***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Iltapäivää leidit!

Täällä ollaan kasassa vaikka kaikki temput tehty. (seksi, sauna ja lenkki)
noh viimeksi jäi sauna väliin mut nyt taidan keretä sinnekin.

Täälläkin rinnat vuotaa, oon käyttäny jo paketin liivinsuojia :eek: rv 25 jälkeen muistaakseen on tiputellu välillä enemmän ja välillä vähemmän.

mutta nyt ruoanlaitto puuhiin

tigru

Mullakin on tuntunut parisen viikkoa keilapallo jalkojen välissä ja ihan niin kuin tippumaisillaan oleva :LOL: Lääkärin mukaan vauva kuitenkin vielä ylhäällä :eek: Sais jo tipahtaa, kun maanantaina taas yritellään käynnistellä.

Siis voi |O :kieh: |O . Sainpas tuossa kuulla, että meiän äiti ja siskon perhe on lähössä reissuun 7-11.7 ja nyt tuli sit pieni ahistus ja ketutus, että mihin minä tuon esikon saan hoitoon jos vauva päättää syntyä just tuossa välissä. Mies ei siis oo jäämässä isyyslomalle heti vauvan syntymän jälkeen ja on yötöissä tällä hetkellä, jotenka hoitaja pitäs saaha sitte yöksi ja aamupäiviksi ku mies nukkuu. Olin vaan niin aatellu et tietenki neiti menee mun äitin tykö, ku se on lomalla ja on siis luvannu auttaa ku vauva syntyypi. Esikko on vielä niin mummin tyttö, et oisin rauhassa voinu siel sairaalas olla ku tietäis et kaikki hoituu hyvin. Nyt sit kysyin neidin kummitätiä joka aiko miettiä asiaa yön yli...huoh...

pinnasängyn maalauksen alotin tänään, saas nähä tuleeko se valmiiksi :)

Hyvät juhannukset kaikille, kai sitä täytyy kohta pötkähtää sänkyyn :D

-paalina-

Shannon : Kiva reunalakana!

Äsvee : Toivottavasti kaveri on nyt yhteistyöhaluisempi :p .

mieh : Juu ei, nyt on tosta navan seudulta repinyt ihan kama-
lasti, toivottavasti siitä ei nyt yritä tulla :LOL: :LOL: !

Paalina : Toivottavasti lapsen hoito selviää. Ei varmasti ole mukava joutua sitä näin miettimään. Jaksamis :hug: :hug: .

T: saikku ja "hipsukka" 37+4 (vuorokausi kerkesi jo vaihtumaan).

Piti koiraa hätyytellä kun ruopi kauheella metakalla lattiaa ihan makkarin oven edessä, niin huomasin että tiekkari oli jääny auki. Mietin sitten että hyvä sauma käydä täällä lueskelemassa, kun kaikki muut koisaa :D

Vauvan asennosta: Meillä toi esikoinen vietti aikaansa oikealla puolella, mitä nyt välillä käväisi pikaisesti vasemmalla. Ja tyttö on. Tää masuvauva viihtyy kanssa tiukasti tossa oikealla nyt kun on raivotarjontaan kääntyny ja pitäis olla poika tulossa. Joten ei tainnu mulla ainakaan pitää paikkaansa... :whistle:

Ensimaidosta: Täälläkin vuotaa ihan kivasti. Just tipahti reidelle pisara kun tässä istuin :D Ja oon märkiä länttejä saanut yhteen jos toiseenkin vaatekappaleeseen aikaseks. Musta oli vaan niin jännää, kun mulla tuli maitoa puristamalla aina siihen asti että tulin raskaaksi, vaikka en tuota prinsessaa ollut melkeen kahteen vuoteen enää imettäny. Nyt on sitten alkanu uudestaan, ja pahus kun noita rintoja särkee!! |O

Me järkkäiltiin tänään makkarin järjestys uusiksi, ja nyt on ujutettu samaan tilaan mahtumaan meidän iiiiiihan liian leveä sänky, esikoisen sänky, hoitopöytä, kehto ja muutama kori pyykeille ja tytön leluille. Mutta kyllä oli homma!! Vaikeuksia teetti sisään rakennetut vaatekaapit ja meidän sängyn koko (kapeempikin riittäis, mutta kun tuo sänky oli valmiiksi tuolla huoneessa...)
En vielä pedannut lakanoita kehtoon, mutta laitoin patjan ja päiväpeiton että näyttää sievemmältä. Toi kehto onkin mun isänisän aikoinaan mun veljelle tekemä. Siinä on nukkunu mun veli, minä ja pari serkkua. Alissa ei saanut siitä ensisänkyä, kun olisi ollut turhan hankalaa viedä sitä Ruotsiin. Siksi onkin kiva että sykerö pääsee nyt ainakin siihen :)

Melkein kaikki onkin jo valmiina sitten. Vielä kun keksis paikan kaikille vaatteille... Tai siis Alissan vaatteille, että saisin hoitopöydän laatikot vauvan käyttöön.

JoannaH: Oon kuullu noihin uniin liittyen, että vauva olis just päinvastaista sukupuolta kuin mistä äiti näkee unta. Mä näin esikoista odottaessa unta aina pojasta, ja tyttöhän tuo oli. Nyt oon parikin kertaa nähnyt vauvasta unta, mutta sukupuolta en oo saanu selville...

Tää viimesin uni oli siitäkin outo, että oli menossa sektion ja imetin tätä vauvaa siinä odotellessa! :LOL: Hyvä mennä synnyttämään jos lapsi on jo syntynyt... Hmmm, olikohan se enne että tää syntyy ennen sitä suunniteltua sektiopäivää?? :eek:

Vaan nyt sekos meitin tietokone, kait se pitää painua pehkuihin sitten...

Mari ja sykerö

[/quote][/quote][/quote]

huoemnia ja oikeinihanaa jussia kaikille!! =) =) mä olin jo ti-ke välisen yön sairaalassa ku supisteli smallallaillamiten esikoisen synnytyksen lähtiessä käyntiin.sain sitte aamullapiikin jane loppu,eiollu paikatavautunu ninpaljon ku olis pitäny...ja nytsitte eilinenki meni taas kivuissakokopäivän jaillalla ne taas loppu.viikkoja 38+4 nyt,esikoinen tuli38+3.limatulppaHULAHTI keskiviikkon ja nyteilen tulilisää palasia vissiin siitä...onkohan kaukana enää?? :/ alkaaolla väsy joku harjkoptussupistuksetki niiiiiiin kipeita...

pollerolle
Heips.Oltiin tossa perheen kanssa pari yötä vesillä,vaikka ensin ajattelin etten uskalla lähteä.Muuten meni ihan kivasti mutta veneen patjat ei ole mitkään jousipatjat vaan aika ohuet vaahtomuovipatjat ja niillä kun nukku pari yötä ni voi JESSUS miten kipeeks tuli lonkat ja selkä.Näin vaivanen en oo vielä tässä raskaudessa ollutkaan.No se oli sitten luultavasti viimeinen kerta tänä kesänä.Eilen käytiin pienemmällä veneellä (tuulilasivene) kattomassa kokon polttaminen ja ajeltiin kaupungin ympäri.Sitäkii mietin että uskaltaako lähtee jos vene pomppii paljon ja siitä vaikka seurais supisteluja.Onneks ei hyppyyttäny kovinkaan paljoo.Minulla ei ole mikään kiire vielä synnyttämään.Tosin saishan tuo vauva pikkasen ennenpään tulla.
t:pollerolle ja rv 35+3 (ehkä)

Kertokaa nyt "tyhmälle" siis toista odotan, mutta on kuusi vuotta välissä :whistle: . Mulla on nimittäin välillä ankaraa kipuilua tossa keski- ja alavatsalla, mutta vatsa ei "kovetu" siten kuin yleensä suppareissa. Olo on ihan epätietoinen. Vauva kuitenkin liikkuu, ettei sillä mitään hätää pitäisi olla. Välillä tuntuu kuin vauva repisi istukkaa irti,niin paljon sattuu :'( :'( .

T: saikku ja "hipsukka" 37+4

No hyvä etten ole ainut. Tässä olen kumminkin hälytellyt sukua valmiustilaan joskos toi esikko hoitoa tarvitsee, sillä eilen se kipu oli ihan kamalaa :( :( , ja vielä jatkuu, muttei ihan niin kovana!

Alkuperäinen kirjoittaja Allunmamma:
JoannaH: Oon kuullu noihin uniin liittyen, että vauva olis just päinvastaista sukupuolta kuin mistä äiti näkee unta. Mä näin esikoista odottaessa unta aina pojasta, ja tyttöhän tuo oli. Nyt oon parikin kertaa nähnyt vauvasta unta, mutta sukupuolta en oo saanu selville...

[/quote][/quote][/quote]

:eek: tuollaista en ole kuullutkaan! =) Onpa jännä.. saa nähdä miten käy! Mulla on ollu unissa myös jännä se että kukaan ei unessa ole sanonut vauvan sukupuolta, vaan olen saanu käteeni lomakkeen jossa näkyy tietoja vauvan terveyden tilasta yms ja siinä on sitte ollu lokero tyttö/poika ja ruksi ollu sen pojan kohdalla. :D Yhden kerran olen saanut vauvan syliin asti ja silloin kätilö unessa sanoi että poika tuli. Minä oon nähny unta siis pojista, anoppi ja appiukko on nähneet että meille tulee tyttö. Anoppi aina puhuukin että hän sitten meiän tytölle kutoo sitä ja tätä jne.

Mulla "repi" eilen mahaa ihan pöhkönä. Tuntui että vatsanahka ei riitä millään mahan ympäri! Mitään kipua ei kuitenkaan ollut, kiristi vaan tosi kovasti. Mitähän lienee?

Shannon, hieno oli se reunalakana! =) Miten muuten saa kuvan laitettua tuolleen että se näkyy suoraan ilman linkkiä? mie en osannu sitä laittaa, oisin silloin siitä pinniksestä yrittäny laittaa silleen.

Me lähdetään makkaran paistoon jonnekkin. Eilen illalla vaan grillattiin tässä kotosalla. Heippa! :wave:

Olipas se, tultiin joskus 5 jälkeen aamulla kotiin nukkumaan :D Nyt mies nukkuu sohvalla (nukahti joku aika sitten siihen) ja mä yritän heräillä kunnolla.. Pitäis lähteä takasin isän luo, se pinnis on nyt hiottu ja nyt pitäis maalata se. Plus mä sanoin miehelle, että ottaa tänään olutta meidän isän kanssa.. (isä oli viimeyön töissä pokena) ja sit ku se pihasauna siellä on niiin iso ja mukava, et meillä menee pikkusiskon kanssa siellä joskus kolmekin tuntia :LOL:
Olipas se, naapurit kaikki oli kännissä ja meillä ei kukaan.. ja sitten on mukavaa kun yhdestä naapurista tullaan suoraan sisälle ja armoton vikinä siitä, kun ei ketään juopunutta talosta löytynyt |O Totesin vaan et varmaan saisin aikas pitkiä katseita jos tän mahan kans tossa pihalla vetäisin ihan surutta kaljaa.. sen jälkeen naapurin jätkä katto et aijaa ja lähti pois :whistle:

Mutta sitähän mä tulin teille nauramaan, kun tuossa tosiaan mies nukahti sohvalle.. minä istuin juomassa teetä telkkarin äärellä ja aivastin sitten oikein komean aivastuksen.. istuin hetken varmaan suu auki ja valuin sitten vaatekaapin kautta vessaan vaihtamaan alushousut :LOL: No, nyt sitten tiedän mitä tarkoittaa loppuraskauden aikaiset pienet karkailut ;) Musta on ollut koko ajan vaan niin hauska, kun ei ole ollut mitään hirveitä "märkä-ongelmia" tuolla.. et ei ole tarttenu käyttää mitään suojia minkään vuotojen varalta. Nyt taidan sitten ostaa itselleni pamperseja aivastusten varalta :D

Mutta jepulis, näillä taas eteenpäin.. mä taidan alkaa herättelemään tuota miestä kahville ja jos sitä sitten tässä joskus lähtisi ajelemaan takasin sinne isän luo. Oikein rattoisaa juhannuspäivää kaikille! :wave:

-Me TASAN 37- :eek: :eek:

Hohhoijaa... Väsyttää, vaikka nukuin ihan hyvin viime yön. Paitsi, että mä oon tollona opettanu koiran sängylle, niin meillä oli pikkuinen "tappelu" yöllä, että kumpi nukkuu leviämmin. Minä vai koira? Koira voitti. :LOL: Varasti vielä peitonkin multa. :snotty: Noh, mä otin sen sitten takas, kun koira nukahti. Tuo kun ei herää, jos sitä ei kovasti runno. :D

Kivasti muuten aina välillä tulee niitä kunnon supistuksia. Paitti, että nää ei oo niitä synnärille meno supistuksia, kun tulevat tunnin välein. :headwall: Toisaalta Vilperillä ei oo lupaa tulla vasta kun 1.7. Porukat kun on menossa nyt sinne Italiaan. Tällä hetkellä istuvat koneessa. Oisin halunnut lähteä mukaan. :(

Mutta nyt tuon tappelupukarin kanssa lenkille. :wave:

Viipi&Vilperi 36+4 (muistin mukaan)

Nyt tulee vaan omaa napaa, paitsi että shannon, hienon reunalakanan teitte :D

Mä olen niin väsynyt ja kypsä.. 4 päivää ois aikaa että täällä saisin synnyttää.. mua masentaa ihan kamalasti ajatus siitä että täytyy lähteä muualle.. kun kuitenkin arvoitus on se miten kiire lähtö tulee.. :( ja valmiiksi jo ikävöin näitä meidän tenavia.. mulle illat on aina sairaalassa niitä vaikeimpia, ja jos olen vielä niin kaukanakin, niin mä itken varmaan silmät päästäni siellä sairaalassa sitten. En oo siellä kuin sen mitä pakko on olla :snotty: toivottavasti ei tuu mitään keltaisuutta eikä mitään vauvalle.. sit siellä menee kauemmin... mut miten ihmeessä oikeesti mä kestän siellä saakelin laitoksessa!!! |O Loimaan sairaala on melkein kuin koti.. saa oman huoneenkin, aina olen saanut.. nyt sit täytyy mennä itkeä tihertämään ja nolaamaan itsensä muiden äitien joukkoon.. mä olen ihan outo.. mut minkä hormoneilleni voin :ashamed: ja kun ei tuo mieskään voi millään siellä olla siten kuin täällä vois olla..
Miks tää ei vois vaan nyt syntyä!!!!! :ashamed: :ashamed: :(

En tiiä.. on vaan niin masentunut olo justiinsa nyt... kaikki tuleva pelottaa ja mietityttää.. :|

Heidi ja pikkuinen tasan 37 :heart:

Yhdessä paketissa täälläkin vielä ollaan. Eilen käytiin mökillä moottoriveneellä ja jyskytti hyvin 4 erittäin kipeää supistusta venereissun aikana. Sen jälkeen ei sitten niin mitään. Saunottiin, pulahdin vielä järvessäkin (hyvin pikaisesti kastauduin siis, kun tuota limatulppaa on tullut koko ajan pois, mutta kalvot vielä ehjät) ja grillattiin. Oli oikein ihana päivä ja esikoinen oli koko ajan järvessä tai sitten onkimassa :D

Illalla yhdeksän maissa lähdettiin miehen kanssa kotia kohden ja sinne esikko jäi yöksi mummun ja papan kanssa. Edes tämä yksi s saunomisen lisäksi ei saanut aikaiseksi muuta kuin hyvin raukean olon. Nukuinkin sitten yön käyden vessassa ennätysharvat 2 kertaa! (ja niistäkin ensimmäinen jo klo 1 ja seuraava 6.30!!! :eek: ) Eli kun kerrankin olisi poju ollut valmiiksi poissa ja olisi ollut hyvä sauma syntyä, niin ei supistuksen supistusta koko yönä... :LOL:

No, hyvä että sai itsekin nukuttua kunnon yöunet. Juuri tultiin mökiltä, aamulla ajeltiin takaisin ja vietettiin päivä siellä. Kohta pitäisi lähteä appivanhempien luokse vielä saunomaan ja grillaamaan. Sitten esikon saakin varmasti suoraan nukkumaan... ...nukahti nimittäin samoin tein autoon mökiltä lähtiessä... :D Jos sitten ukon kanssa vielä yrittäisi sitä käynnistelyä ;) :whistle:

Äsken vessareissulla tuli vielä limatulpan rippeitä, uskomatonta miten paljon sitä voikin tulla!!!

jossu + vili 36+5

Alkuperäinen kirjoittaja kutkutus:
Alkuperäinen kirjoittaja Allunmamma:
Th ihmetteli samaa kuin minäkin, eli miksi ei synnytystapa-arviossa lääkäri katsonut kohdunsuun tilannetta eikä kohdunkaulan pituutta.
Mä olin tänään synnytystapa-arviossa ja siellä oli aivan ihana lääkäri. Tuntui, että sillä olis ollut aikaa mulle vaikka kuinka ja kyseli kiinnostuneena kaikenlaista mun voinnista, esikoisen syntymästä ja esikoisen elämästä muutenkin. Ja sitten kertoi omista lapsistaan yms. ihan kuin kaverilleen! Teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Lopuksi vielä toivotteli hyvät jussit ja että oli mukava tavata! :)

Mutta sama juttu kuin Allunmammalla - eipä puhunut lääkäri kohdunsuun tilanteesta tai siitä, että onko vauva jo laskeutunut. Lopussa sanoi, että onko mulla mitään kysyttävää, niin siinähän olisin niistä voinut hyvin kysyä, jos olisin tajunnut... Mutta kun ei tullut siinä mieleen! :headwall:

kutkutus 36+6
Täällä monet on kirjottaneet tosta synnytystapa-arviosta, ja kun täällä ei sitä tehdä niin mua kiinnostaa, tehdäänkö se muilla paikkakunnilla kaikille vai onko siihen joku erityinen syy? Täällä sitä ei tehdä edes ensisynnyttäjille, jos synnyttäjä ei ole kovin pienikokoinen tai oleteta että vauva on iso tms. Ekalla kerralla mulle sanottiin (viimesessä neuvolalääkärissä), että koska olen aika pitkä niin oletetaan että vauva mahtuu tulemaan. Eikä vauvaakaan pidetty minään jättinä (painoikin sopivat 3345 g). Nyt en muistanut neuvolalääkäriltä kysyä koosta mitään ja terkka olikin sitä mieltä, ettei se lekuri siitä olisi osannutkaan mitään sanoa... Eikä terkka itekään halunnut veikkailla mitään.

Pauline rv 37+4

Pauline: mä pääsen synnytystapa-arvioon kun mulla on raskausdiabetes :wave: . Eli vaan katotaan ettei vauva ole kasvanut liian isoksi, ja koska se toistaiseksi viihtyy tuossa perätilassa niin voipi olla sektion paikka :headwall: . Jos mulla olis nyt normaali raskaus, en siihen varmaan pääsis. Esikoisesta (6-v sitten) kyllä kävin, mutta silloin asuin taas eri paikkakunnalla.

Toki onhan näitä paikkakuntakohtaisia eroja nähty muutenkin. Mulla esim. nyt rv 37+4 ja ei vielä kertaakaan ole katsottu kohdunsuun tilannetta ja joillakin on jo useampaan kertaan. Ehkä se siellä synnytystapa-arviossa käypi selville senkin tila :LOL: !

Miuku, joo..mulla noita kipuiluja selässä ja reisissä..ja alavatsallakin. Lähinnä iltasin ja öisin. Vauva mulla siis perätilassa, mutta lääkäri sanoi että peppu laskeutunut syvälle lantioon. Neuvolassa kun puhuin noista kipuiluista niin th sanoi että voi supistukset tuntua tuolleen. Eli ne vois olla supistuksia vaikken samaan aikaan tunnekaan että maha menis pinkeeks. No nyt mulla on jatkuvasti näitä kipuja ja välillä tuntuu myös kohdun supistuksena samalla. Saa nähä että mitä nuo supistelut nyt tuolla tekee. Keskiviikkona on taas lääkäri niin sitten näkee. Olin jo eilen ihan varma että juhannusvauva on tulossa kun supisteli kovasti. Mies töissä ja hankala varmaan ketään ois saada tuuraamaan juhannuksen vietosta.
Mie kuitenkin toivon niinkuin allunmamma että vauva pysyis nyt vielä sen muutaman viikon masussa sinne sektiopäivään saakka. Toisaalta haluis että syntyis vaikka heti kun on niin tuskasta tää olo. Mutta helpointahan se olis jos sitten sovittuna leikkauspäivänä syntyis.

Yöt menee täällä valvoessa. Supistelee ja pakottaa joka paikkaa. Ja vessassa saa ravata koko ajan. Päivälläkään en oo nyt jostain syystä saanu nukuttua. Koko ajan väsyttää mutta ei saa unta. :(

Täällä alkaa olla kaikki hankinnat vauvalle tehty ja muutenkin tavarat laiteltuna valmiiksi. Suursiivous pitäisi tehdä vielä mutta ei jaksa ja heti kun jotain tekee niin alkaa supistelee.. Mieluummin ottaa sitten vähän rauhallisemmin. Voisin lähettää nää supistelut teille niitä kaipaaville!!!!!

Isyyspakkauksen sain kans valmiiksi ja eilen annoin miehelle. Se tuli tosi iloiseksi :) Mukava oli ilahduttaa..

JoannaH, aivan ihana tuo pinnis. Ja shannon oli tehny kans nätin reunalakanan :)

Äsveelle paljon tsemppiä. Toivotaan että nyt maanantaina sitten onnistuisi käynnistys.

Jenmo, Kiva kuulla että teillä menee vähän paremmin jo. Voimia sinne!

JoannaH kyseli vauvan puolesta. Mulla on vauvan pää oikeessa kyljessä ja peppu siis alhaalla. Vauvan jalat tuntuu olevan vasemmalla alhaalla. Mut pääasiassa siis oikeella. Tuo pää kyllä tuntuu niin inhottavasti tuossa kyljessä. Tänäänkin ihan itkut tuli kun koski niin kovasti välillä. Mun oma kylkipallo :heart: oikeesti..näkyy semmonen pallo koko ajan tuossa kyljessä :D

pauline, täällä tehdään synnytystapa-arvio kaikille rv 37.

Lähden nyt tylsistelee sohvalle.. ei oo mitään tekemistä. Mieskin meni taas iltaan. juhannus täällä mennyt ihan yksin..mutta eipä tuolla niin väliä. Jotain tekemistä pitäis vaan keksiä.

Lotta ja "kylkipallo" rv 36+3

saikku sullapa on ollut myös hurjan nopea synnytys :eek: Menikö sulla vedet jo kotona vai miten käynnistyi?

Äsvee No voihan nenä! :/ Toivotaan, että jos ei itsekseen nyt viikonloppuna käynnisty, niin maanantaina sitten onnistuisi :hug: Taitaapi nää vauvelit olla sellaisia, että tulee ulos kun on tullakseen, ihan niin kuin alkunsakin saavat ;)

aiaifi Kiitos linkistä :flower: :)

Jenmo85 Ihanaa että asiat alkavat järjestyä! =) Älyttömän paljon voimia teille molemmille, yhdessä se varmasti onnistuupi päästä vaikeuksista yli, ja vielä joskus (ehkä piankin) olette entistä tiiviimpi paketti ja erottamattomia. Niinhän se on, että vaikeudet monesti kasvattaa :hug:

Allunmamma Ihana tuo ensi lelun tuoksuttamis operaatio idea, hymy nousee väkisinkin kasvoille kun ajattelee :D Tuli vaan mieleen, että entä jos unohdat sen apinan sinne puseron sisään ja meet vaikka kauppaan/ulos/... ja sitten se tippuu sieltä, voisi olla ihmisillä ihmettelemistä :LOL:

JoannaH Täällä myös maitoa tulee ihan itsestäänkin aika reilusti, ja jos yhtään "lypsää", niin oikein suihkuaa naamalla :xmas: Kai se sitten kuuluu asiaan, mutta siis tosiaan oon jo pitkään käyttänyt liivinsuojuksia, kun kerran kävi hieman nolosti että paidassa oli iso märkä läntti :headwall: Vahingosta viisastuneena siis :D

Meidän vauva viihtyy tuossa oikealla puolella, siinä se oli silloinkin kun oli vielä perätilassa, mutta edelleenkin lähes aina oikealla puolella.

Shannon Oottepa hienoa lakanan väsänneet =) Mäkin harkitsin että ompelisis sellaisen itse, mutta kun ei ollut valmista kaavaa niin en sitten kehdannut alkaa sellaista itse suunnittelemaan. Tuollainen jalkapallokuvioinen olisi sopinut meillekin kyllä hyvin, vauva kun oli aikaisemmin niin kova potkimaan tuolla masussa :) Nyt on vähän rauhoittunut, eikä enää ihan niin paljon liiku.

paalina Toivottavasti lapsenhoito järjestyy :hug:

Pauline Täällä synnytystapa-arvio tehdään kaikille ensisynnyttäjille. Äitiyspolin kätilö sanoi, että käytännössä myös kaikille muillekin, mutta siis noita muita syitä kuin ensisynnytys on esim. perätila, iso/pieni sf-mitta, edellinen synnytys sektio/tai jotain muuta "poikkeavaa" jne. jne. Neuvolan th sanoi, että jos uudelleen synnyttäjä ei pääse polille arvioon, niin sitten kuuluu kolmas lääkärin tarkastus neuvolassa, että tekevät sisätutkimuksen.

kutkutus Oletpa tosiaan saanut edullisesti imetysliivit :flower: Mä ostin yhdet, jotka maksoivat 32,5?! Ja onhan niitä vieläkin kalliimpia... Harmittaa, kun noissa missä myydään edullisempia imetysliivejä, esim. Kappahl, Lindex, H&M jne. niin koot loppuu deehen, ja se ei mahdu mulle :headwall:

Tuosta patjasta... Luin Lastentarvikkeen nettisivuilta, kun patjaa pinnikseen etsin, että pienelle vauvalle pitäisi olla KOVA patja, ja sitten vähän isommalle vauvalle vasta pehmeä. Siellä myydään sellaisia käännettäviä patjoja, jossa toinen puoli on kovempi vastasyntyneelle ja toinen sitten vähän vanhemmalle vauvalle. En ole ennen moista kuullut, mutta jotain siitä oli syynä, että kun vastasyntynyt ei hallitse liikkeitä eikä kääntyile jne...

Mutteri Se on tosiaan jännä juttu, miten ne supparit häviääkin nyt, kun vauvalle olis jo turvallista syntyä :eek: Pidän kovasti peukkuja, että pääsisit siihen lähisairaalaan bd Mutta jos ei ehdi synnytys käynnistyä ennen kuin sulku tulee, niin yritä kuitenkin olla stressaamatta :hug: Ymmärrän kylä, miten kovasti harmittaa, jos ei pääsisikään siihen sairaalaan, joka on "ykköstoive".

Ja kiitos, kauniisti sanottu :) Kyllähän se mies pakkauksestaan tykkäsi. Tänään halus jo laittaa Isukki -paidan päälle (vauvalle on vaavi -paita samoilla väreillä) vaikkei vauveli edes vielä ole maailmassa :D

Tuo on kyllä harmillista, tuo sukulaisten kummallinen suhtautuminen toiseen tai toiseen lapseen :kieh: Ihan pistää harmittamaan teidän puolesta! :'( Meillä vähän sama juttu siinä mielessä, kun miehen isälle ja äitipuolelle tuntuu olevan niin kovin tärkeää, että tämä tulokas, ensimmäinen lapsenlapsi, on poika! Ärsyttää tuollainen asenne, että poika sen olla pitää, eihän se suku muuten jatku. Ja mistä sitäkin vielä tietää, voihan poika ottaa vaimonsa sukunimen sitten joskus, tai tyttö pitää tyttönimensä, jolloin sukunimi jatkuu IHAN samalla tavalla polvesta toiseen :headwall:
Toinen, mikä mua ärsyttää, on se, kun tulee vähän sellanen olo että on nimi, joka olis pikku pakko laittaa vauvalle, jos sitten on poika... Appiukon isän nimi oli Kalle, ja se on annettu miehelle toiseksi nimeksi. Eli kahdella ollut siinä suvussa (ei tietääkseni kauempaa) ja jos vauva on poika, kai olettavat automaattisesti, että se pitää tunkea nimeen vaikka siitä ei itse niin tykättäiskään :headwall: Nyt ensisijalla on vielä se jankutus siitä, että toivottavasti on poika, mutta oon ihan varma, että kun vavua syntyy, ja JOS on poika, alkaisi tuo nimijankutus sitten samaan tyyliin... Mitähän seuraavaksi? Kasvatusneuvoja? Tiedän, että hyvää vain tarkoittavat, mutta aina ei jaksaisi... Ja en tosiaan ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä kaikki lapset eivät ole samanarvoisia esim. just sukupuolensa takia!

Anteeksi vuodatus :ashamed: Ne on kai nää hormoonit, kun välillä ärsytys kynnys ylittyy pelkästä ajatuksesta :D

Neuvolakuulumiset torstailta:
rv 36+5
Paino +1260/vko :eek: (+4,3kg yhteensä raskauden alusta, tuntuu siis hurjalta kun nyt oli tullut 2,7kg noin vähän ajan sisään! Tosin turvotusta on aika paljon...)
Turvotus +
Verenpaine: 138/78
Pissa puhdas
HB tippunut, nyt 115
SF-mitta: 35cm
raivotarjonnassa edelleen
syke 132

Th: mukaan vauvan pää laskeutunut jo tosi alas, ja kyllä se nyt jo esim. kävellessä tuntuukin. Kauheeta vihlomista ollut nyt tuolla kohdunsuulla, mistähän lie johtuu?
Ja täällä tosiaan ei käydä normisti joka viikko loppuraskaudessa neuvolassa, vaan vasta viikolta 39. Mulle nyt määräsi kuitenkin, että ensi viikolla pitää käydä torstaina mittaamassa HB uudelleen, kun oli laskenut noin alas, muuten ei olis tarvinnut mennä vasta kuin 9.7. seuraavan kerran kun on 4.7. se kasvukontrolli polilla :eek: Ja mä kun oon luullut, että pissaa ja verenpainetta pitää lopussa seurata raskausmyrkytyksen takia?

Juhannusta vietettiin eilen sekä mun kotona, mökillä, miehen kotona, että omassa kotona :LOL: Eka käytiin syömässä täällä meillä kotona, sitten mentiin mökille. Mies halusi sitten kuitenkin lähteä omalle kotipaikalleen, että mennään sinne yöksi jne. ja oltiinki siellä yöhön asti. Mä olin jo tehnyt meille petin ja kaikki, kun mies tuli yhden jälkeen ulkoa että haluu lähtee kotiin yöksi, että ei siellä lattialla patjalla saa nukuttua (en kyllä minäkään saanut, osa porukasta lauloi karaokea täysillä jne.) yms. niin lähdettiin sit kotiin yöksi. Tosin valvottiin kotona sitten kahdestaan aamuviiteen saakka, vietettiin viimeistä kahdenkeskistä juhannusta :D :heart: Ja kun herättiin lähdettiin taas tänne mun kotikylälle... Nyt toivottelen mukavaa loppu juhannusta kaikille, lähdetään mökille saunomaan :wave:

Vauvelihaave & Pikkuinen tasan 37

Pauline: Mulle tehtiin synnytystapa-arvio koska sain esikoisen syntymän yhteydessä 4. asteen repeämän.

Lääkäri vilkaisi kerran epikriisiä ja sanoi että se on sitten sektio. Sanoi että arpikudos ei anna samalla tavalla myöten, joten on mahdollista saada samanlainen repeämä jota ei sitten enää tuon vanhan arpikudoksen takia saada enää korjattua. Vaikka eihän tuo uutta tietoa mulle ollut, sanoivat saman jo esikoisen sunnyttyä jälkitarkastuksessa, ja Ruotsissa olevissa papereissa olisikin valmiiksi ollut sektiopäätös...

Vauvelihaave: Jostain kuulin kun Alissa odotin, että on hyvä pitää synnytyksessä mukana vauvalle tulevaa vilttiä tai lelua jotta siihen jäisi äidin tuoksu ja vauva tuntisi olonsa turvalliseksi vaikka äiti ei olisikaan vierellä. Ajattelin aloittaa tuon "tuoksuttamisen" jo hieman etuajassa tällä kertaa :D Onneksi en tosiaan oo unohtanu sitä apinaa tuonne paidan sisään kun olen kotoa lähtenyt. Mulla kun on monesti v-kaulus, joten ihmiset vois vähän kattoa jos mun rintojen välissä vilkkuis oranssi apina :LOL:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60107809
Ton näkönen kaveri siellä kurkkii :)

Meillä taitaa olla sama ongelma liivien kanssa... Harmittelin kun Lindexillä oli kauniit imetysliivit, mutta eihän ne koot tosiaan mihinkään riitä mulla :kieh: Tilasin itse yhdet liivit Babyideasta, laitankin sulle linkin sinne.
http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/lacedropcup.html

Vielä odottelen postissa saapuviksi, mutta kokotaulukon mukaan pitäisi mahtua, olivat sievät ja suht edullisetkin. Muuten löysin paikallisen vaateliikkeen alekorista ihan tavalliset liivit ja ihan järkytyin kun mulla on kuppikoko JO 85H :eek: Mitä mulle tapahtuu kun maito nousee? Ei uskalla edes ajatella... Mutta on kyllä mukava olla kun on oikean kokoiset liivit päällä :)

Mukavaa juhannuksen jatkoa kaikille! :wave:

Mari ja sykerö

[/quote][/quote][/quote][/quote]

jee jee.. täällä olen ollut jo kuudesta asti ylhäällä kun ei vaan nukuta.. eilen "vähän" yritettiin käynnistellä synnytystä:) oli saunaa, seksiä ja sit mies vielä paineli mun jalasta sitä jotakin tiettyä pistettä mitä vyöhyketerapiassa tekevät. Eikä mitään oo tapahtunut.. taitaa johtua siitä kun en siivonnut :) Mutta tää koti on kyllä niin puhdas että ei ole mitään siivottavaa, kun ollaan pidetty nyt siistinä joka päivä, niin on paljon miellyttävämpää itselläkin..

Vauvelihaave Mulla vihloo kanssa ihan hirveästi!! Ja nimiasioissa on vähän samaa ongelmaa. Kun meidän suvussa on nimi joka on ollut vaarilla, isälläni, veljelläni ja nyt veljenpojallani. Ja tästä meidän vaavista on siis tulossa poika, ja me ei todellakaan haluta sitä nimeä meidän pojalle. niin tuntuu että pientä painostusta tulee joka tuutista.Mutta me ollaan sanottu että nyt siirrytään jo nykyaikaan eikä tollasia vanhoja nimiä enää jatketa, kun ei tosissaan tykätä. nimi on Rudolf. Olen koko ikäni pystynyt siihen totuttelemaan, ja onhan se tavallaan hieno, mutta en mie vaan oo tottunut enkä tykkää... :ashamed:

Yhteistyössä