***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Alkuperäinen kirjoittaja Äsvee:
Mullakin on tuntunut parisen viikkoa keilapallo jalkojen välissä ja ihan niin kuin tippumaisillaan oleva :LOL: Lääkärin mukaan vauva kuitenkin vielä ylhäällä :eek: Sais jo tipahtaa, kun maanantaina taas yritellään käynnistellä.
Mulla on jääny jotenkin epäselväksi että miksi sulla yritetään käynnistää?

Täällä ei edelleenkään ole sitä kuuluisaa keilapalloa haaruksissa, vaan appelsiini... ...kivettynyt appelsiini... :LOL: Viime yö meni taas todella huonosti nukkuessa, jomotteli sekä selkään että alamasuun. Aamusella tuli sitten niin kova ja kipeä supistus, että piti huutaa mies hereille ja hieromaan supparin ajaksi selkää... Sen jälkeen ei olekaan taas muutakuin jomotellut ja pää tuntuu todella alhaalla. Limatulppaa tuli jälleen aamulla vessareissun yhteydessä :eek: kuinka helkkarin paljon sitä siellä oikein on...??? :LOL:

Kohta lähdetään esikoisen kanssa noutamaan anoppia tivoliin :D ja sitten olisi tarkoitus käydä katsomassa Lappeenrannan hiekkalinnaa ja satamassa nauttimassa lihikset. Yritetään sitten aktivoida suppareita olemalla liikkeellä ja jalkeilla mahdollisimman paljon, kun ei nuo 3 s :ää auttaneet ;)

jossu + vili 36+6

Eikö kukaan ole juhannuksen aikaan jakautunut?? :/ Kuinka nämä meidän masu-asukit on näin tiukassa??? :kieh:
Mulla on kaikki vaivatkin hävinnyt.. Liikkuminen suht helppoa, nukkunut olen paremmin kuin aikoihin, ei juurikaan liitoskipuja.... KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

Mutteri luin tossa perjantain Turun Sanomista että synnytykset loppuu LAS:ssa kokonaan vuoden päästä...

Nyt olis meillä kaikki valmiina vauvaa varten, sais tulla jo.
Anoppikin tulee huomenna esikoisen seuraksi, on viikon ja sit tulee mun äiti toiseksi viikoksi.
Tänään meille tulee kissa-vauva, onpahan jotain mitä hoivata :D

Anne ja Emppu 38+2

Mula yritetään käynnistää vauvan koon vuoksi, vaikkakin kasvu on nyt kyllä tasoittunut. Viikolla 36 painoaarvio oli 3400 g ja nyt on rv37+3.
Sitten lima-asiaa :whistle: Mulla plumpsahti eilen vessassa sellainen kananmunan keltuasisen kokoinen limaklöntti. Oliskohan ollut limatulppaa...?
Eilen oli myös kumma kipukohtaus. Yläselkä tai tuosta lapaluiden alta oli koko illan tosi kipeä, samoin ylävatsa, juomisestakin tuli paha olo. En tiennyt, miten päin olisin ollut, niin paljonsattui :/ kipu helleni välillä ja voimistui taas, mutta oli kuitenkin jatkuvaa ja sitten yhtäkkiä se oli pois. Sitä kesti noin 4 tuntia, mitä kummaa se oli, ei kai supistuksetkaan voi tuntua niin ylhäälllä.
Mukavaa kesäpäivän jatkoa kaikille :wave:

Tänään on sitte taas hommana ikkunoitten pesu. Viddu ku täällä kaupugissa tien vieressä likastuu niin helposti ikkunat. Tympeä läpi katsella. Pitää pestä nyt sitte vielä samalla välistäkin ja sälekaihtimet puhdistaa. :/ Sitte olis kolme isoa laatikkoa vaatteita kateltavana mitä pitäs viiä kierrätykseen. Siis mun omia. Oon hamstrannu niitä vaikka kuinka pitkään, vintillä vievät tilaa kivasti. Pitäs nyt koppeutua ne valkkaamaan ku on vielä aikaa. Siksi ne pitäs katella läpi, ku saattaa olla et siellä on semmostaki matskua mitä voisin ottaa taas käyttöön. En muista mitä kaikkea siellä on.

Eipä mulla muuta, kuhan naputtelin kuulumisia. =) ens keskiviikkona vasta neuvola. Kaks ja puoli viikkoa sitte ollu edellinen.. tahtoo jo neuvolaan!

Ai niin, mullaki on muuten jonkun sortin pallo tuolla alhaalla.. ruokapöydässäki pitää istua semmosessa työmiehen muna-asennossa. Jalat älyttömän levällään. Sukkia ei meinaa saada jalkaan kengistä puhumattakaan. Vaikka muuten maha on aika pieni, ettei silleen häiritse edes.

Viikon päästä olis kummipojan kastajaiset.. semmonen reilu 200km pitäs ajaa yhteen suuntaan. Ollaan vissiin kaks yötä sitte taas suomussalmella. Äiti ei kyllä antaisi minun enää lähteä kotoa. :snotty: Itseäni huolettaa eniten että mitä mä paan päälle!!?!??!??! |O

Nyt mä kyselen teiltä heinäkuisiltakin, että mikä teillä on ollut kohdunsuun tilanne vika lääkärissä? Onko ihan normaalia et paikat täysin epäkypsiä viikolla 36? Vai tarkoittaako tää taas vaan sitä et ei voi odottaa luomusynnytystä vaan käynnistykseen väkisin menee? Onko KELLÄÄN tietoa? Itselläni oli sektio ensimmäinen juuri kanssa sen takia että paikat ei auennu.....

Moikka kaikille! :wave:

Johan oli tullu tekstiä kun viimeksi lukemaan ehtin. Torstaina kävin neuvolassa kontrollissa, jokohan mä siitä olen kertonut? :ashamed:
Tiistaille sain taa svuodelepo määräyksen ja sillon on kontrolli käynti tuolla äippäpolilla. No juhannus meni, eipä mitään kummenpaa tehty, grillattiin ja ulkoiltiin. Nyt ollaan taas kotona remonttihommissa tai no tarkemmin tokikin mies on ja minä lepäilen.. Kovasti toivon et tiistaina vielä kaikki on hyvin, mut kun vaan antaisvat sillon sen käynnistys ajan. MUlla alkaa nykyään oleen kädetkin niin tuskaisen turvoksissa, tuntuu ettei sormet mene koukkuun :'( Aamuisin särkee käsiä aivan kamalasti. Onko muita joilla kädet puutuu ja turpoaa? Esikoisesta sama vaiva tuli kyllä ja sillon sit leikkauspäivä aikaistettiin.

Oliko täällä puhetta kantoliinoista? Tietääkö kukaan mitään hyvää trikoista liinaa? Mulla olis hankinnassa trikoo liina, esikoisella oli pikku-ruun mut mä vaihdoin sen kudottuun, nyt pitäis vauvalle hankkia joku trikoo liina et sais vastasyntyneenkin jo liinaan. Mä kun sen esikoisen liinana myin sillon pois :'(
Kamalastihan noita liinoja olis tarjolla mut mikä olis tosiaan hyvä liina? Tykkäsin kyllä pikku-ruusta, en tiiä pitäiskö suosiolla sama liina hankkia nytkin.

Meillä ei ole tehty lopullista painoarviota :$ Mutta joskus sanottiin, että noin 4,5 kg. Kaveri synnytti vuosi sitten tytön, 5,6 kg ja ihan laskettuna aikana eikä ollut edes sokereissa häikkää :eek:
Hyvää päivää, Mulla oli tilanne 36+4 että paikat eivät olleet lainkaan kypsyneet, kolmen päivän käynnistyksen tuloksena saatiin sitten auki sentin verran jakohdunkaula vähän lyhenemään. Mulla ei tullut edes kipeitä supistuksia lääkkeen ansiosta. Saapi nähdä, mitä huomenna edessa, todennäköisesti taas pillereitä ja sit varmaan jossain vaiheessa puhkaistaan kalvot....

ähkynen loppu! |O pesin ne ikkunat ja muutenkin siivosin ihan mahottomasti ja sitte oli niin älytön nälkä jo (aamulla syöny klo 10 ja nyt vasta puoli viideltä päiväruokaa), piti sitten ahnehtia ihan jumalaton satsi! Mut ei massussa tuntunut siivousurakka miltään, ainakaan vielä ei ole mitään supistuksia tai muuta tuntunut.

aurinkoinen81, mulla särkee jalkapohjia!! Niinkuin oisin maratonin juossu. Monena päivänä ollu jo kipeät heti aamusta. Turvotusta en kyllä silminnähden huomaa, sormissa huomasin yks päivä turvotusta kun ei sormukset meinannu lähteä irti. Nyt kokeilin laittaa takaisin niin oikein sujahti, mutten silti taida toistakseksi pitää niitä, niin tympeä oli saada pois turvonneista sormista. Vettä oon yrittäny lipittää PALJON. Mutta jalkapohjat tosiaan on ihan tolkuttoman kipeät, vaikeuttaa välillä kävelyä, nytkin lepuuttelen niitä samalla tuossa sängyn reunalla. Mulla on semmonen jalkahieromalaite, pitää siinä aina huljuttaa jalkoja, mukavalle tuntuu. :)

JoannaH 36 tasan

(mulla on lääkäri vasta 4.7. joten en niistä paikkojen kypsyydestä osaa nyt sanoa mitään...)

vauvelihaave: Kiitos patjainfosta! Pitääkin ottaa oikein kunnolla selvää, että minä kovuusluokan patjaa suositellaan vastasyntyneelle. Kai siihen on olemassa joku numeroarvo, kun tuolla Etolassakin puhuivat numeroilla, että kovuus 23 on liian kova. Ehkä se olis sittenkin ollut sopiva? Se kun tulee tosiaan ihan vastasyntyneelle. Vauva kun tuskin kovin pitään mahtuu tossa kantokopassa nukkumaan.

Pauline: Täällä ei tehdä synnytystapa-arviota sairaalassa automaattisesti kaikille. Mulle tehtiin sen takia, kun esikoinen oli perätilassa ja lopulta kesken kaiken päädyttiin sektioon jalkatarjonnan vuoksi. Aluksi siis yritin alakautta synnyttää perätilalasta- viisi senttiä ehdin aueta kunnes huomattiin, että poitsu tarjoaa jalkaa ensimmäisenä ulos ja lähdettiin leikkurin puolelle.

aurinkoinen81: Mä oon siinä käsityksessä että Hug-a-bub merkkinen trikooliina on tosi hyvä ja suosittu. Mutta juuri siksi se on kallis myös käytettynä. Huuto.netissäkin ihmiset tarjoaa siitä jotain 60 euroa. Uutena on noin 85 euroa. Mä tilasin "huggan" uutena, kun anoppi halusi ostaa jotain vauvatavaraa lahjaksi ja maksoi liinan. Jos tykkäsit siitä pikku-ruusta ja jos se on halvempikin, niin kuulostais mun mielestä hyvältä vaihtoehdolta sekin.

Joko se sun tarjoama vauvan neuleasu meni? En ole viitsinyt aiemmin kysellä, etten kiilaa jonkun toisen halukkaan ohi. Mä kun olen jo saanut sulta niitä kestovaippoja, niin ei oikein kehtaisi olla enää käsi ojossa. :ashamed:
Mutta jos sulla tosiaan on ihan ylimääräisenä nurkissa kuleksimassa, niin sitten...

kutkutus 37+1

Hei.
En ole odotusaikananikaan kirjoitellut montaa viestiä tähän ketjuun, mutta lueskellut silloin tällöin teidän kokemuksianne eri raskausvaiheissa. Tänään en jaksa lukea-
Nimeni lukee eka sivulla LA 5.7 kohdalla, mutta me saimme jo enkelipojan muutama viikko sitten. Surumme on niiiiin suuri ja ikävä raastava. Mutta lohduttavaa on, ettei pienokaisemme koskaan tarvi kärsiä tämän maailman julmuutta ja pahuutta.
Teille kaikille haluan toivottaa onnellista loppuodotusta!!! Voimia ja jaksamisia sekä paljon enkeleitä!
Hoivatkaa pienokaisianne onnella ja rakkaudella, ajatelkaa mikä lahja teillä on sylissänne!
-hilla

hilla :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :'( :'(

vauvelihaave: Vedet meni kotona. Jos siitä lasketaan synnytys kesti 17 h 10 min, mutta korttiinhan ne kirjaa vain avautumisen ja ponnistusvaiheen.

Omaa suurentuvaa (x):
Kävin tänään ä-polilla kun eilen äkillisesti jalat turposivat ja iski päänsärky. Tk:ssa tutkivat pissan ja valkuaista löytyi. RR oli125/86.
No ä-polilla oli sitten kaikki normaalia (RR 118/73 ja ei valkuaista, verikokeetkin ok). Lääkäri teki ultran ja arvio painoksi tuli 3000g. Viisto-perätila (siis niinkuin vastasyntyneen turvakaukalo). Kohdunsuu kahdelle sormelle auki, pituus 3 cm. Nyt lepäileen tätä turvotusta ja päänsärkyä pois.

T: saikku ja "hipsukka" 37+5

Hillalle paljon halauksia... :hug: toivottavasti saat niitä muutenkin kuin näin virtuaalisesti, niitä todella tarvitset. :'(

Meillä oli äsken täällä makuuhuoneessa ikkuna auki ja siitä pyrähti ampiainen sisälle. Pelkään niitä ihan hysteerisesti (en mahda sille mitään...), rupesin huutamaan miehen nimeä ja apua apua!! Kun tilanne oli ohi, mies huokaisi että onneksi oli vain ampiainen, oli luullut että mulla rupesi vähintäänkin supistelemaan! :ashamed: Sanoi että olis tullu hikiset paikat...

Piti olla niin kauheesti sanottavaa, mutta luettuani tuon hillan tekstin.. :'( :'( :'( olen aika sanaton..

mä en valita enää mitään enkä mistään.. syntykööt vaikka yliaikaisena ja vaikka joutuisin ajamaan itse sinne tyksiin kamalissa suppareissa , AIVAN SAMA .. pää-asia että saan oman pikkuisen syliini, terveenä, hyvinvoivana ja tyytyväisenä :(

Heidi ja oma pikkuinen muru 37+1 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvää päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
mulla oli viikolla 35+3 kohdunsuu kiinteä, kiinni, kohdunsuun pituus 3cm...en tiiä oliko apua mutta tollasta mulla:)
Miten sitten käynnistyikö synnytys kuitenkin normaalisti? Entä menikö yli? Mulla oli meinaa just noi aivan samat lukemat :snotty:
En osaa sanoa kun on se vauva vielä massussa:)

Hillalle voima :hug: :hug: :hug: :hug:

oma napa: Tänään tuli päivällä vähän sellaista kirkasta hyytelömäistä tavaraa alushousuihin, noin sormenpään verran. Nyt vessassa käydessäni oli alushousuissa tuota limaa jo useampi teelusikallinen.. eli onkos tämä nyt sitten sitä limatulppaa??? iiiiiikkkkksss... onkohan lähtö kohta lähellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
oma napa: Tänään tuli päivällä vähän sellaista kirkasta hyytelömäistä tavaraa alushousuihin, noin sormenpään verran. Nyt vessassa käydessäni oli alushousuissa tuota limaa jo useampi teelusikallinen.. eli onkos tämä nyt sitten sitä limatulppaa??? iiiiiikkkkksss... onkohan lähtö kohta lähellä?
Mulla on tullut samanmoista tavaraa sormenpään kokoinen määrä kolme kertaa. Ei ihan lähipäivinä kuitenkaan, mutta tullut on. Kirjoittelin kans silloin tänne että en keksi muuta selitystä kuin että olis limatulppaa.

Iik iik!! :D

Yhteistyössä