä siis matkaa Lappeenrantaa huikeat 15 km :D

Pyörälenkki heitetty ja ainoa vaikutus oli hirmuinen hiki ja maitoa valuu... ...ja vauva tuntuu olevan yhä alempana :eek: luulisi jo kohta sisuskalujen tulevan ulos, jos alemmas valuu viel...

jossu

Lähdin tuossa aamulla lenkille ja eksyin sitten alennusmyynteihin :whistle: Lähti mukaan taas vauvalle vaatteita :ashamed: Kohta me hukutaan niihin :LOL: Mun pitää varmaan pysyä sisätiloissa loppuraskaus etten enää mee shoppailee lisää... Mut halpoja oli :)

voi kamala mikä keli meillä on :'( Aamulla kun heräsin kasasin petivaatteet koneeseen ja ajattelin et raahaan ne pihalle kuivuun. Äsken sit hain sisään älyttömän kasan litimärkää pyykkiä :'( vähän väliä tulee vettä.. ja täällä piti olla äidin mielestä tänään hyvä keli :/

Liinailusivustoja olen tossa tänään selannut mut ei vaan löydy mieleistä liinaa, esikoisella toi trikoinen löytyi heti, mut nyt tuntuu ettei ole vielä vastaan tullut kivaa mallia
:ashamed: pieni on toki tämäkin suru, mut tietty ottaa päähän. Olis niin kiva saada liina sairaalaan mukaan jos vaikka jaksais siellä kantaa, mut ei ole vielä koko liinaa hankittuna.

Huomenna menen taas sinne äippäpolille, eilen illalla rupes mahaa kuttittamaan vietävästi, nyt toivonkin ettei ne sappihapot ja maksa-arvot olis vaan taas pompannut pilviin. Toisaalta viikko pitäis vielä kestää mut eipä ole hurraamista jos viikoksi osastolle joudun.

T:Ansku ja toukka 36+1

Hilla.. *sanaton* :hug: :hug: :'( :hug: :hug:

Huomenta vaan kaikille, tossa ennen yhtä heräsin about 12sta tunnin unilta.. jäi hieman univelkaa jussista, kun pe-la ei nukkunut (paitsi sitten aamusta) ja la-su tuli valvottua ja nukuttua erittäin vähän isän luona.. on siellä parisänky jossa miehen kanssa aina nukutaan, mutta en muistanutkaan että se on noin kova.. oli lonkat onnellisia viimeyönä kun pääsi omaan sänkyyn nukkumaan.

Tässä kahvia keittelin ja tulin tänne näpyttelemään joutessani, tästä sitten lakanoita silittämään. Isän luona huudatin pyykkikonetta ja yllätyin positiivisesti, kun huomasin miehen ostaneen pienne pieniä lakanoita äippäpakkauksen laatikkoon. Itse olen ajatellut vain pinniksen lakanoita :whistle: Vaikka ajatus on koko ajan ollutkin, että laatikko pinnikseen aluksi ja pinnis meidän viereen tottakai. Silti on ollut joku täydellinen aukko laatikkoon hankittavista lakanoista. Ja pinnis jäi edelleen keskeneräiseksi, maalit vaan uupuu.. mutta tuo pikkuveli sanoi maalaavansa sen torstaihin mennessä niin saa senkin sitten kotiin ja kasattua.

Tuossa eilen illasta kun kotiuduttiin miehen kanssa, niin mies huomautti että olenpas sitten polttanut itseni auringossa.. mä en oo ikinä palanu auringossa, mutta pakko myöntää että nyt oli mies oikeassa. Onneksi ei sentään kun toinen käsi ja toinen puoli kaulasta/olkapäästä on ihanan punaisena. Onni matkassa kun ei maha palanut, kun pihalla auringossa istuskelin ja aina kun huomasi taas paidan nousseen mahan päälle niin vedin sen alas. Tosin mulla onkin sitten tuo alamaha kuulemma punaisia näppyjä täynnä, kun itikat päässeet syömään, ku ei itse näe pitää sieltä vahtia :D

Meneepäs nopeasti tämä päivä, kun niin myöhään nukkui.. täytyy varmaan lähteä silittämään ne toukan lakanat ja laittaa pestyt vaatteet kaappiin ja alkaa miettimään mitä sitä alkaisi kokkaamaan kaapista löytyvistä aineksista kun ei jaksa kauppaan lähteä ja mieskin tulee jo parin tunnin päästä töistä.

Koittakaas kaikki jaksaa vielä hetken aikaa :wave:

-Me 37+2-

Vauvelihaave: Kokeillaan jos toimis tuo linkki kokotaulukkoon. Ja tuo taulukko voi olla siitä hieman hämäävä, että esim. Suomen H-kuppi onkin USAssa F-kuppi ja Englannissa G-kuppi. Tämä siis kannattaa ottaa huomioon jos tilaa liivejä ulkomailta... Itse tilasin noista Carriwelleistä koon VI ja toivon että on sopiva.
http://www.carriwell.com/sizechart.htm

Meillä mies ei valita liivien hinnasta (tietää jo paremmin :D ) mutta kylläkin siitä että mä kaupassa ääneen valitan kun ei oo D-kuppia isompia tarjolla. Sehän on kuitenkin keskivertoa isompi koko, ja mä saatan kuulemma pahoittaa jonku pienirintaisen mielen kun valitan omista jättipommeistani :LOL: Mielelläni lahjoittaisin heti puolet pois jos olis mahdollista!!

aurinkoinen81 Mä ostin miehelle käytettynä Red Castle Sport -kantorepun, kun ei se kehtaa kuulemma liinaa käyttää :D Mutta muuten olen ommellut liinani ihan itse. Mulla on nyt yks Mei Tai- tyylinen liina jota olen tuolla esikoisella 3v. vielä käyttänyt välillä. Sen lisäksi ompelin kaksi kantopussia, toisen fleecevuorella ja toisen ilman. Tarkoitus on vielä surauttaa yks rengasliina pienelle. Oon ihan tajuttoman surkea solmimaan noita pitkiä liinoja... Ja haluan pienellä vaivalla pystyä imettämään liinassa. Mä kun oon sitä lajia joka imettää missä ja milloin vaan, niin olis kiva jos sen kuitenkin vois hoitaa suht huomaamattomasti. Kaikki kun ei välttämättä tykkää... :whistle:
Mutta mulla noi kankaat on ihan 100 % puuvillaa. Oon miettiny josko yhden trikoisen liinan vielä hankkis, mut kun katson noita kantopusseja ja rengasliinoja mitä on valmiina saatavilla, niin taitavat suurin osa olla venymättömiä...?

Mari ja sykerö

Allunmamma HYVÄ IDEA!!! :D Mutta se miten sen listan ylläpitäminen onnistuu, en lupaa mitään :ashamed: yritän sitä mukaa laittaa kun vauvoja syntyy, mutta älkää olko vihaisia jos ei lista päivity sitä mukaa kun vauvoja syntyy.. Eli siis onko Mansku tähän mennessä ainoa jolle on syntynyt??? Taitaapi olla.. ei kun Helmi-Kanakin on.. mutta vaikea noista tietty on tietää jotka ei käy tänne niin säännöllisesti kirjoittamassa.. Mutta katotaan mitä tästä tulee ;) Melkeempä ne kuitenkin jatkaa sitten kirjoittelua tuossa toisessa osiossa, ketkä tännekkin on ahkerasti kirjoitellut, niin ainakin kuvittelisin. :)

Cothai Mulle sanottiin neuvolassa, että raskaana on herkempi saamaan jopa auringonpistoksenkin kuin normaalisti :/ että jospa se sama pätee tohon palamiseen??

Lotta84 heh.. onneks mulla ei oo ollut mahista mennä aleihin.. kun oon kans herkkä ostelemaan.. :whistle: ja poitsulle on (kiitos mun ystävien) nyt jo ihan liikaa vaatteita :) Mut kun ne vaatteet on niin ihania niin helposti sitä sortuis :D

saikku huih, se tosiaan on jo heinäkuu.... ihan pian.. huih :) :eek:

jokos Ninniliina on kotiutunut leiriltä?? Huhuuuuuuuuu???? :D miten siellä jaksellaan? :)

OMAA NAPAA
Mä olen jo ihan sinut sen asian kanssa että Loimaalla en synnytä. Turkuun menen ja piste. jotenkin helpottunut olo, kun en enää siitä stressaa..
Tänään oli neuvola, ja kaikki oli ihan ok, liiankin ok.. ei kuulemma ainakaan pariin viikkon tarvi vielä odottaa synnytystä.. Noh, poika syntyy kun on valmis.. vaikka mä kuinka hyppisin päälläni, se ei asiaa mihinkään suuntaan muuta..
Täytyy varmaan alkaa ajattelemaan käänteisesti, että ihanaa, kun on vielä aikaa pelkästään huomioda tuo meidän oonakin ja noi isommat.. ihanaa kun ei rinnat vielä ole räjähtämäisillään maidosta ja ihanaa.. vielä ei tarvi sitten vaihtaa 2 kertaa tunnissa vaippaa :D ja ihanaa, vielä kun herää öisin, riittäää kun käy vessassa ja kääntää kylkeä.. kohta sitten imetetään silmät ristissä :D
Muuten.. mä en ole tälle vauvalle ostanut tuttia.. meillä ei oo kukaan muukaan koskaan tuttiin oppinut niin en kai sit tällekkään edes tarjoa?? Vai pitäsikö sellainen olla varalla?? Ja sit hei.. oisko tuttipullon kuulunut olla äitiyspakkauksessa???? kun mulla ei sellaista ainakaan ollut.

Niin juu ja kesänlapsi niin ne ovat päättäneet.. Loimaalla ei synnäriä enää sitten tarvita :headwall: :headwall: :( viedään vaan kaikki hyvä ja positiivinen tältäkin paikkakunnalta.. p..kele!! |O

Heidi ja pikku-kulta 37+2 :heart:

SEN VERRAN VIELÄ ETTÄ LISÄÄN TUONNE LISTAAN NIMIMERKIN PERÄÄN PÄIVÄN JOLLOIN VAUVA SYNTYNYT JA KUMPAA SUKUPUOLTA, SEKÄ KUKKAKIMPUN. NÄIN LÖYTYY HELPOSTI NE JOILLE VAUVA SYNTYNYT. JA HEI.. NE JOTKA EIVÄT NIIN SÄÄNNÖLLISESTI TÄNNE KIRJOITTELE, JA JOS TAHDOTTE ETTÄ LAITAN VAUVAT TUONNE LISTAAN, NIIN VOITTE VAIKKA LAITTAA MULLE YYTÄ TULEMAAN, JOS ETTE MUUTEN TÄÄLLÄ AISAA TAHDO KERTOA. :) JA JOS JA TODENNÄKÖISESTI KUN EN KAIKKEA HUOMAA, HUUTAKAA MULLE ;) LISTA ON KUITENKIN IHAN MAHOTON JA HELPOSTI MENEE ASIOITA EHKÄ OHIKIN.. ;)

mutteri jos sä tarkoitit sitä äippäpakkausta mikä tuli just hetki sitten jakoon, siihen ei tuttipullo kuulu. Ne poisti sen kun oli kuulemma liian arvokas ja lähes kaikille turha.. Tiedä sitä sitten, miellä esikoinen käyttää sitä leikeissään :D vaikkakaan ei ikinä siitä itse ole maitoa/vettä juonut.

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoinen81:
mutteri jos sä tarkoitit sitä äippäpakkausta mikä tuli just hetki sitten jakoon, siihen ei tuttipullo kuulu. Ne poisti sen kun oli kuulemma liian arvokas ja lähes kaikille turha.. Tiedä sitä sitten, miellä esikoinen käyttää sitä leikeissään :D vaikkakaan ei ikinä siitä itse ole maitoa/vettä juonut.
Juu tarkoitin =) tai siis mä sain vuoden 2006 pakkauksen, mutta ei siinäkään sitten ollut. Tosin meilläkin pullot ollut käytännössä aivan turhia.. Nyt tää meidän tän hetkinen juniori tarvii nukahtaakseen maito pullon, muuten ei ollenkaan. Imetysaikana oli ihan turha tarjota edes vettä pullosta, ei mennyt .. Mutta siis ihmettelin vaan kun ennen se on kuulunut siihen pakkaukseen :) Nytkin lähinnä vesipulloksi olisin kaipaillut, mutta saahan noita kaupasta ;)
Mutta thank juu kun valaisit asiaa :flower: :flower:

Juu Mansku se onnellinen on jolla jo nyytti kainalossa. Täällä edelleen oleskellaan ilman supistuksen supistusta tai muitakaan oireita. Ehkä aavistuksen nyt juhannuksen aikana maha laskeutunu ja olo tossa ylhäällä alkaa helpottaa. Siskon kanssa käytiin taas synnytyksiä läpi puhelimessa ihan perusteellisesti. Ihanaa synnytysvalmennusta tuokin, kun kelattiin kummankin synnytykset, kun eipä tässä muuten oikein ole osannu tohon synnytykseen valmistautua.

Eilen pakkailin sairaalakassia ja nyt on jotenkin toi meidän esikoinen ihan tohkeissaan ja jännittyny, että millon sie äiti sinne lähet. Miettii että mitä sit jos iskä on töissä ja mihin hyö menee jne. Kovasti toivoivat tytötkin, että olis vauva syntyny juhannuksena ku miun sisko oli täällä yötä. Nyt oottavat, että syntys viikon päästä, että ois miun toinen sisko täällä. Heillä ei kyllä oikeesti ole hoitajista huolta, kun mummo ja ukko asuu kilometrin päässä.

Limatulpilta nuo kuulostaa keltä oli jo jotain tavaraa alkanu tulemaan. Esikoiselta irtos limatulppa kaks päivää ennnen synnytystä ja toiselta en edes muista sitä limatulppaa. Oisko tullu vasta ihan lähellä synnytystä.

Napa ei ole pullahtanu. Miullaki tosi syvä kraateri. Vähän on tasottunu.

Eikö täällä ole muita EKKS:sään synnyttämään meneviä ku mie ja Johantero? Ei ainakaan jutuista ole tullu ilmi. Onkohan siellä tänä kesänä ruuhkaa? Viimekesänä tais välillä olla aika täyttä.

T.maiksu 39+1

No niin tänään tuli sit käytyä synnärillä tarkistuttamassa tilanne... Ja hemmetti vieköön ei olis kannattanut....

Nää kahen viikon suppailut eivät ole saaneet mitään aikaan ala kerrassa. Tilanne ihan sama kuin noin kuukausi sitten... Supistuksia kyllä tulee mutta ei säännöllisesti...

Jatko toimenpiteet on silleen että jos aokaa säännöllisesti supistaa, niin tunnin verran voipi kotona katella ja sit sairaalaan, mulla kun on se sektio päätös.

Mutta arvatkaapa kaks tai vaikka kolme kertaa kuinka paljon mua ottaa aivoon että ei ole tilanne yhtään muuttunut....

No kymmenen päivää tai oikeastaan yheksän kun jaksaa viel niin sit kymmenentenä on vauva sylissä..... Odottavan aika vaan on niin kamalan pitkä...

:headwall: :kieh: :headwall: :kieh: :headwall: :kieh:

Tä&NeitiHerne rv 38 tasan

Niin ja sukupuoli pysyi edelleen samana... Lääkäri kyllä sanoi että jos on mennyt vikaan niin voipi käydä sanomassa kun on kaikki tyttöä povanneet... Mutta ei kuulemma ole vaihto eikä palautus oikeutta..... :D :D :D :D :D :D :D

toistamiseen äidiksi odottavan aika todella on pitkä, muistan itse kuinka esikoista odottaessa 2 päivää tuntui pitkältä ajalta, mä kun kuulin sektiosta kaksi päivää aikasemmin ja sit tuntui et aika oikein matelee :)
Multa on nyt varmaan mennyt ohitse mut tehdäänkö sulle joka tapauksessa sektio vaikka noi supparit saisi jotain aikaan? Mulle sillon sanottiin kun esikoista odotin et jos supparit voimistuu äkkiä sairaalaan ettei ne ala tehota.. Eri käytäntöjä ilmeisesti eri sairaaloissa.

Napa mulla pullahti tästä toisesta jo kauan sitten, esikoisesta se pullahti vikalla viikolla mut nyt on ollu jo monta viikkoa, enteileeköhän se jotain pahaa? Mulla toi napa on sellainen sinertävän musta, ei mitenkään kaunis näky, onko muilla normaalin värinen? :(

Voi kamala tuon liina hankinnan kanssa, tuntuu et noita liinoja on nyt aivan liikaa markkinoilla. Onko kenelläkään tietoa miten pitkä trikoisen liinan pitäis olla? mä kun vieläkin haaveilen et saan sen tilauksen tehtyä ennen vauvan syntymää, mut en tuosta pituudesta muista mitään. Meidän kudottu on 5.2m.
Löytyykö täältä muuten ketäänj oka olis liinaillut aivan vastasyntyneen kanssa? Mikä oli hyvä sidonta? :ashamed: oma muisti kun ei tuonne esikoisen alkuun millään riitä :headwall:

T:ansku ja toukka 36+1

Mutteri Mä kysyin siltä Kelan pakkaus yhteys henkilöltä keväällä s-postilla, kun muakin se tuttipullo asia kiinnosti, niin vastasi että poistettiin pakkauksesta siksi, kun tuli niin paljon palautetta että se on turha ja toinen syy oli se, että sen ei koettu kannustavan imetykseen :eek: :whistle: Aika jyrkkää mun mielestä, ei kai nyt kukaan päätä olla imettämättä tai sitten imettää sen mukaan sattuuko pakkauksessa tulemaan pullo vai ei :LOL: Vesipullonahan sitä kai monet käyttivät. Ja kai sitä nyt imettävänkin äidin vauva saa joskus maitoa pullosta, jos vaikka lääkekuurilla, ettei voi imettää, tai sitten vauvaa hoitaa hetken joku muu :whistle:

Allunmamma Kiitos linkistä :flower: Jostain syystä en päivällä tuonne koko taulukkoon löytänyt :snotty:
Niin ei kyllä meilläkään tuo mies muuten valita, ja kun olen sanonut että tekisi mieli mennä rintojen pienennys leikkaukseen, niin ei kuulema ole hyvä iea, että koossa ei mitään vikaa, ainoastaan nyt noissa imetysliivien hinnoissa (yleensä ostan rintsikoita alennusmyynnistä, niin saa hyvät halvalla) :LOL:

Napa ei täällä ainakaan ole pullahtanut kunnolla ulos, vähän vaan silleen "puolittain".

Neuvolassa käyty, paikat aivan pehmeet ja kanavaa jälellä 1,5cm. Eli vois tulla ennenaikojaan tai sitte ei. Esikon hoito edelleen hieman auki :kieh: . Ärsyttää...Niin ja terkka veikkas et sykkeen perusteella olis poika tulossa :eek: :D

paalina

Vauvelihaave sitähän mäkin ajattelin, että jos on kuumakin kesä tulossa, niin täytyyhän vauvan nestettä saada, joten kyllä mä vesipullon hommaan.. :D eikä se ole imetyksestä milläänlailla pois.. heh, mielenkiintoinen logiikka niillä sitten siellä.. ihan kuin kaupasta ei olis helppo sitä pulloa ostaa.. sit pitäis lakkauttaa niiden myynti jos tahdottais vedota tuollaiseen ettei kannusta imetykseen :LOL:

Napa olenko mä sitten ainoa kuoppa-napa :eek: mulla ei oo yhdessäkään raskaudessa mitään pullahduksia tapahtunut!!! :whistle:

Maiksu.. joo, mä korjasin :D meni toi Mansku ja sinä sekaisin.. :)

pikasesti vain tulin ennen nukkumaan menoa lukasemaan...

Maiksu: Anteeksi juu, mullakin tuli sitten myöhemmin mieleen että miten se nyt oli... :D Kun nimimerkit on niin samantapaiset... :ashamed:

Oma napa: Ei ole pullahtanut, eikä tehnyt niin viimeksikään. On kylläkin laajentunut ja vielä toi napakorukin tuossa killuttaa. Viimeksi otin vain synnytyksen ajaksi pois...

Yhteistyössä